Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Keskiviikkona, 25.08.2010 klo 13:05

Purkautumisosasto 3

Siirry sivulle: 1 ... 7 8 9 ... 51

neruda

neruda
Viestimäärä: 2829

VS: PURKAUTUMISOSASTO 3 - Sunnuntaina, 29.08.2010 klo 20:26  
+
0
^ On se nuorempi nainen ihan järkevän oloinen, mutta mä en silti katso että puistot on sitä varten, että päällekäyvää koiraa päästetään sinne. Kun käy päälle, otetaan kiinni ja hetken päästä koitetaan uudelleen josko se ei nyt kävisikään enää päälle. Siinä voi moni koira saada jo trauman jos toisenkin. Enkä mä tajua mitä sitä dobberia sielä tarvii pitää. Se ei leiki minkään kanssa ja saa näköjään halvauksen jos sitä haistelee. Se vanhempi nainen oli täysin asiaton. Mulla varmasti siinä osani koska raivostuin ihan täysin ja päästin huudot ilmoille. Mun koiran päälle ei käydä niin, että oon turpa kiinni ja nätisti ja kaikessa hiljaisuudessa poistun paikalta -kuten teki toinen tyttö. Ei vaan ole reilua, että toiset mielivaltaisesti valloittavat puiston jossa ei sen jälkeen ole rennosta ilmapiiristä tietoakaan. Se mix kyllä rauhoittui myöhemmin ja ei enää uudelleen käynyt Urhon päälle, mutta kyllä se sinä lyhyenä aikana mitä me puistossa vietettiin kävi 3 koiran kimppuun. Myös sellaisen jonka kanssa on aiemmin leikkinyt sujuvasti.

Tarina olis varmaan täysin toisenlainen jos he oman näkökulmansa esittäisivät, tää on mun. Ja tapahtuman todisti myös SB mikäli tälle kaivataan lisää "puolustusta".

Vaikka koira ei yleisellä tasolla olisikaan aggressiivinen tai vihainen, mutta sillä on taipumusta tuollaiseen käytökseen ei se mielestäni silloin kuulu puistoon. Tai ainakin mikäli pyydetään (tai no mun tapauksessa rumasti ilmoitetaan mielipide siitä miten ne eivät kuulu puistoon) poistumaan päällekäymisen jälkeen tulisi raksuttaa sen verran päässä että poistuu. IMO. No, me ei sinne puistoon enää tulla, joten tämä tästä asiasta.

Kettu kuittaa.
Berninpaimenkoira "Manta" s. 2015
Berninpaimenkoira "Mooses" 30.9.2010-7.1.2016
Berninpaimenkoira "Urho" 28.8.2009-5.1.2011

Sasha

Sasha
Viestimäärä: 773

VS: PURKAUTUMISOSASTO 3 - Sunnuntaina, 29.08.2010 klo 20:40  
+
0
Anteeksi, mä nyt vielä vähän jatkan.
Voittehan te sinne vielä mennä, kun ko. koirat ei ole siellä?
Dobermanninarttu Nemi (1.5.2010)
Kotikolli Väinö (18.11.1997)
(Viestiä on muokattu lauantaina, 04.09.2010 klo 13:45)

rocky

rocky
Viestimäärä: 121

VS: PURKAUTUMISOSASTO 3 - Sunnuntaina, 29.08.2010 klo 20:43  
+
0
Nyt suututtaa! :mad:

Olin koiran kanssa lenkillä kun vastaan tuli "tuttu" sakemannin kanssa. PÖH. No tää sakemanni on uros ja aika dominoiva koira. Aijemmin käynyt meidän koiran (sillon 3kk) päälle, ei kerennyt purra tms mutta rynni suoraan päälle ja litisti. No tämän sakemannin omistaja pitää koiraa irti "koulutuksen vuoksi".

Noh, itseasiaan.. jo toinen kerta kun se saamarin hurtta juoksee korvat hörössä meidän koiran luokse ja yhen äkin alkaa hirveä murina ja hampaat irvessä jolkottaa tulla. Siinä vaiheessa sanoin että ota koirasi kiinni "no ei se mitään tee" onneksi lopulta otti sen kiinni. ARGH.
Sekarotunen Rocky 2010

