Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Torstaina, 06.01.2011 klo 08:03

Pelkääminen ja pelon hallinta

Siirry sivulle: 1 ... 3 4 5

kiivilintu

kiivilintu
Viestimäärä: 2242

VS: PELKääMINEN JA PELON HALLINTA - Keskiviikkona, 25.05.2011 klo 22:30  
+
0
Mulla on isoja kammoja ja pieniä kammoja. Yksi kauheimmista on verisuonikammo. Mua oksettaa ja kuvottaa kaikki verisuonet, etenkin ihmisten ranteiden sisäpuolet. En pysty koskemaan kenenkään ranteeseen, mikäli oon justiinsa ajatellut että "koskenpas nyt ranteeseen" koska meinaa tulla paniikkikohtaus saman tien. Tää pelko on ollut mulla aina ja en tajua yhtään, että mistä se on tullut. Kukaan ei koskaan ota tota tosissaan, vaan aina jos mainitsen siitä niin kaikki on kilvan esittelemässä ranteitaan mulle. Omakin ranne on kamala, jos mietin esim. että kävisin ottamassa tatskan ranteen sisäpuolelle niin meinaa oksennus tulla.

Lisäksi mulla on pimeänpelkoa nukkumaan mennessä, minkä mun kissa aiheutti mulle joitakin vuosia sitten. Yhtenä yönä kissa pomppasi kirjahyllyltä mun päälle ja heräsin siihen kesken painajaisen. Ihmettelin sen jälkeen sitä, kun aina nukkumaan mennessä mulle meinasi paniikkikohtaus aina tulla ja hirveä pelkotila meni päälle kuin nappia painamalla. Tätä sitten kesti ja kesti kunnes menin lääkäriin asian vuoksi. Sitä sitten alettiiin ronkkia ja lopuksi tultiin tulokseen, että luultavimmin kissan hyppy mun päälle oli aiheuttanut sen, että olin herännyt niin nopeasti, että painajainen oli jotenkin jatkunut hetken aikaa hereillä eli olin onnistunut hankkimaan traumat koska näin osan unestani ns. harhoina, joita luulin todeksi. Tämän vuoksi aina kun piti mennä nukkumaan alkoi paniikki. Tästä on nyt pikkuhiljaa parannuttu. Aluksi piti nukkua aina kokonaan peiton alla ja ihan seinässä kiinni, mieluiten valot päällä. Asunnon vaihto auttoi jonkun verran. Nykyään voin jo nukkua ihan normaalisti mikäli joku muu on samassa talossa ja yksinkin nukkuminen onnistuu melkein normaalisti. Valot voi olla kiinni ja pään ei tartte olla peiton alla.

Muoks. Pakko lisätä vielä maininta mun pellekammosta. Etenkin klovneista. Taitaa juontaa juurensa siitä kun olin pienenä sirkuksessa vaarini kanssa ja menin pelleä piiloon penkin alle ja se tuli kurkkaamaan sinne. Siitä asti oon kammonnut niitä ja sitten teininä erehdyin vielä katsomaan tappajapelleleffoja...

Lisäksi mulla on myös tosi varovainen asenne pimeällä ihmisten kohtaamiseen. Puhelimen kaivan monta kertaa esiin ja saatan esittää puhuvani jollekkin, koiran remmiä pidän niin että sen metalliosilla voi huitaista jos joku tulee liian lähelle ja yhdessä vaiheessa (kun meillä päin liikkui raiskaaja) pidin aina veistä taskussa. Bullien kanssa ei pelottanut liikkua, ihmiset vaihtoi kiitettävästi puolta kun niiden kanssa käveli. Tätä pelkoa puollustan kyllä sillä, että se on tosi aiheellinen. Helsingissä on monta kertaa lähtenyt ulkomaalaisia miehiä (ei rasistinen kommentti vaan ainoastaan totuus) seuraamaan ja oon joutunut hyppäämään ekaan bussiin mikä on paikalle sattunut ja kerran soittamaan jo junassa kaveripojan hätiin asemalle valmiiksi että uskalsin jäädä pois.
Pääosassa Jedi ja ne toiset.
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 25.05.2011 klo 22:46)

