Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KOIRARODUT - Lauantaina, 10.04.2010 klo 22:08

Belgianpaimenkoirat

Siirry sivulle: 1 ... 5 6 7 ... 36

Sibe

Sibe
Viestimäärä: 45

VS: BELGIANPAIMENKOIRAT - Maanantaina, 13.12.2010 klo 20:40  
+
0
Todella nätti vauveli :3
Flirtin Kettu Kiry s. 28.02.2001

Iceberg

Iceberg
Viestimäärä: 60

VS: BELGIANPAIMENKOIRAT - Maanantaina, 13.12.2010 klo 20:46  
+
0
Voe vitsit mikä vauvva, Marrja :love: Nyt iski kyllä pahemman luokan pentukuume itelleki :ttou: Vielä vuosi ainaki pittäis oottaa, että päästään muuttamaan omakotitaloon. Sitten saapuisi meille toivon mukaan pieni tervu tyttö, tervu pojan kaveriksi :jjei:
~Anything’s possible when you speak from the heart~

Dordilla Iceberg
Distant Venus z Kovárvy

www.belgit.palvelee.fi

Iceberg

Iceberg
Viestimäärä: 60

VS: BELGIANPAIMENKOIRAT - Tiistaina, 14.12.2010 klo 14:58  
+
0
Noniin, leikkaus takana päin ja Redi makoilee lääketorkkurassa pehmustetulla lämpimällä vessan lattialla. Rauhoittaminen, nukuttaminen ym meni ilman taistelua, hiukan murisi e.lääkärille kun rauhoittava laitettiin mutta tosi vähäisesti :peukku: itse odotin kunnon taistelua.

Lonkka-ja kyynärkuvat saatiin myös otettua, e.lääkäri ei alkanut niitä sen kummemmin arvioimaan, sanoi vaan että ihan normaalin näköiset, odottelemme siis Kennelliiton lausuntoa.
Rokotukset hoidettiin kuntoon samalla, rabies vanhentui 3.12 ja tehoste vasta ensi vuoden joulukuussa mutta "päivitettiin" molemmat nyt ajan tasalle seuraavaksi 3ksi vuodeksi.

Mutta jossei jotain hyvää, niin jotain huonoakin :roll: Pääsin viimein punnitsemaan tuon koiran ja puntari näytti lukeman 19,9kg.. Sen pitäisi painaa 25-30kg.. Millä persutilla mää saan tuon lihotettua? Saa nyt uuden ruokavalion mukaan 300-400g rasvaista lihaa tai puurolihaa, lisänä lohiöljyä päivittäin. Toisella ruokinnalla saa nappulat (J&V energy) sekä sekaruokaa, eli riisiä, makaroonia yms. mitä nyt me saatetaan ruuaksi tehdä. Tätä uutta ruokavaliota on vasta noudatettu noin 4pvää ja tosi hyvällä ruokahalulla syöny, ei ole edes mennyt maha sekaisin mitä ensin pelkäsin. Olisiko jolla kulla vielä jokin ehdotus mitä voisin antaa, mikä auttaisi painon nousemisessa? :eitietoo:
~Anything’s possible when you speak from the heart~

Dordilla Iceberg
Distant Venus z Kovárvy

www.belgit.palvelee.fi

Jatta1

Jatta1
Viestimäärä: 11

VS: BELGIANPAIMENKOIRAT - Tiistaina, 14.12.2010 klo 16:44  
+
0
Ihana ihana ihana pentu! :love: Pentukuume vaan kasvaa ruudun tällä puolella!

Ficaro

Ficaro
Viestimäärä: 4311

VS: BELGIANPAIMENKOIRAT - Tiistaina, 14.12.2010 klo 18:58  
+
0

Iceberg kirjoitti:

Olisiko jolla kulla vielä jokin ehdotus mitä voisin antaa, mikä auttaisi painon nousemisessa? :eitietoo:

Olisiko mahdollista vaihtaa tuo J&V energia extra energiaan? Siinä on rasvaa 7% ja lihaa 17%(raakavalkuaista 3%) enemmän.

dronttiedward

dronttiedward
Viestimäärä: 5224

VS: BELGIANPAIMENKOIRAT - Tiistaina, 14.12.2010 klo 19:11  
+
0
EDIT: hups, vois lukea viestit vähän tarkemmin... :-D

