Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KOIRARODUT - Sunnuntaina, 03.10.2010 klo 22:16

Griffonit

Siirry sivulle: 1 ... 5 6 7 ... 14

iin3

iin3
Viestimäärä: 67

VS: GRIFFONIT - Lauantaina, 09.06.2012 klo 17:17  
+
0
Jep, täytyy pitää silmät auki ja tulla moikkaamaan sitten!

Tekeekö muillakin koirat niin että (varsinkin syömisen jälkeen) pyyhkivät nenää/namaa mattoon ja tuhahtelevat nenän kautta kauheasti? Ihan kuin kutittaisi tai siellä olisi jotain häiritsevää, mitään siellä ei kyllä näy.

griffon

moderaattori
griffon
Viestimäärä: 5797

VS: GRIFFONIT - Lauantaina, 09.06.2012 klo 19:36  
+
0
^Jeps, meillä Elmo tekee tuota aina ruokailun jälkeen ja me onkin todettu, että se putsaa partaansa :nauru: Lempipaikka on ikivanha nojatuoli, missä möyhää ja potkii + pyörittää naamaansa istuinosaan. Nuo kaksi muuta ei tommosta tee.

Sen lisäksi Elmo tekee tuota "puskemista" kun tulen kotiin. Se puskee ja pyörittää otsaa mun jalkaa (tai jos olen kyykyssä) poskea vasten ja ynisee ihan kuin kertoisi jotain. Sitten kun kysyy että "ai onkos Elmolla paljon asiaa" se vaan yltyy sen ääntelyn kanssa joten kait sillä on aina paljon tarinoita kerrottavana :nauru:
Minkä nuorena oppii, sen vanhana unohtaa
Kuvia omista koirista
Muistoissa Laku 2002-2013

InkeTinke

InkeTinke
Viestimäärä: 14

VS: GRIFFONIT - Sunnuntaina, 10.06.2012 klo 19:39  
+
0
Meilläkin on Tahvo ottanut tavakseen aina hyvän ruuan päälle hypätä meidän sänkyyn (jonne luonnollisesti pääsy täysin kielletty) naamaansa putsaamaan kovan tuhinan kera. Kummasti on tullut motivaatiota sängyn petaamiseen aamuisin koiran saapumisen jälkeen! :nauru:
Tassujen "töminää": griffon belge Tahvo 10/2011

Babymonkey

Babymonkey
Viestimäärä: 3

VS: GRIFFONIT - Sunnuntaina, 01.07.2012 klo 13:42  
+
0
Heips!:)
Täältäkin löytyy pieni apinanpoikanen, tarkemmin Belge tyttö Baby.
Ikää neitokaisella on 6kk.

Pari kuvaa keväältä:
Baby 3,5kk
Baby 2kk

Lisään myöhemmin tuoreempia kuvia pikkusesta:)

griffon

moderaattori
griffon
Viestimäärä: 5797

VS: GRIFFONIT - Sunnuntaina, 01.07.2012 klo 15:30  
+
0
^Voi hyvänen aika miten toinen on kertakaikkiaan suloinen :love: Tosi määrätietoinen ilme tuossa ekassa kuvassa, mutta semmoisiahan nää on :nauru:
Kiva saada tähän keskusteluun vähän uusia "naamoja" joten tervetuloa joukkoon veikeään :heiluti:
Heti pitää tietty kysellä, onko tämä sun ensimmäinen griffon ja miten päädyit rotuun? Sen verran voin jo "varoittaa" että kun nyt olet yhden ottanut, niin pian huomaat että sulla on niitä useampia - ainakin kaksi :cool: Harva griffonin omistaja nimittäin tyytyy yhteen.
Minkä nuorena oppii, sen vanhana unohtaa
Kuvia omista koirista
Muistoissa Laku 2002-2013

Babymonkey

Babymonkey
Viestimäärä: 3

VS: GRIFFONIT - Maanantaina, 02.07.2012 klo 18:18  
+
0
Joo, Baby on mun ensimmäinen rihveli:)
Griffoineita oon katellu jo ainakin 5 vuotta, on kyllä täydellinen rotu mulle. Nyt vihdoin sitten tuli semmoinen elämäntilanne et pystyin pennun ottamaan, enkä oo katunu päivääkään. Baby on niin helppo pentu kaikinpuolin<3Rodun huumorintajuinen luonne sopii mun laumaan, johon kuuluu myös 11-vuotias silkkiterrieri ja 12-vuotias apso:)

Pakko laittaa vielä pari ilmekuvaa:
Baby ekan kylvyn jälkeen

Mökötys

Pieni lisäys...Totta tää ei kyl jää mun viimeseks griffoniks, lupaan!:D
(Viestiä on muokattu maanantaina, 02.07.2012 klo 18:21)

iin3

iin3
Viestimäärä: 67

VS: GRIFFONIT - Keskiviikkona, 04.07.2012 klo 21:13  
+
0
Mikä söpöliini! :love: Aivan ihan vauva! Griffonit kyllä osaa ton syyllistävän "miks et leiki mun kanssa"-ilmeen :nauru:.

