Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Perjantaina, 10.06.2011 klo 09:26

Purkautumisosasto 8

Siirry sivulle: 1 ... 7 8 9 ... 55

saije

saije
Viestimäärä: 4425

VS: PURKAUTUMISOSASTO 8 - Perjantaina, 17.06.2011 klo 07:02  
+
0

nenssi kirjoitti:

Otin yhteyttä tänään PAMiin palkkani takia. Minulla on ravintola-alan koulutus, hygienia- ja anniskelupassit. Palkka on 1,05 euroa matalempi, mitä TESissä mainitaan. Työpaikalta sanottiin, että saan korkeampaa palkkaa sitten, kun pystyn sulkemaan ravintolan itse. Kysyin PAMista, että onko se mikään syy matalempaan palkkaan, joka ei ole edes apulaisen TESin luokkaa. Nyt vastauksia odotellessa. :eek: Voin kuvitella, että tästä tulisi työpaikalla aikamoinen soppa ja pomo vihaa mua tämän jälkeen. Mutta hei, mähän pidän vain puoliani!



Ite oltuani ravintola-alalla töissä muutaman vuoden, niin sain kyllä korkeampaa palkkaa mitä TES määräsi, osasin sulkea ravintolan tai en. Mulla ei varsinaista koulutusta kyseiseen työhön ollut, molemmat passit kyllä kuitenkin.

//Mulle on ihana Rènoo joka on toiminut nyt 1,5 vuotta, ilman vielä mitään ongelmaa! *kopkop* Edellinen omistaja kyllä oli tehnyt sille yhen jos toisen näköisiä "korjauksia" (pakoputki Opelin ja kiinni rautalangalla), joita pitäisi sitten korjailla kun rahastuu. Onneksi avo on kuitenkin fanaattinen autojen kanssa räpläävä. :)
Valkoinen ruotsinhirvikoira "Nimue" Syntynyt 26/3/11 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Nila" Syntynyt 14/12/12 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Loru" Syntynyt 13/9/15 ♀
Karjalankarhukoira "Lyyra" Syntynyt 15/6/17 ♀
(Viestiä on muokattu perjantaina, 17.06.2011 klo 07:08)

BaeLiana

BaeLiana
Viestimäärä: 1860

VS: PURKAUTUMISOSASTO 8 - Perjantaina, 17.06.2011 klo 09:57  
+
0

Rorys kirjoitti:

Raivostuttavaa tässä autossa on just tää kun sähkövikaa tulee toisensa jälkeen ja ne on todella vaikeaa itse korjata :ttou:


Onneksi nuo ranskalaisten sähköongelmatkaan eivät yleensä ole mitään maatakaatavia ja yltiökalliita korjata. En tosin ole itse joutunut korjauksista maksamaan koskaan, mutta mahdolliset uudet osat ovat ei ole maksaneet maltaita. Ranskalaisia on ollut monta, tosin vanhempaa sorttia.

Kyllä mä vielä haluan joskus taas hydrauliikkajousituksella toimivan Sitikan :love:

Mulla on nyt ollut niin montaa erilaista autoa, että mä en enää kyllä säti yhtään merkkiä sen takia, että hajoaisivat enemmän kuin toiset.
pystykorvasekoitus Ronja 2010 ->
löytökatti Sulho 2013 ->
porokoira Heili 2014 ->

http://baeliana.kuvat.fi/#/

Johannna

Johannna
Viestimäärä: 3878

VS: PURKAUTUMISOSASTO 8 - Perjantaina, 17.06.2011 klo 10:13  
+
0
Meillä on miehen kanssa molemmilla Honda Civicit, eikä koskaan ole ollut mitään ongelmia. Tai no, tottakai kaikki perusjutut mitä pitää korjata (jarrupalat, iskarit ym), mutta ei mitään sähkövikoja tai muuta.

Mun auto on -96 ja miehen -95, ja toimivat kuin unelmat edelleen. :peukku: Mä en ole koskaan nähnyt mitään syytä hankkia uutta autoa, mun mielestä siinä ei ole mitään järkeä. Arvo laskee heti ja muutamalla kaverilla, joilla on uudet autot, tuntuu niissä olevan kokoajan jotain vikaa. Ja korjaaminen on sairaan kallista.