Kinoko

Kinoko
Viestimäärä: 1426

VS: PELKääMINEN JA PELON HALLINTA - Keskiviikkona, 25.05.2011 klo 22:32  
+
0
^^^No hyi kamala tota kuvaa. Järkky! Ei pysty katsomaan, heti kun tajusin mitä kuvassa on oli pakko kääntää katse pois. :F

muoks. väkänen
Ur kaoset talade en röst som sade: le, och bli glad ty det kan bli värre. Och jag log, och blev glad, och det blev värre!
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 25.05.2011 klo 22:34)

Rosalie1

Rosalie1
Viestimäärä: 1141

VS: PELKääMINEN JA PELON HALLINTA - Keskiviikkona, 25.05.2011 klo 22:52  
+
0
Ilmeisesti mulla ei ole reikäkammoa, koska en ymmärrä tota kuvaa tai että mitä kammottavaa siinä on?

Mä pelkään lähes hysteerisyyteen asti ötököitä. Kaikenlaisia, kokoisia, pistäviä ja ei pistäviä. Brhh.. Ja tulipaloja. Mä pelkään, että meidän talo palaa, se on mun pahin pelko. Se on semmoista ihan järjetöntä pelkoa, että saan semmoisia kuvia silmiini kesken työpäivän tai lenkin. Oman kodin palo olisi jotenkin tosi romahduttavaa, koska olen niin vahvasti koti-ihminen.

Johannna

Johannna
Viestimäärä: 3878

VS: PELKääMINEN JA PELON HALLINTA - Keskiviikkona, 25.05.2011 klo 23:12  
+
0
Mäkään en ymmärtäny sitä "reikäkuvaa". Siis oliko ne jotain tatuointeja sillä tytöllä? Vai täh? I don't get it :mietiskel:.

Elba! Nuo sarvijaakot on munkin mielestä jotain ihan kamalaa. Varmaan mikään ötökkä ei saa aikaan sellaista hysteriantunnetta kuin kyseinen otus. Tuon kuvan katseleminekin teki pahaa. Hyh.

Kammo noita kohtaan lähti siitä, kun kerran teininä mummolassa havahduin siihen, että korvaan kuului outo "nitisevä" ääni, ja kun käänsin päätäni, möllötti olkapäällä tuollainen sarvi-ällötys ja tuijotti suoraan silmiin. Paniikin paikka right there :eek:!

Ja lisäksi olen kuullut että sarvijaakko voi jotenkin tarrautua ihoon, eikä sitä saa siitä sitten kovin helpolla pois. Hrrr...
Advice is what we ask for when we already know the answer but wish we didn’t.


kiivilintu

kiivilintu
Viestimäärä: 2242

VS: PELKääMINEN JA PELON HALLINTA - Keskiviikkona, 25.05.2011 klo 23:15  
+
0
Mä en kanssa ymmärrä tota reikäkuvaa...

Mulle aiheuttaa ötököistä lähinnä ampiainen hysteerian. En voi ymmärtää mun isää, joka vaan tyynesti istuu ja kattelee kun ampiainen kävelee kädellä. Justiinsa viikonloppuna mökillä en voinut mennä grillaamaan, koska siinä lenteli ampiaisia jatkuvasti. Istuin sitten makkarani kanssa sisällä kun toiset oli ulkona. Tiedän kyllä ettei saisi juosta kun ampiaisia on lähellä mutta paniikki iskee joka tapauksessa ja tulee pakorefleksi.
Pääosassa Jedi ja ne toiset.

sillycow

sillycow
Viestimäärä: 1428

VS: PELKääMINEN JA PELON HALLINTA - Keskiviikkona, 25.05.2011 klo 23:23  
+
0
Mie oon nähny tollasen reikäkuvan jossa oli naisen rinta ja siinä reikiä. Vieläkin tulee välillä mieleen enkä miekään Joh:in tavoin käsitä mitä ne oli?

