Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Lauantaina, 06.08.2011 klo 14:28

Purkautumisosasto 9

Siirry sivulle: 1 ... 5 6 7 ... 50

neruda

neruda
Viestimäärä: 2829

VS: PURKAUTUMISOSASTO 9 - Torstaina, 11.08.2011 klo 11:44  
+
0
Meillä ei kyllä koira paljon piittaa jos käyn kotona. Jos ulko-ovi aukeaa ja käyn hakemassa keittiöstä vaikka jotain unohtunutta, koira saattaa nostaa päätä ja jatkaa unia. Jos taas alan ährätä kenkiä pois jalasta ja laitan avaimet naulakkoon, tulee koira vasta tervehtimään. Meillä muutenkin koiraa käy joka päivä katsomassa naapuri, enkä oo yhtään ajatellu että se siitä stressaantuis kun se jää toisen kerran yksin. Pääsee käymään pihalla ja ne hetken temuaa omiaan ja mulla ei oo niin huono omatunto jos työpäivä vähän venähtää, koska tiedän, että koira ei ole putkeen sitä 9-10h yksin.
Berninpaimenkoira "Manta" s. 2015
Berninpaimenkoira "Mooses" 30.9.2010-7.1.2016
Berninpaimenkoira "Urho" 28.8.2009-5.1.2011

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: PURKAUTUMISOSASTO 9 - Torstaina, 11.08.2011 klo 11:52  
+
0
Joo ja en mä yhtään ihmettele, jos hälle tosiaan jäi mielikuva, et meillä koira teljetään keittiöön yksin koko päiväksi, tai muutoin eristetään laumasta.
Mut se että sit sen enempiä kyselemättä ilmoittaa, et teille ei ehkä toinen koira sovi ollenkaan ja kytkee jonkun automaattivastauksen päälle sähköpostiin. :roll:
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.

ellikeksi

ellikeksi
Viestimäärä: 3147

VS: PURKAUTUMISOSASTO 9 - Torstaina, 11.08.2011 klo 11:58  
+
0
^^ aivan, pääsee hieman jaloittelemaan, eikä joudu olemaan jalat ristissä jos hätä yllättää :)
Jos mulla ei olis mahiksia tähän systeemiin mitä nyt, niin kyllä mä ehkä mieluiten harkitsisin palkattua liikuttajaa tai päivähoitoa, kuin antaisin olla yksin koko päivän. Dave nyt ei stressaa yksin jäämistä, vaikka siis lähtisi ja palaisi useita kertoja päivässä.

^ihmeellistä kyllä :(! Olisi voinut aikaisemmin ilmoitella, jos jonnein lomalle on läksinyt. Toivottavasti on ollu vain kielimuuria ja saatte asian selvitettyä.
(Viestiä on muokattu torstaina, 11.08.2011 klo 12:00)

Aberkios

Aberkios
Viestimäärä: 778

VS: PURKAUTUMISOSASTO 9 - Torstaina, 11.08.2011 klo 12:25  
+
0

Kerttunen kirjoitti:

Minä kanssa luulen, että koira stressaa enemmän siitä hetkestä kun se jää yksin kuin varsinaisesta yksinolosta. Minä yritän viimeiseen asti aina vältellä sellaisia tilanteita, että joudun vain käväisemään kotona. Mieluummin olen pidemmän ajan putkeen poissa.



Olen tuolla eläinrääkkäystä -topicissa kertonut eräästä kasvattini omistaneesta. Oli ilmeisesti tullut samaan tulokseen, että parempi olla sitten yhteen putkeen pitempään poissa.:mietiskel: Lähti perjantaina aamulla töihin ja palasi rillumarei-viikonlopun jälkeen kotiin maanantai-iltana töistä suoraan!:nauru:

Kerttunen

Kerttunen
Viestimäärä: 1770

VS: PURKAUTUMISOSASTO 9 - Torstaina, 11.08.2011 klo 12:34  
+
0
^No, joo:cool: emmäny ihan tollasia putkia tarkoittanu...
Lauma jenkkicockereita


http://www.adunaic.com

blanko

blanko
Viestimäärä: 1890

VS: PURKAUTUMISOSASTO 9 - Torstaina, 11.08.2011 klo 12:37  
+
0
^^ Joo ei meilläkään ihan tollaisia aikoja olla poissa. :D Maksimissaan se kahdeksan tuntia...

