Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
HARRASTUKSET - Perjantaina, 09.04.2010 klo 21:03

Agilitypulina

Siirry sivulle: 1 ... 47 48 49 50

Sinji

Sinji
Viestimäärä: 572

VS: AGILITYPULINA - Lauantaina, 26.03.2011 klo 11:44  
+
0
Huomenna koko päiväksi kisoihin töihin. :) Ihan kivaa, pääsee näkemään miten kaikki toimii, ja miten erilaisia suorituksia voi olla.

Sarahia

Sarahia
Viestimäärä: 4470

VS: AGILITYPULINA - Lauantaina, 26.03.2011 klo 17:36  
+
0
Tänään startattiin Rukan kanssa vihdoin ensimmäistä kertaa virallisissa kisoissa. Yksi agirata ja yksi hypäri oli ohjelmassa. Agiradalta tempaistiin ensimmäinen nolla, hypärillä saatiin vitonen, kun minä sössin kepeillemenon. Tässä videot radoilta: agirata ja hypäri.

jenniköpi

jenniköpi
Viestimäärä: 288

VS: AGILITYPULINA - Lauantaina, 26.03.2011 klo 21:28  
+
0
Minä olin Sarahia myös siellä kisoissa, ja oikein kivan näköistä menoa oli! :peukku: Mukavan iloista tekemisen meininkiä löytyi! :jjei:
Apku Duke -10
Apku Vety -13

Muistoissa Köpi <3

Sarahia

Sarahia
Viestimäärä: 4470

VS: AGILITYPULINA - Lauantaina, 26.03.2011 klo 21:33  
+
0
^Jahas, meidät on tunnistettu :nauru: Olitkos itse kisaamassa, katsomassa vai talkoilemassa? Vai usiampaakin? :) Ja kiitoksia! :hymy: Totesin, että jos joskus haluan tuon kanssa uskaltautua kisaamaan, niin ois aika aloittaa, kun koira on reilun 6v :nauru: Meillähän tosin oli tuossa useita vuosia välissä agitaukoa, nyt ollaan taas jatkettu.

jenniköpi

jenniköpi
Viestimäärä: 288

VS: AGILITYPULINA - Sunnuntaina, 27.03.2011 klo 09:48  
+
0
Olin katsomassa vaan ja nostattamassa omaa kisakuumetta, vaikka oma koira on vasta 10kk... :roll: Sinänsä mukava kun näkee tuttuja joita ei normaalisti arkena näe ja saa niitten kanssa juoruta, mutta kuume nostaa päätään kun nytkin oli ykkösten radat tosi kivan näkösiä paitsi se hyppyradan keppikulma... :mietiskel:
Apku Duke -10
Apku Vety -13

Muistoissa Köpi <3

SanttuJ

SanttuJ
Viestimäärä: 5302

VS: AGILITYPULINA - Sunnuntaina, 27.03.2011 klo 11:50  
+
0
Sarahialle onnittelut! :aurinko:

Me käytiin eilen agiliitelee ja piti laittaa koira arestiin yhdessä välissä. Alkuun tuo taas maltto keskittyä ihan nätisti vaan sit lopussa alko kaverin luo karkailu. Neljä kertaa hain sen pois kaverikoiran luota jonka jälkeen jätin kentänlaidalle miettimään tekosia. :roll: Sit otettiin vielä pikkunen pätkä rataa ja lopetettiin ku homma taas toimi.

Harjoteltiin viikolla takapihalla ohjaamista sekä irtoamista ja oli ihan mukava huomata, et edistystä on tapahtunu. Huomattavasti keveämpi ohjattava ku viime kerralla. Hyppytekniikkaakin harjoteltiin, mut muutama karitsahyppy sinne mahtu mukaan vaikkei kompurointia enää esiintynytkään.
bokseri Luna 14.8.2009 - 13.3.2015
labradorinnoutaja Inni 31.3.2014

PenniMyy

PenniMyy
Viestimäärä: 293

VS: AGILITYPULINA - Tiistaina, 29.03.2011 klo 12:13  
+
0

Sarahia kirjoitti:

Tänään startattiin Rukan kanssa vihdoin ensimmäistä kertaa virallisissa kisoissa. Yksi agirata ja yksi hypäri oli ohjelmassa. Agiradalta tempaistiin ensimmäinen nolla, hypärillä saatiin vitonen, kun minä sössin kepeillemenon. Tässä videot radoilta: agirata ja hypäri.



Onnea onnea!

