Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Maanantaina, 03.09.2012 klo 22:31

Uutisia meiltä ja maailmalta 4

Siirry sivulle: 1 ... 39 40 41 ... 43

tir

tir
Viestimäärä: 245

VS: UUTISIA MEILTä JA MAAILMALTA 4 - Torstaina, 04.12.2014 klo 18:03  
+
0
sen enempää availematta, niin juu, aikuisten keskutelupalsta, jolla varmaan voi tuoda mielipiteensä esiin, ja itse en tuon herran tavoista, ohjelmista tms pidä alkuunkaan, ja mielestäni olisi parempi mikäli pysyisi poissa rääkkäämästä koiria.
ja tämä siis mielipiteeni, minkä takia sulkeet.

innna

innna
Viestimäärä: 4768

VS: UUTISIA MEILTä JA MAAILMALTA 4 - Torstaina, 04.12.2014 klo 18:38  
+
0
Pakko myöntää, että kun näin tuon uutisen, niin ensimmäinen reaktio oli puhdas helpotus. Tirin kans samoilla linjoilla siis, vaikka en ole koskaan aktiivisesti ko. tyypin kuolemaa toivonutkaan... Mieluummin näkisin, että hän ei ihan omasta tahdostaan enää kanssakävisi yhdenkään koiran tai koiranomistajan kanssa.
Pessi ja Ilo ja Aura <3
"The only real radicalism in our time will come as it always has — from people who insist on thinking for themselves and who reject party-mindedness." - Christopher Hitchens

Nauru

Nauru
Viestimäärä: 281

VS: UUTISIA MEILTä JA MAAILMALTA 4 - Torstaina, 04.12.2014 klo 18:56  
+
0
Onhan siinä tosiaan ihan himppusen pieni ero, että toivooko toisen olevan kuollut vai toivooko toisen muuttavan koirankoulutusmetodejaan.

Johannna

Johannna
Viestimäärä: 3878

VS: UUTISIA MEILTä JA MAAILMALTA 4 - Torstaina, 04.12.2014 klo 19:38  
+
0
^^ Miksi?
Mä olen lukenut pari Millanin kirjaa, eikä kyllä koskaan ole moisia ajatuksia herännyt. Ohjelmaa en ole katsonut oikeastaan ikinä.

edit. Tai siis mä keksisin kyllä litanian muita ihmisiä, joiden kuolemasta voisin ehkä olla "helpottunut", (jos sellaista kehtaisin julkisesti sanoa) kuin kunnioitetun koirankouluttajan, joiden metodeista en ainakaan minä ole havainnut mitään rääkkäystä.

Millan ilmeisesti jakaa mielipiteitä, mutta olisi tosiaan kiva kuulla perusteluja sille, että miksi se olisi eläinrääkkäjä jonka ei pitäisi olla koskaan tekemisissä koirien ja heidän omistajiensa kanssa?

Ei noissa mun lukemissa kirjoissa ole koskaan kehoitettu hakkaamaan koiria, eikä muutenkaan kohdella niitä kaltoin.
Advice is what we ask for when we already know the answer but wish we didn’t.


(Viestiä on muokattu torstaina, 04.12.2014 klo 19:53)

innna

innna
Viestimäärä: 4768

VS: UUTISIA MEILTä JA MAAILMALTA 4 - Torstaina, 04.12.2014 klo 20:00  
+
0
Kyllä löytyy pätkiä, missä koiraa roikotetaan täyskuristavasta hihnasta, kunnes koira melko selvästi menettää ainakin hetkellisesti tajuntansa. Cesar Millanin tuloa Britteihin vastusti muutama vuosi sitten Brittien eläinlääkäriyhdistys, minusta se kertoo jo tarpeeksi karua kieltä siitä, katsotaanko hänen metodiensa olevan turvallisia ja koiraystävällisiä.
Tästä asiasta on kuitenkin KC:ssa väännetty aikanaan joku 20+-sivuinen ketju täällä aikuisten palstalla, ei varmaan kannata tästä ketjusta sellaista tehdä.
Pessi ja Ilo ja Aura <3
"The only real radicalism in our time will come as it always has — from people who insist on thinking for themselves and who reject party-mindedness." - Christopher Hitchens

naukunen

naukunen
Viestimäärä: 5081

VS: UUTISIA MEILTä JA MAAILMALTA 4 - Torstaina, 04.12.2014 klo 20:05  
+
0
Millanin ohjelmistahan on olemassa jaksoja, jotka ovat Suomen eläinsuojelulain nojalla esityskelvottomia suomalaisessa televisiossa. Ja Millania vastustettiin yhtä lailla täällä, kun Hartwall-areenan keikkaa suunniteltiin. Ihan siis näin muuten kantaa ottamatta, mutta kyllähän se yleisesti tiedossa on että Millan ei mikään namisetä ole.
Rise to reset the world.