Tommosten superenergia-ruokien kans kannattaa olla tarkkana, ettei oo liian vahvaa koiralle. Meillä Furi söi viime vuonna kauan aikaa Nutro Choicen Performancea ja ihmeteltiin, että minkä takia koira oksentelee niin usein. Käytiin eläinlääkärillä ja maha kuvattiin, tuloksena oli mahakatarri johtuen liian vahvasta ruusta. Tosin J&V voittaa kyllä muutenkin mennen tullen NC:n.
the only way to true happiness is to live in the moment and not be worried about the future
(Viestiä on muokattu tiistaina, 14.12.2010 klo 21:15)

belgilö

belgilö
Viestimäärä: 494

VS: BELGIANPAIMENKOIRAT - Tiistaina, 14.12.2010 klo 20:23  
+
0
Tuolta ruokinnassa on ketju koiran lihottamisesta. Sieltä vois löytyä vinkkejä.
Kovin on hoikka poika Redi. Meidän ukkelikaan ei kovin massava oo;painaa 23,7 kg ja on jotain 65 cm korkea.
Vanha narttu,joka on melkein ton uroksen korkuinen,painaa 21.3 kg ja pikkukirppu n 58 cm painaa ihmekyllä 20.1 kg.(mikähän siinä niin paljon painaakin kun on tosi hoikka?)

belgilö

belgilö
Viestimäärä: 494

VS: BELGIANPAIMENKOIRAT - Tiistaina, 14.12.2010 klo 20:23  
+
0
Tuolta ruokinnassa on ketju koiran lihottamisesta. Sieltä vois löytyä vinkkejä.
Kovin on hoikka poika Redi. Meidän ukkelikaan ei kovin massava oo;painaa 23,7 kg ja on jotain 65 cm korkea.
Vanha narttu,joka on melkein ton uroksen korkuinen,painaa 21.3 kg ja pikkukirppu n 58 cm painaa ihmekyllä 20.1 kg.(mikähän siinä niin paljon painaakin kun on tosi hoikka?)

dronttiedward

dronttiedward
Viestimäärä: 5224

VS: BELGIANPAIMENKOIRAT - Tiistaina, 14.12.2010 klo 21:15  
+
0
Oon ihan fiiliksissä! Äsken lenkillä tuli vastaan kaks kertaa mies, jolla oli kaks belgiä. Ekalla kerralla olin ihan superjärkyttynyt (oon nähnyt täällä Furin lisäksi tasan kaks belgiä) ja se mies juoksi ohi, joten en ehtinyt sanoa sille mitää. Mun piti oikeen pysähtyä kattomaan taakse, että hetkinen, oliko ne tosiaan belgejä??

Harmitti ihan älyttömästi, etten ehtinyt sanoa sille miehelle mitään, mutta tajusin et se tulee vielä toisen kerran mua vastaan jos se kiertää saman lenkin minkä mäkin. Ja hetken päästä se tuli vastaan, ja juteltiin tuolla pakkasessa kauan aikaa - koiranomistajan iloja :-D Miehellä oli groenendael- ja tervu-nartut, ja se groenendael oli aivan tajuttoman upea. Siis ihan käsittämättömän nätti, ei mikään semmonen perus luihuturkkinarttu vaan sen turkki oli jotain uskomatonta, luulin sitä aluksi urokseksi sen takia. Niin upee koira etten voinu ku vaan koko ajan tuijottaa sitä :love: Hienoin belginarttu, jonka oon ikinä nähnyt. Oon rakastunut!!!

Leikkauksesta tulikin mieleen, että tää kyseinen narttu oli leikattu ja se oli sen jälkeen lihonut 32-kiloseksi, Furin 25-kilon paino tuntu aika sintiltä sen rinnalla... :nauru:
the only way to true happiness is to live in the moment and not be worried about the future
(Viestiä on muokattu tiistaina, 14.12.2010 klo 21:22)

Iceberg

Iceberg
Viestimäärä: 60

VS: BELGIANPAIMENKOIRAT - Tiistaina, 14.12.2010 klo 21:18  
+
0
belgilö; sehän oli yksi syy tuohon leikkaukseen että tuo alkaisi lihomaan. Eläinlääkäri siitä myös sano että lihominen voi tulla sitte hyvin nopeasti. Tuohan on ollut todella ronkeli syömään yhtään mitään, mutta nyt kun tilasin Kennelrehulta yrjölänpuuroa, rasvaista lihaa ja lohiöljyä, nii ruoka katoaa kupista alta 5minuutin. Eli toivon mukaan näillä uusilla ruuilla tuo ruokahalu alkais paranemaan ja että tuo leikkaus edesauttais asiaa vähän. Mutta kyllä meinas itku päästä ku näin ne lukemat :suru: oon aatellu että on se edes päälle sen 20kg mutta että sen alle.. toivon mukaan tilanne lähtis korjaantumaan.
~Anything’s possible when you speak from the heart~

