Ohjeet ja säännöt
Takaisin
JUNNUPALSTA - Sunnuntaina, 06.06.2010 klo 21:36

Ruuanlaitto, leipominen ja reseptit

Siirry sivulle: 1 ... 7 8 9 ... 11

nanika

nanika
Viestimäärä: 4211

VS: RUUANLAITTO, LEIPOMINEN JA RESEPTIT - Maanantaina, 15.08.2011 klo 16:42  
+
0
^ just tota lehteä mäki luin :DD siellä oli tosiaan vaikka mitä kivaa!

Tirku

Tirku
Viestimäärä: 231

VS: RUUANLAITTO, LEIPOMINEN JA RESEPTIT - Maanantaina, 15.08.2011 klo 17:05  
+
0
Tietääkö joku hyvän tomaattikeiton reseptiä? Täällä olis yksi joka ottais niitä ilomielin vastaan! :wink:
sheltit Jedi ja Loki

domo

domo
Viestimäärä: 880

VS: RUUANLAITTO, LEIPOMINEN JA RESEPTIT - Maanantaina, 15.08.2011 klo 21:51  
+
0
Aion melko varmasti tehdä täytettyjä paprikoita lauantaina, jauhelihatäytteellä... 8)
Magnumin Killing Summer "Ohmi" (30.05.2010)

tuleaari

tuleaari
Viestimäärä: 4478

VS: RUUANLAITTO, LEIPOMINEN JA RESEPTIT - Maanantaina, 15.08.2011 klo 23:12  
+
0
Siis hehkutin täst jo jonnekki mut tein eilen maailman parasta (no melkein ainakin) ruokaa ja helppoa!! Siis pakastewokkivihanneksii, katkarapuja ja sieniä :love: + fetaa tai raejuustoa. NAMMM oon koukussa tohon.
Mä kävelen kotiin joka kerta eri polkuu katon maisemii ja astun jalat solmuun.

viruskoira

viruskoira
Viestimäärä: 3472

VS: RUUANLAITTO, LEIPOMINEN JA RESEPTIT - Tiistaina, 16.08.2011 klo 14:49  
+
0
Mä oon jumiutunu kinkkukiusaus-pyttipannu-makaroonilaatikko-maksalaatikko&pinaattiletut-makarooni&jauhelihakastike ympyrään... teen aina vaan noita koska ne vaan on helppoja, ja halpaa. ja noita on helppo ottaa myös töihin mukaan, koska en jaksa enää mätystää pelkkää leipää.

Ois iha kiva saada vähä vaihtelua tähä mun ympyrään mut oon aika nirso tiettyjen ruoka-aineitten kanssa, en esim. tykkää fetasta, raejuustosta, mistään muusta juustosta ku cheddarista ja aamupalajuustosta, en tykkää lasagnesta enkä nykysin pysty syömään riisi+kanakastike komboa, ku se tursuu korvista ulos :x (paitsi jos olis friteerattua kanaa niin nam!) oon iha toivoton :( näitä lyötyis paljo enemmänki jos vaan muistaisin.. syön aika paljo vaa iha tavallista kotiruokaa ja kaikki hienommat erikoisuudet on ällöttäviä (katkaravut, sienet yms.) jotain keittoja vois rueta tekee, mut niihi menee vaan enemmän aikaa. (paitsi purkkihernekeitto!)

MYKYROKKA on todellista herkkua, mutta se on niiin vaikeeta tehä et äitikää ei rupee sitä yksin tekemään (+siinä on toooooosi iso homma) LEMPPARI!

Ficaro

Ficaro
Viestimäärä: 4311

VS: RUUANLAITTO, LEIPOMINEN JA RESEPTIT - Tiistaina, 16.08.2011 klo 17:00  
+
0
^I feel you! Viime talvena/keväänä ku asuin yksin nii mullaki oli just joku 5 ruokaa mitä tein koko ajan. Ne vaan oli nii helppo tehdä ja hyviä. Mut niihinki sit kyllästy aika pian....
Nyt saan onneks taas nauttia valmiista ruuasta :D Tai no ei aina mut ei tarvi enää itte käydä kaupas.

Wallen

Wallen
Viestimäärä: 9188

VS: RUUANLAITTO, LEIPOMINEN JA RESEPTIT - Tiistaina, 16.08.2011 klo 19:53  
+
0

viruskoira kirjoitti:


MYKYROKKA on todellista herkkua, mutta se on niiin vaikeeta tehä et äitikää ei rupee sitä yksin tekemään (+siinä on toooooosi iso homma) LEMPPARI!



