Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Torstaina, 06.05.2010 klo 13:05

Työ

Siirry sivulle: 1 ... 9 10 11 ... 13

Miana

Miana
Viestimäärä: 2905

VS: TYö - Keskiviikkona, 02.11.2011 klo 17:31  
+
0
^^ Mä olen lukion jälkeen tehnyt heppahommia myös ja opiskellutkin alalle ammatin. Sekä polttnaut itseni ihan piippuun ulkomailla ko hommissa ja lopettanut ne täysin. Tän jälkeen päätin opiskella jonkun "oikean ammatin". Olen valmistunut laboratorioanalyytikoksi 2008 ja tehnyt noita töitä keväästä 2008 syksyyn 2009 (jolloin jäin äitiyslomalle). Nyt oon ollut kotona lasten kanssa ja vähitellen alkais olla aika tehdä muutakin. Mua ei vaan pätkääkään kiinnosta noi labratyöt. Jotain muuta pitäs keksiä, mutta mitä?:eitietoo: Kuitenkin, kun mulla on jo kaks ammattia, tuntuu niin turhalta opiskella enää kolmatta. Oppisopimus kelpais kyllä, mut mille alalle :mietiskel:.
Miimi ja Tilli

Blogi (, jossa ei elämää tälläkään hetkellä)

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: TYö - Keskiviikkona, 02.11.2011 klo 17:38  
+
0
Notte, kiitos vinkistä :wink: Mitä tossa googlettelin, niin oppisopimuksella valmistuis vissiin hammaslaborantiksi, joka on siis 2. asteen tutkinto. Yleinen suomi24-mielipide tais olla, että ne tekee samat hommat kuin teknikotkin, mutta huonommalla palkalla :neutral:

Miana, mäkään en vois kuvitella tekeväni enää ikinä heppahommia, ja vähiten astmasta johtuen.. :nauru: Mä olen vähän pelleilly ajatuksella että menis suutarille, kellosepälle tmv oppisopimukseen oikein kunnon kisällimeiningillä, mutta palkkaa ois hyvä saada maallisenakin, eikä pelkästään tiedonjanon sammutuksena... ;p
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/

ellikeksi

ellikeksi
Viestimäärä: 3147

VS: TYö - Keskiviikkona, 02.11.2011 klo 17:46  
+
0
Voi, minuakin niin poltteli pikkutytöstä asti saakka olla heppatyttö. Ja sitten todettiinkin heinäallergia. Ei se herkkua kuulosta olevan, ystäväni ollut alle tonnin palkalla lappaamassa sitä ihteään tyyliin 06-21 työvuoroilla joka ikinen päivä... very glamorous.

OT jannie: mikä se siun ponin nimi oli, mietin vain että eikös se ollut sinä, joka tunsi Riksunkin? Ajattelin et mahtaisko olla tuttu poni, jonka ostit :)

Mun unelma-ammatti olis lottovoittaja. Tässä joka lauantai pistän hakemusta sisään, mut vielä ei ole napannut.

Karvakamu

Karvakamu
Viestimäärä: 6534

VS: TYö - Keskiviikkona, 02.11.2011 klo 17:48  
+
0

jannie kirjoitti:

Mun suurin ongelma on ihan rehellisesti se, etten MILLÄÄN keksi mikä olis sellainen työ, mitä haluaisin tehdä seuraavat 30-40 vuotta.



Miana kirjoitti:

Kuitenkin, kun mulla on jo kaks ammattia, tuntuu niin turhalta opiskella enää kolmatta. Oppisopimus kelpais kyllä, mut mille alalle :mietiskel:



Siinä on mun ajatukset tiivistettynä.

Sain tänään soitettua Kelaan. Eivät ota palkkatuella työhön ketään (ottavat vaan koulun kautta harjottelijoita ja sillon täydellä palkalla). Eli se siitä, periaatteessa mulla ei siis tule oleen mitään mahollisuuksia päästä koskaan sinne töihin.

