Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Maanantaina, 21.02.2011 klo 19:09

Vaalit

Siirry sivulle: 1 ... 3 4 5 ... 37

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: VAALIT - Perjantaina, 25.02.2011 klo 20:31  
+
0
Totaalikomppaus kahdelle edelliselle! :aurinko:
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/

Aberkios

Aberkios
Viestimäärä: 778

VS: VAALIT - Lauantaina, 26.02.2011 klo 12:25  
+
0

jannie kirjoitti:

Täällä taas, persuja parhaimmillaan. Eikö oikeasti yhtään muistuta mitään rotuerottelumeininkiä, ei yhtään...?

*muoks* Linkki korjattu



Minä en tuossa aloitteessa näe minkäänlaista viitettä rotuerottelumeiningistä. Itse asiassa se on persujen fiksuimpia aloitteita. Maahanmuuttajat tarvitsevat monenlaisia tukipalveluja jotka turhaan kuormittavat ruuhka-alueitten sosiaali- ja terveyspalveluja. Muuttotappioalueilla näillä tukipalveluilla olisi työllistävä vaikutus. Lisäksi suuriin kaupunkeihin asutettavat maahanmuuttajat vievät merkittävän osan muutenkin vähäisistä vuokra-asunnoista. Tämä nostaa tarpeettomasti vuokratasoa, jopa siinä määrin, että se muodostuu e.m. matalapalkkaisten sosiaali- ja terveyalojen ammattihenkilöstön saatavuuden esteeksi. Jos esim ylikuormitettu Itä-Helsingin sosiaalisektori joutuu paneutumaan maahanmuuttajien erityisongelmiin, kaikki osapuolet kärsivät.

Vilkko

Vilkko
Viestimäärä: 302

VS: VAALIT - Lauantaina, 26.02.2011 klo 23:29  
+
0
Onhan se äkkiseltään ajatellen näppärä ratkaisu, että siivotaan ne maahanmuuttajat kaupunkien lähiöghetoista Itä- ja Pohjois-Suomen tyhjeneville pikkupaikkakunnille. Ja varmasti työllistäisi jonkin verran ko. paikkakuntien sosiaali- ja terveyssektoria. Mutta mitäköhän ihmettä niiden maahanmuuttajien oletetaan tekevän siellä syrjäseuduilla, jotka muutenkin ovat rakenteellisen työttömyyden piinaamia? Monen Itä- ja Pohjois-Suomen kunnan työttömyysprosentti on vieläkin surullisen korkealla 90-luvun laman jäljiltä. Jos alkuperäisväestökin kärvistelee vain jotenkuten eteenpäin, miten oletetaan maahanmuuttajan sopeutuvan ja kotoutuvan? Sitähän suomalaiset eniten vaativat tänne tulevilta; että he tekisivät työtä ja elättäisivät itse itsensä. Olisihan se hienoa, jos saataisiin elämää muuttotappioseuduille, mutta ei taida valitettavasti näin helposti hoitua tämä asia.
Joka toiselle kuoppaa kaivaa, joka toiselle ei.
Parsonrussellinterroristi Etta 07/10

Tapire

Tapire
Viestimäärä: 236

VS: VAALIT - Sunnuntaina, 27.02.2011 klo 19:37  
+
0
Perussuomalaisten ihailu ulottuu Unkariin saakka!!1
Mutta tuskin ihan nyt sillä tavalla kun he haluisivat..öh voi noita

Vielä tohon kuumentuneeseen politiikkakeskusteluun. Luen päivittäin Uusimaata ja tuntuu aina että "sana on vapaa" ja tekstaripalstoilla hyökkäillään toisten kimppuun näissä asioissa agressiivisesti. Toinen kommentoi Jutta Urpilaisen leukaa ja toinen ihmettelee "viherpiipertäjiä". Karkottaakohan tälläinen meininki osan äänestäjistä.. itselläni tuli vaan sellanen RIIIIIIIOT!olo että kantaani en muuta vaikka olisin mikä hyysäriviherpiipertäjämoraalitonlesbo. Että ihan perus suomalainen määki oon vaikken persuja äänestäkään.
Liinu jenkki, 11.5.2003 - 25.11.2011 ♥

http://minja.kuvat.fi/kuvat/

Aberkios

Aberkios
Viestimäärä: 778

VS: VAALIT - Maanantaina, 28.02.2011 klo 12:33  
+
0

Vilkko kirjoitti:

Onhan se äkkiseltään ajatellen näppärä ratkaisu, että siivotaan ne maahanmuuttajat kaupunkien lähiöghetoista Itä- ja Pohjois-Suomen tyhjeneville pikkupaikkakunnille. Ja varmasti työllistäisi jonkin verran ko. paikkakuntien sosiaali- ja terveyssektoria. Mutta mitäköhän ihmettä niiden maahanmuuttajien oletetaan tekevän siellä syrjäseuduilla, jotka muutenkin ovat rakenteellisen työttömyyden piinaamia? Monen Itä- ja Pohjois-Suomen kunnan työttömyysprosentti on vieläkin surullisen korkealla 90-luvun laman jäljiltä. Jos alkuperäisväestökin kärvistelee vain jotenkuten eteenpäin, miten oletetaan maahanmuuttajan sopeutuvan ja kotoutuvan? Sitähän suomalaiset eniten vaativat tänne tulevilta; että he tekisivät työtä ja elättäisivät itse itsensä. Olisihan se hienoa, jos saataisiin elämää muuttotappioseuduille, mutta ei taida valitettavasti näin helposti hoitua tämä asia.



En ehkä (ilmeisesti) muotoillut mielipidettäni riittävän selkeästi. Maahanmuuttajien "siivoaminen" kaupunkien lähiö"getoista" tarkoittaisi, että kyseiset henkilöt poistettaisiin näistä paikoista, sitä en tarkoittanut. Tarkoitin maahan muuttavien asuttamista. Ja siksi toiseksi, maahanmuuttajia on sijoitettu ihan tasokkaille asuinalueille , ei vain lähiöihin, getoista puhumattakaan. Moni maahanmuuttajista on sijoittunut, tai sijoitettu, Pohjanmaalle. Närpiö on tästä paljon käytetty esimerkki. Ei ole "gettoja" lähimaillakaan, ei toisaalta myöskään mitään "kärvistelyä"! Kotoutuminen on onnistunut, työllistyminen samoin. Mikä on jo sinänsä saavutus, pohjalaiset kun eivät ole mitään muuttajan ihannenaapureita. Miksi tämä ei onnistuisi Itä- tai Pohjois-Suomessa?

Mitä erityistä etua nämä maahanmuuttajat sitten saavat näistä Suomen "suur"kaupungeista? Pääsevät hengailemaan assalle, vai? Moni vanhemman ikäluokan maahanmuuttaja ei osaa usein muuta kuin omaa äidinkieltään, eikä sitäkään lukea eikä kirjoittaa. Nämäkö siis kotoutuisivat työllistymisen kautta? Just joo! Sitä paitsi kotoutuminen on niin paljon muutakin kuin työllistyminen. Yllättävän moni ei esimerkiksi ole asunut koskaan lämmitettävässä talossa, käyttänyt vessaa tai hissiä, joutunut käyttämään vesijohtovettä, nähnytkään pesutupaa, lajitellut jätteitä, kuullutkaan taloyhtiöiden järjestyssäännöistä jne jne. En siis oikein ymmärrä mitä etua väenpaljoudesta ympärillä tai kaupunkimaisesta ympäristöstä sinänsä on kotoutumisessa. Ja miksi pitäisi päästä sinne "gettoon", tuskin se voi olla mikään tavoite? Puhumattakaan, että siitä gettoutumisesta olisi etua kotoutumisessa

Vilkko

Vilkko
Viestimäärä: 302

VS: VAALIT - Maanantaina, 28.02.2011 klo 22:01  
+
0

Aberkios kirjoitti:



