Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Maanantaina, 03.09.2012 klo 22:31

Uutisia meiltä ja maailmalta 4

Siirry sivulle: 1 2 3 4 ... 43

Niii

Niii
Viestimäärä: 4297

VS: UUTISIA MEILTä JA MAAILMALTA 4 - Tiistaina, 11.09.2012 klo 14:58  
+
0

eetla kirjoitti:

Mä olen vähän sitä mieltä että koiraa, etenkään tuon rotuista koiraa ei jätetä mihinkään kaupan eteen muiden härkittäväksi. Mitä jos se olisi härnäyksen päätteeksi käynytkin kiinni pieneen lapseen?


Mun rotikka kuuluu varmaankin nuihin "tuon rotuisiin" ja kyllä, jätän koirani kaupan eteen siksi aikaa kun itse käväisen kaupassa ja näin olen tehnyt siitä asti kun Luna oli jonkun puolivuotta vanha. Laitan sen kiinni semmoseen kohtaan jossa se saa olla rauhassa sen aikaa eikä ole kenenkään tiellä ja tähän asti se on saanu ihan rauhassa ollakkin. Ja pikkukaupungissa asun ja kauppareissut teen yleensä iltalenkin aikaan jolloin ei ole juurikaan porukkaa liikenteessä.

Ja tuo jossittelu on mun mielestä ihan turhaa, koska jos sille linjalle lähdetään niin oishan se voinut olla ettei mitään ois sattunu jos nää pirkkoliisat ja petterit ei ois menny koiraa härnäämään.

Ilta-Sanomat kirjoitti:

- Poliisille silminnäkijältä tulleen tiedon mukaan alaikäiset pojat olisivat härnänneet koiraa ja päästäneet kytketyn koiran irti.

Rottweiler -08
Isovillakoira-13
Maatiaiskissat -07 -08

Asiallinen

Asiallinen
Viestimäärä: 1798

VS: UUTISIA MEILTä JA MAAILMALTA 4 - Tiistaina, 11.09.2012 klo 15:05  
+
0
^^ Niin että ruvetaampa nyt palstalaisten kesken kehittämään koko maan kattavaa purutaustaa. Ok.

Tässä muunmuassa:

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011121514951544_uu.shtml

Mainitaanko rotua? Ei. Se mainitaan vasta seuraavassa uutisessa, jossa omistaja pyytää julkisesti anteeksi:

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011121614955465_uu.shtml

Iltapaskalehtiähän nämä ovat, ikinä pitäisi moisia edes lukea, kun suurimmassaosassa jopa suoraan valehdellaan. Mutta minkäs sille tekee, ihmiset on ihmisiä.

Ja itse en tuota purulistaa taaskaan löytänyt, ilmeisesti en osaa etsiä oikein. :mietiskel:
Kirjoitatko sä tahallaan noin provosoivasti, vai oletko oikeasti tuota mieltä?

... muita koiria kohtaan ja se pitää ottaa huomioon esim siinä ettei jätetä sitä koiraa itsekseen johonkin siksi aikaa kun käydään kaupassa, tai läimästä sitä sesseä täyte ...



Mä en ole koskaan törmännyt yhteenkään aggressiiviseen rotikkaan/ambulliin tms koirapuistossa. En koskaan. Niiden omistajat huikkaavat aina portilta sukupuolta, voiko tulla, millainen sun koiras on luonteeltaan, ynnämuuta. He useinkin tietävät oman koiransa rajat, kuin myös tietävät että tekevät vain hallaa kys. rodulle jos syntyy tappeluita. Koska media nimenomaan paisuttelee asioita, ja siitä tulee pelkkää negatiivistä kuvaa.

Sen sijaan olen törmännyt useisiin aggressiivisiin labbiksiin koirapuistoissa, kuin myös saksanpaimenkoiriin ja kultseihin (+ pikkukoiriin). Ei siitä kauaa ole, kun yksikin mies joutui raahaamaan lapinkoiransa pois puistosta niskaperseotteella, kun se oli käynyt puolivuotiaaseen ajokoiraan kiinni ja retuutti menemään.
(Viestiä on muokattu tiistaina, 11.09.2012 klo 15:13)

eetla

eetla
Viestimäärä: 3461

VS: UUTISIA MEILTä JA MAAILMALTA 4 - Tiistaina, 11.09.2012 klo 15:08  
+
0
Eli sun mielestä on täysin mahdoton tilanne että sitä pikkukoiraa olisikin taluttanut pikkutyttö?
Siinä olisi ollut naama/silmät vaarassa jos kyseessä olisi ollut joku 10-12 vuotias pikkutyttö joka olisi nostanut koira ylös esim olkapään korkuudelle. Ja ei se ole minun mielestäni jossittelua, sen kummemmin kuin sekään että sanotaan että jos koiraa ei olisi ärsytetty, niin näin ei ehkä olisi tapahtunut.

