Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Torstaina, 23.02.2012 klo 16:21

Purkautumisosasto 14

Siirry sivulle: 1 ... 9 10 11 ... 50

Rorys

Rorys
Viestimäärä: 5244

VS: PURKAUTUMISOSASTO 14 - Tiistaina, 28.02.2012 klo 22:18  
+
0
Onpa täällä surullisia juttuja :suru:
Voimia purkautujille :paijata:

raggetti

raggetti
Viestimäärä: 1725

VS: PURKAUTUMISOSASTO 14 - Tiistaina, 28.02.2012 klo 22:31  
+
0
Tää on niin turhaa kitinää muihin verrattuna, mutta sapettaa niin että pakko purkautua. Olin juuri koirien kanssa pihalla, ja päästin ne sisälle ja huomasin että pikkunen puuttuu. Kävin pihalla uudestaan huhuilemassa, mutta ei näy eikä kuulu. Pienoinen paniikki kihelmöi jo selkää, ja käyn tiellä katsomassa. Näen että n. Sadan metrin päässä kävelee koirakko, ja arvaan heti että on lähtenyt niiden perään, ja huudan että odota, mutta toinen vaan jatkaa kävelyä eikä yhtään huomioi. Juoksen perään ja huudan pentua, eikä mies vieläkään reagoi. Lähemmäksi päästyäni huomaan että se on naapurin koira ja joku tuntematon ulkoiluttaja. Mä ehdin melkein juosta hänet kiinni ennen kuin pentu äkkää mut ja tulee luokse, toinen vaan jatkaa kävelyä eikä yhtään huomioi. Pari sataa metriä edempänä on traktori siirtämässä lumikasoja, kiva jos ne olisi ennättäneet sinne asti :suru: kyllähän tuo minun vika oli, mutta mä en oikeasti huomannu koko koirakkoa, ja kyllä sitä nyt voi edes hidastaa tai huutaa takaisin että pentu on täällä, sen verran kovaa huhuilin kyllä pentua etsiessäni. Voi urpo! Ja naapureita kuitenkin ollaan, vaikka en tuntenutkaan ulkoiluttajaa mutta naapurin koiran kanssa oli kuitenkin liikenteessä.

Ja avo ja sen radio... Pakko aina huudattaa sitä, vaikka mä oon pyytäny että pitäisi edes hiljaisella kun olen kotona. Mä olen muutenkin koko päivän aspahommissa ja kauhean hälinän keskellä, ja kotona mekastaa ja jumputtaa vielä radio. Ärrrrh.

Voimia ja voimahaleja kaikille purkautujille :paijata:
How to handle stress like a dog:

If you can't eat it
Or play with it

Then pee on it
And walk away

Johannna

Johannna
Viestimäärä: 3878

VS: PURKAUTUMISOSASTO 14 - Tiistaina, 28.02.2012 klo 23:16  
+
0
Se tunne, kun sun isä julkaisee susta todella julkaisukelvottomia, vanhoja kuvia fb:ssä. :roll:
Advice is what we ask for when we already know the answer but wish we didn’t.


maddy

maddy
Viestimäärä: 3542

VS: PURKAUTUMISOSASTO 14 - Tiistaina, 28.02.2012 klo 23:34  
+
0

SanttuJ kirjoitti:

maddy: Loonie on ihan oma. nevermindillä on sijoituksessa, jos siis sekotat siihen.

Sitä varmaan muistelin. Tosin eipä sen väliä olisi sun kohdallasi ollut, vaikka olisikin ollut sijoituskoira. Vastuuntuntoinen kasvattaja kyllä jättää koiran käyttämättä jalostukseen, mutta ei se kipeän koiran kanssa kuitenkaan lohduta. Toivottavasti Luna on kuitenkin oireeton ja pystyy elämään hyvää elämää pitkään. Spondyloosi on käsittääkseni boksereilla valitettavan yleinen vaiva. :neutral:

Kaneli

Kaneli
Viestimäärä: 635

VS: PURKAUTUMISOSASTO 14 - Keskiviikkona, 29.02.2012 klo 08:12  
+
0
Ihan hirveästi voimia erilaisten murheiden kanssa painiskeleville :paijata:.

