Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KOIRARODUT - Lauantaina, 17.04.2010 klo 21:07

Chihuahuat

Siirry sivulle: 1 2 3 ... 5

griffon

moderaattori
griffon
Viestimäärä: 5797

CHIHUAHUAT - Lauantaina, 17.04.2010 klo 21:07  
+
0
Tässä chihuahualle oma keskustelu :hymy:
Linkki rotuyhdistyksen sivuille
Minkä nuorena oppii, sen vanhana unohtaa
Kuvia omista koirista
Muistoissa Laku 2002-2013

namin

namin
Viestimäärä: 1

VS: CHIHUAHUAT - Lauantaina, 14.08.2010 klo 16:01  
+
0
Oon ottamassa ensimmäistä koiraani, chihua.. Nyt mietityttää ottaisinko nartun vai uroksen. Jätkät kuulemma pissailee kauheesti jos vaihtaa huonekalujen paikkoja ja muijilla on niitä juoksuaikoja jolloin lentää verta. Tuleeko sitä verta paljon..? Niin, ja kertokaa omia mielipiteitänne, hyviä ja huonoja! :)

Supikoira

Supikoira
Viestimäärä: 6

VS: CHIHUAHUAT - Keskiviikkona, 18.08.2010 klo 12:00  
+
0
Meillä on pitkäkarvanen 6v chihu uros ja se oli kyllä nuorempana sellanen et kuseksi ympäriinsä...toki asiaan vaikuttí myös paljon se että sillä oli lupa tehdä sisälle yhteen paikkaan vessassa. Koira oli siis mun miehen koira. Kun muutettiin yhteen,muuttui myös ääni kellossa, olin ja olen edelleen sitä mieltä et meillähän ei koirat sisälle kuse ja chihu laitettiin kovaan sisäsiisteyskoulutukseen ja sit se myös kastroitiin ja muutama kuukausi siinä meni ja sit se oppi et hädät tehdään ulos. Kastroitiin myös sen takia et koiralla oli piilokives.
Se käsitys mikä mulla on noista koirista on kyllä se et urokset helposti merkkailee sisälle.

Narttujen juoksut on sitten taas toisaalta rasittavaa mutta toisaalta ne menee omalla painollaan ja etenkään pitkäkarvasen nartun juoksuja ei välttämättä ees huomaa kun kaikki vuoto jää karvoihin ja koira usein kyllä itsekkin pitää itsensä puhtaana. Lyhytkarvanen voikin tiputella enempi kun ei oo karvoja estämässä tipan tippumista. Sitävarten onkin sitten housut,mikäli koira antaa niiden olla...Tuskinpa ton kokonen koira kauheesti vuotaa. Meillä on whippet narttu ja mun mielestä se vuotaa kohtuullisesti,paperi housuissa pitää vuodon hyvin.
Nartut ei merkkaile sisälle,eikä niillä ole niin suuri ego välttämättä.

Sen vielä sanon et vaikka chihut on söpöjä ja pieniä,ne vaatii kunnon kurin ja säännöt,muuten niistä tulee ihan kamalia purevia räksyttäjiä, ne ottaa sen pomon paikan kyllä välittömästi jos niiden kanssa lepsuilee. Myös kunnon lenkit on hyväksi,meillä jaksetaan erinomaisesti 10km reippaat kävelylenkitkin! Chihu on koira ja sillä on koiran tarpeet,eikä mikään nukke tai maskotti.
Ja tää nyt ihan yleisesti,ei mitenkään henkilökohtaisesti. :)

EmppuHoo

EmppuHoo
Viestimäärä: 4

VS: CHIHUAHUAT - Tiistaina, 21.12.2010 klo 12:44  
+
0
Meillä on semmoinen keskikokoinen walesin springerspanieli.. Nartusta siiis kyse. Juoksuaikana edes niin isolta koiralta ei tuu verta paljoo. Ja ainahan voi sitten hankkia sellaisen juoksuvaipan...
Chihut ovat mielestäni ihania.. Haluaisinkin sellaisen, mutta ehkä vähän liian pieni tämmöiselle urheilulliselle kaverille.
Mielestäni on myös älytöntä, että chihuahuoita käytetään kuten nukkena. Puetaan ja kannetaan laukussa. Sekin on koira siinä missä tanskandoggikin. :)
Hyvää joulua kaikille,
toivottaa emppu. : )

jasnu

jasnu
Viestimäärä: 47

VS: CHIHUAHUAT - Perjantaina, 28.01.2011 klo 15:08  
+
0
Meille tulossa kahden viikon päästä chihu uros. :) Soopeli mustalla maskilla. Aivan ylisuloinen tapaus!

