Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Lauantaina, 06.08.2011 klo 14:28

Purkautumisosasto 9

Siirry sivulle: 1 ... 7 8 9 ... 50

innna

innna
Viestimäärä: 4768

VS: PURKAUTUMISOSASTO 9 - Maanantaina, 15.08.2011 klo 09:20  
+
0
^ Mä oon huomannu, että epäsiisti ihminen saa pidettyä kämpän järjestyksessä vain ja ainoastaan sillä, että PÄÄTTÄÄ joka ilta omistaa 15 minuuttia pikasiivoukselle - tiskaa muutaman astian, kerää vaatteet lojumasta sieltä täältä, kerää koiran lelut ja luut koriin, napsii roskat roskikseen. Me saatiin py:n kanssa pidettyä yli viikko (!! kyllä, meikäläiselle paljon) kämppä täysin siistinä, poikkis imuroikin kerran töiden jälkeen kun se oli helppoa yleisen järjestyksen takia. Mutta sitten mulla tuli niin kova tenttistressi ettei paljoa kiinnostanu miltä ympärillä näyttää. Sit eilen taas meni puoli päivää siivotessa kun oltiin annettu repsahtaa. Tosta kyllä repi sitten taas intoa järkkäillä joka päivä vähän ku menee poikaystävän harvat vapaapäivät koko kämpän siivoamiseen.

muoks äh vielä. Siis mun ainaki täytyy päättää että siivoan, koska en häiriinny ajoissa niistä pikkusotkuista, niin kuin tuntuu että luonnostaan siistit ihmiset tekee. Eli jos en päättäis, niin ne pienet sotkut ei haittais ennen ku koko kämppä onki sitte ku mikäki hävityksenkauhistus.
Pessi ja Ilo ja Aura <3
"The only real radicalism in our time will come as it always has — from people who insist on thinking for themselves and who reject party-mindedness." - Christopher Hitchens
(Viestiä on muokattu maanantaina, 15.08.2011 klo 09:21)

aavehamsteri

aavehamsteri
Viestimäärä: 1335

VS: PURKAUTUMISOSASTO 9 - Maanantaina, 15.08.2011 klo 09:34  
+
0
^Tuota pitää siis kokeilla. Ajattelinkin ihan kalenteriin merkata päivän, milloin tehdään kunnon viikkosiivous ja toisen päivän jolloin imuroidaan ja siistitään muuten. En haluais uutta kämppää päästää ikinä siihen kuntoon missä tämä nykyinen on ollut. Onneksi uudessa kämpässä on 20 neliötä enemmän kuin nykyisessä, niin ei tilanpuute ole sotkemassa asuntoa entisestään.
Lbn 11/2010
Mudi 7/2013

"Päätökset pitää tehdä oikeassa mielenvireessä ja mieluiten nopeasti, ettei vire mene ohi."

Rorys

Rorys
Viestimäärä: 5244

VS: PURKAUTUMISOSASTO 9 - Maanantaina, 15.08.2011 klo 10:02  
+
0
^ meillä on aina siivouspäivä perjantaina. Silloin siivotaan koko kämppä (pyyhitään pölyt, siivotaan vessa, imuroidaan, pestään lattiat, siistitään kaikki keittiön pinnat, tavarat paikoilleen jne.) ja heti kun kämppä on siivottu, on lupa ryhtyä viikonlopun viettoon :hymy: Tämä ei tietty välttämättä toimi ihan täydellisesti jos itse tai kumppani on vuorotöissä. Lisäksi meillä imuroidaan 2-3 päivän välein kun tuo musta karva näkyy aika kivasti vaalealla lattialla ja tiskataan mahdollisimman usein ettei tiskivuori ala kasvaa ihan valtavaksi. Tehdään mielummin pitkin viikkoa pikkujuttuja niin ei sitten perjantaisin tunnu siivouspäivä niin hirveältä.

