Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Perjantaina, 27.04.2012 klo 23:28

Purkautumisosasto 16

Siirry sivulle: 1 ... 3 4 5 ... 51

cada

cada
Viestimäärä: 875

VS: PURKAUTUMISOSASTO 16 - Sunnuntaina, 29.04.2012 klo 20:08  
+
0
Paljon voimia Johille ja isälleen :paijata:

Mä oon nyt ihan hämmentynyt. Mulla on eroahdistunut koira, ollut mun tietämättäni jo viikkoja :suru: aina se on hiljaa kun lähden ja tulen ihan sama oonko kaupassa 20min vai töissä 9 tuntia... Naapuri kuitenkin kertoi, että Nuppis uikuttaa ja haukkuu todella usein. Nyt kun oon pari kertaa ollut rapussa kuuntelemassa niin se todellakin uikuttaa ja ulvoo 15minuuttia putkeen ja joskus vähän pidempäänkin. Tosi kiva. Ahdistaa ihan hulluna... Aina jätän sille tekemistä ja radion päälle ja mun tullessa takaisin se nukkuu.
A house is not a home when I'm alone here....

nenssi

nenssi
Viestimäärä: 2161

VS: PURKAUTUMISOSASTO 16 - Sunnuntaina, 29.04.2012 klo 20:10  
+
0
^ Tuli tuosta mieleen, että mahdetaankohan meillä olla hiljaa kun olen töissä tai kaupassa. Ainakin kun lähden ja palaan, niin on ollut ihan hiljaista. Toisaalta ei kyllä ole naapureilta kuulunut mitään, ja todennäköisesti nämä valittaisivat jos olisi tarvis. Luulisin. :mietiskel:
ppu Hukka 6/2011
bou Bentley 4/2011, meillä 7/2013 lähtien

cada

cada
Viestimäärä: 875

VS: PURKAUTUMISOSASTO 16 - Sunnuntaina, 29.04.2012 klo 20:13  
+
0
^ Mä luulin myös samaa, mutta nyt kun sattumalta törmättiin niin naapuri kertoi asiasta. Kiva kun koko kesäkin on aamuvuoroa niin naapurit joutuu kuuntelemaan tota ulinaa jo ennen seittemää... Iltavuorossa ei oo niin paha kun ei kovin moni naapuri ole kotona siihen aikaan kun päivällä lähden.

Muoks. Toivottavasti nyt saatais tehotreenaamalla tai jollain tää loppumaan.
A house is not a home when I'm alone here....
(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 29.04.2012 klo 20:14)

Inqq

Inqq
Viestimäärä: 1733

VS: PURKAUTUMISOSASTO 16 - Sunnuntaina, 29.04.2012 klo 20:20  
+
0
Mulla toi toinen on aina ollu tosi hyvä yksinolija. Se ei huuda ei möykkää, nukkuu vaan. Mutta tää pikkuapina.. no, johan mä tossa edellisen sivun pätkässä kerroin.
Äskenki ku olin hetken ulkona ja jätin nää sisälle, tulin tohon portaille ni huuto kuuluu. Ei ollu itku kaukana itellä, ku ahdistaa oikeasti ihan hulluna. :neutral:

Ezpe

Ezpe
Viestimäärä: 59

VS: PURKAUTUMISOSASTO 16 - Sunnuntaina, 29.04.2012 klo 20:22  
+
0
En tiedä onko näistä mitään apuja ja koiralliset varmaankin kaiki vinkit tietääkin jo..
Mutta eroahdistus vaatii pitkää pinnaa ja aikaa. Meillä jouduttiin aloittamaan siitä että olin vain metrin kauempana ja koira ei päässyt luokse,edetessämme ramppasin alvariinsa ovissa, etuovesta ulos ja sisään ,vessaa, makkariin etc. välillä jäin vessaan lukemaan jne.. pikkuhiljaa lisäsin ulosmenoja ja aikaa jonka olin poissa. Seitsemän kuukautta siihen meni ennen kuin uskallettiin kokeilla jättää koira koko asuntoon kun lähdimme pois,aiemmin oli siis vain rajatulla alueella talosta.
Tsempitykset kaikille eroahdistuksen kanssa painiville,joka päiväistä työtä tuntien ajan se vaatii mutta ainakin omalla kohdalla oli sen arvoista kun ongelma poistui :aurinko:

hypophrenia

hypophrenia
Viestimäärä: 1231

VS: PURKAUTUMISOSASTO 16 - Sunnuntaina, 29.04.2012 klo 20:31  
+
0
Tsempitykset teille eroahdituskoiran kanssa ongelmoiville! :aurinko: Tiiän paremmin ku hyvin mitä eroahdistuneen koiran kanssa eläminen voi olla ja miten helposti elämä alkaa pyörimää sen ongelman ympärillä.

