Ohjeet ja säännöt
Takaisin
JUNNUPALSTA - Sunnuntaina, 13.06.2010 klo 21:28

Vihaamasi ihmistyypit

Siirry sivulle: 1 ... 3 4 5 ... 8

Hooveri

Hooveri
Viestimäärä: 1828

VS: VIHAAMASI IHMISTYYPIT - Tiistaina, 15.06.2010 klo 14:39  
+
0

tuleaari kirjoitti:

Hmmm näitä löytyy liikaa :D mut siis myöhästelijät on pahimpia. Raivostuttavaa kun ite lähtee hirveellä kiireellä himasta ja luulee myöhästyvänsä ja sit käykin ilmi että kaverit on myöhässä >:( ei voi olla liikaa vaadittu lähtee esim. aikasemmalla metrolla?



Tää on _niin_ ärsyttävää ! Ite nimittäin saan odotella kavereita AINA vähintään 5 min sovitulla paikalla. Kerrankin luulin just et mul on hirvee kiire, sit saanki odotella siellä 10 min.. huoh. Ei voi olla niin vaikeeta lähtee sit tarpeeks aikasin, että ehtii siihen paikalle sovittuna aikana. Ehkä munki pitää sit alkaa lähtee aina niin, että oon sen 5 min myöhemmin paikalla, ehkä sit osutaan samoihin aikoihin siihen missä pitäis tavata.

Ja näitä riittää, kirjottelen myöhemmin kun nyt en kerkee.
Keskikokoinen villakoira
♥ Celesterling Just Surprise Me "Aku" 291109
(Viestiä on muokattu tiistaina, 15.06.2010 klo 14:40)

Pites

Pites
Viestimäärä: 883

VS: VIHAAMASI IHMISTYYPIT - Tiistaina, 15.06.2010 klo 14:58  
+
0

tuleaari kirjoitti:

Siis mikä tää viha nyt on kasvissyöjiä kohtaan jos saan kysyä? :D eikös se ole jokaisen ihmisen oma asia mitä aatteita kannattaa? Ihan sama kun joku vihaisi jotain ihmistä sen takia että uskoo/ei usko jumalaan?



Mitä järkeä on vihata yhtään mitään sitte ?
We can't cry the pain away, we can't wind a need to stay.

KadaverinAlterEgo

KadaverinAlterEgo
Viestimäärä: 3720

VS: VIHAAMASI IHMISTYYPIT - Tiistaina, 15.06.2010 klo 15:24  
+
0

Hooveri kirjoitti:

[quote=tuleaari]Hmmm näitä löytyy liikaa :D mut siis myöhästelijät on pahimpia. Raivostuttavaa kun ite lähtee hirveellä kiireellä himasta ja luulee myöhästyvänsä ja sit käykin ilmi että kaverit on myöhässä >:( ei voi olla liikaa vaadittu lähtee esim. aikasemmalla metrolla?



Tää on _niin_ ärsyttävää ! Ite nimittäin saan odotella kavereita AINA vähintään 5 min sovitulla paikalla. Kerrankin luulin just et mul on hirvee kiire, sit saanki odotella siellä 10 min.. huoh. Ei voi olla niin vaikeeta lähtee sit tarpeeks aikasin, että ehtii siihen paikalle sovittuna aikana. Ehkä munki pitää sit alkaa lähtee aina niin, että oon sen 5 min myöhemmin paikalla, ehkä sit osutaan samoihin aikoihin siihen missä pitäis tavata.

Ja näitä riittää, kirjottelen myöhemmin kun nyt en kerkee.[/quote]
Jos se sun kaveris joutuu kerrankin odottelemaan sua, sen päässä syntyy ajatusketju jonka mukaan sen kannattaa tulla paikalle vasta vähän myöhemmin kuin oli sovittu, jotta ei vaan tarvis odottaa. Myöhästelijät on sellaisia, jotka ei itse jaksa odottaa ja yrittää siksi ajoittaa saapumisensa niin, että heidän ei tarvitse odottaa muita.
When we arrive in the middle of nowhere
Don't act like you know, I been here so many times
I never seen you before
But now that I have, I don't wanna see you no more

Stu

moderaattori
Stu
Viestimäärä: 2198

VS: VIHAAMASI IHMISTYYPIT - Tiistaina, 15.06.2010 klo 16:50  
+
0

Pites kirjoitti:

Mitä järkeä on vihata yhtään mitään sitte ?