SilverBride

SilverBride
Viestimäärä: 1700

VS: PURKAUTUMISOSASTO 3 - Sunnuntaina, 29.08.2010 klo 21:31  
+
0
SB vahvistaa nerudan kokemukset puistossa.
Minustakaan siellä ei ollut ihan kaikki asenteet ollu kohillaan. Kyllä jos oma koira käy muitten päälle ja räyhää niin sillon rähjän kans poistutaan paikalta eikä odoteta että muut väistää.
Se mix kävi mun laskujen mukaan ainakin neljää koiraa härkkimässä. Joista ainakin yksi oli jo valmiiksi arka, eikä varmasti tuo auttanu asiaa ollenkaan. Se dobberi sit taas... mulla ei oikein sanat riitä kertomaan mitä mä olen siitä mieltä... Ei se oo normaalia että koira kilahtaa haistelusta niin että pitäs päälle käydä, tämä kävi ainakin yhelle koiralle tuon nerudan koiran lisäksi. Kyllä mun tietääkseni se on ihan koirille luontainen keino tutustua toiseen että haistellaan. Ei niillä ole muita keinoja. Ainakaan mun käsittääkseni koirat EI kättele ja esittäydy toisilleen kuin ihmiset. Näin tuntui kuitenkin ajattelevan sen dobberin omistaja, joka väitti kivenkovaan että ei ole luontaista et toinen tulee haistelemaan. Ja että on normaalia antaa sille haistelijalle suoraan turpasauna. Mä en todellakaan halua tietää mitä siinä olis voinu tapahtua mikäli se ihminen ei olis ollu ottamassa koiraansa pois samantien. Tulihan tuossa nyt jo Urholle vekki. Ei yhtään hyvä se.
Kiitos ja anteeksi. Muakin kävi ihan kiehuttaa toin nerudan puolesta.
We brought our own bombs! 19.6.2011
Photobucket

Johannna

Johannna
Viestimäärä: 3878

VS: PURKAUTUMISOSASTO 3 - Sunnuntaina, 29.08.2010 klo 21:44  
+
0
Selkä sairaan kipeä ja parantumisvaiheessa oleva tatuointi kutisee niin maan prkleesti :mad:.
Advice is what we ask for when we already know the answer but wish we didn’t.


griffon

griffon
Viestimäärä: 5797

VS: PURKAUTUMISOSASTO 3 - Sunnuntaina, 29.08.2010 klo 22:03  
+
0

Kaislus kirjoitti:

Eikä vieläkään asuntoa, ei missään mitään.. :(


Älä nyt vielä menetä toivoa! Meilläkin tuskailtiin pitkään asuntoasioissa kun tytär on muuttamassa opiskelujen takia. Vielä muutama päivä sitten tuntui ettei ikinä löydy mistään mitään.
Lopulta kuitenkin tärppäs (vaikka MULLA meinas lähteä jo hiukset koko asian kanssa :viheltel: )
Mää täällä peukuttelen! :peukku:
Minkä nuorena oppii, sen vanhana unohtaa
Kuvia omista koirista
Muistoissa Laku 2002-2013

neruda

neruda
Viestimäärä: 2829

VS: PURKAUTUMISOSASTO 3 - Sunnuntaina, 29.08.2010 klo 23:09  
+
0
^^ Voi ei, ja kun sitä ei saa yhtään raapia. Ilmainen itsehillintäkurssi :D Auttaisko joku kutinaa hillitsevä, esim atarax? Tai rasvaus, vaikka sitä varmaan teet muutenkin.

Sasha: Ei me varmaan enää sinne mennä, ihan silläkin että toi Härmälä on lähempänä kun asutaan täällä Pirkkalassa. Menin sinne kun halusin nähdä SB:n niin samalla otin Urhon mukaan. Eipä tuo niin vakavaa ole, mutta kävi ärsyttään. Tekis mieli mennä sinne "totuttamaan" vaikka kaverin antisosiaalista pyreneittenmastiffia heidän kustannuksellaan :nauru: Ei oikeasti, mutta kunhan leikin mielikuvalla, siinäpä oppisivat miltä se tuntuu olla se vastaanottava osapuoli, vaikka tuskin se järkäle piittais niin paljon että viittis mitään tehdä. Mielikuvana kuitenkin mua jollain tasolla miellyttää koska olen epämukava ihminen. Ja kyllä se nuorempi nainen sanoi että aikoo sitä totuttaa siellä, koska muutoin se ei tule koskaan oppimaan enää muihin koiriin. Kaverinsa oli kuulemma lakannut käymästä puistossa kun koiralle oli tullut tuo vaihe, eikä se enää tule muiden kanssa toimeen (ja tämä johtui kuulemma siitä että puistossakäynti oli lopetettu joten hän ei lopeta). Mutta se siitä :hymy:

