Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KOIRARODUT - Keskiviikkona, 25.08.2010 klo 13:30

Hollanninpaimenkoirat

Siirry sivulle: 1 ... 5 6 7 ... 15

rriiks

rriiks
Viestimäärä: 68

VS: HOLLANNINPAIMENKOIRAT - Sunnuntaina, 15.01.2012 klo 22:30  
+
0
Heh, hupaisaa että lisäkseni toinenkin kooikeri-ihminen seurailee tätä palstaa... :nauru:
Kooikerhondje Dina s. 4.3.2010

Jemima

Jemima
Viestimäärä: 860

VS: HOLLANNINPAIMENKOIRAT - Maanantaina, 16.01.2012 klo 22:46  
+
0
Kiitos Riisis kommenteista, kyllä mä ehkä sitten jotain tiedän tästä rodusta kun aika tutulta kuulosti. Meidän agiryhmässä oli yksi karkkari, mutta muuten mun holskukokemukset perustuu vaan näyttelyissä näkemiseen ja netistä lukemiseen. On holskuissa tiettyjä ominaisuuksia mitkä ei niin miellytä, mutta niin se taitaa olla joka rodussa.

Rriiks :nauru: Ehkäpä nämä rodut sitten on vähän samankaltaisia, tai musta ainakin on paljon samoja piirteitä. Jos kerran samoista roduista tykkää samat ihmiset :hymy:

Osaako joku sanoa paljonko pk holskuilla on aktiivisia kasvattajia Suomessa tällä hetkellä, ei ilmeisesti kovin montaa? Onko kasvattajilla selkeästi eri painotuksia harrastuksien tai rodun tyypin suhteen vai onko rotu yleisesti hyvin tasaista ominaisuuksiltaan?

kojotei

kojotei
Viestimäärä: 175

VS: HOLLANNINPAIMENKOIRAT - Torstaina, 16.02.2012 klo 18:16  
+
0
Onpa päässyt holskutopic putoamaan alas, täytyy korjata asia! Meillä ei tällä hetkellä ole ryhmätreenejä, mutta puuhaillaan muuta. Kicksparkkailu on sekä omistajan että koirain mielestä aivan parasta. Uusi shelttikin saapui laumanjatkeeksi, ja hyvin menee.











Lisäksi tuosta voi katsella viime syksyisiä luonnetestivideoita, en niitä tainnut viimeksi linkittää:

Leikki, osa 1/2: http://www.youtube.com/watch?v=opNcU1noS-I
Leikki, osa 2/2: http://www.youtube.com/watch?v=0KNn0TQtWqc
Kelkka: http://www.youtube.com/watch?v=1ISOtw41FK4
Lauman uhkaaminen: http://www.youtube.com/watch?v=6R8Z77i7-hw
Haalari ja tynnyri: http://www.youtube.com/watch?v=IkTGFUZm9pc
sheltit Oma ja Nika
saksanpaimenkoira Vea

Riisis

Riisis
Viestimäärä: 1609

VS: HOLLANNINPAIMENKOIRAT - Lauantaina, 18.02.2012 klo 23:44  
+
0
^Ykä on niin komea! :hymy:

Täällä odotellaan hakuilujen alkamista. Huomenna olisi tarkoitus mennä tekemään vähän ilmaisutreeniä. Saas nähdä miten onnistuu kahden kuukauden totaalisen tauon jälkeen. En yhtään ihmettelisi, vaikka pitäisi palata takaisin alkeisiin. Roope on viime aikoina onnistunut tyhjentämään aivonsa kaikista opetetuista asioista, joita ei harjoitella öbaut päivittäin. Ehkä se on vain tämä ikä... :roll:

Meillä on tavoitteena osallistua ensimmäiseen tokokokeeseen kesällä, mutta musta on viime aikoina alkanut tuntumaan siltä, että kokeet siirtyy ainakin syksyyn asti. Ollaan viime syksystä lähtien tehty ihan hirveästi tottista (koira saanut käytännössä kaiken ruokansa tottistelulla + lenkillä palkkana hyvästä käytöksestä), jonka myötä koiran into pääsi lässähtämään. Luulisi nälän ruokkivan motivaatiota, mutta ilmeisesti Roope ei sitten ihan niin ahne koira olekaan. Nyt ollaan otettu vähän iisimmin ja motivaatio tekee paluutaan. Tänään tehtiin niin hyvällä vireellä seuruuta, että yllätyin vähän itsekin. Palkaksi sai riehua grippihihnan kanssa. Se on Roopen mielestä maailman kivointa.