Meillä on reenit siinä vaiheessa, että seuraava etappi on valmennusryhmä, joka alkaa ens kuussa.
Ollaan käymässä nyt toista kertaa jatko3-kurssia, valmennusryhmä ois ollu maanantaina, joka oli ainoo päivä mikä ei meille sopinu. Jatko3 on ollu kyllä kiva käyä uuestaan, meillä kun nuo kepukat on aika alkutekijöissä, ohjureitten kans mentiin vasta viimeksi niitä eka kertaa irti! Eli nyt on vissiin alkanu mennä jakeluun :)

Tutuli

Tutuli
Viestimäärä: 3982

VS: AGILITYPULINA - Tiistaina, 29.03.2011 klo 19:01  
+
0
Meilläkin oli eilen meiän ihkaekat agikisat, tosin vaan kurssin leikkimieliset päätöskisat. Rata oli helppo ja ihanneaika 50 sekuntia, aika löysää siis. :wink: Alissa meni radan hyvin ja innolla, mut omien mokailujen takia se kiers yhen esteen. Ei se mitään, tärkeintä oli, et oli hauskaa! Meiän aika oli 18 sekuntia ja risat, siitä huolimatta, et Alissa poikkes radalta. Ja kaikille jäi kisoista hyvä mieli, kun jokainen koira sai palkinnoksi lelun. :hymy: Kurssikaverin kanssa naureskeltiin, et hirvee kilpailuvietti heräs jo noin pienissä kisoissa. :nauru:

Tässä vielä kuva meiän kotikontaktitreeneistä. Kyseessä siis vanha hyllylevy, joka on päällystetty pahvilla ja laitettu tyynyjen päälle. Aika rumahan tuo viritelmä on, mut ajaa asiansa. :nauru: Tollanen Mannatuksen väsäämä lauta ois kyl aika ihana...

Shetlanninlammaskoira Alissa 23.11.2008
Muistoissa tiibetinspanieli Mona 1992-2006
(Viestiä on muokattu tiistaina, 29.03.2011 klo 19:02)

Tempaus

Tempaus
Viestimäärä: 8

VS: AGILITYPULINA - Keskiviikkona, 30.03.2011 klo 09:14  
+
0
Pitkästä aikaa kuulumisia tännekin :heiluti:

Haluaisin kysyä sellaista että kuinka pian agilityn aloittamisen jälkeen te menitte ensimmäisiin agimölleihin? Meidän olisi tarkoitus lähteä kokeilemaan mölliluokkaan jossa ei ole kontaktiesteitä eikä keppejä, ei kuitenkaan olla menty vielä kovin pitkää rataa joten saas nähdä millainen show siitä tulee :roll: :eek:

Tosi mukava muuten katsella laittamianne kisa ja treenivideoita :peukku: Ehkä meistäkin joskus vielä ilkeää laittaa näytille menoamme.
Kääpiöpinseri 09

Sarahia

Sarahia
Viestimäärä: 4470

VS: AGILITYPULINA - Keskiviikkona, 30.03.2011 klo 09:20  
+
0
^No tuohan on ihan ohjaajakohtainen juttu. Toiset tykkää, että koirat on valmiimpia, etteivät opi turhaa rallailemaan tai pöljäilemään kisoissa sen takia etteivät osaa, toiset lähtevät mölleihin heti kun koira on suurinpiirtein nähnyt esteitä.

Minä kuulun ekaan ryhmään ja haluan reenata koirat suhteellisen varmaksi, ennen kuin lähden turhaan maksamaan edes siitä möllikisasta, koska en näe mitään tarvetta meillä mennä edes mölleihin ennen kuin koiralla on varmuutta suorittaa ratoja.

Inna

Inna
Viestimäärä: 163

VS: AGILITYPULINA - Keskiviikkona, 30.03.2011 klo 12:50  
+
0
Mä oon mennyt mölleihin kummankin koiran kanssa melkein heti kun esteet on osattu. Ja oikeasti kisaaminenkin aloitettiin vanhemman koiran kanssa "puolivalmiina". Kyllähän me sählättiin aika paljon ja ykkösissä oltiinkin melkein vuoden, mutta kyllä kannatti. En vaihtais yhtäkään niistä huonosti menneistä kisoista pois, sillä ykkösissä oli paljon hauskempaa kisata kuin nyt kolmosissa:nauru:

Nuorempi pääsi mölleihin jo heti vuoden ikäisenä, eikä se ollut yhtään valmis, eikä meidän yhteistyö toiminut ollenkaan. Mentiin alkuun mini korkeuksilla, ja siten oltiinkin ihan luokan ulkopuolisina oikeasti "harjoittelemassa" kisaamista. Olen kyllä oppinut ihan jokaisista mölleistä jotain, vaikka oliskin mennyt ihan penkin alle. Kisatilanne on oikeasti niin eri, sekä omalta fiilikseltä, että koiran kuumumisen osalta. Ekoissa mölleissä luulin, että Moona osaisi kontaktit, mutta ei se osannutkaan kisatilanteessa. Mölleissä harjoiteltiin sitten kontakteja ihan treeninomaisesti palkaten. Samoin olen oppinut oman fiiliksen merkityksen. Jos on yhtään hyvän tuulisessa huuhaa tilassa, ei toimi varmasti mikään. Pienikin ajatuksen harhautuminen, niin putoaa rimoja tai koira menee väärälle esteelle. mölleissä

Tosta videosta näkyy hyvin, että ekalla radalla keskityn, ja toisella ohjaan löysemmällä otteella:nauru:

Mutta mölleihin ei kyllä kannata mennä, jos koiran motivaatio ei kanna rdan läpi, tai itseä harmittaa jos koira ei menkäään paremmin kuin todellisella tasolla osaa..

kiharapaa83

kiharapaa83
Viestimäärä: 357

VS: AGILITYPULINA - Torstaina, 31.03.2011 klo 02:59  
+
0
Me kisattiin aluksi vain hyppyratoja ja helppoja sellaisia. Sitten ruvettiin käymään enemmän epiksissä kun koira alkoi toimia ja olla mukavempaa sen kanssa epiksissä kisaaminen..

Me ollaan kisattu epiksissä n. vuoden aikana 11 rataa.. Välillä on ollut kaksi rataa samana päivänä.
Nyt ollaan kerran kisattu agiradalla ja se oli koiran toinen kerta kontaktit osana rataa.

Itse olin sitä mieltä, etten halunnut silloin kisata edes epiksissä, kun koira ei oikein kulkenut edes treeneissä. Sitten koiralta alkoi löytymään vauhtia ja intoa, joten sen jälkeen ollaan kisattu mölleissä aina kun mahdollista.
kääsna Wilma 09/2008
borcol Windy 08/2011

Wilman ja Windyn kotisivut
Wilman ja Windyn blogi

jenniköpi

jenniköpi
Viestimäärä: 288

VS: AGILITYPULINA - Perjantaina, 01.04.2011 klo 16:28  
+
0
Duke oli vissiin 9kk kun mentiin ekoihin mölleihin :nauru:
Mutta se onki íhan hullu aussie jonka pää kyllä kestää, palkkasin koiran vissiin kerran kesken radan kun luki niin hyvin mun ohjausta että unohin radan (esitin sitten muka että tää oli ihan suunniteltua) :ttou: Mutta siis ne tosiaanki oli möllit, ei kontakteja, ei keppejä vaan periaatteessa pelkkää suoraa humputtelua ja pari valssia, ei sen pahempaa :peukku:
Apku Duke -10
Apku Vety -13

Muistoissa Köpi <3

Sysikoira

Sysikoira
Viestimäärä: 89

VS: AGILITYPULINA - Sunnuntaina, 03.04.2011 klo 21:00  
+
0
Hirmuinen kisakuume iskee kun teidän videoita katselin!

Sysin kanssa tekisi jo mieli kisaamaan, ainakin mölleihin. Yksi alkeismöllikisa on käyty, se oli pelkkä hyppyrata joten ihanneaika alittui reippaasti eikä ollut yhtään virhettä.
Tänään kokeilin itsenäisissä treeneissä kisapituisen radan, kun esteet oli valmiiksi numeroitu 1-22. Siinä oli hyppyjä, rengas, putkia, aa, puomi, kepit ja pituus, ja esteet oli sijoiteltu niin, että oli paljon vaikeita kulmia, sylikääntöjä, takaakiertoja yms. Sysi meni kuin unelma! Nopeasti, mutta kuunteli ja katsoi ohjauksen tarkkaan, eikä yhtään virhettä tullut koko radalta. Okei, ensimmäisellä radalla itse sähläsin kun en muistanut kunnolla kaikkia esteitä, mutta Sysi odotti kiltisti että tiesin taas minne ohjata eikä karannut omin päin suorittamaan. Toinen ja kolmas rata menivät sitten sulavasti ja hienosti kun muistin jopa minne ohjata ja tiesin parhaat ohjauskuviot :D

On kyllä niin mahtavaa huomata kehitystä koko ajan, ja pyrinkin koko ajan eteenpäin. Sysin plussaa on tokoharrastus EVL:ssä asti ja muutenkin pitkälle tehty hallinta; se ei karkaa radalla, kuuntelee hyvin ja ei häslää. Kunhan vain itse osaisin ohjata vielä paremmin..