Okei, onhan uudet autot varmaan ympäristöystävällisempiä ja turvallisempia, mutta silti. Mä ajan tolla mun rakkaalla kunnes se on ihan finito. :hymy:
-------------
Arvasin että tuun kipeäksi. Eilen kun tulin töistä, ei mennyt kuin tunti että nousi kuume ja alkoi oksettamaan. Ärsyttävää, ja on huono omatunto kun aloitin uudessa työpaikassa vasta reilu viikko sitten, ja nyt sitä ollaan heti kipeänä. :neutral:
Advice is what we ask for when we already know the answer but wish we didn’t.


Kerttunen

Kerttunen
Viestimäärä: 1770

VS: PURKAUTUMISOSASTO 8 - Perjantaina, 17.06.2011 klo 10:21  
+
0
^Mä tykkään Hondista kanssa. Mulla oli aiemmin Civic jonka ajoin ihan loppuun saakka. Siinäkään ei ikinä mitään vikaa, tosin pohja alkoi ruostua ja sen takia auto olikin lopulta vain loppusijoitusta vaille valmis.
Lauma jenkkicockereita


http://www.adunaic.com

naukunen

naukunen
Viestimäärä: 5081

VS: PURKAUTUMISOSASTO 8 - Perjantaina, 17.06.2011 klo 12:09  
+
0
Tää on tavallaan vähän purkautumistakin, mulla on itsellä ajossa -97 Nissan Micra enkä oo koskaan saanut mistään niin paljon paskaa niskaan kuin tuosta autosta :nauru: Se on "ruma", "liian pieni", "nolo" ja ties mitä, ja allekirjoitan itsekin lähestulkoon kaiken mitä mulle on siitä sanottu, mutta kun se on ihan voittamaton peli. Meille tulee täyteen 2 vuotta elokuussa, eikä tuossa autossa ole ollut mun aikana mitään vikaa, vaikka sillä on ajettu jo yli 300tk.

Että in your face vaan kaikki!
Rise to reset the world.

Rorys

Rorys
Viestimäärä: 5244

VS: PURKAUTUMISOSASTO 8 - Perjantaina, 17.06.2011 klo 12:25  
+
0
Mä kyllä tykkään tosta autosta muuten, se on kiva ajaa ja jopa ihan sievä :love: Olen tässä pohtinut vaihtoa ilmastoituun autoon sitten ensi kesänä jos olisi enemmän rahaa. Ei noita koiria vaan voi kuskata tuolla autolla minnekään pidemmälle jos on yli +20 lämmintä ja aurinko paistaa. Auton sisälämpötila pysyy tiukasti siinä viidenkympin hujakoilla vaikka miten pitäs ikkunoita auki (niin no, apukuskin puoleinen ikkunahan ei edes aukea sähkövian takia :nauru: ).

BaeLiana

BaeLiana
Viestimäärä: 1860

VS: PURKAUTUMISOSASTO 8 - Perjantaina, 17.06.2011 klo 12:42  
+
0
Mä olen kerran ajanut kaverin äidin silloin uuttaa (vm. -08 tai vastaavaa) Honda Civiciä ja tykkäsin kyllä ajomukavuuden suhteen. Se kipale meni sitten takuuvaihtoon, kun oli jokin vika, jota en nyt kuollaksenikaan muista.
pystykorvasekoitus Ronja 2010 ->
löytökatti Sulho 2013 ->
porokoira Heili 2014 ->

http://baeliana.kuvat.fi/#/

Niii

Niii
Viestimäärä: 4297

VS: PURKAUTUMISOSASTO 8 - Perjantaina, 17.06.2011 klo 16:36  
+
0

joh kirjoitti:

Meillä on miehen kanssa molemmilla Honda Civicit, eikä koskaan ole ollut mitään ongelmia. Tai no, tottakai kaikki perusjutut mitä pitää korjata (jarrupalat, iskarit ym), mutta ei mitään sähkövikoja tai muuta.


