Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Sunnuntaina, 02.05.2010 klo 10:54

Takkutukat

Siirry sivulle: 1 ... 4 5 6

PenniMyy

PenniMyy
Viestimäärä: 293

VS: TAKKUTUKAT - Torstaina, 20.05.2010 klo 23:18  
+
0
Tärskäytän ihteni tähän ketjuun! Takuista oon jo pitemmän aikaa haaveillu taas, ja eilen sitten parturi-kampaaja kaverini lupautui projektiin ryhtyä. Nyt vaan täytyy vähän kasvattaa vielä tukkaa koska on sen verran kerrostettu malli. Pisimmät hiukset on nyt kyynärpäihin asti ja mulla haaveissa oikeasti pitkät rastat, jonniin verranhan ne tuosta lyhenee rastottaessa. Syksyyn siis ootamme :cool:

Aikasemmin mulla on ollu kampaajalla tehdyt takkuset tukassa, tykkäsin kyllä hulluna! Kyllästyin niihin vajaassa kahdessa vuodessa ja kavereitten kans avattiin ne. Kaks päivää meni, paljo hoito-ja selvitysaineita ja muutamia kampoja ja tukkahan oli sen jälkeen tyyliä Rauli Badding. :eek: Mutta äkkiä ne siitä tokeni kun vähän nappasi latvoja poies.

Ataraxie

Ataraxie
Viestimäärä: 5

VS: TAKKUTUKAT - Tiistaina, 25.05.2010 klo 14:22  
+
0
Haa, takkupäitä täällä :) Mulla tulee parin kuukauden päästä kaksi vuotta täyteen näitten hiusmatosten kanssa.

Vielä muutama vuosi takaperin olin vahvasti sitä mieltä, että rastat on hiusten pilaamista eikä kenenkään niitä kannata ottaa. Onhan ne nastan näköiset, mutta kun ei niitä saa sitten millään ilveellä pois... Tulipa sitten kesä joka muutti kaiken. Tehtailin viikon aikana vyötäröön asti ulottuviin hiuksiini 60 kpl pikkulettejä, kun halusin vähän vaihtelua yleensä aina auki tai ponnarilla olleeseen kuontaloon. Letit oli kauheen kivat ja helpot, mutta irtihän ne päästä kasvaa, eli ei niitä kovin montaa kuukautta voi ainakaan kovin siistinä pitää. Yks päivä vaan tajusin, että niiden tyvethän on ihan rastoittuneet, eli en mä niitä auki saa... Pohdittuani mikä nyt eteen, pitääkö leikata ihan siiliksi, sai kaveri idean, että tehdään mulle rastat. Vähän aikaa sitä kypsyttelin mutta sitten päädyin että enhän mä mitään häviä jos toinen vaihtoehto on kalju. Takuttamisvaiheessa selvisi, että olisi ne juuret sittenkin suht helposti auki saanut, mutta olin jo niin orientointunut että nyt takut tulee etten sitten halunnut enää ruveta perääntymään.

Aikaa meillä meni mun ja sen idean saaneen kaverin kanssa viikonloppu, alkaen pikkulettien avaamisesta perjantai-iltana päättyen sunnuntaina joskus aamupäivästä valmiiseen takkupehkoon. Huovutusneulaa pääasiassa käytettiin, tämä takutuksessa auttanut kaveri oli kuullut oman kaverinsa tehneen itselleen rastat sillä keinolla. Kummallakaan meistä ei ollut mitään kokemusta ja kyllähän mä onnistuin itseltäni yhden rastan irrottamaankin liiallisella tökkimisellä. Mutta se hyvä puoli huovutusneulassa on, ettei ole koskaan, edes silloin alussa tarvinnut pelätä näiden aukeamista. Tosin kääntöpuolena sitten se, että kun mä joskus haluan näistä eroon, on ainoa vaihtoehto tosiaan leikkaus, nää ei kyllä millään tökötillä aukea vaikka liottaisi viikon ja irtohiusten määräkin olisi varmaan niin suuri ettei kannata edes yrittää. Enkä mä näitä kyllä sen puoleen pois ole haluamassa :cool:
Auringossa aina Varjo seuraa kulkijaa, kun päivä painuu pilveen niin Varjo... seuraa kintereillä entistä tiiviimmin.

bpgn Eloisa Qisa "Varjo" 6.6.2010

pippuri

pippuri
Viestimäärä: 33

VS: TAKKUTUKAT - Torstaina, 27.05.2010 klo 13:41  
+
0
Oli kyl nyt pakko liittyä tänne koirat.comin keskusteluihin, kun on niin pirun mielenkiintosia aiheita :)

Nuo iBoxin takut tuossa kuvassa näyttää kivoilta! (sivulla 3) Mietin tässä että jos itsekin tekisin tuollaisia tukkaani, niin pysyisikö se tuollaisena pitkään? Siis en halua oikein kunnon pötköjä tukkaan, vaan juurikin tuollaiset mitkä tuossa iBoxin kuvassa on. Ja onko sitten hiukset ihan menetetty tapaus jos on nyt edelleen kyse iBoxin kaltaisista takuista? Eli saako niitä selviksi enää ikinä?

