Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Keskiviikkona, 20.10.2010 klo 16:59

Purkautumisosasto 4

Siirry sivulle: 1 ... 6 7 8 ... 64

Heini

Heini
Viestimäärä: 799

VS: PURKAUTUMISOSASTO 4 - Maanantaina, 25.10.2010 klo 17:40  
+
0
^ Ymmärsin ja komppaan kovasti! :peukku:
♂ Mudi Csibiti Gezemice "Pyry" (3/2010)
Mudin elämää -blogi

Tita

Tita
Viestimäärä: 434

VS: PURKAUTUMISOSASTO 4 - Maanantaina, 25.10.2010 klo 17:58  
+
0
^^ En usko, että ketään keskustelijoista oikeasti kiinnostaakaan, mutta eikö aiheesta silti voi keskustella? Ainakaan minun ja toivottavasti ei muidenkaan, itsetunto koiranomistajana muuttunut millään tavalla. Hauska silti ihmetellä ihmisten mustavalkoista maailmankuvaa ja perfektionismia :nauru: Ja mikä parasta, seurata lynkkausporukan reaktioita :wink: Olen ehkä itsekin välillä tarpeettoman provokatiivinen, mutta ei minusta tartte tykätä jos ei halua. Olen silti ihan kiva tyyppi, oikeesti :aurinko:

sufi

sufi
Viestimäärä: 639

VS: PURKAUTUMISOSASTO 4 - Maanantaina, 25.10.2010 klo 18:48  
+
0
Mua ihmetyttää kovasti tuollainen, kun sanotaan, että "kiillotetaan sädekehää" ja ollaan niin "täydellisiä" tai "parempia" koiranomistajia. Kukaan täällä ei ole toista huonommaksi sanonut, ainoastaan on kerrottu oma mielipide asiasta tai miten itse tekee asiat. Periaatteessa siis toisia ei ole mollannut kuin Tita ja hänen komppaajat sanomalla esimerkiksi tuosta maalaisjärjestä. Maalaisjärkeähän ei voi olla esimerkiksi se, että ajattelee koiransa etua koko ajan. Sehän on aina fanaattista ja voi verrata kiihkouskovaisuuteen.. Noh, jokaiselle suotakoon oma mielipiteensä. Ja ihan sivuhuomautuksena, oon kyllä aiemminkin keskusteluissa huomannut tuon Titan asenteen olevan sama. Kukaan ei häntä sano huonommaksi, mutta hänen omissa teksteissä se siltä vaikuttaa ja näin ollen hän saa turvautua sanomaan takaisin "samalla mitalla". Huono omatunto tekemisistään, kun pitää puolustautua kovin sanoin, vaikkei kukaan mistään syytä..?

Mulle maalaisjärkeä on juurikin se, ettei koira ole enempää yksin kuin sen työpäivän. Tässä puhutaan siis siitä "normaalista" työpäivästä, eli 8 tuntia + matkat, mikä on oikeasti jo paljon yksinoloa. Jos on vaikka työttömänä tai tekee töitä vaikka 4 tuntia, niin siinähän ehtii hyvin kahvittelemaan kaverin kanssa, että tuo "normityöpäivä" tulee täyteen, jos asian niin haluaa ajatella. Minä kiihkouskovaisena ajattelen asian niin, että: Ihanaa! Vain neljä tuntia töitä ja saa loppupäivän puuhata koirien kanssa!
Team Puikkonokat & Läskipäät

Tita

Tita
Viestimäärä: 434

VS: PURKAUTUMISOSASTO 4 - Maanantaina, 25.10.2010 klo 19:03  
+
0
Niin, ehkä nää on jollain tapaa fiilisjuttuja, mutta ei kyllä sellainen muiden tapoja hyväksyvä asenne ole vielä huokunut ainakaan sufin ja rosa1:n teksteistä (ja olikos se yksi jannie). Mulla nyt on välillä tapana heittää homma vähän överiksi, mutta täällä nyt on ollu paljon fiksuja tekstejä puolin ja toisin. Kuten sanottua, niin kukaan tuskin omia tapojaan alkaa nyt muuttamaan teidän valistuksenne myötä, en minäkään. En edelleenkään koe, että koira siitä kärsii, jos se joskus yksin jää vielä työpäivän jälkeenkin eikä kenenkään tartte mulle vakuuttaa, että niin on. Niin ja mulla ei ole tainnu olla edes komppaajia täällä, joten ei nyt aleta muita syyttelemään suotta :wink: Maalaisjärkikin on kyllä venyvä käsite, mutta minusta sellainen jollain tasolla puuttuu, jos ajattelee asioita täysin mustavalkoisesti ja äärimmäisesti.

