Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Perjantaina, 10.06.2011 klo 09:26

Purkautumisosasto 8

Siirry sivulle: 1 ... 5 6 7 ... 55

naukunen

naukunen
Viestimäärä: 5081

VS: PURKAUTUMISOSASTO 8 - Tiistaina, 14.06.2011 klo 20:15  
+
0
Vanis, näinpä. Onneksi tosiaan vaan tuo korko muusina, eikä koskenut lestiin. Ei mua ne kengät enää niin kauheasti harmita, se lähinnä vaan että pimahdin ja koira varoi mua seuraavan tunnin :neutral:

Manna, itse otin koiran samaan talouteen miehen kanssa jolle oli lapsuudessa sattunut ikäviä kokemuksia koirien kanssa, eikä ollut muutenkaan erityisesti ajatuksesta mielissään. Kuitenkin miehestä kuoriutui todella lyhyessä ajassa lässyttävä paapoja, joka rupesi jopa viemään pentua ulos muutaman viikon jälkeen vaikka alunperin oli jyrkästi sitä mieltä että jos se koira otetaan niin hän ei pistä tikkua ristiin. En siis oleta että näin kävisi kaikkien kanssa, mutta niin se vaan tuokin sangen koiravastainen jäpittäjä suli pienelle pennulle.

Muutenkin mulla oli paljon samankaltaisia ajatuksia, ja mun lähipiirissä oli paljon samankaltaisia ajatuksia. On totta, että se meneminen ei ole enää ihan niin läpihuutojuttu kuin puoli vuotta sitten, mutta en mä muista että mulla olisi jäänyt vielä yksikään reissu tekemättä tuon koiran takia. Se kulkee mulla todella vaivattomasti mukana melkein missä vaan, ja kun se ei ole mahdollista niin mun vanhemmat hoitavat sitä mielellään. Kuten joku jo ylempänä totesikin, on tuon koiran hankinta ollut mullekin parasta ikinä vaikka kuinka alkuun pelkäsin.
Rise to reset the world.

Manna

Manna
Viestimäärä: 303

VS: PURKAUTUMISOSASTO 8 - Tiistaina, 14.06.2011 klo 21:14  
+
0
Niii, kahden eri rodun välillä arvon. :hymy:
Isompi on todennäköisempi valinta, mutta olen alkanut miettiä, että olisiko pienempi saksanpystykorva parempi valinta... Söiskin vähemmän, vaikkakin suhteessahan pikkukoirat ilmeisesti syö enemmän. ja olisiko se muutenkin jotenkin "turvallisempi" valinta pienituloiselle ensikoiraksi? Jos nyt oletetaan, että elää terveen elämän, eikä mene tonneja eläinlääkäriin. Ainakin pienempi olisi helpompi saada hoitoon (mun tuttavat tuntien).

Varmasti avo ainakin hätätapauksessa koiran lyhyelle lenkille veisi (ei varmasti mitään tunnin lenkkejä tekisi) ja ruokaa laittaisi nassun eteen. Olen minä saanut sen jopa joskus mukaan houkuteltua, kun olen hoitokoiria ulkoiluttanut tai itsekseni halunnut kävelylle. :hymy: Kylläpä se on kiltisti noita muitakin elukoita ruokkinut (aika paljonkin, kun minulla ollut aikaisia aamuja), mutta mitään vessalaatikon siivousta se ei todellakaan tee (ellen nyt itse ole jotenkin pahemmin sairas tms.). Sillä taitaa olla joku viha-rakkaussuhde noihin minun nykyisiin kaneihinkin, että paha sanoa, miten sen koiran kanssa kävisi.

Olen niin onnellinen tästä palstasta, kun ei tarvitse yksikseen repiä hiuksia päästään. :nauru:

Menipä jo ot:ksi. :shifty:

saije

saije
Viestimäärä: 4425

VS: PURKAUTUMISOSASTO 8 - Keskiviikkona, 15.06.2011 klo 10:20  
+
0
Huoah. Mie olen ihan älytön suunnittelija ja haluan tietää etukäteen, että mitä sitä tekisi. Nyt kuitenkin juhannus on kohta ovella, eikä mitään hajua mitä sitä tekee..
Ei kellään mitään ehotuksia mitä voisi tehdä?

