Ohjeet ja säännöt
Takaisin
JUNNUPALSTA - Keskiviikkona, 28.05.2014 klo 07:52

Pulina 63

Siirry sivulle: 1 ... 7 8 9 ... 13

tintti

tintti
Viestimäärä: 2881

VS: PULINA 63 - Lauantaina, 19.07.2014 klo 14:25  
+
0
Tupla pois.
Näin tänään.

R.I.P. schapeu Poju 1.2.2007 - 17.10.2011

basenjinarttu Keena s. 12/2013
(Viestiä on muokattu lauantaina, 19.07.2014 klo 14:28)

nanika

nanika
Viestimäärä: 4211

VS: PULINA 63 - Lauantaina, 19.07.2014 klo 19:07  
+
0

Hakataru kirjoitti:

Täytyneis kyl tähtää aika rikkaisiin naimisiin jos aattelin tälläseen päätyä :nauru: Kerrostaloissa ei kyl mitään vikaa, varmaan pysyttelen näissä.



Mulla on muistikuvia jostain lihavasta venäläisestä.....

Hakataru

Hakataru
Viestimäärä: 10899

VS: PULINA 63 - Lauantaina, 19.07.2014 klo 21:11  
+
0
^ Haha joo! Niinhän se olikin :nauru:
never regret something that once made you smile

Strikku

Strikku
Viestimäärä: 1820

VS: PULINA 63 - Lauantaina, 19.07.2014 klo 23:05  
+
0
Mullakin siintää tulevaisuudenhaaveena omakotitalo. Mutta sitä ennen kyllä aattelin tyytyä kerrostaloon, koska opiskelijatuloilla ei hirveen herroiks eletä.
suomenlapinkoirat Rolle ja Bea

When only the best is enough good.

Arcturus

Arcturus
Viestimäärä: 1864

VS: PULINA 63 - Sunnuntaina, 20.07.2014 klo 10:20  
+
0
Cillit Bang -mainokset on oikeessa! Mainoksessahan se heppu innostuu suihkimaan sitä kaikkialle ja puhdistaa tyyliin koko maailman.

Ostin sitä eilen ja jäi kyllä koukkuun pintojen puhdistukseen sen kanssa.. Keittiö, olohuone, parveke ja kylppäri hohtaa nyt puhtauttaan! (ja haisee vähän ällöttävästikin sille suihkeelle..)
Do or do not. There is no try.

Wallen

Wallen
Viestimäärä: 9188

VS: PULINA 63 - Sunnuntaina, 20.07.2014 klo 21:50  
+
0
Onneksi on itellä käyny niin hyvä tuuri, että on saanut opiskelija-asunnoksi rivarin ja vieläpä edullisesti ja hyvältä paikalta :hymy:

Nyt kun jaksaisi pusertaa neljä piiiiiiiitkää työpäivää, niin sitten on neljän päivän vapaat ja heinäkuun viimeinen (kauheelta kuulostaa...) viikonloppu on aika kevyt :jjei:
Vapaapäivillekin on niin paljon kivaa suunnitelmaa tiedossa! Mökille olisi tarkoitus mennä yhdeksi työksi, viinibaari ois tarkoitus käydä testaamassa ja rantsussa löllöttelemässä. Ja voi huoletta valvoa myöhään niin pääsee koiran kanssa kunnon lenkeille ja uimaan :hymy:
mittelspitz unique bachelor "luka" // 1.12.2012

Kadaver

moderaattori
Kadaver
Viestimäärä: 4330

VS: PULINA 63 - Maanantaina, 21.07.2014 klo 08:12  
+
0
Arctu: Jättääkö se sellainen ällöttävän kemikaalikalvon pintoihin?!! Mun oli pakko ostaa höyrypesuri, koska ällötti niin hirveästi ne kemikaalikalvot jotka tuntui kädellä koskettaessa. Pitäisi ehkä alkaa käyttää vähän kalliimpia (myrkyllisempiä? :D) aineita niin saisi ehkä joskus puhdastakin.

