Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Perjantaina, 27.04.2012 klo 23:28

Purkautumisosasto 16

Siirry sivulle: 1 ... 19 20 21 ... 51

ellikeksi

ellikeksi
Viestimäärä: 3147

VS: PURKAUTUMISOSASTO 16 - Maanantaina, 07.05.2012 klo 21:59  
+
0
^Nousen barrikadeille ja vaadin oikeutta. Otan ohjat käsiini ja kunnian kukko saa laulaa. Ainakin villeimmissä unelmissani :aurinko:

SanttuJ

SanttuJ
Viestimäärä: 5302

VS: PURKAUTUMISOSASTO 16 - Maanantaina, 07.05.2012 klo 23:03  
+
0

neruda kirjoitti:

^Onpa kurja, mutta eiköhän siellä tulevaisuudessa vielä odota parempia tilaisuuksia! Niin pitää ainakin yrittää uskoa, ettei masennu.

Ikuinen optimisti jaksaa onneksi aina uskoa tulevaisuuteen. Vaikka nykyisessä tilanteessa toki saakin aina välillä muistuttaa itseään tästä filosofiasta :viheltel:

emuli: Meillä oli koiran ollessa pentu pitkälti samanlainen tilanne. Mä stressasin sillon niin älyttömästi sitä, et mä teen tuosta koirasta mun koiran, et koiraa ei tasan tarkkaa kiinnostanu mun kans olla. Avokki oli sillon sen ykkösihminen, koska se osas olla tuon koiran kans paljo rennommin ja kohteli sitä niin ku koiraa. Nykyään on tuo tasapaino löytyny ja koiralle tietyissä asioissa avokki on toki edelleen parempi vaihtoehto kuin minä ja vastaavasti tietyissä tilanteissa mä oon tärkeämpi. Mut kyllä se nykyään enemmän mamman muru on, vaikka avokinki perään yhtälailla joikaa.
bokseri Luna 14.8.2009 - 13.3.2015
labradorinnoutaja Inni 31.3.2014

nenssi

nenssi
Viestimäärä: 2161

VS: PURKAUTUMISOSASTO 16 - Tiistaina, 08.05.2012 klo 05:47  
+
0

Emuli kirjoitti:

P*ska fiilis tulee kun koira on niin miehen perään... Ite teen tuon kanssa ihan kaiken: ruokin, lenkitän, leikitän, käyn treenaamassa vaikka sun mitä, käyn näyttelyissä ja SILTI mies on koiralle ykkönen, tottelee miestä minun ohi ja masentuu jos mies on poissa (niinkuin nyt kesätöissä toisella paikkakunnalla). Ja mieshän siis toisinaan lenkittää, mutta kaiken muun teen minä. Mutta jos minä lähden pois, ei ole mitään ongelmaa kunhan mies on lähellä...



Kuulostaa tutulta! Meillä mies ei käy edes koiran kanssa ulkona ellen tyyliin kirveen kanssa ole pakottamassa. Hukka on etenkin silloin avon perään, jos olen komentanut sitä jostakin. Eilenkin iltalenkillä koira perseili minkä ehti ja heti kun päästiin sisälle niin meni avon luokse kiehnäämään ja heiluttelemaan häntäänsä. :nauru: Ja aina kun avo tulee lunnoilta kotiin, niin koira on revetä liitoksistaan. Not fair. :ylpea:
ppu Hukka 6/2011
bou Bentley 4/2011, meillä 7/2013 lähtien

boxerowner

boxerowner
Viestimäärä: 1490

VS: PURKAUTUMISOSASTO 16 - Tiistaina, 08.05.2012 klo 06:35  
+
0
Mä en jaksaisi tehdä enää yhtään töitä. Sen jälkeen kun kuulin pomon suusta olevani väliinputoaja tässä "työyhteisössä", ei oo työmotivaatiota ollut sitten paskan vertaa. Ei vaan kiinnosta..