Pahoitteluni muille siitä, että näin paljon samaa asiaa purkautumisosastolla!
Berninpaimenkoira "Manta" s. 2015
Berninpaimenkoira "Mooses" 30.9.2010-7.1.2016
Berninpaimenkoira "Urho" 28.8.2009-5.1.2011

Henniet

Henniet
Viestimäärä: 854

VS: PURKAUTUMISOSASTO 3 - Sunnuntaina, 29.08.2010 klo 23:16  
+
0
Tiivistin oloni jo FB-statukseen niin ytimekkäästi, että mitäpä sitä uudelleen muotoilemaan:

Maha-, selkä- ja kylkikivut jo keskiviikolta lähtien, yleinen särky, kipeä kurkku, yskä, nenä aaivan tukossa, vuosisadan nenäverenvuoto, päänsärky ja väsymys - mun sunnuntai-ilta ♥ Tulkaa vieraileen, osa on varmasti tartutettavissa.

slkn Isla (s.17.4.2010)
Kuvia!

Johannna

Johannna
Viestimäärä: 3878

VS: PURKAUTUMISOSASTO 3 - Sunnuntaina, 29.08.2010 klo 23:18  
+
0

neruda kirjoitti:

^^ Voi ei, ja kun sitä ei saa yhtään raapia. Ilmainen itsehillintäkurssi :D Auttaisko joku kutinaa hillitsevä, esim atarax? Tai rasvaus, vaikka sitä varmaan teet muutenkin.



Ei saa raapia ei, tatuoijan antamassa ohjeessa jopa lukee, että mikäli tatuointia raapii, syö piru pään ja sitä en tahdo :nauru:.

En oo tuollaisesta ataraxista kuullutkaan, täytyypä perehtyä, kiitti vinkistä! Ja joo, kyllähän tätä rasvaillaan 3-4 kertaa päivässä vielä toistaiseksi. Ärsyttää kun tää tatuointi pitää tehdä kahdessa erässä ihan tämän parantumisprosessin takia. Nyt se pitää siis "kärsiä" kahdesti. Mähän kyllä uhosin, että tää tehdään kerralla valmiiksi, mutta eipä sitä ollu 4 tunnin hakkaamisen jälkeen enää niin kovis :viheltel:. Noh, mutta tää on niin hiano, että kylläpä sen kestää kaikkine parantumisineen ja kutinointineen :cool:.
Advice is what we ask for when we already know the answer but wish we didn’t.


Paulchen

Paulchen
Viestimäärä: 591

VS: PURKAUTUMISOSASTO 3 - Sunnuntaina, 29.08.2010 klo 23:34  
+
0

neruda kirjoitti:

Tekis mieli mennä sinne "totuttamaan" vaikka kaverin antisosiaalista pyreneittenmastiffia heidän kustannuksellaan :nauru: Ei oikeasti, mutta kunhan leikin mielikuvalla, siinäpä oppisivat miltä se tuntuu olla se vastaanottava osapuoli, vaikka tuskin se järkäle piittais niin paljon että viittis mitään tehdä. Mielikuvana kuitenkin mua jollain tasolla miellyttää koska olen epämukava ihminen. Ja kyllä se nuorempi nainen sanoi että aikoo sitä totuttaa siellä, koska muutoin se ei tule koskaan oppimaan enää muihin koiriin. Kaverinsa oli kuulemma lakannut käymästä puistossa kun koiralle oli tullut tuo vaihe, eikä se enää tule muiden kanssa toimeen (ja tämä johtui kuulemma siitä että puistossakäynti oli lopetettu joten hän ei lopeta).



Sori nyt, jatkan vielä aiheesta :nauru:

Mutta ilahduttaa huomata että en ole ainoa paha ihminen, joka haluaisi että tuollaiset idiootit olisivat joskus sillä vastaanottavalla puolella. Mun koirat on pienehköjä ja niiden kimppuun käy tosiaan harva se päivä joku, ihan normilenkillä kun vastaantuleva koira on vapaana, eikä sitten ihan totellutkaan, tai ei ole koskaan ennen mitään tehnyt (kolmannella kerralla tätä on jo vähän vaikea uskoa :roll:).

