Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KOIRARODUT - Tiistaina, 07.06.2011 klo 08:26

Labradorinnoutajat - osa 2

Siirry sivulle: 1 ... 18 19 20 ... 50

Eldarwen

Eldarwen
Viestimäärä: 2007

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 2 - Lauantaina, 23.07.2011 klo 15:48  
+
0
Bailey on vasta nyt lähiaikoina alkanut nostaa jalkaa. Ja ikää löytyy se 1,5-vuotta. :hymy: Vielä on vähän haparoivaa ja meinaa tasapaino lähteä.

Nyt näyttää kyllä vahvasti siltä että tää pentu on jo valmiiks sisäsiisti. Ei vieläkään oo mitään tehnyt vaan pidättelee siihen asti että pääsee pihalle. No, en valita! :nauru:

Birdie

Birdie
Viestimäärä: 1184

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 2 - Lauantaina, 23.07.2011 klo 16:55  
+
0
Ööö.. onks Bailey poika? :mietiskel: Luulin että se on tyttö! :D

Tultiin meidän toiselta toko tunnilta. On tää toko aika hauskaa, ajattelin että on varmaa tylsää. On mami ylpeä Mooseksesta kun se jaksaa keskittyä. Tai sit sillä vaan oli niin nälkä. Annoin sille tunnin aikana sen päiväruuan. Ei oo meillä varaa antaa lihapullia, maksamakkaraa tai nakkeja.

Eks pentuagilityn saanut aloittaa 6kk iässä? Missä ei harjoitella vielä hyppimistä? Luuletteko että niinkin nuoren olis vielä hyvä aloittaa? Oon vaan kaikilta saanut sellasta palautetta että ei se agility oo tän rodun harrastus. Ei me mitää suomenmestaruutta olla havittelemassakaan, kuhan vaan kivaa harrastusta mulle ja Moosekselle. Kyl sitä on kova hinku kokeilla vaikka mitä kurssia!
Follies Neville
09.03.2011

Eldarwen

Eldarwen
Viestimäärä: 2007

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 2 - Lauantaina, 23.07.2011 klo 17:03  
+
0
^Juu, Bailey on poika. :nauru: Nimi hämää helposti, se tosiaan on sekä pojan että tytön nimi. Ja myös sukunimi.

eepi78

eepi78
Viestimäärä: 5693

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 2 - Lauantaina, 23.07.2011 klo 17:46  
+
0
Onkohan se ihaan tuhoon tuomittu jos mäkin otan toisen uroksen? Meinaan vaan että Taavihan ei tuu aikuisten urosten kanssa toimeen, mutta tuttujen kanssa tulee kyllä, eli tuskinpa tulis pahoja riitoja aikuisena jos ois toinen uros. Kaks kasvattajaa on meinaan suositellut toista urosta nartun sijaan. Nartulle ois vaan niin hyvä nimi valmiina, mut niin on kyllä uroksellekin jos vaan kehtaan antaa :nauru:
Ei kai tuo alkais tappelee jos pennusta asti tuntis, nytkin sillä on yks koirakaveri, uros hoffi jonka on tuntenut pennusta asti ja näkevät pari kertaa vuodessa nykyään kun kaveri asuu Oulussa. Joka kerta silti kumpikin muistaa toisensa ja kertaakaan ei oo minkään sortin tappelun tynkää tullut vaikka molemmat on herkkiä rähähtämään ja tappelemaan aikuisten urosten kanssa muuten.
Kotona labradorinnoutaja Taavi (27.3.2006) ja Aapo (22.5.2012), marsut Toivo, Vertti, Vilja sekä Illusia sekä kääpiöhamsteri talvikko Myy.

Birdie

Birdie
Viestimäärä: 1184

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 2 - Lauantaina, 23.07.2011 klo 18:36  
+
0
Vaikee kuvitella että Taavi alkais pennun kanssa tappelemaan, olis se uros tai naaras. Mitä nimiä sulla olis mielessä? :) Ihan uteliaisuuttani kysyn.

