Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KOIRARODUT - Lauantaina, 10.04.2010 klo 22:08

Belgianpaimenkoirat

Siirry sivulle: 1 ... 4 5 6 ... 36

SpiralCulture

SpiralCulture
Viestimäärä: 199

VS: BELGIANPAIMENKOIRAT - Keskiviikkona, 08.12.2010 klo 20:58  
+
0
^No jos on vaikka facebookissa kuvia koirusta, niin paina valitsemaasi kuvaa oikealla hiiren napilla, siitä "kopioi kuvan osoite"
Sitten tuut tähän kirjotuspalstaan ja tässä laatikon yläpuolella on tollanen vihertävä neliö harmaan pötkylän vasemmalla puolella, paina siitä ja liitä linkki avautuvaan ikkunaan ja "ok". Sitten paina vaikka esikatselua, että kuva varmasti näkyy ja lähetä viesti. :))
Itse ainakin totesin, ettei irc-galleriasta voi linkittää ja petsiessä olevat kuvat on kans kopiosuojattuja, niin sieltäkään ei voi linkittää kuvia.
Muoks.
Vai olikohan se petsie? :shifty: No kuiteski joku lemmikkisivusto jossa en itse ole rekisteröityneenä :DDD
Muoks 2 kirjotushäröjä
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 08.12.2010 klo 21:02)

marrja

marrja
Viestimäärä: 81

VS: BELGIANPAIMENKOIRAT - Keskiviikkona, 08.12.2010 klo 22:10  
+
0

SpiralCulture kirjoitti:

^ Onnea! :3 :jjei: Kyl ne unelmat joskus käykin toteen :D Eikö ollukki Malinoisvauva mikä teille tulee?
Swää, mullekki koiravauva! Tervukki olis kiva, Malinois olis toinen vaihtoehto :DD


Kiitti! Ja joo, käyttölinjainen malinois tulee :) Tänään kävin hakemassa pennulle kupposet, leluja ja luita, perjantaina pitää hommata loput ostokset eli pantaa, hihnaa ja ruokasäkki käydä hakemassa. Viime tinkaan en toki tätä jätä... :D

dronttiedward

dronttiedward
Viestimäärä: 5224

VS: BELGIANPAIMENKOIRAT - Keskiviikkona, 08.12.2010 klo 23:50  
+
0
Onnea marrjalle! :jjei: Ku Furi oli pentu, niin odotin vaan koko ajan että se kasvais aikuseksi, mut nyt ku se on aikunen niin tulee ikävä niitä pentuaikoja. :-D Monesti on käyny mielessä toinen tervu (tällä kertaa se hiekanvärinen, nimiki on jo valmiina, samoin ku joskus tulevalle groenendaelille - on ihan hyvä olla ajoissa, eikö...) ja pari kertaa on ollut ottaminenkin lähellä, mutta nyt oon ihan tyytyväinen että on vaan yks koira.

Ens kesänä muutan pois kotoa ja en oo vielä edes varma, lähteekö Furi mukaan; se on raasu niin tottunut asumaan maalla, että varmaan kupsahtais johonkin pieneen kerrostaloon. Samoin jos joudun käymään töissä opiskelujen lisäksi, niin tulis ihan kamalan huono omatunto jos koira joutuis olla vaan päivät pitkät yksin. Tosin jos se jää tänne maalle, niin se joutuu olla vielä enemmän yksin. Ihan hemmetin hankalaa!
the only way to true happiness is to live in the moment and not be worried about the future

SpiralCulture

SpiralCulture
Viestimäärä: 199

VS: BELGIANPAIMENKOIRAT - Torstaina, 09.12.2010 klo 01:55  
+
0

dronttiedward kirjoitti:

Ens kesänä muutan pois kotoa ja en oo vielä edes varma, lähteekö Furi mukaan; se on raasu niin tottunut asumaan maalla, että varmaan kupsahtais johonkin pieneen kerrostaloon. Samoin jos joudun käymään töissä opiskelujen lisäksi, niin tulis ihan kamalan huono omatunto jos koira joutuis olla vaan päivät pitkät yksin. Tosin jos se jää tänne maalle, niin se joutuu olla vielä enemmän yksin. Ihan hemmetin hankalaa!