Koirathan on kaikki erilaisia, toisille sopii paremmin olla koko päivä yksin ja toisille, että käydään katsomassa.

TeeKoo

TeeKoo
Viestimäärä: 55

VS: PURKAUTUMISOSASTO 9 - Torstaina, 11.08.2011 klo 13:15  
+
0
Toikin on ihan koira kohtaista..
Meillä on vanhempi koira maita ja mantuja kiertänyt, vähän kaltoin kohdeltukkin, ennenkö meille pääsi. Se ei ole hetkeekään rauhassa kun ollaan pois kotoo. Aivan sama onko kyseessä roskien vienti vai työpäivä, niin se nököttää eteisen oven takana tai jos keittiön ovi jää auki, niin se vahtaa keittiön pöydällä.
Toinen taas on ollut meillä pennusta asti ja aina kun tullaan kotiin, niin se tulee omalta pediltä haukotellen ja venytellen.
Vähän aluksi jännättiin että tartuttaako toi vanhempi tuon rauhattomuuden tähän nuorempaankin, mutta ei onneksi.

Henniet

Henniet
Viestimäärä: 854

VS: PURKAUTUMISOSASTO 9 - Torstaina, 11.08.2011 klo 14:29  
+
0

Lua kirjoitti:

Tuosta kierukan laitosta sen verran, että yleensä ei kait ennen lasten saantia suositella kierukkaa, eli en tiedä onko Hennietillä lapsia mutta ehkä sen takia haluavat vielä jutella asiasta.


Osa ei ilmeisesti suosittele synnyttämättömille, ja ainoa internetistä löytämäni syy oli tämä:

http://www.tohtori.fi/?page=3669292&id=1972898 kirjoitti:

Kierukkaa pidetään ennen kaikkea synnyttäneen, vakituisessa parisuhteessa elävän ja pitkäaikaista ehkäisyä tarvitsevan naisen ehkäisynä. Tilapäissuhteet lisäävät tulehdus- ja siten lapsettomuusriskiä, mitä kierukka ei estä. Tämän vuoksi kierukka ei ole nuoren, synnyttämättömän naisen ensisijainen menetelmä. Synnyttämättömyys sinänsä ei ole ehdoton este kierukan käytölle, vaan tärkeämpää kierukkaehkäisyä harkittaessa on se, onko nainen vakituisessa, uskollisessa parisuhteessa vai alttiina tulehduksille vaihtuvien partnereiden myötä.


Kyseessä ei olekaan minulle ensisijainen ehkäisymenetelmä, vaan nimenomaan varmistus, kuten pilleritkin olisivat. Vahinkoja voi sattua. Kun en seurustele, niin olen ihan neuroottinen sen suhteen, etten vahingossakaan tule raskaaksi - ei se parisuhteessa niin katastrofi olisikaan. Lisäksi tietty mä olen 22v ja lääkärien mielestä parhaassa lapsentekoiässä, niin sekin niitä voi huolettaa, kun lapsiahan mun pitäisi tehdä eikä suojautua raskaudelta. En mä aio hankkia lapsia aikoihin (ei ole edes mitään vakavasti otettavaa miestä nyt ja enpä muutenkaan usko olevani oikeassa elämäntilanteessa lapsia varten aikoihin) ja haluaisinkin sellaisen ehkäisymenetelmän, joka on vaivaton ja pitkäkestoinen! Ja kun me nämä kaikki asiat jo keskusteltiin läpi yhden gynekologin kanssa, niin ärsyttää suunnattomasti mennä keskustelemaan sama asia uudestaan.

