Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KOIRARODUT - Lauantaina, 17.04.2010 klo 21:07

Chihuahuat

Siirry sivulle: 1 2 3 4 5

babybear

babybear
Viestimäärä: 4

VS: CHIHUAHUAT - Perjantaina, 18.11.2011 klo 13:11  
+
0

Aegis kirjoitti:

Jos chihuahuan toinen vanhemmista on pitkäkarvainen ja toinen lyhytkarvainen, ovatko jälkeläiset täysin puhdasrotuisia & näyttelykelpoisia? Olen ottamassa ensimmäistä koiraa ja muutama tällainen seikka vielä askarruttaa.



Chihuahua on aina joko pitkäkarvainen tai lyhytkarvainen, välimuotoa ei ole. Se tuleeko pennuista kumpiako, on sattuman varaista (ymmärtääkseni, korjatkaa jos tiedätte paremmin). Eli jälkeläiset ovat täysin puhdasrotuisia ja näyttelykelposia (ainakin tämän asian suhteen). Meidän neitin emä oli pitkäkarvainen ja suklaan värinen ja isä lyhytkarvainen ja valkoinen ja pennusta tuli pitkäkarvainen monivärinen ruskea (kuvasta näkee vauvakuvan).

alhippa

alhippa
Viestimäärä: 3

VS: CHIHUAHUAT - Maanantaina, 26.12.2011 klo 10:58  
+
0
KOLME PIENTÄ CHIHUAHUAA ETSII SIJAISIMETTÄJÄÄ PK- SEUDULTA TAI JOPA VÄHÄ KAUEMPAAKIN !!! PIKAISET VASTAUKSET TEKSTIVIESTILLÄ TAI SOITTAMALLA 0504107775! LAITTAKAA YSTÄVÄLLISESTI SANA KIERTOON !

babybear

babybear
Viestimäärä: 4

VS: CHIHUAHUAT - Sunnuntaina, 19.02.2012 klo 12:59  
+
0
Onko Chihuahuan omistajat täälä vähissä? Keskustelu on kovin hiljaista. Minä ainakin jaksaisin höpöttää meidän neidistä jos juttukaveria löytyisi.

GaGa

GaGa
Viestimäärä: 17

VS: CHIHUAHUAT - Sunnuntaina, 26.02.2012 klo 15:26  
+
0
Heippa!
Mä olen jo pitkään ollu kiinnostunut chihuahuasta, nuoresta tai pennusta(:
Onko jonotus pennuilla tosiaan pari vuottakin?
Ja onko hirveän sairas rotu..Oon lukenu paljon ja joissain sanotaan olevan yksi terveimmistä roduista ja joissain olevan aika sairas rotu?

Entä näin yleisesti ootteko joutunu käymään usein koiran kanssa lääkärissä ja minkä vuoksi?
Entä tykkääkö teidän koirat ulkoilla pitempiäkin lenkkejä? Ja kuinka vaikea on kouluttaa?

Olis tosi kiva jos voisitte kertoa omista kokemuksistanne, ihan ohi kysymystenikin!(:
(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 26.02.2012 klo 15:32)

MagicMy

MagicMy
Viestimäärä: 9

VS: CHIHUAHUAT - Torstaina, 29.03.2012 klo 13:23  
+
0
aika hiljaiselta palsta vaikuttaa. Mutta mä voisin vastailla kysymyksiisi. Meillä on 8kk ikäinen chihu uros, lääkärissä emme ole joutuneet käymään muutakuin maitokulmahampaat poistattamassa kun ei irronneet. Tosin nyt koira pari päivää ontunu jalkaansa joten huomenna mennään lääkäriin tutkimuksiin. Rodusta sen verran että aivan ihania touhottajia nuo ovat, kouluttaa tarvii samanlailla kun muutkin rodut, muuten tulee ongelmia. Meillä kastroitiin heppu koska merkkaili sisällä verhot, sohvat, tyynyt yms. Meidän koiralla on sitä korinaa (hengenahdistusta mitä lie?) nyt kyllä vähentynyt huomattavasti kun otettiin valjaat käyttöön.

MagicMy

MagicMy
Viestimäärä: 9

VS: CHIHUAHUAT - Torstaina, 29.03.2012 klo 13:35  
+
0
ainiin lenkitys, alle 1 v chihua ei saa lenkittää, mutta kyllä ainakin meidän koira tykkää olla ulkona paitsi pakkasilla! Koulutuksesta; omapäinen on ainakin meidän koira, toistoja tarvii useita että menee perille. Eikä aina tottele käskyjä jos ei ole makupalaa näköpiirissä. Eli tältä rodulta ei miellyttämisen halua löydy. Eli ei ihan helpoin rotu kouluttaa. Mä en koskaan anna koiralle tilaisuutta ohittaa mun käskyjä, joskus saattaa mennä tovikin että koira takapuolensa maahan painaa mutta jossain vaiheessa se kuitenkin tottelee koska en päästä sitä tottelematta poistuun tilanteesta.

vems

vems
Viestimäärä: 1901

VS: CHIHUAHUAT - Torstaina, 12.04.2012 klo 14:22  
+
0
^ No kyllähän alle vuotiasta chihua saa lenkittää, miksi ei saisi. Tosin lenkit tulee mitoittaa koiran jaksamisen mukaan - en itsekään lähtisi kymmenen kilometrin juoksulenkille, mutta esimerkiksi vapaana rallaillu koiran jaksamisen mukaan on hyvinkin sallittua ja suotavaa.