muoks.// niin siis eipä meilläkään oo ongelma vielä ratkennu, eli samassa veneessä ollaan..
"Tomorrow - a mystical land where 99% of all human productivity, motivation and achievement is stored."
(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 29.04.2012 klo 20:31)

cada

cada
Viestimäärä: 875

VS: PURKAUTUMISOSASTO 16 - Sunnuntaina, 29.04.2012 klo 20:34  
+
0
Nyt aletaan tosissaan kokeilemaan tollasilla lyhyillä pyrähdyksillä ja huomioimattomuudella. Ärsyttää vaan kun arkipäivisin on kuitenkin pakko mennä töihin ja matkoineen menee 9 tuntia päivästä. Onneks Nube ei huuda sentään ihan tauotta, vaan tyytyy lopettamaan 15min-tunnin jälkeen. Stressaa hulluna :suru: naapurin hermojen säästämiseksi kaivan vintiltä oven keittiön ja eteisen väliin jos edes vähän blokkais ton kiljukaulan ääntä.

Inqq ootteko kokeillut jotain noita rauhottavia lääkkeitä tai DAP-haihdutinta? Mietin vaan onko ite järkevää sellasiin laittaa rahaa. Toki kaikille koirille ei toimi samat asiat, mutta kokemuksia olis kiva kuulla jos sellasia on :)
A house is not a home when I'm alone here....

Inqq

Inqq
Viestimäärä: 1733

VS: PURKAUTUMISOSASTO 16 - Sunnuntaina, 29.04.2012 klo 20:41  
+
0

cada kirjoitti:

Inqq ootteko kokeillut jotain noita rauhottavia lääkkeitä tai DAP-haihdutinta? Mietin vaan onko ite järkevää sellasiin laittaa rahaa. Toki kaikille koirille ei toimi samat asiat, mutta kokemuksia olis kiva kuulla jos sellasia on :)



Ei oo koitettu. Mietin kans, et oisko tosta DAPista esim apua edes jossain määrin, et se rauhottas tota. Ku mä tuun takas, ni se läähättää kovasti, eli se on ahdistunu/peloissaan tmv.

Mä en tajua, että miks toi ei ala huutaan ku meen jonkun oven taakse, ettei se pääse seuraan, vaan jää muualle, eikä siis näe/kuule mua. Sillon se ei puhu mitään. Mut ootappa ku lähden ulos, ni jo alkaa se konsertti, ja se konsertti ei lopu ennen ku tuun takas. Oli kyse 6 minuutista tai tunnista, ei merkitystä.

cada

cada
Viestimäärä: 875

VS: PURKAUTUMISOSASTO 16 - Sunnuntaina, 29.04.2012 klo 20:48  
+
0
^ meillä on ihan sama juttu, eli vessaan voin mennä ja olla oven takana vaikka tunnin. Sit kun meen ulko-ovesta niin alkaa huuto jossain vaiheessa. Nuppu on kyllä sellanen läheisriippuvainen, että en sinänsä ihmettele, että yksinolemista tuli nyt ongelma :ttou:

Kiitokset tsempityksistä! Me alotettiin nyt heti treenailemaan. Puen ulkovaatteet päälle ja meen eteiseen ja sit tuun olkkariin kamppeet päällä. Tuntuu että Nubea alkaa ahdistamaan jo se kun se huomaa että teen lähtöä.
A house is not a home when I'm alone here....
(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 29.04.2012 klo 20:50)

innna

innna
Viestimäärä: 4768

VS: PURKAUTUMISOSASTO 16 - Sunnuntaina, 29.04.2012 klo 21:33  
+
0
Onko teillä mitään lähtemisrutiineja? Sanotaanko koiralle aina esim. "heippa, emäntä tulee kohta" tms., mistä koira sitten alkaisi ymmärtää mitä tapahtuu? Jotkuthan suosittelee että lähtee kotoa ihan varkain, mut mun järkeen käy paremmin tuo, että koira tietää kun lähdet.
Pessi ja Ilo ja Aura <3
"The only real radicalism in our time will come as it always has — from people who insist on thinking for themselves and who reject party-mindedness." - Christopher Hitchens

cada

cada
Viestimäärä: 875

VS: PURKAUTUMISOSASTO 16 - Sunnuntaina, 29.04.2012 klo 21:36  
+
0
^ mä sanon aina "heippa, mamma menee töihin ja tulee sitten takasin" :shifty: ja aina jää Nuppu "aidan" eli matkalaukkuesteen taakse tuijottamaan. Kun oon mennyt se tyhjentää aktivointipallonsa ja sitten alkaa ulisemaan.
A house is not a home when I'm alone here....

