Ohjeet ja säännöt
Takaisin
JUNNUPALSTA - Lauantaina, 06.11.2010 klo 00:16

Joulupulina

Siirry sivulle: 1 ... 4 5 6 ... 16

Natskuu

Natskuu
Viestimäärä: 1768

VS: JOULUPULINA - Perjantaina, 26.11.2010 klo 21:13  
+
0
Jouluaattoaamut on kyllä parhaita! Jouluisia lastenohjelmia tulvii nonstoppina koko aamun, kuusta koristellaan ja tuodaan omat (perheelle) lahjapaketit kuusen alle. :)

Voisin muuten kirjoitella vähän jouluaatto-perinteitä ylös. Elikkäs:

Heti herättyä telkkari auki ja syömään aamupalaa. Kun kaikki on heräilty, alkaa kuusen koristelu. Aamu menee aikalailla jokaisella omissa mielipuuhissaan, kunnes käydään joskus 11-12 aikaan syömään riisipuuroa. Iltapäivällä telkkari on kovassa käytössä (kaikkia leffoja), ruokia viimeistellään ja touhutaan omia juttuja. Klo 15-16 välillä lähdetään joulukirkkoon kävellen (matkaa hieman reilu 3km) koko konkkaronkka ja kun tullaan takaisin kotiin, käy tiemme joulupöytään (paitsi viime jouluna tapahtui poikkeus ja me saunoimme ensin ja sitten vasta söime). Jonkun aikaa annetaan ruuan lasehtia ja sitten saunomaan! Kun kaikki ovat tulleet saunasta ja laittaneet päälleen, käymme yhdessä istumaan olohuoneeseen ja minä perheen nuorimpana (kuopuksen oikeus :D) saan jakaa lahjat. Ja kun kaikki lahjat on jaettu, alamme avaamaan niitä yksitellen nuorimmasta vanhimpaan.

Tuleva joulu on myös hieman poikkeava, koska siskon poikaystävä tulee meille viettämään joulua. :)

Sipulu

Sipulu
Viestimäärä: 16096

VS: JOULUPULINA - Perjantaina, 26.11.2010 klo 21:18  
+
0
Meidän joulu ei mene yhtään perinteinen mukaan nyt kun vanhemmat erosi. Mutta ollaan jouluaattona L:n kanssa äitin luona ja ainakin pikkusisko on siellä. Isosiskokin varmasti, jos ei ole töissä. Syödään, juodaan ja pidetään kivaa, muuta en osaa vielä sanoa sillä perinteitä ei tosiaan ole ehtinyt vielä muodostua tämän "tilanteen" kanssa :)
Varjo 12/2010 ♥

Hypnotic

Hypnotic
Viestimäärä: 353

VS: JOULUPULINA - Perjantaina, 26.11.2010 klo 21:46  
+
0
Jeps, tuntuu et joulu tuo meistä jokaisesta sen sisäisen lapsen esiin. ;D Tosiaan, ei ole oikeastaan yhtään noloa katsoa Joulupukin Kuumaalinjaa tai lastenohjelmia. Ne on vaan niin ihania!

Mäkin herään yleensä tosi aikasin, yleensä jo 6.00 aamulla, en vaan pysty enää nukkumaan. :)) Aamulla availen kavereilta saamat joululahjat, katon telkkaria (tonttulakki päässä ja ihan joulufiiiliksissä!), kunnes koittaa puolipäivä ja me lähdetään mummille joulupuurolle koko perheellä. Mummilta kirkolle viemään kynttilöitä, sitten joulusaunaan ja joulupöytään. Ruuan aikaan muistan ainaki olleeni pienenä ihan hysteerinen sitä pukkia odotellessa ;D Illalla sitten "joulupukki" (naapurin mies) käy tuomassa lahjat (mulla on myös pienempiä sisaruksia) ja sit ilta menee availlessa niitä ja pelaillessa pelejä. :--) Se on kans niin ihanaa ku pappa ja eno on meillä koko illan, niin aika rientää...

Se joulun odotus on kyl varmaan yks parhaimmista asioista ;)
"Sellainen henkilö, joka syö pannukakkua ja hilloa,
ei voi olla kauhean vaarallinen."