Roope koeajoi uuden Wubban pari viikkoa sitten:






Mulla on koko ajan kauhea pentukuume. Olen suunnitellut alustavasti, että meille tepastelee lyhytkarvainen narttu muutaman vuoden kuluttua. Mietinnässä on myös muita rotuja, mutta kun holskut on vaan jotenkin niin... noh, holskuja. Odotan sormet syyhyten sellaista timanttista yhdistelmää, josta tulee semmoinen "pakko saada"-fiilis.
Lk mäyräkoira -08 &
Kk hollanninpaimenkoira -10
Lk hollanninpaimenkoira -13

kojotei

kojotei
Viestimäärä: 175

VS: HOLLANNINPAIMENKOIRAT - Maanantaina, 20.02.2012 klo 18:56  
+
0
Kiitos kehuista, se on kyllä aikamoinen. :aurinko: meitä koetettiin houkutella hakukisoihin kesäkuuksi, mutta hakua on treenattu viimeksi viime vuonna ja silloinkin jäätiin vielä irtorullailuun... lisäksi vinoestenouto ja metrinen hyppynouto eivät ole vielä lainkaan varmoja, vaikka mielellään tuo kiipeää ja hyppiikin. Jahka lumet sulavat, pitäisi käydä lähikentällä noita treenaamassa. Katsellaan. Tokon VOI-luokkaan jopa voisinkin tuon ilmoittaa, vaikka tokokin on ollut pitkän aikaa talvitauolla. Jos sen ykkösen sieltä saisi joskus napattua!

Mulla on onneksi sen verran paljon tekemistä vielä tuon yhden holskun kanssa, ettei ihan hirveää pentukuumetta ole päässyt syntymään. Asiaa kyllä saattaa auttaa mm. tuo äskettäin aikuisena sijoitukseen tullut shelttikin - ei viitsi ottaa montaa uutta koiraa samalla ovenavauksella. Lisäksi mulla on vähän se periaate, että treenaan ensin Ykän kanssa niin pitkälle kuin sen jaksan viedä (= ainaskin TK4) ennen kuin edes mietin penskaa. Mutta kyllä se tulee lyhkäriholsku olemaan, ehdottomasti.
sheltit Oma ja Nika
saksanpaimenkoira Vea

Riisis

Riisis
Viestimäärä: 1609

VS: HOLLANNINPAIMENKOIRAT - Keskiviikkona, 22.02.2012 klo 10:58  
+
0
Meillä meni viikonlopun ilmaisutreenit paljon paremmin kuin odotin. Roope oli ihan superinnoissaan ja näytti kovasti nauttivan, kun pääsi töihin ja tunsi itsensä tärkeäksi. :nauru: Osasi jopa hienosti suunnistaa piilossa olleen maalimiehen luokse, vaikka aiemmin on saanut ääniapuja. Tosin viime kausi vietettiin oikeastaan kokonaan metsässä ja nyt oltiin kentällä, joten oli paljon helpompi treeni kuin aikaisemmin. Otettiin treenit videolle, jonka itseasiassa linkkasin tuonne PK-lajit topiciin.

Mä pyrin myös etenemään Roopen kanssa mahdollisimman pitkälle ennen seuraavaa penneliä. Meidän tapauksessa mahdollisimman pitkälle tarkoittaa TK2- ja HK1-koulareita. Jos hyvin menee, niin HK2. Mut aloitetaan nyt ensin sillä, että saadaan tokon alokkaasta edes tulos ja BH plakkariin. Sekin lienee jo saavutus, kun ohjaaja potee aivan naurettavan suurta esiintymiskammoa. :D

