Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Keskiviikkona, 30.01.2013 klo 14:09

Reseptiketju vol2

Siirry sivulle: 1 ... 14 15 16 ... 22

Vanis

moderaattori
Vanis
Viestimäärä: 6114

VS: RESEPTIKETJU VOL2 - Tiistaina, 18.02.2014 klo 22:21  
+
0
^pakko oli kokeilla itsekin, ja aivan mahtavia ovat kyllä! Tein myös tuota toscanalaista tomaattipiirakkaa, aivan ihanaa sekin!

Maliah

Maliah
Viestimäärä: 10

VS: RESEPTIKETJU VOL2 - Keskiviikkona, 26.02.2014 klo 09:05  
+
0
Mä kokeilin tällaista toissapäivänä: http://www.pirkka.fi/ruoka/reseptit/139577-uunilohi-tomaattikastikkeessa ... Ookoo, en yhdistänyt tomaattisosetta + vihanneksia vaan pistin kaikki uunivuokaan erikseen, mutta ai morjes, oli hyvää! Sama ohje toimii myös kuhalle (äiti oli testannut) ja miksei kanallekin yms. :)
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 26.02.2014 klo 09:07)

sändi

sändi
Viestimäärä: 1669

VS: RESEPTIKETJU VOL2 - Keskiviikkona, 26.02.2014 klo 13:39  
+
0
Mä tein yksi päivä ensimmäistä kertaa linssikeittoa. Se valmistui helposti ja oli ylihyvää, mistä mulle tuli mieleen kysyä lisää helppojen, nopeiden, hyvien arkiruokien vinkkejä.

Mitä ruokaa te laitatte, kun tuutte töistä kotiin?

Voi olla jotain semivalmiita eineksiä, mutta kriteereinä nopeus, helppous ja edullisuus sekä plussana lihattomuus. En tarvi välttämättä edes respetejä vaan ihan vinkitkin riittää -google voi hoitaa loput.
Vehnäterrieri ♂ 4/2009
Suursnautseri ♂ 1/2015

yorath

yorath
Viestimäärä: 1124

VS: RESEPTIKETJU VOL2 - Keskiviikkona, 26.02.2014 klo 15:03  
+
0
^ Minä olen tehnyt punasilla linsseillä höystettyä tomaattikeittoa useat kerrat, voi että se on hyvää! Ja kun suurin homma on pilkkoa sipulia niin aika helppo safka, ah pitääköhän tänään tehdä kun töistä kotiin pääsee.. Ja kun soveltaa voi niin eri tavoin, lisäämällä just linssejä, eri kasviksiä (uih kesäkurpitsa menis aika kivasti!), fetaa, mausteita, papuja tai vaikka pastaa - melkein mitä vaan. Namskis.

Muita helppoja on ruokaisat salaatit, perunasalaatinkin voi tehdä edellisenä päivänä keitetyistä perunoista ja höysää melkein millä vaan. Ahh on vissiim itsellä pikkasen nälkä, tekee tuskaa kirjottaa.. :nauru:
{ slku Väinö s. 02.01.2013 }
{ slku Unto s. 02.06.2016 }

Hengessä mukana-blogi / instagram @hengessamukana

But the ocean's not whiskey and I'm not a duck.

NiiNu

NiiNu
Viestimäärä: 1727

VS: RESEPTIKETJU VOL2 - Keskiviikkona, 26.02.2014 klo 15:58  
+
0
Meillä arki-iltojen pikaruokana toimivat usein erilaisilla täytevariaatioilla ruokaisat salaatit ja munakkaat.
Shelttityttö Hertta, s. 05/2012

nipanapa

nipanapa
Viestimäärä: 1859

VS: RESEPTIKETJU VOL2 - Keskiviikkona, 26.02.2014 klo 19:17  
+
0
Meillä paistetaan usein pikaisesti tofua ja vihanneksia, kaveriksi soba-nuudeleita. Pilkkomiseen menee eniten aikaa, mut onneks poikkis on keittiössä töissä ja aika nopea leikkaamaan...
Jamie Oliver teki just yks päivä aika samanlaisista aineksista salaattia jossain ruokaohjelmassaan. Se laittoi katkarapuja tofun lisäks, mut mä laittaisin ehkä vaan kylmäsavutofua nuudeleiden ja kasvisten lisäks. Se teki siihen hyvän aasialaisen salaatinkastikkeen jonka ainekset tietty unohdin jo, mut eiköhän itsekin sais improttuu jonkun aika hyvän. Inkivääriä, limeä, chiliä, ehkä vähän jotain laadukasta öljyä ja basilikaa tai korianteria, ehkä soijaakin, luulen että vois toimii!