Wallen

Wallen
Viestimäärä: 9188

VS: JOULUPULINA - Perjantaina, 26.11.2010 klo 21:53  
+
0
hei mitä mä kehittelen kahdelle täysikäiselle kaverille. molemmat sukupuoleltaan naisia ja asuvat omassa kämpässä. en haluais ostaa mitään turhaa hölympölyä. toinen kaveri pyysi leffaa (sanoi oikein että "no mähän voin sanoo sitte Xlle että sä ostitkin mulle sen ja sen leffan........") ja en kyllä osta mitään kallista leffaa kyllä. jotain halpaa, mukavaa ja sellasta että ei ainakaan esim menis hukkaan :S
mittelspitz unique bachelor "luka" // 1.12.2012

Karona

Karona
Viestimäärä: 1347

VS: JOULUPULINA - Perjantaina, 26.11.2010 klo 22:56  
+
0
Pentikist käytin hyödyks alennust ja sain ostettuu mummolle ja siskolle lahjat =) Mummolle patalappu & kinnas ja sellane puuhaarukka, ja siskolle kynttilälyhty millasen halus.
Ja sitte 5:lle kaverille teetän kuvan meistä ja laitan kehyksii, ja äitille teetän kans kuvan siitä ja iskästä. Kunhan vaan saisin aikaseks...
2 kaverii joille varmaan pitäs vielä jotain pientä keksii ja iskälle kans, mut ihan ihan hyvin täs on viel aikaa =)

Wallen

Wallen
Viestimäärä: 9188

VS: JOULUPULINA - Tiistaina, 30.11.2010 klo 13:02  
+
0
tänään kävin vähän joululahjaostoksilla. kaverille löyty kaks leffaa ja kirja. iskälle kirja. äidille nyt on tuo kuva-albuumi, onni-felix sai tuon nimityön ja aliinalle ostin kirjan myös :-)

enää olisi timo, riika ja janne + eljas ilman mitään lahjaa. noo on tässä nyt jonkun verran aikaa saada kaikki kuntoon. :-)
mittelspitz unique bachelor "luka" // 1.12.2012

Hooveri

Hooveri
Viestimäärä: 1828

VS: JOULUPULINA - Tiistaina, 30.11.2010 klo 14:02  
+
0
Äsken laitettiin joulukoristeet (:shifty:) :) Ihanan näköstä, tulee heti sellanen joulunen fiilis ! Jänskättää vaan et miten Aku suhtautuu sitte siihen kuuseen kun nytkin oli aluks vähän repimäs kaikkii tonttuja alas.... noo sen näkee sitte :D

Täs joku päivä pitäis tosiaan lähtee kavereiden kans jouluostoksille ! Tiiän suunnilleen et mitä kaikille ostan mut niihin pitäis vähä lisäillä jotai pientä ja sit yhelle mul ei oo yhtää ideaa...

Ja huomenna 1. päivä joulukuutaa tididi, saa avata ekan luukun ! :jjei:
Keskikokoinen villakoira
♥ Celesterling Just Surprise Me "Aku" 291109

Wallen

Wallen
Viestimäärä: 9188

VS: JOULUPULINA - Tiistaina, 30.11.2010 klo 14:05  
+
0
onko paha asia jos esimerkiks upouusia kirjoja/leffoja ostaa joululahjaksi ystäville kirppikseltä. :S ei siis mitään vaatteita esimerkiks. mutta astioita, kirjoja, leffoja.
mittelspitz unique bachelor "luka" // 1.12.2012

Arcturus

Arcturus
Viestimäärä: 1864

VS: JOULUPULINA - Tiistaina, 30.11.2010 klo 14:06  
+
0
Mitä pahaa siinä olisi? :D mun mielestä ihan okei juttu, pääsee halvemmallakin!
Do or do not. There is no try.

Wallen

Wallen
Viestimäärä: 9188

VS: JOULUPULINA - Tiistaina, 30.11.2010 klo 14:11  
+
0
en tiiä. kiertlelin nimittäin nyt joululahjat melkein kaikki kirppikseltä :---D ainakin meidän kirppis on täyn_nä kirjoja! pokkareita ja kovakantisiakin. ja leffojakin ihan hurjana! :-) sit on kans kaikkia astioita ja muita kivoja, voisin käydä metsästämässä tuolta vielä siskolle ja tämän miehelle jotain. tosiaan pääsis niiiin paljon halvemmalla ja onhan se sentään kierrätystä kun hyviä tavaroita kuitenkin ovat.
mittelspitz unique bachelor "luka" // 1.12.2012

Hakataru

Hakataru
Viestimäärä: 10899

VS: JOULUPULINA - Tiistaina, 30.11.2010 klo 14:34  
+
0
Hmmm mä en kyl haluis mitään kirppiskamaa joululahjaksi :( Mut en kyl ihan osaa sanoa et mitä pahaakaan siinä olis ainakaan siis kirjojen ja tollasten osalta kun pääsis just halvemmalla! paitsi et mua ehkä saattais ärsyttää siinä se et saan joltain jotain toisten hylkäämää kamaa ja ite olisin ostanu sit toiselle jotain ihan uutta ja kalliimpaa.