iin3

iin3
Viestimäärä: 67

VS: GRIFFONIT - Sunnuntaina, 15.07.2012 klo 22:15  
+
0
Kesällä pitää nauttia

Tuotanoin.. Voi olla että pieni brabbari-kuume on nousemassa täällä.. Eli saa laittaa kuvia :wink:

griffon

moderaattori
griffon
Viestimäärä: 5797

VS: GRIFFONIT - Sunnuntaina, 15.07.2012 klo 22:33  
+
0
^Vai brabbari -kuume siellä podetaan? Se on kyllä melko paha tauti saada pois, paitsi että onhan siihen se yksi "hoitokeino" = hankkia se brabbari :nauru: Ai kuvia?

7-8 vko ikäisenä ne on aika pieniä


n 4kk ikäisenä näyttää tältä


Ne on vauhdikkaita


Mutta osaa myös rentoutua


Babymonkeyn Baby on ihan mielettömän söötti ♥
Minkä nuorena oppii, sen vanhana unohtaa
Kuvia omista koirista
Muistoissa Laku 2002-2013

Esme

Esme
Viestimäärä: 182

VS: GRIFFONIT - Keskiviikkona, 18.07.2012 klo 23:27  
+
0
Apua! Olen aivan rakastunut griffoneihin, erityisesti brabancon on haaveissa. Tosin aikataulu on ajankohtainen pennulle vasta parin vuoden päästä.. Haluaisinkin tutustua rotuun jo ennakolta. Onko nartuilla ja uroksilla jotain eroja käyttäytymisessä jne? Minkä verran pentuja tulee vuodessa, eli kannattaako oikeasti vielä aloittaa kasvattajien ahdistelu? Onko griffonit miellyttämisenhaluisia? Mitäs tuo desibelitaso? :D
Schipperke 21.02.2002-
Novascotiannoutaja 29.12.2011-

griffon

moderaattori
griffon
Viestimäärä: 5797

VS: GRIFFONIT - Lauantaina, 21.07.2012 klo 09:55  
+
0
^ Ai sinullekin on käynyt noin :nauru: Se on sitten menoa, koska voin melkein vannoa että kun näihin kerran silmänsä iskee, niin se on siinä ja pian huomaat että sulla onkin rihveli kainalossa :viheltel:
Kannattaa tosiaan olla yhteydessä kasvattajaan (tai ylipäänsä johonkin griffonin omistajaan) ja käydä paikan päällä tutustumassa rotuun. Yks hyvä paikka tutustua on Kaivopuiston erikoisnäyttely 26.8.2012 missä yleensä on ollut noin sata griffonia, eniten ehkä juuri sileitä. Lukumäärän ja aikataulut ilmestyvät tuonne sivulle n pari viikkoa ennen näyttelyä.

Itselläni on kokemusta vain uroksista, mutta jos nyt vertaan tuntemiani narttuja näihin omiin pojankoltiaisiin, niin sanoisin että nartut ovat ehkä hieman rauhallisempia. Vähän semmoisia ladyja, joskin niistäkin löytyy rasavillejä.
Muuten kaikki griffonit taitavat olla sellaisia uteliaita pikku otuksia, mitkä haluavat olla mukana kaikessa kodin touhussa. Missä omistaja - siellä griffon(it) Meillä esim on joskus veskissä ( :shifty: ) ahdasta kun hyvässä lykyssä seuralaisena on neljä griffonia kun tyttären koira on täällä.
Ja kyllä, griffonit ovat miellyttämisenhaluisia.

Eihän näitä kovin runsaslukuisesti synny, esim viime vuonna rekisteröity 39 pentuetta / 121 pentua (jakauten bruxeja 43 pentua, belgejä 24 pentua ja brabbarit 54 pentua) Keskimäärin siis syntyy 3 pentua, mutta toki tuossakin on poikkeuksia. Esim meillä Simo on pentueesta missä oli seitsemän pikkugriffonia, sileitä ja karkeita sekaisin.
Näitä kun voi eri karvanlaatuja risteyttää keskenään, niin pentueessa saattaa olla sekä sileitä että karkeita, myös eri värisiäkin. Joten jos syntyy karkea musta se on griffon belge ja karkea ruskea onkin griffon bruxellois.
Elmolla esim on belge emä ja sen kaksi sisarusta on belgejä, isä on b&t brabbari ja itse se on tuollainen punaruskea bruxi. Selkeetä eiks vaan :nauru:

Desibelitaso ei ole mikään päätä huimaava ainakaan kaikilla. Griffon on haukkumalla hälyttävä, muttei mikään kokoajan rätkyttävä. Ja koulutuksella on iso merkitys millä saa hyvinkin paljon karsittua haukkumista. Meillä vanhin haukahtelee ovikellolla sellaisella "innokkaalla" äänellä kun tietää että joku tulee kylään -> saa rapsutuksia. Pihalla joskus vahditaan, mutta nopeesti nuo tottuvat niihin tiettyihin ääniin ja ohikulkeville ihmisille eivät hauku. Koirille kylläkin, jos tuolta pensaiden läpi sellaisen bongaavat. Mutta riittää kun kerran karjaisen HILJAA, niin siihen se loppui. No, joskus Simon pitää vielä kerran sanoa pieni hau ja sen jälkeen saa suihkupullosta vettä niskaan ja luikkii terassille sen näköisenä "emmää mitää tehny tai sanonu"

Ja tosiaan, meille saa aina tulla tutustumaan näihin meidän pikkujätkiin. Joten jos vain yhtään liikut täälläpäin (tai kenties asut "ihan nurkilla" niin tervetuloa!
Minkä nuorena oppii, sen vanhana unohtaa
Kuvia omista koirista
Muistoissa Laku 2002-2013

Esme

Esme
Viestimäärä: 182

VS: GRIFFONIT - Lauantaina, 21.07.2012 klo 10:48  
+
0
Juuh, näinhä siinä on käynyt että sydän on täysin sulanut! Haha joo, todella selkeää :hymy: Tuommoinen hälyhaukku ei ole paha, puuttuu siihen vain aikaisin niin eiköhän se siitä lutviudu. Missäpäin te asutte, minähän oon kotkasta.. Täytyy yrittää tuohon erikoisnäyttelyyn päästä, täällä en ole meinaan koskaan törmännyt griffoneihin.
Schipperke 21.02.2002-
Novascotiannoutaja 29.12.2011-

griffon

moderaattori
griffon
Viestimäärä: 5797

VS: GRIFFONIT - Lauantaina, 21.07.2012 klo 11:10  
+
0
^Ai et ole Kotkassa törmännyt griffoneihin? Kyllä niitä sielläkin on.
Ja ihan ensimmäiseen griffoniin livenä ( sen jälkeen kun olin rotuun tykästynyt kirjojen ym perusteella) niin usko tai älä - näin Kotkassa! Se oli ennen Pasaatin valmistumista kun siinä vanhassa kauppakeskuksessa oli eräs koristetavaroiden myyjä, millä oli aina tyylikäs bruxiherra mukana päivittäin. Minähän olin kimpussa heti kun tajusin että tossa on nyt the rotu :nauru: Sen jälkeen sain selville että reilun 10km päässä asuu kasvattaja ja sinnehän mä sitten menin halittelemaan griffoneita.

Muuten, eihän me kovin kaukana asuta :peukku: , matkamittari sanoo että on 67 km etäisyys tänne Kouvolan seudulle. Joten jos liikut täälläpäin, niin laita vaan yksäriä niin sovitaan treffit.
Aikanaan kun anoppi oli elossa ja asui Kotkassa, tuli liikuttua usein siellä koirien kanssa. Silloin olisit voinut bongata meidät ihan kotikonnuilla.
Minkä nuorena oppii, sen vanhana unohtaa
Kuvia omista koirista
Muistoissa Laku 2002-2013

Esme

Esme
Viestimäärä: 182

VS: GRIFFONIT - Lauantaina, 21.07.2012 klo 11:50  
+
0
Hei, mahtavaa! En ole juu törmännyt en, mutta nyt alan pitämään silmät todellatodella auki! Kovasti on nyt tullut kouvolassa käytyä, tuon pennun terveyden takia, mut pitäis tehdä joku päivä retki ihan sinne teille! Pistänkin heti yksäriä.
Schipperke 21.02.2002-
Novascotiannoutaja 29.12.2011-

iin3

iin3
Viestimäärä: 67

VS: GRIFFONIT - Torstaina, 26.07.2012 klo 21:49  
+
0
Voi tota Griffonin vauvakuvaa :love:

Mä haluasin kans kommentoida tota luonneasiaa. Mitä tässä nyt itse on kerennyt huomata niin miellyttämisenhalua kyllä löytyy, oppii nopeasti ja perheen kanssa kaikenlainen puuhaminen on kaikkein parasta. Toi oma tosiaan seuraa mua kuin hai laivaa, kaikessa ja kaikkialla pitää saada olla mukana ja usein asettuu syliin istumaan vaikka tilaa olis vieressä vaikka kuinka paljon.
Sitten on toki niitä hetkiä jolloin ei oo ikinä kuullutkaan mitään "istu" käskyä, namit ei vois vähempää kiinnostaa ja aivan varmasti haukun ton vastaantulevan koiran, mutta eiköhän se oo kaikilla :shifty:.