Täältä löytyy -88 civic :peukku: Tykkään tosi paljon tuosta kun vielä erikoisemman mallinen, mutta alkaa se olla vähän liian teini mulle ku niin kovat äänetkin:nauru: Lisäksi se on vähän epäluotettava, saattaa joskus olla käynnistymättä jos ei kerkee kaasua painaa ja sitten ootellaan 10min-2h:roll: Uuempaa civicciä oon ajatellu kuhan vaan raaskin myydä tuon:suru: (Tosin bemarikin himottas, mutta siitä ei kerrota kenellekkään)

Ääähh, mietin tässä meniskö unet ottamaan vai mitä. Just ku oisin kerranki halunnu laittaa takapihaa, niin vetttä sataa. Ja mun tekee kauheesti mieli olutta.
Rottweiler -08
Isovillakoira-13
Maatiaiskissat -07 -08

nenssi

nenssi
Viestimäärä: 2161

VS: PURKAUTUMISOSASTO 8 - Perjantaina, 17.06.2011 klo 17:00  
+
0
PAM on ystävä. <3

"Matkailu-, ravintola- ja vapaa-ajan palveluita koskevan työehtosopimuksen (marava-TES) mukaan työsuhteen alussa voidaan soveltaa harjoitteluaikamääräystä. Silloin kun työntekijällä on tehtävän edellyttämä ammatillinen koulutus, harjoitteluaika on 2 kuukautta. Harjoitteluaikaa vähentää työkokemus.

Mikäli kyseinen harjoittelumääräys tulee sovellettavaksi, voidaan harjoittelijalle maksaa 80 % ko. tehtävän mukaisesta palkasta. Tämä on siis vähimmäispalkka.

Yllä mainitulla perusteella siis työnantaja voi maksaa vähemmän kuin mainitsemasi 10,25 ¬/h (2. pkl 4. palkkaryhmä). Perusteena ei voi käyttää sitä, ettet pysty yksin sulkemaan ravintolaa ja olemaan iltavuorossa yksin  nämä seikat eivät siis voi toimia perusteena yksin, ratkaisevaa on työkokemus."

Nyt vaan sitten pähkäilen, kuinka voisin ilmaista asian pomolle niin, ettei se vihaa mua koko loppu elämäänsä. >.<
ppu Hukka 6/2011
bou Bentley 4/2011, meillä 7/2013 lähtien

neruda

neruda
Viestimäärä: 2829

VS: PURKAUTUMISOSASTO 8 - Perjantaina, 17.06.2011 klo 19:01  
+
0
^ No kauanko sä olet ollut siellä töissä ja paljonko sulla on työkokemusta ja mikä sun koulutus on? Eli siis mitä haluat ilmaista pomollesi? Sen, että hän on käyttänyt väärää perustetta? Vai sen, että sulla täyttyy työkokemus niin että ei ole oikeutta maksaa sulle harjoitteluaikana alempaa palkkaa? Mikä se aikamääre siinä sitten edes on? Vai kenties sen, että olet ollut huonommalla palkalla töissä jo yli jopa tuon 2kk? Paljonko pitää olla työkokemusta että harjoitteluajan palkkaa ei voi maksaa? Saatko siis vähemmän kuin 8,2 euroa tunnilta? Eli haluatko mainita siitä että saat vähemmän kuin tuon 80%? Vai eikö sun kanssa ole käyty työsuhteen alkaessa läpi sitä, että saat alennettua palkkaa alkuajan?

