Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KOIRARODUT - Keskiviikkona, 25.08.2010 klo 13:30

Hollanninpaimenkoirat

Siirry sivulle: 1 ... 11 12 13 ... 15

Riisis

Riisis
Viestimäärä: 1609

VS: HOLLANNINPAIMENKOIRAT - Maanantaina, 12.05.2014 klo 18:03  
+
0
Mäkin olen kuullut tästä lk x kk -yhdistelmästä, tosin isää ei mulla ole tiedossa. Toivottavasti suunnitelmat menee läpi. Tällä hetkellä noi muunnosristeytysjutut on tehty Hollannin päässä niin pirun hankaliksi, että pelottaa mitä jatkossa tapahtuu. :roll:

^^Piksi: Miksikäs ei? :hymy: Varmasti joku vapaamuotoinen tapahtuma rotumestisten yhteyteen on ihan mahdollinen.

Mestiksien ilmoittautuminen alkaa vasta 27.5., joten vielä ei ole osallistujalistaa missään, mutta viime vuonna ainakin osallistujamäärät julkaistiin ennen kisoja.
Lk mäyräkoira -08 &
Kk hollanninpaimenkoira -10
Lk hollanninpaimenkoira -13

kojotei

kojotei
Viestimäärä: 175

VS: HOLLANNINPAIMENKOIRAT - Maanantaina, 12.05.2014 klo 18:30  
+
0
Minäkään en tiedä isästä, jotain Hollannissa olevaa työkoiraa ilmeisesti ajatteli, mutta hollantilaiset voivat olla eri mieltä ja näyttää punaista valoa. Joten saa nähdä. Onhan noiden muunnosristeytysten kanssa ollut todella paljon ongelmia Suomenkin päässä, niitäkin oltiin kai jossain välissä kieltämässä. Toivottavasti näin ei tapahdu.

Itsehän soisin myös että rotuun otto olisi nykyistä helpompaa, jotta Keski-Euroopan x-holskuja saisi FCI-rekisteriin nykyistä hirveää säätämistä kätevämmin. Saisi kantaan vähän lisää verta ja parempia ominaisuuksia. Mutta kaikkea ei vissiin voi saada.
sheltit Oma ja Nika
saksanpaimenkoira Vea
(Viestiä on muokattu maanantaina, 12.05.2014 klo 18:30)

Riisis

Riisis
Viestimäärä: 1609

VS: HOLLANNINPAIMENKOIRAT - Maanantaina, 12.05.2014 klo 21:03  
+
0
Ei muunnosristeytyksiä olla Suomessa kieltämässä! :eek: Aika paksua, jos joku on näin väittänyt. Tällä hetkellä vaan eletään sen verran hankalaa aikaa, että toimintaohjeet on kovin epäselvät kun ei näitä risteytyksiä ole montaakaan tehty ja Hollannissa tuntuu soivan ihan omat sävelensä ja niiden pillin tahtiin on meidänkin tanssittava.
Lk mäyräkoira -08 &
Kk hollanninpaimenkoira -10
Lk hollanninpaimenkoira -13

Piksi

Piksi
Viestimäärä: 685

VS: HOLLANNINPAIMENKOIRAT - Maanantaina, 12.05.2014 klo 21:19  
+
0
Pitää olla puhdasta puhdasta ja parempi vaikka suuri sisäsiittoisuus kuin pienikään risteytys tai mahdollisuus että jossain takana voisi olla mitään karvojen sekaantumista saati muita rotuja. :paapatus:

Onkos noissa mestiksissä ollut yleensä sitten suuri osallistujamäärä? Varsinkin nyt kun se on näin kaukana kaikesta (toisaalta keskellä kaikkea) :nauru:

Itsellä haaveita muutaman vuoden päähän toisesta hollantilaisesta.. Onneksi kaverin holskurääpäle on niin energinen pikkutermiitti ja muistuttaa sen että pennut ovat kamalia (nähtävästi holskupennut ei nuku _koskaan_ - ainakaan viittä minuuttia pidempään :D), joten voin unohtaa haaveilut. :nauru:
Huomenna itse menen tutustumaan hakuun ja toko- ja jälkitreenitkin alkoivat viimeviikolla. Vihdoin päästään oikeisiin treeneihin. :--)
(Viestiä on muokattu maanantaina, 12.05.2014 klo 21:21)

kojotei

kojotei
Viestimäärä: 175

VS: HOLLANNINPAIMENKOIRAT - Maanantaina, 12.05.2014 klo 23:13  
+
0
Riisis, hyvä jos olen väärässä! Olen nääs kuullut kaikennäköisiä huhuja, myös siitä, että jos pitkispentueisiin syntyy lyhkäreitä tai päinvastoin, ne rekattaisiin vanhempiensa karvanpituuden mukaan eikä omansa. Tällöin ne eivät pärjäisi ainakaan näyttelyssä.