JEEE Pikkuveli tulee meille Qstockin ajaksi! En ole vielä päättänyt juonko vai olenko vesilinjalla, mutta kun toisesta pitää huolehtia niin voi olla että ei tee itsellä mieli juoda ollenkaan.
"Your husband is gay, your husband is gay, he wasn't born like that, you made him that way..."

Lapikas

Lapikas
Viestimäärä: 1790

VS: PULINA 63 - Maanantaina, 21.07.2014 klo 09:43  
+
0
Kyllä mää vaan silti edelleen väittäisin, että omakotiasuminen korkoineen, kuluineen, remppoineen kaikikineen tulee halvemmaks loppupelissä. :D Nopeella laskutoimituksella esim. 60 vuoden vuokralla asuminen 500€ vuokralla (joka on nykypäivänä vähän) tekee jo 360 000€.

Mutta, kuten sanottu niin ihmiset on kovin erilaisia. Huomattavasti helpompaahan se vuokralla asuminen on, sitä en kiellä. Mutta minun unelmissain siintää se punainen tupa ja perunamaa, oma rauha... ja kanala! :nauru:
En tahtonut muuta kuin kaiken.

Arcturus

Arcturus
Viestimäärä: 1864

VS: PULINA 63 - Tiistaina, 22.07.2014 klo 10:10  
+
0
Ai on olemassa vaan omakotitaloasuminen ja vuokralla asuminen? :mietiskel:

Vuokralla asumisessa olis kyllä puolensa, vuokrakämpässä tuskin olis KESKENJÄÄNYTTÄ LATTIAREMPPAA tai olkkarin puuttuvia jalkalistoja.. :ttou:

//Ja Kada, ei mulle mitään kalvoja jääny mihinkään! Jynssäsin kyllä sellasella karhealla sienellä aina, enkä vaan pyyhkäissyt liinalla, ni en sit tiedä. Mut niin koukuttavaa! :love:
Do or do not. There is no try.
(Viestiä on muokattu tiistaina, 22.07.2014 klo 10:11)

Lapikas

Lapikas
Viestimäärä: 1790

VS: PULINA 63 - Tiistaina, 22.07.2014 klo 13:01  
+
0
No nyt oli puhetta vaan näistä kahdesta ääripäästä. :hymy:

Taas kiukuttaa, noi irtiolevat kissat nimittäin. Yöllä kun menin töihin niin taas 60km/h mutkasella tiellä kaks kattimusta (eri paikoissa) ilmestyy puskasta ja minä jarrut pohjaan. Äsken kotiintullessani oli motarin pientareella kuollut kissa. Miks ihmiset ei välitä?
En tahtonut muuta kuin kaiken.

Kadaver

moderaattori
Kadaver
Viestimäärä: 4330

VS: PULINA 63 - Tiistaina, 22.07.2014 klo 16:07  
+
0
Mutta kyllähän se riippuu omakotitalostakin tuleeko sen ostaminen halvemmaksi kuin vuokrakämppä. :nauru: Eihän sitä voi noin yleistää! Omakotitalossa saattaa ilmetä kosteusvaurio tai remontti saattaa lohkaista yllättävän suuren loven lompakkoon. Lisäksi juoksevia kuluja on enemmän kuin vuokrakämpässä. On jätehoitomaksua, lämmityskustannuksia, tonttivuokraa yms., joista kertyy nopeasti aikamoinen summa.

Arctu: Kalvo oli ehkä vähän huono termi! Tarkoitin sellaista nahkeaa kemikaalipintaa. :nauru:
"Your husband is gay, your husband is gay, he wasn't born like that, you made him that way..."

