Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Perjantaina, 10.06.2011 klo 09:26

Purkautumisosasto 8

Siirry sivulle: 1 ... 8 9 10 ... 55

ellikeksi

ellikeksi
Viestimäärä: 3147

VS: PURKAUTUMISOSASTO 8 - Lauantaina, 18.06.2011 klo 10:00  
+
0
Sain sitten tietää, että avokki varasi liput UK:hon... KOLMEKSI viikoksi :(. Oon nyt kyllä hieman harmistunut, koska minusta se alkuperäinen suunnitelma oli, että jos avokki lähtee sinne vain viikoksi tai kahdeksi, jään kotiin. Pidemmäksi aikaa oltaisiin menty sinne kaikki YHDESSÄ...

Eli mä sit istun kotona koko kesäloman koiran kanssa kahdestaan... tosi kivaa! (no kyllä mulle tulee viikoksi vieraita, mut sitä ennenkin menee jo 10 päivää täällä ihan omissa oloissani, ja jos olisin tiennyt tän, niin vieraille en olis lippuja edes hankkinut...). Ja kun kuvittelin, et saadaan olla lomalla ees kahestaan vähän aikaa (vieraita tulee melkein heti sitten lisää kun avokki kotiutuu), kun syksyllä useamman kuukauden kestävä kausi joka tapauksessa tulee niitä viikon / kahden välejä milloin ei nähdä ollenkaan.

Meidän piti tänään lähteä myös jonnein kiipeilemään, mut mua ei kiinnosta enää yhtään lähteä minnekkään, kun ärsyttää.

keimu

keimu
Viestimäärä: 4291

VS: PURKAUTUMISOSASTO 8 - Lauantaina, 18.06.2011 klo 11:39  
+
0
Mä niin kiehun täällä töissä tällä hetkellä! Oon siis eläinkaupassa töissä osa-aikaisesti.

Hetki sitten sisään käveli asiakas kertoen, että hänelle on kotiutunut pentu. Kateltiin siinä sitten iloisesti pentutavaroita ja kun ne saatiin kasaan niin mentiin tietty ruokapuolta ihmettelemään. Sitten asiakas kertoo, että hänen pennullaan on allergia! Pentu on sekarotuinen ja teetetty kahden puhdasrotuisen yhdistelmästä, jossa isän puolella suvussa on useita allergikkoja ja isä itsekin on. Täytyy sanoa, että eka kerta mun aspa historiassa kun teki mieli sanoa pahasti, kuka on niin tyhmä, että teettää pentuja tiedetysti allergisesta suvusta ja kuka on niin paljon vielä tyhmempi, että ostaa sellasen pennun?

Itsellä kun on kotona niin pahasti allerginen/atooppinen koira, että monesti on joutunut miettimään lopettamistakin mahdollisuutena, niin mulla ei riitä sympatiaa allergisten koirien jalostuskäytölle ja vielä vähemmän tommoselle idiotismille, mitä tuo pennun omistaja edustaa.

Niii

Niii
Viestimäärä: 4297

VS: PURKAUTUMISOSASTO 8 - Lauantaina, 18.06.2011 klo 12:56  
+
0
^Just:roll: Mutta tottakai ne teettää sekarotusia terveydestä piittaamatta kun nykysin niistä pyydetään 400-800e, pikkukoirista jopa 1000e..Ihmettelen kyllä itsekkin kuka tuommosia allergikkoja ostaa jos etukäteen tietää asiasta. Eläinrääkkäystä minun mielestä. Ehkä se on vaan tietämättömyyttä, "kasvattaja" sanoo että ei se haittaa koiran elämää tai jotain sinne päin. Mullakin ottaa tosi pahasti hermoon nuo tahalliset ja "tahalliset" sekar. pennutukset.:pyssyt: On se vaan kumma miten paljon esim rotikka pitbull tyyppisiä vahinkoja satttuu:roll:

Kerran muuten ihan uteliaisuudesta eräältä naiselta kyselin s-postilla hänen sekar.pennuistaan. Oli ilmotus apulassa jossa oli myynnissä muistaakseni espanjasta tuotujen rescue koirien jälkeläisiä. Molemmat perheen omia koiria. Aiemminkin oli teettäny pennut niillä ja ilm. luki vielä tyyliin että "nyt taas saatavilla suosittuja pentuja, ole nopea koska viedään nopeasti käsistä ym".

