Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Tiistaina, 27.04.2010 klo 08:04

Rodut, joita et ottaisi itsellesi

Siirry sivulle: 1 ... 11 12 13 ... 33

mmaija

mmaija
Viestimäärä: 2692

VS: RODUT, JOITA ET OTTAISI ITSELLESI - Keskiviikkona, 24.11.2010 klo 22:36  
+
0
noutajat : jotenki niin tylsiä, koko ajan tahtomassa rapsutusta eikä oikein luonnetta ollenkaan. Vässyköitä.

kiinanharjakoira : ja siis tästä karvaton versio, ei miellytä silmää, luonteesta en sitten tiedä

chihut : sellaisia päälletallattavia tapauksia nämä, räksyttää ärsyttävän kimeästi aivan turhaan (yleistys) ja pää on hassun mallinen, silmät varmasti pullahtaa päästä jos se törmää johonkin. Ja tähän kategoriaan voi myös kaikki muut rotan kokoiset koirat laittaa.

saksanpaimenkoira : jotenkin niin perus ja yleinen rotu. Toki tiedän yhden hienonkin yksilön tästä rodusta mutta ite en ottais :eitietoo:

ja
ja hmm kyllähän näitä varmaan olisi mutta ei jaksa miettiä:nauru:
Pemutyttö Muhku, 1.6.2010
Gööttityttö Mytty, 17.11.2015

iBox

iBox
Viestimäärä: 743

VS: RODUT, JOITA ET OTTAISI ITSELLESI - Keskiviikkona, 24.11.2010 klo 22:46  
+
0

iBox kirjoitti:

Mun listasta ei kovin pitkä tule koska melkein kaikki "inhokkini" sopii yhden otsikon alle.
Miltei kaikki koirat, joiden säkä on alle ~ 40cm (karkeasti). Pienet koirat ei vaan iske, mun mielestä koiran pitää olla koiran kokonen.



Haha, nykyinen corgin omistaja täällä hei! :heiluti: :nauru: :nauru:

Rorys

Rorys
Viestimäärä: 5244

VS: RODUT, JOITA ET OTTAISI ITSELLESI - Torstaina, 25.11.2010 klo 16:36  
+
0
^ Ihana! :nauru:

Destroyer

Destroyer
Viestimäärä: 2016

VS: RODUT, JOITA ET OTTAISI ITSELLESI - Torstaina, 25.11.2010 klo 20:23  
+
0
Saksanpaimenkoiraa en ottaisi ikinä. Liian tavallinen eikä muutenkaan miellytä silmää.

Enkä mitään pieniä koiria. Koiralla kuuluu olla kokoa!
Pitkätukkaiset Belgianpaimenkoirat Veikka, Yatsi ja Riia - Blogi

emee

emee
Viestimäärä: 7

VS: RODUT, JOITA ET OTTAISI ITSELLESI - Perjantaina, 26.11.2010 klo 21:34  
+
0
En oikeestaan mitään muuta kun mäykyn tai apson: mäykkyihminen olen ollut oikeastaan aina ja kun apsoihin tutustuin niin yllätyin ja ihastuin niiden "moppi-ulkonäön" kätkemään alkukantaiseen luonteeseen. Varmasti tykästyisin moneenkin rotuun jos ihan oikeasti niihin tutustuisin, mutta näillä mennään. :)

Katja94

Katja94
Viestimäärä: 9

VS: RODUT, JOITA ET OTTAISI ITSELLESI - Lauantaina, 27.11.2010 klo 18:19  
+
0
Noutajat -liikaa ihmisten perään:D Liian lössyköitä

napolinmastiffi -yksinkertaisesti vaan ruma

pienet valkoiset koirat -lattiamoppeja:D

naukunen

naukunen
Viestimäärä: 5081

VS: RODUT, JOITA ET OTTAISI ITSELLESI - Tiistaina, 01.02.2011 klo 22:34  
+
0
Mittelspitz, pomeranian ym. pölyhuiskut. Tyypillisiä pikkukoiria joiden huonot tavat ja isot egot rehottavat kun pienen koiran uhoamista pidetään parhaimmillaan söpöytenä ja persoonallisuutena kun ei viitsitä kouluttaa.

Rottweiler, dobberi, bullterrieri. Kauniita ja vaikuttavia koiria, väärissä ja kokemattomissa käsissä pilaavat koko rodun maineen. Ehkä sitten, kun koirakokemusta olisi paljon alla. Eräs ystävättäreni juuri eräs päivä totesi miehestänsä että tämä haluaisi näiden huusholliin rotikan kun ovat niin supermaskuliinisia ja että sitten siinä tuntisi itsensä mieheksi kun sellainen olisi narun päässä :ttou: Eikä kyseisillä henkilöillä mitään kokemusta minkäänlaisista koirista, way to go...