Lisäks siitä tulis varmaan meiän kaveripiirissä kauhee haloo jos toinen sais tietää et lahja on ostettu kirppikseltä (siis ei sen takia ettei kirppiksillä sais käydä tai ostaa mitään! mut lahjana sitä pidettäis varmasti semmosena "voitko uskoo et ***** osti mulle lahjan kirppikseltä??!?!?!?!! ite ostin sille blaablaabla ois varmaan pitäny käärii sanomalehteen joku vanha sukka sille ja sanoo että -itun hyvää joulua!!!!" - settii :D:D ja reagoisin varmaa ite samallailla heh) onneks ei osteta toisillemme lahjoja, nää on niin vaikeita..
never regret something that once made you smile

Wallen

Wallen
Viestimäärä: 9188

VS: JOULUPULINA - Tiistaina, 30.11.2010 klo 14:41  
+
0
niin no tarvitseeko asiasta mainita jos ostos on kuin uusi. ei varmaan mitää vanhoja sotakirjoja tai muita myydä enää kovin missään kaupoissa, ainakaan kajaanissa ei myydä. koska iskälle sellaisen ostin. ja jos toinen on esimerkiksi halunnut jotain jotain tiettyä asiaa kauan ja se sitten löytyy kirppikseltä, niin pitäisikö olla ostamatta. kyllä mä varmaan tykkäisin ihan kirppislahjastakin jos se vaan ois hieno, tulis käyttöön eikä mikään kulunu ja rikki.

eri asia sitten jos toivoo kaikkee uusia laukkuja, uutuus leffoja/pelejä/levyjä. ja muutakin mitä saa vaan uutena.
mittelspitz unique bachelor "luka" // 1.12.2012

Sipulu

Sipulu
Viestimäärä: 16096

VS: JOULUPULINA - Tiistaina, 30.11.2010 klo 14:48  
+
0
Mä ostin just käytetyn LP:n L:lle, ihan jo siitä syystä ettei tuota enää valmisteta. Mun mielestä kirppislahjat on mainioita, kunhan kunto tosiaan on sitä luokkaa että sen kehtaa antaa.

Eipä kyllä kirppiksilläkään mitään huonoa useimmiten edes myydä, mutta vähän katsoo että on paremmassa kuin tyydyttävässä kunnossa :) Mä sain siskolta joskus lahjaksi pehmolelun, jonka se oli ostanut kirpparilta ja se oli ihana. Se kun oli ostettu vain sen vuoksii, että minä olin tullut heti tiikerifiksaatioineni siitä mieleen.
Mun mielestä tärkeämpi on se ajatus ja että lahja on jotain millä toinen tekee jotain tai mikä kovasti ilahduttaa toista, ei se että se on tuliterä.

Niin ja tietenkään asiasta ei ole pakko mainita, että ostin tän sit kirppikseltä koska oli halvempaa hahahaa tai muutenkaan. Ei lahjojen alkuperistä muutenkaan kysellä, koska kakkihan ne on Joulupukilta, daa!
Varjo 12/2010 ♥

(Viestiä on muokattu tiistaina, 30.11.2010 klo 14:49)

Arcturus

Arcturus
Viestimäärä: 1864

VS: JOULUPULINA - Tiistaina, 30.11.2010 klo 14:51  
+
0
Ja mä en tajua kyllä ihan sitä ajatusta, että jos mä vaikka ostaisin Wallenille 50e maksavan.. öö.. paidan joululahjaksi ja Wallen ostaisi mulle 3€ maksavan kirjan lahjaksi, ja mä tykkäisin siitä kirjasta ja Wallen tykkäisi siitä paidasta, niin mitä väliä sillä on että toinen on paaaaljon halvempi ja kirppiskamaa? :D ei kai niitä lahjoja osteta sillä periaatteella, että mietitään miten paljon rahaa se toinen satsaa sun lahjaas..
Do or do not. There is no try.

Sipulu

Sipulu
Viestimäärä: 16096

VS: JOULUPULINA - Tiistaina, 30.11.2010 klo 14:54  
+
0
^ I agree! Tuosta munkin piti vielä mainita, mut unohtu!
Varjo 12/2010 ♥

Wallen

Wallen
Viestimäärä: 9188

VS: JOULUPULINA - Tiistaina, 30.11.2010 klo 15:13  
+
0
Ajatus tärkein vai miten se oli :))))
mittelspitz unique bachelor "luka" // 1.12.2012

Hakataru

Hakataru
Viestimäärä: 10899

VS: JOULUPULINA - Tiistaina, 30.11.2010 klo 15:37  
+
0
:DDDD Joo, ei tässä nyt tarkotuksena ollu tyrmätä mitään kirppislahjoja tai muuta.
Ja ku muhun ei vaan päde mikään "ajatus on tärkein" shitti, jos se on jotain hyödytöntä mitä ilmankin pystyn elää, oon mielummin ilman. Ja kyl mä oletan että jos ostan toiselle 30e maksavan lahjan niin saan jotain saman tasosta itekin, etenki jos nyt kavereiden välisistä lahjoista täs puhutaan, mut siis ei se mun mielestä miltään pahalta kuulosta vaan ihan reilulta kun pitäis jäädä rahaa ja kaikkea ittelleki! :D
never regret something that once made you smile