Kysyin onko terveystarkistettuja, onko ollu sairauksia, onko lonkkia ym kuvattu ja mistä se 500e hinta koostuu sekä koirien luonteista. Laitto takas viestiä että koskaan ei oo ollu ongelmia ja pelkästään rokotuksissa käyny, eli ei mitään tarkastuksia tehty. Ja koirat on kilttejä. Pennuille ei tullu siruja, pelkästään pentutarkastus ja madotus. Suutahti vielä kun minä tuosta hinnasta kyselin. Sano vaan että eti pentusi muualta:nauru:
Rottweiler -08
Isovillakoira-13
Maatiaiskissat -07 -08

Loreen

Loreen
Viestimäärä: 51

VS: PURKAUTUMISOSASTO 8 - Lauantaina, 18.06.2011 klo 13:17  
+
0
^aika kiva, yleensähän lienee kiellettyä teettää pentuja näillä rescue-koirilla. Ja että on oikein käynyt useampi vahinko putkeen..ja kehtaa pyytää 500e, eli tietää mihin tarkoitukseen koirat on hommattu. Tälläisestä kannattaisi melkein vinkata näihin espanjasta koiria tuoviin yhdistyksiin, jos niitä vaikka asia kiinnostaisi. Nehän voi periaatessa ottaa koiran takaisin kai..en ole ihan varma.
Ainakin sieltä yhdistyksestä mistä omani otin oli pentujen teettäminen sopimuksessa kielletty ja ihan ymmärrettävästä syystä, taustat kun voivat olla ihan mitä tahansa.Me leikattiin kumpikin ettei tulisi mitään yllätyksiä :)

Kerttunen

Kerttunen
Viestimäärä: 1770

VS: PURKAUTUMISOSASTO 8 - Lauantaina, 18.06.2011 klo 13:58  
+
0

Loreen kirjoitti:

^aika kiva, yleensähän lienee kiellettyä teettää pentuja näillä rescue-koirilla.



No eihän sitä oikein kieltää voi, mutta kaikki kunnolla asiansa hoitavat rescue-yhdistykset kastroivat/steriloivat kaikki koirat jo ennen kuin ne tuodaan Suomeen.
Lauma jenkkicockereita


http://www.adunaic.com

mmaija

mmaija
Viestimäärä: 2692

VS: PURKAUTUMISOSASTO 8 - Lauantaina, 18.06.2011 klo 14:09  
+
0
Joku oli tehnyt itsemurhan viimeyönä hyppäämällä Imatrankosken sillalta. Eihän tää ollukkaan ku neljäs tai viides nuorukainen vuoden sisään. :suru: Tosi surullista, toivottavasti nyt on sitten paremmassa paikassa.
Pemutyttö Muhku, 1.6.2010
Gööttityttö Mytty, 17.11.2015

Johannna

Johannna
Viestimäärä: 3878

VS: PURKAUTUMISOSASTO 8 - Lauantaina, 18.06.2011 klo 15:28  
+
0
^ Tosi surullista. :suru:

Silloin kun mä olin lukiossa, muistaakseni 3-4 nuorta Tornion puolelta teki itsemurhan juurikin hyppäämällä sillalta jokeen. Itse olin lukiossa Haaparannan puolella Ruotsissa, eikä kukaan koko 3 vuoden aikana tehnyt itsemurhaa. Noin karkeasti ajatellen suomen puolella itsemurhia tuossa pikkukaupungissa tapahtui nuorten parissa n. 1 vuodessa.