Kylmä faktahan on se, että työntekijä on kallis ja perehdyttämistunnit on kalliita. Ja ne tunnit kompensoidaan sillä alennetulla palkalla tietyn ajanjakson ajan millä se perehdytyksestä maksettu aika on laskettu tasaantuvan (perehdyttämisestäkin kun kuuluISI maksaa lisää sille toiselle työntekijälle jolloin se on vielä kalliimpaa). Lisäksi mä mietin, että jos itse ajattelisin, niin haluaisin mieluummin kuulla, että saat parempaa palkkaa kun pystyt toimimaan yksin kuin että maksetaan huonompaa palkkaa niin kauan kuin laillisesti voidaan, live with it.
Berninpaimenkoira "Manta" s. 2015
Berninpaimenkoira "Mooses" 30.9.2010-7.1.2016
Berninpaimenkoira "Urho" 28.8.2009-5.1.2011

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: PURKAUTUMISOSASTO 8 - Perjantaina, 17.06.2011 klo 19:19  
+
0

neruda kirjoitti:

...perehdyttämisestäkin kun kuuluISI maksaa lisää sille toiselle työntekijälle jolloin se on vielä kalliimpaa


Sitä päivää odotellessa kun mulla menee sukset ristiin nykyisen työnantajan kanssa, mustahan tulee sikarikas kun alan vaatimaan noita kaikkia jälkikäteen. Meinaan muutama uus työntekijä tullu perehdytytettyä talon tavoille tässä kohta jo viiden vuoden aikana.

Tää kuulostaa nyt hirveen järjestelmälliseltä vittumaisuudelta, sillä tiedän kyllä että mulle ei nyt(kään) makseta kaikista työtehtävistä TESsin mukaan (mm. päivystyslisät jne), mutta mulla ei vaan ole tällä hetkellä intressejä alkaa tappelemaan niiden läpiviemisestä sillä työnteko muuttuu sillä sekunnilla astetta inhottavammaksi. Tekeekö ihmiset paljonkin sitä, että kärsii hiljaa irtisanomiseen/irtisanoutumiseen asti, ja uhkaa sitten liitolla?
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/

Innova

Innova
Viestimäärä: 428

VS: PURKAUTUMISOSASTO 8 - Perjantaina, 17.06.2011 klo 20:43  
+
0
^
Edellisessä työpaikassani oli ainakin ihan yleinen käytöntö että kun johtoporras kusi aamumuroihin niin kaikki kirjattiin tarkasti ylös, ilmoitettiin mahdollisesti luottamusmiehelle tms. mutta varsinainen meteli nostettiin vasta kun oltiin firmasta lähdössä. Itsekin olisin tehnyt saman, meillä oli työilmapiiri muutenkin kireä ja jos erehdyit avaamaan suusi väärille henkilöille vääristä asioista niin se näkyi heti kaikessa, etenkin jos olit oikeassa ja sait asiat toimimaan sen mukaan...

neruda

neruda
Viestimäärä: 2829

VS: PURKAUTUMISOSASTO 8 - Perjantaina, 17.06.2011 klo 21:14  
+
0
^^ Jaa-a. Kai ne ihmiset vain kärsii hiljaa ja pimahtamispisteeseen asti sinnittelevät ja sitten vasta uskaltavat avata suunsa. Toinen kylmä fakta kuitenkin on se, että niin kauan kun kohtelua siedetään hiljaa sitä tapahtuu. Kunnes omia oikeuksia osataan vaatia, niin sinne asti kärsitään me kaikki. Mä en itse edes ollut perehtynyt omiin oikeuksiini, vaan vasta pitkän ajan päästä tajusin että harjoitteluajasta olisi kuulunut maksaa palkkaa ja perehdyttämisestä kuuluu saada lisää. Nykyisin kun huomaan epäkohdan omassa tai muiden kohtelussa, huomautan siitä heti ja asia yleensä korjaantuu koska ei haluta lähteä mihinkään julkiseen sotaan. Imago ennen kaikkea.