Lapikas

Lapikas
Viestimäärä: 1790

VS: PULINA 63 - Tiistaina, 22.07.2014 klo 18:55  
+
0
No se on kans eri asia, hankkiiko oman tontin vai vuokratontin, lämmittääkö omasta metsästä haetuilla puilla vai huudattaako sähköpattereita. Ja onneks on olemassa vakuutukset ja kotitalousvähennykset. Kummasti jokaikinen meidän tuttu, jotka omakotitalossa asuu, pääsee vuosittain huomattavasti pienemmillä asumiskustannuksilla. Mutta tästä on turha sen enempää vääntää, kaikilla on omat mielipiteensä ja halunsa sekä tottumuksensa. Mä oon maalaisena syntynyt ja sinne aion palata, koen sen elämän helpommaksi ja mielekkäämmäksi. :hymy:
En tahtonut muuta kuin kaiken.

Tokya

Tokya
Viestimäärä: 2012

VS: PULINA 63 - Tiistaina, 22.07.2014 klo 19:33  
+
0
Vaikka oon maalaistyttönä syntyny ja edelleen kotiin on ihana palata, niin mua ei sais enää ikinä omakotitaloon. Hyi yök sitä pihanhoitamista ja talon korjailua sieltä täältä ja yäääh. Mä oon onnellinen mun parin neliön laatotettuun takapihaan ja pienkerrostaloon :nauru:
Sydämes tuntee sut paremmin kuin uskoisitkaan

Tokya

Tokya
Viestimäärä: 2012

VS: PULINA 63 - Tiistaina, 22.07.2014 klo 19:34  
+
0
Tuplat pois
Sydämes tuntee sut paremmin kuin uskoisitkaan
(Viestiä on muokattu tiistaina, 22.07.2014 klo 19:35)

Kadaver

moderaattori
Kadaver
Viestimäärä: 4330

VS: PULINA 63 - Tiistaina, 22.07.2014 klo 20:40  
+
0

Lapikas kirjoitti:

Kummasti jokaikinen meidän tuttu, jotka omakotitalossa asuu, pääsee vuosittain huomattavasti pienemmillä asumiskustannuksilla. Mutta tästä on turha sen enempää vääntää, kaikilla on omat mielipiteensä ja halunsa sekä tottumuksensa.


Vaikka teidän tuttavapiirissä ei olisi jouduttu ongelmiin omakotitalojen kanssa, ei se tarkoita etteikö se olisi mahdollista. :wink: Totta kai se "oma tupa, oma lupa" houkuttaa, itseänikin. :cool: Sitä ei kuitenkaan pysty noin suoraan yleistämään, että omakotitalossa asuminen on halvempaa ja parempaa kuin vuokralla asuminen, koska kohdalle voi sattua talo joka on ns. pommi. Lisäksi jos ostaa talon väärältä alueelta, voi jälleenmyyntiarvolla pyyhkiä persausta myöhemmässä vaiheessa.

Ja juu, kaikilla on omat tottumuksensa ja halunsa. Niistähän me tässä keskustellaankin?
"Your husband is gay, your husband is gay, he wasn't born like that, you made him that way..."

Lapikas

Lapikas
Viestimäärä: 1790

VS: PULINA 63 - Tiistaina, 22.07.2014 klo 21:18  
+
0
Kaikki on aina mahdollista, mutta harvemmissa määrin näitä pommeja kuitenkin on kelpo taloihin verrattuna, jonka vuoksi mielestäni voi yleistää halvemmuutta vuokra-asumiseen verrattuna.