Mietittiinkin kavereiden kanssa, että olisiko suomen koulusysteemillä jotain tekemistä asian kanssa? Suomessa kun on koulupaineet vähän eri luokkaa, kuin ruotsissa. On todella surullista ajatella, että koulu voisi olla yksi syy siihen, miksi jotkut eivät kestä ja on se viimeinen tekijä, joka "pushes them over the edge". :eitietoo:
Advice is what we ask for when we already know the answer but wish we didn’t.


Niii

Niii
Viestimäärä: 4297

VS: PURKAUTUMISOSASTO 8 - Lauantaina, 18.06.2011 klo 15:52  
+
0

Loreen kirjoitti:

Tälläisestä kannattaisi melkein vinkata näihin espanjasta koiria tuoviin yhdistyksiin, jos niitä vaikka asia kiinnostaisi. Nehän voi periaatessa ottaa koiran takaisin kai..en ole ihan varma.



Empäs tajunnu tuota sillon. Siitä on joku 2-3v. Mutta aika hankala ois kysellä kun ei tiedä koirien ulkonäköä ja sitä millon ne on otettu ja mitä kautta. Mutta oli juurikin pieniä koiria niin tokihan sitä pitää vähän rahaa tehdä:roll:

Tälläkin kylällä on moni nuori mies tehny itsemurhan:suru: Ja vaikkei kaikkia oo etes tuntenu niin aina itellekkin tulee kauhean paha olo ja sitä miettii vaan että miksi? Kavereita näiltä kuitenkin löytyy. Ja ne kenet minä tiedän on ollu 18v ylöpäin eli koulut käyty.

Ehkä se toisilla on se joku aikuisuuden pelko tai jotain? Kun koulut loppuu niin on ihan sekasin ja jumissa kun ei tiedä mitä tehdä minne mennä ja periaatteessa joutuu itse kaikki selvittelemään. Ite voin kyllä myöntää että on ollu joskus semmosia ajatuksia että ois vaan helpompi lähteä täältä pois, mutta joku sitä aina vaan on saanu jäämään:hymy: Enää ei tosin ole, on vakituinen työpaikka ja etenkin nuo elukat on auttanu niiiin paljon. Ja kaverit ja perhe tottakai.

Mutta kauheaa se on aina lukea varsinkin nuorien kuolemista. Nykysin kun saa lukea jatkuvasti kun joku nuori on jonkun tappanu, hakannu ym. Että mikä tässä maailmassa saapi sen aikaan?
Rottweiler -08
Isovillakoira-13
Maatiaiskissat -07 -08

miimi

miimi
Viestimäärä: 121

VS: PURKAUTUMISOSASTO 8 - Lauantaina, 18.06.2011 klo 16:15  
+
0
Kiukuttaa suunnattomasti Päivi Räsänen!

"Räsänen iloitsi, että sisäministerin toimenkuva sopii hyvin puolueen vaalilauseeseen "koti, uskonto ja isänmaa".

Räsänen saakin vastuulleen myös kirkolliset asiat. Hän ehti jo eilen ilmoittaa, että tämän vaalikauden aikana hallitus ei tule toteuttamaan sukupuolineutraalia avioliittolakia. Samoin käy samaa sukupuolta olevien parien adoptiolain."
IL
Tarviiko vielä perustella lisää?
monirotu-tyttö Mytty s. 18.11.2010
irlanninsusikoira neiti Mankku 3v