On ehkä kuitenkin vähän eri asia ärsyyntyä (jos nyt käytetään tätä lievää muotoa) jostain sellaisesta, mikä vaikuttaa omaan elämään; niinku nyt vaikka ne myöhästelijät; tai muuten häiritsee/vahingoittaa/tms. kun sitten taas ärsyyntyä jostain pelkästä aatteesta mikä ei vaikuta omaan elämään millään tapaa. Ymmärrätkö mitä tarkotan?
"Strength does not come from physical capacity. It comes from an indomitable will."

- Mahatma Gandhi


Wandering & Wondering Down Under

Pites

Pites
Viestimäärä: 883

VS: VIHAAMASI IHMISTYYPIT - Tiistaina, 15.06.2010 klo 16:55  
+
0

On ehkä kuitenkin vähän eri asia ärsyyntyä (jos nyt käytetään tätä lievää muotoa) jostain sellaisesta, mikä vaikuttaa omaan elämään; niinku nyt vaikka ne myöhästelijät; tai muuten häiritsee/vahingoittaa/tms. kun sitten taas ärsyyntyä jostain pelkästä aatteesta mikä ei vaikuta omaan elämään millään tapaa. Ymmärrätkö mitä tarkotan?



Juuh :peukku:


Mut vihaan niit silti. Jos jota kuta häiritsee niin ihan sama mulle. Piste. :jjei:
We can't cry the pain away, we can't wind a need to stay.

Hakataru

Hakataru
Viestimäärä: 10899

VS: VIHAAMASI IHMISTYYPIT - Tiistaina, 15.06.2010 klo 18:03  
+
0

Kadaver kirjoitti:

Myöhästelijät on sellaisia, jotka ei itse jaksa odottaa ja yrittää siksi ajoittaa saapumisensa niin, että heidän ei tarvitse odottaa muita.

No niin just........... siat.
never regret something that once made you smile

Räyhähenki

Räyhähenki
Viestimäärä: 1116

VS: VIHAAMASI IHMISTYYPIT - Tiistaina, 15.06.2010 klo 19:32  
+
0

kentsu kirjoitti:

Hurrr, varo vaan! :DDD J-rock = ♥
Kuuntelen japanilaista rokkia, poppia, elektroa ja kaikkea semmoista ja omistan yhden tyllihameen (okei se oli yo-puvun osa!). Kieltäkin osaan, ja mangaa luen & animea katson.
^_____^ hymiöitä mitä suuremmalla innolla aina ja joka paikassa!
Mutta kawaii ei kuulu sanavarastooni enkä mielestäni kilju. (En ainakaan myönnä! Okei kiljun mä joskus.)


täältä löytyy yksi j-rokkari myöskin, joten komppailen! (myönnettäköön että uusi ja kunnollinen tyllihame on vasta etsinnässä..)
"Hänet on tuomittu!
Sinut on tuomittu!
Koko joukko on tuomittu!
Vaan mihin?
Huomaa, etten sanonut."

Christopher Paolini ~ Eragon


ex. Sippuland
(Viestiä on muokattu tiistaina, 15.06.2010 klo 19:33)

Kieputin

Kieputin
Viestimäärä: 2156

VS: VIHAAMASI IHMISTYYPIT - Tiistaina, 15.06.2010 klo 20:28  
+
0
Mua ärsyttää semmoset "MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ!" tyypit. Esimerkiksi nyt vaikka jos koulussa tyyliin sakset ei riitä jokaselle, mut just mulle riittää, käytän niitä, annan jollekkin lainaan ja sanon että "tarviin niitä vielä kohta". Sitten kun pyydät niitä niin et saa enää ollenkaan. Sama muissa asioissa. Ajattelee vaan omaa parastaan ynm.. Samaan menee se, että jos käy joku vastoinkäyminen niin siitä mökötetään eikä sitten edes voida olla normaali omien kavereiden kanssa. Esimerkiksi kaverini ei ensin meinannut päästä erään bändin keikalle, ja sitten seuraavana päivänä koulussa vaan mökötti ja vastas jokaseen juttuun "njaah". Ehkä kaikille käy vastoinkäymisiä tässä elämässä mutta ei ainakaan kaikkien maailma siihen kaadu. Lisätäkseni vielä myöhemmin tämä kaveri sitten saikin tietää pääsevänsä sinne keikalle ja hehkutti sitä sitten ihan pirusti. Ja jos ei tykkää jonkun biisistä niin ollaan silleen "no sori nyt enhän mä muistanu että kaikki mun biisit on ihan tylsiä." Suora mielipide ennemmin ku semmonen "joo ihan jees biisi" mut ei yhtään tykkää.