Voi että kun syksyn yhteishaussa olis jo jotain mielenkiintoista, että olis mahiksia päästä opiskelemaan jo ens talvena.
Bokseriuros ~ Rape 3.6.2000 - 29.4.2010
Bokserinarttu ~ Rebekka 15.7.2010 Ready, steady, go!
Bokserinarttu ~ Armi 15.6.2012

ellikeksi

ellikeksi
Viestimäärä: 3147

VS: PURKAUTUMISOSASTO 16 - Tiistaina, 08.05.2012 klo 08:46  
+
0
^ompa kannustavaa :eek:!

Vähän samoilla teemoilla ollaan itsekin tänään liikkeellä, tuntuu että ei pääse kasvamaan tarpeeksi työssä ja alan olemaan turhautunut. Tai sitten mun ego on vain liian iso ja kuvittelen itsestäni liikoja :cool:
Toisaalta, en mä taida olla sanonut turhautumisestani oikealle taholle? Kepillä siis koitetaan jäätä.

Dera

Dera
Viestimäärä: 1451

VS: PURKAUTUMISOSASTO 16 - Tiistaina, 08.05.2012 klo 09:53  
+
0
Jahas, eipä sitten mennäkään kampaajalle. Kiva kun viitsii soittaa siinä vaiheessa kun oon jo matkalla sinne, että aika on peruttu ja kampaaja kipeenä. Onneks en ehtiny kun heittää roskat. Ottaa niin pahasti kupoliin, koska ton kampaajan takia heräsin aikasin ja oisin muuten voinu nukkua. Nyt jäi turhan takia yöunet vähiin ja tuskinpa enää saa untakaan kun on jo kahvia vedetty kiitettävästi naamariin että jaksan olla hereillä... V*TTU
Shiba, Mori ♂
Blogi

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: PURKAUTUMISOSASTO 16 - Tiistaina, 08.05.2012 klo 10:05  
+
0
Seuraa todella turhanpäiväinen avautuminen.
Jouduin valitsemaan pidänkö huulikorun, vai alahampaani. Valitsin hampaat, mutta kyllä niin potuttaa että jouduin luopumaan 11v tuossa huulessa olleesta korusta.. :(
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.

raggetti

raggetti
Viestimäärä: 1725

VS: PURKAUTUMISOSASTO 16 - Tiistaina, 08.05.2012 klo 12:14  
+
0
:twisted: Aamukahdeksasta siivonnut meidän entistä mummonmökkiä avon äidin kanssa, koska se on päättänyt että vuokraa sen ens kuun alusta. Eihän sielä olis kuin puolet mökistä rempattavana + katto uusia, eikä ottanut kuuleviin korviinsa kun avo sano että meillä on ihan tarpeeksi tekemistä muutenkin (uusi talo valmiiksi, piha kuntoon) mutta eeeei, hän tarvii rahaa nyt ja heti! Hauskin on että me muut tehdään kokopäiväistä työtä, avolla on talo rakennettavana, mulla sen lisäksi koirat hoidettavana, ja avon äiti ei ole eläissään tehnyt päivän verran työtä. Silti meidän pitäisi olla mukana kaikissa projekteissa mitä se keksii. On se ihan oikeassa että tuo mökki olisi hyvä vuokrata nyt kesäksi jollekkin, mutta kun me ei oikeesti ehdittäis nyt.
Mulla on hermo piiiikkasen kireellä kun koko aamun kuunnellu tuon marmatusta. Ja nyt pitäis lähteä töihin. Huomenna mulla on vapaapäivä, mutta aloitetaan silloinkin kahdeksalta aamulla. Ihan kiva jos olis edes yks päivä viikossa kun sais nukkua kunnolla ja pyhittää itselleen, mutta ei.
Tää nyt on ihan tyhmää kitinää mutta ai jessus että välillä on pinna kireellä avon sukulaisten kanssa!
How to handle stress like a dog:

If you can't eat it
Or play with it

Then pee on it
And walk away

Asiallinen

Asiallinen
Viestimäärä: 1798

VS: PURKAUTUMISOSASTO 16 - Tiistaina, 08.05.2012 klo 14:05  
+
0
Mulla hajoaa oikeesti kohta pää.

Tää uusi tulokas, avon mutsin koira, on ihan mahdoton.
Se on melkein 3v joka haukkuu kaikelle.