Niii

Niii
Viestimäärä: 4297

VS: PURKAUTUMISOSASTO 8 - Lauantaina, 18.06.2011 klo 16:29  
+
0
^Sama:pyssyt: Ärsyttää tuo naamakin jo niin paljon.
Tuo adoptio homma ärsyttää kaikkein eniten. Maailmassa on niin paljon lapsia vailla rakastavaa kotia niin mitä väliä sillä on onko lapsella äiti ja isä, äiti ja äitä vai isä ja isä. Koska joillain lapsilla on pelkästään toinen vanhempi ja se on sitte ok? Tuon avioliiton vielä ymmärrän, mutta koko kirkko touhu on mun mielestä ihan yhtä uskottavaa kuin joulupukki... Eikö vois sitten tulla toista tapaa mennä naimisiin ilman tuota jumala/jeesus lätinää? Tosin minä en näistä asioista tiiä yhtään mitään joten.
Rottweiler -08
Isovillakoira-13
Maatiaiskissat -07 -08

miimi

miimi
Viestimäärä: 121

VS: PURKAUTUMISOSASTO 8 - Lauantaina, 18.06.2011 klo 16:32  
+
0
Kyllä sossun tädit antaa narkkejen ja juoppojen pitää lapsensa ja kasvattaa niistä "kunnon kansalaisia", mutta jos 2 samaa sukupuolta olevat tahtovat lapsen niin se on kiellettyä.
Suunnaton ärsytys vaikkei itseä koskekaan!
monirotu-tyttö Mytty s. 18.11.2010
irlanninsusikoira neiti Mankku 3v

mmaija

mmaija
Viestimäärä: 2692

VS: PURKAUTUMISOSASTO 8 - Lauantaina, 18.06.2011 klo 16:32  
+
0

Niii kirjoitti:

Tälläkin kylällä on moni nuori mies tehny itsemurhan:suru: Ja vaikkei kaikkia oo etes tuntenu niin aina itellekkin tulee kauhean paha olo ja sitä miettii vaan että miksi? Kavereita näiltä kuitenkin löytyy. Ja ne kenet minä tiedän on ollu 18v ylöpäin eli koulut käyty.



Pisti kyllä miettimään että miksi tämänkin poika hyppäsi sillalta. Oli kuulema ollut ihan normaalisti viettämässä eilen iltaa baarissa, kai viinalla oli siis osuutta asiaan. Oli kuitenkin kuollut heti, eikä jäänyt kitumaan niinkuin viime vuonna hypännyt poika. Katottiin silloin sillalta 45 minuuttia kun ambulanssimiehet koittivat saaha pojan nostettua uomasta. Oli hengissä koko tämän ajan, mutta kuoli matkalla sairaalaan.

Millonkohan päättäjät havahtuu tähän, sillan allehan voisi ihan hyvin laittaa jonkunsortin turvaverkon! Mutta ei, silloinhan turistit eivät näkisi kunnolla "upeita" koskinäytöksiä. Sehän onkin tärkeysjärjestyksessä ensimmäisenä.
Pemutyttö Muhku, 1.6.2010
Gööttityttö Mytty, 17.11.2015

raggetti

raggetti
Viestimäärä: 1725

VS: PURKAUTUMISOSASTO 8 - Lauantaina, 18.06.2011 klo 16:35  
+
0
Väsyttää, väsyttää, väsyttää. Ei jaksa eikä kiinnosta tehdä yhtikäs mitään, oon aivan veto pois. Mä niin pelkään että tää johtuu mun kilpirauhasen vajaatoiminnasta, että se olis pahentunu. Mulla siis todettiin lievä vajaatoiminta pari vuotta sitten, ja silloin ehdotettiin minimi-lääkitystä. En kuitenkaan halunnut vielä aloittaa lääkitystä, ja olen mielestäni pärjännyt ihan hyvin tähän asti.
Viime aikoina olen kuitenkin ollut tosi väsynyt, avokin haukkuu laiskaksi ja saamattomaksi välillä.
Pitäis varmaan varata aika verikokeisiin, mutta johtuen mun lääkärikammosta jää sekin tekemättä. Plääh.