Dordilla Iceberg
Distant Venus z Kovárvy

www.belgit.palvelee.fi

Sinji

Sinji
Viestimäärä: 572

VS: BELGIANPAIMENKOIRAT - Tiistaina, 14.12.2010 klo 21:41  
+
0
Meillä Sisu on kanssa aina ollut laiha tai hoikka ja vähän huono syömään ruuan kanssa. Belgiyhdistyksen sivuillakin on keskustelupalstalla ketju, missä puhutaan ruuista / lihottamisesta. Sisu painoi mulle tullessaan vähän päälle 17 kiloa, ennen astutusta 19 kiloa ja nyt viime punnituksella 22,2 kiloa. Ja Sisu on nartuksi aika korkea. Enää ei ihan kylkiluut tunnu silittäessä, mutta ovela ton ruuan kanssa on oltava. Sisu kun saattoi olla vaikka viikon syömättä jos niikseen tuli, eli sillä ei ainakaan olis auttanut mikään 'kuppi pois jos ei kelpaa' -taktiikka. En tiiä johtuuko pennuista vai mistä, mutta enää ei oo noita viikon syömättömyyskuureja ollut. Sisua oon onnistunut tosiaan hiljalleen lihottamaan, mutta ei tohon oikein helposti mikään tartu. Onhan se jo plussaa että painoa on tullut lisää melkein viisi kiloa kymmenessä kuukaudessa.

Sisu syö First Choicen Adult Perdormance -nappulaa. Lisäks oon antanut sille tosi paljon rasvaisia lihoja ja yrjölän puuroa. Meillä on syöty vähän fiiliksen mukaan lihaluuseoksia, erilaisia lihapakasteita, rustoluita ja kanansiipiä. Kaikki hapanmaitotuotteet (viilit, kermaviilit, piimät..) koitan valita rasvaisimpana mahdollisena vaihtoehtona. Lisään ruokaan lorauksen ruokaöljyä ja joskus kananmunaa. Toki lohiöljy olis varmaan parempi vaihtoehto kuin ruokaöljy. Yritän antaa myös ajanvieteruuaksi mahdollisimman lihottavia vaihtoehtoja. Kuppia en koskaan ota pois, vaikkei Sisu söisikään, ja usein illalla väliin jätetty ruoka on maistunut yön aikana, koska aamulla kuppi on tyhjä.

Iceberg

Iceberg
Viestimäärä: 60

VS: BELGIANPAIMENKOIRAT - Tiistaina, 14.12.2010 klo 23:29  
+
0
ficaro; on kyllä mahdollista vaihtaa. Olen kylläkin nyt pyrkinyt siihen että alkaisi saamaan nappuloita vähemmän ja enemmän lihaa, mahaa, puuroa yms barf muotoista ruokaa. Mutta varmasti hyvänä lisänä voisi tuo toimia. Säkin osto ei ihan vielä ole ajan kohtainen mutta voisin sen tämän jälkeen ottaa testaukseen. Minua kylläkin varoiteltiin että ei kannata tieten tahtoen alkaa lihottamaan tuota koiraa, tuttava kertoi että heidän koiransa lihoi leikkauksesta 3kk eteenpäin yhteensä 10kg.. ja sai ihan normaali annoksen ruokaa mitä tähänkin asti :viheltel:

Ajattelin tehdä nyt ihan ruokinta suunnitelman, minkä mukaan alan tuolle koiralle noita "uusia makuja" syöttelemään. Toivon mukaan se paino alkais kipuamaan ylös päin, pitää käydä puntari ostamassa kotia että voi välillä punnita :peukku:
~Anything’s possible when you speak from the heart~

Dordilla Iceberg
Distant Venus z Kovárvy

www.belgit.palvelee.fi

Jatta1

Jatta1
Viestimäärä: 11

VS: BELGIANPAIMENKOIRAT - Sunnuntaina, 19.12.2010 klo 19:45  
+
0
Ei nyt kyllä pahemmin liity tuohon ruokinta ongelmaan, mutta Iceberg sinulla on aivan mahottoman kaunis koira!

Mä olen ehkä löytänyt ratkaisun belgikuumeeseeni armeijasta :) Kotimaassani armeija on tosi iso juttu ja eri yksikköjä on ihan hirveästi, yksi niistä on koira yksikkö, ja hyvin todennäköisesti olen sinne pääsemässä belgien ja sakujen kanssa häärimään! :) Jee!

belgilö

belgilö
Viestimäärä: 494

VS: BELGIANPAIMENKOIRAT - Sunnuntaina, 19.12.2010 klo 19:53  
+
0
Kerro lisää JATTA1. Kuulostaa mielenkiintoiselta! Missä,miten,miksi,milloin jne jne...