Sitä paitsi, jos sun koiralla ei ole miellyttämisenhalua, se ei tarkoita sitä, että koko rotu olisi vaikea kouluttaa/ei-miellyttämisenhaluinen.

MagicMy

MagicMy
Viestimäärä: 9

VS: CHIHUAHUAT - Maanantaina, 23.04.2012 klo 19:45  
+
0

vems kirjoitti:

^ No kyllähän alle vuotiasta chihua saa lenkittää, miksi ei saisi. Tosin lenkit tulee mitoittaa koiran jaksamisen mukaan - en itsekään lähtisi kymmenen kilometrin juoksulenkille, mutta esimerkiksi vapaana rallaillu koiran jaksamisen mukaan on hyvinkin sallittua ja suotavaa.



Kyllä meillä vapaana saakin juosta niin paljon kun sielu sietää. Kasvattaja meille sanoi että alle 1 vuotiasta koiraa ei lenkitetä, ja näin lukee kyllä ihan chihuahuan abc -kirjassakin.

Niii

Niii
Viestimäärä: 4297

VS: CHIHUAHUAT - Tiistaina, 24.04.2012 klo 20:47  
+
0
Pitäähän sitä koiraa kuitenkin totuttaa ohi ajaviin autoihin, ihmisiin, toisiin koiriin ymym joten pakkohan sitä on myös lenkittää, ja koira se sekin on vaikka pieni onkin. Aika ihmeellistä tietoa kasvattajalta. Toki jos tunti tolkulla lenkkeillään hirveetä vauhtia niin eihä se hyvälle ole. Järki päähän hyvät ihmiset kuitenkin:)
Rottweiler -08
Isovillakoira-13
Maatiaiskissat -07 -08

vems

vems
Viestimäärä: 1901

VS: CHIHUAHUAT - Tiistaina, 24.04.2012 klo 21:01  
+
0
^ Nimenomaan. Ja lenkkiä se esimerkiksi metsässä vapaana juoksentelukin on. Maalaisjärki ois nyt se kova sana, voi sitä chihuakin ihan varmasti lenkittää, kunhan sen lenkin pituuden mitottaa koiran jaksamisen mukaan.
(Viestiä on muokattu tiistaina, 24.04.2012 klo 21:02)

Chihu

Chihu
Viestimäärä: 1

VS: CHIHUAHUAT - Torstaina, 03.05.2012 klo 14:17  
+
0
Moikka!

Harkitsen vakavasti chihuahuan ottamista itselleni lemmikiksi. Olen kuullut kaikennäköisiä juttuja siitä, että chihu menee helposti "rikki". Onko totta, että chihu katkaisee helposti jalkansa hypätessään sängyltä tai sohvalta alas? Tai, että panta tai valjaat voi murtaa siltä luita jos se vetää kovasti?

Tälläiset jutut kuulostavat kummallisilta, mutta on pakko kysyä, sillä haluan pienen KOIRAN itselleni lemmikiksi, en "lasilelua". :nauru:

Niii

Niii
Viestimäärä: 4297

VS: CHIHUAHUAT - Torstaina, 03.05.2012 klo 16:17  
+
0
^No eihän sitä koiraa ole pakko päästää sänkyyn/sohvalle tai minnekkään korkealle:) Onhan se pieni ja hento, mutta tuskin siltä luita napsuu poikki ihan normaalissa arjessa. Koska jos ajatellaan mitä tahansa koiraa ja se putoaa vaikka 3x itseään korkeamman paikan päältä niin kyllähän siinä saattaa joku paikka mennä rikki, oli sitten pieni tai iso koira:wink:
Rottweiler -08
Isovillakoira-13
Maatiaiskissat -07 -08

Chihurakas

Chihurakas
Viestimäärä: 1

VS: CHIHUAHUAT - Maanantaina, 02.07.2012 klo 19:13  
+
0
Heippa!

Onko kenelläkään Topolino Nobel tre nimisen chihuahua uroksen sisaruksia?? Olisi kiva tietää heidän kuulumisiaan :-) syntymäpäivä on 5.11.2009 :-)

_taru

_taru
Viestimäärä: 21

VS: CHIHUAHUAT - Tiistaina, 03.07.2012 klo 23:09  
+
0
Käyttääkös teidän chihut vaatteita? Jos käyttää, niin minkälaista vaatetusta voitte suositella? Onko jotain pakkasrajoituksia/muita sääolosuhteita jolloin koiraa pitää pukea? Entä tarviikos chihua vaatettaa keväällä tai syksyllä? Miten on pennun vaatettamisen kanssa? Ei kesällä tarvitse tietenkään, mutta entä jos on talvipentu? Mitä voitte suositella pennun pukineiksi koon puolesta? Käyttääkös teidän chihut tossuja/kenkiä? Mitä voitte suositella hyviksi tuotteiksi? Onko totta että chihuahuan herkän kaulan/kurkun takia sillä ei saa käyttää pantaa, vaan pitää käyttää valjaita?