Mitäs nyt sitten? Mietin kyllä, että hakisinko työelämävalmennukseen iiiiihan eri alalle. Sisustus kiinnostais, joku pieni sisustuspuoti ois tosi jees. Pari tiedänki jotka ois kyllä aika ihanilta vaikuttavia paikkoja. Mutta jotai on pakko löytää, en kestä tätä huonoa rahatilannetta kovin pitkään enää! Tympii kyllä, liitto on mulle auki parin kuun päivärahat ja kaupungilta on maksamatta viime kuun ylimääräsistä tunneista. Millonhan lie tuun näkeen ne rahat... Ei nyt ihan liittyny aiheeseen, mutta tympii ni piti purkaa :nauru:
Lotta 09/11
Villa 02/13
Enkelikoira Peppi

Koirailua & käsitöitä

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: TYö - Keskiviikkona, 02.11.2011 klo 17:48  
+
0
^^Laitan sulle yv:tä :nauru:

*muoks* väksy ja laitan sitä sitte ku pääsen töistä, muuten jää työt tekemättä... :nauru:
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 02.11.2011 klo 17:49)

Alerte

Alerte
Viestimäärä: 3393

VS: TYö - Keskiviikkona, 02.11.2011 klo 17:50  
+
0
Tuli tosta lottovoittajasta mieleen kun Annassa 40/11 oli juttu siitä miten voisi lopettaa työt nuorena (=rikastua). Sitten siinä haastateltiin jotain talousneuvojaa joka selvensi että vehkeilemällä lainojen kanssa ajan kanssa fyffeä saa niin paljon että voi lopettaa päivätyöt kokonaan (hän itse aikoi lopettaa työt myös). Musta tuntui tosi pahalta, koska ei varmasti tee taloudelle yhtään hyvää jos kaikki pumppaa lainoista parhaat palat itselleen..

muoks. ellikeksin viestiin viitaten
uudelleenbrittiläistynyt mudisti/corgisti

Suden Sade
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 02.11.2011 klo 17:50)

Frosty

Frosty
Viestimäärä: 956

VS: TYö - Perjantaina, 04.11.2011 klo 12:50  
+
0
Karvakamu! Sinä olet siis ammatiltasi sosionomi? Onko alalla oikeasti huono työllistymistilanne vai riippuuko vaan kaupungista? Haluaisitko kirjottaa opiskelusta vaikka tuonne opiskelu-pulinaan? Itse nimittäin ajattelin hakea opiskelemaan sitä keväällä, mutta nyt rupesin miettimään että kannattaako, jos ei saa valmistumisen jälkeen töitä.
SLK N Sani -03
SPK N Ansa -10

Karvakamu

Karvakamu
Viestimäärä: 6534

VS: TYö - Perjantaina, 04.11.2011 klo 13:14  
+
0
^ Joo, viime vuoden jouluna valmistuin. Alalla ei ole huono työllisyystilanne. Mun huono tilanne johtuu siitä, että mulla ei ole kokemusta yhtikäs mistään muusta kuin päivähoidosta. Jälkikäteen ajatellen työharjoittelupaikatkin on menny niin mönkään kuin vain voi. Eli siksi olenkin hakemassa tuohon työelämävalmennukseen, jotta saan nähdä mimmoista työtä voin koulutuksellani tehdä ja saan kokemusta. Ja siis päivähoidossa riittäisi töitä (tosin kaupunkihan ei käsittääkseni saa palkata sosionomeja lastentarhanopeiksi vakkarihommiin), kuten myös lastensuojelussa. Ja nämä on alueita joista mulla on kokemusta ja toista en kestä fyysisesti ja toista psyykkisesti. Oon liian herkkä lastensuojeluun, työt tulee auttamati kotia mukaan. Voin kirjotella opinnoista toiseen ketjuun.
Lotta 09/11
Villa 02/13
Enkelikoira Peppi

Koirailua & käsitöitä

alphabetty

alphabetty
Viestimäärä: 441

VS: TYö - Perjantaina, 04.11.2011 klo 17:26  
+
0
^^ Täällä myöskin yksi sosionomi.
Henk. koht itellä on ollu sellainen tilanne, että on ollut jopa useempi työpaikka tarjolla, joista on voinut valita mieleisensä. Sosionomi voi työskennellä niin laajalla alueella (päivähoito,kuntoutus, vanhukset jne.) että mun mielestä työllisyystilanne on tosi hyvä. En esimerkiksi tiedä ketään entistä luokkakaveriani joka ei olis oman alan töissä parhaillaan.