Ficaro

Ficaro
Viestimäärä: 4311

VS: BELGIANPAIMENKOIRAT - Sunnuntaina, 19.12.2010 klo 20:52  
+
0
^^Itseänikin kiinnostaisi tuo Jatta1:n juttu. Saanko udella missä maassa asut? :)

Iceberg

Iceberg
Viestimäärä: 60

VS: BELGIANPAIMENKOIRAT - Maanantaina, 20.12.2010 klo 19:14  
+
0
Jatta1;
minä kiitän, tuo avatar kuva on kylläkin 2vuotta vanha, koira on siitä tummunut ja muuttunut enemmän punaisen sävyiseksi. Sekä on tosi hoikka -.- Nyt kuitenkin syö aivan eritavalla mitä pari viikkoa sitten, 5minuuttia ja kuppi hohtaa kirkkautta, en muista milloin olisi näin käynyt viimeksi o.O
~Anything’s possible when you speak from the heart~

Dordilla Iceberg
Distant Venus z Kovárvy

www.belgit.palvelee.fi

belgilö

belgilö
Viestimäärä: 494

VS: BELGIANPAIMENKOIRAT - Maanantaina, 20.12.2010 klo 20:00  
+
0
Kyllä täytyy sanoa,että Redi on ihan ku meidän ukkeli. Varsinkin siinä kuvassa missä istuu talvimaisemassa(kevät -09).Täyty ihan katsoa sukutauluista onko samaa verta. Löytyihän sieltä yksi yhteinen sukulainen eli GOYA DU PARC DE PATHYVEL.

dronttiedward

dronttiedward
Viestimäärä: 5224

VS: BELGIANPAIMENKOIRAT - Maanantaina, 20.12.2010 klo 21:34  
+
0
^ Löytyy Furinkin suvusta :peukku:
the only way to true happiness is to live in the moment and not be worried about the future

Iceberg

Iceberg
Viestimäärä: 60

VS: BELGIANPAIMENKOIRAT - Maanantaina, 20.12.2010 klo 22:28  
+
0
Belgilö ja Dronttiedward; saakos udella miltä kasvattajalta ja kennelistä teidän koirat on peräisin?
Redihän on tosiaan Dordilla - kennelistä, kasvattajana E.Mäkelä. :nauru:
Ja toivon mukaan seuraavakin belgi joka luokseni rantautuu tulee samaisesta paikasta :peukku:
~Anything’s possible when you speak from the heart~

Dordilla Iceberg
Distant Venus z Kovárvy

www.belgit.palvelee.fi

dronttiedward

dronttiedward
Viestimäärä: 5224

VS: BELGIANPAIMENKOIRAT - Maanantaina, 20.12.2010 klo 22:54  
+
0
^ Furi on Flammeukselta, F-pentueesta. :-) Alunperinhän mulla oli yli puoli vuotta toisesta kennelistä varattuna punanen urospentu, mutta siihen pentueeseen syntyikin sit vaan yks punanen uros ja harmaa uros. Mietin ihan tolkuttoman kauan, että mitä teen - otanko sen harmaan uroksen vai odotanko, että löydän jostain sopivan punasen. Taisin narttuakin harkita hetken, mutta nartut ei kyllä vaan oo mulle. Meillä vanhemmat sanoi, että ei kannata vaan väkisin "tyytyä" siihen harmaaseen, että parempi etsiä se punanen mitä oon alunperinkin halunnut.

Tää em. kasvattaja vinkkas Flammeuksen pennuista ja niinpä sit otettiin sinne yhteyttä ja saatiin täydellinen pentu. :kumarrus: Täs oli kyllä kohtalolla näppinsä pelissä, Furi on mun elämäni koira ja parempaa ei tuu koskaan löytymään mistään. Vaikka sillä onkin ruma roomalainen nenä... :-D Kaiken päälle vielä sillä harmaalla uroksella, jonka ottamista harkitsin, on epilepsiaa ja muita vaivoja, ja se punainen uros onkin jo kuollut. :neutral:
the only way to true happiness is to live in the moment and not be worried about the future

  Siirry sivulle: 1 ... 5 6 7 ... 36
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28165
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6323
Viestejä yhteensä545659
Uudet käyttäjät tänään4
Viestiketjuja aloitettu tänään2
Viestejä kirjoitettu tänään8
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265826
(Tilastot päivitetty viimeksi 19.04.2024 klo 13:00)