Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Lauantaina, 05.03.2011 klo 20:49

Paikkakunnat

Siirry sivulle: 1 ... 9 10 11 ... 13

dellu

dellu
Viestimäärä: 122

VS: PAIKKAKUNNAT - Torstaina, 10.10.2013 klo 18:42  
+
0
Täälläkin on haaveissa päästä kaupungista maalle sitten joskus. Tällä hetkellä vaikutetaan Vantaalla enkä voisi tätä kaupunkia yhtään enempää vihata, miehen opintojen takia täällä kykitään onneksi enää vajaa vuosi ja sitten päästään pirkanmaalaistumaan. Alkuun varmaan muutetaan jonnekin Kangasala-Tampere-Nokia -akselille kerrostaloon mutta kun omaa torppaa lähdetään etsimään niin jonkinmoinen haja-asutusalue (Pinsiö <3) olisi unelma.

Mäkin olen lapsuuteni viettänyt maalla, tarkemmin sanottuna Padasjoella, josta muutettiin Lahteen ja sieltä vantaalaistuin 19-vuotiaana. Kyllä maalaisjuntti on maalaisjuntti vaikka voissa paistais! :nauru:
Berninpaimenkoira Lyyti - s. 13.9.2015
Saksanpaimenkoira Cheri - s. 13.10.2007
Maatiaiskissat Jartsa, Pänä, Tirri ja Sulo
(Viestiä on muokattu torstaina, 10.10.2013 klo 18:44)

Alerte

Alerte
Viestimäärä: 3393

VS: PAIKKAKUNNAT - Torstaina, 10.10.2013 klo 20:13  
+
0

Karvakamu kirjoitti:

Kuusamo ei ole Lappia. :paapatus: :wink:



Olin tulossa sanomaan samaa. :nauru:

Oon tämän viikonlopun pidennetysti lomalla Rovaniemellä ja pakko sanoa, että tämä on sen kokoinen paikka, missä viihdyn, sopivasti tuota kaipaamaani meininkiä mutta miksei myös niitä lenkkipolkuja ja tilaakin. Rovaniemi on saanut niin paljon kasvojenkohotusta viime aikoina, että tullut paljon ikäistään nuoremmaksi. Ja tietysti koti on aina koti! <3
uudelleenbrittiläistynyt mudisti/corgisti

Suden Sade

Johannna

Johannna
Viestimäärä: 3878

VS: PAIKKAKUNNAT - Torstaina, 10.10.2013 klo 20:26  
+
0
^ Rovaniemi on kyllä ihana paikka, oon aina tykännyt! En tajua, miksi siellä tulee käytyä niin vähän, vaikka se on vaan reilun tunnin ajomatkan päässä. :hymy:

Meillä on ollut jo varmaan kolmena vuonna tarkoitus mennä käymään joulunaikaan Santa Parkissa tytön kanssa, jospa tänä vuonna saisi aikaiseksi! :nauru:
Advice is what we ask for when we already know the answer but wish we didn’t.


Zohjo

Zohjo
Viestimäärä: 65

VS: PAIKKAKUNNAT - Perjantaina, 11.10.2013 klo 09:39  
+
0
Mullakin on haaveena, sitten kun oman kodin ostan, niin se sijaitsee tasan keskellä korpea. Niin kauan, kun asun vuokralla, niin kaupunkiympäristö sopii mulle. Heti kun saan työtä, rahaa, niin ostan sen oman maalaistönön, jossa sitten olen eläinten kera. Toivottavasti se mieskin ilmestyis jostain matkan varrella.. :D

Saippa

Saippa
Viestimäärä: 617

VS: PAIKKAKUNNAT - Perjantaina, 11.10.2013 klo 11:57  
+
0
Onpa täällä tosi paljon porukkaa, joiden mieli palaa keskelle korpea! Mäkin tunnustaudun tähän joukkoon kuuluvaksi :kieli: Mitään en kaipaa niin paljon kuin hiljaisuutta, pimeyttä, sitä että koiran voi laskea ovesta ulos suoraan metsään, pientä (kylä-)yhteisöä. Oijoi, kunpa sitä joskus valmistuisi :nauru:
Shelttimies Noppa (Pilvimarjan Kuka, 2/2013)
etäjäseninä slkn:t Siiri (Liehkun Ciiku, 4/2003) ja Selma (Tiitiäisen Reela (4/2006)

