Ohjeet ja säännöt
Takaisin
JUNNUPALSTA - Sunnuntaina, 11.04.2010 klo 00:37

Kirjallisuus ja lehdet

Siirry sivulle: 1 2 3 ... 17

Churri

Churri
Viestimäärä: 229

KIRJALLISUUS JA LEHDET - Sunnuntaina, 11.04.2010 klo 00:37  
+
0
Eli pulinaa ja pölinää otsikon mukaisesta aiheesta!

Voin lämpimästi suositella Garth Steinin teosta The Art of Racing in the Rain (suomennos on vissiin nimellä Tiellä pysymisen taito). Upea ja liikkuttava kirja, jonka päähenkilönä toimii sekarotuinen koira.
My goal in life is to be as good of a person as my dog already thinks I am.

Wallen

Wallen
Viestimäärä: 9188

VS: KIRJALLISUUS JA LEHDET - Sunnuntaina, 11.04.2010 klo 09:26  
+
0
Oon nyt lukenu tässä Seita Parkkolan ja Niina Revon kirjoja. Ruttolinna ja Jalostamo on ollut ihan upeita kirjoja! Oon tykänny niin hirveenä ettei mitään järkeä<3 Mutta sitte kolmas kirja, mikä pitäis lopputyöhön lukea on Susitosi.. Se ei vaan osaa napata niinku mä haluaisin ja se menee vähän hitaasti tuo lukeminen.
mittelspitz unique bachelor "luka" // 1.12.2012

robsu

robsu
Viestimäärä: 304

VS: KIRJALLISUUS JA LEHDET - Sunnuntaina, 11.04.2010 klo 10:29  
+
0
olisiko kelläään suositella mitään koirahullun päivä-kirja tyylistä kirjasarjaa? :)
life is no nintendo game

Wallen

Wallen
Viestimäärä: 9188

VS: KIRJALLISUUS JA LEHDET - Sunnuntaina, 11.04.2010 klo 10:43  
+
0
Vilman Koiraklubi! Koko sarja on ihan super, ku ne kuin joskus seiskalla ehkä!

Päivi Romppainen on kirjailija :-)
mittelspitz unique bachelor "luka" // 1.12.2012

robsu

robsu
Viestimäärä: 304

VS: KIRJALLISUUS JA LEHDET - Sunnuntaina, 11.04.2010 klo 10:48  
+
0
kiitos, täytyy lueskella! olen lukenut tuol koirahullun päiväkirjat-sarjan jo tuhanteen kertaan ja alkaa pikkuhiljaa jo kyllästymään kun kirjat muistaa ulkoa :D
life is no nintendo game

Sindukka

Sindukka
Viestimäärä: 1530

VS: KIRJALLISUUS JA LEHDET - Sunnuntaina, 11.04.2010 klo 11:25  
+
0
Joo tuo Vilman Koiraklubi on kyllä ihan hyvä, vaikka ite tykkään enemmän Koirahullun päiväkirjoista. Ja onhan sit noita koirasarjoja vielä se joku Jesse, mut ei oo miusta läheskään yhtä hyvä kun nuo kaks, kirjoittajat eivät ilmeisesti tiedä koirista paljookaan.

Fowy

Fowy
Viestimäärä: 1055

VS: KIRJALLISUUS JA LEHDET - Tiistaina, 13.04.2010 klo 22:40  
+
0
Joo Päivi Romppaiselta luin joskus paljonkin just noita Vilman koiraklubi-kirjoja mut samalta kirjailijalta löytyy myös muita hyviä kirjoja jotka kertovat oikeasti "koiratyttöjen" elämästä, eli siis käytännössä ihan hyviä yleisesti nuorten elämää ja ongelmia käsitteleviä kirjoja, joissa vaan useimmissa nuorten elämässä suurta osaa näyttelevät koirat ja koiraharrastus. Suosittelen kyllä. :)

Tällä hetkellä menossa Paulo Coelhon Portobellon noita ja ihan sika mielenkiintoinen! Luin Alkemistin muistaakseni viime vai toissavuonna ja lumouduin oikeasti siitä. Portobellon noita on nyt toinen Coelholta mitä luen ja on kyllä oikeasti hyvä. Coelho on vähän semmonen että sitä joko inhoaa tai siitä tykkää. Joitain kavereita on esim. häirinnyt kirjojen vahvat kristinuskolliset viittaukset ja uskonnon tuominen esiin monissa kohdissa mutta mua se ei ole haitannut yhtään. Portobellon noita on ihan erilainen kirja ku mitä oon tottunut lukemaan koska se kertoo yhdestä ihmisestä ja hänen elämästään muiden ihmisten kautta, eli siis muut ihmiset joka on ollut osallisena tän Portobellon noidan elämässä, toimivat kertojina. Oon lukenut tota töissä kun on ollut hiljaisia hetkiä ja nyt oon jotenkin niin koukussa et tekis mieli olla koko ajan lukemassa sitä :D:D:D
life is too short to live without poetry

