Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KOIRARODUT - Tiistaina, 07.06.2011 klo 08:26

Labradorinnoutajat - osa 2

Siirry sivulle: 1 ... 22 23 24 ... 50

Birdie

Birdie
Viestimäärä: 1184

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 2 - Lauantaina, 30.07.2011 klo 16:54  
+
0
Eepi toivottavasti saat toisen labbiksen. Onko pentue jo syntynyt vai ?

Meille laitettiin tänne kämppään laminaatti lattia (ennen oli muovilattia) ja Mooseksella on vähän vaikeuksia pysyä pystyssä :kieli:. Monet kuperkeikat on tullu vedettyä tänään. Voi ressukkaa..
Hampaita on lötynyt lattialta tähän mennessä yhteensä 3.

Mooses aluksi oli koko ajan näykkimässä mun kummityttöä (3v), sitä pitää välillä komentaa ettei näyki tai hypi päin. Nyt osaa olla suht nätisti Ennan seurassa. Ennakin oppi komentamaan Moosesta ja kyllä ne leikkiikin yhdessä. Pitää vaan koko ajan vahtia, ettei Mooses liikaa innostu.

Kyl nää labbarit on suosittuja kun tulee uusia omistajia koko ajan:jjei:. Laittakaa kuvia uusista pennuista! :aurinko:
Follies Neville
09.03.2011

Rosalie1

Rosalie1
Viestimäärä: 1141

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 2 - Lauantaina, 30.07.2011 klo 22:15  
+
0
Eepi78, mun mielestä kaksi koiraa on omalla tavallaan helpmpaa kuin yksi, koska onhan niistä seuraa toisilleen. Meillä nuo kaksi leikkii joka päivä ja lenkillä puuhailevat ja juoksevat kilpaa. Ne on jakanut vahtivastuuta (Sara hälyttää ja Saku menee tarvittaessa paikalle:nauru:), nukkuvat yhdessä, pesevät toisiaan jne. En mä pystyisi antamaan samoja asioita yhdelle koiralle. Eli mä olen tosi tyytyväinen siitä, että mulla on kaksi koiraa.

eepi78

eepi78
Viestimäärä: 5693

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 2 - Lauantaina, 30.07.2011 klo 22:55  
+
0
^Juurikin näin, ja Taavihan ei esimerkiksi ulkona vapaana juokse yksin ollenkaan. Se kävelee mun vieresä tai lähellä, mutta ei saa mitenkään erityisesti liikuntaa vapaana olosta. Ellei heitä palloa tai jotain muuta. Lisäksi se on tosi yksinäinen, välillä musta tuntuu että sillä on todella tylsä elämä. Me ollaan vaan kahdestaan kaiket päivät, suurimman osan päivästä tuo viettää yksin kotona marsujen kanssa kun mä olen töissä ja ne harvat vapaat mitä mulla on niin koitan keksiä aktiviteettiä, mutta eihän ihminen voi lajitoveria korvata. Vaikka mä oonkin Taaville selvästi se maailman paras juttu niin mä uskon, että pentu piristäis sitä paljon. Nyt se nukkuu mun vieressä ja hakee multa läheisyyttä, leikkiä, tekemistä, kun se vois olla se koirakaveri kenen kanssa se nukkuis ja leikkis. Ainoo mitä pelkään on se, että pennun kanssa Taavikin taantuu takaisin pennun astelle eli alkaa tuhoomaan ja pelleilemään hihnassa rähinöimällä niinkuin ennen. Tuhoomista nyt ei voi estää, mutta pitää vaan olla tiukka lenkeillä ja tehdä edelleen paljon Taavin kanssa yksin lenkkejä ettei unohda hihnakäytöstä kun nyt menee niin hienosti (*koputtaa puuta*).