En ehkä (ilmeisesti) muotoillut mielipidettäni riittävän selkeästi. Maahanmuuttajien "siivoaminen" kaupunkien lähiö"getoista" tarkoittaisi, että kyseiset henkilöt poistettaisiin näistä paikoista, sitä en tarkoittanut. Tarkoitin maahan muuttavien asuttamista. Ja siksi toiseksi, maahanmuuttajia on sijoitettu ihan tasokkaille asuinalueille , ei vain lähiöihin, getoista puhumattakaan. Moni maahanmuuttajista on sijoittunut, tai sijoitettu, Pohjanmaalle. Närpiö on tästä paljon käytetty esimerkki. Ei ole "gettoja" lähimaillakaan, ei toisaalta myöskään mitään "kärvistelyä"! Kotoutuminen on onnistunut, työllistyminen samoin. Mikä on jo sinänsä saavutus, pohjalaiset kun eivät ole mitään muuttajan ihannenaapureita. Miksi tämä ei onnistuisi Itä- tai Pohjois-Suomessa?

Mitä erityistä etua nämä maahanmuuttajat sitten saavat näistä Suomen "suur"kaupungeista? Pääsevät hengailemaan assalle, vai? Moni vanhemman ikäluokan maahanmuuttaja ei osaa usein muuta kuin omaa äidinkieltään, eikä sitäkään lukea eikä kirjoittaa. Nämäkö siis kotoutuisivat työllistymisen kautta? Just joo! Sitä paitsi kotoutuminen on niin paljon muutakin kuin työllistyminen. Yllättävän moni ei esimerkiksi ole asunut koskaan lämmitettävässä talossa, käyttänyt vessaa tai hissiä, joutunut käyttämään vesijohtovettä, nähnytkään pesutupaa, lajitellut jätteitä, kuullutkaan taloyhtiöiden järjestyssäännöistä jne jne. En siis oikein ymmärrä mitä etua väenpaljoudesta ympärillä tai kaupunkimaisesta ympäristöstä sinänsä on kotoutumisessa. Ja miksi pitäisi päästä sinne "gettoon", tuskin se voi olla mikään tavoite? Puhumattakaan, että siitä gettoutumisesta olisi etua kotoutumisessa



Kommentoinkin lähinnä tuota persujen manifestia. Se haiskahtaa vahvasti siltä, että maahanmuuttajat halutaan siivota takametsiin kaupunkilaisten ilmaa pilaamasta.

Valitettavasti se maahanmuuttajien gettoutuminen tiettyihin kaupunginosiin on ihan tosiasia. Joka kaupungista löytyy se tietty lähiö, joka tunnetaan etnisesti kirjavana paikkana. Tuskin sitä varta vasten on missään suunniteltu, mutta niinpä vain esim. Turussa Varissuolla taitaa kantasuomalaiset olla jo vähemmistönä. Ja kuka tässä nyt väitti, että se gettoutumuinen olisi hyvä ja tavoiteltava asia?

Närpiö onkin hyvä esimerkki. Sen tarkemmin tuntematta maahanmuuttajien kotouttamista juuri sinne, voin hyvin kuvitella, että se on onnistunut. Närpiö on elinkeinorakenteeltaan vireä paikkakunta, ja luultavasti siellä on väestön ikäjakaumakin melko terve. Mutta ne muuttotappiokunnat; siihen on syynsä, miksi ne tyhjenevät väestä. Heitänpä vastakysymyksen. Mitä erityistä etua maahanmuuttajat saavat pienellä, kituvalla paikkakunnalla, vaikkapa Sulkavalla tai Parikkalassa? Sen jälkeen, kun he ovat sopeutuneet kulttuuriin ja oppineeet lajittelemaan jätteensä, mitä sitten? Mistä löytyy elämän sisältö ja mielekkyys? Kansalaisopiston vironkielen kurssilta? Esson baarin hedelmäpelistä?

