Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Torstaina, 09.08.2012 klo 15:57

Sisustusta

Siirry sivulle: 1 ... 30 31 32 ... 34

Riisis

Riisis
Viestimäärä: 1609

VS: SISUSTUSTA - Perjantaina, 07.11.2014 klo 12:03  
+
0
^^Kyllä munkin on ihan pakko keksiä joku seinä, mihin tuon mäykkytapetin saan laitetua. Vaikka sitten tapetoin koirankopin sillä, kunhan jonnekin! :nauru:

^Totta, en tajunnutkaan ottaa tuota seikkaa huomioon. Onneksi ei ole kuin yksi seinä tapetoitavana. :hymy:

Kyllä nuo Kiurut nyt alkaa olemaan aikasta vahvoilla. Alkaa jo muodostumaan selkeä mielikuva itselle keltaisista lintusista olohuoneen seinällä. :shifty:

Nyt sitten onkin seuraava sisustusongelma: keittiön tapetti. Tai sitten vain vedetään maalarinvalkoista. Puolipaneeliakin mietin, koska meille on tulossa aika "maalaisromanttinen" keittiö. Itse en normaaliolosuhteissa ymmärrä panelointia, mutta se voisi sopia tuonne. Saiskohan niitä valmiina elementteinä, vai pitääkö nakutella kaikki erikseen? :nauru:
Lk mäyräkoira -08 &
Kk hollanninpaimenkoira -10
Lk hollanninpaimenkoira -13
(Viestiä on muokattu perjantaina, 07.11.2014 klo 12:04)

iisamai

iisamai
Viestimäärä: 201

VS: SISUSTUSTA - Sunnuntaina, 16.11.2014 klo 11:30  
+
0
^ Oon ollut aina siinä käsityksessä että ne pitää nakutella erikseen. Mutta ilmeisesti ainakin joistain rautakaupoista saa valmiita paneelipaketteja, joissa laudat on pätkitty tiettyyn mittaan :hymy:

Oon tässä naureskellut jonkin aikaa itsekseni, kun siskolle on ollut tapana naljailla siitä miten heidän sisustus passaa kissojen väriin (todella vaaleat sävyt, valkoista ja vaaleanharmaata). Ja nyt sitten oman asunnon sisustus on sävy sävyyn omien koirien kanssa. Täältä kun löytyy ruskeaa, harmaata, mustaa, valkoista, puuta ja tehosteena vähän punaista :nauru: Taisi pilkka osua omaan nilkkaan ja hyvin sulautuu koirat tänne.

Mutta jännä miten se sisustusmaku muuttuu. Aiemmin inhosin harmaata, mutta asunnossa seinät on enemmänkin harmaanvalkoiset ja lattialla harmaa muovimatto. Mutta kun korostaa sitä mitä inhoaa, niin kyllä siitä yllättäen pitääkin. Tosin tuota muovimattoa inhoan edelleen, se näyttää aina likaiselta.
Slkn Kuura
Slkn Pihka (sij.)

Piipsu

Piipsu
Viestimäärä: 455

VS: SISUSTUSTA - Keskiviikkona, 19.11.2014 klo 23:08  
+
0

griffon kirjoitti:

Mistä Piipsu oot ostanut tuon pesutornin vieressä olevan säilytyskori -"hässäkän" ? Tarttis ostaa uusi ja tuo näyttää sopivalta :)



Ikeastahan se. :D ajaa asiansa hyvin jos ei muuta. Ja oli melko halpakin. :)
http://piajakarvakorvat.blogspot.fi/
PitaPata Dog tickers
Welsh Corgi Pembroke Sunoasis's Dance In June Time "Luca" s. 5.8.2012

PitaPata Dog tickers
Japaninpystykorva Donorei Pommi Viritetty "Pyry" s. 19.6.2013

