Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KOIRARODUT - Tiistaina, 07.06.2011 klo 08:26

Labradorinnoutajat - osa 2

Siirry sivulle: 1 ... 5 6 7 ... 50

eepi78

eepi78
Viestimäärä: 5693

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 2 - Torstaina, 16.06.2011 klo 17:57  
+
0
^Samaa mieltä tosta kurista. Äitihän saattaa just sanoa, että onpas sulla tiukka kuri kun kiellän esim. hyppimästä päin tai ajan alas sohvalta jossain kylässä. Vähän kuitenkin tapoja pitää olla ja vaikka tuo kotona saakin olla sohvalla niin se ei päde joka paikassa. Ja sit sekin, että kyllä maailmaan ääntä mahtuu, mutta äitihän oli jossain vaiheessa sitä mieltä että antaa koira rähistä vaan eikä siihen tartte puuttua. Kun kerroin, että oon alkanut työstämään rähinöitä ihan kunnolla niin se tokas jotain, että ootpas sä tiukka. Mitä tiukkaa on siinä ettei halua oman koiran hilluvan hihnassa kun heikkopää rähisten vaan haluaa sen ohittavan hihnassa nätisti? No, on sekin nyt tajunnut mikä ero on siinä ettei tuo enää rähise verrattuna siihen että pitelet koiraa kaksin käsin kun se hilluu räkä roiskuen ja rähisee hampaat irvessä jokaiselle vastaan tulevalle koiralle. Eipä ole enää sanonut että ootpas sä tiukka :nauru: Ihan liikaa näkee niitä koiria joilla ei ole edes perus käytöstavat hallussa, munkin tuttavapiirissä on sellaisia ja ne on hemmetin ärsyttäviä. Eikä niiden eteen nähdä edes mitään vaivaa vaan omistajat elelee tyytyväisenä niiden kanssa ja ei edes näe mitään ongelmia. Mutta muut näkee senkin edestä ja itse en omalla koirallani sietäis mitään lenkillä kädestä kiinni ottamisia ja hihan repimisiä yhtään aikuiselta koiralta.

Sit se on hyvä kun mun kaverit tietää miten tärkee tuo koira mulle on niin ne luulee varmaan että pidän sitä jossain pumpulissa ja pehmustetussa huoneessa. Joka kerta kyläillessään joku kysyy että voinko mä kieltää sitä kun se tulee nuolemaan naamaa. Hei haloo, ei se koira rikki mene jos sen työntää pois tai kieltää, eikä kaikkien naamoja todellakaan tartte nuolla. Ne varmaan luulee, että loukkaannun jos kehtaa komentaa tai kieltää Taavia. En todellakaan loukkaannu, vieraiden kanssa se käyttäytyy innokkaammin ja tietysti välillä voi mennä vähän yli ja eihän toki kaikkien tartte sietää jotain pusuttelua naamalle. Se on sit eri asia jos alkaa jotenkin potkimaan tai mätkimään koiraa, sellaista en siedä ollenkaan, mutta sitä nyt ei kukaan onneks teekään.
Kotona labradorinnoutaja Taavi (27.3.2006) ja Aapo (22.5.2012), marsut Toivo, Vertti, Vilja sekä Illusia sekä kääpiöhamsteri talvikko Myy.
(Viestiä on muokattu torstaina, 16.06.2011 klo 18:00)

Lunatic

Lunatic
Viestimäärä: 1375

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 2 - Torstaina, 16.06.2011 klo 20:13  
+
0
Joo siis selvennetään täältäkin että positiivista vahvistamista käytin ja käytän edelleen koulutusmuotona mutta kovapäisenä koiran Luna tarttee välillä sellaisen herätteen, joka saattaa olla remmistä nyppäsy tms. Mutta jo tämä remmistä nyppiminen on joillekin punainen vaate ja pitäisi koira kouluttaa niin ettei tartte nyppiä. Koirani on koulutettu mutta välillä vaan tarttee herätellä se siihen oikeaan vireeseen, esim. treenikentällä. Tuskin Luna sitä edes tuntee sen kummemmin kunhan havahtuu siihen, enemmän koira itse vetää itseään remmissä kun se miten mä teen sen nyppäsyn.