Sitte kaikki semmoset mitkä ei voi myöntää olleensa väärässä! Jos tyyliin kysyy jonkun kysymyksen siltä tyypiltä niin se alottaa et: "Joo sen semmonen.... siis semmonen.. en mä nyt muista mut tiiän kyl." Ihan ok jos joskus sanoo että tiedän kyl mut en muista just nyt mutta jos aina sanoo niin se on jo selvää ettei voi koskaan myöntää olevansa väärässä. Sitten jos joku tietää tähän asiaan vastauksen niin se toinenkin on heti silleen "Niin joo muuten olikin en vaan muistanu."

Sitte kaikki teiniporukat ketkä mulkoilee muita ihmisiä ja sen jälkeen kuiskailee kavereilleen jotain ja sen jälkeen kauhea naurunremakka. Tai semmoset mitkä julkisilla paikoilla oikeen kerjää huomiota esittämällä kovaa sillä että nauraa yhdessä oikein äänekkäästi. Siis totta kai saa nauraa ja tälleen mut silti hyvän maun rajat. Kovistelu muutenkin on niiiiin rasittavaa.

Ja joskus häpeen kyl ku kaverit tosiaan tekee jotain nolompaa/epäsopivampaa ja väärässä paikassa. :D

Myöhästelystä en oikein osaa sanoa koska mun kaverit ainakin on semmosia et ne on yleensä aina ihan oikeessa ajassa ellei aikasemminkin paikalla :D Tosin itekin oon joskus semmonen et lähen jo niin et oon 10-15min etuajassa :D

Ja sekin että jos tyyliin kutsut kaveris kylään pitkästä aikaa ja sitten se ei pääse koska pitää just sillon siivota. Eli ei halua tulla. Eihän siinä mitään jos tääkin JOSKUS tapahtuu mut jos useimminkin.

Ja ärsyttää semmoset että jos saat koulussa parikses semmosen joka ei puhu koskaan mitään eikä osaa päättää mitään eikä oo mielipidettä, niin sit sun pitää ite siin kysellä et "käyks et tehään tälleen" "joo" "entäs tälleen" "joo" koska muuten siitä hommasta ei tule mitään.
"hei keksi säkin nyt jotain" *hiljaisuus*

// Niin ja se, että aina tuodaan tyyliin oma kuvistyö näytille oikein ja sanotaa "eiks ookki ruma? ihan huono mun mielestä." vaikka oliskin oikeasti hieno.

Ja se ärsyttää että jos mä menestyn koulussa hyvin niin tulee läpällä tai ei välttämättä niin läpälläkää kuultua "hikkeä". Tai että jos ope sanoo että "menipäs huonosti kokeet vaan yks meni hyvin joka oli 10-" ja sitten muut osottelee mua. Kuulostaa ehkä itserakkaalta mutta ei toi oo mukavaa, vaikka toki olen iloinen että mulla menee hyvin koulussa.

(Viestiä on muokattu tiistaina, 15.06.2010 klo 21:09)

Kipa

moderaattori
Kipa
Viestimäärä: 135

VS: VIHAAMASI IHMISTYYPIT - Tiistaina, 15.06.2010 klo 22:22  
+
0
Ihmiset, jotka pilkkaa muita. Jotka oikein syynää muista piireitä, joille nyrpistää nenää. You know? Joskus ne tuijottaa muita kulmat kurtussa sellasella wtf-ilmeellä ja skannaa muita päästä varpaisiin huokuen halveksintaa.