Näitä omistajia ei rähinät haittaa yhtään, ihan ymmärrettävää toki, kun se oma koira on iso ja vapaana, ja mu turvallisesti kiinni. Mun koirat eivät onneksi saa mitään traumoja näistä vaan päin vastoin tappalevat kyllä oikein mielellään ja kävisivät kyllä mieluusti sitten sen seuraavan, asiallisesti vastaantulevankin päälle :mad: Kuitenkin toinen mun koirista painaa 8 kiloa ja kun sen päälle käy 40-kiloinen vapaanaoleva uros niin toivoisin siltä omistajalta edes anteeksipyyntöä, vaikka ei sitten kiinnostaisikaan kävikö mun koiralle jotain. Etenkin jos mulla on mukana kaksi lasta jotka eivät yhteensäkään paina sen verran kuin koira, joka teilaa ne kumoon käydessään mun koirien päälle :roll: Ja sitten jaksetaan jauhaa miten ne pienet koirat pitää kouluttaa, niillä ei ole mitään erivapauksia, kyllä se pienikin koira voi ison päälle käydä sun muuta sontaa. Mä olen kouluttanut pienet koirani, mutta siitä ei ole mitään apua kun 40-kiloinen tankki tulee päälle. Joskus lainaisin mielelläni jotain jättiläismastiffia ja päästäisin sen näiden pienten koirien kouluttamisesta inisevien oman koiran päälle, jos vaikka ymmärtäisivät mistä on kyse :twisted:
(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 29.08.2010 klo 23:35)

Vanis

moderaattori
Vanis
Viestimäärä: 6114

VS: PURKAUTUMISOSASTO 3 - Sunnuntaina, 29.08.2010 klo 23:37  
+
0
Mä lievitän tatuointikutinaa läpsimällä :nauru: Ei riko rupia mutta kutinan tilanne tulee pistely, joka on huomattavasti parempi vaihtoehto. Omaa selkää tosin voi olla hivenen hankala läpsiä :mietiskel:
(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 29.08.2010 klo 23:37)

Dallullaan

Dallullaan
Viestimäärä: 5

VS: PURKAUTUMISOSASTO 3 - Sunnuntaina, 29.08.2010 klo 23:46  
+
0
^ Käytä kärpäslätkää :peukku:

Henniet

Henniet
Viestimäärä: 854

VS: PURKAUTUMISOSASTO 3 - Maanantaina, 30.08.2010 klo 00:02  
+
0

Vanis kirjoitti:

Mä lievitän tatuointikutinaa läpsimällä :nauru: Ei riko rupia mutta kutinan tilanne tulee pistely, joka on huomattavasti parempi vaihtoehto. Omaa selkää tosin voi olla hivenen hankala läpsiä :mietiskel:



Käytän usein samaa hyttysenpuremiin :nauru:
slkn Isla (s.17.4.2010)
Kuvia!

MissFields

MissFields
Viestimäärä: 729

VS: PURKAUTUMISOSASTO 3 - Maanantaina, 30.08.2010 klo 00:25  
+
0
Mitä ihmiset tekivät ennen internettiä ja foorumeita? Mä olisin hajonnut palasiksi jo aikoja sitten tän kauhukakaran kanssa jos tätä "vertaistukiryhmää" ei täällä olisi.

Täytyy kyllä sanoa, että välillä tän kanssa ihan toivoton ja neuvoton olo. Teenkö oikein ja jos en, niin mitä teen väärin. Pahinta, ettei oikein kenenkään kanssa voi puhua koira-asioita, kuin täällä. Kukaan tutuista/kavereista ei omista koiraa eikä ketään kavereistani a)kiinnosta tai ymmärrä tai b) jaksaa kauaa näitä jorinoita kuunnella.

Ja mun koko elämänihän pyörii tän kauhukakaran ympärillä. Aamusta iltaan, 24/7, Ja ihan yksin tästä pitäisi vielä selvitä ja järjissäänkin pysyä. Aina ei kyllä jaksaisi.

Ehkä tänään on vaan niitä huonoja päiviä. Ehkä huomenna taas parempi.

:(
Berninpaimenkoira "Mischa" s. 8.3.2010

*Hali-berni*
*JUN-EH*

neruda

neruda
Viestimäärä: 2829

VS: PURKAUTUMISOSASTO 3 - Maanantaina, 30.08.2010 klo 06:28  
+
0
^:paijata: Yksin kaiken vastuun kantaminen voi tuntua joskus aika tukahduttavalta. Etenkin silloin jos ketään läheistä ei kiinnosta sen vertaa että jaksaisi kuunnella niitä omia pohdintoja ja tuntoja. Tuskin kuitenkaan teet mitään väärin, ja Mishasta kasvaa kyllä toiveiden mukainen kunnon koirakansalainen. Se tunne siitä, että mokaa jotain, osaa kuitenkin olla aika pelottava.