http://koiratulikotiin.blogspot.fi/

sitepi

sitepi
Viestimäärä: 380

VS: PAIKKAKUNNAT - Perjantaina, 11.10.2013 klo 22:41  
+
0
Niin minäkin haaveilen, että minulla olisi pikkuinen torppa keskellä ei mitään, koirat saisivat viettää vapaana laatuaikaa, mutta ei onnistu ellen luovu kaikesta, jättäydyn työttämäksi ja miten sitten pärjään?
R.I.P. rakas Tepi ja Piki

kamppus

kamppus
Viestimäärä: 46

VS: PAIKKAKUNNAT - Sunnuntaina, 30.03.2014 klo 19:17  
+
0
Onkos kenelläkään tuoreempia havaintoja tai kokemuksia Kouvolan kaupungista? Harrastukset, palvelut, kulttuurielämä, sisäsiittoisuus?

Olen menossa tekemään sinne diplomityötä, enkä ole ikinä kaupungissa vieraillut. Kaupungilla sinällään ei ole niin väliä, koska työpaikka on täydellinen, mutta Kouvola on valtakunnallisen uutiskynnyksen ylittänyt viime vuosina lähinnä suurella kuntaliitoksella, metsäteollisuuden irtisanomisilla ja kaupungin nyt käynnissä olevilla yt-neuvotteluilla... Eli negatiiviseen sävyyn.

griffon

griffon
Viestimäärä: 5797

VS: PAIKKAKUNNAT - Sunnuntaina, 30.03.2014 klo 23:17  
+
0
^Ei tää ny ihan huono kaupunki ole :cool: Jotkut jopa viihtyy :nauru:
Harrastusmahdollisuuksia riittää = pururatoja ym lenkkimaastoja, uimahalleja, pari keilahallia, konsertteja järjestetään, on elokuvateattereita, löytyy kvlan seudun seurakoirakerho ja kouvolan palveluskoirayhdistys Teatteri löytyy sekä Kouvolasta että Kuusankoskelta Tuossa vielä virallinen Kouvola -sivusto
Mihin päin on tarkoitus majoittua? Ja miten pitkäksi aikaa?
Minkä nuorena oppii, sen vanhana unohtaa
Kuvia omista koirista
Muistoissa Laku 2002-2013

Amos

Amos
Viestimäärä: 376

VS: PAIKKAKUNNAT - Maanantaina, 31.03.2014 klo 07:22  
+
0

kamppus kirjoitti:

Onkos kenelläkään tuoreempia havaintoja tai kokemuksia Kouvolan kaupungista? Harrastukset, palvelut, kulttuurielämä, sisäsiittoisuus?

Olen menossa tekemään sinne diplomityötä, enkä ole ikinä kaupungissa vieraillut. Kaupungilla sinällään ei ole niin väliä, koska työpaikka on täydellinen, mutta Kouvola on valtakunnallisen uutiskynnyksen ylittänyt viime vuosina lähinnä suurella kuntaliitoksella, metsäteollisuuden irtisanomisilla ja kaupungin nyt käynnissä olevilla yt-neuvotteluilla... Eli negatiiviseen sävyyn.



Minä vietin Kouvolassa reilu 10 vuotta sitten peräti neljä kuukautta ja jopa vakavasti harkitsin koulun jälkeen muuttoa kaupunkiin koska minusta se oli erittäin viehättävä kaupunki. Sitten jouduin luopumaan haaveesta muuttaa sinne koska minun alani suurin työllistäjä joutui lopettamaan. Mutta sen 4 kk aikana totesin että siellä oli kaikkea mitä minä tarvitsin, luontoa, kaupunkia ja kulttuuria, eikä sieltä ole valtava matka oikein minnekään (paitsi Forssaan :nauru:), kulkuyhteydet erittäin hyvät. Ja ne ihmiset, jotenkin erittäin mukavia ja sydämellisiä, aina sai ventovierailtakin apua jos tarvitsi. :hymy: Ja jälkikäteen olen huomannut että lähes kaikki junat vievät Kouvolaan, tuntuu että olen suurimman osan odotusajasta viettänyt juuri siellä. :nauru:
Sekarotuinen Luna 06/09
R.I.P Lusifer 20.2.2006 - 5.2.2013