Churri

Churri
Viestimäärä: 229

VS: KIRJALLISUUS JA LEHDET - Keskiviikkona, 14.04.2010 klo 05:13  
+
0
Mä olin ihan hulluna Vilman Koiraklubi -kirjoihin joskus! Muistan kantaneeni vinon pinon ko. sarjan eri kappaleita kirjastosta useastikin kotiin! Monet koirahenkiset kirjat on usein ihan täyttä soopaa, mutta tuosta mä oikeasti tykkäsin. Koiratyttöyden lisäksi olen vannoutunut heppaihminen, mutta en ole ikinä tykänyt mistään hevosseikkailukirjoista. En koskaan, ne on ihan täyttä roskaa, jos multa kysytään. Juoni ennalta-arvattavaa ja teksti usein ihan kökköä. :neutral:

Seitsemän tassua ja Penny, kuinka moni on lukenut? Tässä oli toinen mun lempparisarjoista ala-asteaikoina.
My goal in life is to be as good of a person as my dog already thinks I am.

runopoika

runopoika
Viestimäärä: 1126

VS: KIRJALLISUUS JA LEHDET - Keskiviikkona, 14.04.2010 klo 13:07  
+
0
mä luin alkemistin joskus seiskalla, haluan kyllä lukea sen uudestaan nyt vanhempana. sit oon lukenu coelholta myös veronika päättää kuolla ja voittaja on yksin. luin tuon veronikanki viidennellä luokalla :o mut luin sen sitte uudestaan myöhemmin ja sain kyllä paljon enemmän siitä irti.
sain joululahjaksi tuon voittaja on yksin. mulla meni varmaa viikko ku luin sen, ja olin vähän sillee koko aja et ei tää kyl mikää kovin hyvä oo. mut sit ku olin lukenu sen loppuun nii huomasin et tykkäsin kyl aika paljon siitä kirjasta.

sit luin ala-asteella myös jumalat juhlivat öisin, enkä oikeen vielä ymmärtänyt sitä oikeen. mut luin sen ihan vasta uudestaan ja oli kyllä todella hyvä kirja. harmittaa kyllä ku oon lukenu monia kirjoja ihan liian nuorena :s

mut onko joku lukenu pat conroyn kirjoja?

Hakataru

Hakataru
Viestimäärä: 10899

VS: KIRJALLISUUS JA LEHDET - Keskiviikkona, 14.04.2010 klo 13:20  
+
0
Mä luen nykyään aika harvoin :neutral: On täs nyt lähiaikoina (tai no lähi ja lähi..) tullu vaan luettua Manhattanin Blondit ja sen jatko-osa Erojuhlat Manhattanilla ja tyksin noista molemmista tosi paljon! Tuli kans viimein luettua se Paholainen pukeutuu Pradaan ja samalta kirjaililta alottelin kirjaa VIP-Ihmisiä, mut se nyt vähän jäi ku alku tuntu hirveen tahmeelta ja alotin lukee Neljää blondia josta oon nyt lukenu 2 ekaa tarinaa (4 erillistä siinä siis) jaaaa täytyis lukee kai viimein to Aamunkoi kans. Mut ei oo oikeen aikaa lukee (mm. dataan) ja sillon ku olis aikaa niin en jaksa :-D
never regret something that once made you smile

runopoika

runopoika
Viestimäärä: 1126

VS: KIRJALLISUUS JA LEHDET - Keskiviikkona, 14.04.2010 klo 13:27  
+
0
itekään en kyllä viime aikoina oo paljon lukenu ei oo aikaa :D mut luin kyllä iha hirveesti ku olin vielä suomessa ja nyt mulla on yli 100 e laskua kirjastoon :viheltel:

dronttiedward

dronttiedward
Viestimäärä: 5224

VS: KIRJALLISUUS JA LEHDET - Keskiviikkona, 14.04.2010 klo 14:27  
+
0

Wallen kirjoitti: Mutta sitte kolmas kirja, mikä pitäis lopputyöhön lukea on Susitosi.. Se ei vaan osaa napata niinku mä haluaisin ja se menee vähän hitaasti tuo lukeminen.