Käytetään muutenkin tosi paljon tofua ja sen kanssa sit vaan kaikkia vihanneksia, joko paistettuna tai salaattina. Meillä on aina pakkasessa ruusukaalia ja pitkiä vihreitä papuja (Lidlistä saa halvalla isot pussit), tykkään niistä molemmista tosi paljon ja ne saa nopeasti lautaselle. Pavut voi paistaa tofun kanssa (jos tofun paistaa), tai sit keittää yhdessä ruusukaalien kanssa.

Toinen helppo ja nopeahko, mihin ei mee paljon aikaa on uunivihannekset fetalla ja kvinoalla. Tykkään itse eniten parsakaalista ja paprikasta, laitan niiden lisäks vähän mitä sattuu: kesäkurpitsaa, munakoisoa, paria eri sipulia... Pyöritellään kevyesti oliiviöljyssä ja maustetaan ainakin mustapippurilla ja suolalla. 200 asteessa noin 20 minuuttia, kvinoan voi tehdä sillä aikaa. Uunin jälkeen vaan kaikki lautaselle ja sekaisin ja päälle murusteltua fetaa, ehkä vähän tuoretta persiljaa, sitruunamehua ja ihan vähän öljyä. Herkkua!

Mun lempparikeitto on parsakaali-papukeitto: kuullotetaan sipulit, keitetään parsakaalit pehmeäksi, kaadetaan suurin osa vedestä pois, lisätään papuja (laitan yleensä kaksi purkkia valkoisia isoja papuja, mut muutkin käy) ja surautetaan sauvasekoittimella sileäksi. Lisätään kookosmaitoa ja maustetaan ja valmista tuli!
Linssikeitot on kyllä kans hyviä. Teen yleensä thaikkumausteista, kun meiltä löytyy aina kotoa jotain currytahnaa. Lisäks paprikoita, sipulia, parsakaalia, paaaljon pinaattia pari purkkia tomaattimurskaa, pieni purkki kookosmaitoa ja mausteita. Puolessa tunnissa valmista.

Pikaisin mahdollinen ruoka kun päässä lyö ihan tyhjää, ei jaksa mitään ja kiukuttaa: soijarouhetta, paseerattua tomaattia, pakastepinaattia ja mausteita. Keitetään noi kaikki vaan sopivan paksuksi kastikkeeksi. Syön yleensä kuskusin kanssa, koska kuskus valmistuu käytännössä ihan itsestään :D

blanko

blanko
Viestimäärä: 1890

VS: RESEPTIKETJU VOL2 - Perjantaina, 21.03.2014 klo 12:57  
+
0
Itsetehty "terveellinen" jäätelö tekeytymässä pakastimessa. Ei vitsi et se maistu hyvältä jo ennen pakastamistakin! :eek: Hyvä että maltoin sen jättää pakastumaan.

Toi jätski on tosiaan tehty raejuustosta, banaanista ja kaakaojauheesta, mutta makeutukseksi laitoin kyllä 1rkl sokeria. Mutta jos jätskiannoksen saa 1 rkl sokerilla ja puolikkaalla banaanilla niin... :love:

sändi

sändi
Viestimäärä: 1669

VS: RESEPTIKETJU VOL2 - Perjantaina, 21.03.2014 klo 13:10  
+
0
Yorath ja NiiNu, erilaiset ruokaisat salaatit on tosiaan myös helppoja. Ja Nipanapalla paljon hyviä vinkkejä :peukku: Mäki käytän aika paljon noita Lidlin pakastevihanneksia. Menee vaikka vaan reippaasta "välipalasta" raejuuston ja munien kanssa..