Mun mielipide on siis se, että omia oikeuksia ei kannata antaa polkea vaan pitää vaatia se mikä itselle kuuluu -riippumatta siitä millaista kohtelua sen jälkeen saa. Mun entisen työnantajan asenne oli se, että työntekijöitä riittää eikä sota yhtä miestä kaipaa. Kappas vaan kun viet sen tiedon mennessäsi, siinä sitten omissa p*skoissaan soutavat kunnes pääsevät jyvälle.. Mutta jannie, älä hyvä ihminen tee päivystystä ilman korvausta! Siitä pitää ja täytyy maksaa, ei kenenkään kuulu päivystää omalla ajallaan! Sitäpaitsi, se minimaalinen päivystyskorvaus ei voi minkään firman katteita romauttaa, ja jos voi, niin tosi heikoilla mennään. Ennemmin siis vaadi ne sinulle kuuluvat asiat nyt ja heti ja jos meininki menee tosi veemäiseksi niin vaihda sitten työpaikkaa kun löydät uuden potentiaalisen.
Berninpaimenkoira "Manta" s. 2015
Berninpaimenkoira "Mooses" 30.9.2010-7.1.2016
Berninpaimenkoira "Urho" 28.8.2009-5.1.2011

Vanis

moderaattori
Vanis
Viestimäärä: 6114

VS: PURKAUTUMISOSASTO 8 - Perjantaina, 17.06.2011 klo 21:46  
+
0
Polvi ultrattu, enkä ole vieläkään viisaampi. Paitsi että lääkäri veikkasi nivelkierukan hajonneen, tai sitten kyseessä on joku rustovaurio. Magneettiin siis seuraavaksi.

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: PURKAUTUMISOSASTO 8 - Perjantaina, 17.06.2011 klo 21:49  
+
0
^Mulle kyllä maksetaan päivystyksestä, mutta "ei ihan" TESsin mukaan. Jätin PAMiin nyt sitten yhteydenottopyynnön, meillä ei ole luottamusmiestä koska työntekijöitä on niin vähän, ja en itekään ole selvillä että mitä kaikkea pitäis maksaa mistäkin ja miten paljon. Jo se hankaloittaa että meillä ei ole kolmen viikon palkkajaksoja vaan kuukauden (mitä vastaan mulla ei sinäänsä ole mitään), ja joustoa tapahtuu kyllä myös meille työntekijöille päin, mutta vissiin parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
Vaikka laitoin mä kyllä taas yhden hakemuksen hyvänkuuloseen hommaan myyntiassariksi ravintolapuolelle, saas nähdä...
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/

Pikipaimenia

Pikipaimenia
Viestimäärä: 1713

VS: PURKAUTUMISOSASTO 8 - Perjantaina, 17.06.2011 klo 22:14  
+
0

naukunen kirjoitti:

Se on "ruma", "liian pieni", "nolo" ja ties mitä, ja allekirjoitan itsekin lähestulkoon kaiken mitä mulle on siitä sanottu, mutta kun se on ihan voittamaton peli.
Että in your face vaan kaikki!



Hehhehhee.. minäpä körryyttelen vm 92 toyota c liftback-GRAND PRIX-versiolla:peukku:. Ensimmäinen autoni, nyt kolmisen vuotta yhdessä taivallettu, sitä ennen levähti hetken puun alla kun kummivanhempieni tytär hylkäsi sen:mad: Ja siten olikin kummipojalleni puuhaa sen tielle saattamisessa. Läpi on kyllä mennyt viheltäen katsastuksista tähän asti.
En kyllä tiiä millä ajelisin jossei tuota ois, ja nyt oon kyllä kiintyny siihen kovin, vaikka tosiaan alkuun aattelin et ei hitto mikä kärry! Rinnassa oikeen läikähtää kun toinen samanmoinen (harvemmin gp-tarroilla kylläkin) tulee vastaan. Kerran ajelin samanlaisen perässä ja sen ensimmäisen pysäytti polliisi, minäkin pysäytin kun luulin että ratsia mutta sain jatkaa matkaa.

No tosiaan, tämä kärry näköjään provosoi kiireisiä tyhjäpäitä ohittelemaan mitä tyhmemmissä paikoissa (huom! myös naiskuskit ohittaa meidät) kun eihän tällaisen kanahäkin taakse "kehtaa" jäädä. Itseäkin huvittaa kyllä jos yritänkin ajaa n. 120km/h..ei :ttou: vaan pysty, melu on kova! Joskus tälläkin silti ohitan ja sillon vois olla takalasissa tarra "ompelukoneella ohi", siltä se kuulostaa omissa saati muiden korvissa kun tuolla kiihdyttää:lallati: Mutta oikeen hirvittää millä sitten kulkee kun tuo väsähtää: sitä on jo yritetty ostaa "Afrikkaan" muutamaan otteeseen. Ja epäilemättä olen sen viimeinen käyttäjä..luulisin. Lyhyesti sanottuna:hymy: Tykkäisin kokeilla Hondaa (täälä aiemmin mainittuna) mutta luulen että seuraavakin on Toikki C :ylpea: Huomenna karautetaankin tällä ompelukoneella aina Tampereelle asti:heiluti:
Schipperket Minka s.2005 Kiri s. 2011

