Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KOIRARODUT - Sunnuntaina, 03.10.2010 klo 22:16

Griffonit

Siirry sivulle: 1 ... 4 5 6 ... 14

InkeTinke

InkeTinke
Viestimäärä: 14

VS: GRIFFONIT - Keskiviikkona, 01.02.2012 klo 12:58  
+
0
Otetaanpas uusi yritys kuvien kanssa. :cool:










Kuten sanottua, ei millään tahdo saada hyvää kuvaa koiruudesta kun tämä on hereillä. :nauru:


Muokkaus: Ei tästä nyt tahdo tulla mitään. :eitietoo: Yritän nyt vielä linkittää kuvakansion sellaisenaan elikäs http://inketinke.kuvat.fi/kuvat/Tahvo/ .
Tassujen "töminää": griffon belge Tahvo 10/2011
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 01.02.2012 klo 13:02)

griffon

moderaattori
griffon
Viestimäärä: 5797

VS: GRIFFONIT - Keskiviikkona, 01.02.2012 klo 13:02  
+
0
^Nuo kuvat ei näy kun ottanut sen osoitteen linkkiriviltä.
Tein testin ja otin KUVAN PÄÄLTÄ hiiren oikealla -> ominaisuudet ja siitä kopioin kuvan osoitteen -> sen jälkeen tänne tuon "puukuvaboxin" kanssa.

// Muoks tässä siis Inke-Tinken Tahvo :love:
Minkä nuorena oppii, sen vanhana unohtaa
Kuvia omista koirista
Muistoissa Laku 2002-2013
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 01.02.2012 klo 13:03)

iin3

iin3
Viestimäärä: 67

VS: GRIFFONIT - Sunnuntaina, 12.02.2012 klo 19:00  
+
0
Voi jestas mikä söpöliini! Tosi lutuinen vauveli, ja hauskan niminenkin :hymy:

Lisäys: Katsoin noi muutkin kuvat, ja meiltä löytyy tuo sama sininen häkkisysteemi. Onko teillä sen verkko kestänyt hyvin? Täällä vielä toistaiseksi on ehjä mutta saa nähdä kuinka kauan kun sitä on välillä niin kiva raapia..
(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 12.02.2012 klo 19:06)

InkeTinke

InkeTinke
Viestimäärä: 14

VS: GRIFFONIT - Sunnuntaina, 12.02.2012 klo 22:26  
+
0

iin3 kirjoitti:

Voi jestas mikä söpöliini! Tosi lutuinen vauveli, ja hauskan niminenkin :hymy:

Lisäys: Katsoin noi muutkin kuvat, ja meiltä löytyy tuo sama sininen häkkisysteemi. Onko teillä sen verkko kestänyt hyvin? Täällä vielä toistaiseksi on ehjä mutta saa nähdä kuinka kauan kun sitä on välillä niin kiva raapia..



Tuosta nimestä on sanottava että eräs nainen sanoi lenkillä Tahvolle tämän nimen kuullessaan, että "mitä sä olet tehnyt kun olet moisen nimen saanut?" :nauru: Hienovarainen ihminen, ei voi muuta sanoa.. :peukku:

Ei ole Tahvo ainakaan toistaiseksi (pakko koputtaa puuta) raapinut tuota häkkiään yhtään. Meillä on häkki kotona aina samassa paikassa päätyluukku auki ja se joskus menee sinne päikkäreille (melko harvoin tosin). Kun koppi nostetaan vakipaikastaan lähtöä tehdessä keskemmälle, koiruus yleensä pakittaa mahdollisimman kauas siitä ja ilmaisee kyllä selvästi eleillään (ja ilmeillään jos niin voi koirasta sanoa :nauru:) ettei esim. autoilusta tykkää ja hieman välttelee kiinniottoa. Koppiin laiton jälkeen Tahvo kuitenkin, onneksi, aina rauhoittuu makoilemaan oli kyse sitten autoilemaan lähtemisestä tai sitten ihan jäähylle laittamisesta tilanteissa, jossa leikit veljen koiran kanssa meinaavat riehaantua.