Pitäisköhän heti tänään kokeilla Blankon jädereseptiä? Kaikki raaka-aineet löytyis kaapista..
Vehnäterrieri ♂ 4/2009
Suursnautseri ♂ 1/2015

blanko

blanko
Viestimäärä: 1890

VS: RESEPTIKETJU VOL2 - Perjantaina, 21.03.2014 klo 14:07  
+
0
^ Mä söin äsken ton jäden, ja oli se hyvää! Vaik täytyy kyl myöntää, et parempaa se oli mun mielestä ennen pakastimeen menoa. :nauru: Tiedä sitten johtuiko siitä, että söin sen nyt jälkkäriks (aikaisemmin oli enemmän nälkä) vai sitten siitä jäädyttämisestä. Ens kerralla aattelin kuitenkin tehdä tollaisen "mössön" ilman pakastamista ja syödä sen vaik iltapalana. :)

henh

henh
Viestimäärä: 1158

VS: RESEPTIKETJU VOL2 - Tiistaina, 25.03.2014 klo 22:54  
+
0
Mä testasin tuota jäätelöä ja en voi kyllä sanoa tykänneeni. Kyllä se alas meni, mutta jotenkin tunkkaisen(?) makuista. Raejuusto paistoi ehkä liikaa läpi. Tosin mun mielestä se raejuusto mitä mulla oli (valio pehmeä raejuusto) oli jotenkin erikoisen makuista, vaikka sitä kuvataan näin: "Pehmeä raejuusto on maultaan mieto ja koostumukseltaan pienirakeinen ja sopivan kostea". En tiedä sitten olisiko normaalilla raejuustolla onnistuneempi lopputulos. Mutta että Ben&Jerryn tasosta. Pyh sanon minä :ylpea:
Dalmatiankoira Jali -11
Muistoissa seropi Piki

blogi

blanko

blanko
Viestimäärä: 1890

VS: RESEPTIKETJU VOL2 - Tiistaina, 25.03.2014 klo 23:03  
+
0
^ No eihän se nyt tietenkään oikean jäätelön tasoista ole. Tuolla kommenteissakin bloggaaja kommentoi, että miten ihmeessä maailmassa olisi lihavia ihmisiä, jos tää ois parempaa kuin oikea Ben & Jerry's. Mun mielestä toi menis ehkä parhaiten välipalana esimerkiksi rahkan tilalla. Paljon parempaa! :)

Mielenkiinnosta muuten, pakastitko jäätelön ihan loppuun asti? Mun mielestä se oli parempaa silloin kun tekovaiheessa maistelin. Jossain vaiheessa (ennen kuin oli jäätynyt kunnolla) otin sen pakkasesta, mutta ei enää ollutkaan niin hyvää. Mietin oisko tullut parempaa jos oisin malttanut pakastaa loppuun vai pitäiskö syödä vaan mössönä, jos vielä teen toisen kerran.

henh

henh
Viestimäärä: 1158

VS: RESEPTIKETJU VOL2 - Tiistaina, 25.03.2014 klo 23:09  
+
0
^En mä oikeesti odottanutkaan että se ois kuin oikeeta jäätelöä, mutta en kyllä lähtis vertaamaankaan sitä esim B&J jäätelöihin kun kyllähän tuommonen vertaus nyt nostaa odotukset aika korkealle.

Mä maistoin ennen pakastusta ja pakastuksen välissä sekotellessa ja kun reunat alko olla jäätyny. En jaksanu pakastaa siis täysin jäätyneeksi vaan keskeltä oli tosiaan pehmeämpää vielä kun otin pois pakkasesta. Ei ne kunnolla jäätyneet reunat ollu mun mielestä yhtään sen parempaa. Mutta ehkä hitusen parempaa mitä se mössö itsessään.

Mulle rahka on sitä maitorahka-kerma-marja-sokeri herkkua eikä puhdasta (ja pahaa) maitorahkaa :nauru: Mä en oo nii tottunu just maitorahkan ja raejuuston makuun pelkiltään, että ehkä sen takia maistu mulle niin vahvasti se raejuusto läpi. Minen ymmärrä miten jotku ees pystyy vetää raejuustoa tai maitorahkaa pelkiltään.
Dalmatiankoira Jali -11
Muistoissa seropi Piki

blogi

blanko

blanko
Viestimäärä: 1890

VS: RESEPTIKETJU VOL2 - Tiistaina, 25.03.2014 klo 23:15  
+
0
^ Mä just söin iltapalaksi leipää ja lusikoin samalla raejuustoa suoraan purkista... :viheltel:
Kyllähän noi makutottumukset paljon vaikuttaa. Oon huomannut, että monet vegaanit esimerkiksi hehkuttaa jotain ruokia, että "tää maistuu ihan siltä ja siltä" ja "ei maistu yhtään läpi se ja se" jne. Sitten kun mä oon maistanut, niin onkin joku soijajugurtin maku puskenut läpi marjapiirakasta. Mutta jos aina sellaisia makuja syö, niin ihan varmaan tottuu.

henh

henh
Viestimäärä: 1158

VS: RESEPTIKETJU VOL2 - Tiistaina, 25.03.2014 klo 23:27  
+
0
^Jep. Monesti lukenu kans että esim. soijarouhe oikein maustettuna "maistuu ihan jauhelihalta!!", mutta höpöhöpö. Kyllä mulle aina vaan se soijarouheen oma maku puskee läpi vaikka soijarouhejuttuja tuleekin kohtuu usein syötyä.