Joh: Atarax on reseptillä, enpä sitä heti muistanu :nolo: Mutta se toimii, oon sitä ite napsinu allergiseen kutinaan silloin kun se on riivaavaa ja se on auttanu. Kuitenkin, lopputulos tulee olemaan kaiken piinan arvoinen :peukku:
Berninpaimenkoira "Manta" s. 2015
Berninpaimenkoira "Mooses" 30.9.2010-7.1.2016
Berninpaimenkoira "Urho" 28.8.2009-5.1.2011

rocky

rocky
Viestimäärä: 121

VS: PURKAUTUMISOSASTO 3 - Maanantaina, 30.08.2010 klo 07:11  
+
0
Huomenta! :heiluti:

Aamu alkaa nuhalla & kurkkukivulla. No, ei se auta kun suunnata autolla pohjoiseen päin 60km. No, koira jää yksin siksi aikaa..Saapi nähä monta lappua on tipahtanut postiluukusta palatessani :nolo: Pientä haukkumista luvassa varmaaan..
Sekarotunen Rocky 2010

mill

mill
Viestimäärä: 1617

VS: PURKAUTUMISOSASTO 3 - Maanantaina, 30.08.2010 klo 09:23  
+
0
MissFields: :paijata: Lienee tuttuja tuntoja melko monelle pennun omistajalle, varsinkin jos lähipiirissä ei ole koiria. Joka tapauksessa, tsemppiä! Kyllä se siitä taittuu ja koirasta alkaakin kuoriutua kelpo koirakansalainen joka onkin oppinut vaikka mitä vaikkei se siltä olis näyttänykään. :) Missäs päin Helsinkiä työ muuten asustatte? Olis kiva se sun suloinen kauhukakara joskus tavata. :love:
Pk collie Misty 08/2007
Punakorvakonna Stevie "Tiivis" synt. 1996.

Blogi

pnkd

pnkd
Viestimäärä: 1295

VS: PURKAUTUMISOSASTO 3 - Maanantaina, 30.08.2010 klo 09:39  
+
0
MissFields: Kohtalotoveri ilmoittautuu.. Varsinkin nyt, kun uusi koulu alkoi, tuntuu, että ei vain aina meinaa jaksaa toisen loppumatonta energisyyttä eikä oikein kellekään voi puhua. Mökö on onneksi tasoittunut ihan hirveästi, mutta silti toisinaan tuntuu, että tästä ei tule mitään.

Omaa purkautumista vielä lisää: Mökö kävelee oudosti varoen toista takajalkaansa. Tänään vuorossa lepopäivä ja huomenna sitten eläinlääkärille jos ei helpota. Pelottaa vain ihan hirveästi. :suru:
Petit Brabancon "Mökö"

griffon

griffon
Viestimäärä: 5797

VS: PURKAUTUMISOSASTO 3 - Maanantaina, 30.08.2010 klo 10:28  
+
0

pnkd kirjoitti:

Omaa purkautumista vielä lisää: Mökö kävelee oudosti varoen toista takajalkaansa. Tänään vuorossa lepopäivä ja huomenna sitten eläinlääkärille jos ei helpota. Pelottaa vain ihan hirveästi. :suru:


Onko se hypännyt jostain/johonkin ja kenties liukastunut? Meillä (muistaakseni Laku?) tuollaisena pikkunassikkana kun oli oppinut hyppimään sohvalle ja pois, hyppäsi sohvalta alas ja liukastui. Päivän verran vähän arasteli jalkaa, mutta se meni ohi. Eikä sen jälkeen ole oirehtinut mitenkään. Onneks!

Älä nyt mitään etukäteen sure :peukku:
Minkä nuorena oppii, sen vanhana unohtaa
Kuvia omista koirista
Muistoissa Laku 2002-2013

pnkd

pnkd
Viestimäärä: 1295

VS: PURKAUTUMISOSASTO 3 - Maanantaina, 30.08.2010 klo 12:48  
+
0
^ En ole ainakaan huomannut, että olisi hypätessä satuttanut, mutta toisaalta eilen riekkui hirveästi, joten helposti on voinut jossain leikin tiimellyksessä vähän sattuakin. Omaan silmään näyttää siltä, että liikuttaa jalkaa vähän kiertäen eikä astu suoraan eteenpäin. Toivottavasti tosiaan selviän säikähdyksellä!
Petit Brabancon "Mökö"

  Siirry sivulle: 1 ... 7 8 9 ... 51
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28194
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6333
Viestejä yhteensä545703
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään1
Viestejä kirjoitettu tänään4
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265845
(Tilastot päivitetty viimeksi 28.04.2024 klo 17:00)