Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KOIRARODUT - Maanantaina, 10.10.2011 klo 15:40

Bordercollie - osa 2

Siirry sivulle: 1 ... 6 7 8 ... 38

FCI

FCI
Viestimäärä: 964

VS: BORDERCOLLIE - OSA 2 - Keskiviikkona, 30.11.2011 klo 16:51  
+
0
Bealla on maanantaina rankka vuorokausi edessä; ne lähtee miehen kanssa Turkuun vankilaan rakennusetsintä treeneihin. Mä oisin halunnut lähteä Bean kanssa ja mies olisi sitten voinut ohjata jompaakumpaa saksalaista, mutta en raaskinut laittaa vauvaa hoitoon.
Ne on siis ma iltana siellä ja ti aamulla pääsevät varmaan pois.

Bea suoritti kesällä pelastuspuolen raunio sovekokeen ja haku perus päiväkokeen. Raunio peruskoe ja hakuperus yö koe meni vähän mönkään, kun naikkonen oli valeraskaana. Mutta ensi kaudella sitten :hymy: Pitää muutenkin enemmän Bean kanssa hakuilla, kun ei se ole ollut kun muutaman hassun kerran mettässä.
kodinturva pk saksanpaimenkoira Ninja -06
etevä pelastuskoiran alku bordercollie Bea -08
pelastuskoira-oppilas saksanpaimenkoira Piina -10
missikeisarin alku vinttipimee venakko Eero -11

Miizuli

Miizuli
Viestimäärä: 333

VS: BORDERCOLLIE - OSA 2 - Keskiviikkona, 30.11.2011 klo 18:13  
+
0
Voimia myway. :paijata: Ja Ramille hyvää matkaa paikkaan, jossa kivut ei enää rajoita.
Axel 08/10
Viljo 07/11

♥ Muistoissa Pelle 11/08 - 09/15 ♥

Mikene

Mikene
Viestimäärä: 382

VS: BORDERCOLLIE - OSA 2 - Keskiviikkona, 30.11.2011 klo 20:01  
+
0
^^ Ot, mutta tervetuloa vaan :peukku: Me ollaan siellä Hippiksen kanssa myös. Käytiin viikko sitten ilman koiria tutustumassa harjoitusalueeseen ja on se Kakola kyllä aika hurja paikka.
tarupi Hippu (9/2009)

skipi

skipi
Viestimäärä: 65

VS: BORDERCOLLIE - OSA 2 - Keskiviikkona, 30.11.2011 klo 20:25  
+
0
Heippa,kaikille! Tänään eläinlääkäri totesi skippanan kiveksien laskeutuneen,kiva juttu! on nyt reipas 5kk. Oli kyllä huomauttanut, että tulisi seurata että maitokulmurit olis noin kuukauden aikana lähteneet ja uudet pääsis kasvaan. Mies kun ei tajunnut kysyä ,miksi moinen? Onko yleistä etteivät lähtis?
Turkinhoidosta haluaisin teiltä kommentteja. Meillä turkki alkoi kivasti lainehtia reilu kuukausi sitten .Alkoi kunnon talviturkki kasvaa..En ole huomannut kyllä, että pentukarvaa olisi irronnut ?Kuinka usein harjaatte turkkia? Tapasin erään bortsukoiran omistajan ja hän kertoi harjaavansa vain noin kolmen kuukauden välein???? sanoi, että kun ei takkuunnu niin miksipä sitä harjailis. Itse olen harjannut lähes päivittäin kun koira nauttii siitä. Tuskin on haittaa? Kaunis karhea ja kasvava turkki on.
Pessyt olen turkin yhden kerran kesän lopussa. Vatsan aluksen jonku kerran ihan pelkällä vedellä kun oli rypenyt mudassa, samoin tassuja muutaman kerran. Kuinka usein te muut katsotte tarpeelliseksi pestä?