Johannna

Johannna
Viestimäärä: 3878

VS: UUTISIA MEILTä JA MAAILMALTA 4 - Torstaina, 04.12.2014 klo 20:08  
+
0
Olisi kiva kuitenkin nähdä itse näitä "tiedettyjä" pätkiä ja kuulla enemmänkin noista taustoista, että miksi on vastustettu ja onko niissä vastusteluissa oikeasti mitään perää.

Koirankoutusmetodit taitaa muutenkin jakaa mielipiteitä. Jotkut tykkäävät vähän kovemmasta otteesta (eikä tätä pidä sekoittaa mihinkään pahoinpitelyyn tms) ja jotkut sitten lempeämmästä tyylistä. Itse olen aina ajatellut, että Millan on tällainen tiukemman puoleiseen kuuluva jäbä, mutta en ole tosiaan itse ikinä saanut käsitystä, että oikeasti pieksisi koiria.

Kaippa hänellä on kuitenkin paljon niitä "onnistumistarinoita", missä jotkut todella aggresiiviset koirayksilöt (ja vieläpä vahvoja rotuja kuten pitbull, rottweiler ja mitä näitä nyt on) on rehabilitoitu, eikä lopetettu, kuten omistajilla oli ennen Millanin tapaamista tarkoituksena.
Advice is what we ask for when we already know the answer but wish we didn’t.


naukunen

naukunen
Viestimäärä: 5081

VS: UUTISIA MEILTä JA MAAILMALTA 4 - Torstaina, 04.12.2014 klo 20:13  
+
0
Tämä on nyt vähän hassu asettelu kun sinä joka et ole Millanin ohjelmia tai näitä "tiedettyjä" pätkiä nähnyt, olet silti eri mieltä niiden sisällöstä kuin tähän ketjuun kommentoineet jotka ovat niitä nähneet. Kyllä hän ihan avoimesti käyttää sähköpantaa sun muuta remeliä ja otetta, kyllä niitä netistä löytyy varsin helposti ja ihan sillä perusteella suomalainen koiraväki ei hänestä niin kovin innoissaan ollut kun oli tyrkyllä. Mutta juu, mäkään en jaksa tästä kenenkään kanssa väitellä että mikä on kukkahattutäteilyä ja mikä on tosimiesten koirankoulutusta kun aihe on puitu jo niin monasti.
Rise to reset the world.

tir

tir
Viestimäärä: 245

VS: UUTISIA MEILTä JA MAAILMALTA 4 - Torstaina, 04.12.2014 klo 20:16  
+
0
Suomen tv:ssä ei saa näyttää niitä jaksoja joissa Millan potkii, käyttää sähkö/piikkipantaa jne. Sen takia suurin osa suomalaisista ei tiedä mitä metodeja Millan oikeastaan käyttää. Kirjat joo on ihan perus "laumanjohtaja - hyvä energia" -liibalaabaa. Koirien käyttäytymisestä jotain tietävät tekevät aktiivisesti työtä, jotta tuon ihmisen "metodit" eivät leviäsi, sillä koirien koulutuksesta hän ei tiedä paljoakaan.

hyvä esimerkki on esim. tämä video, joka lähes maksoi koiran hengen

mikäli aihe kiinnostaa, netti on pullollaan videoita. mikäli niitä haluaa katsoa. itse en kovin mielelläni katso eläinten rääkkäystä.
(Viestiä on muokattu torstaina, 04.12.2014 klo 20:18)

Johannna

Johannna
Viestimäärä: 3878

VS: UUTISIA MEILTä JA MAAILMALTA 4 - Torstaina, 04.12.2014 klo 20:24  
+
0
En ihan oikeasti ole perehtynyt Millaniin sen kummemmin, pari kirjaa häneltä tosiaan lukenut. Ohjelmasta olen nähnyt joskus pätkiä, kun on telkkarissa pyörinyt.
Mä en yleensäkään ole näiden kouluta koiraasi-ohjelmien fani, joten en ole jaksanut kiinnostua Cesarinkaan ohjelmasta.

