Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Tiistaina, 20.04.2010 klo 00:13

Rodut, jotka kiinnostavat, mutta jota sinulla ei vielä ole

Siirry sivulle: 1 ... 3 4 5 ... 35

monacorgi

monacorgi
Viestimäärä: 137

VS: RODUT, JOTKA KIINNOSTAVAT, MUTTA JOTA SINULLA... - Keskiviikkona, 28.04.2010 klo 21:52  
+
0
Nämä samat rodut ovat olleet haaveena jo monta vuotta.. Joku näistä ainakin tulee vielä joskus mulla olemaan..

Hollanninpaimenkoira lk, miksei pk:kin. Plussaa että kelpaisi myös miehelle.

Lapinporokoira. Mies ei ole sanonut juuri juuta eikä jaata porkkiksesta.

Belgianpaimenkoira, luultavasti malinois (show). Mali kelpaisi myös miehelle (muut versiot kuulema liian karvasia).

Australianpaimenkoira. On miehelle näistä eniten "Inhokki", kuulema liian karvanen (eihän se ees ole karvainen! :eek: ). Itsellä aussie on näistä neljästä ehkä se eniten suosikki, vaikka mikä vain näistä roduista kelpais.

Pemuja mulla on, ja tulee aina olemaan, ois kiva saada silti rinnalle joku yks isompikin harrastuskoira :)
lk holsku ♂ Rochallor Grizzly Bear "Sampo" (s.-11)
wecope ♀ BH TK1 Promisehill Irish Rose, "Mona" (s.-06)
villakoiramix ♀ Myy (s.-02)

Kotisivut

thapsus

thapsus
Viestimäärä: 290

VS: RODUT, JOTKA KIINNOSTAVAT, MUTTA JOTA SINULLA... - Keskiviikkona, 28.04.2010 klo 23:05  
+
0
Minähän en siis halua mitään koiraa, joka pitää trimmata, tai jota pitää edes harjata tyyliin kuukausittain. Vähän pahalta vaan taitaa näyttää siltä kannalta tää mun lista...

Griffonit. Uusin ihastus. Petit brabancon voisi olla itselle sopivin.

Lancanshire heeler. Vaikka onkin pystykorvainen ja pitkäselkäinen niin on silti jotenkin aivan ihana.

Picardien paimenkoira. Hieno! Beauceronin kaltainen, joten pakko olla myös ihana. ;) Karvaahan tällä on "liikaa", mutta kai sitä jostain voi tinkiä.

Skotlanninterrieri. Tykkään ulkonäöstä tosi paljon. Karva mietityttää.

Kääpiösnautseri. Ihanan näköinen ja usein myös tosi ihania luonteita. Karva mietityttää.

Staffi. Komea, lihaksikas. Ihana luonne.

Karkeakarvainen mäyräkoira. Ihanan näköinen, ja kaikki vastaantulleet olleet myös muuten ihania. Taas se karva...

Ibizan bodenco. Ihanan näköisiä, varsinkin se karkea. Luonteesta ei mitään havaintoa.

Portugalinpodengo. Taas se ulkonäkö.

Bretagnenbassetti. Ihan kuin tässä olisi joku säännönmukaisuus...

Whippet. Kauniita ja lihaksikkaita. Mukaviakin.

Ranskanbulldoggi. Jos voisi olla varma, että saa "rohisemattoman", niin ottaisin.

Silkkiterrieri. Tykkään luonteesta. Mutta se karvanhoito. Jos sen ajelisi parin viikon välein ihan lyhyeksi...? :D
griffon belge Jedi s. 1.9.2015
muistoissa bostoninterrieri Väpä s. 9.5.2005-27.6.2016

juulia

juulia
Viestimäärä: 656

VS: RODUT, JOTKA KIINNOSTAVAT, MUTTA JOTA SINULLA... - Keskiviikkona, 28.04.2010 klo 23:31  
+
0
Bedlingtoninterrieri todella vallloittavan ja erikoisella tavalla kauniita koiria, myös luonne vaikuttaa miellyttävältä
Westie: toinen terriereitä jota voisin harkita, sopivan kokoinen ja energinen pakkaus
Karkeakarvainen mäyräkoira: luonteesta en juuri tiedä mitään mutta suloisen näköisiä kavereita. Mutta voiko niiden kanssa harrastaa selän pituuden vuoksi?
Cockerspanieli: vaatisi multa opettelua, mitä spanielien kanssa harrastetaan, oon ihan pihalla siitä. Ihanat luppakorvat ja iloinen luonne.
lagottot romagnolo ja espanjan vesikoira: mun makuun ehdottoman maksimikokosia mutta mitä olen tavannut ko. rodun edustajia, niin ovat olleet positiivisia yllätyksiä
coton te tulear kauniita koiria kun turkin hoitaaa kunnolla
petit brabancon griffonin Simo on hurmannut mut täysin, samoin Trinketin Leevi
tiibetinterrieri: energisiä ja hyvät harrastusmahdollisuudet, todella kaunnita kun liikkuvat ja turkki hulmuaa
bichon frise Anni 7/2006
kääpiövillakoira Nelli 1/2010