neruda

neruda
Viestimäärä: 2829

VS: PURKAUTUMISOSASTO 4 - Maanantaina, 25.10.2010 klo 19:31  
+
0
Ihan kärkeen: Olen kirjoittanut omia ajatuksiani sen kummemmin tarkoittamatta ketään niillä alentaa, aliarvioida tai mollata. Olen kirjoittanut siitä miltä minusta tuntuu. Ihan selvennykseksi niille jotka hakevat riitaista ilmapiiriä sekä vastakkainasettelua kiihkokoiraihmiset vs. ne tavalliset joilla on normaalikin elämä. Kyse on edelleen siitä missä menee se oman moraalin raja. Ainakin mulla. Se mitä mun pää ei kestä ei ole muiden ongelma, mutta olen silti oikeutettu sen ilmaisemaan, samaten jokainen joka tällä palstalla keskustelee, tai edes yrittää keskustella. Lynkkausta ei mielestäni ole havaittavissa (voi miten kaipaankaan cseppecskeä), enkä huomaa edes sitä, että mielipiteitä olisi kirjoitettu kovin tyrmäävään tyyliin. "Fanaatikkona" voin kyllä aloittaa tarvittaessa :nauru:

bokserowner kirjoitti:

Mun mielestä se, että tapaa koirattomia kavereitaan aina vain koirapuistossa, koirallisen kotona tai vaikka kaupan pihalla niin että koira on mukana, ei ole mitään molemminpuolista joustamista: tuo kuulostaa vain siltä, että koirattomalla ei ole juuri valinnanvaraa. Jos hän haluaa tavata kahvilassa, niin hän menettää kaverinsa, koska koirallinenhan ei voi ilman koiraansa mennä minnekään. Sama juttu allergikon tai koirakammoisen kaverin kanssa. Koska koiraihminen joustaa sen verran, että yrittää ainakin putsata vaatteensa huolellisesti koirankarvoista koirattoman luo mennessään? Tai tapaa koirakammoisen kaverinsa ilman koiraa, niin että koiraton voisi olla aivan relax? Ai niin, eihän sellaista tapahdu. Kato, kun se on sitä molemminpuolista joustamista että ne muut joustaa.


Jos tää oli mulle, niin kärjistetään sitten samalla tavalla. Koiria ei voi koskaan ottaa mukaan mihinkään koirattomien kavereiden kanssa, vaan se koira on jätettävä yksin kotiin pitkän työpäivän päätteeksi koska kaverin kanssa oleminen ei ole sama asia jos koira on mukana. On päästävä johonkin tuulettumaan ilman koiraa, olkoon se yksin kotona, kyllä se siellä pärjää vaikka joka ikinen päivä yli 12 tuntia. Missään en maininnut etteikö sitä koirallinenkin ihminen voisi joustaa, vaan nimenomaan kirjoitin että myös niiden koirattomien tulee joustaa eikä vain aina vaatia koirattomia tapaamisia. Alkuasetelmahan tässä oli se, että ne menot on tehtävä aina ilman koiraa, missään ei mainittu että koiran voisi joskus ottaa mukaankin ja että se meno voisi olla yhtä hauska kun koira on mukana. Minä odotan että mun kaverit joustaa, joustan minäkin heidän vuokseen!