Mulla on tosi ristiriitaiset fiilikset seuraavasta koirasta, että tuleeko sitä ollenkaan jne. :mietiskel: eipä ole kylläkään kovin ajankohtaista nyt, mutta silti. Mietiskeltävää on, sen verran nämä terveyshommat imee mehut.
sheltit Oma ja Nika
saksanpaimenkoira Vea

Riisis

Riisis
Viestimäärä: 1609

VS: HOLLANNINPAIMENKOIRAT - Tiistaina, 13.05.2014 klo 00:04  
+
0
Mä en itseasiassa ihan tiedä minkä takia muunnosristeytyksiä on niin pitkään katsottu kieroon ulkomailla. :mietiskel: Eikai periaatteessa niitä olla virallisesti vastaan, mutta rivien välistä niihin suhtaudutaan vähän nihkeästi. En tiedä tietenkään koko totuutta, mutta kyllä kaikki suomalaiset kasvattajat, joiden kanssa olen näistä jutuista puhunut, ovat suhtautuneet varovaisen positiivisesti muunnosristeytyksiin. Karkkareiden kohdallahan muunnosristeytys alkaa olla jo pakollinen, koska geenipooli on äärimmäisen suppea ja sukusiitosprosentit ja sukukatokertoimet alkaa pikkuhiljaa olla jo aika kaameaa katsottavaa.

Mä luulen että aika suuri osa suomalaisistakin kasvattajista "pelkää" noissa risteytyksissä mitä sieltä toisen karvamuunnoksen puolelta mahdollisesti sitten tulee sinne oman karvanlaadun puolelle. Kun kaikilla muunnoksilla on kuitenkin omat vitsauksensa, niin ei hirveästi innosta teettää hybridiä, jolla on pahimmassa tapauksessa kilppariongelmia, spondia ja silmäongelmia + jostain sukuhaaran mutkasta mukaan tarttunut epilepsia. Lisäksi kaikki kolme muunnosta eroavat luonnepuolella toisistaan, joten niidenkin "sekoittumista" pelätään. Jos jo nyt pitää olla tarkka oman muunnoksen sisällä tehtävistä yhdistelmistä, niin muunnosristeytyksen tekeminen on vielä tarkempaa, koska sillä risteytyksellä on tarkoitus uudistaa geenipoolia, eikä pelkästään tuottaa kivoja harrastuskoiria ja lisätä määrää. Niiden jälkeläisten tulee myös olla jalostuskamaa ja niiden jälkeläisten and so on.

Mä itse tosiaan olen haaveillut jo pari vuotta lk x kk -muunnosristeytyspennusta, mutta kun sellaista ei nyt tosiaan alkanut kuulumaan, niin kyllästyin odottamaan. Toivottavasti tuo ensi vuodelle suunnitteilla oleva risteytys onnistuu, vaikka itselle ei nyt siitä sitten pentua olekaan tulossa (vaikka kärsinkin kroonisesta karkkarikuumeesta). Itsekin herättelen pieniä toiveita junnun jalostuskäytöstä, etenkin siis muunnosristeytykseen, mutta saas nähdä onko mulla energiaa (tai loppupeleissä edes halua) siihen, jos se käsitellään rodun kotimaassa roturisteytyksenä. Sääli sinänsä, koska turha paperinpyörittely uhkaa nyt rodun elinvoimaisuutta. Sitähän ei varmasti kukaan Suomessa tai Hollannissa halua, mutta minkäs teet...

Kojotei: Jossain viime vuotisessa Holsku-lehdessä oli muistaakseni hieman avattu tätä muunnosristeytyssysteemiä, mutta eipä hajuakaan missä se lehti tällä hetkellä on... Mä en tiedä miten nuo "vääräkarvaiset" rekataan, oman vai vanhemman ilmiasun mukaisesti. Pitää tiedustella asiaa.