neruda

neruda
Viestimäärä: 2829

VS: PURKAUTUMISOSASTO 16 - Sunnuntaina, 29.04.2012 klo 21:38  
+
0

dronttiedward kirjoitti:

mä oon niiiiiin meri-ihminen että on pakko asua meren lähellä, siellä on niin kotosa ja turvallinen olo


No sitten ei Tamperetta pahemmin voi sun toiveisiin taivuttaa :nauru: Tsemppiä kesään!

Toivottavasti eroahdistusta poteville löytyy keinot päästä asiasta yli. Todella kurjaa kun koira metelöi yksin ollessaan (tai omistajan poissaollessa). Vaikea asia peitota, mutta onnistunee kovalla työllä.
Berninpaimenkoira "Manta" s. 2015
Berninpaimenkoira "Mooses" 30.9.2010-7.1.2016
Berninpaimenkoira "Urho" 28.8.2009-5.1.2011

Sanni

Sanni
Viestimäärä: 1032

VS: PURKAUTUMISOSASTO 16 - Sunnuntaina, 29.04.2012 klo 21:40  
+
0

Joh kirjoitti:

Ihan kamalan avuton olo. Pelottaa, ahdistaa, itkettää, väsyttää.


Voi ei :neutral: Toivottavasti kaikki kääntyy parhain päin!
"Jotta säilyttäisi todellisen suhteudentajun omasta tärkeydestään, jokaisella pitäisi olla koira palvomassa häntä ja kissa, joka jättäisi hänet huomiotta."
http://vilmaneiti.blogspot.com/

cada

cada
Viestimäärä: 875

VS: PURKAUTUMISOSASTO 16 - Sunnuntaina, 29.04.2012 klo 21:42  
+
0
Ihan OT, mutta ootteko huomannut tätä peukutus-villitystä? Tuntuu että jokaikistä viestiä on nyt lähiaikoina peukuteltu asiasisällöstä riippumatta :nauru:
A house is not a home when I'm alone here....

Frosty

Frosty
Viestimäärä: 956

VS: PURKAUTUMISOSASTO 16 - Sunnuntaina, 29.04.2012 klo 21:46  
+
0
Aika monethan myös suosittelee sitä, että kotoa pois lähtemisessä ei olisi mitään tiettyjä rutiineja. Jotkut koirat osaavat olla kotona hiljaa työpäivän ajan, mutta jos omistaja lähtee käymään jossain työpäivän jälkeen kun on jo käynyt kotona, se laukaiseekin koiran eroahdistuksen.

Minua pelottaa, että miten tuo koira reagoi uuteen asuntoon, joka on kaksi kertaa isompi, mitä tämä nykyinen. Lisäksi se ei tule sinne suoraan muuton jälkeen vaan menee ensiksi vanhemmilleni kahdeksi viikoksi hoitoon ja sitten vasta tulee uuteen kotiin. Äh en tiedä, stressaa se tilanne. Ei pitäisi stressata, mutta stressaa silti. Olen niin monesti kuullut, miten muutto laukaisi eroahdistuksen.

Noh, pitää varmaan rajata alkuunsa koiran tilaa, eikä päästää sitä enää nukkumaan sänkyyn ja olla itse mahd. normaali. Tehdä paljon niitä kotoa poistumisia ilman rutiineja.
SLK N Sani -03
SPK N Ansa -10

keimu

keimu
Viestimäärä: 4291

VS: PURKAUTUMISOSASTO 16 - Sunnuntaina, 29.04.2012 klo 21:46  
+
0
Ihan mielenkiinnosta, minkälaisia teidän eroahdistuskoirat on arjessa? Onko ne sellasia perskärpäsiä, joilla on kova tarve aina olla lähellä? Pääseekö ne teidän mukana joka paikkaan vai joutuvatko viettämään teistä aikaa erossa myös teidän kotona ollessa (jos muukin kuin vessa/suihkukäynnit lasketaan) ja miten ne siihen suhtautuu?