Mielelläni soisin Itä- ja Pohjois-Suomen paikkakuntien sykkivän elämää, kulttuurien moninaisuus olisi suunnaton rikkaus. Itsekin olen kotoisin hiljaa nääntyvästä Itä-Suomen kylästä ja pahaa tekee nähdä se muutos, mikä jo omana elinaikanani on siellä tapahtunut. Jotain tarttis tehdä, mutta epäilenpä, löytyykö persuilta rakentavia ratkaisuja tähänkään asiaan.
Joka toiselle kuoppaa kaivaa, joka toiselle ei.
Parsonrussellinterroristi Etta 07/10

mirkku

mirkku
Viestimäärä: 71

VS: VAALIT - Maanantaina, 28.02.2011 klo 22:31  
+
0

Vilkko kirjoitti:

Mitä erityistä etua maahanmuuttajat saavat pienellä, kituvalla paikkakunnalla, vaikkapa Sulkavalla tai Parikkalassa? Sen jälkeen, kun he ovat sopeutuneet kulttuuriin ja oppineeet lajittelemaan jätteensä, mitä sitten? Mistä löytyy elämän sisältö ja mielekkyys?



Erityistä etua? Mitä ihmeen erityistä etua?

Eikö siinä nyt ole tarpeeksi,että meidän verovaroistamme kustannetaan katto pään päälle,sapuskaa pöytään jne.?
Ei mun tietääkseni kantasuomalaisetkaan saa mitään erityistä etua,joutuessaan tilanteeseen jossa yhteiskunta heidät elättää ( korjatkaa,jos olen väärässä).

Erityistä etua Persujen ehdotus toisi meille veronmaksajille,joiden pussista maahanmuuttajien kulut ovat pois. Mitä edullisemmin saamme mamut majoitettua ja ruokittua,sen enemmän varoja jää taas yhteiskuntamme peruspalveluihin,joihin toden totta jostain varoja täytyy löytyä!
Kääpiösnautseripapparaiset
Ami 4.8.1999 pääsi sateenkaarisillalle 5.12.2011,nuku rauhassa rakas <3
Illi 28.7.1998 liittyi Amin seuraksi 04/2014
Eppu 12.7.2014
Maatiaiskisut Tiitu ja Nelli 03/10

Kirkkaina tähtinä taivaalla maatiaiskisut Pimu ja Paksu 1994-2010

Piimäenkeli

Piimäenkeli
Viestimäärä: 859

VS: VAALIT - Tiistaina, 01.03.2011 klo 10:59  
+
0
Mietin linkitänkö tän tähän keskusteluun, uutisiin vai purkautumisosastolle, mutta laitoin sitten tänne. Uskomattoman mautonta heittää vitsiksi koko turkisasia. Jotenkin sitä toivoisi pääministeriltä edes vähän vakavampaa suhtautumista turkisalan ilmeisiin ongelmiin eläinten hyvinvoinnin suhteen. Haluaisikohan "Minkki-Mari" osallistua hassunhauskaan tositv-ohjelmaan, missä saisi kokeilla turkiseläimen lokoisaa elämää vaikkapa muutaman kuukauden?

muoks. Mirkku, eiköhän asunnon ja ruuan lisäksi ole kaikkien etu edes yrittää saada sekä kotoisten työttömien että pakolaisten elämä sellaiselle mallille, että työllistyminen, ja sitä kautta oman osuuden tekeminen yhteiskunnan hyväksi, olisi mahdollista. Syrjäseuduille sijoittaminen ei oikein tue tota ajatusta. Eikö samantien sitten pitäisi alkaa miettimään kaikkien selkeästi työkyvyttömien pakkosiirtoja pois vilkkaammilta alueilta, jotta halpoja asuntoja vapautuisi töissä käyville?
Voi joutua itkemään vähän, jos on antanut kesyttää itsensä.
(Viestiä on muokattu tiistaina, 01.03.2011 klo 11:03)

hupellus

hupellus
Viestimäärä: 228

VS: VAALIT - Tiistaina, 01.03.2011 klo 11:46  
+
0
Tulin purnaamaan kuinka löysin ehdokkaan jonka näkemykset vastaavat pitkälti omiani, mutta koska keskittyy niin kovasti osoittamaan kuinka muut puolueet ovat hölmöjä, taidan antaa ääneni toisaalle.

