Ohjeet ja säännöt
Takaisin
JUNNUPALSTA - Sunnuntaina, 11.04.2010 klo 00:37

Kirjallisuus ja lehdet

Siirry sivulle: 1 2 3 4 ... 17

nipanapa

nipanapa
Viestimäärä: 1859

VS: KIRJALLISUUS JA LEHDET - Torstaina, 06.05.2010 klo 16:21  
+
0
oon edelleen kirjastolla lainaiskiellossa joten oon joutunut sit vaan kahlaamaan läpi meidän kotikirjastoa. kaikki agatha christiet (niitä on aika monta...) ja kärpästenherran ja olimme kuin veljet ja muut tommoset klassikot luettuani tuli vähän seinä eteen et mitäs nyt kun ei mua oikeen noi päätalot nappaa. oon nyt sit lukenut vaan uusiks jotain lapsuuden lempparejani :-D darren shan yllätti positiivisesti, ei tää tietty ihan niin maailmaamullistavan loistelias oo ku silloin mut on tää silti aika koukuttava... nyt oon vihanen kun mulla ei oo kuin viis ekaa kirjaa ja toi jäi niin jännään kohtaan että pakko kyllä metsästää jostain noi loputkin. oon joskus ahkerana lukijana kolunnut noi läpi englanniksikin kun ei noita ollut vielä suomennettu kuin pari ekaa, nyt noita suomennoksia on ainaki wikipedian mukaan tullut jo vähän useampi mut silti kutkuttelis lukee alkuperäiskielellä. kirjalijan kaikki vitsit toimii paremmin ja lähes aina suomennettaessa jotain sieltä häviää.

Sipulu

Sipulu
Viestimäärä: 16096

VS: KIRJALLISUUS JA LEHDET - Torstaina, 06.05.2010 klo 16:27  
+
0
Eikö lainauskiellosta selviä ihan vaan maksamalla ne sakot? Ainakin mun lainauskielto loppui, kun maksoin siellä olleen vitosen sakon.
Varjo 12/2010 ♥

nipanapa

nipanapa
Viestimäärä: 1859

VS: KIRJALLISUUS JA LEHDET - Torstaina, 06.05.2010 klo 16:30  
+
0
selviää mut ei mulla oo 25euroa tosta noin vaan kirjastolle heitettäväksi...

Sipulu

Sipulu
Viestimäärä: 16096

VS: KIRJALLISUUS JA LEHDET - Torstaina, 06.05.2010 klo 16:33  
+
0
Oho, täällä tulee lainauskielto vitosesta :D:D
Varjo 12/2010 ♥

nipanapa

nipanapa
Viestimäärä: 1859

VS: KIRJALLISUUS JA LEHDET - Torstaina, 06.05.2010 klo 16:35  
+
0
siis niin täälläkin.......... mut mulla on 25e maksamatta. viime vuonna kävi jotenkin hauskasti että tommonen määrä pääs kerääntymään. oottelen kauhulla et tulee jotai ulosottokirjeitä

Sipulu

Sipulu
Viestimäärä: 16096

VS: KIRJALLISUUS JA LEHDET - Torstaina, 06.05.2010 klo 16:40  
+
0
Aa, nyt ymmärrän. Mä olin ihan ihmeissäni siitä lainauskieltosysteemistä, kun Vihdissä se tuli kai 10 tai 15 eurosta vasta. Lohjalla mulla ei koskaan myöhästynytkään mitkään.
Varjo 12/2010 ♥

Sarvikas

Sarvikas
Viestimäärä: 1579

VS: KIRJALLISUUS JA LEHDET - Torstaina, 06.05.2010 klo 19:52  
+
0
Pääsin tänään pitkästä aikaa kirjastossa käymään ja lainasin Hanna Haurun Raaka punainen marja-kirjan. Haurulta on kuulemma tullut uutta ja sitä etsin, mutta en löytänyt ja päätin ottaa tuon aiemmin lukemani.
Ohuessa kirjassa on noin sivun-parin pituisia, runollisesti kirjoitettuna novelleja. Suosittelen ehdottomasti, jos veri ja paikoitellen aika makaaberitkaan jutut ei pelota. Kieli on kumminkin kaunista eikä raakojakaan juttuja nyt hirveän splatterina kuvailla, kaiken lisäksi luontoteema on vahvasti esillä joten tykkään!
come on night, take me home