Tuskin millään muulla koiralla olen nähnyt yhtä uskollista ja kaunista katsetta kuin Anterolla. Aivan ihana koira!
(Alkoi itseänikin itkettää nähtyäni tuon kuvan)

Ame

Ame
Viestimäärä: 1119

VS: PURKAUTUMISOSASTO 14 - Keskiviikkona, 29.02.2012 klo 08:17  
+
0
Tää lahopää on unohtanut hakea kotihoidontukea. :ttou:

ellikeksi

ellikeksi
Viestimäärä: 3147

VS: PURKAUTUMISOSASTO 14 - Keskiviikkona, 29.02.2012 klo 09:12  
+
0
Voi mitä murheita janniella - paljon voimia!

Voimahaleja muillekkin purkautujille! :paijata:

weebl

weebl
Viestimäärä: 4048

VS: PURKAUTUMISOSASTO 14 - Keskiviikkona, 29.02.2012 klo 10:16  
+
0
Joku sähkölasku on ilmeisesti jäänyt maksamatta, perintätoimiston kirje löytyi ja senkin eräpäivä oli 24. päivä.
Ja oon unohtanut jonkun vuokrantarkistuslapun palauttaa, joten kelalta tuli kirje että "asumistukenne on lakkautettu"
Kiva kun ole sitä palautettavaa lappua nähnytkään :pyssyt:

catteri

catteri
Viestimäärä: 903

VS: PURKAUTUMISOSASTO 14 - Keskiviikkona, 29.02.2012 klo 10:48  
+
0
Voi ei, tuli niin surullinen fiilis jannien ja Aduron puolesta. Omasta lemmikistä luopuminen on niitä pahimpia juttuja, mitä kuvitella saattaa, vaikka tietääkin, että olis eläimen parhaaksi. Jaksamsta molemmille vaikeiden päätösten kanssa!:paijata:
Kotia karvoittamassa kissat Demi (-08) & Latte (-10)
Mittelspitz Saaga (-12)


FCI

FCI
Viestimäärä: 964

VS: PURKAUTUMISOSASTO 14 - Keskiviikkona, 29.02.2012 klo 11:39  
+
0
Nordean verkkopankki :pyssyt: Ei voi ikinä toimia!
kodinturva pk saksanpaimenkoira Ninja -06
etevä pelastuskoiran alku bordercollie Bea -08
pelastuskoira-oppilas saksanpaimenkoira Piina -10
missikeisarin alku vinttipimee venakko Eero -11

dronttiedward

dronttiedward
Viestimäärä: 5224

VS: PURKAUTUMISOSASTO 14 - Keskiviikkona, 29.02.2012 klo 11:59  
+
0
Mikä ihme tota koiraa pierettää niin helvetisti :pyssyt:
the only way to true happiness is to live in the moment and not be worried about the future

Johannna

Johannna
Viestimäärä: 3878

VS: PURKAUTUMISOSASTO 14 - Keskiviikkona, 29.02.2012 klo 12:01  
+
0

weebl kirjoitti:

Joku sähkölasku on ilmeisesti jäänyt maksamatta, perintätoimiston kirje löytyi ja senkin eräpäivä oli 24. päivä.



Yhteyttä vain sinne perintätoimistoon, eräpäiviä voi aina siirtää ja maksusuunnitelmia tehdä.

Mä olen monesti ihmetellyt, miten ihmiset antaa laskujensa mennä siihen pisteeseen, että ne menee ulosottoon, eikä edes välitetä. Ja niitä kirjeitä ei edes avata.
Kaikki on vaan itsestä kiinni, ja ne asiat (velat) on yleensä aina sovittavissa.
Pahinta on vain "antaa asian olla". Ei ne velat sieltä mihinkään katoa, ellei itse ota vähän vastuuta.

Ja tää nyt ei ollu tietenkään Weeblille, vaain ihan yleistä pohdintaa.
Advice is what we ask for when we already know the answer but wish we didn’t.


saije

saije
Viestimäärä: 4425

VS: PURKAUTUMISOSASTO 14 - Keskiviikkona, 29.02.2012 klo 12:08  
+
0

Joh kirjoitti:


Mä olen monesti ihmetellyt, miten ihmiset antaa laskujensa mennä siihen pisteeseen, että ne menee ulosottoon, eikä edes välitetä. Ja niitä kirjeitä ei edes avata.
Kaikki on vaan itsestä kiinni, ja ne asiat (velat) on yleensä aina sovittavissa.
Pahinta on vain "antaa asian olla". Ei ne velat sieltä mihinkään katoa, ellei itse ota vähän vastuuta.