Ei Lunaankaan ole tarvinnut käyttää hetkeen mitään selätyksiä... tosin aina uudessa tilanteessa saattaa kokeilla meitä eli kun muutettiin tähän uuteen asuntoon pari vuotta sitten niin yritti miestä pomottaa pariin otteeseen lenkillä, mutta ne oli sitten hoitaneet sen alta pois ja se loppui siihen.

Ei tullut lääkäristä antibiiootteja, ONNEKSI! Nyt kokeillaan "järeämpiä" ennaltaehkäseviä hoitoja. ELi saatiin Omega3:sia ja sitten tuollaisia antiseptisiä wet wipejä, jolla sitten tassut pyyhitään ainakin uimisen jälkeen ja mieluiten muutamia kertoja viikossa. Ja jos tuo syyhy ei mene pois niin saatiin reseptillä antihistamiini/kortisoni kuuri jonka pitäis sitten tehota... Ja juteltiin myös ruuasta ja yhdessä tuumin tultiin tulokseen että seuraavaksi voisi kokeilla Hillsiltä sitä sensitive skin-nappulaa. :wink: Että näin täällä. :heiluti:

Muoks. Niin ja paino oli 31,2 kg eli 300 g "laihtunut" maaliskuusta. Paino siis hyvä kaikilla mitta puilla... paitsi tietysti näyttelyyn pitäisi olla se 5 kiloa lisää. :roll:

(Viestiä on muokattu torstaina, 16.06.2011 klo 20:23)

Mouse

Mouse
Viestimäärä: 40

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 2 - Torstaina, 16.06.2011 klo 20:29  
+
0
Rinon kanssa käyty hakemassa eka rokotus. Kaikki vaikutti hyvältä. Rino on sopusuhtainen mutta eläinlääkäri ennusti vantteraa koiraa. Rino osasi jopa käyttäytyä...:nauru: Tosin yritti pariin kertaan napata lääkäriä kädestä. Lääkäri kehoitti kiinnittämään huomiota näykkimiseen ja lopettamaan sen heti alkuunsa. Point taken! Seuraava rokotus tulee kuukauden päästä ja sitä ennen painoa saisi tulla parisen kiloa. :eek: Heti iski paniikki päälle ja sanoinkin lääkärille, että meillähän painoa tulee se reilu kilo viikossa. En tiedä miten se paino liittyy siihen rokotukseen. Tietääkö joku muu?

Muuten meidän elämä kulkee lähes identtisellä tavalla Reinon kanssa.
Mirle: Ihan kuin olisin itse kirjoittanut!:kieli:
Labradorinnoutaja "Rino" s. 24.3.2011

vjuho

vjuho
Viestimäärä: 40

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 2 - Torstaina, 16.06.2011 klo 21:48  
+
0
Paino kait nousee sen 1 kg/vko. meillä Keke painoi ekoilla rokotuksilla 12 kg ja vahvisteilla 17 kg. Ell sanoi vain, että tulee iso poika! Nyt 3v ja painaa n. 33 kg ja 57 cm korkea. Keke meinasi ekalla rokotuksella pudota pöydältä, niin mielissään se oli tapaamisesta:)

Mirtze

Mirtze
Viestimäärä: 151

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 2 - Torstaina, 16.06.2011 klo 22:40  
+
0
Meilläkin on käytetty tuota selätystä siihen malliin et pentu saadaan rauhottumaan, ei niinkään siihen et "näytän kuka on pomo" :peukku: Mä oon sitä kyl yrittäny välttää, mut välillä ei vaan auta mikään muu..