Wallen

Wallen
Viestimäärä: 9188

VS: JOULUPULINA - Tiistaina, 30.11.2010 klo 16:10  
+
0
hmm! nyt keksin mitä riika&timo kaipaa. niiden lahja suunniteltu, samoin jannen. enää heidi+eljas. kattoo nyt eljakselle varmaan jumbo törppö karkkia ja heidille joku koristhärpäke.
mittelspitz unique bachelor "luka" // 1.12.2012

KadaverinAlterEgo

KadaverinAlterEgo
Viestimäärä: 3720

VS: JOULUPULINA - Tiistaina, 30.11.2010 klo 19:16  
+
0
Me sovitaan aina H:n kanssa etukäteen joku suurinpiirteinen summa, jolla sitten hankitaan toisille joululahjat. Yleensä vihjaillaan ihan suoraan lahjojakin. Kalliimpaa saa ostaa jos haluaa, mutta ei mielellään summan alle, koska se olis epäreilua toista kohtaan.

H:n perheessä on ollut tapana antaa toiselle esim. omia vanhoja kamoja tai sitten hankkia kirppikseltä, mutta meillä ei ole koskaan annettu kirppiskamaa lahjaksi. Enkä kyllä itsekään antais, ellei kyseessä sitten olis just joku LP, jota ei enää valmisteta uutena.
When we arrive in the middle of nowhere
Don't act like you know, I been here so many times
I never seen you before
But now that I have, I don't wanna see you no more

Agitem

Agitem
Viestimäärä: 1072

VS: JOULUPULINA - Tiistaina, 30.11.2010 klo 19:51  
+
0
mä kyllä oletan saavani esmes kavereilta samantasoisia lahjoja kuin itse annan MUTTA mun mielestä lahjaan käytetty rahamäärä ei ratkaise sen tasoa :) että kyllä mä lievästi sanottuna pettyisin jos antaisin kaverille jonkun 30€ maksavan tuoksupakkauksen body shopista ja saisin takasin 1€ ponnaripaketin seppälästä, mutta se ei johdu tuosta hinnasta vaan siitä että ylipäätään pari ponnaria vastaan semmonen kirsikan, laventelin ja mangontuoksuinen ihanuuspaketti on vaan aika kökkö :< mut vaikka esmes jos olis toisinpäin, 30€ ponnaripaketti mulle ja 1€ tuoksupaketti kamulle, pettyisin kyllä ihan saman verran (ja ehkä enemmänkin sen takia että KUKAAN ei voi tosissaan maksaa 30€ seppälän ponnaripaketista!)

mulla on ollut hirveitä vaikeuksia pitää joululahjoja salassa :o käykö että listaan nää nyt tähän niin tulee semmonen olo että olen kertonut jo asian eikä siitä tartte enää puhua. ja toivoisin tietty kovasti kans mielipidettä onko nää hyvät!

äiskälle: vaaleanpunaisin kukin koristeltu kahvimuki, (symbolinen) siipiparikoru, palmoliven hunajasuihkugeeli ja paperipäälystettyjä kermatoffeita mukin pohjalla
pikkusysterille: raidallinen kaakaomuki, sudenkorentokaulaketju, oranssi huomiokynä, limekookos-tuoksuinen pieni vartalorasva, kermatoffeita
siskolle: sinisin kukin koristeltu kaakaomuki, body shopin kirsikkapalasaippua, pieni laventelintuoksuinen suihkugeeli, kermatoffeita
isälle: vihreä kahvimuki, harmaat sukat, kermatoffeita

ONKO HYVÄT? Kaverille sit vielä varmaan huulirasva ja korvikset, tommoset ihan pikkulahjat toisillemme annetaan :---)) joululahjoihin kului yht 20€ koska ostelin paljon kaikkea pikkuista ilahduttavaa ja olen kyllä itse tyytyväinen noihin, kaikki on semmosta mitä myös itse mielelläni ottaisin vastaan. Kaikkiin tuli sit vielä omavirkkaama harmaa kukkanen pakettia koristamaan ja vähän piilottamaan sitä kehnoa paperointia kun lahjat oli sen mallisia että paketeista oli TODELLA vaikea saada edustavia.
no you don't know what it's like
welcome to my life

  Siirry sivulle: 1 ... 4 5 6 ... 16
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28247
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6355
Viestejä yhteensä545793
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265918
(Tilastot päivitetty viimeksi 19.05.2024 klo 05:45)