Danielle

Danielle
Viestimäärä: 143

VS: RODUT, JOTKA KIINNOSTAVAT, MUTTA JOTA SINULLA... - Torstaina, 29.04.2010 klo 07:28  
+
0
Omat rodut eli Bichon Frise ja Havannankoira: Näiden myötä olen tutustunut muihinkin ko. rotujen edustajiin, ja edelleen voisin koska tahansa ottaa kolmannen ja neljännen ja... Tosin käytännön syistä en kolmatta koiraa ole aikoihin ottamassa.

Muista roduista kiinnostavia ovat Villakoira (Kaikki muut koot paitsi isovillakoira), Norwichin/Norfolkinterrieri ja Griffon.

muoks. Huomasin vasta myöhemmin, että ketjun otsikon mukaisesti ois pitänyt laittaa vain ne rodut joita ei vielä ole.:nolo:
Bichon Frise Dani 3/2007
Havannankoira Tilda 1/2008

tildani.vuodatus.net
(Viestiä on muokattu torstaina, 29.04.2010 klo 09:28)

Amos

Amos
Viestimäärä: 376

VS: RODUT, JOTKA KIINNOSTAVAT, MUTTA JOTA SINULLA... - Torstaina, 29.04.2010 klo 07:38  
+
0
Bedlingtoninterrieri on mun listalla todella korkealla, tosin mua arveluttaa trimmaus, oppisinkohan milloinkaan sitä... Ulkonäkö miellyttää silmää ja luonne vaikuttaa sopivalta.
Jackrusselinterrieri, siinä olis kompakti pakkaus, virtaa, älyä ja iloa mun tarpeisiin.
Basset hound, tässä on sitä jotakin.
Vehnäterrieri, tapaukset joita tunnen, ovat olleet todella valloittavia. Lisäksi olen tästä rodusta haaveillut jo pitkään.
Tanskandoggi, näitä olen ihaillut jo kauan ja varmasti vielä joskus tällaisen hankin. Kokemukset näistä jäteistä ovat todella positiivisia.
Karkeakarvainen mäyris, mäyrikset ovat kyllä valloittaneet mun sydämen ihan kokonaan ja varmasti mulla tulee mäyris aina olemaan.
Sekarotuinen Luna 06/09
R.I.P Lusifer 20.2.2006 - 5.2.2013

Joxolo

Joxolo
Viestimäärä: 60

VS: RODUT, JOTKA KIINNOSTAVAT, MUTTA JOTA SINULLA... - Torstaina, 29.04.2010 klo 10:28  
+
0
Vähän OT mutta

Danielle kirjoitti:

Omat rodut eli Bichon Frise ja Havannankoira



Luin että Hervannankoira :D väsyt silmät..
Xolot
"Ennenkun arvostelet toista, kulje kilometri hänen kengissään. Sitten kun alat arvostelemaan oletkin jo km päässä ja sinulla on hänen kenkänsä."

CaraMelli

CaraMelli
Viestimäärä: 653

VS: RODUT, JOTKA KIINNOSTAVAT, MUTTA JOTA SINULLA... - Torstaina, 29.04.2010 klo 11:38  
+
0
Kaikenlaisiahan saa haaveilla, kunhan muistaa omat rajansa, eli
olen aina ihaillut irlannin susikoiraa, sen koko olemus on niin tunteisiin vetoava, mutta ulkomuoto voi pettää ja meikäläisen rahkeet tuskin riittäisi. Toinen ääripää on mopsi lutunen tuhisija, muttei saa kannatusta muilta perheenjäseniltä. Terveyskin mietityttää. Russelilla taitaa riittää liikaa paukkuja. Saattais olla liikaa meidän kissoillekin. Labradorion täysin mahdollinen, sellaisen joskus omistinkin, mutta tuskin löydän Jallun veroista toista labbista.
Heila -01, Cara-Melli -07, Toffo -09, Omppu -11, Hani -12