runopoika

runopoika
Viestimäärä: 1126

VS: KIRJALLISUUS JA LEHDET - Torstaina, 06.05.2010 klo 20:58  
+
0
mulla on yli 100e laskua kirjastoon.. eli oon varmaan lainauskiellossa :D ei oo vaan tullu kirjastoa käytettyä sen jälkee ku tulin tänne. ois tuossa aika lähellä kirjasto mut en jaksa alkaa säätämään minkään kortin hankkimisen kans ku kuitenki lähen jo kohta pois. mut sain kaverilta lainaan pari kirjaa, ronja ryövärintytär ja sit joku roald dahlin kirja. ja tän perheen kirjahyllyssä oli ainaki pari kirjaa jotka voisin lukee. yhen oon lukenu joskus suomeksi ja ois kiva lukee se englanniksi.

Räyhähenki

Räyhähenki
Viestimäärä: 1116

VS: KIRJALLISUUS JA LEHDET - Perjantaina, 07.05.2010 klo 13:38  
+
0
onko kukaan koskaan lukenut Christopher Paolinin Perillinen- sarjaa? suosittelen lämpimästi kaikille fantasian ystäville!
"Hänet on tuomittu!
Sinut on tuomittu!
Koko joukko on tuomittu!
Vaan mihin?
Huomaa, etten sanonut."

Christopher Paolini ~ Eragon


ex. Sippuland
(Viestiä on muokattu perjantaina, 07.05.2010 klo 13:38)

Miaci

Miaci
Viestimäärä: 1868

VS: KIRJALLISUUS JA LEHDET - Perjantaina, 07.05.2010 klo 18:27  
+
0
Mäkin kävin tänään kirjastossa ja lainasin Tanuja Desai Hidierin Sopivasti sekaisin, Chun Shun Beijin beibi, Johanna Thydellin Katon kokoinen tähtitaivas ja David Klassin Ette te minua tunne. Kaikki noista on jotain ihme voltti-sarjaa. En ymmärrä mikä himpskatin sarha se on kun kaikki on eri kirjailijoilta. Lisäksi olen lukenut tuosta sarjasta Katarina von Bredovin Liian iso rakkaus (kaikkien aikojen paras tähän astisista luetuista kirjoista :aurinko:) ja kesken on Meg Rosoffin Poikkeustila.
Lisäksi lainasin vähän mangaa, salapoliisi Conanin ja on tosi hyvä.
What if I say I'm not like the others?
What if I say I'm not just another one of your plays?
You're the pretender
What if I say I will never surrender?

Deanna

Deanna
Viestimäärä: 2261

VS: KIRJALLISUUS JA LEHDET - Perjantaina, 07.05.2010 klo 19:06  
+
0
Mulla on menossa tällä hetkellä Annina Holmbergin Lumotut, tai no valitsin sen aika summa mutikassa kirjastota kun oli pakko joku valita kouluun :D Tehään nimittäin lukupäiväkirjaa ja nyt pitäis sit lukea se kirja loppuun eli vielä n. 140 sivua maanantaihin mennessä..

Mut on se siis suhteellisen hyvä, ainakin jos tykkää vähän yliluonnollisista asioista :)
(Viestiä on muokattu perjantaina, 07.05.2010 klo 19:20)

Fowy

Fowy
Viestimäärä: 1055

VS: KIRJALLISUUS JA LEHDET - Perjantaina, 07.05.2010 klo 23:52  
+
0

Miaci kirjoitti:

ja kesken on Meg Rosoffin Poikkeustila.


apua tää kirja! tää on yks semmossia harvoja kirjoja jotka on ollu mulle oikeesti semmossia et kun alan lukee ni uppoudun ihan täysin ja mä vaan rakastan tota kirjaa ihan hirveesti vaikka tavallaan se tarinahan on ihan hirveä mut se on silti niin ihana kirja et mua harmittaa ihan sikana et sitä ei löydy mun omasta hyllystä! aivan loistava<3

mut Húrinin lasten tarina on nyt luettu ja se oli oikeasti tosi hyvä vaikka se olikin niin tolkienmainen eli kieli oli vanhahtavaa ja kerronta välillä polveili vähän turhankin paljon mut silti tykkäsin ja olihan toi aika masentava tarinana mut silti hyvä. :)