eepi78

eepi78
Viestimäärä: 5693

VS: PURKAUTUMISOSASTO 9 - Maanantaina, 15.08.2011 klo 10:14  
+
0
Voi kuulkaa, kyllä se kaaos tulee ihan yksinäistenkin taloudessa, voin kertoa :nauru:
Mä olen todella huono siivoomaan, perus siistiä on kyllä yleensä aina, mutta sit esimerkiksi tavaroiden paikoilleen laitto on mulle vaikeeta. Kaikki kamat jää aina siihen mihin ne käsistä lasken ja siinä ne lojuu pitkään. Mä en tajua mikä siinäkin on niin vaikeeta. Mä siivoon silloin kun on inspis tai on pakko, yleensä kerran viikossa isomman siivouksen ja imuria on pakko näyttää myös useemmin kun koirasta lähtee niin paljon karvaa ja marsut levittelee puruja pitkin huushollia. Tiskaamatta jättäminen on myös mun huonoja puolia.. ärsyttää kun en tiskaa pientä määrää heti kerralla vaan kerään siomman satsin tiskiä ja sit vasta ketuttaakin tiskata. Pitäis joku systeemi keksiä munkin tohon siivoukseen että se ois mielekkäämpää.
Kotona labradorinnoutaja Taavi (27.3.2006) ja Aapo (22.5.2012), marsut Toivo, Vertti, Vilja sekä Illusia sekä kääpiöhamsteri talvikko Myy.

Tattistavaan

Tattistavaan
Viestimäärä: 740

VS: PURKAUTUMISOSASTO 9 - Maanantaina, 15.08.2011 klo 10:19  
+
0
^joo kyllä se yksinäinenki saa kaaoksen aikaan :-D ja mulla tää on vieläkin jatkuvaa opettelua kyllä kun porvoossa aikoinaan asuin kerrostalokaksiossa ja silloin oli vain yksi koira ja vaikea oli silti pitää siistinä niin nyt onkin sit 2 koiraa vielä isompia ja karvasempia kun howawarth vainaa ja vanha maatila ylläpidettävänä..........
Owczarek Podhalanski Runo Visenna tuttavallisemmin Nalle
Pyreneittenmastiffi Mini
Keskiaasiankoira Little Freak's Dzhamal tuttavallisemmin Jallu

petuunia

petuunia
Viestimäärä: 747

VS: PURKAUTUMISOSASTO 9 - Maanantaina, 15.08.2011 klo 10:39  
+
0
Mä oon niitä ihmisiä, jotka ei ymmärrä miten joku voi elää sotkun ja sekamelskan keskellä :nauru:

Imuroin joka toinen päivä, koska kolmesta koirasta lähtee aikamoinen määrä karvaa ja lisäks ne tuo kaikenmaailman roskat turkeissaan sisälle.
Lattiat pesen 1-2 kertaa viikossa. En kestä sitä kun laminaatilla näkyy tuon bernin kuolaläiskiä :shifty:
En mä niin hirveästi tosta siivoamisesta pidä mutta mulla ei koskaan ole tavaroita hujan hajan!
Joku muki saattaa jäädä olkkarin sivupöydälle kun kattelen telkkaria, mut heti kun huomaan sen ohikulkiessani vien pois.
Tiskit lyön heti koneeseen eli yleensä keittiön tasoilla ei oo mitään astioita. Vaatteita ei loju missään, muutama vähän käytetty joita ei oo pyykkin viittiny laittaa on vaatehuoneen oven takana piilossa lojumassa.
Koirien leluja keräilen pitkin päivää takasin laatikkoon.
Kaikki rojut on järjestetty laatikoihin tai kaappeihin ja sinne mä ne aina käytön jälkeen laitankin, joten mulla ei oo pöydillä oikeestaan koskaan mitään ylimäärästä.

Mulla se aika menee siivouksessa siihen kun haluankin sitten taas vaihtaa huonekalujen paikkaa tai verhoja tai jotain muuta sisustusjuttua :viheltel:

eepi78

eepi78
Viestimäärä: 5693

VS: PURKAUTUMISOSASTO 9 - Maanantaina, 15.08.2011 klo 10:57  
+
0
^En mäkään tajua miten joku voi elää sekamelskan keskellä :nauru: vaikka ite elänkin. Mä teen pitkiä työputkia ja en vaan kertakaikkiaan jaksa eikä huvita siivota kovinkaan usein. Imuria on pakko näyttää useemman kerran viikossa lattioille, muuten hukun karvaan ja puruun, eli sinänsä likaista ei ole, lattioitakin pakko pestä koiran takia vähän väliä. Mutta mulla suurin ongelma on noi tavarat mitkä on siellä missä ei pitäis. Ja ne tiskit. Eli jos tänne nyt joku kyläänkin tulis niin kyllä kehtais ottaa vastaan, ei likaista ole eikä mitenkään törkyistä, sekamelska vaan :nauru: Mä en voi asua lian keskellä, ja kun eläimiä on niin on pakkokin siivota usein. Mutta sellaisen kunnon siivouksen teen suht harvoin, pyrin siihen kerta viikkoon, mutta aina en vaan jaksa. Ehkä mä joskus vielä muutun tästä.. tai sit en. Ja nimenomaan mua itteäni häiritsee tää sekamelska kun on kamaa siellä sun täällä ja en osaa laittaa niitä sinne mihin ne kuuluu. Se on vaan niin helppo laskea tavarat lähimmälle tasolle kädestä.
Sitä mä en ymmärrä kun joillain on lattiatkin täynnä vaatteita, tavaraa yms moskaa, mä en pystyis asumaan jos lattioilla on ylimääräistä.
Kotona labradorinnoutaja Taavi (27.3.2006) ja Aapo (22.5.2012), marsut Toivo, Vertti, Vilja sekä Illusia sekä kääpiöhamsteri talvikko Myy.
(Viestiä on muokattu maanantaina, 15.08.2011 klo 10:59)

aavehamsteri

aavehamsteri
Viestimäärä: 1335

VS: PURKAUTUMISOSASTO 9 - Maanantaina, 15.08.2011 klo 11:20  
+
0
Meillä tää kämppä on 29,5 neliön yksiö, jossa asustaa siis minun ja avon lisäksi tuo labbisneiti. Suurin syy sotkuun täällä onkin yleensä se, että kaikkia tavaroita ei yksinkertaisesti saa piiloon, joten osa tavaroista on näkösällä koko ajan. Mutta kuten sanottu, onneksi uudessa kämpässä neliöitä on 20 enemmän! :jjei:
Lbn 11/2010
Mudi 7/2013

"Päätökset pitää tehdä oikeassa mielenvireessä ja mieluiten nopeasti, ettei vire mene ohi."

Niii

Niii
Viestimäärä: 4297

VS: PURKAUTUMISOSASTO 9 - Maanantaina, 15.08.2011 klo 14:45  
+
0
Täälläki yksi sotkunen ihminen ja oon tosi laiska siivoomaan. Mulla isoin ongelma on tuo tavaroiden levittely, enkä saa mitään ikinä takas paikoillee. Vaatteet viskelen lattialle, astiat jää sinne sun tänne ymymym. Aina sitä vannoo siivouksen jälkeen, että nyt pidän siistinä, mutta niin se vaan lipsuu:shifty: Ja minäkin yksin asustelen, joten saa vaan syyttää itseään. Tyhmää:nauru:

Ja sanotaanko vaikka näin että maanantait:pyssyt:
Rottweiler -08
Isovillakoira-13
Maatiaiskissat -07 -08

Tonteria

Tonteria
Viestimäärä: 2481

VS: PURKAUTUMISOSASTO 9 - Maanantaina, 15.08.2011 klo 14:57  
+
0
Tili tuli, tili meni. Muuten olisi varmaan rahaa jäänytkin, mutta kakaran eläinlääkäri kustansi sen satasen, jonka olin varannu yleiseen elämiseen seuraavaksi kahdeksi viikoksi. Onneksi on pakastin täynnä ruokaa ja autossa tankki täynnä, mutta kyllä tämä apeaksi pistää.
Kodinturva(tuho)joukkona häärää ja mökeltää ssu Giteas Inverno, "Pyry"
Rakas enkelikoirani, ssu Giteas Ginori, "Arttu"

Hullut koiranaiset biksukuntoon
Kuvatuksia

Jello

Jello
Viestimäärä: 600

VS: PURKAUTUMISOSASTO 9 - Maanantaina, 15.08.2011 klo 16:09  
+
0
Huh, onneksi ei olla siis avon kanssa ainoita, joille kodin siistinä pitäminen vähän tuottaa vaikeuksia. :nauru: Meillä heikko kohta on kans tuo tiskaus [antaisin mitä vaan tiskikoneesta, mutta eihän täällä tietenkään sellasta saa!] ja kamat, jotka jää lojumaan lattioille. Varsinkin avolla on hurmaava tapa kerätä karsee kasa vaatteita tuohon eteiseen tiettyyn kohtaan. :roll:
Ärsyttää myös, kun ei olla tälleen 9 kuukauden [:shhh:] asumisen jälkeenkään saatu tota meidän toista makkaria kuntoon... Siellä on ylimääräinen sohva keskellä lattiaa ja kaikkea muutakin ylimääräistä kamaa, joille ei ole keksitty mitään paikkaa. Kyllä mä joku päivä vielä sen huoneen kesytän! :peukku:

Muoks. Onneksi tämän siivoukseen voi pitää sellasena kevyeänä imurointi-roskat pois lattioilta-suurin osa tiskeistä puhtaaks-siivouksena, kun viikon päästä on kuitenkin pakko siivota koko huusholli lattiasta kattoon, kun mun porukat tulee käymään, enkä jaksa kuunnella valitusta sotkusta. Huomenna tulee "vaan" avon äiti + sen kihlattu + avon pikkusisko, jotka ei välitä jos ei oo joka paikka ihan kondiksessa. :cool:
Englanninspringerspanielit Milo 5/2008 & Pihla 5/2015 ♥

Muistoissa keskikokoinen villakoira Tatu 1993-2007 ♥
(Viestiä on muokattu maanantaina, 15.08.2011 klo 16:13)

Eldarwen

Eldarwen
Viestimäärä: 2007

VS: PURKAUTUMISOSASTO 9 - Maanantaina, 15.08.2011 klo 16:25  
+
0
Täällä myös kamppaillaan sotkuisen kodin kanssa.. :nauru: En edes osaa sanoa montako kertaa oon luvannu itelleni että siivoon tästä lähtien joka viikko.. Mä en ikinä saa itteeni liikkeelle ennenko on niin sotkusta että siivoomiseen menee helposti se 3-4 tuntia sitten kerrallaan. Ja sillonkin luultavasti "piilotan" tavarat kaappiin tms.. :viheltel:

Ja se tiskikone... Mä tekisin kans ihan mitä tahansa että saisin sellasen! Ees ihan pienen! Mä en vaan yksinkertasesti saa itseäni tiskaamaan. Nykyää se menee siihen että käytetään kaikki astiat loppuun, ja sit tiskataan parituntii putkeen. :ttou:

Mukavaa tosin huomata, ettei olla ainoita.. :nauru:

weebl

weebl
Viestimäärä: 4048

VS: PURKAUTUMISOSASTO 9 - Maanantaina, 15.08.2011 klo 16:36  
+
0
Mä olin ennen todella laiska siivoamaan. Nyt kun vauva on talossa, täytyy pitää asunto siistinä. Pyrin imuroimaan keittiö/olohuone alueen päivittäin (jos jaksaa niin loputkin kämpästä). Mutta jos ei päivittäin, niin joka toinen päivä.
Tiskaamista oon aina inhonnut ja tulen aina inhoamaan. Nyt olen yrittänyt pestä samantien kaikki likaiset astiat, mutt kyllähän tuonne välillä vähän ehtii kertymään :nolo:

jempo

jempo
Viestimäärä: 370

VS: PURKAUTUMISOSASTO 9 - Maanantaina, 15.08.2011 klo 22:05  
+
0
Nyt menee hermot :pyssyt: ostin science planin 3kg ruokasäkin ja ne nappulat on ihan jäätävän kokoisia!! Nirso koiramme ei muutenkaan syö, ei toivoakaan että se söis tota ruokaa.. Kun tarpeeksi usein vaihtaa merkkiä niin pienet nappulat menee nykyään ihan hyvin alas, mitäs sitä nyt tekis.. Tuossa on myös tuo tyytyväisyystakuu, pitäiskö hakea rahoja takas hill'siltä?:D en ole ikinä tommosta tehnyt mutta nyt potuttaa, en tajua miten joku pikkukoira sais nieltyä ikimaailmassa noita. Voihan... Siis ei sillä että riki olisi pikkukoira mutta esimerkiksi tuossa on annosteluohjeet 2,5kg eteenpäin. Prkl.
No, kai tuo pussi kahdessa kuussa häviää, pidetään vaikka paastopäiviä...:mad:
Sekarotuinen Riki <3 (09/10)
Rikin touhuilut.

