Ohjeet ja säännöt
Takaisin
JUNNUPALSTA - Perjantaina, 16.04.2010 klo 19:37

Omat rehelliset mielipiteet! Räyr!

Siirry sivulle: 1 ... 7 8 9 ... 29

Sipulu

Sipulu
Viestimäärä: 16096

VS: OMAT REHELLISET MIELIPITEET! RäYR! - Perjantaina, 09.07.2010 klo 21:49  
+
0

indaworld kirjoitti:

ne saa ihan sikana kaikkia tukirahoja ja tommosia, ja silti ne ei oo yhtää kiitollisia, vaa tekee rikoksii ja hakkaa suomalaisia minkä kerkee!!1

Tää on myös mun mielestä vähän epäreilusti sanottu, näin kun ei suinkaan ole kaikkien kohdalla. Ja tuskin kehenkään pätee sanonta "hakkaa suomalaisia minkä kerkee". Uskaltaisin väittää, että valtaosa suomalaisiin kohdistuvista väkivaltarikoksista on ihan toisten suomalaisten tekemiä.
Varjo 12/2010 ♥

Stu

moderaattori
Stu
Viestimäärä: 2198

VS: OMAT REHELLISET MIELIPITEET! RäYR! - Perjantaina, 09.07.2010 klo 22:02  
+
0
Mun löytämien tilastojen mukaan ulkomaalaiset tekee noin 3% Suomessa tehtävistä rikoksista (tilasto vuodelta 2005, uusin jonka löysin) eli missä on ne loput 50% mistä täällä puhutaan? Tuommoiset keksityt luvut ja heitot on aika vaarallisia, ne nimenomaan on omiaan levittämään pelkoa ja epäluuloa ulkomaalaisväestöä kohtaan.
"Strength does not come from physical capacity. It comes from an indomitable will."

- Mahatma Gandhi


Wandering & Wondering Down Under

Kieputin

Kieputin
Viestimäärä: 2156

VS: OMAT REHELLISET MIELIPITEET! RäYR! - Perjantaina, 09.07.2010 klo 22:57  
+
0

Stu kirjoitti:

Mun löytämien tilastojen mukaan ulkomaalaiset tekee noin 3% Suomessa tehtävistä rikoksista (tilasto vuodelta 2005, uusin jonka löysin) eli missä on ne loput 50% mistä täällä puhutaan? Tuommoiset keksityt luvut ja heitot on aika vaarallisia, ne nimenomaan on omiaan levittämään pelkoa ja epäluuloa ulkomaalaisväestöä kohtaan.

En tiedä mitä indaworld tarkotti, mutta jos se tarkotti sitä että ne tekis paljon rikoksia siis siihen nähden kuinka paljon niitä täällä on.

(Viestiä on muokattu perjantaina, 09.07.2010 klo 22:57)

Sipulu

Sipulu
Viestimäärä: 16096

VS: OMAT REHELLISET MIELIPITEET! RäYR! - Perjantaina, 09.07.2010 klo 23:02  
+
0
^ Just tuolla tavalla saadaan kovat luvut, joilla ei oikeastaan pysty verrata mitään mihinkään. Samalla tavalla voitaisiin tehdä tutkimusta siitä kuinka moni Lahtelainen on syyllistynyt pieneenkin rikokseen ja julistaa, että Lahti on Suomen raggarikaupunki, jos tulosta verrataan siihen kuinka monta Lahtelaista Suomessa on.
Varjo 12/2010 ♥

Kieputin

Kieputin
Viestimäärä: 2156

VS: OMAT REHELLISET MIELIPITEET! RäYR! - Perjantaina, 09.07.2010 klo 23:06  
+
0

Sipulu kirjoitti:

^ Just tuolla tavalla saadaan kovat luvut, joilla ei oikeastaan pysty verrata mitään mihinkään. Samalla tavalla voitaisiin tehdä tutkimusta siitä kuinka moni Lahtelainen on syyllistynyt pieneenkin rikokseen ja julistaa, että Lahti on Suomen raggarikaupunki, jos tulosta verrataan siihen kuinka monta Lahtelaista Suomessa on.