Misteli

Misteli
Viestimäärä: 703

VS: BORDERCOLLIE - OSA 2 - Keskiviikkona, 30.11.2011 klo 20:35  
+
0
^Mä olen harjannut Mistiä ihan vaan muutaman kerran ja nekin taisi olla just ennen näyttelyä tai mätsäriä. Mistin turkki näyttää hyvältä, kiiltää eikä takkuunnu niin mitäs sitä harjailemaan. :viheltel: Nyt sillä tosin on ensimmäistä kertaa elämässään jonkinlainen karvanlähtöaika ja tuppoja leijuu ympäri huushollia. Nyt olisi tietty fiksua ottaa harja esille, mutta olen liian laiska hoitamaan turkkia ollenkaan, joten sinne se laatikon pohjalle jää. Onneksi bc ei ole mikään turkkirotu, mulla menisi hermo.

FCI

FCI
Viestimäärä: 964

VS: BORDERCOLLIE - OSA 2 - Keskiviikkona, 30.11.2011 klo 22:14  
+
0
Meillä ei ole Beaa kyllä harjailtu kun karvanlähtöaikaan furminaattorilla ja joskus ennen näyttelyä. Ei tuo turkki takkuunnu ja se hylkii likaakin, niin ei sitä juuri tarvitse harjailla ja puunailla.
kodinturva pk saksanpaimenkoira Ninja -06
etevä pelastuskoiran alku bordercollie Bea -08
pelastuskoira-oppilas saksanpaimenkoira Piina -10
missikeisarin alku vinttipimee venakko Eero -11

Vuorisumu

Vuorisumu
Viestimäärä: 1642

VS: BORDERCOLLIE - OSA 2 - Keskiviikkona, 30.11.2011 klo 22:55  
+
0
Sumua oon harjannu vaan karvanlähtöaikaan joko kammalla, harjalla tai furminaattorilla, ja silloinkin ihan vaan siks, että irtokarvaa ei pyöris lattioilla niin paljoa. Tosin sillä on pääasiassa niin lyhyt karva, että ei todellakaan takkuunnu. Mutta ei siitä useamminkaan harjaamisesta varmasti haittaa ole.
Pesty (shamppoolla) on vähän samalla filosofialla eli käytännössä silloin kun on pyörinyt jossain p*skassa. Tassut ja mahanalunen pestään sitten kyllä pelkällä vedellä näillä keleillä joka lenkin jälkeen. Kuivuneena kura tippuu kuitenkin pitkin kämppää.

myway

myway
Viestimäärä: 618

VS: BORDERCOLLIE - OSA 2 - Keskiviikkona, 30.11.2011 klo 23:18  
+
0
Tito ei ole mielestäni kovin karvainen. Tai oikeastaan sillä on onneton pohjavilla. Täytyy laittaa öiksi parvekkeelle nukkumaan. Ehkä se turkki siitä paksuuntuisi…
Meillä hoitotoimenpiteet menevät seuraavasti.
- Kynnet leikkaan kerran viikossa. Aina hiukkasen pois.
- Samalla katson kaikki anturavälit sekä anturoiden kunnon.
- Karvanlähtöaikaan käyn turkin läpi muutaman päivän välein.
- Muuten harjaan/kampaan/furminoin parin viikon välein koko koiran. Ei sille takkuja muodostu (ehdi muodostua), mutta lähinnä katson turkin läpikäymisen ohella ihon, korvien, kulkusten, pikkuveikan jne. kunnon.
- Huuhtelen turkin, jos se on rapanen.
- Pesen turkin shampoolla, jos koira haisee eli rapa on muutakin kuin hiekkaa ja mutaa esim. jotain liejua.
Sekarotuinen Rami 16.4.1996 - 29.11.2011
Bcu Tito 2.6.2010
Bcu Totti 3.8.2013
Life Is How You Make It

Tiainen

Tiainen
Viestimäärä: 976

VS: BORDERCOLLIE - OSA 2 - Torstaina, 01.12.2011 klo 09:16  
+
0
En minäkään Snölle juuri harjaa näyttele. Poikkeuksena nuo muhkeat persvillat ja puolet elonpainosta muodostava häntä, joita saa olla sukimassa useammin.