Meillä on vielä paljon töitä, että löydetään yhteinen sävel ja saadaan yhteistyö pelaamaan. Opettelen vielä tuntemaan tuota koiraa ja nyt kun sillä on joku ihmeen nöyristelykausi meneillään, niin jatkuvasti joutuu pohtimaan suhdettaan koiraan. Toivottavasti saisi herneensä nopeasti paikoilleen.
Lk mäyräkoira -08 &
Kk hollanninpaimenkoira -10
Lk hollanninpaimenkoira -13

kojotei

kojotei
Viestimäärä: 175

VS: HOLLANNINPAIMENKOIRAT - Keskiviikkona, 22.02.2012 klo 20:18  
+
0
Meillä alkaa nyt, kolmivuotiaana, olla järki suurin piirtein paikoillaan. Ekat puolitoista vuotta oli kyllä välillä sellaista hullunmyllyä, että tarvitsen vielä pari vuotta ennen kuin unohdan sen ja otan toisen holskun. :nauru: tottahan toki meillä on vieläkin kaikenlaista kesken, mm. koirien ohitukset eivät onnistu kunnolla jos koko lauma on mukana, yksin menee useimmiten ihan ok. Tokon VOI-liikkeet ovat kasassa, mutta treenailut on, kuten sanottu, olleet talvitauolla. Välillä otettu jotain pientä toki, ja tänäänkin muisteltiin tunnaria - meni ihan hyvin. Patukkaakin vilautin pitkästä aikaa, kun otin olkkariseuruutusta, ja kyllä syttyi silmiin sama palo kuin aina ennenkin.

Minä ostin muuten viimein tuolle raidalliselle repun! Aikoinaan oli joku huonosti selkään istuva, mutta heitin sen pois ja sain vasta nyt ostettua uuden. Eipä tuo ole siitä moksiskaan. Aloitellaan pienemmillä painoilla ja lisätään hiljalleen. Toisella sheltilläkin on reppu, tuli aikuisena meille melkoisena luikerona, eli lihaksia kasvatellaan. Toisekseen ostin myös tuhlailuvimmassani pulkan, jota kaikki ovat vuorollaan vetäneet reppupainolla. Shelttivaljakko on ollut aika mahtava näky, ja herättänyt paljon ihailua kadulla. :peukku: Nika kun vielä vetää niin tolkuttomalla raivolla, että siinä jää huskytkin kakkoseksi. Ykä ei ole oikein pulkasta innostunut, kun se meinaa tulla kintuille, mutta pidemmällä vetoliinalla vetää kyllä ihan ok. Potkukelkkailu ja pyöräily ovat siitä kivempia, että siinä voi itse olla painona ja samalla ohjailla. Pulkkaan tarvitsisi aisat, joita meillä ei siis vielä ole.

Mulla esiintymiskammo karisi aika hyvin silloin, kun kävin parissa möllitokossa Ykän ollessa 11kk - joo, kyllähän se osasi, mutta juoksi myös välillä ihan mihin sattuu, pari kertaa kehän ulkopuolellekin. :enkeli: ja kun silti saatiin kehuja, että käsissä on todella hyvä koira, saatiin motivaatiota jatkoon. Vaikkakin BH meni jossain ihme sumussa silti...
sheltit Oma ja Nika
saksanpaimenkoira Vea

kojotei

kojotei
Viestimäärä: 175

VS: HOLLANNINPAIMENKOIRAT - Perjantaina, 09.03.2012 klo 00:51  
+
0
Pakko jakaa pari kuvaa toissapäivältä, kun oli niin törkeän hyvä ilma ja tuli niin törkeän hienoja kuvia :nauru:




Ryhmä Rämä
sheltit Oma ja Nika
saksanpaimenkoira Vea

Riisis

Riisis
Viestimäärä: 1609

VS: HOLLANNINPAIMENKOIRAT - Lauantaina, 10.03.2012 klo 00:02  
+
0
^Mä en vaan saa tarpeekseni tuosta Ykästä. Siinä on niin hienon näkönen koira, että! :love:

Pitäisi varmaan itsekin jaksaa raahautua kameran kanssa ulkoilmaan. En ole pitkään aikaan jaksanut kuvailla koiria kuin kännykän kameralla. Pitäisi käydä joku päivä jäällä, että saisi hienoja juoksukuvia.