Joo, mutta onhan noissa luvuissa jotain järkeä silti. Totta kai jos on jotain päälle viis miljoonaa asukasta ja ulkomaalaisia 233 000 (tässä siis ihan kaikki ulkomailla syntyneet vaanm, ei siis pelkät pakolaiset jne) ja loput suomalaisia, nii onhan se nyt todennäkösesti et ne suomalaiset tekee enemmän rikoksia, koska niitä on niin reilusti enemmän.

Stu

moderaattori
Stu
Viestimäärä: 2198

VS: OMAT REHELLISET MIELIPITEET! RäYR! - Perjantaina, 09.07.2010 klo 23:08  
+
0
Suhteellisestihan ulkomaalaiset tekee Suomessa vähän enemmän rikoksia (1,3-1,5 kertaa enemmän suhteutettuna väkimäärään) kyllä, mut siihen on olemassa jonkun verran selittäviä tekijöitä, kuten esim. arvelut siitä, että ulkomaalaisten tekemä rikollisuus on näkyvämpää (esim. raiskaukset, joiden kohdalla on tilastopiikki ulkomaalaisten kohdalla), suomalaisten raiskaukset on ns. kotiraiskauksi jotka usein jää ilmoittamatta, kun taas sitten ulkomaalaisraiskaukset on näitä ns. puistoraiskauksia, jotka tulee poliisin tietoon.
"Strength does not come from physical capacity. It comes from an indomitable will."

- Mahatma Gandhi


Wandering & Wondering Down Under

schnii

schnii
Viestimäärä: 1590

VS: OMAT REHELLISET MIELIPITEET! RäYR! - Perjantaina, 09.07.2010 klo 23:10  
+
0
Mä en luota noihin lukuihin ollenkaan. Kuinka monta on niitä tapauksia, joissa esim. tummille pikkutytöille huudellaan rasistisia kommentteja tms.? Niistä kun ei aina poliisille ilmoiteta. Ja vaikka en hyväksy rikollisuutta missään muodossa, niin toivoisin että pakolaiset saisivat enemmän jotain traumapsykoterapiaa (onko sellaista edes olemassa?), koska just luin vähän aikaa sitten hesarista että tosi moni pakolaislapsi (siis useampi kuin on luultu) on kokenut kidutusta tai nähnyt kun äitiä raiskataan. En yhtään ihmettele että sellaisista lapsista kasvaa rikollisia.
Vuoden Sekopäisin Junnu 2010

Stu

moderaattori
Stu
Viestimäärä: 2198

VS: OMAT REHELLISET MIELIPITEET! RäYR! - Perjantaina, 09.07.2010 klo 23:16  
+
0
Mä kyllä luotan yliopistotason tutkimukseen :) Tuossahan pyöritellään vaan lukuja, eikä paneuduta sen enempää rikollisuuden syihin tms. Se on taas ihan toinen tutkimus se.
"Strength does not come from physical capacity. It comes from an indomitable will."

- Mahatma Gandhi


Wandering & Wondering Down Under

Riikks

Riikks
Viestimäärä: 202

VS: OMAT REHELLISET MIELIPITEET! RäYR! - Perjantaina, 09.07.2010 klo 23:34  
+
0
mä en nyt edes ole varma että liittyykö tää edes mitenkään asiaan mutta muistan lukeneeni jokun aika sitten jostai sanomalehdestä (tyyliin iltasanomista että tiedä sitte todenperäsyydestä mutta kuitenkin) että suomalaiset tekee suurimman osan rikoksista suomessa ja romanialaisillakin oli suuremmat prosentit kuin muilla jota oli siis siihen listattu ja listauksessa oli just nää suurimmat väestöt jota suomessa on ''muualta tulleita''

^äääh en taaskaa osaa laittaa mitä tarkotan et jos siellä on jotain outoa niin yrittäkkää päästä yli :DD

Reepo

Reepo
Viestimäärä: 903

VS: OMAT REHELLISET MIELIPITEET! RäYR! - Lauantaina, 10.07.2010 klo 10:43  
+
0
Tästä tulikin mieleen Porvoon Mäkkärin ampumiset ja viime joulukuinen Sellon tragedia. Porvossa ampuja oli romani ja Sellossa vissiin irakilainen. Että aika paljon näissä viimeisissä tragedioissa ulkomaalaaiset/ulkomaalaistaustaiset on ollu osallisina...