Sillon kun mulla oli se oma tervukki, niin asuttiin sellasessa pienessä alle 2000 asukkaan kylässä. Oli rivitalokolmio ja päätyasunto. Muutettiin sitten 2007 Ouluun äidin kanssa isoon kaksioon matalan kerrostalon alimpaan kerrokseen. Itse kuljin koulussa vielä Haukiputaalla jonne oli 35km matkaa ja kuljin sen ainakin kahdella bussilla yhteen suuntaan. Koulupäivät olivat lievästi sanottuna pitkiä, jonka takia en sitten yksinkertaisesti jaksanut käyttää koiraa niin pitkillä lenkeillä mitä ennen. Kuitenkin viikonloppuisin yritin korvata arkena jäänyttä liikunnanpuutetta.
Vuosi siinä pyörähti eteenpäin ja Jupe jouduttiin lopettamaan syksyllä 2008. Koiralla oli aina ollut pientä remmirähjän vikaa koiria kohtaan, mutta nyt se oli ruvennut hyökkimään ihmisten päälle aikomuksenaan purra. Hyökkäsi niin voimalla ja yhtäkkiä, että siinä lennettiin useamminkin kuin yhdesti takamukselleen. Yks kerta se kaato pienen pojan maahan, mutta onneks äiti kerkes nykästä koiran pois ettei pahempaa tapahtunut. Sisällä koira näytti myös agressiota minua kohtaan, murisi ja näytti hampaita. Tuon kaiken takia, Jupe päätettiin nukuttaa pois.

Meillä ei tosiaankaan mennyt ihan suunnitelmien mukaan tuo Ouluun muutto. Jupe ei sopetunut ei sitten laisinkaan ://

Jatta1

Jatta1
Viestimäärä: 11

VS: BELGIANPAIMENKOIRAT - Torstaina, 09.12.2010 klo 07:42  
+
0
Moi kaikki onnelliset belgin omistajat, pennun odottajat ja fanit! :) Itse lukeudun vielä toistaseks noihin viimisiin. Mulla oliskin kysymys teille omistajille ja muille belgikokemusta omaaville.

Mulla ois toistaseks haaveena tervueren tai malinois, mutta mulle on jäänyt vielä vähän epäselväksi että sopiiko kumpikaan niistä ensimmäiseksi koiraksi. Kävin lukasemassa belgiyhdistyksen sivujakin mutta mulle tosiaan jäi epäselväks että sopiiko vai ei. Omaa koiraa mulla ei ole ikinä ollut, kokemusta kyllä löytyy siskon kääpiökoirista sekä naapurin edesmenneestä (:suru:) seropista (seefferi/labbis mix) jota hoidin nuorempana lähes päivittäin.

Ja sitten vielä sitä että haluisin harrastaa koiran kanssa suojelua, mutta kuulin että se ainakin on aika vaativa laji varsinkin jos ei ole aikaisempaa kokemusta pk-lajeista... Se ei kyllä sinänsä nyt ole niin iso ongelma, kyllähän noiden belgien kanssa voi puuhailla vaikka mitä muuta kivaa! :)

Mut kertokaa toki mielipiteitä ja kokemuksianne :)

SpiralCulture

SpiralCulture
Viestimäärä: 199

VS: BELGIANPAIMENKOIRAT - Torstaina, 09.12.2010 klo 11:38  
+
0
^ Itse sain edesmenneen tervukkini 12-vuotiaana synttärilahjaksi. Tuli yli-ikäisenä, pelkäsi kovia ääniä ja oli toinen koirani. Ensimmäinen kylläkin oli minulla vain kuukauden päivät, ennen kun jäi auton alle. Sukulaisten koirien kanssa olin temmeltänyt lapsuuden ja hoitokoirakin oli ollut joka viikonloppu kolmen vuoden ajan.

