Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
HARRASTUKSET - Perjantaina, 09.04.2010 klo 21:03

Agilitypulina

Siirry sivulle: 1 ... 48 49 50

MAD

MAD
Viestimäärä: 6504

VS: AGILITYPULINA - Torstaina, 07.04.2011 klo 17:42  
+
0
^ Mä olin kanssa tosi neuroottinen hypyttämisen kanssa ennen kun toi oli päälle vuoden ja siks ihmettelinkin että härregyyde menittekö maksiesteillä noin nuoren kanssa. :D mutta hyvä että olin väärässä. :-)

Lifo

Lifo
Viestimäärä: 231

VS: AGILITYPULINA - Perjantaina, 08.04.2011 klo 08:46  
+
0
Piitkän kisatauon jälkeen (oikeestaan koko agilitytauon) on Kirkkonummelle ilmottauduttu 17.4. parin ykkösten luokkaan! Jännää tosi paljon, tuntuu että kehitytty ei juuri olla - no ei kai jos ei oo talvella juuri treenattu - mutta vauhtia on tullut lisää. Onneks saatiin porukoilta omat kepit jotka voi viritellä päivittäin tohon pihalle jos se nyt ei ainakaan niistä jäis kiinni. Tai saapahan kerrostalon muut asukkaat ainakin huvia kun voi kattella meidän treenailuja. Toivottavasti ei tuu valituksia, en tiedä meiningstä täällä Espoossa, Tampereella asuessa mummot ainakin vaan tuli ilosesti jutteleen ja kyseleen että mitä oikein touhuan :D
Täytyy kävellä ennenkuin voi juosta - lentämisestä puhumattakaan.

innna

innna
Viestimäärä: 4768

VS: AGILITYPULINA - Lauantaina, 09.04.2011 klo 14:03  
+
0
katahrin ja muut oululaiset, eiköhän lähdetä tänne!
Pessi ja Ilo ja Aura <3
"The only real radicalism in our time will come as it always has — from people who insist on thinking for themselves and who reject party-mindedness." - Christopher Hitchens

Sarahia

Sarahia
Viestimäärä: 4470

VS: AGILITYPULINA - Lauantaina, 09.04.2011 klo 18:33  
+
0
^Pitääpä kattoa jos pääsis tuonne kans :) En vielä tiedä tuosta maanantain ohjelmasta.

Me käytiin tänään meidän toisista kisoista sitten ottaan Rukan kanssa kaks hylkyä.
Radat oli aika vaikeat ykösten radoiksi, ja missään kokoluokassa ykösissä kahdella radalla ei tullut yhtään nollaa. Tässä agiradan piirros, josta hylly tuli kun Ruka hyppäsi renkaan sivusta ( ). Muuten olisi ollut puhdas rata.

Hypäri olikin vaikeampi, tässä ratapiirros. Yhdellä esteellä meillä tuli sählinkiä, kun unohdin radan ja olin viemässä Rukaa takakiertona hypylle ja siinä sitten huomasin vasta kohdilla että hitto, numero onkin tällä puolen estettä. Vitonen siitä. Hylky radalta tuli sitten mulla tippui radalle liivin takataskusta namipurkin kansi. Näkyy hyvin videollakin vikalla putkella. Tässä tämä hypäri videoituna.
No, tulipas juostua harjoitukseksi sitten pari lisärataa ainakin :hymy:

katahrin

katahrin
Viestimäärä: 168

VS: AGILITYPULINA - Lauantaina, 09.04.2011 klo 21:44  
+
0
^^Jooo!! Me ollaan ainakin tulossa Villen kanssa. Eikä nyt aiota ottaa niitä typeriä putkivirheitä :kieli:
Kennel Atacamigor
4x venäjäntoy + kääpiöpinseri