Olen kyllä muualtakin netistä lukenut, että moisten häkkien vetoketjut tai verkot eivät tahdo koirilla kestää, mutta meillä ei tosiaan onneksi ole mitään moisia ongelmia ainakaan vielä ollut. Luin kuitenkin jostain vinkin, että kannattaa aina käyttää samaa luukkua koiran kanssa, jotta se ei välttämättä huomaisi muita ja täten tilanne kopissa jotenkin rauhoittuisi. Tiedä sitten pitääkö paikkaansa, mutta meillä ainakin toiminut tai sitten tosiaan olemme olleet muuten onnekkaita kun koppia ei ole tuhottu (saunan jakkara ja listat sitten ovatkin saaneet kyytiä senkin edestä).
Tassujen "töminää": griffon belge Tahvo 10/2011

iin3

iin3
Viestimäärä: 67

VS: GRIFFONIT - Maanantaina, 13.02.2012 klo 19:32  
+
0
^Ei toisaalta ollenkaan yllättävä reaktio nimestä :nauru:

Saako vielä kysyä miten teillä se häkki toimii autossa? Takapenkillä vai - luukussa? Meillä alkaa kissankoppi käydä vähän ahtaaksi autossa, en tosin oo edes sovittanut tuota häkkiä takapenkille vielä..
Sanottakoon vielä häkistä että se kattoluukku on aika kätevä kun toinen ei malttaisi rauhoittua nukkumaan, käsi luukusta sisään ja parin nuolaisun jälkeen nukkuu jo :hymy:

InkeTinke

InkeTinke
Viestimäärä: 14

VS: GRIFFONIT - Maanantaina, 13.02.2012 klo 21:19  
+
0
Tottakai saa kysyä! :nauru:

Meillä häkki on takaluukussa (suosilla käytetään takaluukkua totuttelunkin kannalta niitä kertoja varten kun auto on täynnä, häkki kun kuitenkin vie melkein 2 hengen paikan) ja päällisin puolin on hyvin mennyt muutamia oksennuksia lukuunottamatta. Tahvo ei esim. itke takana ollenkaan ja oksennuksia on tosiaan tullut muutama, mutta mitään logiikka niiden suhteen ei ole ollut (yksi tullut kaupunkiajossa, toinen pitkällä matkalla, joskus oli juuri syönyt, toiste taas ei aikoihin) ja nyt ei taas vähään aikaan ole onneksi oksennuttanut. Takapenkillä meillä on häkki ollut vain erikoistapauksissa ja hyvin toimii sielläkin, Tahvo tosin itse varmaan tykkää enemmän kun on seuroissa. :wink:
Tassujen "töminää": griffon belge Tahvo 10/2011

monninen

monninen
Viestimäärä: 50

VS: GRIFFONIT - Tiistaina, 14.02.2012 klo 21:06  
+
0
Voi taivas Tahvoliini! :love: Minunkin yhdellä tutulla on Tahvo niminen koira ja on se sekin ollut aivan nimensä väärti toheltaja :nauru:

Yukino

Yukino
Viestimäärä: 99

VS: GRIFFONIT - Keskiviikkona, 15.02.2012 klo 16:54  
+
0
Paralla on matkapahoinvointia. :( :D Meillä onneks tykätään autoilusta. Totutin siihen melkein samantien ja perusteellisesti, koska meillä autoillaan koirien kanssa paljon. Meillä nyt se oli keskimääräistä helpompaa, kun sai "isoveljeltä" ottaa mallia, joka siis rakastaa autoilua.

iin3

iin3
Viestimäärä: 67

VS: GRIFFONIT - Sunnuntaina, 04.03.2012 klo 20:11  
+
0
Mun pikkuisesta on tullut jo iso poika! Tällä viikolla on alkanut jalka nousta ulkona, ja itse tuijotan toimitusta joka kerta yhtä epäuskoisena!
Ja tältä se tällä hetkellä näyttää.