Omasta kokemuksesta koirani kanssa voin sanoa, etten välttämättä enää ottaisi sitä ensimmäiseksi koiraksi. Ainakin oma tapaukseni oli niin samperin jääräpäinen ja tuliluontoinen, ja sen takia vaikea kouluttaa. Minulla oli jatkuvasti hirveitä valtataisteluita sen kanssa ja se kokeili rajojaan ihan kunnolla. Kauhistuttaa ajatella sitä sen murkkuikää nyt vuosia myöhemmin. :nauru: Ja otetaan huomioon, että minä olin täysin vastuussa koiran kouluttamisesta ja huolehtimisesta. Äitini ja veljeni inhosivat koko hurttaa, eivätkä osallistuneet millään lailla sen hoitoon.
Jotenkin siitä selvittiin ja tuli siitä hyvä lenkkikaveri. Oli se vähän pellossa kasvanut (johtuen paikkakunnastakin!), mutta peruskoulutus toimi (paitsi luoksetulo vapaana :ttou:) ja osasi kävellä paremmin tienreunassa mitä nykyinen hurtta :D

Ja nyt mitä mulla on ollu tuo sekarotunen adoptio, niin olisin mieluummin tuon ottanut ekaksitokaksi koiraksi :) Huomattavasti miellyttämisenhaluisempi mitä tervukki oli ja paljon kuuliaisempi.
Itse ehkä kuitenkin suosittelisin jotain helpompaa rotua. Varsinkin jos olet vielä kovin nuori, ei kannata haukata liian isoa palaa purtavaksi. Itsekkin haikailen vieläkin dobermannia, mutta en koe olevani valmis vielä sen hommaamiseen, vaikka olen jo/vasta melkein 20-vuotias. Se tulee ajankohtaiseksi sitten, kun tästä rescuesta aika jättää.
Mutta jos kuitenkin tervukin tai malin päätät ottaa, niin siinä onkin sitten savottaa riittämiin. Varsinkin jos koira sattuu olemaan niin kovapäinen kuin minun tapaukseni.

belgilö

belgilö
Viestimäärä: 494

VS: BELGIANPAIMENKOIRAT - Torstaina, 09.12.2010 klo 11:58  
+
0
Joo,vähän samoilla linjoilla olen kuin edellinen kirjoittaja. Ainakaan urosta en suosittelisi ekaksi koiraksi enkä ekaksi belgiksikään. Kyllähän belginarttu voisi hyvässä lykyssä onnistuakkin ekana koirana jos onnistuu saamaan "tervepäisen" yksilön. Senkin kanssa pitäisi kyllä hakeutua koulutuskentille ja antaa sille hyvä "yleissivistys" ja perustottelevaisuus.

Kannattaa kysellä usealta kasvattajalta ja tutustua pentujen emään. Niin että en ihan suoralta kädeltä menis tyrmäämään haavettasi. Paljon riippuu siis myös hihnan toisessa päässä olevan henkilön ominaisuuksista;onko tarpeeksi jämäkkä ja määrätietoinen. Myös huumorintaju on belgin omistajalle hyvä ominaisuus.:peukku:

Jatta1

Jatta1
Viestimäärä: 11

VS: BELGIANPAIMENKOIRAT - Torstaina, 09.12.2010 klo 12:54  
+
0
kiitos spiralculture ja belgilö hyvistä vastauksista!

Vahvistittekin mun aikaisemmat luulot/mielipiteet tervuista ja maleista, taitaapi olla että kuulun belgifaneihin vielä pitkään, mutta parempi niin kuin että menisin nyt kuitenkin kaikesta huolimatta hankkimaan sen tervun/malin ja sitten "pilata" sen kun ei ole kokemusta tarpeeksi... :eek:

Mä hillun varmaan täällä palstalla siitä huolimatta silloin tällöin :) Olisi muuten kiva nähdä kuvia teidän tervuista ja maleista (ja grontuistakin tietenkin), eli omistajat laittakee kuvvii jos pystytte ! :D

SpiralCulture

SpiralCulture
Viestimäärä: 199

VS: BELGIANPAIMENKOIRAT - Torstaina, 09.12.2010 klo 13:32  
+
0
Nii ja kenelläköhän oli vielä se uros... :viheltel: :lallati:
Joo, tuo huumorintaju kyllä täytyy olla! Voi itku sitä mun tervukkia, aina keksi jotain jäynää. Mut nii se keksii kaverin colliekin, nii taitaa olla noita paimenkoirien vinkeitä :wink:

Roiku vaan täällä, eihän mullakaan nyt oo belgiä, mut ehkä ens vuonna.. :shhh:
Täälläpä on kuvia mun tervukista ja nykysestä rescuesta :)) feisbuukkia

dronttiedward

dronttiedward
Viestimäärä: 5224

VS: BELGIANPAIMENKOIRAT - Torstaina, 09.12.2010 klo 19:23  
+
0
Furi tuli meille kun olin 14-vuotias ja on ensimmäinen koirani, eli just semmonen kauhuyhdistelmä :-D Onnistuin saamaan suhteellisen helpon tapauksen, ja vaikka olin niin nuori ku koira tuli, niin saan kyllä ylpeenä sanoa että oon onnistunut kasvattamaan ihan hemmetin upeen koiran :-)

Olihan meilläkin vaikka mitä ongelmia, esimerkiks se että joskus murkkuikäisenä Furi vapaana ollessaan lähti juoksemaan jonkun vastaantulevan luo, jos se semmosen lenkillä näki. Toi oli varmaan suurin ongelma, mutta se saatiin nopeesti kuriin ja nykyään tuota saa pitää irti ihan missä vaan ja koska vaan ilman mitään ongelmia.

En edes tiedä, miten sain aikaseksi noin hienon koiran vaikka tein varmasti vaikka millä mitalla virheitä. Mitään johtajuusongelmia meillä ei oo ikinä ollut, itse asiassa se oon meidän perheestä minä, jota tuo koira ei uskalla koskaan koetella :-D

Furi on ollut ihan maailman paras ensimmäisenä koirana. Toimii ku ajatus.

Jos jotain kadun niin sitä, että menin opettamaan tuolle tassutemppuja... nykyään se kerjää huomiota vilkuttamalla tassullaan tai esim. laittaa tassun syliin jos joku istuu vaikka sohvalla. :roll::nauru:
the only way to true happiness is to live in the moment and not be worried about the future

adofau

adofau
Viestimäärä: 2

VS: BELGIANPAIMENKOIRAT - Perjantaina, 10.12.2010 klo 17:26  
+
0

kadi kirjoitti:

^mua kans edelleen kiinnostaa mali.. Täällä ei malikanomistajia taida paljon pyöriä. Onko belgeille omaa foorumia? Aktiivista?



Hei

Käyppä katsomassa Adofau kennelin kuvia malipennuista, kaksi tyttöä olisi jäljellä....

Kennel Adofau
Kirsi Wikström
Kennel Adofau
Kirsi Wikström
www.adofau.com
adofau@adofau.com
+358405109981

adofau

adofau
Viestimäärä: 2

VS: BELGIANPAIMENKOIRAT - Perjantaina, 10.12.2010 klo 17:33  
+
0

Seropi kirjoitti:

Belggarit on kyllä TODELLA ihania! Harmi vaan, että ne on melko arkoja,
mutta kouluttamalla mahtavan koiran saa!



Hei

Jos ajatellaan arkaa koiraa ei mieleen kyllä tule belggari ei ainakaan malinois. Toki joka rotuun ja muunnelmaan mahtuu vaikka mitä, mutta en lähtisi yleistämään et belggarit arkoja. Virkakoirina paljon maleja eri viranomaisilla. Siitä vois ajatella et tuskin niissä työtehtävissä arka koiruus voisi toimia kuten kuuluu. ; )) meillä tästä pentueesta lähti 4 virkakoiran alkua.
Kennel Adofau
Kirsi Wikström
www.adofau.com
adofau@adofau.com
+358405109981

Jatta1

Jatta1
Viestimäärä: 11

VS: BELGIANPAIMENKOIRAT - Perjantaina, 10.12.2010 klo 23:51  
+
0
Voi että miten ihania kuvia molemmista koiruuksista spiralculture! :love: Mäki haluun koirakaverin :( Mitä kautta muuten hankit rescuekoirasi?

Jos täällä on vähän nuorempaa sukupolvea belgifaneja, niin onko kukaan lukenut Helena Meripaasin kirjoja, siis niitä jotka kertoo siitä muijasta jolla on se belgianpaimenkoira Dara? :D Mä luin sen ensimmäisen osan kun olin 2. luokalla ja siitä tää mun monivuotinen belgi-innostus lähti :D (Täytän ensi vuonna "jo" 18) Luojan kiitos äiti pysyi silloin jyrkkänä mun koirahaaveille eikä sitä belgiä (tai mitään muutakaan koiraa) mulle hankkinut kun olin niin nuori... :eek:

dronttiedward

dronttiedward
Viestimäärä: 5224

VS: BELGIANPAIMENKOIRAT - Lauantaina, 11.12.2010 klo 00:40  
+
0
^ Joo voi hyvä luoja, ne kaikki kirjat on tullu luettua n. sata kertaa! :-D Vaikee arvata mistä meidänkin sessun nimi on tullut...