Juu, pennut on jo syntyneet ja itseasiassa on sama kasvattaja kun mistä Taavin emä on. Maanantaina soittelen tosiaan sinne ja katellaan sen jälkeen mikä on tilanne.. muutama viikko ois luovutukseen ja ainoo asia tässä nyt ois mistä ois kiinni niin se että saanko lomaa siihen kun meillä on vielä porukkaa kesälomilla. Elokuussa onneks vähemmän enää, mutta on kuitenkin ja kesätyöntekijät alkaa lähtemään joten voi olla tiukilla saada viikon loma siihen. Kun en haluais heti viikonlopun jälkeen jättää koko päiväksi yksin kun ei tiedä edes miten Taavi ottais tulokkaan vastaan. Kaverilla meni vanhemman koiran kanssa viikko ennenkuin hyväksyi pennun, viikon se murisi pennulle ja ärhenteli. Eli jos sellaista on (mitä en kyllä Taavista usko) niin ei kyllä heti tekis mieli jättää yksin yli 8 tunniksi.

Mutta siis ei ole varmaa tuleeko mulle vielä pentua, mutta kunhan höpisen..
Kotona labradorinnoutaja Taavi (27.3.2006) ja Aapo (22.5.2012), marsut Toivo, Vertti, Vilja sekä Illusia sekä kääpiöhamsteri talvikko Myy.

Eldarwen

Eldarwen
Viestimäärä: 2007

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 2 - Sunnuntaina, 31.07.2011 klo 00:58  
+
0
^Meillä Bailey hyväksyi pennun ihan heti, eikä oo muutakun ystävystynyt joka päivä enemmän. Mutta pelkään edelleen että innostuu liikaa enkä oo paikalla rauhottumassa tilannetta. Tästä syystä pentu on keittiössä ja vanhempi isossa eteisessä portilla erotettuna jos en oo kotona. Näin ei tarvi murehtia mitä ne tekee kun on poissa. :hymy:

Lunatic

Lunatic
Viestimäärä: 1375

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 2 - Sunnuntaina, 31.07.2011 klo 09:32  
+
0
Ooh! Onnea eepille pennun odotukseen! Ja uskon että pärjäät hyvin kahden kanssa! :peukku::hymy:

Tänään otan itseäni niskasta kiinni ja suuntaan treenikentälle Lunan kanssa! :paapatus: :nauru: Ois sopivan viileähkö ilmakin. :cool:

eepi78

eepi78
Viestimäärä: 5693

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 2 - Sunnuntaina, 31.07.2011 klo 10:23  
+
0
Noh, katotaan nyt alanko itse taas jarruttelemaan tai onko se pentu edes sopiva meille. Yksi uros enää oli vapaana, joten sitä ei tiedä millainen tapaus on. Mua vähän pelottaa se rahallinenkin pärjääminen kun Taavi on kuitenkin niin sairasteleva yksilö että ei tiedä miten paljon rahaa menee senkin sairauksiin. Pitää vaan toivoo että toinen on sit terve eikä rahaa mee kun rokotuksiin ja kuvauksiin eikä muuten ylimääräistä.
Mitenköhän se sitten jos on kaks leikkaamatonta urosta samassa taloudessa? Taavia en tosiaan haluais leikkauttaa ellei oo ihan pakko eli jos se eturauhanen alkaa taas temppuilemaan. Sen toisen tietysti voi leikata ellei ole samoja ongelmia kuin Taavilla eli ei meinaa herätä nukutuksesta.
Kotona labradorinnoutaja Taavi (27.3.2006) ja Aapo (22.5.2012), marsut Toivo, Vertti, Vilja sekä Illusia sekä kääpiöhamsteri talvikko Myy.

Eldarwen

Eldarwen
Viestimäärä: 2007

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 2 - Sunnuntaina, 31.07.2011 klo 10:38  
+
0
^Bailey on leikkaamaton enkä aio Blakeakaan leikkauttaa koska vähän ois näyttelyt suunnitelmissa. Ja oon kyllä ihan varma ettei se oo mikään ongelma että molemmat on leikkaamattomia. Kuitenkin on pennusta asti yhdessä niin tuskin tulee mitään kahakoita.