Mie olen tiäkkö pohtinu samaa.
Toki ymmärrän ettei aina rahaa ole, mutta kyllä sossu auttaa, vaikkapa lainaa jos ei muuta.
Pahimmassa tapauksessa eräs kaveri yritti tehdä itsemurhaa 1000€ ulosotto laskujen takia.. Nämäkin rahat oli tuhlattu vaatteisiin. Sai kyllä asiansa kuntoon, mutta kyllä sai "hoo moilasena" ihmetellä vierestä.

Mutta voimia kaikille purkautujille! :paijata:
Valkoinen ruotsinhirvikoira "Nimue" Syntynyt 26/3/11 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Nila" Syntynyt 14/12/12 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Loru" Syntynyt 13/9/15 ♀
Karjalankarhukoira "Lyyra" Syntynyt 15/6/17 ♀

weebl

weebl
Viestimäärä: 4048

VS: PURKAUTUMISOSASTO 14 - Keskiviikkona, 29.02.2012 klo 12:08  
+
0
^^ Juu, niin pitää tehdä. Harmittaa hitosti tuo kun en ole hoksannutkaan tuota ja olevinaan oon sähkölaskutkin maksanut ihan ajallaan :neutral:

muoks. sähkölaskut oon vienyt sossuun, että sieltä laittavat maksuun, mutta ilmeisesti sieltä on joku jäänyt välistä.. :mietiskel:
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 29.02.2012 klo 12:11)

catteri

catteri
Viestimäärä: 903

VS: PURKAUTUMISOSASTO 14 - Keskiviikkona, 29.02.2012 klo 12:09  
+
0
^^^Niin samaa asiaa ihmettelen itse usein, melkein päivittäin asiakaspalvelussa kun on, ja ihmisten valitusta raha-asioistaan kuulee.

Mä en vaan jotenki käsitä sitä, että tullaan siihen valittamaan, että "voi,voi, laskut on maksamatta ja tilipäivään on vielä niin ja niin pitkä aika, eikä tililläkään oo rahaa ollenkaa" Sitten kuitenkin pistetään reippaasti visa vinkumaan, ja ostetaan reippaalla kädellä esim. kaljaa ja röökiä, kaveriksi vielä ehkä sipsejä ja jätskiä. Jes, todella järkevää taloudenhoitoa ja silleen. Sitten vielä ihmetellään, että miten sitä rahaa ei ole. Ei vaan riitä ymmärrystä näille, ketkä tieten tahtoen ryssii raha-asiansa.:roll:

Itelle on opetettu kotoa asti pienestä pitäen, että aina,aina pitää olla säästöjä ja rahaa jemmassa pahan päivän varalle. Eikä mitään osteta, jos ei oikeesti tarvita. Näillä opeilla aika pitkälle on päästykin, eikä koskaan oo tarttenu esim. ruuasta tinkiä tai laskuja jättää maksamatta.

muoks. Joh:n viestiä oli tarkoitus kommentoida.
Kotia karvoittamassa kissat Demi (-08) & Latte (-10)
Mittelspitz Saaga (-12)


(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 29.02.2012 klo 12:21)

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: PURKAUTUMISOSASTO 14 - Keskiviikkona, 29.02.2012 klo 12:19  
+
0
No, tuli mullekin just muistutus laskusta, mitä mä en edes myönnä ikinä saaneeni. Tää on nyt jo toinen kerta lyhyen ajan sisään, tosin se toinen selvis sillä, että Sonera oli ihan omia aikojaan päättäny pistää yhden laskun e-laskuna :ttou: Mutta tätä viimeisintä en kyllä ole ikinävarmasti saanut, vaikka takaraivossa silti jytääkin ikävä "mitä jos sittenkin?".