Täytyypä kaivella noita videoita, jos sais asiaan vähän muutakin näkökantaa.

edit. Ja en mä siis suoranaisesti ole erimieltä, mutta monesti kuulee näitä juttuja, että se tekee sitä ja tätä, eikä mitään konkreettista todistetta ole kuitenkaan esittää.
Mutta joo, täytyy tosiaan tsekata noita videoita läpi.
Advice is what we ask for when we already know the answer but wish we didn’t.


(Viestiä on muokattu torstaina, 04.12.2014 klo 20:26)

Niii

Niii
Viestimäärä: 4297

VS: UUTISIA MEILTä JA MAAILMALTA 4 - Torstaina, 04.12.2014 klo 21:48  
+
0
^^Toi on ilmeisesti se video jossa ruoka-aggressiivinen labbis? Se koirahan oli jo purrut molempia omistajiaan ruokinnan yhteydessä ja perheessä myös pieni lapsi, joten kyllä se menee mun mielestä niin että cesar pelasti koiran hengen. Olet varmasti katsonut myös alkuperäisen videon? Ja missä kohtaa tuolla videolla se käyttää väkivaltaa tai muuta mitä pitäisi paheksua?

En hyväksy kaikkia sen käyttämiä metodeja, mutta arvostan kyllä silti tätä henkilöä.
Rottweiler -08
Isovillakoira-13
Maatiaiskissat -07 -08

nolle

nolle
Viestimäärä: 874

VS: UUTISIA MEILTä JA MAAILMALTA 4 - Perjantaina, 05.12.2014 klo 00:11  
+
0
Tuosta videostahan taisi olla facebookin Wanhanajan keskusteluseinällä pitkä keskustelu. Sielläkin oli mielipiteitä ihan laidasta laitaan ja ihan mielenkiintoisia pointteja.
spu-Raju s. 03/2014 entinen poliisiprojekti
spu-Roti s. 06/2016 poliisiprojekti

Muistoissa
xu-Rolle s. 10/2010 - 12/2015♥



Niii

Niii
Viestimäärä: 4297

VS: UUTISIA MEILTä JA MAAILMALTA 4 - Perjantaina, 05.12.2014 klo 01:58  
+
0
Toi video on vähän väliä fb jossain koira ryhmässä kauhistelun kohteena ja tulee varmasti jatkossakin olemaan.
Rottweiler -08
Isovillakoira-13
Maatiaiskissat -07 -08

sändi

sändi
Viestimäärä: 1669

VS: UUTISIA MEILTä JA MAAILMALTA 4 - Tiistaina, 26.05.2015 klo 18:39  
+
0
Poliisi aloittaa rikostutkinnan Seinäjolta löydettyjen "teräsansojen" takia

Alla pari puolitutun ottamaa kuvaa näistä maahan upotetuista, teroitetuista terästangoista. Miten pahasti ihmisen täytyy olla häiriintynyt, että tekee tommosta?? :pyssyt:

1

2
Vehnäterrieri ♂ 4/2009
Suursnautseri ♂ 1/2015

Tutuli

Tutuli
Viestimäärä: 3982

VS: UUTISIA MEILTä JA MAAILMALTA 4 - Torstaina, 04.06.2015 klo 20:17  
+
0
Kyllä sheltti-ihmiset osaa. :ttou: Raivo repesi turkin ajelusta - nimettömiä uhkauksia Sai taas lukea silmät ymmyrkäisinä tota facekeskustelua... En vaan käsitä, miten voi joitain hiertää niin paljon, jos joku kokee koiralla olevan parempi olla turkki ajeltuna ja päättää ajella koiralle kesäkarvan. Väitelläänkö tästä muiden rotujen ryhmissä?
Shetlanninlammaskoira Alissa 23.11.2008
Muistoissa tiibetinspanieli Mona 1992-2006