nipanapa

nipanapa
Viestimäärä: 1859

VS: PAIKKAKUNNAT - Maanantaina, 31.03.2014 klo 10:28  
+
0
Hauska lukea positiivisia kokemuksia Kouvolasta, mulla on jostain syystä nimittäin ystävissä ja tutuissa aika monta ex-kouvostoliittoasukkia ja ne kaikki on siis sitä mieltä, että takas eivät mene vaikka maksettaisiin :D Oon aina vähän naureskellut sitä, miten kellään mun tapaamista ihmisistä ei oo Kouvolasta mitään hyvää sanottavaa. Edes poikaystävän äiti, joka ei oo siis Kouvolasta kotoisin vaan ainoastaan opiskellut siellä, ei keksi mitään hyvää siitä kaupungista, vaikka muuten kyllä se löytää positiivista jokaisesta Suomen pikkukylästä. Nää on toki kaikki aika nuorten ihmisten kokemuksia, jolloin varmaan yks isoin syy ahdistukseen on ollut just se, ettei siellä oo oikein mitään (nuorelle) tai ei oo löytynyt samanhenkistä seuraa.

Mä en kyllä sanois, että kulkuyhteydet on hyvät, eihän siellä ees kulje bussit kuin kerran tai pari päivässä? Junalla sentään pääsee muualle. En siis asu Kouvolassa, oon vaan muutaman kerran käynyt, joten nää mun tiedot on niiltä reissuilta peräisin.

Lahti on kyllä toinen vähän samanlainen kuin Kouvola. Tunnen aika paljon tosi mukavia lahtelaisia, joten aina välillä sitä erehtyy ajattelemaan että se ois jotenkin mukava kaupunki. Sitten siellä taas käy ja huomaa, että täällähän olikin vielä nää muut ihmiset, jotka on ihan perseestä. Naurattaa edelleen eräs opinto-ohjaajan kanssa käyty keskustelu, kun katseltiin siinä mahdollisia jatko-opiskelupaikkoja ja Lahdessahan on se Muotoiluinstituutti. Opo kysyi multa vähän arasti, että mites toi Lahti, mutta sanoin sitten jo heti että en mä siellä vois asua, hirvee mesta. Sitä alkoi vähän naurattaa ja se totesi sitten että "no hyvä, en mä sitä kenellekään voi suositellakaan, itsekin opiskelin siellä ja onhan se nyt ihan kauhee". Ehkä joku vois tulla kertomaan myös hyviä kokemuksia Lahest? Niitäkään en oo vielä ikinä siis kuullut :D

Halla

Halla
Viestimäärä: 374

VS: PAIKKAKUNNAT - Maanantaina, 31.03.2014 klo 11:53  
+
0
Mä oon kotosin Kouvolasta. Tai Kuusaalta. Juu ei Kouvola kyllä julkisen liikenteen toimivuudella juhli. Kuusankoskellakin on pysäkkejä kaikkialla, mutta ei niiden ohi mitään busseja kulje :nauru:. Kouvolan keskusta nyt on pirun ruma (Virastotalo <3) ja toki nykyään vähän autioitunut kiitos suuren ja mahtavan Veturin. Kaiketi Kouvolasta kuitenkin löytyy suunnilleen kaikki tarpeellinen, on ihan ok:t harrastusmahdollisuudet, luontoon pääsee (tosin järviä on minusta harmillisen vähän) ja niin edelleen. Jotkut alueet on hitusen epämiellyttävässä maineessa ja itekin niitä välttelisin, mutta muuten musta Kouvola on aika sellainen väritön ja hajuton pieni kaupunki, jossa asuu ihan tavallista väkeä. Ei oo hinkua takasin, mutta jos jostain mystisestä syystä elämä sinne vie, tuskin kärsin.

griffon

griffon
Viestimäärä: 5797

VS: PAIKKAKUNNAT - Maanantaina, 31.03.2014 klo 12:25  
+
0
^Ai Kuusaalta? Tunnetaankohan me :cool: Tosin sie oot niin nuori...
Minkä nuorena oppii, sen vanhana unohtaa
Kuvia omista koirista
Muistoissa Laku 2002-2013

Halla

Halla
Viestimäärä: 374

VS: PAIKKAKUNNAT - Maanantaina, 31.03.2014 klo 12:29  
+
0
^ Sieltäpä hyvinkin! Asuin vuoteen 2010 asti. Mutta mää oon tosiaan tällanen junnu lama-ajan lapsi.