Remux

Remux
Viestimäärä: 389

VS: BORDERCOLLIE - OSA 2 - Torstaina, 01.12.2011 klo 16:54  
+
0
Tuonne kakolaan olisi ollut kyllä mielenkiintoista lähteä. Tällä kokemuksella ei kuitenkaan viitsinyt lähteä sinne yrittämään. Mut jospa ensivuonna remun kanssa, missä ne nyt pidetäänkään sitten.

Roni 17vk kävi tänään eläinlääkärissä, sai toisen rokotuksen ja puntari näytti 11,5kg. Aika reilun kokoinen tulossa pojasta. Tuosta koiran pesemisestä, eikö suositus ole ettei pestä muulloin kuin on pakko. Shampoo vie rasvoja pois mitkä suojaa koiraa. Ronia olen totuttanut harjaukseen, tuosta kun näyttäisi tulevan niin pitkäkarvainen että voi joutua harjaamaan sitä.

Tiainen

Tiainen
Viestimäärä: 976

VS: BORDERCOLLIE - OSA 2 - Torstaina, 01.12.2011 klo 17:23  
+
0
^ Joo, ei sampoopesua jos ei ole pakko. Vaikuttaa negatiivisesti ihon normaaliin mikrobistoon ja rasvakerrokseen, eikä tee hyvää karvallekaan.

skipi

skipi
Viestimäärä: 65

VS: BORDERCOLLIE - OSA 2 - Torstaina, 01.12.2011 klo 19:47  
+
0
Kiitoksia kannanotoistanne turkin hoidossa,mikä on furminaattori? Miten saan lisättyä omiin viesteihini liitteeksi kuvan...en löytänyt ohjeista vastausta tuohon.
Noista hampaista vielä ..en ole yhtään tippununutta hammasta löytänyt mistään lattialta..nieleekö ne vai minne tippuu?

Vuorisumu

Vuorisumu
Viestimäärä: 1642

VS: BORDERCOLLIE - OSA 2 - Torstaina, 01.12.2011 klo 20:46  
+
0
Furminaattori
(Viestiä on muokattu torstaina, 01.12.2011 klo 20:47)

moppi

moppi
Viestimäärä: 31

VS: BORDERCOLLIE - OSA 2 - Torstaina, 01.12.2011 klo 22:55  
+
0
Meillä on koirien huolto 2 kertaa viikossa, sillon harjataan, tarkistetaan tassut, korvat ym ja leikataan tarvittaessa kynnet ja tassukarvat. Moppi-cottonille tuo harjaus on ihan pakollinen, Manta- bc harjataan oikeestaan vaan sen vuoksi, että siinä samalla harjotellaan hieromista ja venyttelyä. Ja kun se siitä niin nauttii! Mantan (10kk) oon pessy kokonaan nyt kahesti eli ennen näyttelyitä, Moppi pääsee shampoo pesulle 2-3 kk:n välein. Jotkut ohjeistaa, että cottoni pitäis pestä 2 vk:n välein, kuulostaa minusta aika hurjalle...
(Viestiä on muokattu perjantaina, 02.12.2011 klo 04:59)

Misteli

Misteli
Viestimäärä: 703

VS: BORDERCOLLIE - OSA 2 - Perjantaina, 02.12.2011 klo 13:28  
+
0
^ Moppi ja Mantakin täällä! :heiluti:

Voih, mä päätin nyt ilmoittaa Mistin sinne kokeeseen helmikuulle. Laskeskelin tuossa meidän mahdollista pistesaldoa ja JOS kaikki menee putkeen, niin pitäisi tulla ykköstulos. :viheltel: Tuomaroimassa on vissiin Allan Aula, joka on yhden bc-tutun mukaan melko lepsu tuomari, että antaa alokasluokassa suht helposti hyviä pisteitä. Itselläni ei ole kokemusta, mutta näin olen kuullut. Vähän alkaa jänskättää, mutta nyt loputkin jutut kuntoon ja ennen koetta ei tehdä sitten enää mitään. Haluan että Misti on hyvässä vireessä ja innostunut silloin koepäivänä. Ja nyt en voi enää perua tätä, sovittu mikä sovittu ja täälläkin huudeltu (ehkä hyvä niin). :shifty:
(Viestiä on muokattu lauantaina, 03.12.2011 klo 11:56)

skipi

skipi
Viestimäärä: 65

VS: BORDERCOLLIE - OSA 2 - Lauantaina, 03.12.2011 klo 00:53  
+
0
Tuomaroimassa on vissiin Allan Aula, joka on yhden bc-tutun mukaan tooosi lepsu tuomari, että antaa helposti hyvät pisteet. lainaus edellisestä viestistä/

Aijai jaa,kaikkea kanssa näkevät silmäni näkevätkään..netti sivuilla spekuloidaan jo kuis tuleva tuomari hoitaa asiat...toivottavasti tuomari Allan Aula lukee kommentit.Ei ihmiset paljoa ajattele mitä kirjoittavat ja ois kait joku moderaattori pitänyt hoitaa asian vais miten ne säännöt sanoo.
(Viestiä on muokattu lauantaina, 03.12.2011 klo 00:56)

Misteli

Misteli
Viestimäärä: 703

VS: BORDERCOLLIE - OSA 2 - Lauantaina, 03.12.2011 klo 11:48  
+
0
^Eikö nettifoorumeilla ja muilla koirasivustoilla saa muka kommentoida esimerkiksi eri tuomareita arvostelutyyleineen? Paljonhan noita näkyy etenkin näyttelyharrastajien keskuudessa, arvostellaan tuomareita ja kerrotaan kokemuksia ja mielipiteitä. Monille tuomarivalinta ratkaisee osallistuuko kyseiseen näyttelyyn tai kokeeseen. Olen vain saanut sellaisen käsityksen tästä tokotuomarista, että olisi tosi kiva eikä arvostelisi alokasluokassa vielä kovin jyrkästi niin kuin jotkut tuomarit. Sehän on tietysti hyvä, että uusilla harrastajilla into säilyy eikä heti lytätä alhaisilla pisteillä.
Sitä paitsi itse en noin sanonut, vaan olen kuullut kokemuksia muutamilta tahoilta ja Aula on käsittääkseni pidetty tuomari. Me mennään nyt vaan omien taitojemme mukaan kokeeseen, oli tuomari kuka tahansa.
(Viestiä on muokattu lauantaina, 03.12.2011 klo 11:58)

Chaka

Chaka
Viestimäärä: 100

VS: BORDERCOLLIE - OSA 2 - Lauantaina, 03.12.2011 klo 19:42  
+
0
skipi, sitä hampaiden lähtöä kantsii seurailla sen takia ettei tule purentavirhettä. Aina ei maitohampaiden juuret lähde "sulamaan" normaalisti, jollon eläinlääkäri joutuu poistamaan ne että aikuishampaat pääsis kasvamaan oikeille paikoilleen. Yleensä annetaan ohjeeks, että uus hammas voi kasvaa maitohampaan puolväliin saakka ennen kun on tarvetta ell-käynnille. Mutta tää on enemmän pienempien rotujen ongelma. Meillä on pikkushelteiltä poistettu kulmureita, mutta ylikokonen sheltti, bortsut, lappalaiset, eukut ja japsi ovat vaihtaneet hampaat ongelmitta.

