Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Keskiviikkona, 30.01.2013 klo 14:09

Reseptiketju vol2

Siirry sivulle: 1 ... 12 13 14 ... 22

keimu

keimu
Viestimäärä: 4291

VS: RESEPTIKETJU VOL2 - Torstaina, 02.01.2014 klo 13:29  
+
0
Miten tuo tuollainen perhonen saadaan aikaiseksi? Tai siis lähinnä tuo 3D-efekti ettei se ole vain lättänänä? Tehdäänkö se parissa osassa?

Ei kellään ois mitään kivoja perunalisukkeen ohjetta? Meillä ois tarkoitus huomenna syödä miehen kanssa hyvin ja sisäfileet onkin ostettuna, kermapippurikastike olisi varmaankin niiden kanssa tarkoitus tehdä. Haluaisin tehdä jotain vähän spesiaalimpaa kuin perunamuussia tai (valkosipuli)kermaperunoita tai uuniperunoita, mutta ei oikein mitään tule mieleen. Jos ei muuta, niin sitten tehdään veneperunoita kun niitä ei ole hetkeen tehty.

Piksi

Piksi
Viestimäärä: 685

VS: RESEPTIKETJU VOL2 - Torstaina, 02.01.2014 klo 13:37  
+
0
^Perhonen tehdään esimerkiksi voipaperille, joka taitetaan ennen suklaan hyytymstä.

suibe

suibe
Viestimäärä: 1153

VS: RESEPTIKETJU VOL2 - Torstaina, 02.01.2014 klo 17:04  
+
0
Kysymys ruokavelhoille:
Sain kaverin poikaystävältä klimpin palvihirveä. Miten sitä kuuluu syödä? Kylmänä, kuumana, leivänpäällä, ruokana...? :mietiskel: Voiko sitä käyttää paloina esim. piirakassa tai voileipäkakussa tai kastikkeessa? Tai jos sitä syödään sellaisenaan, mikä sen kanssa maistuu? Jos on jotain reseptiä, jossa palvihirveä käytetään, niin saa nakata tänne. En ole koskaan syönyt moista, joten olen vähän uunona... :shifty:
schippn 08/2012
schippn 08/2014

Karvakamu

Karvakamu
Viestimäärä: 6534

VS: RESEPTIKETJU VOL2 - Torstaina, 02.01.2014 klo 18:21  
+
0
^ Meillä syödään leivän päällä.
Lotta 09/11
Villa 02/13
Enkelikoira Peppi

Koirailua & käsitöitä

eetla

eetla
Viestimäärä: 3461

VS: RESEPTIKETJU VOL2 - Perjantaina, 03.01.2014 klo 14:48  
+
0

keimu kirjoitti:

Miten tuo tuollainen perhonen saadaan aikaiseksi? Tai siis lähinnä tuo 3D-efekti ettei se ole vain lättänänä? Tehdäänkö se parissa osassa?

Ei kellään ois mitään kivoja perunalisukkeen ohjetta? Meillä ois tarkoitus huomenna syödä miehen kanssa hyvin ja sisäfileet onkin ostettuna, kermapippurikastike olisi varmaankin niiden kanssa tarkoitus tehdä. Haluaisin tehdä jotain vähän spesiaalimpaa kuin perunamuussia tai (valkosipuli)kermaperunoita tai uuniperunoita, mutta ei oikein mitään tule mieleen. Jos ei muuta, niin sitten tehdään veneperunoita kun niitä ei ole hetkeen tehty.



Hasselbackan perunat on hyvä vaihtoehto, juustolla, tai korppujauholla tms mausteilla.

Meillä oli naudan sisäfileen kanssa omatekoisia lohkoperunoita, eli perunat joko pestään hyvin tai kuoritaan, lohkoiksi ja pussiin ja pussiin heitetään valkosipulia, pippuria, tuoretta basilikaa ja suolaa ja oliiviöljyä ja lopsautetaan uuniin. Mausteet vaihtelee sen mukaan mitä sattuu olemaan mutta valkosipuli on aikas pakollinen. Samaan pussiin heitetään myös porkkanaa suikaleina joka tuo sapuskaan sitten makeuttakin samalla.
Osku 2001 v syntynyt seropi rouva k.16.9.2012
p&s käppänä "Nasu" s. 19.10.2008
p&s käppänä "Sulo" s. 28.6.2011

Alerte

Alerte
Viestimäärä: 3393

VS: RESEPTIKETJU VOL2 - Perjantaina, 10.01.2014 klo 20:03  
+
0
Miten olinkaan unohtanut kuinka hyviä ite tehdyt sipsit on!