/muoks: Lisään vielä, että edellisen gynekäynnin tarkoituksena oli ainoastaan keskustella toi ehkäisyasia kuntoon ja ottaa samalla papa, niin siksi tämä onkin niin naurettavaa.
slkn Isla (s.17.4.2010)
Kuvia!
(Viestiä on muokattu torstaina, 11.08.2011 klo 14:30)

Niii

Niii
Viestimäärä: 4297

VS: PURKAUTUMISOSASTO 9 - Torstaina, 11.08.2011 klo 15:19  
+
0
Tällä vklla oon vieny koiran n.10min myöhempään aamulla tarpeilleen. Joka aamu on yksi aamupostin tuova täti kaahaillu ihan älytöntä vauhtia tässä meijän alueella. Kaivelee samalla postia kun kääntyy risteyksestä ja oikeesti pelottaa jo millon se ajaa päälle!:mad: Aikasemmin jo meinas pakitella päälle kun ei yhtään kahtonu taakseen. Taitaa lähteä palautetta kyseiseen laitokseen tästä naisesta.

Ymmärrän kyllä että mahd. nopeasti pitää posti jakaa, mutta jotain rajaa! :roll:
Rottweiler -08
Isovillakoira-13
Maatiaiskissat -07 -08

ellikeksi

ellikeksi
Viestimäärä: 3147

VS: PURKAUTUMISOSASTO 9 - Torstaina, 11.08.2011 klo 21:24  
+
0
Tää on taas tätä tyypillistä miesten logiikkaa! :(

Mä oikeesti painotin eilen, et mä en sit halua et kämppä on kuin joku saakutin eläin olis käynyt riehumassa kun saavun... No eikös täällä just siltä näyttänyt! Kiva tulla viikonloppulomalle ja HETI sit joutua siistimään sen yli puoltuntia, et nyt pystyy hieman alkaa rentoutumaan :twisted:

Huomenna saa jätkä sit imuroida ja pyyhkiä pölyjä ja laittaa noi helevatin kiipeilyvehkeet lattialta kaappiin, sinä aikana kun me mennään Daven kanssa aamulenkillä. Ei näyttänyt olevan aamuksi leipääkään perhana! Äsken söin viimeset, kun kaapitkin niin notkuu ruokaa täynnä! Äräräräräär!
Vissiin kuvitteli et musta on TOSI hauskaa tulla tänne siivoomaan ja käymään kaupassa viikonloppuna ja taas sit töihin muualle päin maata. :pyssyt:
Tai just se perus "stressaat turhia, mä olisin siivonnut sit ENSVIIKOLLA" :pyssyt::pyssyt::pyssyt:

muoks. jaa, kato! "eihän siellä ollutkuin tiskit ja mun muut kamat levällään ja SUN vaatteet, jotka vähän niinkuin ei mulle kuulu"... huoh! Miksi sitten NAISTEN aina kuitenkin pitää laittaa ne MIESTENKIN jutut kasaan, kun puhutaan siivoamisesta
(Viestiä on muokattu torstaina, 11.08.2011 klo 21:27)

saije

saije
Viestimäärä: 4425

VS: PURKAUTUMISOSASTO 9 - Torstaina, 11.08.2011 klo 22:00  
+
0
Nämä santerin teiniriiviöt, joilla ei ole mitään muuta elämää iltaisin kun riehua kylillä ja aiheuttaa pahennusta...
Meän roskakatoksessa sijaitsevassa isossa roskapöntössä oli kivasti spray maalilla vedetty "PASKAPÄÄT". Hienoa.
Sitten rällätään enduro pyörillä pitkin kyliä, rällätellään ja keulitaan, ajellaan hullusti 2päällä ja värkätään ajon aikana viereisen mopeti pariskon kanssa. Sitten otetaan ja mennään illalla hyppimään lasten leikkipaikalle kerrostalojen pihaan ja lähes rikotaan kaikki vempeleet. Saivat kuitenkin poliisit niskaansa ja hoppuhan niile tuli.
Ai niin, ja naapurin bemari rällääjät meni lämpölaitoksen pihalle polttamaan kumia ja joku kämmi kävi - toinen bemari tuli takasi etupuskuri takapenkillä. HOHOHOO! Vahingon ilo on paras ilo.