Englanninbulldoggi. Hellyyttäviä tankkeja, mutta pidän sirommista ja "koirannäköisemmistä" roduista.

Kingcharlesinspanieli. Jotenkin sen mollukkasilmät ja muutenkin omituisen irvistävä ilme eivät sytytä. Jokunen vuosi sitten katsoin televisiosta dokumentin koirien jalostuksesta jossa yksi rodun edustaja kirputti itseään jatkuvasti johtuen jostain hermostoperäisestä sairaudesta. Tiedän ettei tämä ole oikea peruste tuomita koko rotua, mutta kielteinen mielikuva jäi toistaiseksi.

Näitäkin varmaan riittäisi, mutta nämä nousivat mieleen ensimmäisinä!
Rise to reset the world.

saije

saije
Viestimäärä: 4425

VS: RODUT, JOITA ET OTTAISI ITSELLESI - Tiistaina, 01.02.2011 klo 23:13  
+
0
Rotweiler, Dobermann saa jotenkin niskavillat pystyyn. Ehkäpä sen vuoksi että kyseisiä koirarotuja on ollut paljon julkisuudessa, jonka vuoksi on tullut pelkotiloja omaan pieneen mieleen kyseisistä.

Pomeranian, Coton du tulear tms. Näitä pieniä pölyhuiskia, jotka omaavat liian ison egon, niinkin pieneen ruumiiseen. Kyllä, isälläni on tällainen yksilö, mutta itselleni en sellaista ottaisi..

Chihuahua on sellainen pieni ja hento otus, vaikkakin suloinen. On joutunut tälle ns. "mustalle listalle" jäätyään kaverin selän alle hänen rysähtäessään sohvalle, kun toinen rakasti nukkua sohvatyynyn alla. Ei olisi mukavaa, että näin kävisi omalle otukselle.

Terrierit ovat kyllä ihan mukavia otuksia kun kavereilla niitä näkee ja yhdessä lenkkeilee, mutta jotenkin liian ADHD tapauksia minun makuuni..:nauru:

Shar pei, Bulldogit, Mastiffit, Mopsi, näillä on yksinkertaisesti liikaa nahkaa, jolloin eivät omaa silmää miellytä, ei sitten yhtään.

Kiinanharjakoira, naku kissoissakin kauhistuttaa naku versiot, samoin kuin koirissa.. Karvalliset versiot, ok, nakut nounou.

Kyllähän näitä varmasti tulisi listattua vaikka kuinka monta, mutta tässä nyt esimakua minun koira ihanteista.. (:
Valkoinen ruotsinhirvikoira "Nimue" Syntynyt 26/3/11 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Nila" Syntynyt 14/12/12 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Loru" Syntynyt 13/9/15 ♀
Karjalankarhukoira "Lyyra" Syntynyt 15/6/17 ♀

minchi

minchi
Viestimäärä: 74

VS: RODUT, JOITA ET OTTAISI ITSELLESI - Keskiviikkona, 02.02.2011 klo 14:31  
+
0
Itselleni en varmaankaan ottaisi..
...Pikkukoiraa ihan yleisesti sanottuna, poikkeuksena tässä ikuisuusrakkaus mäyräkoirat. Eli +25kg kiitos, muutenhan se hajoais käsissä ja sotkeutuis näin pitkän ihmisen jalkoihin. :hymy:
...Trimmattavaa, nypittävää, jatkuttavasti harjattavaa rotua. Suomenlapinkoiran tyyppinen turkki vielä menisi.
...Anti-sosiaalista tai vastaavasti sellaista överi-miellyttävää juoksen vuoksesi kuuhun ja takaisin -tapausta.
...Rotua jonka terveys on jalostettu pilalle.
...Luonnelapaset, koirassa pitää olla semmosta tiettyä haista vee-asennetta. :ylpea:

Tärkeintä siis on rodun perusterveys, koirassa on oltava tiettyä haastetta ja myös hiukan sitä kokoakin.

I see spots.

Pongo

Pongo
Viestimäärä: 7

VS: RODUT, JOITA ET OTTAISI ITSELLESI - Perjantaina, 04.02.2011 klo 16:01  
+
0
Tähän on pakko vastata. Tykkään kyllä yleisesti kaikista koirista, mutta itselleni en ottaisi näitä.

Chihuahua
-Liian pieni, liian ei-koiramainen, valitettavan usein näitä näkee koirapuistossa olemattomalla kasvatuksella jota perustellaan että "Kun se on niin pieni, kyllähän minä saan sen kurissa pidettyä..."