Amos

Amos
Viestimäärä: 376

VS: PAIKKAKUNNAT - Maanantaina, 31.03.2014 klo 12:56  
+
0
Hah, eli olen asunut Kouvolassa liian lyhyen ajan. :nauru: Tai sitten justaan sopivasti. :cool:
Sekarotuinen Luna 06/09
R.I.P Lusifer 20.2.2006 - 5.2.2013

ilokoipi

ilokoipi
Viestimäärä: 21

VS: PAIKKAKUNNAT - Maanantaina, 31.03.2014 klo 14:11  
+
0
Ite oon Lahest (tosin tällä hetkellä vielä Jyväskylässä asun, mutta paluumuutto on jo syksylle suunnitteilla) ja paljon myös viettänyt aikaa Kouvolassa ja omasta mielestä niissä on kyllä hyvät ja huonot puolensa kummassakin. Ehkä ne on vähän samantyylisiä kaupunkeja kummatkin, ei hirveen kauniita ja ihmisetkin saattaa olla vähän sisäänpäinkääntyneempiä kuin keskivertosuomalainen, mutta on niissä kuitenkin omat viehätyksensä.

Kouvolassa tosiaan on keskusta aika kuollut nykyään ja jos ei ole autoa niin siellä liikkuminen on melko ongelmallista. Asuminen on kuitenkin halpaa ja on siellä kivojakin paikkoja ja luontoon pääsee helposti.

Lahesta en oikeen osaa sanoa miksei ihmiset tykkää siitä, useiten kuulee, että paikalliset on töykeitä ja vaikeasti lähestyttäviä, mutta kun itellä on kaverit ja suku siellä niin en oikeen voi siihen mitään sanoa. Kuitenkin taas kaupunki itsessään on musta tosi kiva ja monipuolinen. Erityisesti jos vertaa Jyväskylään, niin on tosi kiva että keskusta on isompi kuin yksi kadun pätkä ja kauppoja ja palveluita on paljon enemmän ja isommalla alueella. Lahella on vaan sellai huono maine ja ihmisistä on kiva haukkua sitä kun muut helposti yhtyy siihen, ja en siis moiti ollenkaan, varmasti lahtelaiset ihan mielellään pitää sitä mainetta yllä. :D Huomasin ku muutin Jyväskylään ni kaikki muut hirveesti kehu omia paikkakuntiaan, paitsi sit lahtelaiset/heinolalaiset jotka huoletta tylytti omia paikkojaan :D Positiivisten mielipiteitten ilmaisu ei ehkä vaan kuulu päijät-hämäläiseen kulttuuriperimään.

Ehkä näissä kaupunkijutuissa ei voi hirveesti olla puolueeton kun kaikki mielipiteet yleensä perustuu vaan mielikuviin ja niihin muutamiin hyviin tai huonoihin kokemuksiin. Vaikka tajuankin kyllä että Kouvola nyt vaan ei oo ehkä niin upea paikka, ni ku itellä on sieltä hyviä muistoja, ni en voi yhtyä että se ois ihan paska paikka ja ei kannata siellä asua. Sit taas ku oon nyt asunu kuus vuotta Jyväskylässä ja vaikka on ollut kivaa ja kivoja ihmisiä, ni silti en kyllä viihdy täällä ja paljon helpommin löytyy kaikkea moitittavaa täältä ku ei vaan huvita enää asua täällä.