:eek:
oon kerran syöny mykyrokkaa, kun äitin isän sisko sitä teki. hrrrr enkä toista kertaa syö :S
mittelspitz unique bachelor "luka" // 1.12.2012

viruskoira

viruskoira
Viestimäärä: 3472

VS: RUUANLAITTO, LEIPOMINEN JA RESEPTIT - Tiistaina, 16.08.2011 klo 20:02  
+
0

Wallen kirjoitti:

:eek:
oon kerran syöny mykyrokkaa, kun äitin isän sisko sitä teki. hrrrr enkä toista kertaa syö :S



se onki enemmä pohjois-savolaisten mieleen ;) onha se kummiski naapurikunnasta lähtöisin, mistä oon kotoisin :) se on TODELLA mielipiteitä jakava; sitä joko rakastaa tai inhoaa. minä RAKASTAN!! varsinki jos oikeet ihmiset on tehny sen! se on kumminki harvinainen herkku, joten kun sitä on tarjolla nii sitä syyän kolme annosta. mitään muuta en pysty syömään yhtä paljoa :D ja nimenomaan vielä se versio missä on hirvenlihaa, maksat ja munuaiset mäki kyllä erottelen kiltisti pois. että rupeski tekemään mieli sitä nyt! ♥

nanika

nanika
Viestimäärä: 4211

VS: RUUANLAITTO, LEIPOMINEN JA RESEPTIT - Tiistaina, 16.08.2011 klo 21:01  
+
0
asuin kolme vuotta savossa ja välttelin mykyjuttua koko sen ajan. ja kalakukkoja. kumpaankaan en koskenu! :D

viruskoira

viruskoira
Viestimäärä: 3472

VS: RUUANLAITTO, LEIPOMINEN JA RESEPTIT - Keskiviikkona, 17.08.2011 klo 08:32  
+
0

nanika kirjoitti:

asuin kolme vuotta savossa ja välttelin mykyjuttua koko sen ajan. ja kalakukkoja. kumpaankaan en koskenu! :D


KALAKUKKO! mikä vika siinä on, ootko ees ikinä maistanu? :DD seki on niiin taivaallista! sitä kuorta voi syyä voin kanssa tai sitte laittaa sitä sisältöö, eli siis kalaa siihe päälle ♥ se on oikeesti hyvää!

domo

domo
Viestimäärä: 880

VS: RUUANLAITTO, LEIPOMINEN JA RESEPTIT - Keskiviikkona, 17.08.2011 klo 22:31  
+
0
^Mä haluaisin maistaa kalakukkoa!
Magnumin Killing Summer "Ohmi" (30.05.2010)

Hakataru

Hakataru
Viestimäärä: 10899

VS: RUUANLAITTO, LEIPOMINEN JA RESEPTIT - Tiistaina, 23.08.2011 klo 00:03  
+
0
:love:

siskon poikaystävä loihti jotain älyhyviä perunoita meille! mausteista en oikeen osaa sanoa, mutta ne oli ihan keitettyjä perunoita (keitettyinä) ja sitten ne pyöriteltiin mausteissa ja annettiin hautua niissä ja sitten grillattiin sellasinaan grillissä! ihan tajuttoman hyviä, ja jos vielä dippas vähän majoon niin mmh.

toiset hyvät on myös keitetyt perunat seuraavana päivänä viipaloituina ja paistettuina pannulla. ne pitää saada paistettua sellasiksi rapsakoiksi! ite en koskaan onnistu tekee niistä hyviä :(
never regret something that once made you smile

Ficaro

Ficaro
Viestimäärä: 4311

VS: RUUANLAITTO, LEIPOMINEN JA RESEPTIT - Tiistaina, 23.08.2011 klo 13:14  
+
0
^Joo mäki monesti paistan edellisenä päivänä keitettyjä perunoita, koska niitä ei vaan voi syödä pelkästään lämmitettynä.