Pakko on myös kommentoida, vaikka kohta saataisiinkin siirtyä maahanmuuttopolitiikan puolelle...

mirkku kirjoitti:



Eikö siinä nyt ole tarpeeksi,että meidän verovaroistamme kustannetaan katto pään päälle,sapuskaa pöytään jne.?
--
Erityistä etua Persujen ehdotus toisi meille veronmaksajille,joiden pussista maahanmuuttajien kulut ovat pois. Mitä edullisemmin saamme mamut majoitettua ja ruokittua,sen enemmän varoja jää taas yhteiskuntamme peruspalveluihin,joihin toden totta jostain varoja täytyy löytyä!



Ajatus sinänsä hyvä, että peruspalvelut on turvattava muillekin kuin maahanmuuttajille mutta onhan se nyt hassua että valitetaan kuinka maahanmuuttajat on loisia ja sitten vielä ehdointahdoin yritetään tehdä niistä sellasia :nauru: Että tulkaa nyt sitten kun pitää tulla me annetaan teille katto pään päälle, pysykää siellä, huolehditaan ruokapuolestakin, tosin saatte syödä vaan kaurapuuroa niin ei tee mieli lähteäkään minnekään :heristel:
En ymmärrä :eitietoo: miksi halutaan edistää juuri sellaisen tilanteen syntymistä mistä vauhkotaan.

Viisautta olisi huolehtia kotouttamisesta niin että meidän ei alkuvuosien jälkeen tarvitsisi kustantaa sitä kattoa pään päälle ja ruokaa pöytään, koska maahanmuuttajat tekisivät sen ihan itse. Maaseudulla ongelmaksi muodostuisi se ettei töitä ole. Mun mielestä politiikan keinoin pitäisikin nyt (lähinnä muista syistä) tukea sitä että Suomi ei ole kohta viisi suurta kaupunkia ja autio maaseutu. Ja maahanmuuttajia ilman muuta muuallekin kuin megakeskittymiin, kunhan on jotain mahdollisuuksia siihen että niillä on jotain mahdollisuuksia päästä irti valtion holhouksesta.

Ja oikeasti, minä en äänestä ketään sellaista jonka mielestä ihmisellä ei ole oikeutta ihmisarvoiseen elämään riippumatta taustastaan.

Geokoira

Geokoira
Viestimäärä: 83

VS: VAALIT - Tiistaina, 01.03.2011 klo 12:29  
+
0

Piimäenkeli kirjoitti:

. Eikö samantien sitten pitäisi alkaa miettimään kaikkien selkeästi työkyvyttömien pakkosiirtoja pois vilkkaammilta alueilta, jotta halpoja asuntoja vapautuisi töissä käyville?



Työkyvyttömien on luultavasti parempi olla lähempänä omaisiaan ja kavereitaan. Luultavasti kun se työkyvyttömyys johtuu heikentyneestä terveydestä. Jos tälläinen ihminen pakkomuutetaan esim. Öllölään niin hänen elättäminen voi tulla yhteiskunnalla kalliimmaksi kuin omalla kotiseudullaan jossa hänellä on kuitenkin jonkinlainen turvaverkosto.

Toisaalta työttömät voitaisiin minun mielestäni velvoittaa muuttamaan työn perässä. Tai jos muutto ei kiinnosta niin sillon saa itse eläättä itsensä. Tietenkin perheellisten tapauksissa tätä voitaisiin vaatia vasta kun molemmat vanhemmat ovat työttömiä.

Ja mitä tulee maahanmuuttajiin niin en kyllä ymmärrä miksi heitä ei voisi majoittaa jonnekin vähän syrjäisempään paikkaan. Mikä oikeus heillä on majoittua suurten kaupunkien keskustoihin kun kaikilla suomalaisillakaan ei ole sitä mahdollsiuutta johtuen korkeista asuntojen hinnoista ja vuokrista.