HennaBella

HennaBella
Viestimäärä: 137

VS: AGILITYPULINA - Sunnuntaina, 10.04.2011 klo 21:36  
+
0
Me käytiin sitten eilen hakemassa ensimmäinen nolla Kouvolasta =D
Eli siis hyppyradalta nolla ja toinen sija tuloksella -9.81 video
Agiradalta otettiinkin sitten muutama kielto ja lopulta hylly, ku mentiin väärään päähän putkea =P Kai toi mussukka anto jo niin kaikkesa ekalla radalla, ettei enää toisella jaksanu <3
pk. collie Bella 20.5.2008
suomenlapinkoira Lilli 13.1.2010
Blogi

belgilö

belgilö
Viestimäärä: 494

VS: AGILITYPULINA - Maanantaina, 11.04.2011 klo 08:35  
+
0
HannaBella:Hienon näköistä menoa!Onnittelut nollasta!

Meille 9.4. 0-voitto maxi 3-luokasssa Jyväskylässä. Vielä yksi 0 ja pääsyliput plakkarissa SM-kisoihin ja MM-karsinnoihin.:aurinko:

Sysikoira

Sysikoira
Viestimäärä: 89

VS: AGILITYPULINA - Maanantaina, 11.04.2011 klo 18:19  
+
0
Hienon näköistä menoa!

Olisinpa itsekin joskus noin taitava ohjaamaan + Sysi olisi nopeampi ja taitavampi. Kisoihin olisi jo hinku kun kaikki esteet osataan, mutta ohjausta pitää vielä paljon hioa.. Mulla on huono tapa a) unohtaa rata b) treeneissä keksiä rataa sitä mukaa kun ohjaan, jolloin tulee helposti sähläämistä ja turhia taukoja. c) sanoa ja ohjata liian myöhään tai epäselvästi d) ohjata liian jäykästi tai vähän ja olettaa että koiran pitäisi osata pelkkä estekäsky. Sysillä taas on ongelmana, että se oppii radan tosi nopeasti, jopa ensimmäisellä kerralla ja kun uudestaan mennään samaa rataa (jos en jaksa muuttaa sitä), Sysi yrittää ennakoida kun muka "tietää" minne mennään seuraavaksi. Eli sille pitäs tehdä aina erilainen rata ja yllätyksellisiä ohjauksia. Ettei se oppisi enempää lukemaan rataa ja menemään heti seuraavalle esteelle, este kun voi olla jossain ihan muualla päin. Eli sais kuunnella ensin, ja tehdä vasta sitten niinkuin aiemmin tekikin kun en tehnyt liian pitkiä ratoja..
Myös vauhtia saisi olla lisää ja etenkin videoiduilla suorituksilla korkeampi vire (liekö vaikutti pitkä lenkki + perusruokanappulat palkkana, kun yleensä agissa käytän koiranmakkaraa alustalla).

Mutta kivaa on ja Sysin hyvä puoli on, että se on valmiiksi pitkälle koulutettu, joten kuuntelee (yleensä) hyvin, ei rynni esteille omin päin vaan olen vaatinut että vain sinne mennään minne ohjaan.. (tämä pitää muistaa pitää yllä..), ja se pysyy hallinnassa, sekä sietää häiriötä + osaa tehdä paljon kaukopalkalla koska koesuoritus on jo tokosta tuttu.

Tässä nämä videot:

http://www.petsie.fi/pet.php?petid=39076&s=videos&vidid=48116
http://www.petsie.fi/pet.php?petid=39076&s=videos&vidid=48117
http://www.petsie.fi/pet.php?petid=39076&s=videos&vidid=48118

Kommentteja? Vinkkejä/kritiikkiä :D?

Tutuli

Tutuli
Viestimäärä: 3982

VS: AGILITYPULINA - Tiistaina, 12.04.2011 klo 12:56  
+
0
^Musta teilläkin oli kivan näköstä menoa, Sysi seuraa tosi tarkkaan sun ohjausta. :hymy: Miksköhän mä oon muute aina luullu, et sulla on bordercollie? :mietiskel: Sysi on symppiksen näkönen! Mitä rotuja siinä on? Mä välillä haaveilen, että omakin koira etenis vähän rauhallisemmin, niin ehtis ehkä hiukan miettiä sitä ohjaamista. Sysi menee niin ihanan rauhassa, tossa ehtii ite rauhassa opetella ohjaamista, kun koira ei tuu niin vauhdilla. Varmasti sitä vauhtia tulee lisää, kun oma ohjausvarmuus paranee.