Stu

moderaattori
Stu
Viestimäärä: 2198

VS: OMAT REHELLISET MIELIPITEET! RäYR! - Lauantaina, 10.07.2010 klo 11:15  
+
0
^noh, romanit on asuttaneet suomea n. 500 vuotta että aika tiukan rajan pistit tohon ulkomaalaisuuteen. :) kuinka pian jääkauden jälkeen pitää olla tänne tullu että on truu suomalainen?

jos esim. sellon ampuja on jonkun mielestä joku oleellinen argumentti maahanmuuttajista keskusteltaessa, niin otatteko te aina esiin Kauhajoen ja Jokelan ampumiset ja Myyrmannin pommitukset kun puhutaan nuorista suomalaisista miehistä?
"Strength does not come from physical capacity. It comes from an indomitable will."

- Mahatma Gandhi


Wandering & Wondering Down Under

Haukeroinen

Haukeroinen
Viestimäärä: 1057

VS: OMAT REHELLISET MIELIPITEET! RäYR! - Lauantaina, 10.07.2010 klo 11:58  
+
0
Omasta mielestäni tänne ei tarvitsis tulla yhtään enempäää ulkomaalaisia maahanmuuttajia tms. Tääl on jo suomalaisetkin ilman työtä, asunnoista voi olla pulaa, ja sit osa niistä ulkomaalaisista kaiken lisäks vaan elää sosiaalituilla. En ymmärrä miks niitä pitää ottaa tänne niin paljon? Eiks sitä jossain muuallakin puitu et perjaatteessa siitä ei oo meille mitään hyötyy, päinvastoin :p
I want to be your favourite hello and hardest goodbye.

Natskuu

Natskuu
Viestimäärä: 1768

VS: OMAT REHELLISET MIELIPITEET! RäYR! - Lauantaina, 10.07.2010 klo 12:09  
+
0
^ Tuossa olen samaa mieltä siinä määrin, että liika on liikaa sitten jossain vaiheessa. Olen ihan tyytyväinen, kunhan ihmisillä Suomessa riittää edes jotenkin töitä ja on hyvät oltavat. Oltiin sitten supisuomalaisia tai ei.

schnii

schnii
Viestimäärä: 1590

VS: OMAT REHELLISET MIELIPITEET! RäYR! - Lauantaina, 10.07.2010 klo 12:17  
+
0
Miksi kaikesta pitäisi olla aina hyötyä? Mua ärsyttää tämä yhteiskunta, kaikesta pitäisi olla aina jotain hyötyä, rahaa ja hyvinvointia pitäisi saada koko ajan lisä, mihinkään ei olla tyytyväisiä. Eikä toi maahanmuuttajajuttu ole niin yksinkertainen, että voitaisiin sulkea rajat ja olla päästämättä enää ketään tänne kun mitta täyttyy.
Vuoden Sekopäisin Junnu 2010

MAD

MAD
Viestimäärä: 6504

VS: OMAT REHELLISET MIELIPITEET! RäYR! - Lauantaina, 10.07.2010 klo 12:22  
+
0
Täytyy ajatella tota pakolais/maahanmuuttaja-asiaa niinkin, että tuskin ne sieltä kotimaasta haluaa väenvängällä pois. Tarkotan siis lähinnä pakolaisia. Olosuhteiden pakosta ne tulee tänne, koska niiden kotimaassa on sotaa etc. Ei ne oo tänne tullu lomailemaan, vaan pakoon. Mä väitän että satakertaa mielummin ne olis siellä kotimaassaan perheen ja sukulaisten kanssa kun täällä. Sillon on mun mielestä kauheen tylyä ajatella et ne vaan elää sossurahoilla, rötöstelee ja pistää paikat ihan sekasin. Se on kuitenki aika marginaalinen osuus ketä niin tekee.

Niin ja vielä siitä et ne elää noilla sossurahoilla > Ulkomaalaisen, ilman koulutusta ja kielitaitoa omaavan henkilön on varmaan pirun vaikeeta saada töitä mistään. Se on fakta. Ensin valitetaan et ne elää sossun rahoilla, sit valitetaan et ne vie suomalaisten työpaikat..?