Ihminen on ihmiselle apina

naukunen

naukunen
Viestimäärä: 5081

VS: PURKAUTUMISOSASTO 8 - Perjantaina, 17.06.2011 klo 22:28  
+
0
^ Mullakin on muuten tuo ongelma, ettei mua oteta vakavasti liikenteessä! Jos oon vaikka liittymässä moottoritielle niin takaa tulevat tekevät äärettömän huolellisesti tilaa jo monta sataa metriä ennen liittymää ja ohi on pakko painaa 160 km/h tyylillä "Näytetäänpäs säilykepurkille kellä on pienin pippeli". Taajamanopeuksissa kyllä hymy hyytyy äkkiä kun meitsi antaa kenkää punaiselle paholaiselleen :cool:
Rise to reset the world.

Pikipaimenia

Pikipaimenia
Viestimäärä: 1713

VS: PURKAUTUMISOSASTO 8 - Perjantaina, 17.06.2011 klo 22:36  
+
0
Joo, taajamasoturi tämäkin kosla parhaimmillaan.. tehostetut testosteronilaivat jää jälkeen!
Schipperket Minka s.2005 Kiri s. 2011

Ihminen on ihmiselle apina

anski

anski
Viestimäärä: 271

VS: PURKAUTUMISOSASTO 8 - Perjantaina, 17.06.2011 klo 23:27  
+
0
Illan pisti pilalle naapurinsedän todella viisaat koirankoulutusohjeet. Naapurit ihastelivat Myytä kun oltiin takapihalla ja totesivat että kylläpä on pentu kasvanut. Vastasin myöntävästi ja kerroin että sillä on nyt pureskeluvaihe menossa. Naapurinsetä alkoi neuvomaan että kyllä sitä nyt pitää ojentaa kunnolla ja antaa remmistä kerran että lopettaa puremisen. :pyssyt:

Ja suuresti myös ärsyttää oma reaktio kun en noussut kunnolla vastarintaan ja sanonut topakasti mielipidettäni kyseisestä koulutustavasta vaan änkytin mitättömiä vastalauseita. ARGH! :mad:

saije

saije
Viestimäärä: 4425

VS: PURKAUTUMISOSASTO 8 - Lauantaina, 18.06.2011 klo 09:09  
+
0
Avo ja sen rahan käyttö....
Anoppilan väki kun ei ole mitään kamalan hyvin toimeentulevaa väkeä, mutta heillä on paljon haluja elää sen mukaan. Kuten remontoida kaivoksen vieressä olevaa taloa, joka tulee tulevaisuudessa olemaan KAHDEN kaivoksen välissä= talon tulevaisuuden näkymät ovat huonot.
Avo kun maksaa sinne ulkoseinäremontin, jonka arvio taisi olla jotain 3 000e...... Ja tämä remontti tehdään vain siksi "että olisi fiksun näkönen". Mie en ymmärrä että minkä ihmeen takia anopin pittää alkaa remontoimaan taloa SEN POJAN RAHOILLA???
Valkoinen ruotsinhirvikoira "Nimue" Syntynyt 26/3/11 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Nila" Syntynyt 14/12/12 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Loru" Syntynyt 13/9/15 ♀
Karjalankarhukoira "Lyyra" Syntynyt 15/6/17 ♀

  Siirry sivulle: 1 ... 7 8 9 ... 55
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28213
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6341
Viestejä yhteensä545737
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265906
(Tilastot päivitetty viimeksi 07.05.2024 klo 00:00)