Blaken kasvattaja sanokin että vanhempi koira saattaa murista ja ärähdellä ilman syytä alussa, mutta siihen ei kannata kiinnittää mitään huomiota. Ja kyllä se on parikertaa ärähtäny jos pentu on lähelle tullu, mutta ei se enempää sitten välittäny.


Kyllä mä eepi oon ihan varma että teillä menee kaikki hyvin! Nyt vaan rohkeesti se pentu mukaan. Ja jos teillä käy yhtään niinku meillä, niin vanhemmankin koiran käytös vaan nousee silmissä pennun saavuttua. :hymy: Ja jos hirveesti eläinlääkärikulut pelottaa, niin kannattaa varmaan tutkia vakuutuksia. Vaikka tuskin sä kahta yhtä sairasta koiraa saat.

eepi78

eepi78
Viestimäärä: 5693

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 2 - Sunnuntaina, 31.07.2011 klo 11:05  
+
0
Hyvä että täällä on sellaisia joilla on kokemusta kahdesta labbiksesta ja kahdesta uroksesta, valaa muhun uskoa :nauru: kun ne kaverit on edelleenkin sitä mieltä että miten sä jaksat ja ootko hullu, että yksin kaks isohkoa koiraa.

Taavin suhtautuminen pentuun on varmaan alussa aina väistelevä, se tuolla ulkonakin helposti dissaa pienet pennut, eka tutustuu, mutta sit kääntää selän ja on niinkuin ei oliskaan. Ja voisin myös kuvitella jonkin sortin mustasukkaisuutta, Taavi kun on niin mun perään ja on tottunut olemaan se joka nukkuu vieressä ja joka on mulle se tärkein. Mutta sit taas toisaalta voin kuvitella että kun se alkukankeus on ohi niin Taavi rakastaa pentua ihan estoitta, sehän hoivaa pehmolelujaankin ja nukkuu ne kainalossa ja nuolee niitä.
Kotona labradorinnoutaja Taavi (27.3.2006) ja Aapo (22.5.2012), marsut Toivo, Vertti, Vilja sekä Illusia sekä kääpiöhamsteri talvikko Myy.

Mirtze

Mirtze
Viestimäärä: 151

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 2 - Sunnuntaina, 31.07.2011 klo 11:59  
+
0
Täälä eepi78 kyl kaikki kannustaa vaan ottamaan toisen koiran! :peukku: Vaikka muut väittääkin et olisit hullu, mut ite sen parhaiten tietää pärjääkö vai eikö. Ja mäkin uskon että pärjäät hyvin kahen kanssa :heiluti:
Kyllähän nuo kaikki vanhemmat koirat aina jossain vaiheessa pennuille ärähtää kun hermot menee :nauru: Meillä ainkin äiten lapukka ärähtää jos menee hermot ku toinen roikkuu koko ajan kiinni, ja kouluttaa välillä pentua, vaikka on niin kiltti ja ihana koira.. Mut mun mielestä on vaan hyvä juttu, että tietää sit ettei ihan kaikkee voi tehdä muiden koirien kanssa.. :nauru: Kyllä mullakin menis hermot jos joku koko ajan roikkuis niskassa ja korvissa kiinni :roll:

Mei ostettiin Lululle noita putkiluita, hyvin tuntuu maistuvan :peukku: ja näyttää myös helpottavan hampaitten lähtemiseen, saa järsiä sitä niin paljon kun tykkää.. Koko viikonloppuna ei oo tehny mitään muuta, jos siis ollaan kotona oltu, kun ollu oman luunsa kimpussa, yöks on pakko ottaa pois, että saa ite nukuttua.. :nauru: Aika hyvin on saanu siitä tavaraa irti, mut luuytimen keskiosaan ei ihan tunnu kunnolla ylttyvän.. Siinäpä sille pähkinä purtavaks sitten!
Onko kellään mitään tietoo kauan tollanen putkiluu säilyy? En liikkeessä huomannu kysyä :nolo:

Ja tässä vähän kuvapäivitystä, ei ehkä helpota niitä joilla on pentukuume, mut kuitenkin :love:

On tuo luu pikkasen iso vielä ku ei oikein jaksa nostaa sitä kunnolla, mut hyvin se sitä perässä osaa raahatakkin! :jjei: Tiistaina Lulu täyttääkin sit 4 kk, iso tyttö jo!
Labradorinnoutajat Lulu - s. 2.4.2011 & Iitu - s. 10.5.2013

mija

mija
Viestimäärä: 55

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 2 - Sunnuntaina, 31.07.2011 klo 12:38  
+
0
Lakulla on pikkusen virtaa ollu lähipäivinä, pari päivää sitten se hokas että vauhdilla pääsee hyppäämään sohvalle, ja nyt se sit könyää koko ajan ylös :ttou: Tänä aamuna keksi et tämähän toimii myös sängylle, eli nyt se kiipes jo sänkyynkin..

Pitänee lähteä siis virtaa purkamaan, jos vaikka käväsis ekaa kertaa koirapuistossa :)
Labradorinnoutaja Laku (20.3.2011)

eepi78

eepi78
Viestimäärä: 5693

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 2 - Sunnuntaina, 31.07.2011 klo 12:43  
+
0
Tossa kun Taavi äsken natusteli peurankorvaa niin tuli yhtäkkiä mieleeni, että Taavi ei oo koskaan syöny possunkorvia.. tuntuu olevan aika yleinen makupala koiralle kuitenkin, mutta tuo ei oo ikinä saanut :nauru: johtuen ihan siitä, että ovat aika rasvaisia ja tuo kun ei sitä rasvaa sulata. Tosin en tiiä onko tollaset peurankorvat yhtään parempia, ekaa kertaa nyt sai sellaisenkin.
Kotona labradorinnoutaja Taavi (27.3.2006) ja Aapo (22.5.2012), marsut Toivo, Vertti, Vilja sekä Illusia sekä kääpiöhamsteri talvikko Myy.
(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 31.07.2011 klo 12:43)

elinann_

elinann_
Viestimäärä: 302

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 2 - Sunnuntaina, 31.07.2011 klo 19:21  
+
0
Kyllähän ne putkiluut säilyy... Ja kelpaa koiralle vähän vähemmänkin hyvänä. ;) Mettästä haetut muhineet ja vähän mädätkin luut on Ripusta aivan superhyviä... Kyse on lähinnä siitä minkälaista hajua ite kestät, koiralle kyllä kelpaa ;) Meillä on vanhimmat luut varmaan pari vuotta tuossa ollu, niissä ei kylläkään sitä sisusta enää ole jäljellä vaan pelkästään kuivia luun puolikkaita.

Rellalla on vissiin hotspot kaulassa, tai ainakin raapinu kaulan auki. Aika pahan näköinen. Ajelin siitä nyt karvat ympäriltä pois, auttaa ainakin vähän. :S Tiistai-aamuna eläinlääkäriin sitten... Huhhui. Ois pitäny huomata vähän aikaisemmin.
Koirat eivät ole koko elämä, mutta ne tekevät elämästä kokonaisen.

Tassutellen Tessun tahtiin
suomenlapinkoira Hippusen Bakkasukko "Tessu" -14

sekä mukana menossa:
sekarotuinen Rippu -04
labradorinnoutaja Rella -10
tiibetinspanieli Riitu -12
(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 31.07.2011 klo 19:24)

Birdie

Birdie
Viestimäärä: 1184

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 2 - Sunnuntaina, 31.07.2011 klo 22:20  
+
0
Arvatkaa mitä! Mulla onkin maailman ihanin koira! Ettäs tiiätte! Lälläslää! :lallati:



Mooseksella on uusi panta! Mietin ensin punaista mut sit päädyttiin siniseen "poikien" väriin :)


Yritin ottaa sivukuvan mut ei toi pysy paikoillaan


Käytiin mettälenkillä ja Mooses kävi pulahtamassa.. tietenkään en hokannut silloin ottaa kuvaa.. :ttou: Mut sit seuraavalla kerralla.