Nuo Ykän terveysjutut on kyllä ihan bebusta. :neutral: Toivotaan nyt parasta mahdollista tulosta mitä tässä tilanteessa nyt pystyy olemaan. :paijata:
Lk mäyräkoira -08 &
Kk hollanninpaimenkoira -10
Lk hollanninpaimenkoira -13

kojotei

kojotei
Viestimäärä: 175

VS: HOLLANNINPAIMENKOIRAT - Tiistaina, 13.05.2014 klo 00:51  
+
0
No nyt muistinkin mistä olen näitä karvamuunnosjuttuja lueskellut! Azuricoyotesin eli Sanna Korhosen blogista, ainakin tässä oli yksi postaus aiheesta. Ainakin Sannan edellinen pentue (lk x pk) vaikuttaa tosi lupaavalta, fenotyypiltään lyhytkarvaisia kuten ekassa polvessa tuppaa olemaan joten miellyttää omaa silmääkin. Minä myös toivon, että lk x kk -risteytys onnistuu, ihan mielenkiinnosta haluaisin nähdä millaisilla ominaisuuksilla varustettuja koiria sieltä tulisi ja olisiko niistä hyötyä Suomen karkkareille. Mutta ymmärrän siis todella hyvin tuon varovaisuudenkin, kirjoitit asiasta hyvin.

Minä olen jonkun verran tutkaillut myös Jenkkilän holskukantaa, mutta kaikki ns. järkevämmät eli minun korvaan hyvän kuuloiset yhdistelmät on AKC-rekattuja joten niiden saaminen FCI:hin on aivan törkeän työn takana. Sen kanssa vähän sama kuin noiden muunnosristeytysten kanssa, ei oikein jaksaisi lähteä säätämään minkään paperivuoren kanssa...

Olikohan mulla muuta, no, ainakin se että musta on hauskaa, kun Keski-Euroopassa pentueeseen syntyneet soopeliholskut rekataan maleiksi. :nauru: toki se on ymmärrettävää kun tehdään holsku x mali -risteytyksiä, mutta että holsku x holsku -risteytyksestä syntyneet soopeliholskutkin on maleja. Tämä lähinnä lisäpohdintana siihen, pitäisikö pennut rekata vanhempiensa vai oman karvansa mukaan. Tosin lyhkärisakemannipentueeseen syntyneet pitkissakupennutkin taidetaan vissiin nykyään rekata pitkäkarvaisina?
sheltit Oma ja Nika
saksanpaimenkoira Vea
(Viestiä on muokattu tiistaina, 13.05.2014 klo 00:52)

Piksi

Piksi
Viestimäärä: 685

VS: HOLLANNINPAIMENKOIRAT - Tiistaina, 13.05.2014 klo 09:16  
+
0
Minä kyllä parhaani mukaan kannatan muunnosristeytyksia (tietysti olettaen, että yksilöt on tarkkaan valittuja ja harkittuja). Noista geenipooleista mitään ymmärtämättä, mutta esimerkiksi näiden pitkäturkkien kohdalla alkaa olla tosi paljon koiria, joiden kasvatuksessa ei ole mitään muuta takana kuin se, että tulisi hyviä näyttelykoiria. Ei tosiaan viitsitä kuvata koiria - kun tärkein on että saadaan se pari pentuetta vuodessa ulos jne. Päissä alkaa olla vikaa ja sitten syytellään omistajia, että hei olet pilannut tämän koiran ja niin edelleen. Koiria myydään mentaliteetilla kyllä olet hyvä tyyppi jos käytät näyttelyissä, ei se muu harrastaminen näille pitkätukille sovikaan, ole hyvä. Kohta pitkätukat alkaa muistattaa brindlejä collieita.. Sitten saa ihmetellä, että miksi koirissa on sairaita ja tai kilipäitä. Hieman kärjistäen.