Mä en missään vaiheessa ole sanonut että tämä oli koiran syy, kyllä mä viisailen vähän omistajan suuntaan tässä tilanteessa, siinä missä näiden härkkijöidenkin. Pidemmät kauppareissut voi tehdä ilman koiraa ja jos on pakko esim. se maitopurkki hakea niin hakee sen sitten sellaisesta paikasta että sitä koira voi välillä vilkaista esim ikkunanläpi ja näkee että jos sitä joku härkkii. Tai sitten laittaa koiran sellaiseen koirahäkkiin mitä näkee esim isompien markettien pihassa. Sieltä se ei pääse kenenkään päälle ja jos joku räpylänsä laittaa metallihäkkiin missä on esim se rotikka nii epäilen että siinä ei kyllä ole syytä kuin siinä kuka tulee purruksi.
Osku 2001 v syntynyt seropi rouva k.16.9.2012
p&s käppänä "Nasu" s. 19.10.2008
p&s käppänä "Sulo" s. 28.6.2011

Whitey

Whitey
Viestimäärä: 408

VS: UUTISIA MEILTä JA MAAILMALTA 4 - Tiistaina, 11.09.2012 klo 15:10  
+
0
http://www.greyhoundpets.org.au/publications/ResearchArticleWhichBreedsareMostAggressive.pdf

Jos loppuis tää sonnanjauhaminen jo. Sieltä löytyy ihan yhtä koira-aggressiivisina rotuina kuin pitbullit mm. Jack Russelit, mäyräkoirat ja chihut.
Tanskandoggi (25%) Boxeri (25%) & Amstaffi (50%) - molossimix Urpo s. 29.05.2012
(Viestiä on muokattu tiistaina, 11.09.2012 klo 15:32)

FCI

FCI
Viestimäärä: 964

VS: UUTISIA MEILTä JA MAAILMALTA 4 - Tiistaina, 11.09.2012 klo 15:10  
+
0
Muistaakseni iltalehti tai iltasanomatkin joka vuosi tekee uutisen tästä koirien purutilastoista ja viimeksi siinä oli kärjessä mäyräkoiraa ja kultaista noutajaa. Koitin etsiä uutista muuten keskusteluun kantaa ottamatta, mutten löytänyt :mietiskel:
kodinturva pk saksanpaimenkoira Ninja -06
etevä pelastuskoiran alku bordercollie Bea -08
pelastuskoira-oppilas saksanpaimenkoira Piina -10
missikeisarin alku vinttipimee venakko Eero -11

Lurch

Lurch
Viestimäärä: 2091

VS: UUTISIA MEILTä JA MAAILMALTA 4 - Tiistaina, 11.09.2012 klo 15:10  
+
0

Niii kirjoitti:


Ja tuo jossittelu on mun mielestä ihan turhaa, koska jos sille linjalle lähdetään niin oishan se voinut olla ettei mitään ois sattunu jos nää pirkkoliisat ja petterit ei ois menny koiraa härnäämään.


Sehän se juttu koiran itsekseen jättämisessä mulle ainakin onkin, että koskaan ei tiedä mitä sattuu. Aina voi mennä joku lapsi tai muuten vaan urvelo siihen vähän "silittämään", rehellisesti kiusaamaan, tai jopa päästämään koiran irti niinkuin nyt tässä tapauksessa vaikuttaisi käyneen. Se vastuu on silti koiran omistajalla.

Jos jokainen jättäisi oikeaan paikkaan (niinkuin nyt se koiraparkki) asiallisesti ehjällä hihnalla kytketyn koiran rauhaan, niin aika harva tapaus siitä varmaankaan ilman mitään kimmoketta irti ja toisten kimppuun riistäytyisi. Pointti onkin juuri se, että yksin ollessaan se koira on täysin sen armoilla, kuka siihen paikalle milloinkin sattuu.