Mietin tässä että koska mun pitää seuraavaksi madottaa Mooses? Kun viimeksi madotettiin ennen 4kk rokotusta. Ja sit oon lukenut että aikuisella kahdesti vuodessa.. Eli?
Follies Neville
09.03.2011

Birdie

Birdie
Viestimäärä: 1184

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 2 - Sunnuntaina, 31.07.2011 klo 22:20  
+
0
Ja Eepi koska saat tietää että tuleeko pentu? Ja minkä värinen sulle olis sitte tulossa? :)
Follies Neville
09.03.2011

Eldarwen

Eldarwen
Viestimäärä: 2007

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 2 - Sunnuntaina, 31.07.2011 klo 22:41  
+
0
^Niinpä, mä käyn täällä koko ajan katselemassa koska eepiltä kuuluu pentu-uutisia. :nauru: Oon jännityksessä mukana!

Rebe

Rebe
Viestimäärä: 110

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 2 - Sunnuntaina, 31.07.2011 klo 22:43  
+
0
Ihana Mooses! Ja hyvin passaa toi nimi sille:hymy:
Minäkin oon aatellu et joskus hamassa tulevaisuudessa saattasin ottaa vielä toisenkin labbiksen. Kyllä mä urokseen päätyisen uroksen kaveriksi.

Tässä kyllä paljastan tietämättömyyteni, mut pakko kysyä että onko käyt.linj. labbiksilla lyhyempi karva ku näyt.l.? Vai onko se ihan yksilöllistä. Nemolla nimittäin on paljon lyhyempi karva kun esim. tolla Mooseksella. Nyt taitaa muuten olla ruokinta kohallaan Nemolla kun niin nätisti kiiltää karva sillä:peukku: Tai sit se johtuu vaan siitä kun on tuo karvanlähtö vähän tasottunu:kieli:

Nii, ja noista lapsista piti vielä sanoo. Mulla on ollu vähän ongelmia Nemon kanssa kun se on nii innokas niittekin kanssa, ja hyppiminen ja näykkiminen ei paranna asiaa.. Itellä ei siis oo lapsia, mut veljen lapsia käy usein. Kova on kyllä vahtiminen varsinkin pienimmäisen seurassa. Mut ehkä se on vähän eri jos se lapsi on siinä ihan koko ajan nii tottuu olemaan.
Labbisuros 4/2011
(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 31.07.2011 klo 22:55)

eepi78

eepi78
Viestimäärä: 5693

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 2 - Sunnuntaina, 31.07.2011 klo 22:46  
+
0
^Huomenna soittelen kasvattajalle kun meni nyt viikonloppuna työvuorot ristiin etten voinut soittaa, sit huomenna selviää varmaan antaisko ne edes mulle yhtään mitään pentua.. ja oisko edes tosiaan meille sopiva pentu.

Mä oon madottanut koiran aikuisena keväällä ja syksyllä. Jos Mooses on nyt saanut hiljattain ne rokotukset mitä ennen madotettu niin seuraavaks madottaisin itse varmaan myöhempään syksyllä kun ilman kylmenee. Se yleinen sääntöhän kai on, että keväällä kun ilmat lämpenee ja syksyllä kun kylmenee, mutta mä madotan sit kun muistan. Nytkin muistin varmaan joskus myöhään toukokuussa ellei ollu jo kesäkuuta. Ja varmaan syksyn madotuskin menee jouluun mun muistillani :nauru: Enkä edes tiedä pitäiskö nyt madottaa kun mennään hakemaan se rabies-rokotus, kun pentunahan suositeltiin madotusta aina viikkoa ennen rokotuksia. No, ihan sama, en mä sitäkään muista tehdä kuitenkaan.
Kotona labradorinnoutaja Taavi (27.3.2006) ja Aapo (22.5.2012), marsut Toivo, Vertti, Vilja sekä Illusia sekä kääpiöhamsteri talvikko Myy.