Piimäenkeli kirjoitti:

Mulla on aika sama. En ole mikään koirafanaatikko ja tykkään tehdä ja puhua muistakin asioista kuin koirista. Olen myös tyytyväinen siitä, ettei ystäväpiiri koostu pelkästään koira- tai eläinihmisistä. Pysyypähän järki mukana touhuissa, kun koko tuttavapiiri ei hörhöile jostain elukkatavaroista jne. Aikoinaan pystyin myös pidemmän aikaa seurustelemaan miehen kanssa, joka ei pidä eläimistä. Yritettiin vaan molemmat kunnioittaa toisen näkemystä.

Mulla on muitakin kuin koiramenoja, mutta koira/koirat on aina järjestetty siksi aikaa hoitoon, jos menot osuvat työpäiville tai kestävät liian pitkään. Jos hoitopaikkaa ei ole saanut, on menotkin jääneet menemättä. Toki saan olla erittäin kiitollinen vanhemmilleni, jotka ovat aina mielellään auttaneet. Eikä tulisi mieleenkään ottaa uutta koiraa keskustelematta heidän kanssaan olisivatko he yhä auttamassa tarvittaessa koiran hoidossa.


Niinpä, ei se elämän koko sisältö ole koirat ja on kiva jutella muistakin asioista. Koiraihmisten kanssa sitten tulee enemmän jauhettua niistä koirista. Ihan sama kuin se, että mua ei kiinnosta tippaakaan ihmisten vauvajutut, ei niitä tarvitse kiinnostaa mun koirajutut. On sitä maailmassa muutakin jauhettavaa :nauru: Ja toi on mun mielestä hienoa, että keskustelee niiden kanssa jotka auttavat, eikä vain suinpäin tee ratkaisuja joiden seurauksia ei välttämättä kykene kantamaan.

Piimäenkeli kirjoitti:

Toi on niin ärsyttävää! Arvostellaan toisen tapaa elää ja rentoutua, koska itse haluaa jotain muuta. Ymmärrän kyllä, jos joku haluaa asua puolet vuodesta vaikka Aasiassa patikoiden, mutta mulle se olisi lähinnä painajainen. Miksiköhän se on niin vaikeaa ymmärtää, etteivät kaikki välttämättä oikeasti halua elämän olevan suurta seikkailua?


Niin on, ärsyttävää, ja oikeastaan jopa raivostuttavaa. Teki mieli kysyä että miksi et hanki miestä, osta punaista tupaa ja perunamaata, farkkua ja 2,5 lasta ja kultaistanoutajaa. Tulisit maan pinnalle sieltä vapauden hurman sfääreistä ja kohtaa todellinen maailma (be more like me :nauru:) . En sanonut, tietenkään, mutta mieli teki. Ehkä tässä on taas kerran tämä toisten puolten ymmärtämättömyys; omasta mielestä on superia kierrellä vailla huolta huomisesta, toiset taas tarvitsevat rutiineja ja varmuutta elämäänsä eikä kumpikaan välttämättä ymmärrä toistaan. Samaa on havaittavissa tälläkin osastolla.
Berninpaimenkoira "Manta" s. 2015
Berninpaimenkoira "Mooses" 30.9.2010-7.1.2016
Berninpaimenkoira "Urho" 28.8.2009-5.1.2011

Heini

Heini
Viestimäärä: 799

VS: PURKAUTUMISOSASTO 4 - Maanantaina, 25.10.2010 klo 19:32  
+
0
Voi jumalauta. Nyt lähtee kuluttaja-asiamiehelle juttu Elisasta.

Meillä ei ole ollut kiinteää nettiä koska puhelinkaapeli ei oltu vedetty puhelintolppaan vielä. Avo alkoi sitten selvittämään Elisalta paljonki maksaa kun käyvät kaapelin laittamassa tolppaan kiinni. Avo on sähkömies muttei saa tehdä tuota hommaa. Avo on kuitenkin vetänyt puhelinkaapelin valmiiksi tolpan juureen eli pelkästään pitäisi sinne tolppaan yhdistää se. Elisa on ainut joka tätä hommaa tekee.

Noh, Elisalta sanottiin että maksaa 1800€. Avo ei halunnut maksaa sellaista summaa ja kertoi sitten kun ei hommana ole muuta kuin sen kaapelin yhdistäminen verkkoon. Tämän kuultuaan Elisan asiakaspalvelija sanoi että ei se sitten maksa kuin reilu 400€ kun homma on kerran muuten valmis, ei tarvitse tuoda kaapeleitakaan mukana.