Deanna

Deanna
Viestimäärä: 2261

VS: VIHAAMASI IHMISTYYPIT - Tiistaina, 15.06.2010 klo 22:54  
+
0
Mulla menee hermot aina niiden ihmisten kanssa, jotka ei muista mitään. Sille ei ehkä voi mitään että unohtaa, mut mitä iloa on hauskoista kokemuksista ja hetkistä, jos ei vähän ajan päästä niitä edes enää muista? Ei voi muistella mitään kommellusta kun kaveri jotain siitä kysyy että "hei, muistatko kun.. ja oli niin hauskaa!" ja sit siihen: "en??"
"no muistatko sit kun se yks tyyppi teki niin että.." "jaa emmää vaa muista"

Satunnainen unohtelu on ihan ymmärrettävää, mut sellanen toistuva on niin rasittavaa. Ja yks mun kavereista tän piirteen omaa :/
(Viestiä on muokattu tiistaina, 15.06.2010 klo 22:55)

KadaverinAlterEgo

KadaverinAlterEgo
Viestimäärä: 3720

VS: VIHAAMASI IHMISTYYPIT - Tiistaina, 15.06.2010 klo 23:07  
+
0

Kipa kirjoitti:

Ihmiset, jotka pilkkaa muita. Jotka oikein syynää muista piireitä, joille nyrpistää nenää. You know? Joskus ne tuijottaa muita kulmat kurtussa sellasella wtf-ilmeellä ja skannaa muita päästä varpaisiin huokuen halveksintaa.


Oon huomannut että poikkeuksetta tuollaiset toisten halventajat ja itsensäkorostajat ovat huonolla itsetunnolla varustettuja egobuustaajia. Jos on hyvä itsetunto, miksi täytyisi etsiä toisesta ihmisestä huonoja puolia? Ja lähinnä ne "mä olen niin täydellinen tohon verrattuna" -jutut laittaa kyllä naurattamaan, koska niistä vaan näkyy niin läpi se, että tyyppi selittelee niitä juttuja itselleen eikä kellekään muulle. :hymy:
When we arrive in the middle of nowhere
Don't act like you know, I been here so many times
I never seen you before
But now that I have, I don't wanna see you no more

Sarvikas

Sarvikas
Viestimäärä: 1579

VS: VIHAAMASI IHMISTYYPIT - Tiistaina, 15.06.2010 klo 23:18  
+
0
Myöhästelijät saa kyllä näkemään punaista, etenkin kun niitä on tuttavapiiriini osunut eloni aikana useampikin. Yksi kaveri on odotuttanut mua parhaimmillaan toisessa kaupungissa PUOLITOISTA TUNTIA kun "nukkui pommiin", vaikka tapaamisemme oli sovittu jo edellisenä päivänä. Eikä ollut todellakaan ainoa kerta.
come on night, take me home

Pites

Pites
Viestimäärä: 883

VS: VIHAAMASI IHMISTYYPIT - Keskiviikkona, 16.06.2010 klo 09:32  
+
0
Mua ärsyttää mitään saamattomat ihmiset. Esim mun paras kaveri koulusta mis oon on just sellanen. Se jää aina arpomaan kaikkee ihan himo pitkäks ajas mis oisin jo tehny sen mitä pitääkin. Sit kans jos tehdään koneella jotain esitelmää tai vastaavaa, niin tekis aina mieluummin sen kokonaan yksin jos on kaverina semmonen joka jää miettimään kaikkee hirveen pitkäks aikaa, tai et empii kaikkeen mitä tekee. tai sitten keskittyy ihan kaikkeen muuhun vaitsi siihen työhön. Eli semmoset tosi epä varmat ihmiset jotka ei yhtään usko itseensä tai kykyihinsä. En nyt sano et oisin ite mikään hirveen itsevarmuuden ja huipentuma, mut ainakin yritän esim; tehdä aina kaikki esitelmät yms muut tehdä ; nopeesti, arpomatta kaikkee kymmenen kertaa, hyvin, ja siistillä jäljellä, ainakin siihen 8-9 :sin pintaan tulee numero näillä. Ja nyt kans, et, ei, en, todellakaan oo mikään hikke oikeestaan missään aineessa, jotain keskivertoo tai jotain..

Joo EpÄsselVä selitys, mut kaipa siitä jotain ehkä ymmärsi :/
We can't cry the pain away, we can't wind a need to stay.