Mulla on kansa hirveesti opittavaa ohjaamisessa, välillä on ihan turhauttavaa, kun en vaan osaa. Ja koirahan menee just sinne, minne ohjaa... :wink: Meillä oli eilen viiminen kerta alkeisjatkokurssia ja saatiin heti ryhmäpaikka, misä voidaan jatkaa! :hymy: Ens maanantaina alotetaan sit uudessa ryhmässä.
Shetlanninlammaskoira Alissa 23.11.2008
Muistoissa tiibetinspanieli Mona 1992-2006

Mannatus

Mannatus
Viestimäärä: 365

VS: AGILITYPULINA - Tiistaina, 12.04.2011 klo 13:37  
+
0
Onnea ryhmäpaikasta Tutuli!

Meilläkin oli eilen treenit ja meni tosi mahtavasti. Juoksujen jälkihöyryt oli nyt poissa ja tehtiin taas täydellä innolla.

Shetlanninlammaskoira

Manna ♀ s. 23.07.2009
Nemi ♀ s. 22.08.2010

Mannan ja Nemin Blogi

Tempaus

Tempaus
Viestimäärä: 8

VS: AGILITYPULINA - Tiistaina, 12.04.2011 klo 21:30  
+
0
Tässä nyt vielä epätarkka video noista meidän ensimmäisistä mölleistä. Kyllä huomaa kuinka paljon itseäni jännitti kun meni ihan yhdeksi kailottamiseksi ja jäykistelyksi suoritus ja käskyt tuli usein armotta liian myöhään...:roll: onneksi oli helppo rata ja innokas koira :cool:
Treenauskertoja meillä on takana 15 kpl.
möllirata

Kiva video mannatuksella, varsinkin treenivideoita tykkään katsella että millä tyylillä kuka mitäkin opettelee :hymy:
Kääpiöpinseri 09

Rez

Rez
Viestimäärä: 1140

VS: AGILITYPULINA - Tiistaina, 12.04.2011 klo 23:11  
+
0
Sysikoira: taaah, mä oon aina kuvitellut sulle jonkun kookkaan paimenkoira-mixin.. En kyllä tiedä mistä moisen kuvan oon saanut! Siistin näköistä menoa. Vauhtia tulisi oletettavasti lisää, jos antaisit koiran tehdä enemmän itse. :hymy:
Kukaan ei ole hyödytön - aina voi olla edes huonona esimerkkinä.

Liinuska

Liinuska
Viestimäärä: 1312

VS: AGILITYPULINA - Keskiviikkona, 13.04.2011 klo 19:39  
+
0
Tällänen tuli mieleen, lajia kun en tunne, että onko agi radoilla ikiä ollut esim. rotikkaa? Tai muuta isoa rotua? :D :mietiskel:
Malinois narttu RP Stara s. 9.9.2014 "Tara"

Rottweiler uros Roni s. 1.2.2011 - 1.12.2014

suskie

suskie
Viestimäärä: 412

VS: AGILITYPULINA - Keskiviikkona, 13.04.2011 klo 21:51  
+
0
Liinuska, suosittelen, että tutustut jalostustietojärjestelmään (klik), josta selviää mm. että vuonna 2010 agilityssa rottweilereilla on ollut 21 kisastarttia, leonberginkoirilla on ollut 18 starttia ja tanskandogeilla jopa 65.