Ozidanie

Ozidanie
Viestimäärä: 76

VS: RODUT, JOTKA KIINNOSTAVAT, MUTTA JOTA SINULLA... - Torstaina, 29.04.2010 klo 12:19  
+
0
Haaveina on ollut monia rotuja, mutta pysyneitä ovat olleet dobberi, suursnautseri, lapinporokoira, bullterrieri sekä appenzellinpaimenkoira. En tosin tiedä tulenko koskaan kyseisen rodun edustajaa hankkimaan, mutta ainahan haaveilla voi. Tällä hetkellä kotona kääpiöpinseri sekä mäyräkoira, jotka ovat kyllä vieneet sydämeni täysin :love:
Joten en tiedä tulenko koskaan rotua vaihtamaan kun hyväksi olen todennut. Toisaalta ei sitä koskaan tiedä millaisessa tilanteessa elämässään on 5-10 vuoden kuluttua.

Elba83

Elba83
Viestimäärä: 662

VS: RODUT, JOTKA KIINNOSTAVAT, MUTTA JOTA SINULLA... - Torstaina, 29.04.2010 klo 12:49  
+
0

Luin että Hervannankoira :D väsyt silmät..



Tällasen ottasin heti, koosta ja ulkonäöstä riippumatta :D

Kuuska

moderaattori
Kuuska
Viestimäärä: 873

VS: RODUT, JOTKA KIINNOSTAVAT, MUTTA JOTA SINULLA... - Torstaina, 29.04.2010 klo 13:45  
+
0

Monacorgi kirjoitti:

Australianpaimenkoira. On miehelle näistä eniten "Inhokki", kuulema liian karvanen (eihän se ees ole karvainen! :eek: )



Kyllä ne melkoisia karvakasoja saattavat olla, varsinkin urokset täydessä turkissa. Mä ihan järkytyin pari kesää sitten näyttelyissä, kun aussikehällä kävin, että mitä hemmettiä, miksi täällä on pehkocolliet, kunnes katsoin tarkemmin.. :nauru:

vilske

vilske
Viestimäärä: 62

VS: RODUT, JOTKA KIINNOSTAVAT, MUTTA JOTA SINULLA... - Torstaina, 29.04.2010 klo 14:05  
+
0
Rodut, jotka kiinnostaa ja jotka voisin kuvitella itselleni:

- malinois (mahdollisesti käyttö)
- saksanpaimenkoira (käyttö)
- beauceron
- australianpaimenkoira

Rodut, joita ihailen, mutta joita tuskin itselle tulee:

- saluki (upean näköinen, mutta luonne ei passaa mun harrastustoiveisiin)
- briardi ja pari muuta pitkäkarvaista paimenta (liikaa turkkia)
- dobermanni (ei täysin pois suljettu rotu)
- rhodesiankoira
- dogo argentino (ihastuin pariin meidän raunioryhmässä olevaan, mutta tuskin tulee itselle)

Rorys

Rorys
Viestimäärä: 5244

VS: RODUT, JOTKA KIINNOSTAVAT, MUTTA JOTA SINULLA... - Torstaina, 29.04.2010 klo 14:23  
+
0
Näitä on oikeasti paljon enemmän...

Saksanpaimenkoira, käyvät niin moneen menoon ja käyttö/sekalinjaisten ulkonäkökin viehättää. Ehkä sitten joskus kun löydän hyvän kasvattajan ja hyvän pennun.
Skotilanninhirvikoira ja venäjänvinttikoira ovat äärimmäisen kauniita, katsotaan jos joskus tulee sellainen elämänvaihe että muukin kuin pk-puoli alkaa kiinnostamaan.
Leonberginkoira, luonne, ulkonäkö... Leoa harkitsin ja pitkään olin varma että sellaisen tulen ottamaan muutaman vuoden sisään. Nyt on sellainen tilanne, että leon hankinta saa odottaa vielä vuosia.

Yksi näistä suurista haaveista tulee tapahtumaan kesällä kun beauceron-tyttö tepastelee taloon. Beusseja olen vähän salaa ihaillut jo pikkulikasta lähtien ja kun aloin etsimään sopivaa rotua harrastuksiin, beussi pompahti aina esiin parhaana vaihtoehtona.
Vaihtoehto beussille oli rhodesiankoira, kyllä sellainenkin varmaan joskus tulee :love:

Riisis

Riisis
Viestimäärä: 1609

VS: RODUT, JOTKA KIINNOSTAVAT, MUTTA JOTA SINULLA... - Torstaina, 29.04.2010 klo 14:43  
+
0
Lk hollanninpaimenkoira. Tapasin noin vuosi sitten ensimmäistä kertaa lk holskun ja se oli sitten menoa. :love: Aivan upea rotu ja jotenkin tuntuu niin oikealta itselle. Tämä on oikeastaan ykkösvaihtoehtona seuraavaksi koiraksi.