Ja: hotspot :pyssyt: Puhkes sitten tuolle labukalle alkuviikosta, edeltävänä iltana ei ollut mitään kaulassa kun tein punkkisyynin, aamulla oli n. 5cm märkivä alue leukaluun alapuolella. Eikun karvat veks ja betadine + bacibact-hoito, nyt jo vaikuttaa olevan paranemaan päin, ainakin on märkiminen lakannut. Meillä jää nyt kuitenkin näyttelyt tauolle kunnes tuo on kasvattanut karvat takaisin, ja siitäkös se kasvattaja riemastuu...

Ja: avo. Ja sen talo-projekti. Ja kiireisyys. Ja asioiden tärkeysjärjestykseen asettaminen. Tai siis olematon sellainen. Me vietettiin varmaan yhteistä iltaa viimeks pari viikkoa sitten. Jos ne ei paina rakennustyömaalla yöhön asti, käy se kavereiden kanssa kaljalla tai saunassa (tai molemmilla). Ja se ei edes kysy multa mitään, tai välttämättä edes sano jos se jotain aikoo tehdä, lähtee vaan. Mulla alkaa taas olla sellainen fiilis että ehkä tää alkaa olla tässä, kun sen mielestä missään ei oo vikaa, mä vaan taas marmatan tyhjästä. Ehkä se onkin siitä kiinni että itse olen niin väsynyt koko ajan, niin siks tuntuu tältä.
How to handle stress like a dog:

If you can't eat it
Or play with it

Then pee on it
And walk away

Niii

Niii
Viestimäärä: 4297

VS: PURKAUTUMISOSASTO 8 - Lauantaina, 18.06.2011 klo 17:03  
+
0

mmaija kirjoitti:

Oli kuulema ollut ihan normaalisti viettämässä eilen iltaa baarissa, kai viinalla oli siis osuutta asiaan.


Osa kenet itekki tiiän niin oli ollu juomassa kavereiden kanssa. Mutta kyllä sitä varmaankin on miettiny jo jonkin aikaa että ihtesä tappaa eli joku syy siihen on. Jotain huhua oon myös kuullu että yks tyyppi oli kaverilleen soittanu ennen ku tappo ihtesä, juuri jotain ettei jaksa ym, mutta tää kaveri oli sanonu että jutellaan huomenna kuhan oot selvinny:suru: En tiiä onko totta mutta kauheeta varmasti hänellä ollu sen jälkeen.

Kylmiä väreitä tulee jatkuvasti tässä kirjotellessa. Onkos sitä verkkoa ehdotettu niille pääpomoille? Jos moni sitä vaatii niin voisivat jotain vihdoin tehdäkki.

miimi näimpä..:roll: Mutta se voi mennä siihen että jos tosissaan lapsen haluaa sitä ottaa jonkun tyypin matkaan ja hankkiutuu paksuksi. Että onko se sitte parempi.
Rottweiler -08
Isovillakoira-13
Maatiaiskissat -07 -08

mmaija

mmaija
Viestimäärä: 2692

VS: PURKAUTUMISOSASTO 8 - Lauantaina, 18.06.2011 klo 17:10  
+
0

Niii kirjoitti:

Kylmiä väreitä tulee jatkuvasti tässä kirjotellessa. Onkos sitä verkkoa ehdotettu niille pääpomoille? Jos moni sitä vaatii niin voisivat jotain vihdoin tehdäkki.



Kyllä ainakin luulisin, näitä ihmisiä kuitenkin niin paljon sinne uomaan hyppii. Näistä asioista kun ei vaan puhuta koskaan, lehteen ei koskaan kirjoiteta jos joku hyppää, eikä kukaan kommentoi aihetta. Koko asiaa jotenkin hyssytellään ja ollaan niinkun mitään ei olisi tapahtunutkaan. :roll: Kaupunki myös poistaa kynttilät sillalta joita on uhrin muistoksi tuotu. Myös turistit potkivat näitä kynttilöitä alas, että saavat enemmän tilaa katsoa koskinäytöksiä.
Pemutyttö Muhku, 1.6.2010
Gööttityttö Mytty, 17.11.2015