Pitkäkarvaiset koirat
-Kauniita, mutta teen koiran kanssa mieluummin jotain muuta kuin hoidan turkkia

Mopsit, bulldogit sun muut hyvin pitkälle jalostetut
-Raukka-parat.
Mukana menossa 1 x sileäkarvainen kettuterrieri. Pienimuotoinen, ei mitään järkevää sisältävä blogi löytyy täältä.

mettew

mettew
Viestimäärä: 53

VS: RODUT, JOITA ET OTTAISI ITSELLESI - Perjantaina, 04.02.2011 klo 22:09  
+
0

Rushdie kirjoitti:

Mitään vammaiseksi jalostettua epäsikiötä: lyttykuonot, lyhytraajaiset, karvattomat, muut huomattavat rakennepoikkeamat...



Käyttäsin sinuna toista sanavalintaa alussa, toi loukkaa. Onko nykyajan rankiskasvattajat jalostaneet nämä "epäsikiöt"? EI.:roll:

Ja sit asiaan:

Työlinjaista belgianpaimenkoiraa

Luonne karmea, tiedän. Jalostettu viimeaikoina tosi epäterveiksi ja ihan rotumääritelmän vasaisesksi. Suunnilleen vastakohtia määritelmän kanssa. Toi nyt että tiedätte, miks en tykkää en vaan jaksanu kirjottaa:shhh:
(Viestiä on muokattu perjantaina, 04.02.2011 klo 22:18)

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: RODUT, JOITA ET OTTAISI ITSELLESI - Perjantaina, 04.02.2011 klo 23:09  
+
0
^Eikö epäterveeksi kasvattaminen sitten ole loukkaava käsite?
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/

Piimäenkeli

Piimäenkeli
Viestimäärä: 859

VS: RODUT, JOITA ET OTTAISI ITSELLESI - Lauantaina, 05.02.2011 klo 08:24  
+
0

mettew kirjoitti:


Käyttäsin sinuna toista sanavalintaa alussa, toi loukkaa. Onko nykyajan rankiskasvattajat jalostaneet nämä "epäsikiöt"? EI.:roll:


Okei, toi sanavalinta oli munkin mielestä aika loukkaava, mutta pakko kommentoida tota onko nykyajan kasvattajat jalostaneet noi rodut tollaisiksi. Ei, mutta ovat itse valinneet rodun, jonka jalostusta jatkavat. Mun mielestä jotain kertoo sekin, minkälaisia ongelmia on koiralleen/koirilleen valmis hyväksymään ja minkälaisia riskejä ottaa rotuvalinnassaan. Oli sitten kasvattaja tai harrastaja. Jos on valmis hyväksymään omille koirilleen ison kasan ongelmia liikkumisvaikeuksista lähtien koiran hauskan ulkonäön takia, ei voi ajatella olevansa täysin vailla vastuuta rodun tilasta. Kysyntä kuitenkin tuottaa tarjontaa.
Voi joutua itkemään vähän, jos on antanut kesyttää itsensä.

Lupsakka

Lupsakka
Viestimäärä: 16

VS: RODUT, JOITA ET OTTAISI ITSELLESI - Lauantaina, 05.02.2011 klo 15:37  
+
0
Minä pidän reippaista ja täpäköistä koirista, ja ehkä luppakorvista enemmän, kuin pystyistä. Moni rotu tosin on ihan mukava, kun siihen on tutustunut lähemmin. Ajat muuttuvat ja maku muuttuu, minäkin aina pidin vain koiran kokoisista koirista, mutta kuinkas kävikään...

Terveys on kyllä tärkeä asia, enkä haluaisi hankkia rotua, jolla on paljon erilaisia sairauksia, ja jonka odotettavissa oleva elinikä on kovin alhainen. Bokseri esim. on aivan ihana rotu, mutta sen sairauslista on niin pitkä, että bokseria tuskin tulen enää koskaan hankkimaan. En vain uskalla.

Aduro

Aduro
Viestimäärä: 3051

VS: RODUT, JOITA ET OTTAISI ITSELLESI - Maanantaina, 07.02.2011 klo 00:11  
+
0
Mä oon yllättyny monesta rodusta mistä en ennen ajatellut pitäväni, mm. dobberi ja pitbull.

Rotuja joita en itselleni ottaisi:

chihut, perhoskoirat,phalène, japanese chin: En vaan tykkää jostain syystä noista roduista, ja kuuluvat samaan kastiin kaikki.

Bullterrieri: Mun mielestä vaan yksinkertaisesti todella ruma koira

Bichon frisé, havanais, villakoirat, shih tzu, lhasa apso: Lattiamoppeja mun mielestä. Ois kiva tavata joskus joku ei-ärsyttävä, ei-räksyttävä, ei-"vihainen" yksilö (lähinnä tarkoitan tässä noita kolmea ekaa) niin sais mielipiteen muutettua :)

Kiinanharjakoira ym. muut karvattomat koirat: Ei vaan näytä musta hyvälle.