Suunnittelin raveissa käymistä ainakin, ja jos sitten illalla vain olis ja niin. Mutta plääh. Otas avosta selvä mitä se haluais.
Valkoinen ruotsinhirvikoira "Nimue" Syntynyt 26/3/11 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Nila" Syntynyt 14/12/12 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Loru" Syntynyt 13/9/15 ♀
Karjalankarhukoira "Lyyra" Syntynyt 15/6/17 ♀

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: PURKAUTUMISOSASTO 8 - Keskiviikkona, 15.06.2011 klo 15:02  
+
0
Raha, ja varsinkin se, ettei sitä oikein ole.
Ei ne suuret tulot vaan ne pienet menot, sano...

Ja joo, eihän me nytkään olla nälkään kuolemassa, mutta silti. Inhottaa, kun ei voi "mitään" ostaa tai käyttää rahaa "mihinkään" ilman, että on järkyttävä morkkis. Tällä kertaa se "mitään" on uudet housut & pari pulloa vinkkua, yhteensä alle 50€.

Miks ei vaan vois olla rahallisesti hyvin toimeentuleva :neutral:

Vaikka kai se niinkin on, että kun kaikki muu on hyvin, niin rahanpuutteesta on aina sopivaa valittaa. Aamen sille.
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/

aavehamsteri

aavehamsteri
Viestimäärä: 1335

VS: PURKAUTUMISOSASTO 8 - Keskiviikkona, 15.06.2011 klo 17:16  
+
0

Saije kirjoitti:

Suunnittelin raveissa käymistä ainakin, ja jos sitten illalla vain olis ja niin. Mutta plääh. Otas avosta selvä mitä se haluais.
Valkoinen ruotsinhirvikoir



OT/ Minne suunnistat juhannuksena raveihin? T. Toinenkin jussina raveihin suunnistava. /OT
Lbn 11/2010
Mudi 7/2013

"Päätökset pitää tehdä oikeassa mielenvireessä ja mieluiten nopeasti, ettei vire mene ohi."

Kaislus

Kaislus
Viestimäärä: 1047

VS: PURKAUTUMISOSASTO 8 - Keskiviikkona, 15.06.2011 klo 18:10  
+
0
Raha hyvinkin. Ja (kesä)työt.

On oman alan hommia, opiskelen siis tätä alaa, joten sinänsä ihan mielenkiintoista, ja oon toki ikionnellinen että mulla on (hyvin palkattu) kesätyö. Vieläpä ulkotyö, ei tartte homehtua missään toimistossa. Mä vaan oon tosi epävarma tästä hommasta. :( Mut on laitettu yksin tekemään töitä, pitkälläkin (200-300 km työpaikasta) ja pikkuhiljaa alkaa paljastua kaikkea kivaa.. Esim. tänään pomo soitti mulle, että edellisen työni tuloksissa on jotain mätää. No, olen tällä hetkellä reissutöissä huomiseen asti, joten en pääse asiaa sen enempää tutkimaan, ja ihan kuin mä muistaisin mitä on tapahtunut silloin kun viikko sitten olin sitä ilmeisesti pieleen mennyttä hommaa ollut tekemässä. Mä en välillä edes muista omaa nimeäni, mä kadehdin niitä jotka pystyy tosi tarkasti muistamaan lähes kaiken.

En oikein ole sinut sen kanssa että lähden yksin näin pitkälle työskentelemään, mutta olen myös niin tyhmä etten saa suutani auki sanoakseni "en halua mennä yksin kauas". Parastahan tässä on se, että saan käyttää firman autoa. Kerran siitä loppui löpö kesken matkan koska en muistanut pihassa tarkistaa onko tankki tyhjä. Eipä muuta kuin soittoa äitille, että laitappa mamma tilille rahaa, tankkasin autoa ja kortilla ei ollutkaan katetta ja pitäisi vielä 350 kilometriä ajaa. Maanantaina, 200 kilometrin päässä firmasta, autosta hajosi pyyhkijän sulka. Äiti oli taas lainannut rahaa siihen, että voin syödä tämän kolmen päivän työkeikan ajan - no arvatkaa mihin nekin rahat meni. Siihen vtun pyyhkijänsulkaan. :love:

Eikä siinä vielä kaikki. Tänään erääntyi opintolainan korko. Tilin saldo vähän reilu euro. Palkkapäivää odotellessa siis, tosin siitäkin ensimmäiset pari-kolmesataa euroa menee äitille velkojen maksamiseen, kun on pitänyt maksaa kesäkuulta bensoja että pääsee töihin, syödä töissä ja maksaa kaikkea siihen työautoon liittyvää. Joo ne saa takaisin mutta mä tarvisin rahaa NYT. Eikä mulla ole mitään hajua siitä, koska palkkapäivä on (työsopparissa "sovittuna päivänä" ja mä en muista yhtään mikä päivä me ollaan pomon kanssa sovittu). Sitäpaitsi sain työsopimuksen allekirjoitettua vasta viikko sitten, eli menee hetki ennen kuin tämän ison firman rattaat pyörivät ja ne tajuavat, että mä olen niillä töissä, ja mulle pitäisi jotain palkkaakin maksaa.