Mä oon henk.koht. nimittäin ihan vakuuttunut, että meidän koirat osaa olla yksinään sen takia niin nätisti että ovat pennusta pitäen joutuneet hyväksymään/päässeet oppimaan sen erossa olon myös sisätiloissa, koska niille on käytetty pentuaitauksia. Ovat siis olleet aitauksissaan kaikki yöt (=pitkä yksinolo kun aitaus on eri huoneessa kuin missä ihmiset nukkuu), syöneet ruokansa siellä, viettäneet yksinolonsa siellä ja muutenkin ne on heivattu aitaukseen aina kun ei ole ollut aikaa vahtia pennun touhuamista tai on muuten tarvinnut saada ne pois jaloista.

Meilläkin kun molemmat koirat kyllä suht herkästi pitää ääntä ja erityisesti toi rotikka on perskärpäsenä niin oon joskus ihan ihmetellyt, että ovat yksinään nätisti. Molemmathan noista saattaa sit huutaa vessanoven takana silloin tällöin...sitä en tiedä mistä johtuu :D

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: PURKAUTUMISOSASTO 16 - Sunnuntaina, 29.04.2012 klo 21:52  
+
0
No, Hugo-perskärpänen ei kärsi eroahdistuksesta. Se jää ihan fiksusti keskenään nukkumaan mihin vuorokauden aikaan tahansa, on siis välillä ollut öisinkin yksin kotona kun me ollaan avokin kanssa osuttu samaan aikaan pämppäystuulelle.

Elmosta en osaa vielä sanoa, mutta hyvin nuo on nyt ne olleet keskenään mitä tähän asti on tullut. Ihan yksin-yksin se ei ole ollut kuin kerran, mun pitäis oikeasti ottaa itteäni niskasta kiinni sen suhteen...
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/

cada

cada
Viestimäärä: 875

VS: PURKAUTUMISOSASTO 16 - Sunnuntaina, 29.04.2012 klo 21:52  
+
0
^^ Nuppu seuraa mua jokapaikkaan, mikä on oikeesti kovin ärsyttävää. Täällä yksiössä ei oikein pääse pois näkyvistä muualle kuin vessaan. Aika paljon koira on mulla iltaisin ja viikonloppuisin mukana, mutta työpäivien ajan se on yksin sen 7-9 tuntia. Tosin mun viikonlopun siivoustöissä mukana ollessa se seuraa sielläkin ihan kokoajan. Pitää siellä treenata sitä, että laitan ovia perässäni kiinni.
A house is not a home when I'm alone here....
(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 29.04.2012 klo 21:53)

Inqq

Inqq
Viestimäärä: 1733

VS: PURKAUTUMISOSASTO 16 - Sunnuntaina, 29.04.2012 klo 21:53  
+
0
Meillä ainaki ollaan perskärpäsiä. Seurais mua joka paikkaan, tulis jopa vessaan odottelemaan jos ottasin sen sinne.
Mut sit suihkuunki ku meen, laitan keittiön ja apukeittiön välisen portin kii, et se ei tuu ees sinne apukeittiöön, ja ihan se on hissukseen ku oon suihkussa. Sitten taas ku meen ulko-ovesta, ni huuto alkaa. Menin sitte etu- tai takaovesta, sama homma. Vaikka takaoviki on just tossa apukeittiön yhteydessä, se ei nää siihen ovelle, edes kylppärin ovelle. Miten se tietää et kummasta ovesta mä meen.. :nauru: No ehkäpä se kuulee sen suihkun, ni ei se sillon sit raivoo.

Nuria

Nuria
Viestimäärä: 106

VS: PURKAUTUMISOSASTO 16 - Sunnuntaina, 29.04.2012 klo 21:54  
+
0
innnan ja cadan viesteihin:
Mutta jos tällä hetkellä cadan kuvio on "heippa, mamma lähtee töihin" josta seuraa ulinaa niin kannattaisikohan tässä tilanteessa rikkoa rutiini ja kokeilla sitä varkain lähtöä?
Pitkäjänteistä harjotteluahan eroahdistus vaatii mutta jos on pakko olla se 9h poissa arkisin niin auttaisko jos tekis aamulla koiran kanssa kunnon lenkin? Hyvä kuitenkin että ulisee vaan lyhyen ajan, ehkä naapurisi hermot kestää vielä sen aikaa mitä kuluu harjotteluun. Tsemppiä!

  Siirry sivulle: 1 ... 3 4 5 ... 51
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28247
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6355
Viestejä yhteensä545793
Uudet käyttäjät tänään5
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään1
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265918
(Tilastot päivitetty viimeksi 18.05.2024 klo 18:30)