Itse työn perässä pari kertaa asuinpaikkaa vaihtaneena tiedän kyllä ne ongelmat ja pelot joita muutto tuntemattomaan voi aiheuttaa. Ja sitten kun on muuttanut niin huomaakin murehtineensa turhia.
"Life isn’t measured by the number of breaths you take, but by the moments that take your breath away."

BaeLiana

BaeLiana
Viestimäärä: 1860

VS: VAALIT - Tiistaina, 01.03.2011 klo 13:38  
+
0

Geokoira kirjoitti:

Itse työn perässä pari kertaa asuinpaikkaa vaihtaneena tiedän kyllä ne ongelmat ja pelot joita muutto tuntemattomaan voi aiheuttaa. Ja sitten kun on muuttanut niin huomaakin murehtineensa turhia.


Muuhun en jaksa kommentoida, mutta todellako ajattelet näin? Kun olet itse kyennyt siihen, niin varmasti kaikki muutkin kykenevät ilman ongelmia?
pystykorvasekoitus Ronja 2010 ->
löytökatti Sulho 2013 ->
porokoira Heili 2014 ->

http://baeliana.kuvat.fi/#/

magik

magik
Viestimäärä: 3965

VS: VAALIT - Tiistaina, 01.03.2011 klo 13:53  
+
0
No hei haloo,jos maahanmuuttajat muuttaa maaseuduille niin kyllähän sinne pikkuhiljaa alkaa syntymään kaikenlaisia palveluja ! Et niinku kaikki hiton ihmiset pitäis änkee samoihin isoihin kaupunkeihin ja silti tänne tulossa vissiin koko ajan lisää näitä ulkomaalaisia niin ei musta kauheen hyvä kun kaikki änkee samaan paikkaan. Onjo muutenkin aika ahdasta!!! Ja turussa on näitä getto paikkoja mm halinen,varissuo,lauste............ ja siellä tosiaan tapahtuu. Kaveri asuu Halisissa niin hän on kertonu kaikenlaista.
*2x serobi-uros ja narttu. Synt. 09/2012
*Kääpiövillakoira mix narttu. Synt. 05/2018
(Viestiä on muokattu tiistaina, 01.03.2011 klo 13:55)

Geokoira

Geokoira
Viestimäärä: 83

VS: VAALIT - Tiistaina, 01.03.2011 klo 13:58  
+
0

BaeLiana kirjoitti:

[quote=Geokoira]Itse työn perässä pari kertaa asuinpaikkaa vaihtaneena tiedän kyllä ne ongelmat ja pelot joita muutto tuntemattomaan voi aiheuttaa. Ja sitten kun on muuttanut niin huomaakin murehtineensa turhia.


Muuhun en jaksa kommentoida, mutta todellako ajattelet näin? Kun olet itse kyennyt siihen, niin varmasti kaikki muutkin kykenevät ilman ongelmia?[/quote]

No jos minä siihen olen pystynyt ja varmasti aika moni muukin on, niin miksi kaikki eivät pystyisi...tietenkin jos on jo lähtökohtaisesti asennoitunut niin että tässä olen ja tästä en lähde kuin jalat edellä niin voipihan se sillon olla vähän hankalaa sopeutua uusiin ihmisiin ja ympäristöön.

Suomikin on kuitenkin niin pieni maa että eihän ne vanhat ystävät ja kaverit ole kuin muutaman tunnin automatkan päässä jos edes niinkään kaukana. Ja uusiakin saa kyllä kunhan uskaltaa ryömiä ulos kolostaan.