Leikkaa juustohöylällä ohuita siivuja porkkanasta, bataatista, palsternakasta ja punajuuresta. Maun mukaan esim. bataattiin voi jättää kuoret.

Sekoittaa kulhoon n. ruokalusikallisen etikkaa, n. 3 ruokalusikallista oliiviöljyä ja sotkee mukaan yrttisuolaa, rouhittua mustapippuria, chili- ja paprikajauhetta, valkosipulia. Sivelee sipsit mausteseoksella hyödyntäen sitä sivellintä, millä yleensä siveltäisi kananmunaa pullille.

Uuniin miedolle lämmölle (150-180 astetta) siksi aikaa, että kuivahtavat. Mmm.
uudelleenbrittiläistynyt mudisti/corgisti

Suden Sade

maddy

maddy
Viestimäärä: 3542

VS: RESEPTIKETJU VOL2 - Keskiviikkona, 22.01.2014 klo 19:56  
+
0
Keksiskö joku mulle kivan jälkkäri-idean? Speksit ois, että jälkkäri pitäisi olla helppo roudata mukana (autolla tosin eli ei mitään julkkisten kanssa kikkailuja kuitenkaan) tai nopea valmistaa paikan päällä (menossa kaverin luo, joten ihan keittiö on käytössä uuneineen päivineen). Ei tarttisi olla mikään juustokakku tms. vaan joku kiva ruuan päälle toimiva jälkkäri tosiaan hakusessa.

keimu

keimu
Viestimäärä: 4291

VS: RESEPTIKETJU VOL2 - Torstaina, 23.01.2014 klo 09:52  
+
0
Pannacotta tuli ensimmäisenä mieleen, itse en tosin erityisemmin siitä pidä :nauru:

Jos viittii valmistaa ni uunijäätelö on musta ihanaa. Miehen sisko teki joskus niin, että piirakkavuoan pohjalle keksimurua, siihen päälle vaniljajäätelöä keko, tuoreita mansikoita ja sitten se marenki siihen päälle. Loppupeleissä tulee kuitenkin tosi nopeesti, mutta toki vaatii vähän vaivaa ja sitten sen uuniajan.

MUOKS. Jos muffinssi kelpaa jälkkäriksi niin kinuskikissan sivuillta olevat daim-muffinssit on ihan to-die-for jopa tälläisen ei-muffinssin-ystävän mielestä.
(Viestiä on muokattu torstaina, 23.01.2014 klo 09:55)

maddy

maddy
Viestimäärä: 3542

VS: RESEPTIKETJU VOL2 - Torstaina, 23.01.2014 klo 10:36  
+
0
Pannacotta mullekin tuli mieleeni ekana, mutta mulla on huonoja kokemuksia sen tekemisestä. :D Muffinsit on muuten jees, mutta mulla oli mielessä joku muu kuin leivonnainen.

Mutta uunijäätelö on tosi jees idea. Kiitos! Se on just sen tyyppinen juttu, mitä hainkin. :aurinko:

keimu

keimu
Viestimäärä: 4291

VS: RESEPTIKETJU VOL2 - Torstaina, 23.01.2014 klo 10:43  
+
0
Kiva että oli mieleinen. Mä oon himoinnu sitä vaikka kuinka pitkään, mutta en viitsi mitään pikkuannosta alkaa tehdä (itselle) eikä oikeen oo ollu sellasta tsäänssiä, että ois ollut enemmän syöjiä paikalla.

Miehen vanhemmat tarjoili myös joku aika sitten ihanaa bananasplittiä niin, että tais olla ihan tavisvaniljajäätelöä vain mutta sitten oli jotain vaahterasiirapilla marinoituja uunibanaaneja ja kermavaahtoa. Namia oli sekin!