ellikeksi

ellikeksi
Viestimäärä: 3147

VS: PURKAUTUMISOSASTO 9 - Tiistaina, 16.08.2011 klo 08:19  
+
0
Au, au, au... Se on sit taas tää kausittainen noidannuoli... :( Joka hemmetin vuosi tulee tälleen kun alkaa kylmät ilmat ja satamaan, syksyllä ja keväisin. Kannoin fillaria rappuja alas, niin siinä sit melkein alatasanteella *nips* lihakset jumiin ja jännitin pääsenkö enää ylös taikka alas. Onneksi alas pääsin ja fillaroin töihin vaikka välillä salpautui hengitys... Kävelemään en kyllä taida päästä. istualtaankin kivasti salpautuu hengitys jos erehtyy millin liikkumaan.

Mun on pakko olla töissä ja mun on PAKKO päästä tänään katsomaan yhtä asuntoakin illalla. Flunssakin koittaa pukata päälle. Taidan ottaa kaksi 400g ibusalia nyt ihan heti... myöhemmin taian käyä tyhjentämässä läheisen apteekin.

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: PURKAUTUMISOSASTO 9 - Tiistaina, 16.08.2011 klo 08:21  
+
0
^Yyhyhyy, tsemppiä noidannuolen kanssa tuskailemiseen! Omasta onkin hetki aikaa, oiskohan muuten peräti ollut just viime syksynä? Kiva kun muistutit, olin unohtanut koko pirulaisen olemassaolon :<
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/

ellikeksi

ellikeksi
Viestimäärä: 3147

VS: PURKAUTUMISOSASTO 9 - Tiistaina, 16.08.2011 klo 08:43  
+
0
^ei mikään kiva ole juu, toivottavasti sulla jättäis nyt väliin...
Mullekkin nyt hieman ajoissa, yleensä iskee siinä loka-marraskuussa :(. Mahtavaa tällainen, vaikka onkin "nuori". Joka vuosi just säiden mukaan iskee ja nyt otollisesti sitten kannoin vissiin hassusti sitä fillaria... jota olen kantanut muinakin päivinä, mut oli vain otollinen sääkin. Äh.

Mulle muuten tuli tää ekan kerran 17-18 vuotiaana (ja sen jälkeen lievänä tai pahempana joka ikinen vuosi), kun kärräsin marraskuun koleana päivänä hevosenlantaa kottikärryillä kakkavuoren huipulle... Nuo kultaiset muistot ;)

Tiuhtis

Tiuhtis
Viestimäärä: 1109

VS: PURKAUTUMISOSASTO 9 - Tiistaina, 16.08.2011 klo 08:57  
+
0
Suihkun viemäri tukossa. Miten en ekan kerran jälkeen, kun näin kävi, voinu laittaa sinne kaivoon jotain systeemiä, joka keräis hiukset ja muun ylimääräsen?? Hävettää, että huoltomies joutuu nyt (taas) läträä tonne kylppäriin, missä on pari senttiä ruskeeta vettä lattialla...

ellikeksi

ellikeksi
Viestimäärä: 3147

VS: PURKAUTUMISOSASTO 9 - Tiistaina, 16.08.2011 klo 09:17  
+
0
^mulla on muuten kylppärin pesuallas tukossa :( Heti siis oli kun sinne muutin. Ällöttää availla sitä kun täynnä jonkun muun limaisia karvoja. Ei mulla ole ees ämpäriä mihin sitä tyhjentää... pitäis kai käyä sit sekin hakemassa jostakin. Ärr.

Rorys

Rorys
Viestimäärä: 5244

VS: PURKAUTUMISOSASTO 9 - Tiistaina, 16.08.2011 klo 09:42  
+
0
jempo, terve koira ei itseään nälkään tapa :hymy: Eli nyt vaan säännölliset ruoka-ajat, pidät ruokaa esillä tietyn lyhyen ajan ja jos ei siinä ajassa ala syömään niin ruoka pois ja ihmetellään sit seuraavalla ruokailukerralla.

  Siirry sivulle: 1 ... 7 8 9 ... 50
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28210
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6338
Viestejä yhteensä545724
Uudet käyttäjät tänään6
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään1
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265867
(Tilastot päivitetty viimeksi 03.05.2024 klo 12:15)