Lululla vasta onkin ollu mielenkiintoinen ilta. Oltiin katsomassa avon veljen jalkapallopeliä ja siis Lulu oli sen aikaa yksin, eli noin parisen tuntia. Ihan mielenkiinnosta laitoin tietokoneen web kameran päälle siksi aikaa ja sieltähän sitten löytyi vaikka mitä touhua.. :mad: Samantien kun me lähettiin ovesta ulos niin se oikein juoksi keittiöön, repi kaikki pakastepussit yheltä hyllyltä, ja siis pakstepussit on sellasessa rullassa niin sehän oli levitetty ympäri kämppää, myös pakastekipot oli hajotettu (jotka oli myös samalla hyllyllä):heristel: Muutamat kengät oli lähteny käveleen ja kaikista pahin... Lulu oli hajottanu avon puolelta makkarista lasilampun lattialle aivan tuhanneksi pirstaleeksi :ttou: Ilmeisesti saanu johdosta kiinni, vaikka ollaan kuinka koitettu kaikki piilottaa, ja repässy siitä lattialle. Lopun ajasta oli nukkunu tyytyväisenä, ja tähän touhoon on mennyt alle 15 min. Onneks ei ollu kuitenkaa mitään käyny, ei lasinsiruja tassuissa ainakaan!
Ja toissayönä se oli pureskellut kanssa avon puolelta makkarista yhden sähköpiuhan poikki, onneks sekään ei ollu seinässä, ollaan kaikki sellaset yritetty piilottaa ja repiä turhat seinistä, ettei vaan pääse sattuun vahinkoa.
Mihin kaikkeen tuo vielä pystyykään vaikka on nyt vasta melkein 11 vk. Pian se ylettyy pöydille ja kaikkialle, niin mikään ei oo enään siltä turvassa! :mietiskel::ttou:
Muilla kokemuksia?! :eek:
Labradorinnoutajat Lulu - s. 2.4.2011 & Iitu - s. 10.5.2013

Birdie

Birdie
Viestimäärä: 1184

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 2 - Torstaina, 16.06.2011 klo 23:08  
+
0
Joo meilläkin oli saanut lampun johon rikki ja ku mä en huomannu että se tosiaan oli rikki ja laitoin johdon takasin seinään kiinni niin sulakkeet tosiaan paloi :P... Hehe. Eli joo kyl saa vähän koiraturvata tätä meidän asuntoa. Kotiin kun tulee niin posti on tuhansissa paloissa... Hemmetti, mami olis halunnut lukea uusimman seiskan! :D Prkl!

Pitää alkaa treenata tota postin käsittelyä. Ja myös sitä että kenkiin ei saa koskea koska niitä se myös jaksaa kulettaa ympäri kämppää. Vinkkejä miten ootte noita kitkeny pois ?
Follies Neville
09.03.2011

eepi78

eepi78
Viestimäärä: 5693

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 2 - Torstaina, 16.06.2011 klo 23:31  
+
0
Kilo per viikko on kuulemma labbispennuilla hyvä kasvuvauhti, näin mulle kasvattajat sanoi Taavin kohdalla. Eli en lähtis mitenkään tieten tahtoen lihottamaan pentua jos on hyvin kasvanut tähän asti, ehtii ne lihoa myöhemminkin kun labbiksesta on kyse:nauru: ja siis ihan vitsi, ei mitenkään henkilökohtaisesti että jonkun koirasta erityisesti tulis joku pullukka, oli vaan suunnattu yleisesti tähän rotuun.
Kotona labradorinnoutaja Taavi (27.3.2006) ja Aapo (22.5.2012), marsut Toivo, Vertti, Vilja sekä Illusia sekä kääpiöhamsteri talvikko Myy.

Mouse

Mouse
Viestimäärä: 40

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 2 - Perjantaina, 17.06.2011 klo 08:17  
+
0
Huomenta!

En tiedä tuliko Rinolle rokotuksesta sivuvaikutuksia mutta joka tapauksessa oksensi aamulla ennen ruokaa. Tuli vaaleaa limaa ja vaahtoa. Muuten vaikutti ihan virkeältä.

