Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Sunnuntaina, 22.11.2015 klo 12:03

Purkautumisosasto 35

Siirry sivulle: 1 ... 9 10 11 ... 21

SiljaSiili

SiljaSiili
Viestimäärä: 398

VS: PURKAUTUMISOSASTO 35 - Tiistaina, 29.03.2016 klo 20:42  
+
0
Beauceron, mä ajoin just lapin reissulla kameraan kun risteyksen ajaksi nopeus vaihtui kahdeksastakympistä kuuteenkymppiin. Nopeus kameran mukaan 77km/h. Koska se oli "nopeusrajoituksen noudattamatta jättäminen" niin se on rikesakko, 200e. Mun tuloilla olisi kannattanut ajaa paljon kovempaa, että se olisi mennyt jonkun törkeämmän ylinopeuden puolelle, silloin olisi tullut vissiin jotain tuloihin suhteutettua sakkoa. Mut joo, sama täällä et ei nyt viitsisi nillittää, pitäähän siitä ylinopeudesta ottaa vastuu jos ajaa kameraan. Olipahan ekat sakot.
(Mies ihmetteli et miten sä voit ottaa ton noin rennosti, kun mä vaan tokasin et onpahan uusi kokemus saada sakot. :D )

Tutuli

Tutuli
Viestimäärä: 3982

VS: PURKAUTUMISOSASTO 35 - Keskiviikkona, 30.03.2016 klo 11:20  
+
0
Siis onks nyt liikkeellä jotain sitkeetä flunssaa? Mulla on nyt viidettä päivää lämpöä/kuumetta, lauantaina oli ekan kerran hiukan lämpöä, noin 37, sunnuntaina maksimissaan 37,4. Maanantaista alkaen on ollu kuumetta lähelle 38 tai yli. Napsin särkylääkkeitä, et saan kuumeen alas, rupee jo pikku hiljaa kyllästyttämään tää. :mad: Jotenkin vaa niin outoa, koska ei mulla koskaan oo ollu kuumetta näin pitkään, kyllä kuume yleensä helpottaa parin kolmen päivän jälkeen. Eikä tää vaikuta influenssalta, koska muuten oireet on aika lievät, tää alko lievällä kurkkukivulla, nyt vähän yskittää ja nenä on ihan hiukan tukossa. Aamulla olin ihan toiveikkaana, et jospa kuume oiski laskenu yöllä, mut ei, lähes 38 taas. :suru: Eikä tää ainakaan auta, et mun on pakko istua koneella tekemässä hommia koko päivän ja viedä Alissaa ulos. Ulkona köpöttelen ku joku vanha mummo. :nauru: No, ei auta ku toivoa, et tää menis pian ohi...
Shetlanninlammaskoira Alissa 23.11.2008
Muistoissa tiibetinspanieli Mona 1992-2006

Angat

Angat
Viestimäärä: 2172

VS: PURKAUTUMISOSASTO 35 - Keskiviikkona, 30.03.2016 klo 11:36  
+
0
^On liikkeellä. Ja valitettavasti pienenä flunssana alkanut tauti on vienyt useamman tuttavapiiristäkin sairaalaan keuhkokuumeen vuoksi. Kannattaa siis ottaa rauhallisesti ja antaa kropaölle aikaa toipua - pahimmillaan on puhuttu usean kuukauden jatkuneesta taudista.

Tutuli

Tutuli
Viestimäärä: 3982

VS: PURKAUTUMISOSASTO 35 - Keskiviikkona, 30.03.2016 klo 11:58  
+
0
^Apua. :eek: Kunpa voisinkin vaa makoilla ja levätä... Mulla on viikonloppuna kaks luentoa valmennuskurssilla ja on vähän pakko valmistautua niihin. :neutral: Tosin jos tää tauti jatkuu tähän tahtiin, ni saa nähä, pystynkö ainakaan molempia luentoja pitämään. Ei ois voinu pahempaan aikaan tää tauti iskeä. Huomenna pitäs viel siskon koirankin tulla hoitoon, just nyt ei jaksais villiä aussieta Alissan lisäks. :nauru:
Shetlanninlammaskoira Alissa 23.11.2008
Muistoissa tiibetinspanieli Mona 1992-2006

naukunen

naukunen
Viestimäärä: 5081

VS: PURKAUTUMISOSASTO 35 - Keskiviikkona, 30.03.2016 klo 16:27  
+
0
Mä ajoin perjantaiyönä maijaa vastaan 80 km/h alueella, oli ehkä rontti 90 vauhtia. Väläyttivät pitkiä mutta eivät kääntyneet, olin aika nöyrää likkaa loppumatkan...
Rise to reset the world.