Se oli kyllä ihan kummallinen :D Ja petyin siihen loppuun ihan hulluna + se oli vähä järkytys.
the only way to true happiness is to live in the moment and not be worried about the future

Wallen

Wallen
Viestimäärä: 9188

VS: KIRJALLISUUS JA LEHDET - Keskiviikkona, 14.04.2010 klo 15:52  
+
0
Lainasin kirjastosta Janne Tellerin Yhtään -kirjan.

Ja luin vähän aikaa sitten Henrik Willeniuksen Saranapuolelta . Tosi kiva kirja ja sellanen mielenkiintoen lukea. Tapahtumat kohdistu pariin päivään ja kuitenkin tapahtu paljon! :-) Suosittelen.
mittelspitz unique bachelor "luka" // 1.12.2012

Kennedy

Kennedy
Viestimäärä: 1808

VS: KIRJALLISUUS JA LEHDET - Torstaina, 15.04.2010 klo 20:15  
+
0
^ Mäkin luin ton Saranapuolelta joskus pari vuotta sitten. Se oli vähän erilainen mitä odotin, mutta ihan ok. :) Ja se Yhtään on ihana! Oivoi. ♥ Luin sen ekan kerran joskus yläasteella, ja ostin sen pari vuotta sitten omaksikin. Tykkään siitä jostain syystä todella paljon! Vaikka se osaakin olla outo ja aika karu kirja.

Mun pitäis lukea pääsykoekirjoja, mutta oon viihtyny enemmän mangan parissa. :P Bleachia on pari uusinta kirjaa lukematta, kun lainasin kaverilta hirmu kasan One Pieceä koulukirjojen vakavuuden vastapainoksi. Ja Black Lagoonin uusin on lukematta. Samoin Kuroshitsujista on varmaan ilmestynyt uusi osa, pitäis sekin tsekkailla tässä joku päivä. ^__^

Viimeisin kunnon romaani jonka luin, oli Lincoln Childin ja Douglas Prestonin Ihmeiden kabinetti. Se oli kyllä varsin viihdyttävä kirja! Ei siis mikään erikoisen loistelias ja upea, vaan nimenomaan viihdyttävä. Osa hahmoista oli melkoisen naiveja ja pinnallisia (=eivät kovin syvätasoisia, ei saanut paljoakaan irti) ja joitakin asioita kuvailtiin turhankin yksityiskohtaisesti.
Mutta kuten sanottu, se oli hirmuisen viihdyttävä! Tykkäilin Pendergastista melkoisesti, vaikka osin olikin aika kliseinen hahmo. Pointsit myös kaunistelemattomista murhista, joiden kuvailujakaan ei pahemmin sensuroitu. Reilut 600 sivua hujahtivat kyllä sukkelaan, sen verran vetävästi se kuitenkin oli kirjoitettu! Ja pinnallisten hahmojen lisäksi löytyi kyllä oikein hyviäkin hahmoja. Kirjan ideakin oli loistava! Tykkäilin kertakaikkiaan, eikä viihdyttävyydessä kyllä mitään pahaa ole.
Nyt odotellaan äidin kanssa sarjan seuraavaa osaa, tuli molemmille into lukea lisää noiden kirjailijoiden tuotoksia. :D
And this devilishly handsome sponge is your waiter?

Fowy

Fowy
Viestimäärä: 1055

VS: KIRJALLISUUS JA LEHDET - Torstaina, 15.04.2010 klo 20:21  
+
0
Sain ton Portobellon noidan luettua tänään töissä ja hirvee ku siinä lopussa muutamissa kohdissa alko oikeesti silmät kostuu ni olin vaan et apua oon töissä kiva asiakkaille tulla siihen ku mä vaa vetistelen :D:D:D: mut oli tosi hyvä ja vaikuttava kirja! Seuraavaks haluisin lukea Coelholta Piedrajoen rannalla istuin ja itkin, vaikuttaa tosi hyvältä.