Remux

Remux
Viestimäärä: 389

VS: BORDERCOLLIE - OSA 2 - Lauantaina, 03.12.2011 klo 19:45  
+
0
En ole ikinä käynyt yhdessäkään kokeessa, mutta olen kuullut ko. tuomarin linjasta. Minulle sanottiin että mene vaan sen puolivalmiin koiran kanssa hänen tuomaroimaan kokeeseen, saat varmasti ykköstuloksen. :eek:

Sitä olen jäänyt miettimään että onko se nyt itsensä pettämistä jos vaillinaisella koiralla saa ykköstuloksen. Kunhan minä olen sitä mieltä että koirani on valmis kokeeseen, lähdemme suoraan hakemaan ykköstulosta, ihan sama kuka on tuomarina. Tiedän että jotkut valkkaavat tuomareita kokeissa, näyttelyissä jne. Mutta pitääkö koiralle saada sellainen tulos jota se ei oikeasti ansaitse? Tämä ei tietenkään tarkoita ettei sellaisen tuomarin arvosteltavaksi kannattaisi mennä, mutta miettisin itse sitä oliko koira pisteiden arvoinen ja miten jatkaisin siitä. Minä haluan ainakin tulevaisuudessa saada rehellisen ja oikean arvostelun osaamisestamme, jossakin vaiheessa todellisuus tulee vastaan jokatapauksessa.

Viime kesänä kävin katsomassa hakukokeen, kaikki koirat olivat 3 luokan koiria ja monilla valion arvo mielessä. Tottisosuudet olivat aika kauheaa katsottavaa. Yksi koira oli oikeasti hyvä, muistaakseni sai 96pst, pari muuta koiraa sai myös yli 90 pst. Niiden suoritus olisi minun mielestä ollut lähempänä 80. Järjestään vinot eteentulot, pyörimistä paikkamakuussa, seisomista liikkeestä maahan menossa, haahuilua seuraamisessa jne. perusvirheitä.

Itsellä on niin kova jännitys että minun pitää olla varma koirasta että kokeesta edes tulee mitään. En tiedä olenko ikinä tuon vanhemman kanssa niin varma mutta alo1 on silti tavoitteena. Tuohon 17vk ikäiseen pentuun on paljon isompi luotto jo nyt. Pystyn pitämään sitä vapaana tottiskentällä ja se pystyy keskittymään minuun vaikka muita on häiriönä vieressä.

Misteli

Misteli
Viestimäärä: 703

VS: BORDERCOLLIE - OSA 2 - Sunnuntaina, 04.12.2011 klo 10:51  
+
0
^Jotkut tuomarit tosiaan antaa helposti hyvät pisteet jo alokasluokassa, toisilla on alusta asti tiukka linja. Me mentäisiin Mistin kanssa joka tapauksessa tuohon kokeeseen, oli tuomari kuka hyvänsä, eikä Misti ole mielestäni mitenkään puolivalmis vaan sillä on myös mahdollisuus saada se ykkönen omilla taidoillaan eikä tuomarin lepsuiluilla.

Toisaalta hieman lepsumpi tuomari on alossa ihan hyväkin juttu, kun ei kiinnitä joka pikku asiaan niin tarkasti huomiota. Alokasluokassa pikku virheitä ja lipsahduksia helposti sattuu, kun tokoura on vasta startattu. Tuohon itsensä pettämiseen en osaa sanoa, monista kyllä helposti tuntuu ettei olisi ansainnut niin hyviä pisteitä joistakin liikkeistä ja myös päinvastoin, ihmettelee mistä joku puolikas lähti. Toki se todellisuus tulee jossakin välissä vastaan (ylemmissä luokissa) mutta en itse pidä niin pahana asiana, jos alossa arvostelu ei ole vielä niin tiukkaa.

  Siirry sivulle: 1 ... 6 7 8 ... 38
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28190
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6331
Viestejä yhteensä545691
Uudet käyttäjät tänään5
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään1
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265843
(Tilastot päivitetty viimeksi 26.04.2024 klo 12:30)