Mä kävin äskön hakemassa mun veljen bulldogit hoitoon. Nää on kerran ennen tavannut eikä mennyt niin hyvin kun Charlie (englannin bulldoggi) hypppäs koko ajan Mooseksen selkään. Ja jostain syystä Mooses räksytti koko ajan Brunolle (ranskanbulldoggi). Nää on nyt täällä ainakin yhden yön. Saa nähdä mitä tapahtuu. Nyt on ollu ihan nätisti. Vähän pitää Moosesta välillä komentaa kun meinaa rupee räksyttää. Olis kiva että tulis toimeen kaikki urokset kun kuitenkin usein nään mun veljeä niin sais koiratkin aina kulkea mukana.

Säälittää niin nää bulldogit kun ei saa kunnolla henkeä ja ranskanbulldoggi pulauttelee kun ei pysy ruoka sisällä. En kyl ite hankkis ikuna tollaseks jalostettua koiraa...
Follies Neville
09.03.2011

eepi78

eepi78
Viestimäärä: 5693

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 2 - Lauantaina, 23.07.2011 klo 18:42  
+
0
Ei se pennun kanssa varmaan tappelis, tulee pentujen kanssa hyvin juttuun, mitä nyt välillä riehaantuu, mutta ei siis ole aggressiivinen niille. Mutta sit kun se toinenkin ois aikuinen niin en tiiä jos tappeluita tulis. Toisaalta, kuten sanottu, ei tappele muidenkaan tuttujen urosten kanssa edes nyt aikuisena.

Nimistä sen verran, että nartusta tulis luultavasti Fanni ja uroksesta Teppo :nauru: En vaan tiiä kehtaako tuota Teppoa antaa nimeks, sopis vaan niin hyvin Taavi ja Teppo. Monet kaverit on sanoneet että ei sellaista nimeä voi antaa, mutta onhan Taavikin vähän tollanen höhlä nimi. Ja labbis kun on niin nimen pitää ollakin vähän hölmö, luonteen mukaan :nauru:
Ja lisään vielä, että Taavikin nimen olin jo päättänyt etukäteen, pitkään ajattelin, että mulle tulee keltainen uros labbis, jonka nimeks tulee Taavi. Muitakin nimiä mietin kyllä sit kun se hetki oli käsillä, että pentu todella tulee, mutta Taavi vaan sopi sille kuin nenä päähän niin se siitä tuli enkä oo katunut. Ihan huippu nimi tälle yksilölle, ei parempaa ois voinu antaa.
Kotona labradorinnoutaja Taavi (27.3.2006) ja Aapo (22.5.2012), marsut Toivo, Vertti, Vilja sekä Illusia sekä kääpiöhamsteri talvikko Myy.
(Viestiä on muokattu lauantaina, 23.07.2011 klo 18:45)

Birdie

Birdie
Viestimäärä: 1184

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 2 - Lauantaina, 23.07.2011 klo 20:49  
+
0
Taavi ja Teppo! Haha olis niin hyvä yhdistelmä.
Mä rakastan Mooses nimee, mut mikä nimi sen kanssa muka sopis... Tytön varmaan haluisin.

Mooseksen nimeks piti tulla ensin Frankie, mut sitten kun kävin kattoo Mossukkaa ekan kerran niin ei se näyttänyt yhtään Frankielta. Se on vaan Mooses, Mossukka, Mossu-Possu! :love:

Niin piti tulla kertoo tänne että Moosekselta lähti äskön hammas! Putos lattialle. Otin sen äkkiä talteen kun meinas jo takas suuhun pistää. Se oli ala kulmahammas ja huomasin että toiselta puolelta puuttuu myös kulmahammas! :hymy: Mun pikkunen kasvaa isoksi :')
Follies Neville
09.03.2011