Kieputin

Kieputin
Viestimäärä: 2156

VS: VIHAAMASI IHMISTYYPIT - Keskiviikkona, 16.06.2010 klo 15:16  
+
0
Jep. Mua ärsyttää kans ku meiän luokal on yks sellaa tyyppi, et jos meille opetetaan esim. matikas joku uus asia (ja mikä on vieläpä joku sikahelppo) niin silti se kyselee aina et "meneehän se näin? meneehän se näin?" Se on niiiin rasittavaa! Kai se sitten tehtäviä tarkistaessa näkee miten se on. Opekin on huomauttanu tosta mut silti se aina kyselee.

Miaci

Miaci
Viestimäärä: 1868

VS: VIHAAMASI IHMISTYYPIT - Keskiviikkona, 16.06.2010 klo 20:34  
+
0
Sellaiset ihmiset jotka voi sanoa, että "mua ei ainakaan kiinnosta mitä mä syön" (eläinten suojelu mielessä) on siis niin ärsyttäviä :mad:
Sellaset myös ketkä on sanomassa jotain ja sitten se syystä tai toisesta keskeytyy, eikä ko. henkilö muista olleensa sanomassa mitään ja minä olen ainoa, kuka olisi muistanut ja halunnut kuulla ja välittänyt. Niin se on ärsyttävää.
What if I say I'm not like the others?
What if I say I'm not just another one of your plays?
You're the pretender
What if I say I will never surrender?
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 16.06.2010 klo 20:34)

Ame

Ame
Viestimäärä: 1119

VS: VIHAAMASI IHMISTYYPIT - Torstaina, 17.06.2010 klo 19:50  
+
0
Mua inhottaa ihmiset, jotka tarkoituksella yrittävät tehdä toisten elämän astetta kurjemmaksi. Mikä ihmeen logiikka siinä on? Mitä hyötyä siinä on, että saa satutettua toista ihmistä? Saako siitä jotain sairasta mielihyvää?
Tunnen pari ihmistä tällaista ihmistä, jotka ovat ottaneet elämäntehtäväkseen vaikeuttaa toisten elämää. Eikä voi kuin ihmetellä.

Toinen ihmistyyppi, joka ärsyttää, on hemmotellut ihmiset. Ihmiset, jotka kuvittelevat saavansa kaiken tahtomansa ja tekevät kaiken sen eteen, että saisivat tahtomansa asian. Mitä sillä on väliä, että tuon mission aikana aiheuttaa mielipahaa muille? Muutenkin huonolla tavalla itsekkäät/itserakkaat ihmiset.

Teinit, jotka ovat olevinaan niin siistejä rehennellessään joillain känni-/miessekoiluillaan. Mitäs hienoa siinä on, että viikonloppuna on pää ihan sekaisin viinasta ja aamulla herää aina eri miehen vierestä? Ja tähän voisi lisätä ihmiset, jotka pitävät toista täysin kakarana, jos tämä toinen ei sattumoisin löydä mitään hienoa ryyppäämisestä sekä muusta sekoilusta, eikä näin ollen tee mitään sellaista. Omasta mielestäni ihmisen aikuisuus mitataan jollain ihan eri keinolla.

Ihmiset, joilla ei tunnu olevan omaa tahtoa tai mielipidettä ollenkaan. Matkijat.

Sarvikas

Sarvikas
Viestimäärä: 1579

VS: VIHAAMASI IHMISTYYPIT - Torstaina, 17.06.2010 klo 19:59  
+
0
Minua ärsyttää "hienohelmaiset" ihmiset. Tuli mieleen kun aikuisten palstalla joku kirjoitti, ettei halua yöpyä teltassa, hotelli sen olla pitää! Minusta ihmisen pitäisi voida ja osata mukautua eri tilanteisiin, esimerkiksi solussa asumiseen tai teltassa yöpymiseen. Ymmärrän kyllä sitä, että monet haluavat muuttaa suoraan esim. yksiöön, mutta sen solussa asumisen mahdollisuuden ei pitäisi olla mitenkään ylitsepääsemätön ongelma tai muuten vaan nillityksen kohde, mikäli ihminen on henkisesti terve. Tässä tarkoitan solussa asumista ihan periaatteessa, eli ei ole kyse ikävistä kämppiksistä jne.