Saarameow

Saarameow
Viestimäärä: 1296

VS: UUTISIA MEILTä JA MAAILMALTA 4 - Torstaina, 04.06.2015 klo 20:27  
+
0
^Just kattelin samaa.. Voi herranpieksut, uutiskynnys oikein ylitetty. Aivan naurettavaa kiistelyä ja aikuisilta ihmisiltä törkeitä kommentteja et "hyi vittu miten ruma". En vaan oikeesti voi käsittää. Koidan etu edellä tossa ajelussa kuitenkin ajatellaan.. Jos koiran on helpompi olla noin ni hienoa. Mitään rääkkäystä oo..
corgi Una 140610
shelam Atlas 190113
auspai Ares 040314

Niii

Niii
Viestimäärä: 4297

VS: UUTISIA MEILTä JA MAAILMALTA 4 - Torstaina, 04.06.2015 klo 20:40  
+
0
^^Jestas:eek: Miten mä muistelen että sheltti piireissä on aiemminkin ollut riitoja turkin ajelusta? Ihanku oisin kyyläillyt joskus fb tuota ryhmää.

Huvikseen ajelua en ymmärrä minäkään, mutta eiköhän omistajat yleensä koiransa tunne sen verran hyvin että tietää mikä sille on parhaaksi. Ja toki mielipiteensä saa sanoa, mutta noi uhkailut menee jo niin yli että en voi ymmärtää. Vielä säälittävämpää uhkailla nimettömänä.
Rottweiler -08
Isovillakoira-13
Maatiaiskissat -07 -08

Tutuli

Tutuli
Viestimäärä: 3982

VS: UUTISIA MEILTä JA MAAILMALTA 4 - Torstaina, 04.06.2015 klo 20:49  
+
0
^Joo, sama riita käytiin viime keväänä. :roll: Sillon tossa jutussa kommentoinu tyyppi (ollu kooceessaki) just sai noita uhkaussoittoja.

Ja just toi, et miten ketään voi väittää, että turkin ajelu on turhaa, jos omistaja itte on nähny, että koiralla on parempi olla kesällä turkki kynittynä? Turkki kasvaa myös takasin, et mistään pysyvästä muutoksesta ei kuitenkaan oo kyse.
Shetlanninlammaskoira Alissa 23.11.2008
Muistoissa tiibetinspanieli Mona 1992-2006

sändi

sändi
Viestimäärä: 1669

VS: UUTISIA MEILTä JA MAAILMALTA 4 - Torstaina, 04.06.2015 klo 21:01  
+
0
"Shelttikennelin omistava Pecka Korhonen ei hyväksy "parturointivillitystä".
- -
Korhonen perustele näkemystään sillä, ettei koiran iholla ole hikirauhasia, joten koira ei tasaa lämpöään sen kautta. Pohjavilla eristää sekä kylmää että kuumaa."


Niin ja kuivalta iholtahan ei voi haihtua lämpöä..? :roll:

Mä en voi käsittää, mikä saa ihmisen uhkailemaan ja soittelemaan häirikköpuheluja tällaisen asian takia. Niinku olis suuremmastakin eläinrääkkäyksestä kyse.. Aivan älytöntä! :eitietoo:
Vehnäterrieri ♂ 4/2009
Suursnautseri ♂ 1/2015

Tutuli

Tutuli
Viestimäärä: 3982

VS: UUTISIA MEILTä JA MAAILMALTA 4 - Torstaina, 04.06.2015 klo 22:03  
+
0
^Niinpä, suuret on ongelmat ihmisellä, jos kokee tarvetta etsiä jostain tuntemattoman ihmisen puhelinnumeron ja soittaa tälle, koska se oli ajellu koiran turkin. :roll: Oikeesti hämmästyin siitä, miten moni kasvattaja tossa keskustelussa totes, ettei myis pentua ihmiselle, joka ajelee koiran turkin. Mä en vaan voi käsittää, miten joku turkki voi olla jollekin niin pyhä asia. Selittää kyl senkin, miten jonkun mielestä semmoset ylituuheet puuhkat on upeita ja hienoja. Totuus vaan on se, et joillakin shelteillä on ihan liikaa karvaa ja pohjavilla voi olla järkyttävän paksu. Ja aika törkeetä haukkua ihan suoraan jonkun koiraa.
Shetlanninlammaskoira Alissa 23.11.2008
Muistoissa tiibetinspanieli Mona 1992-2006

  Siirry sivulle: 1 ... 39 40 41 ... 43
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28213
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6341
Viestejä yhteensä545736
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään1
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265885
(Tilastot päivitetty viimeksi 06.05.2024 klo 09:30)