Avo sitten sopi homman ja pari viikkoa sitten Elisalta tuli sähkömies ja hoiti homman. Lasku tuli perässä, 1800€. Avo sitten soitti heti Elisalle että taisi tulla väärä lasku. Sanovat että kappas, lähettävät uuden oikealle hinnalla eli sen reilu 400€. Tänään oli sitte tullut uusi lasku ja taas sama 1800€. Ja taas avo soitti Elisalle. Tällä kertaa siellä yllättäen sanottiin että joo kyllä se ihan aina maksaa sen 1800€. Avo oli puhunut ties keiden isompien kihojen kanssa ja sanoivat että juu 1800€.

Avo oli sitten todennut että herrat on hyviä ja tulevat purkamaan kaapelin ja kuluttaja-asiamies laitetaan perään, hän ei maksa tuollaista summaa varsinkin kun aluksi lupaavat halvemmalla hinnalla. Onko tuo joku niiden myyntikikka että sanotaan että saa halvemmalla niin ihmiset tietenkin ottavat sitten, ja sitten peritäänkin täysi maksu?

Että osaa ottaa pannuun. Sopiva aihe vielä kun juuri tänään luin lehdestä että Elisa on saanut noottia siitä että tuo kaapelin laittaminen ylipäätään maksaa noin paljon -.-' Pitäiskös ihan tarjota Iltalehdelle juttu?!?!
♂ Mudi Csibiti Gezemice "Pyry" (3/2010)
Mudin elämää -blogi

Rosalie1

Rosalie1
Viestimäärä: 1141

VS: PURKAUTUMISOSASTO 4 - Maanantaina, 25.10.2010 klo 20:06  
+
0
^ Onpas törkeä, toivottavasti asia selviää!

En mä ole sanonut, ettei ikinä missään tilanteessa saisi jättää koiraa yksin enää töiden jälkeen, mutta kyllä mun mielestä myös pitäisi yrittää sovittaa koirattomat menot niihin vapaapäiviin. Jos koira pitää meteliä jäädessän yksin, niin silloin voisi miettiä, mistä tämä johtuu. Onko koira aktivoitu riittävästi ennen uutta yksin oloa? Onko koiraa käynyt joku härkkimässä (soittamassa ovikelloa tms.)? En mä usko, että koira erityisemmin kärsii, jos se kerran kaksi kuukaudessa jää yksin vielä töiden jälkeen, kunhan huolehtii siitä, että välissä lenkittää tai muuten aktivoi koiran ja jättää sille vaikka luun tai kongin puuhasteluksi. Pakkohan ihmisten on joskus esim. käydä lääkärissä.

Tämä täydellinen sädekehän kiillottaja on käytännössä koiransa yh. Mies löytyy, mutta on reissuhommissa, eli kotona vain viikonloppuisin, jolloin olen itsekin vapaalla. Lisäksi haluan hoitaa oman koirani itse. Seuraava koira on sitten yhteinen ja siitä mieskin huolehtii kotona ollessaan.

Mun melkein kaikki kaverit on koiraihmisiä ja ne jotka ei ole, tapaan heitä viikonloppusin. Mä puhun mun koirallisten kavereiden kanssa kaikesta muustakin, kuin koirista. Mulle koirsta huolehtiminen, niiden kanssa harrastaminen ja puuhailu on sitä parasta vapaa-aikaa, jota vaan voin viettää. Treenit, lenkit, koiraleirit ja muu koirien kanssa puuhastelu on sitä mun oikeaa elämää, jonka vuoksi esim. käyn töissä.
(Viestiä on muokattu maanantaina, 25.10.2010 klo 20:28)

Tita

Tita
Viestimäärä: 434

VS: PURKAUTUMISOSASTO 4 - Maanantaina, 25.10.2010 klo 20:18  
+
0
^^ Kannattaa reklamoida, niin asiaa selvitetään tarkemmin. Jos tosiaan on luvattu halvempaan hintaan, niin eihän siitä voi noin vain lähettää isompaa laskua.