H1N1

H1N1
Viestimäärä: 4401

VS: RUUANLAITTO, LEIPOMINEN JA RESEPTIT - Keskiviikkona, 24.08.2011 klo 23:17  
+
0
hitto, että musta tulooki jollekki hyvä vaimo viä joskus ! :D

tein aamulla ja illalla ihan superia kana/broileri/kumpaa ny olikaa kastiketta.

aamuseen satsihi nakkasin pannulle kanan seuraks; kaks purkkii kermaviiliä, semmosta dippimaustetta mitä sai laittaa tosi rutkasti enne ku se maistu missää, old the pason hot salsakastiketta. vähä oman maun mukaha ku nakkeloo nii tuloo hyvää.

ja sitte siihe kylkehen viä riisiä TAI nuudeleita. mulloli itellä aamulla riisiä mut tuo saattas sopia enemmän nuudeleitten kans.

illemmalla tein melkee samanmoosen satsin, mutta tää ei ollu aiva nii tulista ja jotenki 'pehmeemmän' makusta :D tän verin sitte nuudeleitten kans mut sama juttu, että riisiki sopis.

ja taas kanat pannulle, tällä kertaa pistin purkillise ruokakermaa + vieeeeelä ronskimmalla kärellä tota dippi maustetta ja jälleen sitä tulista salsaa ja lopuks sotkin tohon vielä emmentaalin valmiiks raastettua juustua aika ronskilla kärellä myös.
ihan yli hyvää!

+ että nopia ja halpa tehrä kun tota syö viälä monena päivänä.
You know my name not my story.
You've heard what I've done not what I've been through.

dronttiedward

dronttiedward
Viestimäärä: 5224

VS: RUUANLAITTO, LEIPOMINEN JA RESEPTIT - Sunnuntaina, 01.01.2012 klo 17:03  
+
0
Nopea kaali-jauhelihapata

Oon nyt tehny tota eilen ja tänään ja ihan järkyttävän hyvää! Kuulostaa epäilyttävältä mut nam :love:
the only way to true happiness is to live in the moment and not be worried about the future

viruskoira

viruskoira
Viestimäärä: 3472

VS: RUUANLAITTO, LEIPOMINEN JA RESEPTIT - Sunnuntaina, 01.01.2012 klo 18:16  
+
0
unohin kokonaan laittaa tästä tänne kuvan mut tein synttäreille marraskuussa juustokakun, josta tuli sit tän näköne :) tykkäsin tosta ite ainaki toosi paljon, koska en lisänny siihen paljon mitään sokeria, eli ainut sokeri tuli raaka-aineista eli vatuista, mansikoista, valkosuklaasta.. oli tosi raikasta! ja nätin näkönen.

Arcturus

Arcturus
Viestimäärä: 1864

VS: RUUANLAITTO, LEIPOMINEN JA RESEPTIT - Sunnuntaina, 01.01.2012 klo 18:19  
+
0
Ompas hyvännäkönen juustokakku! Ite oon ihan hurahtanu juustokakkuihin, en oo kyllä nyt vähään aikaan tehny, vois melkein taas.. Saiskos viruskoira ton sun paakkelsin reseptin? :)
Do or do not. There is no try.

viruskoira

viruskoira
Viestimäärä: 3472

VS: RUUANLAITTO, LEIPOMINEN JA RESEPTIT - Sunnuntaina, 01.01.2012 klo 18:27  
+
0
tein sen tällä reseptillä, tosin smetanan tilalle laitoin iha vaan maustamatonta tuorejuustoo ja sokeria jätin jonkun verran pois, pohjassa käytin domino-keksejä. :)

juustokakut on kyllä ihania, persikka ja mango-jutut on mun lemppareita! tosin yleensä niistä tehdään niiin öklömakeita että ei niitä pysty syömään :b

Wallen

Wallen
Viestimäärä: 9188

VS: RUUANLAITTO, LEIPOMINEN JA RESEPTIT - Maanantaina, 02.01.2012 klo 12:32  
+
0

dronttiedward kirjoitti:

Nopea kaali-jauhelihapata

Oon nyt tehny tota eilen ja tänään ja ihan järkyttävän hyvää! Kuulostaa epäilyttävältä mut nam :love:



täytyypä koittaa!
etenkin kun tuohon ei tule perunaa ollenkaan, niin hiilarit pysyy aisoissa.
mittelspitz unique bachelor "luka" // 1.12.2012

dronttiedward

dronttiedward
Viestimäärä: 5224

VS: RUUANLAITTO, LEIPOMINEN JA RESEPTIT - Maanantaina, 02.01.2012 klo 12:59  
+
0
^ Toi on siitä just mahtava ku ei tuu mitää hiilarimössöä, ku aina ruuas on joko perunaa, riisiä tai pastaa ja on jotenki supervaikeeta keksiä jotain semmosta, missä ei olisi !
the only way to true happiness is to live in the moment and not be worried about the future

  Siirry sivulle: 1 ... 7 8 9 ... 11
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28247
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6355
Viestejä yhteensä545793
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265918
(Tilastot päivitetty viimeksi 19.05.2024 klo 05:15)