_taru

_taru
Viestimäärä: 21

VS: CHIHUAHUAT - Tiistaina, 03.07.2012 klo 23:16  
+
0

Sonik kirjoitti:

No saattaa johtua siitä, että merle ei ole rotumääritelmän mukaan chihuahualla sallittu väri.



Kuvaile vähän, että minkävärinen on blue merle-värinen chihuahua? (mulla ei oo mitään hajua)

Niii

Niii
Viestimäärä: 4297

VS: CHIHUAHUAT - Keskiviikkona, 04.07.2012 klo 09:09  
+
0
^Google on kaveri:) Tässäpä olisi kyseisen värisiä koiria
Rottweiler -08
Isovillakoira-13
Maatiaiskissat -07 -08

_taru

_taru
Viestimäärä: 21

VS: CHIHUAHUAT - Keskiviikkona, 04.07.2012 klo 14:55  
+
0
^ Niinhän se Google on, mutta täältä saa vastauksen helpoiten. Googleenkaan ei aina voi luottaa.
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 04.07.2012 klo 16:38)

Merdo

Merdo
Viestimäärä: 1

VS: CHIHUAHUAT - Lauantaina, 07.07.2012 klo 11:34  
+
0
Heips, nyt tarvisi kipeesti apua ennen kuin ongelmakäytös menee pahemmaksi. Eli miulla on jo 6 vuotias chihu-uros, se on pennusta asti asunut vanhempieni luona, kun itse muutin pois kotoa, alkoi ongelmat: Nykyään uros suoraan sanottuna pompottelee vanhempiani, se puree jos esim.katsoo hampaita, ottaa syliin tai ottaa jonkun tavaran pois koiralta. Vanhempani ei uskalla kuulemma alistaa chihua. Aluksi se kokeili rajojaan miun kanssa mutta huomasi ettei kannata, eli minua se kyllä tottelee. Mutta miten saan sen vielä koulutettua ettei ongelma mene pahemmaksi? Olisin kiinnostunut koiranäyttelyistäkin mutta puremisen takia se ei ole onnistunut. Kiitos paljon etukäteen jos pystytte auttamaan!

Hymypeikko

Hymypeikko
Viestimäärä: 6

VS: CHIHUAHUAT - Lauantaina, 14.07.2012 klo 09:40  
+
0

Merdo kirjoitti:

Heips, nyt tarvisi kipeesti apua ennen kuin ongelmakäytös menee pahemmaksi. Eli miulla on jo 6 vuotias chihu-uros, se on pennusta asti asunut vanhempieni luona, kun itse muutin pois kotoa, alkoi ongelmat: Nykyään uros suoraan sanottuna pompottelee vanhempiani, se puree jos esim.katsoo hampaita, ottaa syliin tai ottaa jonkun tavaran pois koiralta. Vanhempani ei uskalla kuulemma alistaa chihua. Aluksi se kokeili rajojaan miun kanssa mutta huomasi ettei kannata, eli minua se kyllä tottelee. Mutta miten saan sen vielä koulutettua ettei ongelma mene pahemmaksi? Olisin kiinnostunut koiranäyttelyistäkin mutta puremisen takia se ei ole onnistunut. Kiitos paljon etukäteen jos pystytte auttamaan!



Minä en osaa sen kummemmin auttaa, mutta itse varmaankin ottaisin yhteyttä ammattilaiseen. Ongelmakoirankouluttajilla on varmasti kokemusta tällaisesta.

Maria_

Maria_
Viestimäärä: 2

VS: CHIHUAHUAT - Perjantaina, 20.07.2012 klo 08:50  
+
0
Hei!

Omistan chihuahua uroksen joka on 5kk ikäinen ja on ihanan leikkisä, ei räksytä ja luonteeltaan mitä parhain ja olen meittinyt että sopisiko sille kaveriksi esimerkiksi ranskanbulldoggi, kun mieheni tykkää sellaisista koirista enemmän? Ja kumpi sopii paremmin uros vai narttu.. auttakaa jos joku osaatte sanoa :)

Ja kaverin hankinta ei ole vielä mitenkään ajankohtaista mutta olisi kiva tietää että sopiiko tuo rotu edes...anopilla on 3 chisuu ja mieheni veljellä 2 chisuu joten kyllä kavereita on tähänki mennesä ollut :)
(Viestiä on muokattu perjantaina, 20.07.2012 klo 08:56)

  Siirry sivulle: 1 2 3 4 5
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28248
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6355
Viestejä yhteensä545793
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265918
(Tilastot päivitetty viimeksi 19.05.2024 klo 13:45)