Ladaatti

Ladaatti
Viestimäärä: 123

VS: AGILITYPULINA - Maanantaina, 04.04.2011 klo 19:04  
+
0
Meillä oli viikonloppuna JAUn jäsenkatselmus ja tänään tuli viesti, että Nero on hyväksytty koejäseneksi kesäkaudelle! :nauru: Vähän mä oon ilonen. Ollaan parilla kurssilla nimittäin käyty ja hirvee into on tullut. Saatiin nyt tosi hyvä leluvinkkikin ja oli Neron mielestä heti ihan paras. Eli villasukka+vinkupallo. :peukku: Toukokuun alussa pitäis treenit alkaa jos lumet sulaa siihen mennessä.
Parsonrussellinterrieri
♥Arbor Vitae Fantasos "Nero".
s. 9.4.2010

MAD

MAD
Viestimäärä: 6504

VS: AGILITYPULINA - Tiistaina, 05.04.2011 klo 14:21  
+
0

jenniköpi kirjoitti:

Duke oli vissiin 9kk kun mentiin ekoihin mölleihin :nauru:
Mutta se onki íhan hullu aussie jonka pää kyllä kestää, palkkasin koiran vissiin kerran kesken radan kun luki niin hyvin mun ohjausta että unohin radan (esitin sitten muka että tää oli ihan suunniteltua) :ttou: Mutta siis ne tosiaanki oli möllit, ei kontakteja, ei keppejä vaan periaatteessa pelkkää suoraa humputtelua ja pari valssia, ei sen pahempaa :peukku:



Eiks mölleihin oo mitään ikärajaa? :mietiskel: Eikö sua muuten pelottanu hypyttää niin nuorta koiraa? (kyselyikä :peukku:)

Tempaus

Tempaus
Viestimäärä: 8

VS: AGILITYPULINA - Keskiviikkona, 06.04.2011 klo 08:46  
+
0
Kiitos vastanneille!

Mölleissä käytiin, molemmilta radoilta 0 virhettä ja sijoituttiin toiseksi :nauru:
Koira toimi kuin unelma ja sillä oli kivaa :jjei:
Kovasti minua jännitti mutta pahin jännitys yllätyksekseni laukesi ekan suorituksen aikana pois.
Kääpiöpinseri 09

Suzuna

Suzuna
Viestimäärä: 1068

VS: AGILITYPULINA - Keskiviikkona, 06.04.2011 klo 09:36  
+
0
Meillä oli eilen tosi kivat treenit! Ohjelmassa persjättö ja takaakiertoja.
Pennun kanssa otin helpommin, siitä pieni videopätkä :hymy: Ihanasti tuo on alkanut oppia!
Shetlanninlammaskoira Siru -08
Saksanpaimenkoira Eve -10
Bordercollie -12

lintuja

lintuja
Viestimäärä: 676

VS: AGILITYPULINA - Keskiviikkona, 06.04.2011 klo 19:31  
+
0
Onko joku menossa Ojanko- tai Tehiscuppiin? Mun tekisi kamalasti mieli, mutten uskalla yksin, kun en oo ikinä ees käynyt agikisoja kattomassa. Miten sellasissa edes toimitaan? :D

Ja jos kilpailu on avoin seuraan katsomatta, onko kuitenkin kuuluttava johonkin seuraan? Saako mölleissä kisata siruttomalla koiralla, jonka rokotukset ovat kunnossa?
suomenpystykorva-karjalankarhukoira-?: Helmi 05/09.
tanskalais-ruotsalainen pihakoira: Tähti 12/13.
(Viestiä on muokattu torstaina, 07.04.2011 klo 09:54)

jenniköpi

jenniköpi
Viestimäärä: 288

VS: AGILITYPULINA - Torstaina, 07.04.2011 klo 17:01  
+
0

MAD kirjoitti:

Eiks mölleihin oo mitään ikärajaa? Eikö sua muuten pelottanu hypyttää niin nuorta koiraa? (kyselyikä )



Arvasin että unhoitin jotain tuosta aiemmasta viestistäni :shifty:

Eli siis rimat oli ihan maassa, mä oon niin hullu neurootikko tuon hypyttämisen kanssa (nimim. koira on nyt 11kk ja rimat on 10cm..) :viheltel:
Apku Duke -10
Apku Vety -13

Muistoissa Köpi <3

  Siirry sivulle: 1 ... 47 48 49 50
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28194
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6333
Viestejä yhteensä545704
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään1
Viestejä kirjoitettu tänään5
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265845
(Tilastot päivitetty viimeksi 28.04.2024 klo 21:00)