BaeLiana

BaeLiana
Viestimäärä: 1860

VS: SISUSTUSTA - Tiistaina, 16.12.2014 klo 17:52  
+
0
Nyt mulla sit makaa pihalla hyväkuntoisia 1959 vuoden ikkunoita, koska uudet ovat talossa. Ajattelin, että niistä vois keksiä jotain kivaa sisustukseen tai vaikka kasvihuoneeseen joskus. Öh, eivät ole ihan pieniä ja jossain niitä varmaan tarvis säilöä. Myyntiin? Noista näköjään pyydetään ihan kiitettäviä hintoja. Varmaan tarvisi kuvata ja mitata. Yhden ilmoituksen lykkäsin jo Fb-kirppsiryhmään ilman tarkkoja tietoja tai kuvia.
pystykorvasekoitus Ronja 2010 ->
löytökatti Sulho 2013 ->
porokoira Heili 2014 ->

http://baeliana.kuvat.fi/#/

syntaksivirhe

syntaksivirhe
Viestimäärä: 1594

VS: SISUSTUSTA - Torstaina, 26.03.2015 klo 22:24  
+
0

Eihän tää oo kauheen paha 25-vuotiaan olohuoneeksi..? Huomatkaa ehkä maailman pähein ponituoli, jota en vaan voinut jättää ostamatta kirppikseltä! :nauru:
Welsh Corgi Pembroke
FI RU EE MVA BALT EE LV LT JMVA "Roxie" (n) 1/14 -sijoituksessa-

mannaa

mannaa
Viestimäärä: 927

VS: SISUSTUSTA - Torstaina, 26.03.2015 klo 22:47  
+
0
^No aika kiva! Ihailen tuota, miten valmiilta kaikki näyttää, vaikka et vielä pitkään olekaan tuossa asunnossa asunut. Iso peukku!
Mukana menossa snu Napo

syntaksivirhe

syntaksivirhe
Viestimäärä: 1594

VS: SISUSTUSTA - Perjantaina, 27.03.2015 klo 11:34  
+
0
^ Sain sohvan ja uuden keittiönpöydän vasta eilen.. 2kk tässä asunu, nyt on todellakin valmista! Ja kiitos kehuista :3
Welsh Corgi Pembroke
FI RU EE MVA BALT EE LV LT JMVA "Roxie" (n) 1/14 -sijoituksessa-
(Viestiä on muokattu perjantaina, 27.03.2015 klo 11:34)

raggetti

raggetti
Viestimäärä: 1725

VS: SISUSTUSTA - Maanantaina, 30.03.2015 klo 13:59  
+
0
Siis mun toive-värimaailma olis aikalailla tuollainen ku syntaksivirheellä, mut mies ei jostain syystä suostu :D
How to handle stress like a dog:

If you can't eat it
Or play with it

Then pee on it
And walk away

syntaksivirhe

syntaksivirhe
Viestimäärä: 1594

VS: SISUSTUSTA - Maanantaina, 30.03.2015 klo 15:45  
+
0
^ Mun poikkis kehu, että on nätti sisustus. Ja helpostihan tota saa muokattua kun vaihtaa vaikka verhot, matot & sohva-"asusteet" hillitympään suuntaan. Ehkä talvella sitten, nyt nautitaan karnevaalimeiningistä. :nauru:
Welsh Corgi Pembroke
FI RU EE MVA BALT EE LV LT JMVA "Roxie" (n) 1/14 -sijoituksessa-

Sufa

Sufa
Viestimäärä: 394

VS: SISUSTUSTA - Maanantaina, 30.03.2015 klo 20:01  
+
0
Mun lempiväri on pinkki ja muutenkin toi syntaksivirheen kämppä näyttää just siltä, että voisin suoraan muuttaa sinne! :love:

Hanma

Hanma
Viestimäärä: 362

VS: SISUSTUSTA - Keskiviikkona, 08.04.2015 klo 21:16  
+
0
Aamun aloitin synkistelemällä asumisasioita (purkautumisosastolle kävinkin aamulla nupisemassa) ja päivää kohden otin itteäni niskasta kiinni ja totesin: a) Joko mä yritän tehdä sisustamalla tästä ei-niin-kivasta asunnosta mahdollisimman kodikkaan, b) tai valitan ja kaipaan vain uuteen asuntoon (pääsemättä sinne), c) tai sitte eroan miehestä ja muutan oman mieleiseen kämppään (ja tämähän ei ole mulle vaihtoehto, mutta näin siis vaan itekseni mietiskelin kun mietin vaihtoehtoja miten mun kannattaa ratkaista tämä tilanne) :nauru:

Noh, valitsin a:n. Kun oikeasti mietin, niin pienestikin panostamalla saan tästä kodista oikeasti _kodin_. Tosin isommat ongelmat onkin se kosteusvaurio ja sokeritoukat, mutta mä nyt puhuin miehelle tuosta vaurion hoitamisesta ja mies sanoi, että hän juttelee talon omistajan kanssa että se tehtäisiin nyt pois alta. Ja sokeritoukkiin mun on nyt vaan keksittävä joku keino.. tietysti jos myrkyttäisi asunnon esim. 1krt/viikko, niin toukkakannan saisi pidettyä mahdollisimman pienenä ja ainakaan niitä ei näkyville asti tulisi (olen pari kertaa myrkyttänyt ja oli melko pitkän aikaa niin etten törmännyt yhteenkään toukkaan). Ja en nyt varma oo, mutta kun tuo kosteusvaurio hoidetaan pois, niin saattaahan sokeritoukatkin kadota/vähentyä, kun nimenomaan sokeritoukat tykkää kosteista paikoista/kosteusvaurioista yms. Sitä vaan mietin, että mahtaako asuntoon tulla kivat myrkyn lemut jos täällä suihkii niin usein.. tietysti jos tuulettaa aina kun myrkyttää?

Mutta sitten siihen sisustukseen! :roll: Meillä on siis 1963 vuonna rakennettu rintamamiestalo, jossa on tuulikaappi, eteinen, porraseteinen (lähtee vintit rappuseen ja ovi pieneen komeroon rappusten alla), tupakeittiö, makuuhuone, pesuhuone, sauna ja yläkerrassa pieni porraseteinen, 2 makuuhuonetta, joissa toisessa on alko-ovi(?). Tilaa on kivasti, mutta nyt meillä on vain alakerta käytössä ja nyt tilaa on liian vähän siis. Tupakeittiöön on ängetty ruokapöytä, tv-taso, sohva ja gerbiilien terraario ja on tuossa puuhellakin, niin ja keittiötasot tietysti. Sitten makuuhuoneessa tietystikin makuuhuone. Tuo alakerran makkari on oikeasti olohuoneeksi sopiva, mutta koska itse en tykkää makkarista yläkerrassa, niin päätettiin tehdä tuosta makkari. Nyt kuitenkin on ruvennut niin kyllästyttämään tämä alakerran ahtaus, että ajattelin siirtää makkarin yläkertaan (ensimmäiseen pienempään huoneeseen, koska isossa makkarissa on biljardipöytä) ja tupakeittiön olkkari saa siirtyä oikeaan paikkaansa eli erilliseen olohuoneeseen.

Mun pitäis kuitenkin löytää ensin kattovalaisin yläkerran makkariin, koska nyt siellä ei ole minkäänlaista valaisinta :nauru: Mulla on aika pieni budjetti, ajattelin max. 50e valaisinta. Löysin ellokselta tämmösen timantti valaisimen, joka on kylläkin tarkoitettu ikkunalle, mutta kai tuo makuuhuoneen kattoonkin sopisi? Makkarissa on kuiteskin myös pieni jalkalamppu eikä makkarissa muutenkaan tarvi kummempaa valaistusta.