Kerttu

Kerttu
Viestimäärä: 5

VS: CHIHUAHUAT - Sunnuntaina, 30.01.2011 klo 15:03  
+
0
Hei,minkälaiset koulutus metodit ovat tuottaneet tulosta chihujenne suhteen?

kuku

kuku
Viestimäärä: 52

VS: CHIHUAHUAT - Sunnuntaina, 30.01.2011 klo 17:30  
+
0
Noniin! tulit sitte sinäkin tänne Kerttu:nauru:
Miten Viivi voi?

Kerttu

Kerttu
Viestimäärä: 5

VS: CHIHUAHUAT - Sunnuntaina, 30.01.2011 klo 17:38  
+
0
Hyvin,kiitos kysymästä ja muuten tiedätkö tosta chihujen koulutuksesta?

jasnu

jasnu
Viestimäärä: 47

VS: CHIHUAHUAT - Tiistaina, 01.02.2011 klo 14:50  
+
0
Ööä, mä en oikein tajunnut.. Mitä tarkoitit noilla koulutusmetodeilla? Ja millaista koulutusta? Ihan perus arjen juttuja, vai sitten ihan tottista?

Yleisistikkin kannattaa mennä ihan koirakohtaisesti, kokeilla mikä toimii parhaiten oman koiran kanssa. :)

Kerttu

Kerttu
Viestimäärä: 5

VS: CHIHUAHUAT - Keskiviikkona, 02.02.2011 klo 18:33  
+
0

jasnu kirjoitti:

Ööä, mä en oikein tajunnut.. Mitä tarkoitit noilla koulutusmetodeilla? Ja millaista koulutusta? Ihan perus arjen juttuja, vai sitten ihan tottista?

Yleisistikkin kannattaa mennä ihan koirakohtaisesti, kokeilla mikä toimii parhaiten oman koiran kanssa. :)



Ihan perussettiä siitä että mikä/mitkä konstit toimii teidän koirille.
Meillä on erittäin kovapäinen 6v.Chihutytteli Viivi joka mm.menee piiloon sängyn alle kun ei haluaisi lähteä lenkille.Sieltä ollaan kyllä kaivettu esille, että noin ei saa tahtoaan läpi:paapatus:.
Menee myöskin toisien koirien Hertta 10v(Berni-rotweiler-sakemanni coctail) ja Kerttu pian 3v(englantilais-venäläinen ajokoira)ruokakupeille sumeilematta:heristel:.Viivi on kyllä perso nameille vaan menee jotenkin niin kierroksille niistä ettei mene muu perille.Räksyttää toisille koirille ulkona jos muut omat koirat on mukana:lallati:,yksin ei niinkään.Jääkausia on pidetty muutama ja pahimmat tavat on saatu kitkettyä sitkeydellä.Nämä seikat vielä kaihertaa.Vinkkejä otetaan vastaan.:heiluti:

jasnu

jasnu
Viestimäärä: 47

VS: CHIHUAHUAT - Torstaina, 03.02.2011 klo 10:40  
+
0
Hmm.. Mulla ei oo kyllä tullu ikinä vastaan koiraa, joka ei haluaisi ulos, mutta mitä oon kuullu, niin tuntuu aika paljo chihuilla olevan tätä. :mietiskel:
On kumminkin opetettu pienenä sisäsiistiksi, ja tarpeet kyllä tekee ulos?

Miloko

Miloko
Viestimäärä: 315

VS: CHIHUAHUAT - Torstaina, 03.02.2011 klo 11:52  
+
0
Mulla tuli mieleen että estätte sängyn alle menemisen, pidätte chihun pois keittiöstä ettekä päästä sitä hyppimään sohville tms. Se on ottanut omia vapauksia huushollissa ja kuvittelee voivansa päättää milloin lähtee ulos, mitä ja milloin syö ja että hänen tulee pitää jöötä laumassa jos muita tulee vastaan. Meillä on yorkkipoika, joka kikkaili joskus tuon ulos menemisen kanssa, halusi lähteä mutta ei silloin kun ME olimme menossa vaan vasta sen jälkeen. Ongelma oli siis hänellä se käskeminen ovelle, ei niinkään se ulosmeno. Jokaisessa asiassa, jossa se on ottanut omia vapauksia se on myös saanut lisää pökköä egolleen, kun näitä pienen pieniä epäkohtia alkaa karsia pois niin palautuu koirakin taas omaan lokeroonsa. Kyse ei ole mistään johtajuudesta vaan siitä mitä koira saa tehdä kotona ja mitä ei. Tuollaiselle pienelle olennolle pienetkin asiat ovat suuren suuria ja niistä saa valtavasti "egovoimaa". :D
terrieri Riki 7/09
cpku Danny 3/10
cpku Fergus 1/11
talvikko Paavo 31.12.2010


Laumassa lisäksi erikokoisia ihmisiä.