Labbis (käyttis). Rotu on hurmannut iloisella ja vähän hössöllä luonteellaan. "Helppo" rotu, mutta koska terveystilanne hieman epäilyttää, enkä ole varma voinko tarjota koiralle sellaista työtä (noutamishommat) jota se kaipaa, on tämä rotu siirretty ainakin toistaiseksi syrjään.

Dalmatialainen. Upea näky ja rakenteeltaan vastaa omia mieltymyksiäni. Luonnepuoli taas vähän epäilyttää, joten se siitä.

Malinois (käyttis). Tämä nyt on vain semmoinen haave. Ehkä joskus jos itsellä rahkeet riittää, niin sitten ehdottomasti. Tällä hetkellä ei kuitenkaan.

Sitten vanhempana otan ehdottomasti bernin. Ihania halinalleja. Vielä vanhempana tätinä hankin joko corgin tai kk mäykyn, josta tulee sitten kulmakunnan kauhu. :twisted:
Lk mäyräkoira -08 &
Kk hollanninpaimenkoira -10
Lk hollanninpaimenkoira -13

nannae

nannae
Viestimäärä: 26

VS: RODUT, JOTKA KIINNOSTAVAT, MUTTA JOTA SINULLA... - Perjantaina, 30.04.2010 klo 11:13  
+
0
hehee, koska nyt on jo tuollainen iloinen hösöttäjä-koira niin se tarvitsee ihan selvästi kaverikseen bullterrierin! tämä koira on jäänyt kaivelemaan takaraivoa jo pienestä asti ja nyt olen sen päättänyt että joskus mahd. vuoden sisällä meille tulee oma munapää:twisted: tässä koirassa yhdistyy kaikki ne asiat mitä edellytän koiraltani tällä hetkellä.. suuri luonne sopivassa taskurakettipaketissa ja ulkomuoto on myös asia joka saa huokailemaan!

joskus olen myös beussista haaveilllut.. kaunis koira jolla hyvät käyttöominaisuudet ja rahkeita vaikka mihin.. tervettullutta vaihtelua terrierin luonteeseen :D

sininen tanskandoggi tällaisen kun näkee kadulla niin aika pysähtyy.. koiramaailman kaunotar.. unelmissani omistan omakotitalon keskeltä metsää ja laukkaan hevosellani rannalla kaksi suurta sinistä doggia perässäni :love:

corso, dogo, mastiffi joo, sitten kun on se omakotitalo keskellä peetä..

koirian joista haaveilen mutta epäilen ettei koskaan tule:
amerikan akita, podenco, greyhound vinttareissa nämä kaksi kiehtoo todella.. kauniita, sulavalinjaisia ja ylväitä koiria kertakaikkiaan.. amerikan akitaa olen käynyt jopa kasvattajalla katsomassa.. mutta sen karvanmäärän vuoksi en usko että koskaan tällaista komistusta otan..

huh, liikaa hienoja koiria, liian vähän aikaa :D

eeelisa

eeelisa
Viestimäärä: 469

VS: RODUT, JOTKA KIINNOSTAVAT, MUTTA JOTA SINULLA... - Lauantaina, 01.05.2010 klo 11:48  
+
0
Suursnautseriin ihastun jo 10veenä ku meidä naapurissa asui semmoinen jota saatiin käyttää ulkona aina. Tämmöinen myös minulle joskus tulee se on varmaa. :love:
Jostain syystä olen nyt ihastuntu staffeihin ja pitt bulliin aivan ihania tosin peloittais se tappelu herkkyys josta kyll en ole varma mut eräs staffin omistaja paasas tästä asiasta ihan vaukona. :eitietoo:
Irlanninterrieri olis kans ihana tykkään ulkomuodosta vaikken luonteesta hirveesti ole vielä lukenut. Täytynee lukea. :)
Tässä ainakin osa mielenkiintoisista roduista jotka tuli mieleen.. :love:
Kotisivut:Ino & Sai
Sai 29.4.2009
Ino 22.2.2008
blogi

dovey

dovey
Viestimäärä: 2

VS: RODUT, JOTKA KIINNOSTAVAT, MUTTA JOTA SINULLA... - Tiistaina, 04.05.2010 klo 21:06  
+
0
Kyllä mun sydämen on ehdottomasti vieny terrieriryhmä! Manssi tulee varmasti olemaan aina ykkösenä, mutta onhan niitä muitakin erittäin mielenkiintosia rotuja, joita vois myös harkita...