Se haukkuu jos avainta laitetaan oveen,
se haukkuu jos joku soittaa ovikelloa,
se haukkuu postille joka tulee KOLMELTA YÖLLÄ,
se haukkuu jos kuulee rappukäytävässä mun/avon äänen,
se haukkuu vastaantuleville koirille heti kun osuu näkökenttään, eli saattaa olla 30m väliäkin..

Mitä mä teen. Oon ihan neuvoton.
Mua kyrpii, että just kun T on ruvennut kulkemaan nätisti, ottaa kontaktia, menee hienosti, niin kopioi sit tältä tätä käytöstä. Hihnassa se on ruvennut vetämään, korvat puuttuu, ei ota kontaktia ollenkaan ja vastaantulevalle jos ei hauku niin vähintään ölisee/ulvoo/ulisee. Ihankuin mun päälle vuoden koulutus ois valunut hukkaan..

Ja mulla on pahamieli, koska uskoin pärjääväni näille molemmille, ja että saan koulutettua ne kunnollisiksi. Nyt kumminkin tuntuu siltä että tekisi mieli luovuttaa. Tuntuu pahalta jopa kirjoittaa tätä, ihankun ei olisi ns. "sallittu aihe" valittaa tästä.. Itsehän tähän järjestelyyn suostuin. Ja onhan se ihana koira, mutta musta vaan tuntuu että nää nyt imee musta kaikki mehut. Varsinkin kun tällä on viellä maha niin usein löysänä, joten saatan löytää tämänkin työpäivän jälkeen ripulivaltameren keittiöstä. Kuulemma barffaaminen auttaisi tähän vaivaan, juttelin tutun kanssa jolla on ollut paljon näitä koiria. Kumminkin kun tälläkin on kokeiltu vaikka mitä ruokia, yms ell käyty läpi, ja sama ruoka saattaa olla yhtenä päivänä hyvä ja toisena tulee ripaska.

Kys. koira on käynyt ongelma kouluttajilla kuulemma aiemmin, mutta jotkut eivät olleet saaneet koko koiraan mitään tolkkua. Nyt sitten tuli yksi stressin aihe lisää, rahan, ruuan, elämisen ja työn lisäksi tulee tämä: koirien kouluttaminen. Ja just kun mulle lääkärikin sanoi, että en sais stressata melkeen ollenkaan, koska se sit taas aiheuttaa niitä pahoja paniikkikohtauksia.

Mitä mä teen? Hakeudun ongelma kouluttajalle?

:eitietoo:

eetla

eetla
Viestimäärä: 3461

VS: PURKAUTUMISOSASTO 16 - Tiistaina, 08.05.2012 klo 14:35  
+
0
Hommaa sitruunapanta ja ala syöttämään koiralle nyt alkuun koirien maitohappolisää. Meillä on sellaista jauhetta. Ja jos koira stressaa kerrostalossa asumista niin sitten koitat DAP haihdutinta.
Ei koira välttämättä totu hetkessä siihen kerrostaloelämään, uusia äänia ja kolauksia hajuja tms.
Osku 2001 v syntynyt seropi rouva k.16.9.2012
p&s käppänä "Nasu" s. 19.10.2008
p&s käppänä "Sulo" s. 28.6.2011

Asiallinen

Asiallinen
Viestimäärä: 1798

VS: PURKAUTUMISOSASTO 16 - Tiistaina, 08.05.2012 klo 14:37  
+
0

eetla kirjoitti:

Hommaa sitruunapanta ja ala syöttämään koiralle nyt alkuun koirien maitohappolisää. Meillä on sellaista jauhetta. Ja jos koira stressaa kerrostalossa asumista niin sitten koitat DAP haihdutinta.
Ei koira välttämättä totu hetkessä siihen kerrostaloelämään, uusia äänia ja kolauksia hajuja tms.



Asunut aina kerrostalossa, on siis tottunut ääniin.
En ole varma, onko tuo haukkuminen vahtimista, koska se tietää kyllä mitä mm. ovikello meinaa.