Kaikkeen tottuu ku tarpeeks kauan syö. Mä oon saanu koukutettua itteni aurajuustoon, mikä aikaisemmin maistui lähinnä pahalta vaikken sitä suoranaisesti ihan inhonnutkaan. Se on nykyään oikeesti tosi hyvää :love: Sama totuttaminen mulla on menossa oliiveihin, mutta rakastamaan en oo kyllä vielä oliiveja oppinu :nauru: Tottunut makuun kyllä, mutta en siltikään mausta pidä, mut oliivit olikin ehkä suurempi inhotus mitä aurajuusto.
Dalmatiankoira Jali -11
Muistoissa seropi Piki

blogi

sändi

sändi
Viestimäärä: 1669

VS: RESEPTIKETJU VOL2 - Keskiviikkona, 26.03.2014 klo 07:53  
+
0
Mulla on joku ihmeellinen viha-rakkaussuhde oliivieihin :nauru: Mä oikesti väitän, että en edelleenkään tykkää niistä, mutta silti niitä vaan välillä tekee mieli.. :roll: Jos vaikka yliopistolla on niitä tarjolla, niin pitää aina ottaa iso kasa ja oikeen makustella ja ihmetellä, että eihän kukaan näistä hirvityksistä voi oikeesti tykätä (ja samalla syödä koko keko :shifty:)..

Mulla on maitorahkaan ja raejuustoon totuttelu kesken. Maitorahkaan yritän sekoittaa koko ajan vähemmän ja vähemmän jugurttia tms., mutta tuskin mä koskaan pystyn sitä pelkiltään syömään.. Tosin ton takia maustetut jugurtit maistuu nykyään mun mielestä aivan liian imeliltä enkä voi kuvitellakaan, että söis niitä vaikka aamupalaksi. Makutottumukset muuttuu yllättävänkin nopeasti!
Vehnäterrieri ♂ 4/2009
Suursnautseri ♂ 1/2015

blanko

blanko
Viestimäärä: 1890

VS: RESEPTIKETJU VOL2 - Keskiviikkona, 26.03.2014 klo 13:41  
+
0
^^ (OT:ta vielä...) Yhden kerran on kyllä menny soijarouhe jauhelihasta. Mähän oon siis kasvissyöjä (lakto-ovo), ja vielä vanhemillani asuessa äiti oli tehnyt kaksi lasagnea samanlaisiin astioihin - toisen soijarouheesta ja toisen jauhelihasta. Meillä oli vieraita kylässä ja tietysti äiti oli sekottanut kumpi lasagneista oli kumpi. :ttou: Vieraat maistelivat jo iloisena soijarouhelasagnea mitään aavistamatta, mutta kun mä maistoin sitä toista, tajusin heti, että täähän on jauhelihaa! Koostumuksesta huomasi. Lihansyöjiä äiti kuitenkin oli huiputtanut vahingossa. :nauru:

Inqq

Inqq
Viestimäärä: 1733

VS: RESEPTIKETJU VOL2 - Keskiviikkona, 26.03.2014 klo 15:38  
+
0
Pakko kysyä, mitä maitorahkaa te joilla se tökkii, syötte?

Mulle menee rahka ja raejuusto molemmat sellasenaan, kunhan ne vain on sitä tiettyä laatuaan. Ennen en voinu syä rasvatonta raejuustoa, ko se oli ihan 'vettä'. Sitten ku jouduin rasvattomalle ruokavaliolle, pakon eessä joutu sitä syömään. Nykysin sitten en millään ilveellä pysty syömään normaalia raejuustoa muuta, ku pelkästään arkiraejuustoa.