Liinuska

Liinuska
Viestimäärä: 1312

VS: AGILITYPULINA - Keskiviikkona, 13.04.2011 klo 21:56  
+
0
Ohhoh, siis sekään ei ole poissuljettu harrastuslistalta =) Tässä mietitään rotkula-pojalle sopivaa harrastusta ihan harrastus-mielessä.
Malinois narttu RP Stara s. 9.9.2014 "Tara"

Rottweiler uros Roni s. 1.2.2011 - 1.12.2014

HennaBella

HennaBella
Viestimäärä: 137

VS: AGILITYPULINA - Torstaina, 14.04.2011 klo 10:01  
+
0
Liinuska, olen nähnyt useamman kerran yhden danskandoggin kisaavan virallisissa kisoissa (tosin olivat vielä 1luokassa) =]
pk. collie Bella 20.5.2008
suomenlapinkoira Lilli 13.1.2010
Blogi

Liinuska

Liinuska
Viestimäärä: 1312

VS: AGILITYPULINA - Torstaina, 14.04.2011 klo 10:29  
+
0
:eek: Nonni !

Mietityttää, anteeksi hölmöyteni :shifty: , että minkäkokoinen pitää sen "renkaan" olla, että esim. tanskandoggi mahtuu siitä? Tai se "putkilo"? Vai tarviiko tällästen jättiläisten, kuten doggi, mennä rengasta tai putkiloa?

Huomatkaa prikulleen "oikea" termistöni :viheltel::kieli:
Malinois narttu RP Stara s. 9.9.2014 "Tara"

Rottweiler uros Roni s. 1.2.2011 - 1.12.2014

Vuorisumu

Vuorisumu
Viestimäärä: 1642

VS: AGILITYPULINA - Torstaina, 14.04.2011 klo 10:31  
+
0

Liinuska kirjoitti:

Tällänen tuli mieleen, lajia kun en tunne, että onko agi radoilla ikiä ollut esim. rotikkaa? Tai muuta isoa rotua? :D :mietiskel:



Agilityä voi harrastaa ihan rodusta riippumatta. Toki huipputuloksiin vaaditaan koiralta tietynlaista fysiikkaa, mutta harrastusmielessä sopii periaatteessa kaikille roduille. Raskasrakenteisten koirien kanssa kannattaa kuitenkin kiinnittää erityistä huomiota koiran terveyteen, sillä nivelet joutuvat lajissa koville etenkin maxi-kokoisilla koirilla. Koira kannattaa siis ehdottomasti terveystutkia ja luustokuvata ennen kuin lajia alkaa suuremmassa mittakaavassa harrastamaan.

innna

innna
Viestimäärä: 4768

VS: AGILITYPULINA - Torstaina, 14.04.2011 klo 15:36  
+
0
Liinuska, tästä tämä + kolme kuvaa eteenpäin tanskandoggi suorittaa putken. :)

Totta kai kisoissa rodusta riippumatta on tehtävä kaikki esteet, epäreiluahan se olisi jos joku saisi jättää menemättä.
Pessi ja Ilo ja Aura <3
"The only real radicalism in our time will come as it always has — from people who insist on thinking for themselves and who reject party-mindedness." - Christopher Hitchens

Sysikoira

Sysikoira
Viestimäärä: 89

VS: AGILITYPULINA - Torstaina, 14.04.2011 klo 16:14  
+
0
Hah, ne jotka luuli Sysiä kookkaammaksi niin varmaan toinen koirani Tuju on sekoittanut, siinä on puolet palveluskoiraa ja on isokokoinen :D Sysi on tuommoinen makkarakoira, kummatkin vanhemmat sekarotuisia. Vauhtia on huomattavasti enemmän koiranmakkara + nälkä palkalla, kuin pitkä lenkki + omaa kuivaruokaa + ei suurta nälkää palkalla :D Pitää joskus ottaa videota koiranmakkarapalkalla tekevästä koirasta. Tosin kaikkein motivoituneimmillaankin Sysi on "hidas" verrattuna joihinkin terriereihin ja lyhytrunkoisiin. Siksi oon ajatellut, että me ei voiteta nopeudella, vaan tarkkuus on valttia. Yritän opettaa huolella ja kasvattaa vauhtia niin paljon kuin sitä saa kasvamaan..

  Siirry sivulle: 1 ... 48 49 50
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28194
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6333
Viestejä yhteensä545704
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään1
Viestejä kirjoitettu tänään5
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265845
(Tilastot päivitetty viimeksi 28.04.2024 klo 19:30)