Aduro

Aduro
Viestimäärä: 3051

VS: RESEPTIKETJU VOL2 - Torstaina, 23.01.2014 klo 23:39  
+
0
Oatmeal banana breakfast muffins

Ingredients:

2.5 cups old fashioned oats {or gluten-free} (568 ml)
1 cup plain low fat greek yogurt (250 ml)
2 eggs
3/4 cup sugar {or sweetener of choice} (177 ml)
1.5 tsp baking powder
1/2 tsp baking soda
2 ripe bananas

Directions:

1. Preheat oven to 400 degrees (200 astetta) Spray tin with non-stick cooking spray or line 12 muffin tins with silicone or foil liners.
2. Place all of the ingredients, including bananas in a blender or food processor, and blend until oats are smooth. {I added the oats a cup at a time and blended in between}
3. Divide batter among cupcake liners, and bake for 15-20 minutes, or until toothpick comes out clean.

Toi taikina mahtuu hyvin sellaiseen 6 kappaleen metalliseen muffinssivuokaan :) Muffinssit kohoavat kyllä nätisti, mutta laskeutuvat kun ne ottaa ulos uunista, sitä ei pidä säikähtää.

Ohje on täältä: Linkki

Ja mitoille muunnin :)
Mango-samojedinarttu 7v., Kirsikka-schipperke 4v., ja kissat Huli, Doris ja Piu :)

1.3.2012 Muistoissa Iida-kisu
(Viestiä on muokattu torstaina, 23.01.2014 klo 23:43)

yorath

yorath
Viestimäärä: 1124

VS: RESEPTIKETJU VOL2 - Torstaina, 23.01.2014 klo 23:51  
+
0
^ Ahhh ihanaa kiitos Aduro! :kumarrus::aurinko: Nämä pitää pistää sunnuntaina kokeiluun..~ :viheltel:
{ slku Väinö s. 02.01.2013 }
{ slku Unto s. 02.06.2016 }

Hengessä mukana-blogi / instagram @hengessamukana

But the ocean's not whiskey and I'm not a duck.

naukunen

naukunen
Viestimäärä: 5081

VS: RESEPTIKETJU VOL2 - Torstaina, 23.01.2014 klo 23:52  
+
0
Tein keimu pakastepussin nurkkaan pienen reiän jonka avulla sain ohutta suklaavanaa, sitten vaan tosiaan piirtelin perhosen voipaperille johon olin tehnyt valmiiksi taitteen ja sitten asettelin koko roskan tiettyyn kulmaan viilenemään :hymy:
Rise to reset the world.

Melina

moderaattori
Melina
Viestimäärä: 3422

VS: RESEPTIKETJU VOL2 - Sunnuntaina, 26.01.2014 klo 00:12  
+
0

Aduro kirjoitti:

Oatmeal banana breakfast muffins

Ingredients:

2.5 cups old fashioned oats {or gluten-free} (568 ml)
1 cup plain low fat greek yogurt (250 ml)
2 eggs
3/4 cup sugar {or sweetener of choice} (177 ml)
1.5 tsp baking powder
1/2 tsp baking soda
2 ripe bananas

Directions:

1. Preheat oven to 400 degrees (200 astetta) Spray tin with non-stick cooking spray or line 12 muffin tins with silicone or foil liners.
2. Place all of the ingredients, including bananas in a blender or food processor, and blend until oats are smooth. {I added the oats a cup at a time and blended in between}
3. Divide batter among cupcake liners, and bake for 15-20 minutes, or until toothpick comes out clean.

Toi taikina mahtuu hyvin sellaiseen 6 kappaleen metalliseen muffinssivuokaan :) Muffinssit kohoavat kyllä nätisti, mutta laskeutuvat kun ne ottaa ulos uunista, sitä ei pidä säikähtää.

Ohje on täältä: Linkki

Ja mitoille muunnin :)



:kumarrus: Tulipas hyviä!