Roope on ihan pöljänä lumesta. Kierii ihan hirveän paljon hangessa ja nyt kun siihen on tullut kova kuori, niin tykkää sitä paukuttaa tassuilla rikki. Sen jälkeen heitetään kuperkeikka rikottuun hankeen ja aletaan pyöriä vimmatusti kuin epilepsiakohtauksen saaneena.

En tiedä mahtaako kieriä niin paljon sen takia, kun karva alkaa olla nyppimiskunnossa ja saattaa jo tuntua tukalalta. Furminoin Roopea jo viime sunnuntaina ja helvata sitä karvan määrää! Jos huhtikuun alussa vetäisin koko karvan alas, kun kovimmat pakkaskelit on jo takanapäin. Tekisi mieli jättää sille keesi selän päälle. Viime kesänä nypin sen kolmessa vaiheessa, eli kummatkin kyljet erikseen ja lopuksi selkä. Inspiraation hetkellisen puuttumisen vuoksi koira kulki viikon verran keesin kanssa. :nauru:

Yritän saada meidät ilmoitettua keväällä pidettävälle BH-/tottiskurssille. Jos sitä siellä saisi hyviä neuvoja tuon otuksen kanssa treenaamiseen. Parin viikon päästä mennään Holskuyhdistyksen viettitestauspäivään. Hieman pelottaa minkälaista palautetta ne siellä mulle antaa. Toivottavasti en ole koiraa ihan kokonaan saanut pilattua. :shifty: Lisäksi hakutreenit alkaa vanhan ryhmän kanssa taas ensi kuussa ja sitten menen vielä paikallisen mäykkykerhon tokotreeneihin tuon raitaisen kanssa harjoittelemaan häiriössä treenaamista. Innolla odotan ohjattuja treenejä, kun viimeiset kolme kuukautta ollaan puuhailtu melkein vaan kahdestaan.
Lk mäyräkoira -08 &
Kk hollanninpaimenkoira -10
Lk hollanninpaimenkoira -13
(Viestiä on muokattu lauantaina, 10.03.2012 klo 00:03)

kojotei

kojotei
Viestimäärä: 175

VS: HOLLANNINPAIMENKOIRAT - Lauantaina, 10.03.2012 klo 01:26  
+
0
Heh, onhan se välillä aika ylvään näköinen, suurimman osan aikaa näyttää todella pöntöltä. :nauru: mutta kiitos kehuista, niitä on aina mukava saada!

Karkkarit ovat kyllä omaan silmään ihan pirun nättejä silloin, kun ne on vasta nypitty. Toisaalta niin kaikki nypittävät rodut ovat; siksi en voisi enää ottaa trimmattavaa rotua. Porukoiden norwichin kanssa eläneenä tiedän, että se jotenkin pääsee (ainakin näissä käsissä :shifty:) levähtämään siten, että puolen vuoden välein huomaa koiran näyttävän risukasalta. Keesillinen karkkari oli varmasti loistava näky. :cool:

Meilläkin on tosiaan talven ajan ollut treenitaukoa. Katsotaan jahka ulkona pidettävät tokoryhmätreenit taas alkavat; meillä on tuttu kouluttaja, jonka luona ollaan käyty pennusta lähtien. Sama kouluttaja veti meille syksyllä myös hakutreenejä, ehkä niitäkin taas jahka lumet sulavat. Täytyy myöntää ettei olla juuri tokoon päin vilkaistu moneen kuukauteen. :shifty:
Ja en usko, että olet Roopea onnistunut mitenkään pilaamaan, eiköhän se näytä testipäivänä kyntensä!
sheltit Oma ja Nika
saksanpaimenkoira Vea

Diltsi

Diltsi
Viestimäärä: 465

VS: HOLLANNINPAIMENKOIRAT - Perjantaina, 16.03.2012 klo 19:48  
+
0
Meille sit muutti lk holsku uros tänään :hymy: Vauhtia ja vaarallisia tilanteita jo riittämiin, ei ole ollu vieraskoree pikku jätkä:peukku:

Riisis

Riisis
Viestimäärä: 1609

VS: HOLLANNINPAIMENKOIRAT - Perjantaina, 16.03.2012 klo 20:58  
+
0
^Kuva ois kiva. :wink: Kenestäs on virallisemmin kyse?