Beauceron

Beauceron
Viestimäärä: 940

VS: PURKAUTUMISOSASTO 35 - Lauantaina, 02.04.2016 klo 20:20  
+
0
Vessa on nyt haissut voimakkaasti viemäriltä jo päivien ajan... Eikä auta edes se, että kaadan joka ilta 3 lasillista vettä veskin viemäriaukkoon! :mad:
Haaveissa kl u

syntaksivirhe

syntaksivirhe
Viestimäärä: 1594

VS: PURKAUTUMISOSASTO 35 - Sunnuntaina, 03.04.2016 klo 10:06  
+
0
^ Miks just kolme lasillista..? Jos sieltä on vesilukko kuivunu, niin sitähän kanttaa huljuttaa litratolkulla. Pari desiä vettä sinne tänne tuskin tepsii. Tai sitten käy hakee kaupasta tavaraa joka avaa viemäritukkeumat. :)
Welsh Corgi Pembroke
FI RU EE MVA BALT EE LV LT JMVA "Roxie" (n) 1/14 -sijoituksessa-

Beauceron

Beauceron
Viestimäärä: 940

VS: PURKAUTUMISOSASTO 35 - Maanantaina, 04.04.2016 klo 16:30  
+
0
Mulle pari vuotta sitten opiskeluaikoinani silloisessa opiskelijakämpässä vuokralla asuessani neuvottiin asunnon vuokraajien puolesta, että ratkaisu sen kämpän samaiseen ongelmaan oli tuo 3 lasia vettä veskin viemärikaivoon päivittäin. Siitä jäänyt tuo oppi päähän, mutta joo ei näemmä auta/riitä tuo määrä täällä. Tosin tätini kertoi juuri että hänenkin kämpässään (samassa kaupungissa) oli nyt hänen tulessaan sinne pitkästä aikaa jokin omituinen löyhkä, en tiedä onko mitenkään mahdollista että olisi kaupungin viemärijohdoissa jotain. Taidan ottaa asian puheeksi isäinnöitsijän kanssa tulevassa yhtiökokouksessa (se on kuitenkin jo tällä viikolla, joten en viitsi alkaa erikseen hänelle soittelemaan kun siellä kuitenkin näkee).

Ja toinen huono uutinen on se, etteivät perintötavarat menneetkään kaupaksi. Kuskasin siis 4 isoa laatikollista, 2 isoa muovikassillista, korin ja lisäksi jonkin verran irrallisia esineitä sitä kamaa paikan päälle liikkeeseen Helsinkiin asti ja nyt ne tulisi kaikki hakea pois... Kiva kun keksisi minne niitä voisi yrittää kaupata, kämpässä ei yksinkertaisesti ole tilaa säilyttää niin isoa määrää ylimääräistä roinaa (ellei välttämättä halua, että ne pyörivät vieraiden jaloissa :roll: ). Kyse kuitenkin sen verran "arvokkaammasta" (ostohinta esineillä vaihteli 20-100 euron välillä, osa ostettu aikanaan jopa 150:llä) kamasta ettei sitä oikein voi kirpparillekaan lykätä. Ja olen liian laiska alkaa myymään jokaista erikseen netissä, ihannetapaus olisi jos voisi myydä könttänä jonnekin liikkeeseen tai vaikka yksityiselle koriste-esineiden harrastajalle.
Haaveissa kl u

myrkku

myrkku
Viestimäärä: 2138

VS: PURKAUTUMISOSASTO 35 - Maanantaina, 04.04.2016 klo 16:48  
+
0
^En tiedä missä asut, mutta olin Kuopiossa työharjoittelussa liikkeessä mikä oli samalla antiikkikauppa/kirppari. Liike myös osti kuolinpesiä ja isompia satseja tavaraa, varmaan samankaltaisia liikkeitä löytyy muualtakin. Kannattaa googlailla ja soittaa ja kysyä ja toki kertoa millaisista tavaroista on kyse.

Mankku

Mankku
Viestimäärä: 1307

VS: PURKAUTUMISOSASTO 35 - Maanantaina, 04.04.2016 klo 17:55  
+
0
Huooh ja hohhoijakkaa! Joka keväinen yksinäisyyden tunne on palannut. Plaah! Se on jännä, että vaikka ympärillä on ihmisiä, niin silti tunnen oloni jotenkin kamalan yksinäiseksi. Sellainen kuulumattomuuden tunne. Turhauttavaa! :suru:
- chodsky pes uros, etsijäkoirakokelas s. 6/2013
- schapendoes uros, s. 6/2017

Beauceron

Beauceron
Viestimäärä: 940

VS: PURKAUTUMISOSASTO 35 - Maanantaina, 04.04.2016 klo 19:39  
+
0
^^ En asu enää tätä nykyä Savossa, mutta kiitos vinkistä. Tuokin liike oli kyllä periaatteessa sellainen joka ostaa myös kuolinpesiä, mutta varmaan riippuu vähän paikastakin että kuka suostuu ostamaan mitäkin.