Meillä koira on purrut nyt tähän mennessä kolme sähköpiuhaa poikki, kaksi joulukoriste tonttua on päreinä, kahteen paitaan purtu reiät, pihalla ruukkuruusu kiskottu pois astiasta juurineen ym. pientä jäynää...:kieli: Rakas se on jokatapauksessa! :love:

Eilen kokeiltiin siihin näykkimiseen ja päälle hyppimiseen seuraavaa: Poistuttiin kokonaan toiseen huoneeseen ja se auttoi! :eek:
Labradorinnoutaja "Rino" s. 24.3.2011

eepi78

eepi78
Viestimäärä: 5693

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 2 - Perjantaina, 17.06.2011 klo 08:26  
+
0
^Pahin rangaistus pienell pennulle on se, että emo kävelee pois, tässä tapauksessa ne omat ihmiset lähtee pois tilanteesta. Näin oon lukenut jostain joskus. Ja sitä kannattaa hyödyntää, muutenkin koiran kehon kielellä kannattaa pelailla arkielämässä, jos vaan yhtään tuntee sitä.
Kotona labradorinnoutaja Taavi (27.3.2006) ja Aapo (22.5.2012), marsut Toivo, Vertti, Vilja sekä Illusia sekä kääpiöhamsteri talvikko Myy.

Lunatic

Lunatic
Viestimäärä: 1375

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 2 - Perjantaina, 17.06.2011 klo 09:48  
+
0
Kyllähän labbikset tuhota osaa, nimimerkillä siitäkin kokemusta on... :nauru::mad: Eipä sitä oikein voi kitkeä pois tai voi mutta se ei kerro että pitääkö koiralla roti sitten kun olet pois kotoa. Kyllähän meilläkin kiellettiin kaikki kielletty kun kotona oltiin eikä meidän nähden tehnyt niitä, mutta annas olla kun oli yksin.
Postiluukkuihin on mun mielestä olemassa niitä muovisia "laatikoita" johon posti tippuu lattian sijasta. Meillä oli väliovi kerrostalossa niin tätä ongelmaa ei ollut kuin muutamia kertoja kun oli sen oven unohtanut auki. :ttou:

Sähköjohdot on oikeesti vaarallisia laitoksia(really!:nauru:) ja ne me pistettiin heti alkuunsa piiloon niin hyvin kuin mahdollista.

Ja tuosta "selätyksestä" vielä, että sehän se idea onkin että koira saadaan rauhoittumaan mutta kyllähän koira sen jonkin asteisena alistamisenakin kokee.

Niin ja tuli osuva letkautus mieleen mikä kuvaa Lunaa täydellisesti: "ravista ennen käyttöä" :nauru:

(Viestiä on muokattu perjantaina, 17.06.2011 klo 09:55)

Mirle

Mirle
Viestimäärä: 618

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 2 - Perjantaina, 17.06.2011 klo 10:11  
+
0
Onpas täällä ollu taas sutinat, yritän pysyä mukana.:cool:

Anpusen Oskarilla aivan iiiiiiiihana hiekkakuola kuvassa.. :nauru:

Lunaticille ja kaikille muillekin kiitokset, että jaatte kokemuksia kovapäisistä koirista. Ihanaa, että en ole yksin! :wink:

Meillä meni eilinen taas paremmin. :jjei: Yhden kerran jouduin ojentamaan Reinoa pihassa, kun meni taas touhu ihan mahottomaks. Sen jälkeen ilta oliki melkosen mukava. :hymy:

Mouse: Veikkaan että saadaan tänään samat sanat eläinlääkäriltä.. Meillä menee kyllä kaikki niin samalla kaavalla. :nauru: Reinosta huomaa, että siitä on tullu sellanen vanttera. Tarvii tänään laittaa noita muitakin veljen kuulumisia tulemaan. :hymy:
Ja tosiaan, vaikka onkin luupää, niin rakas se on! :love:

Juhannuksen jälkeen nähdään, miten Reino tulee toimeen kauniin Lulu-neidin kanssa. Mammat on järkkäämässä treffejä. :wink::cool:
Labradorinnoutaja Reino s. 24.3.2011

eepi78

eepi78
Viestimäärä: 5693

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 2 - Perjantaina, 17.06.2011 klo 11:15  
+
0
Tuhoomisesta, kysykää vaan jos tarviitte kokemuksia, täällä niitä piisaa :nauru: Sitä ei ole mitä tuo ei ois pentuna tehnyt. Mulle aina sanottiin että kouluta se koiras niin ei tuhoo.. Mites koulutat kun se ei pahojaan tehnyt kun mä olin kotona, vain yksin ollessaan ja yleensä työpäivinä kun oli liian kauan yksin. Lyhyemmät yksin olot osasi suurin piirtein olla ilman mitään ihan järkyttävää jälkeä. Pahimmista jäljistä en oo ottanut kuvaa kun ketutus on voittanut kuvaamisen, mutta tässä täällä jo ennenkin ollut esimerkki:

Täh? Minäkö muka ton oon tehny?






Nämä siis edellisessä asunnossa. Vähän hävetti kun sinne tehtiin muuttotarkastus ennen mun poismuuttoa. Onneksi sain sovittua että itse kittaan ja maalaan seinät ja se oli sillä selvä, meni isännöitsijän tarkastuksesta läpi. Ja nuo seinät se söi siinä 4-5kk iässä kun hampaat vaihtui, sillä oli lähtenyt kolme kulmuria yhtenä päivänä ja samana päivänä ilmestyi seinään reikä, sitä se sit isonsi aina tilaisuuden tullen.
Kotona labradorinnoutaja Taavi (27.3.2006) ja Aapo (22.5.2012), marsut Toivo, Vertti, Vilja sekä Illusia sekä kääpiöhamsteri talvikko Myy.
(Viestiä on muokattu perjantaina, 17.06.2011 klo 11:16)

Mirtze

Mirtze
Viestimäärä: 151

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 2 - Perjantaina, 17.06.2011 klo 12:36  
+
0
Voi Taavi saanu vähän tuhoo aikaseks.. :nauru::eek: muistan kans et taisit nuo kuvat jossain vaiheessa laittaa, tai kun selailen edellisen ketjun vanhempia viestejä, vai olikohan se jossain toisessa ketjussa.. no ei voi muistaa :eitietoo:

Ohan tuo kyl aika muru vaikka välillä koetteleekin hermoja :love: Meillä täytetään huomenna sitten 11 vk. Ja juhannuksen jälkeen olisikin sitten rokotukset!:jjei: pääsee vähän tuota reviiriä laajentamaan ja uskaltaa mennä muitten koirien luokin! Viikonloppuna olis tarkotus nyt matokuuri antaa, saa nähä miten Lulu siihen reagoi :wink:

Joo saa nähä miten Reino ja Lulu tulevat toimeen, ties vaikka ihastuisivat toisiinsa :love::wink: Jos vaikka Lulu sais TOISEN poikaystävän, kun sillä yks staffin pentu jo on :nauru:
Labradorinnoutajat Lulu - s. 2.4.2011 & Iitu - s. 10.5.2013
(Viestiä on muokattu perjantaina, 17.06.2011 klo 12:37)

Lunatic

Lunatic
Viestimäärä: 1375

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 2 - Perjantaina, 17.06.2011 klo 13:25  
+
0
Jaa tuhokuveja... laitetaan pari täältäkin! Vaikka niitä näytillä on ollutkin aiemmin:







:jjei::heiluti:

eepi78

eepi78
Viestimäärä: 5693

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 2 - Perjantaina, 17.06.2011 klo 15:36  
+
0
^Tota Lunan syömää mattoa mä jaksan aina ihmetellä, aika hyvän loven vetäny siihen :nauru:
Kotona labradorinnoutaja Taavi (27.3.2006) ja Aapo (22.5.2012), marsut Toivo, Vertti, Vilja sekä Illusia sekä kääpiöhamsteri talvikko Myy.
(Viestiä on muokattu perjantaina, 17.06.2011 klo 15:36)

Mirle

Mirle
Viestimäärä: 618

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 2 - Perjantaina, 17.06.2011 klo 15:51  
+
0
Luna on jotenki niin ihana, kun sattuu olemaan parissa tuhokuvassa "poseeraamassa".. :nauru: Ja siis Luna on jotenki niin :love:

Kohta mennään ekoille rokotuksille.Ja kyselen samalla kaiken mieltä askarruttavan. Toivottavasti kaikki on reilassa ja poika on sopivassa kunnossa, niinku se meijän silmään näyttää. :peukku:

Tilasin Reinolle muutaman uuden lelunkin, kun niitä ei muka oo tarpeeks jo valmiiks.. :shifty:
No ei, mut Mister Majava on esimerkiks jo rikki ja se on kyllä ihan pakko kursia kasaan, niin paras lelu se tuntuu olevan..
Ja Reinon unilelu ja rakkain kaikista, Köpi Köppänäinen on kanssa jalasta rikki. Mamma taitaa pitää ompelutalkoot viikonloppuna siis. :nauru: Ja siis miten pahalta voi joku lelu haista?! Köpi haisee aivan rankkitynnyrille ja silti se on Reinon mielestä aivan ihana. Kai siinä on hänen oma hajunsa sitten. Eihän sitä sitten voi ees pestä kunnolla, kun sittenhän ne hajut lähtee siitä.. Saati sitten ostaa uutta. :roll: Köpin häntä on aina märkä, kun Reino lussuttaa sitä. Sen häntää lussuttamalla rauhottuu iltasinki nukkumaan. :hymy:
Labradorinnoutaja Reino s. 24.3.2011

Lunatic

Lunatic
Viestimäärä: 1375

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 2 - Perjantaina, 17.06.2011 klo 18:12  
+
0
Mirle: No kiitosta vaan, ei Reinossakaan mitään vikaa ole, heh! :love:

Tässä kuva kun rakas poikani heitteli Lunan häkkiin hänen koko lelulaatikon sisällön, mutta Luna oli sitä mieltä että ei haittaa ja änki lelujen päälle nukkumaan. :nauru:

mija

mija
Viestimäärä: 55

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 2 - Perjantaina, 17.06.2011 klo 20:05  
+
0
Meillä on tuhoamiset jäänyt onneksi aika vähälle Lakun kanssa (ainakin vielä..), koska ollaan tosiaan kaikki mahdollinen tuhottava otettu pois Lakun ulottuvilta. Viime sunnuntai aamuna (ennen oksentamista) oli kuitenkin päättänyt vetää tapettia seinästä pienen palasen... Ja tällä viikolla oli jo ylettynyt ottamaan minun yhden nahkaisen sandaalin, ja sen järsinyt aika tehokkaasti. Toki aika monissa sukissa on reikiä ja muuta tällaista pientä. Ja omaan petiin on tehnyt reiän, mut sen saa vaikka syödä mun puolesta :D eli okei, onhan noita tuhoamisia meillekkin jo kertynyt :D

Laku painoi rokotus päivänä 13 kg.

Miten usein te annatte luita? Lakulle en oo vielä mitään kunnon ydinluita antanu vaan tommosia härpäkkeitä, ni se tuhoaa ne samantien :D Nyt otin vähän isomman ni päivässä sekin menee. Voiko siis antaa ihan päivittäin, vai onko siitä jtn haittaa?
Labradorinnoutaja Laku (20.3.2011)

nannna

nannna
Viestimäärä: 264

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 2 - Perjantaina, 17.06.2011 klo 20:17  
+
0
Heippatihei,

voiskos tänne ilmottautua mukaan? Oon tätä ketjua lukenut ennemminkin ja nyt sitten päätin liittyä koirat.comiin :) On niin kiva lukea muiden kommentteja ja kuulumisia labbiksista.

Elikkä mulle tuli tuo Thelma huhtikuun lopussa. On kyllä maailman kultaisin tapaus :) Thelma saa tehosterokotteen parin viikon kuluttua ja odotan jo nyt niin, että päästään koirapuistoon. Tässä lähettyvillä on kyllä muutama koirakaveri joita aina treffaillaan ulkona.