Ja pitää nyt vielä tarkentaa, että mua ei yhtään haittaa jos joku haukkuu jotain "mun" kaupunkia, ehkä vasta siinä vaiheessa alkaa harmittaa jos vaan linjataan suoraan et "kaikki lahtelaiset/kouvolalaiset on tyhmiä, koska oon tavannut kaks ja ne oli kummatki ikäviä". Tai sit mä ainakin haluun tilaisuuden tulla hurmaamaan epäilijät lahtelaisten puolelle :D
xn Mesikämmen (05/12)

keimu

keimu
Viestimäärä: 4291

VS: PAIKKAKUNNAT - Maanantaina, 31.03.2014 klo 14:26  
+
0
Mä olen Lahen lähikuntien kasvatti, kymmenisen vuotta Lahessa asunu (nyt taas lähikuntaan muuttanut) ja mua ehkä eniten harmittaa se ettei täällä oikein tapahdu mitään tai sitten se on ainakin urheilupainotteista. Nykyään ehkä viihdykettä on jo vähän paremmin tarjolla kun Finlandia-klubilla on keikkaa, standuppia alkaa olla tarjolla, kesällä on paritkin festarit ja nuo pienet teatterit on musta alkanut kivasti elpyä. Mä kuitenkin kaipaisin ehkä lisää semmoisia mukavia hengailukahviloita ja oon jo puol vuotta kiukutellut ettei Lahessa oikeen oo mitään semmosta kivaa brunssimestaa. Tai no Rouxissa vissiin tarjoillaan, mutta se menee sitten jo vähän turhan hienosteluksi mulle :nauru:

Ihmisten töykeydestä verrattuna muualle on paha mennä mitään sanomaan kun oon tosiaan koko elämäni asunut 20km säteellä ja eiköhän se kulttuuri ole aikalailla se sama joka paikassa, mutta paikkakuntalaisena ei ole koskaan haitannut "sisäänlämpiävyys" josta lahtelaisia taidetaan syyttää.

kamppus

kamppus
Viestimäärä: 46

VS: PAIKKAKUNNAT - Maanantaina, 31.03.2014 klo 16:04  
+
0
Ihan mukava kuulla kokemuksia. Itse nyt olen asunut siellä täällä kesäisin ja töiden merkeissä, ja ihan kaikkialle on tullut sopeuduttua, vaikka kaikilla kaupungeilla on oma maineensa. Tavoittelen kämppää opiskelija-asuntoloista ainakin kesäksi. En ole vielä varma missä viimeistelen dippatyön, riippuen siitä saanko jatkaa töitä ko. työnantajalla.

Niinhän se sanonta menee sovellettuna, että mikään kaupunki ei ole niin kiva eikä niin kauhea kuin sanotaan.

naukunen

naukunen
Viestimäärä: 5081

VS: PAIKKAKUNNAT - Maanantaina, 31.03.2014 klo 17:25  
+
0
Mä en koko ikäni Tampereen lähistöllä asuneena huomannut lahtelaisissa sen enempää moitittavaa kuin täkäläisissäkään. Palvelut pelasi ihan samaan malliin ja työkaverit oli ihan yhtä sisäänpäinkääntyneitä kuin täälläkin.
Rise to reset the world.

keimu

keimu
Viestimäärä: 4291

VS: PAIKKAKUNNAT - Maanantaina, 31.03.2014 klo 17:34  
+
0
^Tulin vähän kauhulla lukemaan mitä tuut kirjottaa meistä lahtelaisista :D Lahteen tullessa kannattaa myös muistaa ettei mikään ole niin pyhää kuin hiihto eikä täällä talvella mitään muuta voikaan tehdä kun kaikkialla on latuja ja ilman suksia niihin edes katsominen saa aikaan raivomyrskyn :nauru:

naukunen

naukunen
Viestimäärä: 5081

VS: PAIKKAKUNNAT - Maanantaina, 31.03.2014 klo 17:52  
+
0
En tapellu hiihtäjien kanssa kertaakaan!!1 Mut ei tää Manse kauheasti huonommaksi jää, viikonloppuna kun kävelin Kaupin urheilupuistoon oli liian kuuma pitää takkia, linnut lauloi ja aurinko paistoi ja hiihtäjät kotoisasti suhahteli ladulla jollaa kummasti vaan lunta riitti 20 cm edelleen...
Rise to reset the world.

  Siirry sivulle: 1 ... 9 10 11 ... 13
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28186
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6331
Viestejä yhteensä545690
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265843
(Tilastot päivitetty viimeksi 26.04.2024 klo 03:00)