BaeLiana

BaeLiana
Viestimäärä: 1860

VS: PURKAUTUMISOSASTO 16 - Tiistaina, 08.05.2012 klo 15:01  
+
0

Asiallinen kirjoitti:

Asunut aina kerrostalossa, on siis tottunut ääniin.
En ole varma, onko tuo haukkuminen vahtimista, koska se tietää kyllä mitä mm. ovikello meinaa.


Ronja tuli mulle 2,5-vuotiaana kerrostalossa asuneena. Sitruunapannan hankin, koska häätöä en halunnut. Yksin olemisesta ei valita, mutta rappuääniin kommentoi vaihtelevasti. Ovikellolle haukkuu juuri tasan sen takia, että tietää sen merkkaavan vierasta. Meillä panta auttoi ja nykyään tuntuu jopa rauhoittavan koiraa. Ehkä pannan laittaminen kertoo, että ei ole tarvetta vahtia. Suosittelen kokeilemaan. Monista lemmikkiliikkeistää saa lainaksi sellaisen ennen ostamispäätöstä.

Remmirähjä on myös. Haukkuu epäilyttäville ihmisille, joita koiran maailmassa ovat käytännössä melkein kaikki vieraat tai vähän tutummatkin miehet. Maailmaa ei pelkää, mutta kaikelle epäilyttävälle haukkuu.
pystykorvasekoitus Ronja 2010 ->
löytökatti Sulho 2013 ->
porokoira Heili 2014 ->

http://baeliana.kuvat.fi/#/

neruda

neruda
Viestimäärä: 2829

VS: PURKAUTUMISOSASTO 16 - Tiistaina, 08.05.2012 klo 15:01  
+
0

Sonik kirjoitti:

Seuraa todella turhanpäiväinen avautuminen.
Jouduin valitsemaan pidänkö huulikorun, vai alahampaani. Valitsin hampaat, mutta kyllä niin potuttaa että jouduin luopumaan 11v tuossa huulessa olleesta korusta.. :(


Multa tulee samanlainen purkautuminen myös jossain kohtaa. Ei vaan osaa ajatella olevansa ilman sitä, kun se on ollut tuossa niin kauan. Mutta, hampaat on tietty tärkeämmät!
Berninpaimenkoira "Manta" s. 2015
Berninpaimenkoira "Mooses" 30.9.2010-7.1.2016
Berninpaimenkoira "Urho" 28.8.2009-5.1.2011

Niii

Niii
Viestimäärä: 4297

VS: PURKAUTUMISOSASTO 16 - Tiistaina, 08.05.2012 klo 15:10  
+
0
Asiallinen, haukkukos se kaikelle myös siellä entisessä kodissa? Eikö sun miehesi vois auttaa lenkityksissä? Minä kyllä suosittelen jonnekkin kouluttajalle menenmistä jos vain mahdollisuus on.
Rottweiler -08
Isovillakoira-13
Maatiaiskissat -07 -08

Asiallinen

Asiallinen
Viestimäärä: 1798

VS: PURKAUTUMISOSASTO 16 - Tiistaina, 08.05.2012 klo 15:21  
+
0
Kiitos neuvoista.

Niii kirjoitti:

Asiallinen, haukkukos se kaikelle myös siellä entisessä kodissa? Eikö sun miehesi vois auttaa lenkityksissä? Minä kyllä suosittelen jonnekkin kouluttajalle menenmistä jos vain mahdollisuus on.



Kyllä haukkui. Ja mies armeijassa, jää varmaan ammattisotilaaksi, eli koirat on mulla arkisin hoidettavana. Viikonloppuisin tietenkin häärää sen kanssa, lähtee mielellään lenkittämään ja peuhaa molempien koirien kanssa. Yrittää myös kouluttaa, koittaa ottaa oppia multa (:cool:), mm. panta laitetaan vasta sitten kaulaan kun on istunut ja rauhoittunut ja ruokaa ei saa syödä ennen lupaa. Mutta jotenkin ei vaan lenkillä toi toiminta mene perille.

Kai mun sit täytyy ruveta tekemään koirien kanssa lenkit erikseen.. Huoh..