Mie haluan rakentaa talon jonnekki "mettään" missä lapset kasvatetaan, niin ne ei joka samperin ilta notku kylillä ja ota esimerkkiä näistä järjen jättiläisistä. Joskus sitä saa vain ihmetellä että mitäköhän nuitten penikkojen päässä liikkuu...
Valkoinen ruotsinhirvikoira "Nimue" Syntynyt 26/3/11 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Nila" Syntynyt 14/12/12 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Loru" Syntynyt 13/9/15 ♀
Karjalankarhukoira "Lyyra" Syntynyt 15/6/17 ♀

TeeKoo

TeeKoo
Viestimäärä: 55

VS: PURKAUTUMISOSASTO 9 - Torstaina, 11.08.2011 klo 22:10  
+
0
^ Voi kuule, mä ymmärrän sun tuohtumuksen ihan täysin!
Meillä isäntä on ihan itse saanu valita kaikista kotitöistä yhden ja loput teen minä. No hän valitti imuroinnin. Oon kymmenet kerrat sanonu että ymmärräthän et meillä on imuroitava kaksi kertaa viikossa kun koirat sotkee sen verta ja karvaa irtoo. Totta kai hän ymmärtää, ei hän mikään tyhmä ole. Silti jotenkin kummassa tälläkin viikolla ekan kerran imuri näyttäyty tänään kun vihjasin karva paljoudesta. Viikonlopuksi lähetään mökille, eli sunnuntai iltanakohan se toinen kerta sitten on..?
Sitten kun avauduin tästä eräälle sukulaiselleni, niin hänen mielestä olen tyhmä ja pääsisin helpoimmalla kun tekisin kaiken itse :pyssyt: Mä en ole mikään ilmanen piika!!

Ja juurikin tuo vaatteet... Mä siivoon harvase päivä tuolilta meidän kummankin vaatteet. Sit kun joskus aikani motkotan herran vaatteista, niin se siivoo siitä OMANSA. Mut ei koskaan mun..

riemuli

riemuli
Viestimäärä: 154

VS: PURKAUTUMISOSASTO 9 - Torstaina, 11.08.2011 klo 22:52  
+
0
Täällä ihan samanlainen avomies - imuroi kyllä kun käsketään ja tiskaakin joskus kun saa aikaseksi, mutta ei oikein muuten "osaa siivota". Meillä on esimerkiksi tasot usein täynnä kaiken maailman rojua joka pitäis vaan eritellä omille paikoilleen, mutta tämä on ilmeisesti sen sorttista rakettitiedettä ettei herralta onnistu. Myös pyykit aiheuttaa hämmennystä, ja minulla pitäis ilmeisesti olla hänen vaatekaappinsa sisältö ulkoa opeteltuna että osaisin kertoa mitkä vaatteista ovat puhtaina ja mitkä likasina ja mistä mitkäkin löytyvät.
Borderterrieri uros Riemu s. 2.5.2011

Vanhempien luona borderterrieri uros Reino s. 17.2.2002

Ebeli

Ebeli
Viestimäärä: 1299

VS: PURKAUTUMISOSASTO 9 - Torstaina, 11.08.2011 klo 23:21  
+
0
^ Meillä kävi viikonloppuna siten, että minä laitoin molempien pyykit, viikkasin valmiiksi myös avon vaatteet. Alusvaatteet jäi narulle, ja avo sitten nerokkaasti otti vaan omansa ja jätti mun sinne roikkumaan. Hitusen korvensi.. Ens kerralla laitan syyhypulveria sen boksereihin kun vaatteita viikkaan.