Niiden kirjojen bongaaminen oli ku lottovoitto, olin ala-asteen tokalla luokalla kun meidän silloinen opettaja piti omilla belgeillään agilitynäytöksen koululla ja se oli sen jälkeen menoa... keräsin seuraavina kuutena vuotena kaiken mahdollisen tiedon belgeistä ja roikuin 24/7 näyttelyissä ja treenikentillä ja olin ihan fiilliksissä, ku löysin Koirahullun päiväkirjat! Ne oli ihan superhyviä sillon pienenä. Belgit on vaan ainoita oikeita koiria :love:
the only way to true happiness is to live in the moment and not be worried about the future

Jatta1

Jatta1
Viestimäärä: 11

VS: BELGIANPAIMENKOIRAT - Lauantaina, 11.12.2010 klo 09:22  
+
0
Katos niin, Furi! :D Mä annoin kans mun pehmolelu dalmikselle nimeks Varga :D Hyviä kirjoja ne kyllä oli! Ja pakko myöntää et itseasiassa eilen illalla tästä keskustelusta inspiroituneena mä kaivoin ne pari viimisintä osaa esiin ja aloin lukemaan........ :nolo:

SpiralCulture

SpiralCulture
Viestimäärä: 199

VS: BELGIANPAIMENKOIRAT - Lauantaina, 11.12.2010 klo 17:47  
+
0
Kiitoksia Jatta! :))
Verneri on hommattu Kodittomat koirat Ry:n kautta :) Ja sitähän pitää sitten koira hommata, jos niin polttelee :peukku: Koirakuume on tappava tauti!

belgilö

belgilö
Viestimäärä: 494

VS: BELGIANPAIMENKOIRAT - Lauantaina, 11.12.2010 klo 17:55  
+
0
Mäkin oon lukenu sen Meripaasin kirjasarjan. Tosin jo varttuneemmalla iällä(tykkään lukea muutenkin nuorten kirjoja esim. heppakirjoja)
Kyllä oli mukaansatempaavia kirjoja ja oli siellä yks surullinen juttukin kun se yks koira hukkui jäihin siellä jossain koiraleirillä. Ihan joutui itkeä pillittämään,aikuinen akka!

belgilö

belgilö
Viestimäärä: 494

VS: BELGIANPAIMENKOIRAT - Lauantaina, 11.12.2010 klo 17:55  
+
0
Mäkin oon lukenu sen Meripaasin kirjasarjan. Tosin jo varttuneemmalla iällä(tykkään lukea muutenkin nuorten kirjoja esim. heppakirjoja)
Kyllä oli mukaansatempaavia kirjoja ja oli siellä yks surullinen juttukin kun se yks koira hukkui jäihin siellä jossain koiraleirillä. Ihan joutui itkeä pillittämään,aikuinen akka!

marrja

marrja
Viestimäärä: 81

VS: BELGIANPAIMENKOIRAT - Maanantaina, 13.12.2010 klo 09:08  
+
0
Kutinan Rupelli "Rippu" 7,5 vko
Siinä se nyt on :love: Ja tykkään tosta ihan mahottomasti! Pitää antaa myöhemmin pitempää selostusta, mutta voin sanoa, että tuo on todellinen lelun tappaja ja ihana pieni malinois!

belgilö

belgilö
Viestimäärä: 494

VS: BELGIANPAIMENKOIRAT - Maanantaina, 13.12.2010 klo 17:52  
+
0
Voi jösses miten ihana Rippu!:love:

  Siirry sivulle: 1 ... 4 5 6 ... 36
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28165
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6324
Viestejä yhteensä545662
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään1
Viestejä kirjoitettu tänään3
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265827
(Tilastot päivitetty viimeksi 20.04.2024 klo 06:45)