Tämän lisäksi on aina olemassa mahdollisuus, että koira saatetaan myös varastaa kun sitä ei valvota. Näitäkin tilanteita sattuu ihan jatkuvasti, jopa keskellä kirkasta päivää. Sen jälkeen kun luin tapauksesta, jossa rottweiler ja kaukasianpaimenkoira oli varastettu omalta tontilta ulkorakennuksen sisältä, en luota enää mihinkään. Edes siihen, että koirani on kohtalaisen kookas ja sen ulkonäkö luultavasti on riittävä syy useimmille jättää se rauhaan.

Niii

Niii
Viestimäärä: 4297

VS: UUTISIA MEILTä JA MAAILMALTA 4 - Tiistaina, 11.09.2012 klo 15:14  
+
0
eetla Sitäpä minä just sanoin, että on ihan turhaa jossitella kun näin nyt tapahtui eikä asialle voi mitään. Koiraa ei taluttanut pikkutyttö eikä poika vaan aikuinen ihminen. Ja toki, kyllä se olisi voinut olla mahdollista että lapsi ois sitä taluttanut, mutta ei taluttanut.

Sen takia sanoinkin, että jos jossittelemaan ruvetaan niin mitään ei olisi välttämättä sattunut jos pojat ei olisi koiraa härnänny tai päästänyt irti.
Rottweiler -08
Isovillakoira-13
Maatiaiskissat -07 -08
(Viestiä on muokattu tiistaina, 11.09.2012 klo 15:15)

Whitey

Whitey
Viestimäärä: 408

VS: UUTISIA MEILTä JA MAAILMALTA 4 - Tiistaina, 11.09.2012 klo 15:14  
+
0

FCI kirjoitti:

Muistaakseni iltalehti tai iltasanomatkin joka vuosi tekee uutisen tästä koirien purutilastoista ja viimeksi siinä oli kärjessä mäyräkoiraa ja kultaista noutajaa. Koitin etsiä uutista muuten keskusteluun kantaa ottamatta, mutten löytänyt :mietiskel:



Tuossa linkitinkin tutkimusta ylempänä aiheeseen, ja tosiaan löytyy mäyräkoiraa sieltä koira-aggressiivisemmasta päästä.
Tanskandoggi (25%) Boxeri (25%) & Amstaffi (50%) - molossimix Urpo s. 29.05.2012

Lurch

Lurch
Viestimäärä: 2091

VS: UUTISIA MEILTä JA MAAILMALTA 4 - Tiistaina, 11.09.2012 klo 15:25  
+
0

Niii kirjoitti:

eetla Sitäpä minä just sanoin, että on ihan turhaa jossitella kun näin nyt tapahtui eikä asialle voi mitään. Koiraa ei taluttanut pikkutyttö eikä poika vaan aikuinen ihminen. Ja toki, kyllä se olisi voinut olla mahdollista että lapsi ois sitä taluttanut, mutta ei taluttanut.


Ei se tähän nimenomaiseen tapaukseen tietenkään enää mitään autakaan, vaikka kuinka jossiteltaisiin. Minun pointtini kuitenkin oli se, että koiranomistajan on aika usein vähän pakko etukäteen jossitella, tai jos sitä ei tee, niin se koiranpito voi äkkiä käydä melkoisen riskialttiiksi.

Kun jätän koiran yksin kaupan eteen, niin paikalle VOI tulla joku sitä kiusaamaan. Ärsytettynä jokainen koira VOI purra. Kun päästän koirani taajamassa irti, se VOI jostakin mielenhäiriöstä vaikka jäniksen perässä ampaista tielle, ja se VOI jäädä auton alle. Kun jätän koirani yksin kotiin roskis täynnä kananluita, se VOI mennä ja vetää koko satsin naamioon, ja tästä johtuen se VOI puhkoa suolistonsa. Kun menen koirani kanssa koirapuistoon, sinne VOI tulla joku aggressiivisen koiransa kanssa, jolloin oma koirani VOI tulla purruksi pahastikin. Listaa voisi jatkaa vaikka kuinka, mutta jokainen ymmärtänee pointin.