Meillä vietettiin tiistaina 1v synttäreitä! Sankari poseraa lahjan kera:
(Viestiä on muokattu torstaina, 26.07.2012 klo 21:51)

iin3

iin3
Viestimäärä: 67

VS: GRIFFONIT - Lauantaina, 18.08.2012 klo 18:40  
+
0
Onko griffon:illa tietoa siitä kaivarin näyttelyn aikataulusta? Onhan se tuolla sivuilla jo, mutta että miten sitä tulkitaan? Samana päivänä päästäis kokeilemaan yhtä kurssia, mutta sitten pitäis lähteä jo 11.30 pois helsingistä. Tai sitten toisinpäin, pääsisin kaivariin vasta n 13.30. Ehtiiköhän siinä nähdä yhtään mitään sitten?

griffon

moderaattori
griffon
Viestimäärä: 5797

VS: GRIFFONIT - Lauantaina, 18.08.2012 klo 18:57  
+
0
^Griffonkehän aikatauluhan näyttää tältä:

Kehä 11 Tuomari: Dirk Spruyt, Belgia
10.00
16 Griffon belge
24 Petit brabançon
13.00
25 Griffon bruxellois
Yhteensä 65 koiraa



ja sitä tulkitaan niin että kehä alkaa klo 10 jolloin ekana on 16 belgeä, sen jälkeen 24 brabbaria ja bruxit alkaa klo 13.
Belgeissä ensin tietty pennut (=urokset + nartut) sen jälkeen luokat normisti eli urokset luokittain: junnu, nuorten, avoin, valio ja veteraanit. Seuraavaksi nartut samassa järjestyksessä. Ja sitten brabbarit samoin, kunnes sitten alkaa bruxit klo 13.

Joten jos sun pitää jo 11:30 lähteä pois, voi olla ettet näe kuin belget ja alun brabbareista.

Jos taas tulet paikalle 13:30 näet osan bruxien arvostelusta sekä kasvattajaluokat, ellei kehtä sitten perinteisesti ole kovin myöhässä, jolloin voi olla että näet koko bruxien arvostelun.

Onpa sulla "pahaan aikaan" menoa. :mietiskel:
Minkä nuorena oppii, sen vanhana unohtaa
Kuvia omista koirista
Muistoissa Laku 2002-2013

mitsu

mitsu
Viestimäärä: 25

VS: GRIFFONIT - Maanantaina, 20.08.2012 klo 21:34  
+
0
Meille on tulossa muutaman viikon päästä karkeakarvainen pentu ja voi että oon innoissani! Kaksi griffonia on ollut aikasemmin, mutta ne ovat jo siirtyneet aikoja sitten koirien taivaaseen. Muitakin rotuja tuli harkittua, mutta kyllä se on vaan niin että "kerran griffoni, aina griffoni".. :)

Lähdenkin nyt kyselemään, olisiko kenelläkään palstalaisista tietoa pk-seudulla hyvistä trimmaajista joille uskaltaisi pennun viedä nypittäväksi ekaa kertaa (sitten kun sen jossain vaiheessa tulee ajankohtaiseksi)? Kaikenmaailman koirahoitoloita näyttäis löytyvän, mutta niistäkään ei ikinä tiedä, löytyykö sieltä sellaista henkilöä joka osaisi karkeakarvaisen oikeaoppisesti nyppiä.. Pelkään, että vedetään vaan koneella.

Tietysti voisihan sitä nyppimistä itsekin harjoitella, mutta oon kyllä itse niin nakkisormi ettei siitä varmaan tule mitään. Helpompaa olisi varmaan pennulle että ekan kerran sen nyppisi joku sellainen, jolle nyppiminen on tuttua hommaa.

Ehdotuksia?
https://www.facebook.com/ewokluumu
ewoklife @ instagram

griffon

moderaattori
griffon
Viestimäärä: 5797

VS: GRIFFONIT - Maanantaina, 20.08.2012 klo 21:43  
+
0
^Minäpäs laitan sulle yksityisviestin :wink:
Minkä nuorena oppii, sen vanhana unohtaa
Kuvia omista koirista
Muistoissa Laku 2002-2013

Esme

Esme
Viestimäärä: 182

VS: GRIFFONIT - Maanantaina, 20.08.2012 klo 22:16  
+
0
Pitäkää nyt hyvät ihmisetä tämä palsta hiljaisena ja pentukuvia ei saa laittaa! Muuten saattaa sortua! :cool:
Schipperke 21.02.2002-
Novascotiannoutaja 29.12.2011-

  Siirry sivulle: 1 ... 5 6 7 ... 14
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28188
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6331
Viestejä yhteensä545690
Uudet käyttäjät tänään3
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265843
(Tilastot päivitetty viimeksi 26.04.2024 klo 10:00)