Mut seuraavana taitaa itseasiassa olla Charles Frazierin Päämääränä Cold Mountain. Oon nähny ton leffan ja tykkäsin tosi paljon, löysin ton läheisen koulun joulumyyjäisistä kahella eurolla niin päätin sitten sen ostaa :D Oon saanu semmosen käsityksen et toi on jenkeissä vähän semmonen et tyyliin kaikki lukee sen koulussa, niinku meillä joku Häräntappoase. En yhtään tiiä millanen toi on, se voi oikeesti olla ihan sika tylsä mut no toisaalta nyt mulla on töissä hyvin aikaa lukea oikeestaan melkeinpä joka päivä niin pitäähän toi ainakin koittaa lukea kun sen oon kerran ostanutkin :D
life is too short to live without poetry

nipanapa

nipanapa
Viestimäärä: 1859

VS: KIRJALLISUUS JA LEHDET - Torstaina, 15.04.2010 klo 20:27  
+
0
mä oon kehittänyt jostain ihan hirveän vihan paulo coelhoa kohtaan vaikka siis en oo ikinä edes lukenut sen kirjoja :D muistan vaan et joku on kuvannut sitä "ihanan syvälliseksi ja herkäksi" ja noi on just ne sanat mitkä saa mut yökkäilemään joten oon kokenut parhaaksi kiertää kaukaa... hirvee ärsytys kyl nousee kun edes ajattelee coelhoo?!?! en kehtaa lukee koska sit ois noloo jos se oiski iha hyvä ja toisaalta ois tosi kamalaa jos se oikeesti oiski ihan kakkosesta.

Fowy

Fowy
Viestimäärä: 1055

VS: KIRJALLISUUS JA LEHDET - Torstaina, 15.04.2010 klo 20:36  
+
0
:D:D:D:D siis oikeesti sitä kyl nimenomaan vihaa tai sit tykkää tosissaan. Esim. yks kaveri just sano et apua joku Alkemisti hirveetä kuraa, just semmonen ylisyvällinen jne ja mä taas olin ihan fiilareissa siitä, musta se oli niin jotenkin samanlainen ku pikku prinssi et siinä tarinassa on ihan selkee syvällisempikin merkitys. En oikeen ikinä osaa suositellakaan Coelhoa kenellekään koska ei voi ikinä tietää miten jokanen ottaa sen tyylin ja onko esim. just ne vahvat uskonnolliset viittaukset ihan liikaa jolleki.
life is too short to live without poetry

Sarvikas

Sarvikas
Viestimäärä: 1579

VS: KIRJALLISUUS JA LEHDET - Torstaina, 15.04.2010 klo 21:21  
+
0
En tajua, miksi Häräntappoase pitää aina lukea, minusta se ei ollut millään tavalla kummoinen kirja, eikä melkein kukaan muukaan tuntemani ihminen ole tykännyt siitä. :S

(tulipa nyt syvällinen viesti, huh huh)
come on night, take me home

Minea

Minea
Viestimäärä: 76

VS: KIRJALLISUUS JA LEHDET - Torstaina, 15.04.2010 klo 21:21  
+
0
Tähän kun kuuluu lehdet, niin olen tässä huomannut alkavani kasvaa Demi-maailmasta jo pikkuhiljaa ulos :D. Odotan nykyään MeNaisia paljon enemmän! Pidän siitä tosi paljon, vaikka ne pääjutut (random näyttelijä ja hänen tiensä ylös masennuksesta: "ero oli minulle rankka paikka!") ei yleensä nappaa. Mutta esim. viikon olennaiset, ilmiöt sun muut ovat hyviä, ja lehden huumorintaju on ihan bueno.

Demiin menee hermot sen jatkuvan "olet täydellinen, juuri ihana tuollaisena kuin olet" -mussutuksen takia, jota varsinkin pääkirjotukset on melkein aina. Toki tuo saattaa auttaakin jonkin tyttösen huonoon itsetuntoon, mutta mulla alkaa vaan kiehuu päässä.

Fowy

Fowy
Viestimäärä: 1055

VS: KIRJALLISUUS JA LEHDET - Torstaina, 15.04.2010 klo 21:27  
+
0
Mm mulla kypsy viime vuoden lopulla Trendiin. Se esittelee niin semmosta marginaalimuotipelle-kamaa et en enää tuntenu sitä yhtään omaks, plus et kolumnistit, joiden vuoksi alunperin tohon lehteen ihastuin, on nykyään täyttä kuraa. Tykkään oikeestaan lähinnä brittiläisistä naistenlehdistä esim uk marie claire, glamour ja InStyle, mut ne maksaa niin törkeesti jos tilais suomeen himaan niin oon alkanu tilaamaan suomen Elleä joka on paljon lähempänä semmosta lehteä mikä mua kiinnostaa ku mitä Trendi nykyään on. :)
life is too short to live without poetry

  Siirry sivulle: 1 2 3 ... 17
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28212
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6341
Viestejä yhteensä545735
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265871
(Tilastot päivitetty viimeksi 06.05.2024 klo 02:30)