Lisää purkautumisosaston sarjaa: lataillessani näyttelykuvia mulle tapahtui taas, jo toistamiseen, niin että kuvan alalaitaan ilmestyi yhtäkkiä "sutturaidat" (en tiedä parempaakaan nimitystä niille). Edellisen kerran lähetin muistitikkuni sen takia korjattavaksi erääseen datapaikkaan, mutta kun he palauttivat tikun, kuvat eivät olleetkaan palautuneet toisin kuin olivat väittäneet (ja maksoi 200 e, minkä takia olen yrittänyt tavoitella heitä tässä kuukausikaupalla, mutta tuloksetta, aina jätetään vastaamatta tai sanotaan että sitten kun palataan sairaslomalta selvitetään asia, tai sitten että tarkitsetaan labrasta mikä on kuvien tilanne ja palataan sitten asiaan, mutteipä sitten koskaan palatakaan...). Niin samanlainen vika tuli nyt sitten toisenkin kansion yhteen kuvaan... Myös edellisellä kerralla vika ilmestyi juuri silloin kun olin lataamassa kuvia (Picasawebiin, mutta ei sitä kautta kyllä mitään viruksiakaan luulisi tulevan, kun Googlen palvelu on).

Tälläinen on siis se "sutturaita" joka leikkaa kuvista alaosan pois (viimeksi oli tosin sävyltään keltainen), onneksi ei tällä kertaa mitenkään kansion parasta kuvaa tuhonnut, toisin kuin viime kerralla (silloin tuhoutuivat koko kyseisen alakansion kuvat, yhdessä siis näkyi se keltainen sutturaita ja kaksi muuta lakkasivat näkymästä ollenkaan):



Muoks: Nyt ei sitten enää Picasan lähetä-nappikaan ole toiminut ainakaan tuntiin... Alkaa olla ihmeellistä, liekö koneessa jokin vähän perusteellisemminkin vikana.

Päivitystä: Ei voi olla totta, nappi ei toimi edes nyt tänäaamunakaan! :mad: Mikä ihme siihen on voinut tulla, aina aikaisemmin olen saanut Firefox-selaimella painettua tuosta napista ihan normaalisti. Kokeilen kuitenkin vielä nyt varmuuden vuoksi Internet Exploreria ja Google Chromea.
Haaveissa kl u
(Viestiä on muokattu tiistaina, 05.04.2016 klo 10:31)

Gabe

Gabe
Viestimäärä: 21

VS: PURKAUTUMISOSASTO 35 - Tiistaina, 05.04.2016 klo 12:38  
+
0
Ärsyttää kun ei millään löydy kenneliä mikä tuntus hyvälle tai ois sopivan lähellä.. Siinäpä yritän ettiä koiraa sitten. Kumma kun niin suositun rodun parissa on miljoona kennelien sivua jotka on epäaktiivisia ja aagh.. Ja arvon että osiko mull edes varaa pitää koiraa mut mä "tartten" sen omann koiran yli 10 vuoden odottamisen jälkeen..Kyllä oon vihanen ja turhautunut.
dogetoyz.com

Tutuli

Tutuli
Viestimäärä: 3982

VS: PURKAUTUMISOSASTO 35 - Tiistaina, 05.04.2016 klo 13:04  
+
0
^Mikä rotu sulla on haaveissa? Varmasti turhauttavaakin, mutta musta toi kasvattajien selailu, sukujen tutkailu ja muu pohjatyö on myös kivaa. :shifty: Mut tsemppiä etsintään, eiköhän se "oma" kasvattaja pian löydy. :hymy:
Shetlanninlammaskoira Alissa 23.11.2008
Muistoissa tiibetinspanieli Mona 1992-2006

Gabe

Gabe
Viestimäärä: 21

VS: PURKAUTUMISOSASTO 35 - Tiistaina, 05.04.2016 klo 13:23  
+
0
Labbista oon ettimässä.
dogetoyz.com

Saarameow

Saarameow
Viestimäärä: 1296

VS: PURKAUTUMISOSASTO 35 - Tiistaina, 05.04.2016 klo 19:44  
+
0
Jos sua epäilyttää sun rahallinen puoli koiran pitämisessä, niin ehkä kannattais vielä hetki malttaa.. Varsinkin kun sitä "the kasvattajaa" tai saatika yhdistelmää ei oo löytyny. Koiran pitäminen ei oo mitenkään halpaa hommaa. Parhaimmillaan sen kanssa pärjää, mutta varsinkin pentuaika ell käynteineen jne on aika rahakasta. Lisäksi kaikki muut käynnit lääkärissä mahdollisesti.
Kyllä mun mielestä pitää olla taloudellisesti vakaa pohja, jotta kannattaa koira ottaa.
corgi Una 140610
shelam Atlas 190113
auspai Ares 040314