Roopelle on syntymässä sisko- ja velipuolia tässä ihan lähiaikoina ja kasvattaja vihjaili, että pieni karkkarinpentu voisi olla lääke mun pentukuumeeseen... Mä haluun!! :shifty:
Lk mäyräkoira -08 &
Kk hollanninpaimenkoira -10
Lk hollanninpaimenkoira -13

Diltsi

Diltsi
Viestimäärä: 465

VS: HOLLANNINPAIMENKOIRAT - Lauantaina, 17.03.2012 klo 10:15  
+
0
Schwungvoll onpi tämä jätkä

Astro

Minä olin siinä mielessä hyvin etuoikeutettu että sain seurata näitä kakaroita syntymästä lähtien ja olin tekemässä pentutestiä :hymy:

Diltsi

Diltsi
Viestimäärä: 465

VS: HOLLANNINPAIMENKOIRAT - Lauantaina, 17.03.2012 klo 10:18  
+
0

Diltsi kirjoitti:

Schwungvoll onpi tämä jätkä

Astro

Minä olin siinä mielessä hyvin etuoikeutettu että sain seurata näitä kakaroita syntymästä lähtien ja olin tekemässä pentutestiä :hymy:


Ja pentueen emää olen seurannut kakarasta lähtien.

Holsku on sinänsä kuitenkin vielä " vieras " rotu, kun omissa käsissä ei ole ollut, saa nähä miten istuu, vannoutunut saksanpaimenkoira ihminen kun kuitenkin olen ollut ja olen

kojotei

kojotei
Viestimäärä: 175

VS: HOLLANNINPAIMENKOIRAT - Lauantaina, 17.03.2012 klo 12:19  
+
0
Paljon onnea uudesta perheenjäsenestä! Ja tuo on kyllä erittäin hienoa, että olet ollut noinkin paljon tekemisissä pentueen ja emän kanssa; siitä luulisi saavan jo melko hyvän käsityksen siitä, millainen koira pennusta kasvaa. Ja ne holskut ovat aika salakavalia, jos et ole varovainen, siinä saattaa hyvinkin vannoutunut ihminen muuttua äkkiä holskuihmiseksi. :nauru:

Kuten todettua, meillä toisen holskun ottaminen ei ole ajankohtaista vielä aikoihin. Mutta kyllä sitä aina välillä tulee kyseltyä kasvattajalta, että millaisia yhdistelmiä olisi tiedossa :shifty:

Viimeisimpien treenailujen mukaan Ykällä on kuin onkin vielä pääkopassa tallessa tokon VOI-liikkeet, piiiiiiitkästä treenitauosta huolimatta. :aurinko: eli kohti kokeita viimeistään huhtikuun loppuun mennessä, sanokaa minun sanoneen!
sheltit Oma ja Nika
saksanpaimenkoira Vea

Riisis

Riisis
Viestimäärä: 1609

VS: HOLLANNINPAIMENKOIRAT - Sunnuntaina, 18.03.2012 klo 21:12  
+
0
^^^Onpas siellä vakavan näköinen pikkuhiiwiö! :love:

Mä kävin pitkästä aikaa Roopen kanssa tottiskentällä, tosin ihan kahdestaan. Niin tahmeeta meininkiä seuruissa, että teki mieli käydä hakkaamassa (omaa) päätä niihin kentän laidalla kasvaviin puihin. Päätin kuitenkin viedä Roopen kanssa koko BH:n seuraamiskaavion läpi ja katsoa mitä tapahtuu, kun koiraa alkaa kyllästyttämään. Jotenkin kummassa se loppua kohti alkoi taas tekemään paremmin ja kontaktikin pysyi, vaikka vire oli mallia matkalaukku. Kerran kyllä jouduin antamaan palautteen, että "Nyt perskules rakki, keskity!". Tein kaavion jälkeen vielä parit käännökset, sekä liikkeestä seisomisen ja maahanmenot tokon idarin tyylisesti ja ne meni oikeastaan aikas hyvin.

Luoksetulokin oli ihan kiva, mutta ärsyttää, kun sekin piti tehdä kahteen kertaan, kun ensimmäisellä kerralla Roope suvereenisti törmäsi muhun, kun ei löytänyt jarruja ajoissa. Toinen meni sitten jo hyvin.