Kun koiran (erityisesti ison, taistelurotuisen tai muuten haastavamman) hankkii, siihen kaupantekijäisiksi saa myös aika rutkasti vastuuta. Tiettyjä riskejä on ihan fiksua oppia etukäteen minimoimaan, koska se on aika turhaa rypistellä enää siinä vaiheessa kun paska on jo housussa. Aina tottakai voi jotakin sattua riskien minimoimisesta huolimatta, mutta tahallinen välinpitämättömyys ja leväperäisyys ovat mielestäni pelkästään typeryyttä, eikä niissä tilanteissa vahingon sattuessa kannata paljon syytellä muita kuin itseään.

eetla

eetla
Viestimäärä: 3461

VS: UUTISIA MEILTä JA MAAILMALTA 4 - Tiistaina, 11.09.2012 klo 15:30  
+
0

Asiallinen kirjoitti:

^^ Niin että ruvetaampa nyt palstalaisten kesken kehittämään koko maan kattavaa purutaustaa. Ok.
Tässä muunmuassa:

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011121514951544_uu.shtml
Mainitaanko rotua? Ei. Se mainitaan vasta seuraavassa uutisessa, jossa omistaja pyytää julkisesti anteeksi:

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011121614955465_uu.shtml
Iltapaskalehtiähän nämä ovat, ikinä pitäisi moisia edes lukea, kun suurimmassaosassa jopa suoraan valehdellaan. Mutta minkäs sille tekee, ihmiset on ihmisiä.
Ja itse en tuota purulistaa taaskaan löytänyt, ilmeisesti en osaa etsiä oikein. :mietiskel:
Kirjoitatko sä tahallaan noin provosoivasti, vai oletko oikeasti tuota mieltä?



Mä tässä pohdin että millä tavalla mä kirjoitan provosoivasti?
Siis sillä että olen sitä mieltä että koiriin pitää suhtautua niiden rodun mukaisesti? Vai sillä että se puremisen syy on yleensä siellä omistajan päässä eli luotetaan ja oletetaan siltä koiralta jotain mitä se ei ole?

Kuten olen jo aikaisemmin sanonut haaveena miehellä on dopermanni samoin itsellä staffi ja kääpiöbulli, enkä mä pidä niitä mitenkään ihmisagressiivisena, mutta kyllähän se koirana vaatii "ihan vähän" enemmän mitä nämä meidän tämän hetkiset rottakoirat ja sekarotuinen. Ja se vaatii myös minulta omistajana enemmän kaikkea. Ja siitä huolimattakaan se ei välttämättä tule muiden koirien kanssa toimeen, koska se on sen rotuinen. Ja jos se ei tule niin sitten sitä ei viedä koirapuistoon tai temuamaan muiden koirien kanssa ja sen joutuu ehkä myös eristämään muusta laumasta, ja aktivoinnista huolimatta se saattaa syödä kaikki sun maalliset omaisuudet, mutta siltikään se ei ole koiran vika vaan se on ominaisuus, mikä pitää tietää kun ko rodun edustajaa kotiinsa alkaa puuhaamaan. Esim meillä ei ole Nasulle mitään hoitopaikkaa kun se ei luota kuin omaan väkeen, eikä mies sitä suostu mihinkään hoitoon jättämään. Joten me joko reissataan koirien kera tai sitten toinen jää kotiin.

Sen verran tuosta uutisen koirasta. Että mä en ole koskaan edes kuullut tuon rotuisesta koirasta. Jos mun, tai mun koiran päälle kävisi joku tuollainen niin en mä rotua tietäisi, vaan sanoisin sitä isoksi mustaksi koiraksi joka muistuttaa irlanninsusikoiraa. Tekisinkö väärin?
Osku 2001 v syntynyt seropi rouva k.16.9.2012
p&s käppänä "Nasu" s. 19.10.2008
p&s käppänä "Sulo" s. 28.6.2011

Niii

Niii
Viestimäärä: 4297

VS: UUTISIA MEILTä JA MAAILMALTA 4 - Tiistaina, 11.09.2012 klo 15:34  
+
0
^^Joo toi etukäteen jossittelu on asia erikseen koska siihen voi kuitenkin vaikuttaa ja en minäkään koiraani kaupan eteen jätä jos siinä on porukkaa etenkin teinipoikia/lapsia/juoppoja.