Eikä siinäkään vielä kaikki! Jotain pitäisi tänään ja huomenna syödäkin. Onhan mulla se euro tilillä ja 5 euroa lompakossa. Enkä mä enää kehtaa pyytää äitiltä enää yhtään rahaa lainaksi. :suru: Sitä miettii, mihin kaikkeen rahaa olisi voinut jättää käyttämättä silloin talvella, kun sitä rahaa vielä oli.. Olen viikonlopuksi menossa opiskelupaikkakunnalle käymään poikaystävän luo, mutta näinköhän mulla on varaa siihenkään.

Tähän suohon sopii hyvin sisäpiirivitsi "mä vihaan mun elämää"

Frosty

Frosty
Viestimäärä: 956

VS: PURKAUTUMISOSASTO 8 - Keskiviikkona, 15.06.2011 klo 18:21  
+
0
Kaislus: Sama täällä. Tili itseasiassa miinuksella, ja minä kun olen sitä mieltä, ettei minulla ole sellaista tiliä mikä voisi mennä miinukselle. :D Siis veloittaa suoraan summan tililtä.. Äsken oli niin himo saada kylmää cokista lenkin jälkeen, että vein kauppaan tyhjiä pulloja. Siinä vieressä on jonkinlainen pönttö, jossa lukee että tue jotain pelastushelikopteri-toimintaa tms. Mutta minä käytän aina panttikuitin itseeni!:shhh: Niin, käytin sitten säälittävän pienen säästöpossuni varoja, jossa oli kyllä vain enää kymmensenttisiä.. Mutta onpahan hyvää kolaa!

Ärsyttää sitten taas kaikki. Lähinnä kylläkin tuolla lenkillä oma koira ja ohitukset. Se oikein tuntuu vaanivan muita koiria ja sitten kohdalla ryntää kohden. Tekee sen joka kerta, paitsi jos ohitamme tarpeeksi kaukaa. Minä sitten tietysti tahtomattakin stressaan toisia koira. Hiton kierre tullut tästä! :mad:
Plus ällöttää ulkona kaikki linnut! Siis hyi miksi lintuja on olemassa! Kaikista eniten inhotti kun kiersimme yhtä lampea ja edellä kävelevä mummo oli kaiketi antanut sellaiselle rumalle varikselle palasen leikkelettä. Yäk! Ja kun siellä vielä lukee säännöissä että älä ruoki lintuja, ja tämä mummero ruokkii sitten vielä tuollaista haaskalintua. Lisäksi samaisessa lammessa on jotain rotan näköisiä myyriä uimassa. Ne ovat liian pieniä majaviksi, mutta kuitenkin hyvin rumia nekin. Oh, olen kauhea eläin-natsi! :shifty:
SLK N Sani -03
SPK N Ansa -10

Pikipaimenia

Pikipaimenia
Viestimäärä: 1713

VS: PURKAUTUMISOSASTO 8 - Keskiviikkona, 15.06.2011 klo 18:56  
+
0
^:cool: Frosty "joutui luontoon" (tuli tuosta mieleen ne jotkin lastenkirjat nimittäin =) Joo ne tais olla piisameja tai sit vesimyyriä ne rotat uimassa..

ON: liian kilttinä taas kai sitten.. hitto kun en taas kehdannu hätistää poies sellasta sokeaa koiraa joka tuli louskuttamaan pennulle pariin otteeseen koirauimarannalla. Emäntä tietenkin sano että "se haluais leikkiä pennun kanssa, oho, siltä on tuo haukunestopannan täyte näköjään loppunu" No joo'o justiin. Ei tossa muuta ongelmaa mutta kun ens kerralla keskikokonen/suuri koira kun tulee vastaan nii nähdään miten tuo vaikutti pentuun, se kun joutui nyt vähän jo puolustamaan itseensä (kun en tehnyt mitään muuta kun olin vakaana siinä ja ootin et koira haetaan pois) leukojaan napsuttelemalla ja hampaita näyttämällä. Mitään kitinää ei pennusta lähteny eikä se varsinaisesti säikähtäny eikä siihen koskettu mut tuontyyppiselle koiralle nuo "iloiset tapaamiset" voi olla huonoa, ruokkii toisille koirille rähjäämistä (mitä vanhempi koira ei ole tehnyt ikinä enkä toivo nytkään pennusta rähjäriä joten..) harmittaa oma "munattomuus":ttou:

Lisäksi päällä älytön mässyykausi, mitään järkevää ei näköjään itse saa syötyä illalla töiden jälkeen::nolo: nätti näky uimarannalla jos ikinä uimapukuisena mihkään lähdenkään pkle!
Schipperket Minka s.2005 Kiri s. 2011

Ihminen on ihmiselle apina

Frosty

Frosty
Viestimäärä: 956

VS: PURKAUTUMISOSASTO 8 - Keskiviikkona, 15.06.2011 klo 19:01  
+
0
^Huvittavinta tässä on se, että olen kuitenkin asunut 19 vuotta maalla, mutta eipähän ole ikävä sinne! :kieli: Kaupunki on enemmän minun juttuni.
SLK N Sani -03
SPK N Ansa -10

Umber

Umber
Viestimäärä: 572

VS: PURKAUTUMISOSASTO 8 - Keskiviikkona, 15.06.2011 klo 19:05  
+
0
Voi helvetin perkele ja vittujen kevät. kielenkäytöstä anteeksi, mutta purkauduin eikaisemmin kukkavarkaista. Noh, ostettiin uudet tilalle toissapäivänä, ja eikö se joku vatipää käynyt taas apajilla kun portti unohtui auki avomiehen kauppareissun ajaksi. Mistä noita varkaita sikiää?! :pyssyt::pyssyt::pyssyt::eitietoo:
Kauankohan seuraavat taimet säilyvät jos niitä enää edes viitsii ostaa :suru:
Newfoundlandinkoira 2011
Amerikanakita 2014

Vanis

moderaattori
Vanis
Viestimäärä: 6114

VS: PURKAUTUMISOSASTO 8 - Keskiviikkona, 15.06.2011 klo 19:32  
+
0
^Mä en voi käsittää kuka tuollaista tekee :eek:

Sudenhenki84

Sudenhenki84
Viestimäärä: 29

VS: PURKAUTUMISOSASTO 8 - Keskiviikkona, 15.06.2011 klo 20:00  
+
0
Uskomattoman röyhkeitä varkaita :eek:
Saksanpaimenkoira Ares s. 6/15
Muistoissa pekingeesi Masi 10/01 - 3/14

sändi

sändi
Viestimäärä: 1669

VS: PURKAUTUMISOSASTO 8 - Keskiviikkona, 15.06.2011 klo 20:25  
+
0
Miten voi olla pinna näin kireellä :mad:
Vehnäterrieri ♂ 4/2009
Suursnautseri ♂ 1/2015

volkodav

volkodav
Viestimäärä: 974

VS: PURKAUTUMISOSASTO 8 - Keskiviikkona, 15.06.2011 klo 20:32  
+
0
Väsyttää. Piti työpaikalla käydä pyörähtämässä ja lapset piti ottaa mukaan, olipa hulabaloo.
Huomenna pitäisi myös lähteä työpaikalle koko päiväksi ja lapset pitää ottaa mukaan sinnekin - voi olla tiedossa huominen melko villi päivä. Saisi vain olla kotona ja tehdä hommia omaan tahtiin, vaikka puolille öin jos niin huvittaa...

nenssi

nenssi
Viestimäärä: 2161

VS: PURKAUTUMISOSASTO 8 - Keskiviikkona, 15.06.2011 klo 20:47  
+
0
Kaislus, mä niin tiedän ton tunteen! -.- Mua alkaa jo valmiiksi kyrsimään, ennen kuin olen edes nettipankissa käynyt. Ärsyttää muutenkin elää avon siivellä, oon sellanen "minä itse" tyyppi. Prkl. Raha on persiistä.
ppu Hukka 6/2011
bou Bentley 4/2011, meillä 7/2013 lähtien

Destroyer

Destroyer
Viestimäärä: 2016

VS: PURKAUTUMISOSASTO 8 - Keskiviikkona, 15.06.2011 klo 21:20  
+
0
:pyssyt: hyttyset
Ei voi edes iltalenkkiä tehdä rauhassa kun itikat pyörii kimpussa. Eikä offit auta.
Pitkätukkaiset Belgianpaimenkoirat Veikka, Yatsi ja Riia - Blogi

monna

monna
Viestimäärä: 3958

VS: PURKAUTUMISOSASTO 8 - Keskiviikkona, 15.06.2011 klo 21:27  
+
0

Umber kirjoitti:

Voi helvetin perkele ja vittujen kevät. kielenkäytöstä anteeksi, mutta purkauduin eikaisemmin kukkavarkaista. Noh, ostettiin uudet tilalle toissapäivänä, ja eikö se joku vatipää käynyt taas apajilla kun portti unohtui auki avomiehen kauppareissun ajaksi. Mistä noita varkaita sikiää?! :pyssyt::pyssyt::pyssyt::eitietoo:
Kauankohan seuraavat taimet säilyvät jos niitä enää edes viitsii ostaa :suru:


Ei voi olla todellista! Jo toisen kerran!? Kirjoita ihmeessä paikallislehteen pieni "kiitoskirje" varkaille. Onko varastetut kukat olleet amppeli- vai laatikkokukkia vai onko ne peräti kaivettu penkistä ylös? Mä kans kävin tänään hakemassa taas ulkokukkia ja myös tollasen rottinkipyörän, johon laitetaan kukka. Se nyt tossa rappusilla ja en ihmettele yhtään että joku sen saattaisi siitä ottaa.

Se kans uskomatonta kun haudoilta varastavat kukkia ja talvella niitä lyhtytelineitä. :ttou:
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 15.06.2011 klo 21:28)

Niii

Niii
Viestimäärä: 4297

VS: PURKAUTUMISOSASTO 8 - Keskiviikkona, 15.06.2011 klo 21:42  
+
0
^Muistaakseni minun mummon haudalta oli viety joku kukka ja vielä semmonen joka piti kaivaa ylös:roll: Että minkälaiset ihmiset tuommosta tekee kun ei muutenkaan kellään oo mukava haudalla käydä.
Umber uskon kyllä miten paljon vtuttaa.

Ärsyttää kun en taas tiedä onko tuo koira lihava vai ei. Omaan silmään se näyttää suht hyvältä, toki lihasta sais olla enemmän. Muttta tänään yks tuttava sano että ompas pyöreä jnejne. Huooohh.
Rottweiler -08
Isovillakoira-13
Maatiaiskissat -07 -08

Umber

Umber
Viestimäärä: 572

VS: PURKAUTUMISOSASTO 8 - Keskiviikkona, 15.06.2011 klo 21:56  
+
0
^^ Tänään vietiin "vain" laatikkokukkia (uudet petuniat), juurineen toki nekin oli ylös kaivettu. Aikaisemmin on mennyt samasta laatikosta petunioita ja penkistä samettiruusuja. Omien sukulaisten haudoilta ei kai toistaiseksi mitään ole varastettu *kop kop* mutta uskon, että sellainen ketuttaisi myös älyttömästi :eitietoo:

Avo näki kaksi 9-12v tyttöstä varkaissa taloyhtiön viljelypalstoilla, lähtivät karkuun melkoisella vauhdilla.. lievätköhän käyneet meilläkin. Mutta toisaalta, mitä tuon ikäinen kukilla tekisi :mietiskel:
Mieli tekisi asentaa sähköpaimen tuohon, se pieni "au!!" voisi olla se avain varkaiden kiinni saamisessa rysän päältä :twisted:
Newfoundlandinkoira 2011
Amerikanakita 2014

monna

monna
Viestimäärä: 3958

VS: PURKAUTUMISOSASTO 8 - Keskiviikkona, 15.06.2011 klo 22:04  
+
0

Niii kirjoitti:

Ärsyttää kun en taas tiedä onko tuo koira lihava vai ei. Omaan silmään se näyttää suht hyvältä, toki lihasta sais olla enemmän. Muttta tänään yks tuttava sano että ompas pyöreä jnejne. Huooohh.


Laita sivukuvaa koirasta, siis seisomassa. Meillä Lexa on joku 68cm korkea ja painaa 55kg. On lihonut ihan huomaamatta 5kg ja on nyt liian lihava. Lääkärikin siitä huomautteli. Sellanen 50-51kg on ihan maksimi, ihanne joku 48kg nivelrikkoa ajatellen.

Umber kirjoitti:

Avo näki kaksi 9-12v tyttöstä varkaissa taloyhtiön viljelypalstoilla, lähtivät karkuun melkoisella vauhdilla.. lievätköhän käyneet meilläkin. Mutta toisaalta, mitä tuon ikäinen kukilla tekisi :mietiskel:


No ehkä ne tytöt haluavat jännitystä elämäänsä näin kesälomalla. :ttou:

  Siirry sivulle: 1 ... 5 6 7 ... 55
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28213
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6341
Viestejä yhteensä545737
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään2
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265896
(Tilastot päivitetty viimeksi 06.05.2024 klo 12:15)