Sama pätee moneen muuhunkin - voin ihan rehellisesti sanoa, että huussin tyhjennys on kasvattanut minua ihmisenä. :D
come on night, take me home

Deanna

Deanna
Viestimäärä: 2261

VS: VIHAAMASI IHMISTYYPIT - Torstaina, 17.06.2010 klo 20:12  
+
0
Täällä kun on ollu paljon juttua myöhästelijöistä - joo, ne on erittäin ärsyttäviä, mut rasittavaa on myös toisinaan se, kun on ihan pakko tulla aina liian aikaisin. Joskus kun oon menny kaverin kanssa kouluun aamuisin samaa matkaa tai jos on vaikka joku erityistapahtuma mihin poljetaan yhessä, niin sovitaan että hän tulee vaikka tasan 8 meiän pihaan. Mutta ei, sitten norkoillaan jo 10 minuuttia aikasemmin oven takana mitä ollaan sovittu, ja etenkin aamuisin tää on todella ärsyttävää.

En oo koskaan liian ajoissa valmis lähtemään 'aamutoimien' takia ja kaveri tietää tän, ja sit on niin vaikeena kun toinen oottaa siinä ja pitää laittaa kauhealla kiireellä. Pitäis sit vaan varmaan sanoa et mitäs tulit liian aikasin, nyt sit saat odottaa. Mut silti osaa olla raivostuttavaa ._.
(Viestiä on muokattu torstaina, 17.06.2010 klo 20:13)

Wallen

Wallen
Viestimäärä: 9188

VS: VIHAAMASI IHMISTYYPIT - Torstaina, 17.06.2010 klo 20:32  
+
0
Myöhästelijät pistää hermoon täälläkin! Sitku niitä saa odottaa ja soitella perään että joko tuut.. Ja vastaus on aina "joo menee vaan hetki" ja sit se hetki vierähtää pariksi. Senpä takia mulla on kello aina 3min edellä ja oon jokapaikassa vähän ajoissa ja läden eimerkiksi juna-asemalle etc vähän aikasessa, etten varmasti myöhästy.
mittelspitz unique bachelor "luka" // 1.12.2012

Hakataru

Hakataru
Viestimäärä: 10899

VS: VIHAAMASI IHMISTYYPIT - Torstaina, 17.06.2010 klo 21:20  
+
0
Ainiin ihmiset jotka ei ikinä voi tehdä asioita koska joku on joskus kieltänyt. Siis just jossain pikkuasioissakin mitkä ei oikeesti oo mikään big deal, sit ei viitsitä tehdä niin mua alkaa ärsyttämään, niin nöyrää... :-D ,Mua ärsytti tosi paljon jos muut ei uskaltanu/viittiny tulla mukaan, nuorena siis oikeestaan ku ei oo tällästä pitkään aikaan tullu ees vastaan, paitsi korkeintaan siskolta.

Ja sarvikas, toi kuulostaa vähän ehkä multa :shifty: Telttailussa ei kyllä varmaan mitään vikaa hyvässä seurassa, se on varmaan ihan kivaa (kunhan jonkun matkan päässä on joku ihmismäinen vessa ja ehkä jotain juomista täytyis saada...). Mut esim mökeissä on pakko olla vesivessa ja sähköt. Oon kuullu usein siitä kun lähen "mökkeilemään" niin kun mennään vaan oikeesti makaamaan merenrannalle takkatulen ääreen valmiiseen pöytään kun useimmissa paikoissa takkakin on jo tulessa kun saavutaan (koirallekin oli kerran laitettu valmiiksi sellanen tyyny, vettä ja puruluu :D) kun suurelle osalle mökkeily se on just mökin kuntoon laittoa ja istumista siellä huussissa hyttysten syötävänä ja sitä rataa...
never regret something that once made you smile
(Viestiä on muokattu torstaina, 17.06.2010 klo 21:21)

  Siirry sivulle: 1 ... 3 4 5 ... 8
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28217
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6342
Viestejä yhteensä545742
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään1
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265906
(Tilastot päivitetty viimeksi 08.05.2024 klo 12:00)