Mutta tuota jälkikäteen jossittelua vihaan yli kaiken koska siitä ei ole mitään hyötyä. Toki niistä voi jotain oppia.
Rottweiler -08
Isovillakoira-13
Maatiaiskissat -07 -08
(Viestiä on muokattu tiistaina, 11.09.2012 klo 15:34)

Asiallinen

Asiallinen
Viestimäärä: 1798

VS: UUTISIA MEILTä JA MAAILMALTA 4 - Tiistaina, 11.09.2012 klo 15:35  
+
0
Eetla, oikeudenkäynti oli jo käyty, rotu oli siis tiedossa.

muoks. aikamuoto
(Viestiä on muokattu tiistaina, 11.09.2012 klo 15:36)

Lurch

Lurch
Viestimäärä: 2091

VS: UUTISIA MEILTä JA MAAILMALTA 4 - Tiistaina, 11.09.2012 klo 15:41  
+
0
Niii, sitä tässä peräänkuulutellaan että tuon uutisen pitbullin omistajan olisi luultavasti kannattanut myös vähän harrastaa sitä edeltäkäsin jossittelua. Koira on jätetty lauantaina keskellä päivää ostarin eteen, tämä ei mielestäni osoita ihan hirveästi harkintaa ellei kyseessä sattunut sitten olemaan jokin ihan täysin välttämätön pakkotilanne ja poikkeus. Varmuudella ei tietenkään voi sanoa mitään kun ei tapausta tunne, mutta nuo olosuhteet saavat ainakin minun silmäni rollaamaan.

eetla

eetla
Viestimäärä: 3461

VS: UUTISIA MEILTä JA MAAILMALTA 4 - Tiistaina, 11.09.2012 klo 15:42  
+
0
Meillä Sulo söi itsensä n 20 sekunnissa hihnasta poikki kun jäi laavun ulkopuolelle flexiin. Tai siis koska se on idiootti niin se söi Nasun flexin poikki. :nauru: Eli kauaa ei mene isoltakaan koiralta sellainen jyrsiä jos sellaiselle päälle sattuu.
Mä jossittelen omien koirien kanssa koko ajan. Ja minusta sellainen ylivarovaisuus on aina parempi kokoon katsomatta mitä se että toivotaan parasta.

Ja se että mäyräkoira on purutilastojen kärjessä ei ole mikään ihme. Se on jalostettu siihen että se menee luolaan jopa puolta isomman elukan päälle eikä lopeta vaikka silmät räävitään päästä, joten ei mikään ihme. Tai russelit, täysin ymmärrettävää. Ei hyväksyttävää, mutta ymmärrettävää. Esim. mäyräkoira on sellainen suloinen pötkylä, eikä tajuta että siellä on räjähtävän jääräpäinen tapaus pienessä paketissa, sama koskee russelia. Ja kun niitä yritetään pitää samaan tapaan puolivillinä kuten jotain bichonia niin eihän siinä hyvin käy. Mäyräkoirakin ois aivan ihana, senkin terveystilanne on vähän sellainen että on jäänyt ottamatta. Mutta mitään epäselvää ei ole että jos sellainen olisi etteikö sen tarvitsisi kuria ja sääntöjä siinä missä joku isompikin työkoira esim saksanpaimenkoira, paitsi että mäyräkoiralta puuttuu se into ja tahto totella mitä taas saksanpaimenkoirissa on jo ihan jalostettuna.
Osku 2001 v syntynyt seropi rouva k.16.9.2012
p&s käppänä "Nasu" s. 19.10.2008
p&s käppänä "Sulo" s. 28.6.2011

Whitey

Whitey
Viestimäärä: 408

VS: UUTISIA MEILTä JA MAAILMALTA 4 - Tiistaina, 11.09.2012 klo 15:47  
+
0

eetla kirjoitti:

Meillä Sulo söi itsensä n 20 sekunnissa hihnasta poikki kun jäi laavun ulkopuolelle flexiin. Tai siis koska se on idiootti niin se söi Nasun flexin poikki. :nauru: Eli kauaa ei mene isoltakaan koiralta sellainen jyrsiä jos sellaiselle päälle sattuu.
Mä jossittelen omien koirien kanssa koko ajan. Ja minusta sellainen ylivarovaisuus on aina parempi kokoon katsomatta mitä se että toivotaan parasta.



Alleviivattuna asian ydin. Ei tosiaan tuossa kamalasti järkeä ole jättää koiraa kaupan pihalle kiinni, ihan sama mikä rotu, koko tai kellonaika.

P.S. Flexi isolla koiralla? Musta saisi heittää romukoppaan kaikki.
Tanskandoggi (25%) Boxeri (25%) & Amstaffi (50%) - molossimix Urpo s. 29.05.2012

eetla

eetla
Viestimäärä: 3461

VS: UUTISIA MEILTä JA MAAILMALTA 4 - Tiistaina, 11.09.2012 klo 15:52  
+
0

Whitey kirjoitti:


Alleviivattuna asian ydin. Ei tosiaan tuossa kamalasti järkeä ole jättää koiraa kaupan pihalle kiinni, ihan sama mikä rotu, koko tai kellonaika.