Mutta onhan tosta tosiaan vielä pitkä matka perintätoimiston kirjeisiin ja luottotietojen menettämiseen... Ei moni varmaan edes ymmärrä sitä, kuinka paljon joku maksamaton parin kympin kännissä otettu pikavippi tulee haittamaan elämää tulevaisuudessa kun siitä tulee häiriömerkintä luottotietoihin.
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/

Johannna

Johannna
Viestimäärä: 3878

VS: PURKAUTUMISOSASTO 14 - Keskiviikkona, 29.02.2012 klo 12:25  
+
0
Ja mun käsittääkseni ne lähettää sieltä perintätoimistostakin useamman laskun, ennenkuin asia siirtyy "oikeasti" ulosottoon. Eli jos asia oikeasti menee niin pitkälle, niin ei voi muutakuin katsoa peiliin.
Advice is what we ask for when we already know the answer but wish we didn’t.


dronttiedward

dronttiedward
Viestimäärä: 5224

VS: PURKAUTUMISOSASTO 14 - Keskiviikkona, 29.02.2012 klo 12:28  
+
0

Joh kirjoitti:

Mä olen monesti ihmetellyt, miten ihmiset antaa laskujensa mennä siihen pisteeseen, että ne menee ulosottoon, eikä edes välitetä. Ja niitä kirjeitä ei edes avata.
Kaikki on vaan itsestä kiinni, ja ne asiat (velat) on yleensä aina sovittavissa.
Pahinta on vain "antaa asian olla". Ei ne velat sieltä mihinkään katoa, ellei itse ota vähän vastuuta.

Mun veli on just tommonen. Isä just otti ja makso sen kymppitonnin velat kerralla pois, ku ne on tossa nyt pyöriny murheena melkein pari vuotta. Kaikki lähti pikavipeistä ja jostain helvetin puhelinlaskuista (otti puhelimen+liittymän), oli sakkoja jne ja kaikki menny perintään & ulosottoon -> kasvanu moninkertasiks. Vanhemmat tivas niitä velkoja miljoona kertaa, mut veli aina vaan sano hoitaneensa ne ku ei halunnu, että porukat maksaa ne pois. Yhdestä kaapista just löysin pussillisen avaamattomia kirjeitä perintätoimistoista ja ulosottovirastosta. Ilmeisesti ne velat vaan katoaa, jos niitä ei maksa. Sakoistakin sano vaan aina, että ei niitä tarvi maksaa. :roll:

Mä en voi käsittää, miten ihminen, joka asuu kotona ja näin ollen saa ilmaset ruuat, ilmasen katon pään päälle ja autostakin pitää maksaa vaan bensat, voi saada aikaan kymppitonnin velat. Lopulta isä hermostu ja soitti ulosottovirastoon ja makso kaiken pois, mä toivon ja anelen että veli otti opikseen eikä ota enää senttiäkään turhaa velkaa.
the only way to true happiness is to live in the moment and not be worried about the future

weebl

weebl
Viestimäärä: 4048

VS: PURKAUTUMISOSASTO 14 - Keskiviikkona, 29.02.2012 klo 12:34  
+
0
Mun veli kanssa tollanen huoleton eläjä, monen tonnin ulosottovelat.. Itse en ajatellu päätyä samaan tilanteeseen ja soitan heti huomenna sossuun ja selvitän asiaa.

lintuja

lintuja
Viestimäärä: 676

VS: PURKAUTUMISOSASTO 14 - Keskiviikkona, 29.02.2012 klo 13:09  
+
0
Yhden ystävän kaverin mies (aika luotettavasti alkaa tarina) jätti vuokrat maksamatta tämän vaimonsa tietämättä ajatuksenaan, että ei voi saada häätöä, kun on lapsi. Rahaa olisi ollut, mutta ajatteli, että lapsi takaa kämpän. Sen järjenjuoksua en kyllä pysty hahmottamaan yhtään.

Kämppiksellä on vähän tuota luksus ensin, sitten laskut ajattelua. Pitää näyttää siltä, että rahaa on, vaikkei olekaan. Pulmallista. Nyt on onneksi töissä ja rahoissaan..
suomenpystykorva-karjalankarhukoira-?: Helmi 05/09.
tanskalais-ruotsalainen pihakoira: Tähti 12/13.

  Siirry sivulle: 1 ... 9 10 11 ... 50
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28247
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6355
Viestejä yhteensä545793
Uudet käyttäjät tänään5
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään1
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265918
(Tilastot päivitetty viimeksi 18.05.2024 klo 19:45)