Sitten olis vielä kysymys että kuinka pitkään tukkaan takut kannattaa tehdä? Itellä on vasta olkapääähän asti hiukset kasvanut.

iBox

iBox
Viestimäärä: 743

VS: TAKKUTUKAT - Torstaina, 27.05.2010 klo 14:05  
+
0
Omasta puolestani voin vastata, että hiukset näytti tolta (kuva s. 3) ehkä pari päivää. Sit alko irtohiukset lentämään. Tiivistelin suolavedellä ja tiivisty tosi paljon, ei ollu enää yhtään noin muhkeat ku tossa kuvassa. Nyt nää on ollu kohta 3 viikkoa ja 3 kertaa oon pessy. Edestä/sivuilta on tosi kivat, takuttunukin tosi hyvin mut sit tuol takaraivolla on noi takkujen juuret ihan huopaantuneen näköset ja enemmän ja vähemmän kiinni toisissaan. :pyssyt:
Kuten kuvasta näkee, ei näitä paljoa auki kehtaa julkisilla paikoilla pitää.. :roll: (Kuva on kyllä huono, ei näy ollenkaan etupuolen hienosti takuttuneet pötkylät..) Mut eikös se niin ole, että takut on ikuisuusprojekti, kärsivällisyyttä vaan.. :cool:

(Viestiä on muokattu torstaina, 27.05.2010 klo 14:08)

pippuri

pippuri
Viestimäärä: 33

VS: TAKKUTUKAT - Torstaina, 27.05.2010 klo 14:26  
+
0

iBox kirjoitti:

Mut eikös se niin ole, että takut on ikuisuusprojekti, kärsivällisyyttä vaan.. :cool:



Hmm :) Tarttee pistää takut harkintaan. Kivan näköisethän nuo ovat mutta en tiiä kuinka kauan mun kärsivällisyys kestää.

iBox

iBox
Viestimäärä: 743

VS: TAKKUTUKAT - Torstaina, 27.05.2010 klo 14:42  
+
0
Mun mielestä noi on suhteellisen karmeen näköset. :nauru:

Dogiliini

Dogiliini
Viestimäärä: 32

VS: TAKKUTUKAT - Torstaina, 27.05.2010 klo 14:49  
+
0
Mä olen nyt kehittänyt jonkun ihastuksen rastoihin ja haluaisin mahdollisimman nopeasti kuiturastat päähän kesätukaksi :nauru: Ainut ongelma on niiden kiinnitys, eli itse saisin etummaisiin hiuksiin laitettua, mutta takahiuksiin en pysty niitä letittämään:mietiskel: Koitin avomiestä nakittaa siihen hommaan, mutta sen letitystaidot on aika heikot..Kampaajalle ei viittis mennä maksamaan yli 200 euroa letittämisestä..blah. Niin ja ei noita kuiturastoja varmaan luokitella tähän ketjuun kuuluvaksi, mutta liippaa kuitenkin läheltä...:eitietoo:

myrkku

myrkku
Viestimäärä: 2138

VS: TAKKUTUKAT - Torstaina, 27.05.2010 klo 14:50  
+
0
iBox, nyt sulla on tiivistymässä ne, näkyy samanlaisia mutkia kuin mulla kun lähtivät tiivistymään. Paljon pyörittelyä, varsinkin näin ensimmäisen puolenvuoden ajan :D

Mutta varoituksen sana, jos ne ei lähde suoristumaan, tulee niistä mutkaisia ja hirveästi lenkkejä takkuihin, niinkuin mulle tuli. Nyt pitäisi pitää kunnon huovutusneula-bileet ja laittaa lenkit rastaan kiinni, mutta se olisi ollut paljon helpompaa alkuvaiheessa.:roll:

Noh, viisastuin näinkin paljon :nauru:

Elsa

Elsa
Viestimäärä: 196

VS: TAKKUTUKAT - Torstaina, 27.05.2010 klo 14:55  
+
0
Onkos ihmiset keksiny koristella rastojaan jotenkin? Eilen näin hyvin luovan luomuksen eräällä miehellä: rastoihin oli pujotettu tölkkien kansissa olevia klipsejä ja kiinnitetty leipäpussin sulkijoita :nauru:
spn Aufruhr Darina "Dara"
s.23.1.2010
Kuvagalleria

iBox

iBox
Viestimäärä: 743

VS: TAKKUTUKAT - Torstaina, 27.05.2010 klo 15:01  
+
0
Myrkku; eilen jaksoin viimenään korjata yhestä hyvin tiivistyneestä takusta silmukan. Hermo meinas mennä suunnilleen sataan kertaan mut sain kuin sainkin sen pois! Khihii. Ja tosiaan, miks ne lenkit tulee just niihin mitkä on parhaiten takuttunu, tulisvat noihin mitkä on löysiä nii ois paljon helpompi poistaa.. :mietiskel:

Rapido

Rapido
Viestimäärä: 299

VS: TAKKUTUKAT - Torstaina, 27.05.2010 klo 18:26  
+
0
Mulla on ollut koristeena myös tölkinavausjuttuja ja helmiäkin :)
X-rotu Armi 05/2013
Leonberginkoira Wanda 02/2004-10/2012

iBox

iBox
Viestimäärä: 743

VS: TAKKUTUKAT - Perjantaina, 28.05.2010 klo 22:14  
+
0
Huomaako eroa edelliseen? :viheltel:
Juuret revitty erilleen, irtohiukset pujoteltu virkkuukoukulla ja latvat laitettu. Ja aikaa meni kevyet 3 tuntia.. :shifty:

nevermind

nevermind
Viestimäärä: 498

VS: TAKKUTUKAT - Lauantaina, 29.05.2010 klo 13:19  
+
0
^ Vautsi! Kyllä huomaa eron! Hyvä juttu että jaksoit panostaa. :peukku:
Munkin täytys vähän skarpata ja hoitaa nää nyt taas kuntoon. Pitäs käydä ostaan uus huovutusneula, kun se vanha meni poikki. Ja noita irtohiuksia pitäs kyl kanssa saada kuriin. Huhhuh.
Bokseri Oona 25.11.2009

Rapido

Rapido
Viestimäärä: 299

VS: TAKKUTUKAT - Lauantaina, 29.05.2010 klo 13:28  
+
0
Tää oli eilen takkutukkamiitissä. Oli kivaa :hymy:
X-rotu Armi 05/2013
Leonberginkoira Wanda 02/2004-10/2012

iBox

iBox
Viestimäärä: 743

VS: TAKKUTUKAT - Lauantaina, 29.05.2010 klo 13:35  
+
0
Äkkiseltään katoinki, että joku miitti oli ollu. Mitäs teitte? :)

Rapido

Rapido
Viestimäärä: 299

VS: TAKKUTUKAT - Lauantaina, 29.05.2010 klo 16:16  
+
0
^ Yhelle jotkut paranteli takkuja, mä löllyttelin sen kämpän omistajan hamsteria ja litkin yhtä sidukkaa. Ja jengi ryyppäsi :cool:
X-rotu Armi 05/2013
Leonberginkoira Wanda 02/2004-10/2012

iBox

iBox
Viestimäärä: 743

VS: TAKKUTUKAT - Lauantaina, 29.05.2010 klo 16:36  
+
0
No joo, kuulostipas kivalta. Mää kans!
Oliks teitä monta?
(Viestiä on muokattu lauantaina, 29.05.2010 klo 16:36)

Rapido

Rapido
Viestimäärä: 299

VS: TAKKUTUKAT - Lauantaina, 29.05.2010 klo 16:41  
+
0
Mitähän meitä oli mitä mäkin ehdin nähdä..hmm.
joku 15? :D
X-rotu Armi 05/2013
Leonberginkoira Wanda 02/2004-10/2012

iBox

iBox
Viestimäärä: 743

VS: TAKKUTUKAT - Lauantaina, 29.05.2010 klo 16:43  
+
0
Tosi paljon! :eek:
Mä oisin kuvitellu, et hyvä jos kuus ihmistä uskaltautuu paikalle. :mietiskel:

Rapido

Rapido
Viestimäärä: 299

VS: TAKKUTUKAT - Lauantaina, 29.05.2010 klo 17:26  
+
0
^ Oli ihan kivasti joo. Tosin enemmän ihmisiä oli kyllä ilmoittanut tulevansa paikalle :D
X-rotu Armi 05/2013
Leonberginkoira Wanda 02/2004-10/2012

  Siirry sivulle: 1 ... 4 5 6
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28212
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6341
Viestejä yhteensä545735
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265871
(Tilastot päivitetty viimeksi 05.05.2024 klo 15:30)