eepi78

eepi78
Viestimäärä: 5693

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 2 - Lauantaina, 23.07.2011 klo 21:19  
+
0
Eiks oiski hyvä, Taavi ja Teppo :nauru: En oo edes muita vaihtoehtoja miettinyt urokselle, noi sopii niin hyvin yhteen. Mutta en edelleenkään tiedä voiko tollasta nimee antaa, niin moni on sitä mieltä, että se on jo liian hölmö nimi. Fanni on ollut kauan mun nimivalikoimassa koiran nimeksi, mutta en nyt sit tiedä onko se narttu vai uros.. sen näkee. Narttu jos on niin se pitäis leikkauttaa ennen ekoja juoksuja. Sitä kun ei kestä erkkikään että Taavi haistaa juoksut, se kun oikeesti tutkallaan kertoo jo kauan ennen juoksujen alkamista että ne on tulossa.. ja voin kertoa, että meikäläinen on siinä vaiheessa hullujen huoneella :nauru:
Kotona labradorinnoutaja Taavi (27.3.2006) ja Aapo (22.5.2012), marsut Toivo, Vertti, Vilja sekä Illusia sekä kääpiöhamsteri talvikko Myy.

gonna

gonna
Viestimäärä: 506

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 2 - Lauantaina, 23.07.2011 klo 21:50  
+
0
Matti jaTeppo:viheltel:
Opas Gonna (22.6.2002-2.6.2015) labradori
"Mummon" Helmi "Orvokki" (1.11.2010- 16.11.2021) Englanninbulldoggi (tyttärellä)

Eldarwen

Eldarwen
Viestimäärä: 2007

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 2 - Lauantaina, 23.07.2011 klo 22:30  
+
0
eepi: Turhaan mietit mitä ne muut ajattelee, jos ite tykkäät nimestä niin se on tärkeintä! Ja mun mielestä noi sopii kyllä tosi hyvin yhteen! :nauru:

Baileyn ja Blaken molempien nimiä on tosi paljon arvosteltu koska on kuulemma "tyhmää antaa sellaset nimet suomessa". :roll: Pyh, ite tykkään. Eikä ihan jokanen koira oo samanniminen.
---

Yritin ottaa yhteiskuvaa mut se on ihan mahdotonta! Tää oli ainoa missä sain ne samaan kuvaan, mutta salama pilas koko kuvan. :roll: Ja joo, näköjään tosi pentuturvallista kun Blake istuu suoraan johdon päällä.. :nauru: No, näkee tosta kokoeron jos ei muuta.

(Viestiä on muokattu lauantaina, 23.07.2011 klo 22:36)

eepi78

eepi78
Viestimäärä: 5693

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 2 - Lauantaina, 23.07.2011 klo 22:38  
+
0
Jep, en mä Taavinkaan nimessä paljon muilta kysellyt, sekin on saanut palautetta että onpa hölmö nimi. Mun mielestä just hyvä.. mutta mulla ei ookaan yhtään puolueellinen näkökulma asiaan.
Meiltä vähän kuvia tältä päivältä. Huono tarkennus joissain, leikin vähän asetuksilla enkä osannut palauttaa niitä.. miten niin tyhmä teknisten vempeleiden kanssa..

Tässä tyynyn imeskelyä kun joskus oli puhe..




luikku..


tässä näkee tuon ylimääräisen nahkan mikä Taavilla jää kun istuu tai makaa. Ois ehkä syytä vähän saada lihaa luiden päälle.
Kotona labradorinnoutaja Taavi (27.3.2006) ja Aapo (22.5.2012), marsut Toivo, Vertti, Vilja sekä Illusia sekä kääpiöhamsteri talvikko Myy.

Eldarwen

Eldarwen
Viestimäärä: 2007

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 2 - Lauantaina, 23.07.2011 klo 22:41  
+
0
^Koira ei yksinkertasesti voi näyttää ilosemmalta kuin tossa kolmannessa kuvassa! Ihana! :nauru:
Ja mä tykkään kyllä Taavinkin nimestä. :peukku:

eepi78

eepi78
Viestimäärä: 5693

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 2 - Lauantaina, 23.07.2011 klo 22:54  
+
0
^Se on iloinen aina kun on kyse pallosta tai ruuasta, tässä tapauksessa kyseessä oli pallo :nauru:
Kotona labradorinnoutaja Taavi (27.3.2006) ja Aapo (22.5.2012), marsut Toivo, Vertti, Vilja sekä Illusia sekä kääpiöhamsteri talvikko Myy.