Gabe

Gabe
Viestimäärä: 21

VS: PURKAUTUMISOSASTO 35 - Tiistaina, 05.04.2016 klo 21:37  
+
0
Jep jep, varsin hyvin tiedossa että on kallista hommaa. Keljuttaa vaan kun en näillä näkymin sit saa koiraa koskaan kun oon työkyvytön ja elän tuilla ja siihen tuskin tulee muutosta.. Masennus vaa pahenee ilman koiraa ja mä tiedän että koiran omistaminen auttais ja antas syyn elää. Sori tästä rankanpuolesesta viestistä ja toivon etten aiheuta huonoa fiilistä kellekään. Niin ja siis se että sanon että tiedän et koiran omistaminen perustuu siihen kokemukseen kun mulla oli tovin opaskoirakoululta hoitopentu joka tuntu melkolailla omalle koiralle. Mutta joo pakko vaan koittaa jaksaa ja odotella oikeaa hetkeä.
dogetoyz.com

syntaksivirhe

syntaksivirhe
Viestimäärä: 1594

VS: PURKAUTUMISOSASTO 35 - Tiistaina, 05.04.2016 klo 23:33  
+
0
^ Ootko miettiny hoitokoiria? Monihan varmaan iloissaan tarjoais reissujen ajaks ym. koiriaan hoitoon.
Welsh Corgi Pembroke
FI RU EE MVA BALT EE LV LT JMVA "Roxie" (n) 1/14 -sijoituksessa-

Niii

Niii
Viestimäärä: 4297

VS: PURKAUTUMISOSASTO 35 - Tiistaina, 05.04.2016 klo 23:50  
+
0
Voisko miettiä sitten vähän pienempää rotua että esim ruokinta kustannukset ois pienemmät ja mahdolliset lääkärikäynnit?
Rottweiler -08
Isovillakoira-13
Maatiaiskissat -07 -08

magik

magik
Viestimäärä: 3965

VS: PURKAUTUMISOSASTO 35 - Keskiviikkona, 06.04.2016 klo 16:07  
+
0

Gabe kirjoitti:

Jep jep, varsin hyvin tiedossa että on kallista hommaa. Keljuttaa vaan kun en näillä näkymin sit saa koiraa koskaan kun oon työkyvytön ja elän tuilla ja siihen tuskin tulee muutosta.. Masennus vaa pahenee ilman koiraa ja mä tiedän että koiran omistaminen auttais ja antas syyn elää. Sori tästä rankanpuolesesta viestistä ja toivon etten aiheuta huonoa fiilistä kellekään. Niin ja siis se että sanon että tiedän et koiran omistaminen perustuu siihen kokemukseen kun mulla oli tovin opaskoirakoululta hoitopentu joka tuntu melkolailla omalle koiralle. Mutta joo pakko vaan koittaa jaksaa ja odotella oikeaa hetkeä.



Joo koira voi hyvinin auttaa masennukseen. Jos mietityttää ettei ole varaa niin joku vähän pienempi koira ku labbis olis ainakin ok. Ruokakustannukset ei niin isoja ja jos ny jotain lääkärireissuja tulee niin kustannukset sen osalta pienempiä. Tosin emmä tiedä kuin kalliiksi labbiksen ruokinta tulee tms. voihan se olla että sulla on siihenkin varaa. Mieti rauhassa. Onnea sopivan kasvattajan etsintään! :hymy::peukku:
*2x serobi-uros ja narttu. Synt. 09/2012
*Kääpiövillakoira mix narttu. Synt. 05/2018

naukunen

naukunen
Viestimäärä: 5081

VS: PURKAUTUMISOSASTO 35 - Keskiviikkona, 06.04.2016 klo 18:57  
+
0
Mun työkaveri otti viime viikolla aikuisen chihuahuan kodinvaihtajana. Korvat punaisena kuuntelin kun hää selvitti että on aina halunnut koiran mutta ei ole uskaltanut ottaa kun ei ole vakipaikkaa. Mulla on kolme koiraa ja kohta asuntolaina eikä vakipaikasta tietoakaan :nauru: Mulla kävi kyllä ihan uskomaton mäihä kun pidin opiskelijana kahta koiraa monta vuotta eikä collien vakuutukseen menneen keuhkokuumereissun lisäksi käyty kertaakaan akuutisti lääkärissä. Nyt on sentään tuo luottotonni ja säästöt, mutta aika kusessa sitä edelleen olisi jos joltakulta vaikka jalka napsahtaisi. Belgiä en ole edes vakuuttanut.
Rise to reset the world.

  Siirry sivulle: 1 ... 9 10 11 ... 21
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28191
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6331
Viestejä yhteensä545693
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265843
(Tilastot päivitetty viimeksi 27.04.2024 klo 04:00)