Johannna

Johannna
Viestimäärä: 3878

VS: PELKääMINEN JA PELON HALLINTA - Keskiviikkona, 25.05.2011 klo 23:32  
+
0
Ei se mun olkapäällä hengaillut tyyppi ollutkaan sarvijaakko. Muistan ihan selvästi että sillä oli isot mustat sarvet ja se oli ihan kauhea. Kesti hetken googletella ja löytää mikä öllinkäinen olikaan kyseessä, sarvijaakko näyttää aika kesyltä tämän rinnalla. Elikkäs Tamminkainen

Hyyyiiiii! Ja se tosiaan "nitisi" oudosti. Voiko olla kamalampaa ötökkää?!
Advice is what we ask for when we already know the answer but wish we didn’t.


weebl

weebl
Viestimäärä: 4048

VS: PELKääMINEN JA PELON HALLINTA - Keskiviikkona, 25.05.2011 klo 23:36  
+
0
Itsekkin olen sen rintakuvan nähnyt tuosta samasta aiheesta. Kyseinen kuvahan on muokattu yhdistämällä jonkin hedelmän siemenkota ja naisen rinta. Sitä en tähän hätään löydä.

tässä tuo toinen kuva hieman isompana

Mulle ainakin tulee inhon väristykset tuosta..

Kuva muutettu linkiksi, koska IMG-komennolla saa lisätä vain omia kuvia. Ne kuvat joihin ei ole tekijänoikeuksia, tulee aina lisätä linkkinä.

Jaijah
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 25.05.2011 klo 23:52)

weebl

weebl
Viestimäärä: 4048

VS: PELKääMINEN JA PELON HALLINTA - Keskiviikkona, 25.05.2011 klo 23:38  
+
0
Tällainen on se hedelmä mikä on niihin kuviin muokattu...klik

Kuva muutettu linkiksi, koska IMG-komennolla saa lisätä vain omia kuvia. Ne kuvat joihin ei ole tekijänoikeuksia, tulee aina lisätä linkkinä.

Jaijah
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 25.05.2011 klo 23:52)

sillycow

sillycow
Viestimäärä: 1428

VS: PELKääMINEN JA PELON HALLINTA - Keskiviikkona, 25.05.2011 klo 23:40  
+
0
^No en kyllä söis tollasta hedelmää :nauru::neutral: Varsinkaan sen rinta kuvan jälkeen. Mutta kiitos kun kerroit, että se on muokattu. Minä luulin, että se on aito :eek:

weebl

weebl
Viestimäärä: 4048

VS: PELKääMINEN JA PELON HALLINTA - Keskiviikkona, 25.05.2011 klo 23:52  
+
0
Löytyi kuva siitä rinnastakin

Kyllä tuo ällöttää vaikka tietää että se on muokattu :X

Johannna

Johannna
Viestimäärä: 3878

VS: PELKääMINEN JA PELON HALLINTA - Keskiviikkona, 25.05.2011 klo 23:58  
+
0
^ Mulla näkyy vain vihreä, illistelevä hymiö?
Advice is what we ask for when we already know the answer but wish we didn’t.


weebl

weebl
Viestimäärä: 4048

VS: PELKääMINEN JA PELON HALLINTA - Torstaina, 26.05.2011 klo 00:01  
+
0
hmmmm... näkyykö muilla mitä? :mietiskel:

sillycow

sillycow
Viestimäärä: 1428

VS: PELKääMINEN JA PELON HALLINTA - Torstaina, 26.05.2011 klo 00:03  
+
0
Sama vihreä hymiö??