Kuten aiemmin Riisis kirjoitti, niin nämä on rotuna "väliinputoajia", mutta itse näen että nämä pk:t vielä enemmän tavallaan (Ei äkkiseltään tule yhtään kk:ta tai lk:ta mieleen, joka olisi otettu sohvanlämmittimeksi). Kyllä näissäkin harrastuspotentiaalia on, ehkei räjähtävänä saalistusviettinä, mutta on kuitenkin. Tuo omakin - pehmeä kuin mikä ja esimerkiksi ahdistuu heti, jos sitä vaikka ohjaisi istumaan koskemalla takalistoon. Silti näen siinä suurta potentiaalia (ainakin omiin tarkoituksiin) ihan mihin vain. Sillä kuitenkin jossain takaraivossa on se työkoira, joka tekee eikä meinaa. Itse kun vielä oppisi ohjaamaan, eikö pööpöilisi mitä sattuu. :nauru:

Azuricoyotesia pidän kyllä suuressa arvossa. Juurikin terveys ja harrastusominaisuudet, eikä puuhkaturkki, tavoitteena. Läheltä yhden pennun elämää seuraankin ja hyvin lupaavalta vaikuttaa.

kojotei

kojotei
Viestimäärä: 175

VS: HOLLANNINPAIMENKOIRAT - Tiistaina, 13.05.2014 klo 11:15  
+
0
Mäkin olisin voinut olla hyvin kiinnostunut Azuricoyotesin muunnospentueesta, jos olisi ollut pennun paikka auki silloin. Siinä on isänä koira, josta voisin pennun muutenkin ottaa. Ehkä joskus tulevaisuudessa meilläkin on jokin sekakarvainen, ei sitä tiedä!

En nyt kännykällä kirjoittaessa muista puhuinko tästä jo, mutta toivoisin, että jalostukseen käytettäisiin vain terveiksi vanhoinakin kuvattuja, mahdollisimman vanhoja uroksia. Kapea geenipooli toki ottaa tässäkin vastaan, ja esim Ykän isä kyllä oli 8+v ja terve, eikä se mitään estänyt. Mutta noin periaatteessa 2-vuotiaana otetut selkäkuvat ei kerro yhtään mitään siitä, kehittääkö koira vanhempana jonkun selkäongelman. Ykänkin pentueessa kolmella on tullut vaivoja nyt yli 5-vuotiaana, sitä ennen ei mitään. Jotenkin kauhistuttaa, kun yhdistelmissä käytetään niin nuoria uroksia. Nartuilla tulee toki ikäkatto vastaan jossain välissä, mutta uroksilla ei. Eikö missään vain ole terveitä, vanhoja holskupoikia?
sheltit Oma ja Nika
saksanpaimenkoira Vea

Liinuska

Liinuska
Viestimäärä: 1312

VS: HOLLANNINPAIMENKOIRAT - Maanantaina, 02.06.2014 klo 16:08  
+
0
Mites nuo ulkomaantuonnit?

Onko kenelläkään kokemusta ja onko ne nyt sitten sen parempia tai huonompia kuin suomalaisten kasvatit. Ainakin se ns. kasvattajatuki jää saamatta..
Malinois narttu RP Stara s. 9.9.2014 "Tara"

Rottweiler uros Roni s. 1.2.2011 - 1.12.2014

Piksi

Piksi
Viestimäärä: 685

VS: HOLLANNINPAIMENKOIRAT - Maanantaina, 02.06.2014 klo 23:02  
+
0
^ Voihan sen tuonnin puuhata jonkun kasvattajan avustuksella/yhteistyöllä. Heiltä myös saa tietoa joistakin ulkomaisista kasvattajista. Itsellä ainakin mahdollisesti olisi tuonnin kohdalla "tuki" kahdeltakin kasvattajalta, vaikka nykyinen on vain toiselta. Tutustumaan rotuun ja ihmisiin ja luomaan suhteita ;) Monia kasvattajia kiinnostaa uusi veri, eikä välttämättä edes itsekkäissä "käytän" tarkoituksissa, vaan ihan muuten vaan. Minulla on tullut hieman palloteltua päässä tuota tuonti ajatusta ja kyllä minä koiraani hyvälle kasvattajalle lainaisinkin, jos siinä olisi palikat kohdallaan. :hymy:

Paremmuus riippuu. Ihan samoja asioita tulee ottaa huomioon kuin ottaisi koiraa kotimaastakin. Terveys, sukutaulut yms yms. Muualla terveystutkimuksia ei tehdä niin paljoa, esimerkiksi kilppareita ei taideta joka maasa pahemmin miltään roduilta testailla. Olen myös kuullut, että esimerkiksi Hollannissa ei ole niin "tiukka" linja kuvien suhteen. Joillakin on siellä lonkat olleet A:ta ja B:tä, täällä huonompaa.