Tosin minä kun en mitään reseptiä osaa orjallisesti noudattaa vaan aina pitää päästä soveltamaan, niin jätin sokerin kokonaan pois ja maustoin kanelilla. Toimii kyllä! :peukku:
Ylläpitäjä

keimu

keimu
Viestimäärä: 4291

VS: RESEPTIKETJU VOL2 - Sunnuntaina, 26.01.2014 klo 20:47  
+
0
Oisko kellään (kinkku)voileipäkakun ohjetta, johon ei tulis tuorejuustoa? Oon laiska enkä jaksa lähteä ettimään ja itse käytän kaikissa variaatoissa aina tuorejuustoa.

Aduro

Aduro
Viestimäärä: 3051

VS: RESEPTIKETJU VOL2 - Sunnuntaina, 26.01.2014 klo 22:22  
+
0
^^Mä tein noita taas tänään.... Sillon kun banaaneja on niin noihin ne yleensä menee :D Jotenkin niin helppoa kun ei tartte miljoonaa eri kulhoa ja vatkainta :) Mä itse makeutan noi hunajalla ja sit laitan kanelia ja muskottia mausteeksi. Mutta jos ei pidä makeasta, ja varsinkin jos banskut on jo tosi ruskeita niin sopiihan sen jättää poiskin :)
Mango-samojedinarttu 7v., Kirsikka-schipperke 4v., ja kissat Huli, Doris ja Piu :)

1.3.2012 Muistoissa Iida-kisu

SanttuJ

SanttuJ
Viestimäärä: 5302

VS: RESEPTIKETJU VOL2 - Sunnuntaina, 26.01.2014 klo 22:41  
+
0
^^Entä jos sä korvaat vaan sen tuorejuuston maustamattomalla soijalevitteellä ? Maku ja koostumus muistuttaa paljon tuorejuustoa.
bokseri Luna 14.8.2009 - 13.3.2015
labradorinnoutaja Inni 31.3.2014

keimu

keimu
Viestimäärä: 4291

VS: RESEPTIKETJU VOL2 - Maanantaina, 27.01.2014 klo 10:13  
+
0
Luulen, että teen mieluummin jollain "tavis" reseptillä kun tiiän niitä olevan, mähän olen tuorejuustonkin kanssa tosi tarkka enkä käytä mitään muuta kuin creme bonjouria, muut maistuu mun mielestä väärältä :nauru: Eli samankaltainen maku ja/tai koostumus ei lohduta :lallati: Soijasta tuntuu myös olevan myös monta eri mielipidettä raskauden aikana.

innna

innna
Viestimäärä: 4768

VS: RESEPTIKETJU VOL2 - Maanantaina, 27.01.2014 klo 10:19  
+
0
^ Mä oon tehny joskus jonkun, jossa oli vaan ihan sikana creme fraichea. Onks se ok? Sulatejuustoa tulee vissiin kans joissain resepteissä ja ainahan on myös majoneesi, mut en tiiä onko nämäkään sallittuja.
Pessi ja Ilo ja Aura <3
"The only real radicalism in our time will come as it always has — from people who insist on thinking for themselves and who reject party-mindedness." - Christopher Hitchens

keimu

keimu
Viestimäärä: 4291

VS: RESEPTIKETJU VOL2 - Maanantaina, 27.01.2014 klo 10:32  
+
0
Creme fraiche on mun käsityksen mukaan ok, samoin jostain käsittämättömästä syystä sulatejuusto (tää kai liittyy jotenkin valmistusmenetelmään ja siihen, että ne pakataan kuumana tms.), majoneesia oon syönyt vaikka tietysti siinäkin salmonellariski on ainakin teoriassa. Missään kieltolistoilla sitä ei ainakaan erikseen ole mainittuna.

Sinälläänhän se tuorejuuston välttelykin taitaa olla vähän turhanpäiväistä (ts. riski on minimaalinen) kun just luin eilen Valion sivuilta ettei viimeiseen kymmeneen vuoteen ole tavattu heidän tuotteistaan listeriaa..

Tuo creme fraichella tuorejuuston korvaaminen vois kyllä olla vaihtoehto.

  Siirry sivulle: 1 ... 12 13 14 ... 22
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28192
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6331
Viestejä yhteensä545694
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään1
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265844
(Tilastot päivitetty viimeksi 27.04.2024 klo 09:00)