Basset, Vinttikoirat/whippetit, spanielit, shar pei: Ei näytä musta hyvälle.

Koomisinta tässä on että chihu, whippet, cocker ja kiinanharjakoira on mulle melkein jokapäiväisiä koiria (naapurit, kaverit...) :D
Mango-samojedinarttu 7v., Kirsikka-schipperke 4v., ja kissat Huli, Doris ja Piu :)

1.3.2012 Muistoissa Iida-kisu

ellikeksi

ellikeksi
Viestimäärä: 3147

VS: RODUT, JOITA ET OTTAISI ITSELLESI - Maanantaina, 07.02.2011 klo 03:55  
+
0
Kaikki liian karvaiset, liian lyttynokkaiset ja jotain mitä on vaan normaalia enemmän tai vähemmän ei innosta :). Tosin kyllä mä hieman harkitsin ennen Davea bostoninterrieriä, mutta jotenkin se vain tuntui vääärältä, en halunnut ottaa riskiä, jos sattuis jotain hengityshäikkää...

Eli siis koirat jotka ovat toimivia, helppohoitoisia kurakeleillä ja mahakuralla ovat mieleeni :D.

Piimäenkeli

Piimäenkeli
Viestimäärä: 859

VS: RODUT, JOITA ET OTTAISI ITSELLESI - Maanantaina, 07.02.2011 klo 08:30  
+
0
Mulla on alkanut kehittyä vastenmielisiä tuntemuksia heti kun näen göötin. Ennen rotu ei herättänyt mitään mielipiteitä puolesta tai vastaan, mutta nykyään en voisi kuvitellakaan hankkivani sellaista ikinä, kun kaikki tapaamani yksilöt ovat järjestään olleet rähiseviä ja huonotapaisia. Rähjäävät niin koirille kuin ihmisillekin. Onkohan vika omistajissa vai onko rotu oikeastikin vaikea saada käyttäytymään asiallisesti?
Voi joutua itkemään vähän, jos on antanut kesyttää itsensä.

monna

monna
Viestimäärä: 3958

VS: RODUT, JOITA ET OTTAISI ITSELLESI - Maanantaina, 07.02.2011 klo 12:29  
+
0
^ Mä olen nähnyt hyväkäytöksisiä että myös hirveän hyökkääviä/remmirähjä gööttejä. Mutta ulkonäöllisesti göötti on mun mielestä ärsyttävän näköinen, tylsä ja hirveän värinen. Mutta corgit on taas hauskan näköisiä tappijalkoja, vaikken kyllä ikinä sellaistakaan ottaisi. Göötti on sellainen, että ei ole mitään mielenkiintoa mennä esim. silittämään sitä mutta taas corgit on sellaisia paijattavan oloisia.

iBox

iBox
Viestimäärä: 743

VS: RODUT, JOITA ET OTTAISI ITSELLESI - Maanantaina, 07.02.2011 klo 15:18  
+
0

monna83 kirjoitti:

mutta taas corgit on sellaisia paijattavan oloisia.



:peukku: :nauru:

Hjapojat

Hjapojat
Viestimäärä: 29

VS: RODUT, JOITA ET OTTAISI ITSELLESI - Perjantaina, 11.02.2011 klo 11:42  
+
0

griffon kirjoitti:

^Siis, griffonit EI rohise hengittäessään:paapatus::cool: Eikä muuten apsotkaan. Muista lyttykuonoista en niinkään tiedä, mutta esim griffonilla sentään on kuono esim just mopsiin verrattuna.
Näin ot:na tähän kun kaikki puikkonokkien omistajat pitävät automaattisesti sääntönä sitä, että jos koiralla ei ole kuono tyyliin "venakko" - se rohisee :lallati:

Itselläni ei ole mitään varsinaista rotua, mitä en ehdottomasti ottaisi...



Komppaan kaikkea tässä sanottua. :)
Itse pidän kaikenrotuisista koirista. Joskus jos on jostain ollut ennakkoluuloja, niin ne on usein rikottu, mikä on hyvä juttu! Mä en voi sanoa mitään koiraa rumaksi ja mun sydän särkyy kun luen näitä kommentteja, joissa toiset surutta joitain koiria rumaksi. :D Hehe.
Voiko koira oikeasti olla ruma heiluvine häntinenne ja ilmeikkäine silmineen? Omasta mielestä ei. :)

Lähinnä tiedän vain yksilöitä, joista en tykkää ja yleensä se on johtunut niiden omistajista ja koulutuksen puutteesta. Sitten on niitä yksilöitä, joilla ei vaan oo ollut mun mielestä kiva luonne.

  Siirry sivulle: 1 ... 11 12 13 ... 33
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28242
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6355
Viestejä yhteensä545792
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265917
(Tilastot päivitetty viimeksi 18.05.2024 klo 06:15)