Sitten myös se, että mihin se kasvattaja tähtää. Näyttöön, käyttöön vai molempiin.

kojotei

kojotei
Viestimäärä: 175

VS: HOLLANNINPAIMENKOIRAT - Maanantaina, 09.06.2014 klo 20:51  
+
0


Täällä porskutellaan vielä menemään. Uusissa röntgeneissä sekä magneettikuvissa käyty, mitään kamalan vakavaa ei löytynyt. Fyssarilla ja hierojalla käydään, uimista ja normilenkkejä mennään, voinnin mukaan. Kaikki treenit on tauolla.

Minä olen noita ulkomaantuonteja mietiskellyt aika paljonkin, enkä vielä tiedä mihin lopputulemaan olen tullut. :nauru: olen kyllä ollut yhteyksissäkin ulkomaalaisiin kasvattajiin. Eli voi hyvin olla, että seuraava koira on jostain muualta kuin Suomesta. Ulkomaisissa koirissa on se huono puoli, ettei niitä paljoakaan kuvailla vanhempana - mutta eipä kuvailla Suomessakaan. Toki käytössä olevasta koirasta näkyy mahdolliset ongelmat (selkä, kyynärät, lonkat) paljon herkemmin kuin kotikoiralla. Aika kaksipiippuinen juttu, riippuu tosiaan hyvin pitkälti siitä minkälaista koiraa on hakemassa. Kuten Piksi tuossa yllä sanoikin.

Suomeen on kyllä viime aikoina tuotu aika mielenkiintoisia koiria ulkomailta, seurailen niitä suurella mielenkiinnolla.
sheltit Oma ja Nika
saksanpaimenkoira Vea

oonaa

oonaa
Viestimäärä: 3

VS: HOLLANNINPAIMENKOIRAT - Maanantaina, 11.08.2014 klo 13:24  
+
0
Myydännkö holskuja nykyään ollenkaan ns. koti koiriksi ? Kun holskut kiinnostais , mutta en tahtoisi välttämättä harrastaa mitään erityisempää.
-Eurasier Takku
-kissat Minni&Töpö

Riisis

Riisis
Viestimäärä: 1609

VS: HOLLANNINPAIMENKOIRAT - Maanantaina, 11.08.2014 klo 16:30  
+
0
^Myydään ja ei myydä, riippuu kasvattajasta (ja karvanlaadusta). Varmaan pitkäkarvaisen saatkin helposti ns. kotikoiraksi.

Mikä holskussa sinua kiinnostaa?
Lk mäyräkoira -08 &
Kk hollanninpaimenkoira -10
Lk hollanninpaimenkoira -13

Piksi

Piksi
Viestimäärä: 685

VS: HOLLANNINPAIMENKOIRAT - Sunnuntaina, 17.08.2014 klo 14:06  
+
0
Luonnetesti käyty, huhhuh kun jännitti!
I Toimintakyky +1 kohtuullinen
II Terävyys +1 pieni ilman jäljelle jäävää hyökkäyshalua
III Puolustushalu +1 pieni
IV Taistelutahto -1 pieni
V Hermorakenne +1 hieman rauhaton
VI Temperamentti +2 kohtuullisen vilkas
VII Kovuus +1 hieman pehmeä
VIII Luoksepäästävyys +2a luoksepäästävä, aavistuksen pidättyväinen
Laukauspelottomuus +++ Laukausvarma
110 p, hyväksytty

Onkohan missään mitään yhteenvetoa, että mitä holskut keskimäärin on?

Riisis

Riisis
Viestimäärä: 1609

VS: HOLLANNINPAIMENKOIRAT - Sunnuntaina, 17.08.2014 klo 20:36  
+
0
^Onnea hyväksytystä luonnetestistä! :hymy:

Holskuyhdistyksen JTO-esityksestä löytyy jonkinnäköinen kaavio kunkin karvalaadun osa-alueista.

Meillä odotellaan ensimmäisiä juoksuja kohta alkavaksi. Kaikilla siskoilla on jo juoksut alkaneet ja osalla loppuneet, mutta tämä meidän neiti vielä antaa odottaa... Käytös on muuttunut tässä parin viime viikon aikana hieman oikukkaaksi, mutta se voi johtua myös siitä että hellejakson aikana ainoa liikunta käytännössä oli uiminen, eikä se ilmeisesti väsytä yhtä paljon kuin metsässä päättömänä kirmaaminen.