^ Kiitos tarkennuksesta (vaikka se tuskin mulle oli edes tarkoitettu)! Mulle jäi aiemmasta tekstistä ihan sellainen fiilis, että sun mielestä koiraa ei koskaan ikinä missään tapauksessa saisi jättää yksin enää työpäivän jälkeen. Juuri sellainen mustavalkoisuus ihmetyttää mua.

Ja nythän sieltä jo tuli paljon parempia vinkkejä tuohon yksinolo-ongelmaan. Ehkä siihenkin on olemassa jokin muu ratkaisu kun se, että ei vaan koskaan lähde mihinkään.

Heini

Heini
Viestimäärä: 799

VS: PURKAUTUMISOSASTO 4 - Maanantaina, 25.10.2010 klo 20:34  
+
0
^ Joo todellakin reklamoidaan ja jos ei ala hinta laskemaan siihen mitä lupasivat niin kyllä on kuluttaja-asiamiehelle asiaa. Uskomatonta touhua...
♂ Mudi Csibiti Gezemice "Pyry" (3/2010)
Mudin elämää -blogi

neruda

neruda
Viestimäärä: 2829

VS: PURKAUTUMISOSASTO 4 - Maanantaina, 25.10.2010 klo 20:54  
+
0
^ Ehdottomasti yhteys kuluttaja-asiamieheen ellei laskua korjata. Se mitä luvataan, pitää toteuttaa luvatulla hinnalla. Itselläkin on ollut ongelmia muinoin Elisan kanssa, tosin ihan eri asioista ja harmittaa vieläkin kun en toiminut asian eteen kun en jaksanut. Niin kauan saa homma jatkua kun ihmiset vain tyytyvät siihen mitä annetaan, ja sellaisia on harvinaisen paljon (ja erikseen sitten ne jotka vaativat kuun ja tähdet taivaalta ja reklamoivat niidenkin saamisen jälkeen :roll: ). Toivottavasti asia selviää ja saatte maksaa "vain" tuon 400 (mikä on jo aika tähtitieteellinen hinta jostain kytkennästä). Tsemppiä, tuollaisten isojen, hierarkisten firmojen kanssa tappeleminen voi olla harvinaisen kuluttavaa puuhaa, etenkin kun puhelimella läpi pääseminenkin vaatii jo jonkinasteista hermojen hallintaa kaiken sen hissimusiikin lomassa.
Berninpaimenkoira "Manta" s. 2015
Berninpaimenkoira "Mooses" 30.9.2010-7.1.2016
Berninpaimenkoira "Urho" 28.8.2009-5.1.2011

Tiuhtis

Tiuhtis
Viestimäärä: 1109

VS: PURKAUTUMISOSASTO 4 - Maanantaina, 25.10.2010 klo 21:40  
+
0
Olkapää on jotenki rikki. Vaivannu jo muutaman viikon ja viime viikon lopusta alkanu välillä särkee tosi ikävästi. Tietenki se olkapää, jolla kannan laukkua. Sit ku ei tiiä pitäskö sen antaa vaan olla, vai pitäskö pyöritellä ja käyttää esim. salilla ihan normaalisti..

sufi

sufi
Viestimäärä: 639

VS: PURKAUTUMISOSASTO 4 - Maanantaina, 25.10.2010 klo 22:57  
+
0

Tita kirjoitti:

Ja nythän sieltä jo tuli paljon parempia vinkkejä tuohon yksinolo-ongelmaan. Ehkä siihenkin on olemassa jokin muu ratkaisu kun se, että ei vaan koskaan lähde mihinkään.