Enkä mä ole ketään ajamassa kotoaan pois. On mullakin kavereita(sinkkuja) jotka ovat työttömiä/koulusta valmistuneita ja eivät halua muuttaa mihinkään. Jos he haluavat kärvistellä kelan ja sossun rahoilla niin siitäpähän vaan. Itse kyllä teen mieluummin töitä kuin makaan kotona piereskelemässä kilpaa koiran kanssa. Tosin koiralle se kyllä varmasti sopisi=)

Joskus sitä vaan pitää mennä sen oman mukavuusalueen ulkopuolelle että asiat lähtisivät kehittymään parempaan suuntaan.
"Life isn’t measured by the number of breaths you take, but by the moments that take your breath away."

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: VAALIT - Tiistaina, 01.03.2011 klo 14:12  
+
0

Geokoira kirjoitti:

Joskus sitä vaan pitää mennä sen oman mukavuusalueen ulkopuolelle että asiat lähtisivät kehittymään parempaan suuntaan.



Niin, tarkotat vissiin että pakolaisten pitää, mutta ei syntyperäisten valkonaamasten suomalaisten? Miksi pakolaisten pitää muuttaa kuoleviin kyliin, miksei "meikäläisten"?
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/

BaeLiana

BaeLiana
Viestimäärä: 1860

VS: VAALIT - Tiistaina, 01.03.2011 klo 14:22  
+
0

Geokoira kirjoitti:

Joskus sitä vaan pitää mennä sen oman mukavuusalueen ulkopuolelle että asiat lähtisivät kehittymään parempaan suuntaan.


Mulle henkilökohtaisesti olisikin varmaan ihan helppoa muuttaa työn perässä toiselle paikkakunnalle tarpeen vaatiessa. En nyt puhunutkaan siitä, haluaako joku vai ei. On ihmisiä, joille tuo sopeutuminen syystä tai toisesta ei ole yhtä helppoa - eikä myöskään tällöin välttämättä ole yhteiskunnalle hyödyksi, että ihminen pakotetaan muuttamaan.
pystykorvasekoitus Ronja 2010 ->
löytökatti Sulho 2013 ->
porokoira Heili 2014 ->

http://baeliana.kuvat.fi/#/

Geokoira

Geokoira
Viestimäärä: 83

VS: VAALIT - Tiistaina, 01.03.2011 klo 14:24  
+
0
Ja asiaan mennäkseni niin ainakaan persuja en voi äänestää kun käsittääkseni Soini hartaana katolilaisena vastustaa aborttia jopa raiskauksen uhreille. Ei mahdun mun maailmankuvaan moinen.

Keskustan Kiviniemen turkis-intoilu vähän tökkii. Kyllä hienot rouvat voivat pukeutua myös tekoturkikseen. Ei tarvitse eläimiä sen takia kasvattaa surkeissa oloissa tapettaviksia että Eiran tuullisilla kaduilla ei paleltaisi. Metsästettyjen eläinten turkit ovat asia erikseen.

Vihreiden ajatusmaailmakin muuttuu jatkuvasti. Ja miten muuten vihreä puolue voi kannattaa ydinvoimaa tai edes hyväksyä sen...itse voin sen kyllä hyväksyä mutta en voi äänestää noin selkärangatonta puoluetta.

Vasemmisto/sdp...urpilainen ja jungner. Huh huh. Työn orjat sorron yöstä nouskaa...vai miten se meni. Ei kiitos.

Kokoomus ja Jyrki-boy Käteinen ja kumppanit. Siitä voi antaa plussaa että ovat reilusti ilmoittaneet että Nato on jees. Monesta muusta asiasta voi antaa miinusta kuten esim. näitten konkurssivaltioiden tukeminen ilman takauksia...tai kohti tasaverotusta meneminen.

Rkp? Ihan täysi vitsi koko puolue. Ainoa tavoite on edistää ruotsin kielen asemaa. Siitä pidetään kiinni kynsin hampain.