Mulla vielä vanhemmat on niiiin perehtyneet ja perehdyttäneet eri vuosikymmenten rakennustekniikoihin, minkä vuosikymmenen taloja ei kannata ostaa, miten tiivistettyjä taloja ei kannata ostaa jne. En mä omin nokkineni uskaltaisikaan mitään hankkia vaikka tietoa onkin kertynyt, kyllä vanhemmat ja viisaat tulee olemaan paljolti mukana päätöksissä sitten tulevaisuudessa. (:

Mä taas en malta odottaa, että pääsen laittamaan omaa pihaa ja perustamaan piitkästä aikaa kasvimaata. :love: Pintaremppailu on kanssa niin mukavaa puuhaa ja kun itse osaa tehdä kaiken lattiasta kattoon, niin mikäs sen parempi. :hymy:

Galluppina sitten, mikäs Tokyan sai hankkimaan omistusasunnon kuin että olisi jatkanut vuokralla asuilua? :hymy:
En tahtonut muuta kuin kaiken.
(Viestiä on muokattu tiistaina, 22.07.2014 klo 21:24)

nanika

nanika
Viestimäärä: 4211

VS: PULINA 63 - Tiistaina, 22.07.2014 klo 23:16  
+
0
Ikävä kerrostaloon. Nimim. Rivitalossa asuva ja sälekaihtimia kiinnipitävä, ettei takapihan viiden neliön suuruinen nurmikkoviidakko näy.

Tokya

Tokya
Viestimäärä: 2012

VS: PULINA 63 - Keskiviikkona, 23.07.2014 klo 10:20  
+
0

Lapikas kirjoitti:



Galluppina sitten, mikäs Tokyan sai hankkimaan omistusasunnon kuin että olisi jatkanut vuokralla asuilua? :hymy:


Mun lainanlyhennys + vastikkeet on vähemmän kun alueen keskimääränen vuokra ja nyt vihdoin saan remppaa just niinku tahon. Tottakai bonuksena vielä se, että maksan itelleni tota, enkä heitä joka kuukaus ns. Kankkulan kaivoon rahaa siitä että mulla on katto pääni päällä. (Tottakai päätökseen vaikuti kasvatus, joka on aina painostanut siihen, että oma on oma ja vuokralla asuminen tuhlausta).
Sydämes tuntee sut paremmin kuin uskoisitkaan

Lapikas

Lapikas
Viestimäärä: 1790

VS: PULINA 63 - Keskiviikkona, 23.07.2014 klo 12:18  
+
0
^Kuin suoraan mun suusta. Eritoten juuri toi että vuokraa kun maksaa niin raha menee vain pois kun taas lainaa maksaessa saat koko ajan jotain takasippäin. Ja sitten kun se aikanaan loppuu, niin asumiskustannukset on taatusti pienemmät kuin vuokralla. :)
En tahtonut muuta kuin kaiken.

Arcturus

Arcturus
Viestimäärä: 1864

VS: PULINA 63 - Keskiviikkona, 23.07.2014 klo 13:22  
+
0

nanika kirjoitti:

Ikävä kerrostaloon. Nimim. Rivitalossa asuva ja sälekaihtimia kiinnipitävä, ettei takapihan viiden neliön suuruinen nurmikkoviidakko näy.



Oli hirveetä kun mun edellinen kämppä oli kerrostalon pohjakerroksessa ja jokaisesta huoneesta oli isot ikkunat kadun suuntaan. Ja tottakai se katu oli vilkkaasti liikennöity. Vähän oli masentavaa aina olla sälekaihtimet ja verhot kiinni pimeässä, ettei kukaan vaan pällistellyt sisään.

Nimim. kerran sain varmaan sydärin, kun kissa hengaili ikkunalaudalla ja meikä dataili olkkarissa, ja yhtäkkiä huomasin, että joku 5-7 pientä LASTA oli liimautuneet ikkunaan kiinni katselemaan kissaa.. Sen jälkeen kyllä oppi pitämään kaikki verhot visusti edessä! :nauru:

Nyt asutaan ylimmässä kerroksessa ja tää on ihan jees, kun ite voi kytätä kaikkia mutta kukaan ei nää sua, hihihiih.
Do or do not. There is no try.

  Siirry sivulle: 1 ... 7 8 9 ... 13
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28210
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6339
Viestejä yhteensä545729
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265869
(Tilastot päivitetty viimeksi 04.05.2024 klo 00:45)