En nyt sen enempää asiasta jauha, mutta jos koira kärsii oikeasti eroahdistuksesta, niin voipi olla, ettei siihen tosiaan ole muuta ratkaisua. Moni eroahdistuskoira saadaan jotenkuten sietämään rutiinit, eli sen kerran päivässä poistumisen, mutta kaikki siitä poikkeava on pahasta.
Tämä nyt siis ihan vain ja ainoastaan eroahdistuneesta koirasta.
Team Puikkonokat & Läskipäät

SpiralCulture

SpiralCulture
Viestimäärä: 199

VS: PURKAUTUMISOSASTO 4 - Maanantaina, 25.10.2010 klo 23:17  
+
0
Huolettaa hirveästi tuo Vertin kennelyskä nytten :suru: Koira on vaan maannut koko päivän ihan koomassa. Ja aina ku lähtee käyttämään koiraa pihalla, niin puolet lenkistä se pärskii ja aivastelee. Ja ei tosiaan mitään hirmupitkiä lenkkejä käydä, kun tuo on tuossa kunnossa.
Hirviä ku ei oo kuumemittaria edes, nii ei voi mitata lämpöä. Ja muuteski ku aikasemmilla koirilla ei ikinä ollu mitään muuta kuin pieniä mahavaivoja, nii huolettaa vielä enemmän ku koira on ihan oikeasti sairas.
Vielä 1½ päivää ennen eläinlääkäriin pääsyä.

Karvakamu

Karvakamu
Viestimäärä: 6534

VS: PURKAUTUMISOSASTO 4 - Maanantaina, 25.10.2010 klo 23:25  
+
0
^ Eipä kuulosta kivalta. Etkö yhtään mistään saanu aikaa, kysyitkö mistä? (muistelen, että olit Oulusta?)
Lotta 09/11
Villa 02/13
Enkelikoira Peppi

Koirailua & käsitöitä

magik

magik
Viestimäärä: 3965

VS: PURKAUTUMISOSASTO 4 - Maanantaina, 25.10.2010 klo 23:28  
+
0
Nojoo mun kämppään oli lentänyt lintu ikkunasta mun poissaollessa ja ku tulin kotiin niin höyheniä oli joka puolella ja syöty linnun raato,hyi hitto..luut oli vaan jäljellä. Että oli hieman siivoamista. Dana siis oli kyseessä.Tessa ei tekis tollasta
J a kaikki menee noin muutenkin päin vittua kun ei jaksais käydä koulua yms.
*2x serobi-uros ja narttu. Synt. 09/2012
*Kääpiövillakoira mix narttu. Synt. 05/2018

Piimäenkeli

Piimäenkeli
Viestimäärä: 859

VS: PURKAUTUMISOSASTO 4 - Maanantaina, 25.10.2010 klo 23:36  
+
0
SpiralCultore, pidä vaan koira pissalenkkejä lukuunottamatta täysin levossa. Kennelyskähän on vähän sama kuin ihmisten influenssa, vaikka siihen olisi saanut rokoitteen, voi joku toisen tyyppinen pöpö silti iskeä. Kipeää koiraa ei kannata rasittaa yhtään ylimääräistä. Tsemppiä!

Mä kiinnitin vähän samaan huomiota kuin Sufi, tuntuu enemmän sitä väheksyntää ja leimaamista tulevan siltä puolelta, joka pitää koirien yksin jättämistä työpäivien jälkeen hyväksyttävänä.
Voi joutua itkemään vähän, jos on antanut kesyttää itsensä.

SpiralCulture

SpiralCulture
Viestimäärä: 199

VS: PURKAUTUMISOSASTO 4 - Maanantaina, 25.10.2010 klo 23:47  
+
0
Karvakamu joo oon Oulusta. Soitin kaikki eläinlääkärit läpi täältä, yksityisetkin. Yksityiset oli molemmat lomalla ja ell-asema Lemmikistä sain sit keskiviikkoaamuksi ajan. Akuutista olis ollu torstaina aika ja kaupungin e-lääkäriasemalle tarjottiin vasta ens maanantaiksi aikaa. Ja yhdestä ei edes vastattu vaikka soitin tunnin aikana sinne varmaan 10 kertaa. :/

Piimäenkeli niin oon nytten lepuuttanutkin tuota koiraa, ihan vaan pikkusia lenkkejä korttelin-parin ympäri tehdään. Vaikka tuo oliskin menossa nii laittanu sen kävelemään ihan hissukseen. Vertilläkin tosiaan oli se nelosrokote, missä on kennelyskä, niin silti iski tuo toissaviikon mätsäristä tai viimeviikon alusta koirapuistoilureissuilta.