Nyt sit eilen tartuin tohon Donna Tarttin Jumalat juhlivat öisin ja apua. Se on niin hyvä etten oikeesti malttais laskea sitä käsistäni. Eikä se vaan oo semmonen et pakko saada luettua nythetitälläsekunnilla niinku mulla kävi aina kun tuli vaikkapa uusi Potter, vaan toi on oikeesti vähän melkeinpä huumaava ja tänäänkin kun luin sitä töissä kun oli hiljaista, uppouduin siihen niin että olin ihan sekasin ja pyörällä päästäni kun tajusin että asiakkaita tuli tiskille, ihan silleen et mitä mähän oon töissä enkä tuolla Hampdenissa Charlesin ja Camillan asunnossa noiden hahmojen kanssa seuraamassa oikeasti fyysisesti paikan päällä sivusta kaikkea. :D Vähän pelottavaa melkeinpä, mukaansatempaava on musta ihan sika kliseinen sana ja tää kirja kyllä on osoittanut että sitä sanaa käytetään ihan liikaa, koska mä en ole lukenut elämässäni kuin muutaman muun kirjan joka olis ollut yhtä mukaansatempaava(en oikeen keksi parempaakaan sanaa kuvaamaan) kuin tämä. Ja mua harmittaa että alotin ton eilen ja nyt oon jo yli puolen välin eli saan ton kirjan varmaan huomenna tai sunnuntaina luettua jos en malta odottaa maanantaihin että tartun siihen taas töissä, mikä on hyvin todennäköistä, ja sit se on loppu. Mun on ihan pakko hankkia toi kirja jostain oikeasti.
life is too short to live without poetry

Arcturus

Arcturus
Viestimäärä: 1864

VS: KIRJALLISUUS JA LEHDET - Lauantaina, 08.05.2010 klo 02:39  
+
0
Jee Fowy! Jumalat juhlivat öisin on oikeasti parasta ikinä.
Nyt luen taas Himoshoppaajia uudestaan, se nyt vaan on parasta aivot-narikkaan-kirjallisuutta, mitä on ihan kiva joskus lueskella :D
Do or do not. There is no try.

Kennedy

Kennedy
Viestimäärä: 1808

VS: KIRJALLISUUS JA LEHDET - Lauantaina, 08.05.2010 klo 20:35  
+
0
Jumalat juhlivat öisin on ihana. ♥ Luin sen ekan kerran yläasteella ja samantien aloin levittää ilosanomaa ympärilleni. :D Ehdottomasti parhaita kirjoja, mitä koskaan oon lukenu! Ihan heti ei tule vastaan toista yhtä loistavaa kirjaa.

Tällä hetkellä luen pääsykokeisiin, mutta pari kaverin suosittelemaa historiallista romaania odottelee hyllyssä jo kesäloman ensimmäisiä päiviä! :-)
And this devilishly handsome sponge is your waiter?

Miaci

Miaci
Viestimäärä: 1868

VS: KIRJALLISUUS JA LEHDET - Sunnuntaina, 09.05.2010 klo 14:39  
+
0
^^^ Mä olen suunnilleen puolessa välissä tota kirjaa ja on kyllä tosi hyvä. Aluksi ihmettelin ton kirjailian tyyliä kirjottaa, siis jotenkin tommosia pitkiä lauseita yms., mutta nyt melkein ihailen sitä.

Lisäksi kirjoitan ihan omaa kirjaa, josta olen kirjoittanut noin viisi sivua :jjei:
What if I say I'm not like the others?
What if I say I'm not just another one of your plays?
You're the pretender
What if I say I will never surrender?