P.S. Flexi isolla koiralla? Musta saisi heittää romukoppaan kaikki.



Sulo on vain 8 kiloa noin karkeasti. Me oltiin siis vaeltelemassa päiväreissulla ja köytettiin koirat kodan ulkopuolelle siksi aikaa kun paistettiin makkarat.
Mitään dopperia en alkaisi flexissä taluttelemaan ja ihan lenkillä kääpiötkin on puolikurkkareissa/valjaissa ja nahkahihnoissa, metsässä mennään flexillä jos ei voi irti pitää.

Muoks. minusta sellainen puree ne muutkin koirat asenne ei oikeen ole kovinkaan hyvä millekään rodulle. Kaikissa roduissa on hyvä tähdätä siihen ettei niitä puremistapauksia tule. Ihan samalla tapaa kuin turvavyön käyttökin. Se että itse ajaa hyvin ei tarkoita etteikö joku muu voisi ajaa sun yli. Vahinkoja sattuu, mutta sellainen suoranainen idiotismi pistää mut hiljaiseksi. Tuokin tikkakosken puremistapaus, siihen ois pitänyt laittaa valituskielto ja koira suoraan piikille ja omistaja johonkin koirakouluun. Vähän mikä idari, pitää nyt irti koiraa joka on jo purrut ihmistä.
Osku 2001 v syntynyt seropi rouva k.16.9.2012
p&s käppänä "Nasu" s. 19.10.2008
p&s käppänä "Sulo" s. 28.6.2011
(Viestiä on muokattu tiistaina, 11.09.2012 klo 15:56)

Niii

Niii
Viestimäärä: 4297

VS: UUTISIA MEILTä JA MAAILMALTA 4 - Tiistaina, 11.09.2012 klo 15:52  
+
0
^^En tiedä missäpäin ja minkäkokoisessa kaupungissa asut, mutta minä en näe siinä mitään ihmeellistä jos jätän koirani iltalenkin yhteydessä kaupan eteen ja sitä tekee moni muukin täälläpäin oli rotuna sitten pikkunen terrieri tai saksanpaimenkoira. Ja meillä on useimmiten flexi käytössä:heiluti: Osaan myös sitä käyttää.
Rottweiler -08
Isovillakoira-13
Maatiaiskissat -07 -08
(Viestiä on muokattu tiistaina, 11.09.2012 klo 15:53)

Dera

Dera
Viestimäärä: 1451

VS: UUTISIA MEILTä JA MAAILMALTA 4 - Tiistaina, 11.09.2012 klo 16:07  
+
0
Asiaan mitenkään sen enempää kantaa ottamatta, on meilläkin flexi käytössä, ihan sen takia etten mä halua rämpiä missään ojassa kun koira haluaa ojan taakse/pohjalle tms pöheikön keskelle paskantamaan. Ja ihan sama juttu, osaan minäkin sitä flexiä käyttää, ei se koira saa juoksennella miten sattuu muiden koirien luokse jne. :peukku:
Shiba, Mori ♂
Blogi

NiiNu

NiiNu
Viestimäärä: 1727

VS: UUTISIA MEILTä JA MAAILMALTA 4 - Tiistaina, 11.09.2012 klo 16:15  
+
0

Dera kirjoitti:

koira haluaa ojan taakse/pohjalle tms pöheikön keskelle paskantamaan.



Anteeksi paha OT, mutta tuo on niin ihana shibamainen piirre: ei voi paskoa siihen nurmikolle tien viereen vaan on päästä mahdollisimman syvälle pusikkoon monen metrin päähän tiestä :nauru:
Shelttityttö Hertta, s. 05/2012

Whitey

Whitey
Viestimäärä: 408

VS: UUTISIA MEILTä JA MAAILMALTA 4 - Tiistaina, 11.09.2012 klo 16:17  
+
0
^ Hah, ujo kakka!
Mutta joo, huomattavasti parempi piirre kuin meillä, kun ne tarpeet saatetaan vääntää vaikka keskelle suojatietä..
Tanskandoggi (25%) Boxeri (25%) & Amstaffi (50%) - molossimix Urpo s. 29.05.2012

  Siirry sivulle: 1 2 3 4 ... 43
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28186
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6331
Viestejä yhteensä545690
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265843
(Tilastot päivitetty viimeksi 26.04.2024 klo 05:15)