Liinuska

Liinuska
Viestimäärä: 1312

VS: PURKAUTUMISOSASTO 16 - Tiistaina, 08.05.2012 klo 15:57  
+
0
Alotin ärsyttävän urakan, eli siivoamaan työhuonetta jossa on mieheni isän firman papereita,esitteitä, kansioita yms sikinsokin, sen lisäksi täällä on varmaan kahden vuoden pölyt(ai että ahdistaa henkeä ja kutittaa nenää, ekä ole todellakaan herkkä pölylle!) ja kaikkea muuta roskaa ja krääsää..
No siinä hutakassa viskasin sitten toimivat pankkitunnukseni roskiin ja jätin vanhat. Nyt en löydä tuosta jättimäisestä jätesäkistä niitä tunnuksia :pyssyt::ttou:! Just sain uudet. Saakohan Nordeaan soittamalla puhelimitse tilattua ne tunnukset uudestaan..
Malinois narttu RP Stara s. 9.9.2014 "Tara"

Rottweiler uros Roni s. 1.2.2011 - 1.12.2014

Tiuhtis

Tiuhtis
Viestimäärä: 1109

VS: PURKAUTUMISOSASTO 16 - Tiistaina, 08.05.2012 klo 16:14  
+
0
^Saa, mutta niistä kai joutuu jotain maksamaan..?

Hyvä päivä taas. Kolme hylkymeiliä haetuista työpaikoista. Nyt on enää kaks paikkaa, joista vois edes teoriassa kuulua jotain. Toiseen en edes hirveästi halua. No, pe yks työhaastis, mutta tiedän, että mulla on sinne liian vähän kokemusta. Lisäks väsyttää hulluna ja taas tämmönen 11h työ/koulupäivä.

Liinuska

Liinuska
Viestimäärä: 1312

VS: PURKAUTUMISOSASTO 16 - Tiistaina, 08.05.2012 klo 16:37  
+
0
Nythän vasta ne verenpaineet nousahtikin huipulle. Aloin siis tyhjentämään tuota roskasäkkiä, koska persketti mähän tarviin niitä tunnuksia! No levitin säkillisen paperia,silppua,roskaa yms ja löysin neljät pankkitunnukset, mutta yhdetkään ei ollut minun saati käyttökelpoiset.
Noh, kasaan roskat takasin säkkiin, imuroin ja nypin pienimpiä isompia klimppejä.

Mylläsin siististi tekemäni laskupinot ja lehtikasat. Etsin vessat, laukut, meikkipussit ja palasin erittäin vittuuntuneena koneen eteen, niin kappas!!, nehän oli tippunut lattialle tietokonetuolin viereen!
Joo.. :ttou::ttou::ttou::ttou:
Malinois narttu RP Stara s. 9.9.2014 "Tara"

Rottweiler uros Roni s. 1.2.2011 - 1.12.2014

Tiuhtis

Tiuhtis
Viestimäärä: 1109

VS: PURKAUTUMISOSASTO 16 - Tiistaina, 08.05.2012 klo 17:36  
+
0

Sonik kirjoitti:

Seuraa todella turhanpäiväinen avautuminen.
Jouduin valitsemaan pidänkö huulikorun, vai alahampaani. Valitsin hampaat, mutta kyllä niin potuttaa että jouduin luopumaan 11v tuossa huulessa olleesta korusta.. :(



Oireiliko sulla jotenkin? Tavallisen hammastarkastuksen yhteydessäkö näin todettiin? Ku ite oon miettinyt et mitenköhän noi mun alahampaat voi, ien on kuitenki vähä vetäytyny. Viime keväänä tarkastettiin hampaat, eikä lääkäri sanonu mitään...

nenssi

nenssi
Viestimäärä: 2161

VS: PURKAUTUMISOSASTO 16 - Tiistaina, 08.05.2012 klo 18:48  
+
0
Kuka haluaa paskapääpicardin?
ppu Hukka 6/2011
bou Bentley 4/2011, meillä 7/2013 lähtien

  Siirry sivulle: 1 ... 19 20 21 ... 51
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28199
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6334
Viestejä yhteensä545716
Uudet käyttäjät tänään4
Viestiketjuja aloitettu tänään1
Viestejä kirjoitettu tänään5
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265848
(Tilastot päivitetty viimeksi 30.04.2024 klo 17:15)