Tita

Tita
Viestimäärä: 434

VS: PURKAUTUMISOSASTO 4 - Tiistaina, 26.10.2010 klo 03:03  
+
0

sufi kirjoitti:

En nyt sen enempää asiasta jauha, mutta jos koira kärsii oikeasti eroahdistuksesta, niin voipi olla, ettei siihen tosiaan ole muuta ratkaisua. Moni eroahdistuskoira saadaan jotenkuten sietämään rutiinit, eli sen kerran päivässä poistumisen, mutta kaikki siitä poikkeava on pahasta. Tämä nyt siis ihan vain ja ainoastaan eroahdistuneesta koirasta.


Tämä on varmaan ihan totta. Mulla ei edelleenkään ole suurta intressiä koirankoulutusasioihin (niin kuin olen joskus aiemminkin sanonut), mutta sinä olet varmaan kaikenlaisiin ongelmiin paneutunut mua enemmän. Omalla koiralla ei ole erityistä eroahdistusta koskaan ollut, joten ei ole tarvinnut tätäkään asiaa pohtia. Taitaa tuollainen äärimmäisen eroahdistunut koira sopia ainoastaan jollekin eläkeläiselle/työttömälle tai monttuun. Eihän se ole enää kovin nautittavaa elämää kenenkään kannalta muuten.

Piimäenkeli kirjoitti:

Mä kiinnitin vähän samaan huomiota kuin Sufi, tuntuu enemmän sitä väheksyntää ja leimaamista tulevan siltä puolelta, joka pitää koirien yksin jättämistä työpäivien jälkeen hyväksyttävänä.


Ja kaikki "toiselta puolelta" tulleet kommentit olivat täysin toisten mielipiteet hyväksyviä ja hyvässä hengessä kirjoitettuja? Kun aletaan saarnaamaan tyyliin "siinä vaiheessa kun koiran ottaa, pitää tajuta asiat x, y ja z" ja pitämään muita vähän tyhminä tai jopa epäkelpoina koiranhankkijoina/-omistajina, niin ollaan minusta jo siellä väheksymisen puolella reilusti.

April

April
Viestimäärä: 201

VS: PURKAUTUMISOSASTO 4 - Tiistaina, 26.10.2010 klo 08:18  
+
0
Juu toivottavasti kukaan ei ota liian tosissaan, itseä ei ainakaan voisi vähempää kiinnostaa mitä muut ajattelevat koiran pidostani, kunhan keskustelen. Omatuntoni on puhdas. :enkeli:

Jatketaan vielä hetki tätä ihanaa vastakkain asettelua. Jos sanotaan esim. "Mun mielestä, jos koiran ottaa, siitä on jaksettva huolehtia, vaikka se ei aina niin kivaa olisikaan. Myös niiden työpäivien jälkeen", "jos yrittää olla paras mahdollinen emäntä omalle koiralleen". Oh really? Vähän sellainen olo että kertokaa jotain uutta, tätä en tiennytkään? Olenko ainoa joka voi esim. näistä muutamasta esimerkistä lukea rivien välistä sitä "väheksyntää"? Että ei kuulkaas mielestäni ollut ihan tuulesta temmattua. Mutta se siitä, eiköhän kaikkien pointit tulleet jo selväksi. Tässä ja monessa muussakin asiassa ei ole sitä yhtä ja ainoaa totuutta, ja kehenkään tätä henkilökohtaisesti kohdistamatta liika mustavalkoisuus asioissa ei koskaan ole hyväksi. :wink:

mill

mill
Viestimäärä: 1617

VS: PURKAUTUMISOSASTO 4 - Tiistaina, 26.10.2010 klo 09:32  
+
0
Ei jaksais enää kuunnella käden jatkuvaa hermosärkyä. :(
Pk collie Misty 08/2007
Punakorvakonna Stevie "Tiivis" synt. 1996.

Blogi


  Siirry sivulle: 1 ... 6 7 8 ... 64
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28224
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6347
Viestejä yhteensä545757
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265913
(Tilastot päivitetty viimeksi 12.05.2024 klo 08:00)