Hyvänä päivänä voitaisiin jopa selvitä tokon alokkaasta, mutta kun noita tahmapäiviä tulee edelleen liian usein, joten mä alan olla jo hieman epätoivoinen. Kunpa löytäisin Roopesta sen viettihyrränapin, niin vääntäisin sitä pikkuisen isommalle. Paljon ollaan edistytty siitä mitä meininki oli joku puoli vuotta sitten, mutta vielä toivoisin lisää paukkuja.

//Muoks. typoja...
Lk mäyräkoira -08 &
Kk hollanninpaimenkoira -10
Lk hollanninpaimenkoira -13
(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 18.03.2012 klo 23:15)

Diltsi

Diltsi
Viestimäärä: 465

VS: HOLLANNINPAIMENKOIRAT - Sunnuntaina, 18.03.2012 klo 22:52  
+
0
Kiittää :hymy:

Me käytiin jo ekat ja tokat rättileikit kentällä

Astro saalistaa

Ihan kohtuu kiva saalis pennulla, ja roikkuuhan tuo jo lahkeessakin, äsken jo piti antaa vahvistus sukan muodossa kun villasukkaa niin topakasti rettuutti emännän jalasta :hymy:

Toivottavasti sitä saalista olisi sen verran että pystyy tottista rakentamaan kunnolla ja kestää minun vaatimisen.Tosin tässä on myös minulla ohjaajana kasvun ja kehityksen paikka kun tod.näk. on erityyppinen kuin aijemmat koirat.

Alerte

Alerte
Viestimäärä: 3393

VS: HOLLANNINPAIMENKOIRAT - Tiistaina, 20.03.2012 klo 01:57  
+
0
Mä olen jälleen ihan lääpälläni holskuihin, vaikka päätin jo, ettei varmasti tule, kun on niin epävarma elikko. :nauru: Olen kuitenkin viime aikoina jutellut holskuihmisille, joten katsotaan, mitä tästä seuraa.. Holskuja olen kuitenkin vuosia aina ihaillut, ja viimeksikin meinasin hankkia sellaisen mudin sijasta. Koiranhankinta siis ajankohtainen ensi vuonna.
uudelleenbrittiläistynyt mudisti/corgisti

Suden Sade
(Viestiä on muokattu tiistaina, 20.03.2012 klo 01:57)

kojotei

kojotei
Viestimäärä: 175

VS: HOLLANNINPAIMENKOIRAT - Keskiviikkona, 21.03.2012 klo 13:16  
+
0
Menin sitten jonkun aivopierun seurauksena ilmoittautumaan kesäkuun hakukisoihin. :eek: lisäksi olisi huhtikuun loppupuolella tarkoitus päästä VOI-kokeisiin. No, hakutreenit alkavat jahka maasto sulaa sellaiseksi, että siellä viitsii rämpiä. Joulukuussa vielä irtorullailtiin, nyt pitäisi kolmen kuukauden aikana päästä siitä eteenpäin. Lisäksi koira on vähän paukkuarka eikä pk-noudot ja eteenlähetys ole vielä ihan täysin hanskassa, mutta onhan tässä aikaa... joka tapauksessa mennään kokeisiin kokeilemaan. Oishan se koulari kiva, mutta ei tässä hirveän tiukkapipoisia olla. :nauru:

Pistä vaan Notte kysellen, jos jotain kysymyksiä ilmenee!
sheltit Oma ja Nika
saksanpaimenkoira Vea

Alerte

Alerte
Viestimäärä: 3393

VS: HOLLANNINPAIMENKOIRAT - Keskiviikkona, 21.03.2012 klo 16:24  
+
0
^ Jos holskupalstaa seuraa, mä aloitin vasta Keskustelua holskuista -osioon varsin kattavan kyselyaiheen. :wink:
uudelleenbrittiläistynyt mudisti/corgisti

Suden Sade

  Siirry sivulle: 1 ... 5 6 7 ... 15
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28186
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6331
Viestejä yhteensä545690
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265843
(Tilastot päivitetty viimeksi 26.04.2024 klo 05:45)