Viime viikonloppuna tuli Thelmalle pissutulehdus ollessani kotopuolessa Vaasassa, Thelma uiskenteli aika paljon mökin rannassa ja makoili sitten helteillä nurmikolla, enkä tullut edes ajatelleeksi että sille helposti se tulehdus siitä sitten varmaan tulee :/ Nyt on sitten antibiootit purreet ja koiruus ennallaan.. :) toivon tosiaan ettei enää uusi, uimaan mennään ehkä vasta ensi kerran kun on oikeasti lämmin, vai luuletteko että pelkkä kuivaus riittää uimisen jälkeen ehkäisemään tulehdusta?

eepi78

eepi78
Viestimäärä: 5693

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 2 - Perjantaina, 17.06.2011 klo 21:39  
+
0
^Ainakin ihmisillä pissatulehdus johtuu ihan virtsarakkoon kuulumattomista bakteereista, eli sillä ei oo mitään merkitystä vilustuuko ihminen vai ei, niinkuin vanha kansa taas luulee. Eli luulis että koirilla sama homma. Eli mun järjen mukaan kuivaamisella uinnin jälkeen tässä tapauksessa ei oo mitään merkitystä. Sieltä vedestä on voinut mennä bakteereja virtsateihin ja johtuu siitä.

Mäkin kyllä Taavin ollessa pentu jemmasin kaiken tuhottavan pois, mutta seiniä oli vähän vaikee siirtää :nauru: Ja kun tuo yllätti sellasilla asioilla etten ois uskonut, että vetelee ikkunalaudalta jonkun kynttelikön palasiksi, tuolin istuimen ynnä muuta omituista. Uusille tulokkaille voin kertoa, että pahin mitä tuo on tuhonnut oli mun entinen läppäri mistä se oli vetänyt näppäimet irti:nauru: Nooh, itepähän olin unohtanut kannen auki työpäivän ajaksi, mutta ei mulla mielessäkään käyny että ois näppäimet ollu lattialla mun tullessa töistä. Niitä oli kiva koota takaisin ja pitkään käytinkin sitä läppäriä niin, että kirjottaessa pistin vaan näppäimet paikalleen. Silloin kyllä vähän keitti yli, mutta en oo onneks vielä tähän päivään mennessä hiiltynyt koiralle sen jo tekemistä tuhoista vaikka hilkulla on ollut. Kun ei se hyödytä mitään, että jälkikäteen rankaisee koiraa siitä mitä se on tehnyt jo monta tuntia sitten.

Ja joo, piti vielä luu-asiaan kommentoida. Taavi saa luita nykyään pari kertaa viikossa. Pentuna ennen hampaiden vaihtumista ja sen aikoihin sai ihan päivittäin kun sillä oli se puremisen tarve valtava. Jossain vaiheessa oli kausi kun se ei edes luihin koskenut, ne lojui lattialla päivätolkulla koskematta ja en sit antanutkaan pitkiin aikoihin. Nykyään kun saa luun niin syö sen heti eikä jätä mihinkään. Sen takia saakin nyt harvemmin, että sit kans maistuu kun sillä on kulmahampaissa vähän hammaskiveä niin kuitenkin ois hyvä jos luita söis.
Taaviltahan puuttuu kummaltakin puolelta yksi poskihammas, kun se syö luita niin luu on aina ihan veressä, ilmeisesti ne hampaat puuttuu just siitä kohti millä se järsii luita ja joutuu sit ikenillä järsimään. Vaikka myös pureekin niitä, mutta luulen, että ne hammaspuutokset on just se otollisin kohta millä sais hyvin luusta otteen.
Kotona labradorinnoutaja Taavi (27.3.2006) ja Aapo (22.5.2012), marsut Toivo, Vertti, Vilja sekä Illusia sekä kääpiöhamsteri talvikko Myy.
(Viestiä on muokattu perjantaina, 17.06.2011 klo 21:47)

  Siirry sivulle: 1 ... 5 6 7 ... 50
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28210
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6338
Viestejä yhteensä545725
Uudet käyttäjät tänään6
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään2
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265867
(Tilastot päivitetty viimeksi 03.05.2024 klo 15:00)