Salmiac

Salmiac
Viestimäärä: 10

VS: KIRJALLISUUS JA LEHDET - Sunnuntaina, 09.05.2010 klo 19:26  
+
0
Suzanne Collinsin Nälkäpeli trilogia on aivan upea ja suosittelen lämpimästi kaikille fantasia ja scifi kirjoista pitäville (8
Trilogiasta on ilmestynyt nyt kaksi ensimmäistä osaa suomeksi: Nälkäpeli ja Vihan Liekit, kolmas osa Mockingjay ilmestyy englanniksi loppukesästä/alkusyksystä (=
Sarja koukutti minut täysin ja oli upein lukukokemus ikinä <3 (8 Kumpaakaan noista kirjoista ei yksinkertaisesti voinut lakea käsistä ennen kuin ne oli lukenut loppuun, ja jos jostain syystä piti käydä jossain kesken lukemisen niin tuntui että olisi itse keskellä kirjaa (=

Sarvikas

Sarvikas
Viestimäärä: 1579

VS: KIRJALLISUUS JA LEHDET - Maanantaina, 10.05.2010 klo 00:01  
+
0
Seuraavaksi pitäisi ihan mielenkiinnosta lukea tuo Jumalat juhlivat öisin, kun kerran niin moni on sitä kehunut.
Tosin se nyt ei aina toimi, Jalostamosta täällä on tosi moni tykännyt mutta minusta se oli jotenkin ärsyttävä kirja.
come on night, take me home

nipanapa

nipanapa
Viestimäärä: 1859

VS: KIRJALLISUUS JA LEHDET - Tiistaina, 25.05.2010 klo 14:36  
+
0
jos sarjakuvat kiinnostaa tai vaikka ei kiinnostaiskaan niin tutustukaa axe copiin! 5-vuotiaan kirjoittama, aikuisen piirtämä. melkosen yllättäviä juonenkäänteitä ja ennakkoluulottomia ideoita. toi on hauska, alkaa väkisinkin naurattaa kun kaveri kelailee et ei tää kirves taida olla tarpeeks hyvä ase ja kaivaa esiin yksisarvisen vauvan :DDDDD
(Viestiä on muokattu tiistaina, 25.05.2010 klo 14:37)

Sarvikas

Sarvikas
Viestimäärä: 1579

VS: KIRJALLISUUS JA LEHDET - Torstaina, 27.05.2010 klo 19:18  
+
0
Köh, tiistaina kävin kirjastossa ja lainasin...HOUKUTUKSEN. Päätin vihdoin ottaa selville, millainen kirja se on ja mistä se kaikki ihkutus oikein tulee. Olen lukenut sitä noin puoliväliin, aika nopealukuista ja kevyttä tekstiä. Voisin lopettaa lukemisen periaatteessa kesken, ei se ole niin hyvä että olisi pakko vaan lukea, muttei kyllä suoraan sanottuna niin kakkaa, kuin odotin. Sanalla sanoen, nuortenkirja. Ihan ok aivot narikkaan-lukemiseksi ainakin tähän mennessä.
come on night, take me home

Jannnika

Jannnika
Viestimäärä: 55

VS: KIRJALLISUUS JA LEHDET - Torstaina, 27.05.2010 klo 22:54  
+
0

Salmiac kirjoitti:

Suzanne Collinsin Nälkäpeli trilogia on aivan upea ja suosittelen lämpimästi kaikille fantasia ja scifi kirjoista pitäville (8
Trilogiasta on ilmestynyt nyt kaksi ensimmäistä osaa suomeksi: Nälkäpeli ja Vihan Liekit, kolmas osa Mockingjay ilmestyy englanniksi loppukesästä/alkusyksystä (=
Sarja koukutti minut täysin ja oli upein lukukokemus ikinä <3 (8 Kumpaakaan noista kirjoista ei yksinkertaisesti voinut lakea käsistä ennen kuin ne oli lukenut loppuun, ja jos jostain syystä piti käydä jossain kesken lukemisen niin tuntui että olisi itse keskellä kirjaa (=


Olen kuullut että on tosi hyvä ja itse asiassa omistan ensimmäisen osan sekä suomeksi että englanniksi, en vaan ole saanut luetuksi. Sain siis suomenkielisen kirjan synttärilahjaksi, mutta kun en oikein tykkää suomeksi lukea niin kävin sitten hakemassa englanninkielisen version kaupasta :) Jos vaikka saisi kesällä sen sitten luettua.

  Siirry sivulle: 1 2 3 4 ... 17
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28212
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6341
Viestejä yhteensä545735
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265871
(Tilastot päivitetty viimeksi 05.05.2024 klo 21:30)