Birdie

Birdie
Viestimäärä: 1184

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 2 - Lauantaina, 23.07.2011 klo 23:00  
+
0
Mäkin mietin kans ulkomaalaista (Frankie(Frankie says RELAX)) nimeä kun olis vähän eksoottisempi ja ei oo sama nimi kaikilla. Loppujen lopuks halusin kuitenki suomalaisen nimen. Mut en kyl ikuna oo törmänny Mooses nimiseen koiraan :).

Vitsi ku toi Blake on PIENI! Se on ihan kamala ku nää kasvaa liian nopeesti. Muistan kyl sen hetken ku käytiin hakee Mooses ja olin paperit allekirjoittanut ja oli aika lähtee ja nostin sit Mooseksen syliin ja se oli niin pieni ja pehmee ja rutistin sitä ja se nukku koko auto matkan sylissä. Kaveritkin aina ihmetteli kun pidin Moosesta usein sylissä "ei toi oo sylikoira" mut mä halusinkin vaan nauttia sylissä pidosta ku pystyin. Enää tota ei kyl ilolla kanneta, käy tuskaiseksi.

Ei Taavi kyl näytä liian laihalta, tollanen kivan solakka :) Nahkaa löytyy, mut mun mielestä se onki ihanaa labbareissa ku ne on tollasia lössyköitä :)
Follies Neville
09.03.2011

eepi78

eepi78
Viestimäärä: 5693

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 2 - Lauantaina, 23.07.2011 klo 23:06  
+
0
^ Ei se näköjään kuvissa näytä liian laihalta, eikä muutenkaan, mutta kun läheltä katsoo niin kylkiluut näkyy. Ja tuntuu ihan selvästi. Ja laihtunuthan se on mikä ei ole hyvä merkki kun on kyseessä kroonisesti sairas koira jonka ruuan imeytyminen on muutenkin huonoa. Eli ei paranis laihtua enää yhtään, nyt oli kiloja 32, keväällä oli vielä 34 ja risat. Eli joku nyt on pielessä, ja mun logiikan mukaan se on toi nappula.

Mäkin pidin Taavia aina pentuna paljon sylissä, rakastin sen pehmeitä anturoita, hiplasin aina niitä ja tuoksuttelin sitä pennun tuoksua. Nykyäänkin kyllä vielä välillä työnnän nenäni sen turkkiin ja tuoksuttelen.. en tiedä miksi mutta mä tykkään sen tuoksusta. Ei oo paha haju vaan sellainen puhdas koiran tuoksu. Paitsi märkänä, ynh!

Mä oon nyt pessyt Taavin tassuja tolla antiseptisellä shampoolla, mutta ne ei vaan parane. Nyt on yks patti varpaiden välissä suurentunut ja siinä on reikä eli on ihan auki. Pesen vielä huomenna ja laitan pihkavoidetta, jos ei ole apua niin maanantaina sit taas soittoa että oisko antibiootin paikka. Toivottavasti toikin furunkuloosi loppuu sit kun siirrytään kotiruokaan, vihoviimenen vaiva kun ei siitä pääse eroon millään.
Kotona labradorinnoutaja Taavi (27.3.2006) ja Aapo (22.5.2012), marsut Toivo, Vertti, Vilja sekä Illusia sekä kääpiöhamsteri talvikko Myy.

Naver

Naver
Viestimäärä: 111

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 2 - Sunnuntaina, 24.07.2011 klo 09:29  
+
0
Natalla on kanssa roikkuvaa nahkaa, mutta on se ylipainoinenkin. Vanha koirakun on, niin ihan ymmärrrettävää, ei jaksa kesäisin kuumalla käydä lenkillä. Talvella tuo on ihan kuin toinen koira, kun niin iloisesti peuhaa lumessa ja lenkillä käydään :aurinko:

Ps. Taavi ja Teppo olis täydellinen parivaljakko! Tutulla on kaks keltasta labradoria, nimet Turbo ja Tino. Huvittavia nekin.

Tuossa kuva omasta labradorista, otettu viime keväällä.