Frosty

Frosty
Viestimäärä: 956

VS: PURKAUTUMISOSASTO 8 - Lauantaina, 18.06.2011 klo 17:14  
+
0
^^ Niin ja onko silloin vaan hyvä vanhempi, kun sen lapsen on itse synnyttänyt? Päivi Räsänen on yksi oksettavimmista ihmisistä, jonka tiedän! :ttou:

Oma purkaus se, että miksi ihmeessä kesällä sormet turpoavat lenkillä?! Todella ärsyttävän tuntuista!
SLK N Sani -03
SPK N Ansa -10
(Viestiä on muokattu lauantaina, 18.06.2011 klo 17:17)

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: PURKAUTUMISOSASTO 8 - Lauantaina, 18.06.2011 klo 18:21  
+
0
Avokki soitti tossa iltapäivällä päivystyksestä, Hugo oli mennyt yhtäkkiä ihan veteläksi ja kakonut. Lähin sitte töistä käymään siellä, olivat kattoneet suppean verenkuvan missä kaikki ok, ei ollu kuumetta mutta oli ollut vähän kuiva. Tuikkasivat vielä tulehduskipulääkettä lähtiäisiksi, ja antoivat reseptin että voi jatkaa kuuria jos vielä kipuilee.

Mutta kun mä en nyt sitte taas ymmärrä. Hugo on nyt mun kanssa töissä kun ei haluttu jättää yksi kotiin ja avokilla on menoa, se on tooosi väsynyt ja löysä mutta limakalvot on ok. Ei suostu juomaan, juotan kotona ruiskulla ja haen varmaan Nutrisalia tmv apteekista.

Että näin.
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/

Niii

Niii
Viestimäärä: 4297

VS: PURKAUTUMISOSASTO 8 - Lauantaina, 18.06.2011 klo 18:31  
+
0
^^^No just. Tosin ei nuista täälläkään oo yleisesti missään puhuttu. Mutta jos asioille ei tehdä mitään niin samalla tavallahan se jatkuu. Tietäs vaan millä tavalla nuo vois estää.

^^Sanoppa muuta! Naaman näkeminenki aiheuttaa jo niin kovan raivon:twisted: Mutta eipä tuolla taida kovin suuret kannatusjoukot olla muutenkaan. Vtuttaa vaan tuommonen toisten ihmisten alentaminen jos sattuu olemaan "normaalista" poikkeava. Pitäis olla vaan hiljaa ja tehdä niinku raamattu määrää:roll:
Rottweiler -08
Isovillakoira-13
Maatiaiskissat -07 -08
(Viestiä on muokattu lauantaina, 18.06.2011 klo 18:31)

Karvakamu

Karvakamu
Viestimäärä: 6534

VS: PURKAUTUMISOSASTO 8 - Lauantaina, 18.06.2011 klo 18:32  
+
0
^^ Hugolle kovasti paranemisia, toivottavasti ei oo mitään vakavaa vaikka eihän tuo tosiaankaan normaalilta kuulosta!
Lotta 09/11
Villa 02/13
Enkelikoira Peppi

Koirailua & käsitöitä

Mardie

Mardie
Viestimäärä: 112

VS: PURKAUTUMISOSASTO 8 - Lauantaina, 18.06.2011 klo 18:44  
+
0
Raggetti
Tiedän niin ton tunteen väsymyksestä ja saamattomuudesta! Mulla todettiin vajaa vuos sitte kans vajaatoiminta. Ei tätä kukaan ymmärrä, ellei itse joudu kokemaan. Mulla kyl auttaa jaksamaan nää mun hurtat, vaikka ne tietty vie paljon voimii, mut silti ne saa aina mut iloselle mielelle =)

  Siirry sivulle: 1 ... 8 9 10 ... 55
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28213
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6341
Viestejä yhteensä545737
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään2
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265906
(Tilastot päivitetty viimeksi 06.05.2024 klo 18:30)