Kaipaisin nyt siis vinkkejä edullisista kattovalaisimista! Ja haluaisin ehkä tupakeittiöönkin uuden lampun, niin saa vinkkailla kaikenlaisia lamppuja (max. 50-60e), erityisesti roikkuvat lamput kiinnostaa. Plafondit(?) ei kiinnosta lainkaan. Sellaiset kohdevalaisimetkin vähän tökkii, paitsi jos on oikeesti kauniit ja hyvät! :hymy:
u. Leonberginkoira "Pontus" s. 22.8.2013
n. Mittelspitz-sekoitus "Mallu" s. 6.8.2014

blogi
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 08.04.2015 klo 21:20)

dinski

dinski
Viestimäärä: 1209

VS: SISUSTUSTA - Keskiviikkona, 08.04.2015 klo 21:27  
+
0
^ Mä tulin lähinnä noista sokrutoukista sanomaan, että meillä (kerrostalokaksio, 3.krs) oli ennen kylppäriremppaa valtavasti sokeritoukkia kans, erityisesti siellä kylppärissä. Joka aamu sai morjestaa Penan ja Erkin ja Martin ja kaikki kaverit ennenkö ne vilisti piiloon :nauru: (hyi.) Meillä oli kylppärissä kanssa kosteusvauriota, joten rempan jälkeen kaikki vaan katosi, eli uskon että teilläkin vaikuttaa hyvin paljon siihen määrään sit kun kosteusvaurioista selviätte. Saunatiloissa niitä saattaa näkyä omakotitaloissa vaikkei oliskaan mitään vaurioita, mutta hyvin harvakseltaan.
Tuommosia timanttilamppuja on vissiin useampaa eri merkkiä ja en nää syytä miksi ei kävis makkarin lampuksi. Varsinkin jos valkkaa vähän himmeemmän lampun siihen, kirkkaasta saattaa tulla tosi terävät varjot tuon kehikon vuoksi (sen takia ei mun mielestä esim eteiseen tai valkoiseen keittiöön ole paras vaihtoehto). :hymy: Riisipallolamput on tosi edullisia aina, ja sit Anttilasta ja Ikeasta pystyy monesti tekemään edullisia löytöjä!
Welsh corgi pembroke "Leppo", s. 3.4.2014
Leppoisaa -blogi

Hanma

Hanma
Viestimäärä: 362

VS: SISUSTUSTA - Keskiviikkona, 08.04.2015 klo 23:28  
+
0
^Olis kyllä mahti helpotus, jos nuo toukat häviäisi rempan myötä.. on ne vaan niin iljettäviä :neutral: Meillä on vähän nyt vielä mietinnässä, että aukaistaanko tuo eteinen ja porraseteinenkin (nyt on avattu komero, jonka alla se vauriokin on), kun isäni oli sitä mieltä, että niistäkin saattaa löytyä jotain, kun on niin lähellä tuota komeroa ja muutenkin vanhaa remontoimatonta osuutta. Muuten talon alakerta on tehty lattiaa myöten uudestaan.

Mulle kyllä passais tuo eteistenkin aukaiseminen, koska se tarkoittaa sitä, että niihin saa katsella sitten uudet muovimatotkin! Nyt niissä on tuollaiset ältsin rumat ruskeat muovimatot :ttou: Ja tietty jos niistäkin löytyy jotain kosteutta, niin sais nekin kuntoon! Ei se auta jos yhden vaurion hoitaa ja jättää mahdolliset muut vauriot hoitamatta.

Mutta nyt on kyllä järjetön sisustusvimma! Harmi kun rahaa ei oo nyt hirveesti, mutta onneksi ens kuussa alkaa työt! Kaikenlaista ostettavaa olis kyllä.. mattoja, verhoja ym sisustuskamaa.. :nauru:
u. Leonberginkoira "Pontus" s. 22.8.2013
n. Mittelspitz-sekoitus "Mallu" s. 6.8.2014

blogi

Lyytikäinen

Lyytikäinen
Viestimäärä: 461

VS: SISUSTUSTA - Keskiviikkona, 15.04.2015 klo 10:21  
+
0
Täällä päästiin vihdoin ja viimein muuttamaan edesmenneiden isovanhempieni tiluksille (alakerta rempattu nyt alkuun mun asumukseksi ja seuraavaksi yläkerta porukoille "mökiksi"). Puolet tavaroistani on vielä vanhassa kämpässä, mutta näyttää uhkaavasti siltä että suurimman osan isommista huonekaluista saan pistää joka tapauksessa myyntiin. Täällä on tullut niin mielettömän upeita huonekaluja vastaan (joilla on vieläpä tarina takanaan!), etten todellakaan halua niistä luopua. Kämppä tuntuu hyvin omalta tällaisenaan, mitä nyt seiniltä puuttuu vielä liuta yläkerran komeroista löytyneitä valokuvia, lehtisiä ja tauluja (mm. hevostaulut 1900-luvun alkupuolelta). Verhotkin vielä uupuvat, mutta pikkuhiljaa hyvä tulee... :nauru:



Tiluksien maisemat eivät tähän ketjuun taida kuulua, mutta niistä lisää (tulevaisuudessa enempi) meidän blogissa.
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 15.04.2015 klo 10:26)

Saarameow

Saarameow
Viestimäärä: 1296

VS: SISUSTUSTA - Keskiviikkona, 15.04.2015 klo 11:58  
+
0
^Aivan ihana talon henkeen sopiva sisustus! Ja voi vitsi noi blogissa näkyvät maisemat. Ihan sellanen tontti minkä iteki haluais, ihana :love:
corgi Una 140610
shelam Atlas 190113
auspai Ares 040314

NiiNu

NiiNu
Viestimäärä: 1727

VS: SISUSTUSTA - Keskiviikkona, 15.04.2015 klo 12:14  
+
0
^^Mistä tommosia ihanuuksia löytyy?! :love:

Vähän OT:na, mutta vaikka me juuri avon kanssa ostettiin ihana pieni kerrostalokaksio, johon oon kotiutunut tosi hyvin, ja pk-seudulla pääsee (yleensä) kätevästi julkisilla liikkumaan ja työpaikkoja löytyy paremmin ja ruokakaupat kivasti ihan vieressä jne jne.. niin voi että tuollaiset maisemat mitä Lyytikäisen blogissa näkyy saa aina henkäisemään ihastuksesta ja haaveilemaan omasta pienestä tönöstä vähän jossain syrjemmällä.
Shelttityttö Hertta, s. 05/2012

kianen

kianen
Viestimäärä: 46

VS: SISUSTUSTA - Keskiviikkona, 15.04.2015 klo 12:39  
+
0
Mäkin tykkään hirveästi meidän tämän hetkisestä asunnosta, mutta siirtäisin sen mieluusti Helsingin maisemista johonkin vähän sivummalle. Toivottavasti päästäisiin alkusyksystä muuttamaan Vaasaan joksikin aikaa, kuten vähän on ollut suunnitelmissa.
Welsh corgi cardigan "Kelmi" s. 15.6.2015
Marsulassa sheltie Mörkö ja peruaani Muksu

Lyytikäinen

Lyytikäinen
Viestimäärä: 461

VS: SISUSTUSTA - Keskiviikkona, 15.04.2015 klo 12:52  
+
0
NiiNu, länsirannikolla asustellaan. :) Itse asiassa täältä ei ole kaupungin keskustaan kuin vajaa 5km, töihinkin pyöräilen tasan vartissa. Viime vuonna uusittiin tieyhdistyksen kanssa tuo pikkutie kokonaan, eli todellakin kelpaa pyörällä kulkea kun on melkeinpä uunituore asfaltti alla.

mannaa

mannaa
Viestimäärä: 927

VS: SISUSTUSTA - Keskiviikkona, 15.04.2015 klo 14:00  
+
0
Mahtavat tapetit Lyytikäisellä :peukku:
Mukana menossa snu Napo

Riisis

Riisis
Viestimäärä: 1609

VS: SISUSTUSTA - Keskiviikkona, 15.04.2015 klo 14:25  
+
0
Lyytikäinen: Mistä nuo tapetit ovat peräisin?! :eek: Kerro heti!
Lk mäyräkoira -08 &
Kk hollanninpaimenkoira -10
Lk hollanninpaimenkoira -13

  Siirry sivulle: 1 ... 30 31 32 ... 34
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28191
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6331
Viestejä yhteensä545692
Uudet käyttäjät tänään6
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään2
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265843
(Tilastot päivitetty viimeksi 26.04.2024 klo 20:15)