monna

monna
Viestimäärä: 3958

VS: GRIFFONIT - Maanantaina, 05.03.2012 klo 00:44  
+
0
^ Ai Ilpokin osaa kutitella kielellä sieraimia? Ihana Ilpo. :love: Terveisiä lähettää velipuoli Uolevi. Tulkaa kylään joku päivä. :hymy:

iin3

iin3
Viestimäärä: 67

VS: GRIFFONIT - Maanantaina, 05.03.2012 klo 18:50  
+
0
^Joo, tollanen metrikieli on ihan kätevä. Mä kysyinkin viimeisessä s-postissa 14.2 että milloin sulle sopisi mutta et sitten ikinä vastannut. Ihan yllätyskylään ei viitsitä tulla :hymy:

monna

monna
Viestimäärä: 3958

VS: GRIFFONIT - Maanantaina, 05.03.2012 klo 22:10  
+
0
^ :eek: Nyt kyllä jäänyt vastaamatta. Pistän sulle yksäriä. :hymy:

griffon

moderaattori
griffon
Viestimäärä: 5797

VS: GRIFFONIT - Keskiviikkona, 21.03.2012 klo 18:12  
+
0
Mitäs kuuluu griffoneille? Virkistänpä vähän tätä jutustelua muutamalla uudehkolla kuvatuksella näistä omista rihveleistä (ja tietty "bonuksena tyttären kakara" ) Taitaa osa kyllä olla jo aikuistenpalstan koirakuvaketjussa.

Elmo ja räjähtämispisteessä oleva turkki, mikä odottelee nypinnän aloittamista


Lakupappa, parin viikon päästä 10v täyttävä vanhaherra


Simo perinteisesti Elmon kimpussa


Simpan kieli luiskahti nenään :) (tyttären kakara ihmettelee)


Onks "siilit" heränneet horroksesta :nauru:
Minkä nuorena oppii, sen vanhana unohtaa
Kuvia omista koirista
Muistoissa Laku 2002-2013

iin3

iin3
Viestimäärä: 67

VS: GRIFFONIT - Lauantaina, 24.03.2012 klo 09:00  
+
0
^ Voi, ihana Laku! Ja aikamoinen karvakasa Elmo. Jotenkin noi sileätkin on alkaneet vähän kiinnostaa enemmän.. :hymy:

Meillä on turkki-urakka meneillään, aseina furminaattori ja pinsetit. Onko muillakin ollut semmoisia paksuja valkoisia karvoja turkin seassa? Niitä täällä nypitään pois aina silmään sattuessa niin ei pitäisi kuulemma kasvaa takaisin.

griffon

moderaattori
griffon
Viestimäärä: 5797

VS: GRIFFONIT - Lauantaina, 24.03.2012 klo 09:21  
+
0
^Jep, valkoisia karvoja on ollut etenkin Lakun päälaella jo vuosikausia. Silloin kun niitä vielä oli muutama, ne oli helppo nyppäistä pois mutta nyt iän myötä niitä on jotakuinkin runsaasti, niin olen antanut olla. En muutenkaan meinannut toista enää näytelmiin viedä, joten saa olla ihan villi ja vapaa :nauru:

Mulla on muuten vähän samansuuntaiset fiilikset, että vaikka nuo karkeat ON ihania nekin, niin silti alan vahvasti uskomaan, että sileä on meidän seuraava. Milloin se sitten lie, varmaan vasta sen jälkeen kun Lakusta aika jättää :(

// auts, unohdin tuosta furminatorista sanoa että mä joskus myös sellaisen (tai jonkun vastaavan, en edes muista enää) ostin -> kokeilin -> mutta se katkoi ikävästi karvaa, joten sen jälkeen en ole sitä käyttänyt.
Minkä nuorena oppii, sen vanhana unohtaa
Kuvia omista koirista
Muistoissa Laku 2002-2013
(Viestiä on muokattu lauantaina, 24.03.2012 klo 09:23)