Opiskelupaikoista/kouluista voikin sitten olla montaa mieltä.
Menossa mukana lancashire heeleri Koda. Muistoissa cavalier kingcharlesinspanieli Simba<3
http://nnunmaailma.blogspot.com/
Mikään ei ole niin hienoa kuin suuri seikkailu, paitsi kotiinpaluu.

taiyo

taiyo
Viestimäärä: 442

VS: TYö - Perjantaina, 04.11.2011 klo 17:47  
+
0
^^Ainakin pääkaupunkiseudulla sosionomi voidaan palkata myös vakituiseen lastentarhanopettajan toimeen. Esiopetuspätevyyttä ei kuitenkaan ole.

Karvakamu

Karvakamu
Viestimäärä: 6534

VS: TYö - Perjantaina, 04.11.2011 klo 18:08  
+
0
^ Okei, onkohan siellä sitten niin puute työntekijöistä. Enkä nyt päätäni pantiksi laita tuosta, mutta mun mielestä Oulussa ei voi palkata vakkariksi sosionomia. Tai siitä ei ainakaan tykätä, koska ei tuota esiopetuspätevyyttä ole.
Lotta 09/11
Villa 02/13
Enkelikoira Peppi

Koirailua & käsitöitä

taiyo

taiyo
Viestimäärä: 442

VS: TYö - Perjantaina, 04.11.2011 klo 18:27  
+
0
^Jep, täällähän on todella kova pula pätevistä lastentarhanopettajista. Tietysti tuo esiopetuspätevyyden puuttuminen vaikuttaa siihen, kenet päiväkodin johtaja haluaa palkata, mutta usein päteviä hakijoita ei kerta kaikkiaan ole, jolloin sosionomi hakijana on melkein lottovoitto. :nauru: Itse olen nyt töissä Helsingin puolella ja täällä tilanne tuntuu olevan kuitenkin vhähän parempi kuin Espoossa tai Vantaalla, missä on tosi paljon kouluttamattomia ihmisiä töissä.

Muoks. Millainen työtilanne noin yleensä Oulussa muuten on lastentarhanopettajilla?
(Viestiä on muokattu perjantaina, 04.11.2011 klo 18:28)

Karvakamu

Karvakamu
Viestimäärä: 6534

VS: TYö - Perjantaina, 04.11.2011 klo 18:43  
+
0
^ Pula täällä on, tosi paljon on avoimia paikkoja, tai siis tiheään. Jos keikkaa tahtoo tehä niin johtajat melkeen kilpailee pätevistä sijaisista.
Lotta 09/11
Villa 02/13
Enkelikoira Peppi

Koirailua & käsitöitä

Miana

Miana
Viestimäärä: 2905

VS: TYö - Perjantaina, 04.11.2011 klo 18:52  
+
0

taiyo kirjoitti:

^^Ainakin pääkaupunkiseudulla sosionomi voidaan palkata myös vakituiseen lastentarhanopettajan toimeen. Esiopetuspätevyyttä ei kuitenkaan ole.



Mun käsittääkseni tuttu sai just vakipaikan päiväkodista sosionomin papereilla. Tämä siis Treella.
Miimi ja Tilli

Blogi (, jossa ei elämää tälläkään hetkellä)

alphabetty

alphabetty
Viestimäärä: 441

VS: TYö - Perjantaina, 04.11.2011 klo 19:13  
+
0
^Jep täällä hyvinkin mahdollista.
Eskaripätevyyttä kun tarvitaan vain eskarissa. Sinnekkin voi palkata sosionomeja sijaiseksi, vaikkei eskaripätevyyttä ole tai vaikka ei olis suuntautunut edes lapsiin/nuoriin/sospedaan.
Eli päiväkodeilla ei sinänsä ole mitään estettä palkata sosionomeja lto:ksi, poislukien eskarin.
Menossa mukana lancashire heeleri Koda. Muistoissa cavalier kingcharlesinspanieli Simba<3
http://nnunmaailma.blogspot.com/
Mikään ei ole niin hienoa kuin suuri seikkailu, paitsi kotiinpaluu.