Postinkantaja
Takaisin luontoon. Elämme vain kerran. Hiiteen velvollisuudet.
- Muumipappa
(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 24.07.2011 klo 09:33)

eepi78

eepi78
Viestimäärä: 5693

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 2 - Sunnuntaina, 24.07.2011 klo 10:02  
+
0
Mä oon törmännyt yhteen ruskeeseen labbikseen, jonka nimi oli Teppo, eli ei se nyt ihan pöljä nimi voi olla. Mä en vaan haluu koirilleni ihan tuiki tavallisia nimiä kuten Musti tai Jeppe tms, nimessä pitää olla jotain kantajansa näköistä ja sen pitää vähän kuvata rotuakin. Ja mun nimi-maku on muutenkin vähän omituinen. Kaverit jaksaa vieläkin nauraa mun edesmenneella marsulle jonka nimi oli Elmeri. Se sopi sille kuin nenä päähän enkä ymmärrä mitä huvittavaa siinä nimessä oli :nauru:
Kotona labradorinnoutaja Taavi (27.3.2006) ja Aapo (22.5.2012), marsut Toivo, Vertti, Vilja sekä Illusia sekä kääpiöhamsteri talvikko Myy.

Rebe

Rebe
Viestimäärä: 110

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 2 - Sunnuntaina, 24.07.2011 klo 10:37  
+
0
Eihän koiralle voi epäsopivaa nimee oikeestaan ollakkaan, paitsi oma lukunsa on kaksmielisyydet. Kunhan ei oo liian pitkä ni se on hyvä. Nemon pentunimi oli Hermanni, ja oisin varmaan pitänytkin sen jos ei olis liian pitkä:hymy:
Mielenkiinnolla kyllä oottelen minkä näkönen tuosta isona kasvaa. Nemohan on metsästyslinjanen, joten oletettavasti aika solakka. Toi Taavi on kyl aikalailla saman värinen kun Nemo, kivan olonen koira. Ja musta pentu tuolla oli aivan ihana:love:
Labbisuros 4/2011

eepi78

eepi78
Viestimäärä: 5693

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 2 - Sunnuntaina, 24.07.2011 klo 10:42  
+
0
Taavi on joo aika tumma, yleensä näkee vaaleempia keltaisia labbiksia, siksi sunkin pentua kommentoin että on kivan värinen kun on noin tumma. Taavi on tummunut iän myötä jonkun verran, tai väri selässä tummunut ja kyljissä ja maha sekä kintut on melkein valkoiset. Ja sit on noi lapojen vaaleet kuviot mitkä on vähän vuosien varrella haalistuneet, ne oli ennen paljon selkeemmät. Mutta oli tuo tumma jo pentuna. Ihan kiva väri, vähän niinkuin ketulla oikeessa valossa, tollainen punertava karva selässä.
Kotona labradorinnoutaja Taavi (27.3.2006) ja Aapo (22.5.2012), marsut Toivo, Vertti, Vilja sekä Illusia sekä kääpiöhamsteri talvikko Myy.

Eldarwen

Eldarwen
Viestimäärä: 2007

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 2 - Sunnuntaina, 24.07.2011 klo 17:41  
+
0
Pakko sanoa että Baileyn käytös on muuttunut ihan hirveesti pennun tultua kotiin. Rauhottunut ihan silmissä. Saattaa johtua siitä että varoo pentua. Hieman pentu tosin pelkää Bailey "liikkeitä". Helposti maastoutuu johonkin nurkkaan suojaan jos Bailey juoksee läheltä.

Aluksi Blake tuntu tosi aralta ja pelokkaalta, mutta kyllä se jokapäivä rohkeutta kerää. Tänään lähti jo itsekseen tutkimaan taloa, aiemmin ei ole uskaltanut. Ja apua mikä riiviö se on, Bailey ei ikinä oo purru tällee. :nauru:


  Siirry sivulle: 1 ... 18 19 20 ... 50
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28204
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6338
Viestejä yhteensä545723
Uudet käyttäjät tänään2
Viestiketjuja aloitettu tänään3
Viestejä kirjoitettu tänään6
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265866
(Tilastot päivitetty viimeksi 02.05.2024 klo 19:00)