Eli terriereistä lähinnä lyhytkarvaset versiot, kuten sk kettis, kääpiöbullterrieri, brasilianterrieri, mutta jostain syystä myös kerryt ja lakelandit on alkanu kiinnostaa. Sitten muista ryhmistä kiinnostaa mm. lk holsku, rhodesiankoira, whippet.

Yleisesti ottaen mua miellyttää lyhytkarvaset, rakenteeltaan terveet koirat. Ei ryppyjä, karvattomuutta, liikaa massaa, pitkiä selkiä, lyhyitä jalkoja, lyttykuonoja ym. Ihailen koiria, jotka nauttii oman ihmisensä kanssa harrastamisesta ja joilla on mahdollisesti ainakin alunperin ollut jokin työtehtävä, jota varten rotu on jalostettu.

koiria1583

koiria1583
Viestimäärä: 4

VS: RODUT, JOTKA KIINNOSTAVAT, MUTTA JOTA SINULLA... - Keskiviikkona, 19.05.2010 klo 20:59  
+
0
1.bernhardinkoira < lapsuusunelma joka olisi ihanaa aikanaan omistaa ja kasvattaakkin näitä
2.tanskandoggi < toinen unelma jollaisen olen aina halunut omistaa ja kasvattaa
3.saksanpaimenkoira < kolmas lapsuusunelma jollaisen olen aina halunut omistaa
OLISI IHANAA OMISTAA KOIRIA AIKANAAN <

koiria1583

koiria1583
Viestimäärä: 4

VS: RODUT, JOTKA KIINNOSTAVAT, MUTTA JOTA SINULLA... - Keskiviikkona, 19.05.2010 klo 21:01  
+
0

koiria1583 kirjoitti:

1.bernhardinkoira < lapsuusunelma joka olisi ihanaa aikanaan omistaa ja kasvattaakkin näitä
2.tanskandoggi < toinen unelma jollaisen olen aina halunut omistaa ja kasvattaa
3.saksanpaimenkoira < kolmas lapsuusunelma jollaisen olen aina halunut omistaa


4.newfoundlandinkoira < tällänen ois ihanaa omistaa joskus
OLISI IHANAA OMISTAA KOIRIA AIKANAAN <

Vanis

moderaattori
Vanis
Viestimäärä: 6114

VS: RODUT, JOTKA KIINNOSTAVAT, MUTTA JOTA SINULLA... - Keskiviikkona, 19.05.2010 klo 21:10  
+
0
Koiriamikälie voisi nyt suosiolla palata junnuihin. Tämä on aikuisten palsta ja on tarkoitettu aikuisille kirjoittajille.

Numika

Numika
Viestimäärä: 22

VS: RODUT, JOTKA KIINNOSTAVAT, MUTTA JOTA SINULLA... - Keskiviikkona, 19.05.2010 klo 22:07  
+
0
Belgianpaimenkoira tervueren. Teinitytöstä asti kiinnostanut, ja vuosien mittaan varmistunut että tämä on the Rotu. Kunhan raha- ja elämäntilanne joskus sallii, tulen satavarmasti ottamaan belgin. En siis välttämättä "ensimmäiseksi omaksi" koiraksi mutta joskus kuitenkin. Suomenlapinkoira on toinen nuoruuden rakkaus, hieman toisenlainen mutta yhtä kaikki lähellä sydäntä. Ja todennäköisesti tulen omistamaan lapparin ennen belgin hankintaa.

Muita kiinnostavia rotuja, joihin tulevaisuudessa varmasti tutustun paremmin, ovat staffi/amstaffi, akita ja dobermanni. Nämä siis kiehtovat ajatuksena ja ulkonäöllisesti valtavasti, mutta rodut ovat minulle vielä niin tuntemattomia etten voi sanoa aikovani joskus ottaa jonkun näistä.

  Siirry sivulle: 1 ... 3 4 5 ... 35
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28185
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6331
Viestejä yhteensä545690
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265843
(Tilastot päivitetty viimeksi 26.04.2024 klo 01:15)