Kerttu

Kerttu
Viestimäärä: 5

VS: CHIHUAHUAT - Torstaina, 03.02.2011 klo 21:05  
+
0

Miloko kirjoitti:

Mulla tuli mieleen että estätte sängyn alle menemisen, pidätte chihun pois keittiöstä ettekä päästä sitä hyppimään sohville tms. Se on ottanut omia vapauksia huushollissa ja kuvittelee voivansa päättää milloin lähtee ulos, mitä ja milloin syö ja että hänen tulee pitää jöötä laumassa jos muita tulee vastaan. Meillä on yorkkipoika, joka kikkaili joskus tuon ulos menemisen kanssa, halusi lähteä mutta ei silloin kun ME olimme menossa vaan vasta sen jälkeen. Ongelma oli siis hänellä se käskeminen ovelle, ei niinkään se ulosmeno. Jokaisessa asiassa, jossa se on ottanut omia vapauksia se on myös saanut lisää pökköä egolleen, kun näitä pienen pieniä epäkohtia alkaa karsia pois niin palautuu koirakin taas omaan lokeroonsa. Kyse ei ole mistään johtajuudesta vaan siitä mitä koira saa tehdä kotona ja mitä ei. Tuollaiselle pienelle olennolle pienetkin asiat ovat suuren suuria ja niistä saa valtavasti "egovoimaa". :D



Täytyy kokeilla sitä sängyn aluksen tukkimista, keittiö on olkkarin yhteydessä, niin siinä ei ole ovea minkä sulkea, harmillista tässä kohden.
Tänään juuri Viivi kokeili mennä piiloon sitten muihin jemmoihin kun suljin makkarin oven häädettyäni hänet sieltä.Ulkona sitten oli kyllä ihan reippaana joukossa mukana.
Jatkamme harjoituksia..egoa todella riittää pienen kylän tarpeiksi :ttou:

Kerttu

Kerttu
Viestimäärä: 5

VS: CHIHUAHUAT - Torstaina, 03.02.2011 klo 21:31  
+
0

jasnu kirjoitti:

Hmm.. Mulla ei oo kyllä tullu ikinä vastaan koiraa, joka ei haluaisi ulos, mutta mitä oon kuullu, niin tuntuu aika paljo chihuilla olevan tätä. :mietiskel:
On kumminkin opetettu pienenä sisäsiistiksi, ja tarpeet kyllä tekee ulos?



Ihan normisti käy ulkona ja on sisäsiisti kyllä, onneksi:peukku:
!
Mielellään käy omalla pihalla kyllä monta kertaa päivässä ulkoilemassa ja päivystämässä:nauru:..

jasnu

jasnu
Viestimäärä: 47

VS: CHIHUAHUAT - Perjantaina, 04.02.2011 klo 11:01  
+
0
No hyvä :peukku:
Tarkistin vaan, että nuo asiat ovat kunnossa. :)
Sitten vain tukkimaan kaikki pakopaikat. :) Eiköhän se siitä sinnikkäällä harjoittelulla. :)

mimmi

mimmi
Viestimäärä: 256

VS: CHIHUAHUAT - Tiistaina, 22.02.2011 klo 10:43  
+
0
Moikka!

Tulin täältä kysymään jos vaikka tietäisitte, että kuinka harvinainen väri chihuilla on tuo blue merle, näin juuri tämän värisen yksilän ja rakastuin<333
Aina olen chihuista pitänyt ja laumassa on tällä hetkellä jenkki ja kleinspitz, ehkä sinne voisi joskus chihukin eksyä<33
Toinen mistä olisi mielenkiintoista kuulla on että missä hinnoissa chihut noin yleensä on, etää riittääkö se noin 1500e, vai meneekö jo lähemmäs 2000?
jenkki Malla
kleinspitz Muru
(ja vierailevana tähtenä jenkki Juli)