Ärsytti ihan hulluna, kun tossa viereisellä uimarannalla oli pariskunta koiransa kanssa ja koira vapaana kahlailemassa. Miten vaikeaa se on ymmärtää, ettei yleiselle uimarannalle saa tuoda koiria. Tuossakin on erikseen kaksi kieltotaulua sitä varten. Rannalla olleet lapset eivät ilmeisesti halunneet uida koiran kanssa, vaan siirtyivät kauemmas venelaiturille uimaan. Eniten tuo ärsyttää siksi, että juuri tuollaisten ihmisten takia meidän alueella on jonkun verran koiranegatiivisuutta. Aika moni jättää myös jätökset keräämättä rannasta ja puistosta, ja ymmärrän että ärsyttää. Mutta siitä kärsii sitten kaikki seudun koirakot, jos jotain alkaa ärsyttämään liikaa.

ellikeksi

ellikeksi
Viestimäärä: 3147

VS: PURKAUTUMISOSASTO 9 - Torstaina, 11.08.2011 klo 23:33  
+
0
^hah! se muuten oli tosiaankin... mulla oli kylppärissä vieläkin muutama paita "kuivumassa", jotka sinne ripustin kaksi viikkoa sitten... ;) Siivoaminen on kyllä sellainen ikuisuusprojekti parisuhteessa :D

Taraaa

Taraaa
Viestimäärä: 1755

VS: PURKAUTUMISOSASTO 9 - Perjantaina, 12.08.2011 klo 00:20  
+
0
Yritäppä tässä nukkua kun kaveri laittanu itsemurhaviestin ja nyt sit kytätä miten on käyny.. Voihan helevetin perse.. :neutral:
Kotona:
Dogo Argentino Punkku s.6.4.2012

Taivaalla:
Pitbull Aapo 2003-2011
Pitbull Moro 2008-2012
Dogo argentino Tara 1.6.2008-18.10.2013

Karvakamu

Karvakamu
Viestimäärä: 6534

VS: PURKAUTUMISOSASTO 9 - Perjantaina, 12.08.2011 klo 06:43  
+
0
^ Voi ei! Toivottavastion ehditty puuttua asiaan, jospa olis vaan hätähuuto etukäteen laittaa viestiä... :suru:
Lotta 09/11
Villa 02/13
Enkelikoira Peppi

Koirailua & käsitöitä

Taraaa

Taraaa
Viestimäärä: 1755

VS: PURKAUTUMISOSASTO 9 - Perjantaina, 12.08.2011 klo 07:48  
+
0
Ambulanssi oli ehtinyt paikalle ja hengissä oli ollut, onneksi!
Muutenpa ei ole tietoa ja se että sillä kaikki ollu hyvin niin mikä ihme edes sai ajattelemaan tollasia.. en ymmärrä :eitietoo:
Kotona:
Dogo Argentino Punkku s.6.4.2012

Taivaalla:
Pitbull Aapo 2003-2011
Pitbull Moro 2008-2012
Dogo argentino Tara 1.6.2008-18.10.2013

mmaija

mmaija
Viestimäärä: 2692

VS: PURKAUTUMISOSASTO 9 - Perjantaina, 12.08.2011 klo 08:10  
+
0
^ Hui kamala! Onneksi kuitenkin ambulanssi ehti paikalle ajoissa! :eek: Ystävälläsi taitaa olla oikeasti hirmu kova hätä ja paha olo jos itsemurhaa ajattelee ratkaisuksi.
Pemutyttö Muhku, 1.6.2010
Gööttityttö Mytty, 17.11.2015

miikkis

miikkis
Viestimäärä: 24

VS: PURKAUTUMISOSASTO 9 - Perjantaina, 12.08.2011 klo 09:07  
+
0
^^ Onneksi tosiaan ehti paikalle! Todella vaikeita tilanteita tuollaiset; oma kouluaikainen ystäväni soitti muutama vuosi takaperin minulle keskellä yötä, aikomuksenaan hypätä sillalta. Hirveä tunne tietää, että sillä mitä sanot, on ihmishengen verran painoa :suru: Paljon voimia Taraaa ja ystävällesi myös! Tukea ja apuahan on onneksi saatavilla, ja itsemurhaa yrittäneisiin suhtaudutaan käsittääkseni asian vaatimalla vakavuudella.

  Siirry sivulle: 1 ... 5 6 7 ... 50
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28209
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6338
Viestejä yhteensä545724
Uudet käyttäjät tänään5
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään1
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265867
(Tilastot päivitetty viimeksi 03.05.2024 klo 10:15)