Jotenkin tuntuu että joutuu äänestämään nukkuvien puoluetta vaikka se onkin periaatteitani vastaan. Mitään marginaaliryhmiä kun on ihan turha edes äänestää kun ei niillä ole mitään mahdollisuuksia menestyä. Siitä pitää huolen jo suomen vaalijärjestelmä.
"Life isn’t measured by the number of breaths you take, but by the moments that take your breath away."

magik

magik
Viestimäärä: 3965

VS: VAALIT - Tiistaina, 01.03.2011 klo 14:30  
+
0

jannie kirjoitti:

[quote=Geokoira]Joskus sitä vaan pitää mennä sen oman mukavuusalueen ulkopuolelle että asiat lähtisivät kehittymään parempaan suuntaan.



Niin, tarkotat vissiin että pakolaisten pitää, mutta ei syntyperäisten valkonaamasten suomalaisten? Miksi pakolaisten pitää muuttaa kuoleviin kyliin, miksei "meikäläisten"?[/quote]

No hitto olisivat tyytyväisiä että pääsisivät edes suomeen sodan keskeltä. Eikö se muka riitä kerta tänne tulevat ja maalla voi olla ihan mukava asua. Ei kaikkea saa mitä haluaa, En minäkään!!
*2x serobi-uros ja narttu. Synt. 09/2012
*Kääpiövillakoira mix narttu. Synt. 05/2018

Geokoira

Geokoira
Viestimäärä: 83

VS: VAALIT - Tiistaina, 01.03.2011 klo 14:32  
+
0

jannie kirjoitti:

Niin, tarkotat vissiin että pakolaisten pitää, mutta ei syntyperäisten valkonaamasten suomalaisten? Miksi pakolaisten pitää muuttaa kuoleviin kyliin, miksei "meikäläisten"?



En vaan tarkoitan että myös että suomalaisia voitaisiin kannustaa/pakottaa muuttamaan. Miksei?

Miksi yhteiskunnan pitäisi elättää ihminen siellä missä hän haluaa asua? Miksi ei siellä missä se on halvempaa yhteiskunnalle?
"Life isn’t measured by the number of breaths you take, but by the moments that take your breath away."

Geokoira

Geokoira
Viestimäärä: 83

VS: VAALIT - Tiistaina, 01.03.2011 klo 14:42  
+
0
Myönnetään. Sellaisiakin tapauksia varmasti on olemassa.
"Life isn’t measured by the number of breaths you take, but by the moments that take your breath away."
(Viestiä on muokattu tiistaina, 01.03.2011 klo 14:43)

mirkku

mirkku
Viestimäärä: 71

VS: VAALIT - Tiistaina, 01.03.2011 klo 19:57  
+
0

Geokoira kirjoitti:


Työkyvyttömien on luultavasti parempi olla lähempänä omaisiaan ja kavereitaan. Luultavasti kun se työkyvyttömyys johtuu heikentyneestä terveydestä. Jos tälläinen ihminen pakkomuutetaan esim. Öllölään niin hänen elättäminen voi tulla yhteiskunnalla kalliimmaksi kuin omalla kotiseudullaan jossa hänellä on kuitenkin jonkinlainen turvaverkosto.

Toisaalta työttömät voitaisiin minun mielestäni velvoittaa muuttamaan työn perässä. Tai jos muutto ei kiinnosta niin sillon saa itse eläättä itsensä. Tietenkin perheellisten tapauksissa tätä voitaisiin vaatia vasta kun molemmat vanhemmat ovat työttömiä.




Näin juuri,Geokoira vastasikin aika kattavasti minun puolestani Piimäenkelin heittämään kysymykseen.:peukku:
Kääpiösnautseripapparaiset
Ami 4.8.1999 pääsi sateenkaarisillalle 5.12.2011,nuku rauhassa rakas <3
Illi 28.7.1998 liittyi Amin seuraksi 04/2014
Eppu 12.7.2014
Maatiaiskisut Tiitu ja Nelli 03/10

Kirkkaina tähtinä taivaalla maatiaiskisut Pimu ja Paksu 1994-2010

  Siirry sivulle: 1 ... 3 4 5 ... 37
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28212
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6341
Viestejä yhteensä545735
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265871
(Tilastot päivitetty viimeksi 05.05.2024 klo 14:00)