Miloko

Miloko
Viestimäärä: 315

VS: CHIHUAHUAT - Keskiviikkona, 23.02.2011 klo 22:45  
+
0
^Olikohan tuo blue merle sallittu rotumääritelmän puitteissa? Mulla olis sellainen muistikuva että ei mutta voin olla väärässäkin. Mä henk. koht. en ostais merle chihua jos ei ole rotumääritelmässä mainittu väri. Se voi väärin yhdisteltynä (toisen samaa geenimutaatiota kantavan kanssa) aiheuttaa pennuille ongelmia terveyden kanssa. Kuulo, näkö ym. siis on lähinnä ne mitä mä ajattelin mutta pahimmassa tapauksessa voi tulla ihan rakenteellisia ongelmia. Merle on tyypillinen väri paimenkoirilla, mutta chihusta en mensi vannomaan että on kovin hyväksi. Joku viisaampi varmasti tietää.

muoks. Juu, rotumääritelmässä näin :
VÄRI: Kaikki värit, värisävyt ja väriyhdistelmät paitsi marmoroitu (merle) ovat sallittuja.
terrieri Riki 7/09
cpku Danny 3/10
cpku Fergus 1/11
talvikko Paavo 31.12.2010


Laumassa lisäksi erikokoisia ihmisiä.
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 23.02.2011 klo 22:48)

mimmi

mimmi
Viestimäärä: 256

VS: CHIHUAHUAT - Tiistaina, 01.03.2011 klo 19:05  
+
0
kiitos mikolo! olen vain niin rakastunut merle värityksen omaaviin koiriin<33 ja ilahduin kun huomasin että jossain pienemmässäkin rodussa tätä löytyy...
ehkä saan sitten joskus merle värisen koiran kun se tilan (ja sijainnin) puolesta on mahdollista :) sitten se taitaa olla jokin marle-värityksellinen paimenkoira.. Mutta vielä kerrostaloasuntoon ja keskelle suurkaupunkia ei isompaa koiraa mahdu :)

löysin muuten chihuahua ry. sivuilta tämän:
"Merle–merle-risteytyksessä syntyy pentuja, joilla on silmän ja sisäkorvan kehityshäiriöitä.

Tästä syystä on erittäin tärkeää, että kasvattajat rekisteröivät KAIKKI merle-väriset koirat juuri merleiksi eli esim. blue merle, suklaa merle, fawn merle tai merle. Muuten värin periytymistä on erittäin vaikea seurata sukulinjoista ja varsinkin ns. piilomerlet eli fawn merlet jäävät huomioimatta tehtäessä jalostusvalintoja, koska aikuisen koiran ulkoasusta voi olla vaikea päätellä sen alkuperäistä väriä"

eli jotenkuten voisi ajatella hankkivansa merle-normiväriristeytystä pienen sukujuuriin perehtymisen jälkeen.. mutta no, taitaa jäädä haaveiluksi ja tyytyminen näihin ei-merle pikkuisiin :) (jos se chihu vielä meille eksyy niin värivaihtoehdoksi taitaa jäädä suklaa-tan<3)
jenkki Malla
kleinspitz Muru
(ja vierailevana tähtenä jenkki Juli)

Miloko

Miloko
Viestimäärä: 315

VS: CHIHUAHUAT - Torstaina, 03.03.2011 klo 23:17  
+
0
Kaniinimäyräkoira, pitkäkarvainen, siinä on tarmokas pieni koira jolla merle väritys on ihan sallittukin. Tosin värin perusteella ei paljon koiraa voi valita. :D
terrieri Riki 7/09
cpku Danny 3/10
cpku Fergus 1/11
talvikko Paavo 31.12.2010


Laumassa lisäksi erikokoisia ihmisiä.
(Viestiä on muokattu torstaina, 03.03.2011 klo 23:18)

mimmi

mimmi
Viestimäärä: 256

VS: CHIHUAHUAT - Perjantaina, 04.03.2011 klo 21:10  
+
0

Miloko kirjoitti:

Kaniinimäyräkoira, pitkäkarvainen, siinä on tarmokas pieni koira jolla merle väritys on ihan sallittukin. Tosin värin perusteella ei paljon koiraa voi valita. :D



juu, voisikin valita pelkän ulkonäön perusteella, meillä ainakin olisi ihan erilaisia koiria :DD ja niin, mäyräkoirat ei ole kyllä meidän juttu... :/
jenkki Malla
kleinspitz Muru
(ja vierailevana tähtenä jenkki Juli)

  Siirry sivulle: 1 2 3 ... 5
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28248
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6355
Viestejä yhteensä545793
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265918
(Tilastot päivitetty viimeksi 19.05.2024 klo 13:45)