Birdie

Birdie
Viestimäärä: 1184

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 2 - Sunnuntaina, 31.07.2011 klo 23:17  
+
0
^Ahhaa okei No heti huomenna kun saat tietää pennusta niiin tule kertomaan meille uutiset! Sormet ja varpaat ristissä ollaan! :peukku: Kiitti madotus-vastauksista!

Rebe kiitti! Yleensä ihmiset ei oo oikeen tykänny Mooses nimestä. Mun mielestä se sopii myös tolle enemmän kuin hyvin:hymy:. Mooseksella on ihanan pehmoinen ja pörröinen turkki, rakastan upottaa mun naaman siihen. En kyl sit tiiä onks se pitkä? :mietiskel:

Onko muilla pennun omistajilla löysänahka? Mooses tuntuu "löystyvän" sitä enemmän kun se kasvaa. Ei se haittaa kuhan mietin että liittyykö se kasvamiseen ja kiintyykö se kun se kasvaa? Vai pidänkö Moosesta liian hoikkana? Esim kaulapussit on tullu :nauru:. Nemoon verrattuna Mooses näyttää löysemmältä. No kai jokainen labbis on oma yksilönsä.
Follies Neville
09.03.2011

Mirtze

Mirtze
Viestimäärä: 151

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 2 - Maanantaina, 01.08.2011 klo 00:12  
+
0
Kiitti elinann_ !! :aurinko: Eli nuo siis jonkin aikaa säilyy, itekin aattelin et no sitkun alkaa haista nii voi heittää pois.. :nauru:

Ja Birdie kyllä meilläkin ollaan täälä aika löysänahkaisia :nauru: Selänkohdasta saa nostettua nahkaa varmaankin joku 10 cm ylöspäin, eikä tunnu missään.. :nauru: ja kävellessä se nahka liikkuu puolelta toiselle.. Mutta eiköhän se ajan kanssa siitä tasaannu aika hyvin, kunhan kasvaa.. Eihän nuo lapukat muutenkaan mitenkää erityisen "tiukkanahkaisia" ole?? :nauru:
Labradorinnoutajat Lulu - s. 2.4.2011 & Iitu - s. 10.5.2013

eepi78

eepi78
Viestimäärä: 5693

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 2 - Maanantaina, 01.08.2011 klo 08:51  
+
0
Niinjoo, piti vastata vielä että pennut on ruskeita.

Birdie, meillä on löysänahka täällä edelleen vaikka ikää on jo 5v :nauru: Eli vieläkin voi nostaa nahkaa sen 10cm ylöspäin ilman että koira liikkuu mihinkään.

Ja tuo karvan laatu taitaa olla ihan yksilöllistä. Esim Taavillahan on aika pitkä karva ja tosi paksu, kun taas monilla tietämilläni keltaisilla on tiivis ja lyhyt karva. Taavilla on etenkin niskasta selkään sellainen harjas, ihan älyttömän paksua ja pitkää karvaa.. voisin yrittää siitä ottaa kuvankin. Sanon sitä aina testosteroni-karvaksi kun se vähän hävis kun sai viime vuonna sen hormoni-piikin. Eli ilmeisesti kyse onkin jostain pullistelu-karvasta :nauru:
Taavilla on lisäksi häntä aika tuuhee, ei sellainen tiivis ja lyhytkarvainen niinkuin useilla, sit sillä on hapsut mahan alla kun pitemmät karvat sielläkin.
Kotona labradorinnoutaja Taavi (27.3.2006) ja Aapo (22.5.2012), marsut Toivo, Vertti, Vilja sekä Illusia sekä kääpiöhamsteri talvikko Myy.
(Viestiä on muokattu maanantaina, 01.08.2011 klo 08:55)

  Siirry sivulle: 1 ... 22 23 24 ... 50
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28211
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6341
Viestejä yhteensä545735
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265871
(Tilastot päivitetty viimeksi 05.05.2024 klo 03:30)