Ja uiminen näyttäisi jatkuvan vielä jonkin aikaa, koska ollaan käyty huonolla menestyksellä meidän lenkkimetsissä. "Kesätauon" aikana meidän lenkkipolulle oli ilmestynyt maa-ampiaispesä ja nyt en uskalla mennä enää takaisin sinne, koska en muista missä kohtaa se pesä oli. Ja koska metsä kasvaa vielä ihmisen korkuista heinää, ei oikein huvita poiketa hyvin tallatulta polulta. Lisäksi metsä kuhisee hirviä ja kauriita/peuroja. Karkkari pari päivää sitten lähtikin jo kerran tuoreen hajun perään. Onneksi sain karjumalla takaisin. Yleensä noista hirvieläimistä tekee havaintoja vain iltaisin, mutta me oltiin metsässä jo iltapäivällä, jota olen pitänyt turvallisena aikana pitää koiria vapaana. Toivottavasti lähtisivät hirvestyksen alettua muualle (aiemmin ovatkin), niin ei tarvi alkaa lenkkeilemään hihnassa. :nauru:
Lk mäyräkoira -08 &
Kk hollanninpaimenkoira -10
Lk hollanninpaimenkoira -13

Sowa

Sowa
Viestimäärä: 1

VS: HOLLANNINPAIMENKOIRAT - Tiistaina, 02.09.2014 klo 20:31  
+
0
Täällä haaveillaan lk hollanninpaimenkoirasta.
Vuosi tässä ollaan rodusta otettu selvää ja elokuussa tuli erkkareissa pyörähdettyä ja tavattua monta upeaa holskupersoonaa :) Paimenkoirista löytyy kokemusta ja kova hinku olisi päästä tavoitteellisesti harrastamaan, toki koiran ehdoilla. Ensivuonna aukeaa koiran paikka huushollissa ja jännityksellä odotetaan saadaanko meille omaa raitapaitaa vielä ensivuonna.

kojotei

kojotei
Viestimäärä: 175

VS: HOLLANNINPAIMENKOIRAT - Tiistaina, 30.09.2014 klo 16:17  
+
0
Täytyy käväistä täälläkin hehkuttamassa, että säännöllinen hieronta on auttanut ja Ykä on nyt aivan tolkuttoman paljon paremmassa kuosissa kuin alkukesästä! :jjei: Selän rakenteen vuoksi se menee jumiin niin saamarin helposti että on pakko varmaan hierotuttaa sitä kolmen viikon välein koko sen loppuikä, mutta se on pieni vaiva kun ottaa huomioon millainen hyöty hieronnasta on.

Treenejäkin ollaan vedetty ja itse asiassa kolmien rally-toko -kisojen tuloksena Ykästä tuli Suomen eka lyhkäriholsku, joka sai virallisen RTK1-tunnuksen! Nyt vaan kohti ylempiä luokkia. Tokohommia katsellaan kun katsellaan, hakua ollaan treenattu ahkerasti ja se on Ykän lempipuuhaa ikinä. Hyvin menee siis!

Onnea Piksille läpi menneestä luonnetestistä, ja Sowalle tervetuloa tänne hullujen holskuihmisten kerhoon. :nauru:
sheltit Oma ja Nika
saksanpaimenkoira Vea

Riisis

Riisis
Viestimäärä: 1609

VS: HOLLANNINPAIMENKOIRAT - Keskiviikkona, 01.10.2014 klo 00:02  
+
0
^Ihana kuulla, että Ykän tilanne on parantunut. :hymy: Ja isot onnittelut koularista. :jjei:

Ja sowalle tervetuloa kerhoon! :nauru:
Lk mäyräkoira -08 &
Kk hollanninpaimenkoira -10
Lk hollanninpaimenkoira -13

norah

norah
Viestimäärä: 864

VS: HOLLANNINPAIMENKOIRAT - Maanantaina, 26.01.2015 klo 19:53  
+
0
Turku KV:ssä oli belgikehän vierellä mies kahden lk holskun kanssa ja oli ne vaan hienoja. Saanhan jo haaveilla, vaikka toi penne on vasta 4kk :shifty:
Belgianpaimenkoira tervueren Mutka s. 8/12
Belgianpaimenkoira groenendael Moto s. 2/17
† Belgianpaimenkoira groenendael Meeko 9/14 - 4/2022

  Siirry sivulle: 1 ... 11 12 13 ... 15
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28211
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6341
Viestejä yhteensä545735
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään2
Viestejä kirjoitettu tänään6
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265871
(Tilastot päivitetty viimeksi 04.05.2024 klo 23:45)