Koitan täältä ketjusta bongailla jotain mitä söis tännään...

nipanapa

nipanapa
Viestimäärä: 1859

VS: RESEPTIKETJU VOL2 - Keskiviikkona, 26.03.2014 klo 21:55  
+
0
Makuaisti on kyllä hauska! Mä oon just tommonen tyyppi, jonka mielestä soijarouhe maistuu samalta kuin jauheliha. No ok, ei ihan samalta, jauhelihan koostumus on parempi ja keitoissa kyllä huomaa kummasta on tehty, mutta siis mitään klassista soijarouheen ominaismakua, josta aina valitetaan, en oo ikinä maistanut. Ei se musta maistu miltään muulta kuin just niiltä mausteilta mitä siihen laittaa :eitietoo: Tofuakin syön välillä ihan kylmilteen, jos on kiire. Paistettuna tietty parempaa, mutta aika harvoin jaksan marinoida. Ihan hyvää se on silleenki, vaikka tiedän kyllä aika monta jonka mielestä tofu vaatii kunnon marinoinnin ja maustamisen ollakseen hyvää.

Vastaavasti oon kyllä sit just maitorahka-raejuusto-nirsoilija. Maitorahkasta ei mikään mee pelkilteen alas (hyvä jos lisukkeidenkaan kanssa mikään, mut Valion pehmeä rasvaton on ihan ok) ja raejuustoistakin voin syödä vaan Valion raejuustoa :D Muissa on niin outo koostumus, pahin on ehdottomasti Lidlin ja S-ryhmien halpismerkkien raejuustot, nehä on ihan kuin jotain puuroa!

Oon oikeastaan muutenkin aika kova nirsoilija, se vähän nolottaa. Ois kiva tykätä kaikesta, mutta sen sijaan mulla on tosi paljon inhokkeja (vaikkapa just ne oliivit :D ihan liian suolaisia tai etikkaisia tai jotain, josta mulle tulee vaan mieleen poikaystävän likaiset sukat?!? Anteeks, mistään ruoasta ei sais puhua rumasti, mutta toi on kyllä aina se ensimmäinen mielleyhtymä) tai vaihtoehtoisesti yhdistelmiä joita ilman ne samat komponentit ei kelpaa. En tykkää esimerkiksi tuoreista tomaateistakaan, mutta kyllä ne mozzarellan ja peston tai tuoreen basilikan kanssa menee. Ei tässä oo siis mitään järkeä, oon kyllä kovasti yrittänyt opetella syömään niitä hiton tomaatteja pelkilteen, mutta ei. Nirsoilut yhdistettynä kaikkiin allergioihin ja ruokavaliovalintoihin kaventuu tarjonta kyllä melkoisesti. Onnekasta elää täällä yltäkylläisyyden maassa, jossain muualla oisin jo niin kuollut.

naukunen

naukunen
Viestimäärä: 5081

VS: RESEPTIKETJU VOL2 - Keskiviikkona, 26.03.2014 klo 22:09  
+
0
Raejuustohan on mitä ihaninta, vaikka se Valion perusrae minkä kyljessä on värikäs kuva onkin kaikkein paras. Maitorahkakin varmaan menisi, vaikkei se ruokavalioon juuri kuulu. Mäkin olen opetellut sietämään ja sitä kautta pitämään monesta mausta, kuten vaikka tuosta sinihomejuustosta, mutta sitten on taas tietyt maut aiheuttavat niin voimakkaan fyysisen reaktion ellei taida mikään siedättäminen riittää. Näitä ovat esimerkiksi olut, maksa ja oliivit. Haluaisin olla mahdollisimman kaikkiruokainen ja onneksi suunnilleen olenkin, noi muutamat jutut annan itselleni anteeksi koska tykkään ihan suunnattomasti esim. keitetystä parsasta ja muista keitetyistä vihanneksista :ylpea:
Rise to reset the world.

Inqq

Inqq
Viestimäärä: 1733

VS: RESEPTIKETJU VOL2 - Keskiviikkona, 26.03.2014 klo 23:08  
+
0
Valion pehmeä maitorahka on just yks näitä pahoja :nauru: Raejuustoissa toimii tosiaan se Valion Arkirae ja Arlan rasvaton.

Mäki oon oppinu tykkään aurajuustosta. Ennen en voinu sietää, tosin ei se edelleenkään mitenkään hyvälle haise, mutta kinkku-ananas-aurajuustopizza, ohärre! Sillon ehkä kerran vuodessa ku totaki herkkua syö, ni oijoijoi.


  Siirry sivulle: 1 ... 14 15 16 ... 22
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28251
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6355
Viestejä yhteensä545793
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265919
(Tilastot päivitetty viimeksi 20.05.2024 klo 12:00)