Päättäkää hyvät ihmiset miks te niitä nyt vihaatte. Tä ei tosiaan ollu henkilökohtasesti kenellekkään, vaan ihan yleisesti vaan pientä herättelyä.
Mitä jos te joutuisitte pakenemaan täysin vieraaseen maahan toiselle puolelle maailmaa ilman perhettä, ystäviä tai sukulaisia, ilman kielitaitoa ja ilman tietoa kyseisen maan kulttuurista? Olisko se oikeutettua jos teitä katottais inhoten ja huudeltais kadulla? Ei.
(Viestiä on muokattu lauantaina, 10.07.2010 klo 12:32)

Haukeroinen

Haukeroinen
Viestimäärä: 1057

VS: OMAT REHELLISET MIELIPITEET! RäYR! - Lauantaina, 10.07.2010 klo 14:01  
+
0
Jooo mutta rajansa kaikella. Niinkun kaikki varmaan tietää suomessa on jo aika paljon maahanmuuttajia/pakolaisia. Eikös noitten juttujen tiukentamisesta oo juteltu jossain eduskunnassa tai jossain tollasessa? ainakin itse muistan kattoneeni telkkarista jonkun ohjelman, jonka aiheena oli just tämä että niitä tulee niin PALJON.
I want to be your favourite hello and hardest goodbye.

Haukeroinen

Haukeroinen
Viestimäärä: 1057

VS: OMAT REHELLISET MIELIPITEET! RäYR! - Lauantaina, 10.07.2010 klo 14:04  
+
0
Jooo ja kaikki suomen maahanmuuttajat ei tosiaan oo mitään pakolaisia. Kyllä on myös niitä ihan vaan "sosiaalipummeja"
I want to be your favourite hello and hardest goodbye.

indaworld

indaworld
Viestimäärä: 30

VS: OMAT REHELLISET MIELIPITEET! RäYR! - Lauantaina, 10.07.2010 klo 18:04  
+
0
No okei okei anteeksi! Oon vaan kuullu noin ja ehkä vähän innostuin. Nöyrimmät anteeksi pyyntöni. Mutta, mun mielestä niiden pitäis käyttäytyä hieman paremmin, jos ajattelee miten hyvin niitä kohdellaan suomessa, verrattuna niihin maihin, mistä ne on tänne tulleet, jossa on sotia ja tommosia.. :roll: Mutta en mä tiedä, mun mielestä noita pakolaisia ei vaan pitäis ottaa noin paljoa. Ei juuri missään maissa, en sano nyt mitään että ei yhtään missään maassa, koska mullahan ei niitä todisteita oo, mutta kuitenki suomessa on ihan hirveesti pakolaisia verrattuna useimpiin muihin maihin.
(Viestiä on muokattu lauantaina, 10.07.2010 klo 18:09)

tehtailija

tehtailija
Viestimäärä: 5993

VS: OMAT REHELLISET MIELIPITEET! RäYR! - Lauantaina, 10.07.2010 klo 18:24  
+
0

indaworld kirjoitti:

jos ajattelee miten hyvin niitä kohdellaan suomessa

hyvin? suuri osa suomalaisista dissaa julkisesti, käyttäytyy väkivaltaisesti heitä kohtaan ja yleistää kaikki sossupummeiksi, raiskaajiksi sun muuta, kuten tässä topicissa on käynyt ilmi.
this parrot is no more!

MAD

MAD
Viestimäärä: 6504

VS: OMAT REHELLISET MIELIPITEET! RäYR! - Lauantaina, 10.07.2010 klo 18:58  
+
0

haukkuu kirjoitti:

Jooo ja kaikki suomen maahanmuuttajat ei tosiaan oo mitään pakolaisia. Kyllä on myös niitä ihan vaan "sosiaalipummeja"



toki. mut niin on niitä suomalaisiakin ketkä elää sossupummeina. miksei niistä puhuta yhtä pahana asiana ku mamuista jotka elää samallailla?

ja ei, mikään näistä jutuista ei oo henkilökohtasena hyökkäyksenä kenellekkään, mua vaan puistattaa se, miten ihmiset voi ajatella tällee jostain ulkomaalaisista.

  Siirry sivulle: 1 ... 7 8 9 ... 29
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28188
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6331
Viestejä yhteensä545690
Uudet käyttäjät tänään3
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265843
(Tilastot päivitetty viimeksi 26.04.2024 klo 10:15)