weebl

weebl
Viestimäärä: 4048

VS: PELKääMINEN JA PELON HALLINTA - Torstaina, 26.05.2011 klo 00:06  
+
0
Joko tästä näkyy tissi? :nauru:

sillycow

sillycow
Viestimäärä: 1428

VS: PELKääMINEN JA PELON HALLINTA - Torstaina, 26.05.2011 klo 00:07  
+
0
Näkyy. Yööks. :shifty:

monna

monna
Viestimäärä: 3958

VS: PELKääMINEN JA PELON HALLINTA - Torstaina, 26.05.2011 klo 00:33  
+
0
Eniten, mikä haittaa ihan elämistäkin, on pimeän pelko. Siis en mä nyt sekoa pimeässä mutta mä en vain tykkää ja voin sanoa pelkääväni. En tykkää liikkua pimeässä asunnossa, vaikkei meilläkään tämä iso ole. Samoin pimeä metsä on tosi kammottava. Ajatuskin, että joutuisi lähtemään pilkkopimeään metsään koirien kanssa lenkille, ei houkuta yhtään. Joskus on käynyt niin että olen ollut lenkillä illalla ja tullut yhtäkkiä pimeä. Silloin mä alan vaistomaisesti vilkuilemaan koko ajan taakse ja tuntuu että joku tuijottaa/seuraa jostain. Hyi! Samaan aiheeseen liittyen, en pysty nukkumaan verhot auki. Lapsena kuulin jutun joka ilmeisesti ihan tosi. Lapsi, silloinen kaveri, oli nukkumassa ja heräsi kun kuuli jotain outoa ääntä ikkunan suunnalta. Nousi sängystä ja raotti verhoa, ikkunasta tuijotti mies. Ajatus vastaavasta, jos kävisi itselle, nostaa ihon kananlihalle. Liian karmeaa.

Kaikkia isompia ötököitä pelkään tosi paljon. Jotkut mustat isot koppakuoriaiset, tuhatjalkaiset ym. pelottaa. Saati sitten kaikki nämä isommat lemmikkinäkin pidettävät tarantella sun muut hirvitykset. Hyi olkoon! Kaikista kaameinta olisi kun heräisi ja sellainen olisi vieressä. :nauru: Käärmeitä, ihan kaikkia, pelkäsin ennen mutta en enää kun on nyt omia. En juokse karkuun jos nään kyyn mutta en kyllä pidäkään niistä.

volkodav

volkodav
Viestimäärä: 974

VS: PELKääMINEN JA PELON HALLINTA - Torstaina, 26.05.2011 klo 08:57  
+
0
Nuo kuvat oli todellakin karmivia. Minulla siis lienee reikäkammokin :eek: Alkoi niin pahasti etoa, että olin oksentaa. Aivan järkyttäviä. Yök.

reppulinen

reppulinen
Viestimäärä: 29

VS: PELKääMINEN JA PELON HALLINTA - Torstaina, 26.05.2011 klo 09:07  
+
0
Joo, ne on aika kuvottavia. Sekin aiempi kuva minkä tuonne edelliselle sivulle linkitin, niin vaikka tietää että se kuva on muokattu mutta siitä huolimatta se kuva saa aikaiseksi väristyksiä ja kovan halun vaan kääntää pään pois. Ei vain pysty normaalisti sitä katsomaan.
(Viestiä on muokattu torstaina, 26.05.2011 klo 09:09)

unemelodie

unemelodie
Viestimäärä: 513

VS: PELKääMINEN JA PELON HALLINTA - Torstaina, 26.05.2011 klo 15:27  
+
0
Hyi.. Nuo reikäkuvat oli ällöttäviä. Etenkin tuo viimeinen sai oksennuksen nousemaan kurkkuun, yöks!:shifty:
En voi tarjota lohtua
sillä olen vain ihminen..
En voi tarjota lämpöä
sillä itsekin palelen..
ja maata astelee
varjo mustuvan taivaan
yllään yön kylmä laulu..

  Siirry sivulle: 1 ... 3 4 5
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28213
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6341
Viestejä yhteensä545737
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265906
(Tilastot päivitetty viimeksi 07.05.2024 klo 03:15)