iin3

iin3
Viestimäärä: 67

VS: GRIFFONIT - Sunnuntaina, 25.03.2012 klo 20:47  
+
0
Jaa, mä en tuota karvojen katkeilemista oo ainakaan vielä huomannut/osannut katsoa. Oon kyllä lukenut muitakin sellaisia kokemuksia, mutta koska tuolla yhdellä on (kuulemma) alusvillaa vaikka muille jakaa, niin uskallan vielä toiveikkaana furminaattoria käyttää. Ilpo ei tosin siitä pidä, toisin kun kissa joka oli ihan haltoissaan kun koikeiltiin sitä siihenkin :kieli:

iin3

iin3
Viestimäärä: 67

VS: GRIFFONIT - Tiistaina, 05.06.2012 klo 19:36  
+
0
Käykö täällä enää ketään, kovin on hiljaista ollut?
Eipä meille mitään ihmeellistä kuulu, eikä ole tuoretta kuvaakaan laittaa, mutta näin tomeran näköinen marsu mulla oli talvella

Nyt alkaa olla pää taas vähän villiintyneemmän näköinen.

griffon

moderaattori
griffon
Viestimäärä: 5797

VS: GRIFFONIT - Tiistaina, 05.06.2012 klo 20:26  
+
0
^On se vaan söötti :love: Eikä kyllä näytä yhtään miltään marsulta :nauru:

Mutta juu, vähän hiljaista täällä on. Missä lie palstan griffonistit oikein lymyilee?
Mä pari viikkoa sitten nypin Elmon vartalon ja muutaman päivän sisällä pitäisi ottaa vielä housut, rinta ja pää. Jotenkin vaan on aina olevinaan niin vaikea aloittaa sitä nyppimistä, mutta kun sen aloittaa niin ihan sukkelaanhan se käy.

Oletko iin3 Kaivariin tulossa? Mä olen kasvattajalle luvannut Elmon tuoda, joten sen takia tuon turkin trimmailu on niin "aikataulutettua"
Minkä nuorena oppii, sen vanhana unohtaa
Kuvia omista koirista
Muistoissa Laku 2002-2013

iin3

iin3
Viestimäärä: 67

VS: GRIFFONIT - Keskiviikkona, 06.06.2012 klo 19:27  
+
0
Siihen kääpiökoirayhdistyksen näyttelyyn elokuussa? Ei olla osallistumassa, mutta jos vaan tällä kertaa olis vapaata silloin niin yleisöön kyllä haluaisin. Jos jaksat niin laita ihmeessä kuva puoliksi nypitystä koirasta, niin tietää millainen näky on itsellä vielä edessä.. Vaikka se nyppiminen on ihan hauskaa (ainakin toi eka kerta, tosin Ilpon mielestä ei sekään) niin oon ihan tyytyväinen että on vain yksi nypittävä, ja että sekin on kooltaan pieni!

griffon

moderaattori
griffon
Viestimäärä: 5797

VS: GRIFFONIT - Keskiviikkona, 06.06.2012 klo 20:03  
+
0
^Jeps, just siihen kääpiökoirien erikoisnäyttelyyn mikä on elokuun viimeinen sunnuntai (taitaa olla 26.8.) Kaivopuistossa. Jos yleisöksi tulet, niin tule sitten ihmeessä moikkamaan :) Mä tulen sinne Elmon ja tyttären bruxin kanssa, nää muut saa jäädä kotivahdeiksi.

Mulla ei taida olla Elmosta kunnon kuvaa, missä näkisi tuon trimmausvaiheen, mutta tässä on erään kasvattajan sivulta kuva missä on aika selvästi näkyvissä tuo, että A-osa on nypitty ja osa karvoja on vielä jäljellä.

Lisäksi griffonyhdistyksen sivuilla kohdassa turkinhoito on aika hyvin kerrotu nyppimisestä. Joskaan "kunnon" kuvia siellä ei ole. Jos jossain vaiheessa törmään parempiin kuviin, niin laitan lisää linkkejä
Minkä nuorena oppii, sen vanhana unohtaa
Kuvia omista koirista
Muistoissa Laku 2002-2013

  Siirry sivulle: 1 ... 4 5 6 ... 14
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28191
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6331
Viestejä yhteensä545693
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265843
(Tilastot päivitetty viimeksi 27.04.2024 klo 02:45)