esss`

esss`
Viestimäärä: 127

VS: TYö - Perjantaina, 04.11.2011 klo 19:50  
+
0
Muutamakin puhui aikasemmin heppahommista. Ja ilmeisesti kaikilla enimmkseen negatiivisiä kokemuksia.. :neutral: Itsehän olen ammatiltani ratsastuksenohjaaja ja koulutustani vastaavassa osa-aika työssä. Tienaan enemmän kun toverit kauppojen kassoilla ja kahviloissa kokoaikatyössä. Tunteja tulee 25-30h/vko. 4 päivää viikossa töitä. Myös ulkomailla on käyty töiden merkeissä, ja sielläkin viihdyin. Muuten mukava työ, mutta jotenkin ei vaan aina jaksa olla iloinen ja vääntää jokaista asiaa rautalangasta. Siispä alan vaihto mietinnässä. Siispä ilmottaudun myös mukaan miettimään mitä minustakin tulee isona. Tai edes joskus..
2x Jackrusselinterrieri

Muistoissa
1x saksanpaimenkoira
1x sileäkarvainen noutaja

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: TYö - Tiistaina, 08.11.2011 klo 13:22  
+
0
No mutta mäpäs repäisinkin vallan villin ajatuksen (tosin tämä on vain yksi niistä monista...), että pyrkisin johkin yksityiseen vanhainkotiin opiskelemaan lähihoitajaksi oppisopimuksella - vähän sellanen mielessä, että toisin pikku hiljaa, ennen pitkää koiran/koirat mukaan vanhusten arkea oleelliseksi osaksi.

Mahtaisko mikään taho tällaiselle lämmetä?
Saisin yhdistettyä oman harrastuksen, hyvän omantunnon oston (ts. kantaisin oman korteni kekoon vanhenevan kansan mielialan nostossa) & työalan, jolla ei varmasti lopu työt kesken seuraavina vuosina - ja vielä mahdollisuuden yrittäjyyteen.
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/

Melina

moderaattori
Melina
Viestimäärä: 3422

VS: TYö - Tiistaina, 08.11.2011 klo 13:25  
+
0
^ Voi hyvin onnistuakin. Jo nyt on joitain vanhusten hoitolaitoksia, joissa käy kaverikoiria ja muita terapiakoiria. Joskus myös vanhuksen oma koira on saatettu kuljettaa välillä vierailulle hoitokotiin, jos vanhuksella on oma huone ja reitti ulkoa sinne ei kulje allergisten henkilöiden/muiden allergiariskisten tilojen ohitse.
Ylläpitäjä

saije

saije
Viestimäärä: 4425

VS: TYö - Keskiviikkona, 09.11.2011 klo 13:23  
+
0
Nuristaanpas tännekkin. Eli tosiaan töissä on nyt sitten liikaa työvoimaa. Tarvittiin 2-4 työntekijää, pomo otti 15 harkkaria/tulevaa työntekijää. Töitä on siis naurettavan vähän, ainoastaan joulukuussa päästään 30h/vk. Päätin siis tehdä valinnan.
Laitoin hakemukseen erään vakkaripaikkaan. Mitään odotuksia ei ole että minut sinne töihin tai edes haastatteluun otettaisiin, mutta onpahan hakemus laitettu.
Valkoinen ruotsinhirvikoira "Nimue" Syntynyt 26/3/11 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Nila" Syntynyt 14/12/12 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Loru" Syntynyt 13/9/15 ♀
Karjalankarhukoira "Lyyra" Syntynyt 15/6/17 ♀

neruda

neruda
Viestimäärä: 2829

VS: TYö - Keskiviikkona, 09.11.2011 klo 16:41  
+
0
^ Mikäli tunteja vapautuu, ne tulee ensisijaisesti tarjota niille, jotka ovat jo töissä ja heille mahtuisi lisää tunteja. Lisäksi harjoittelijat eivät saa korvata kenenkään työpanosta. Toivottavasti saat uuden työn, mutta jos mä olisin sinä, niin olisin ottanut yhteyttä jo liittoon tai jonnekin mm. niistä tuntilistojen muutoksista sun muista.
Berninpaimenkoira "Manta" s. 2015
Berninpaimenkoira "Mooses" 30.9.2010-7.1.2016
Berninpaimenkoira "Urho" 28.8.2009-5.1.2011

  Siirry sivulle: 1 ... 9 10 11 ... 13
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28191
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6331
Viestejä yhteensä545693
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265843
(Tilastot päivitetty viimeksi 27.04.2024 klo 02:45)