Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KOIRARODUT - Torstaina, 13.10.2011 klo 15:47

Labradorinnoutajat - osa 3

Siirry sivulle: 1 2 3 ... 51

griffon

moderaattori
griffon
Viestimäärä: 5797

LABRADORINNOUTAJAT - OSA 3 - Torstaina, 13.10.2011 klo 15:47  
+
0
Labbiskeskustelu, osa 3 - olkaa hyvä :hymy:
Edellinen keskustelu löytyy tästä linkistä
Minkä nuorena oppii, sen vanhana unohtaa
Kuvia omista koirista
Muistoissa Laku 2002-2013

Anpunen

Anpunen
Viestimäärä: 235

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 3 - Torstaina, 13.10.2011 klo 18:21  
+
0
Minäpäs laitankin tänne Oskarista pari syyskuvaa :)

Ja Kysymys pohdiskelu mikälie, kun tuosta painosta on ollu puhetta:
Oskari ei ole minusta yhtään lihava. Ollaan vähennetty jo sen ruokaa koska sen kylkiluut ei vaan tunnu! Ei mitenkään. Sitä saa hinkata ja hieroa että ne saa tuntumaan. Ne tuntuu eniten aika takana, siinä missä ne lähtee kaartumaan, jos ymmärrätte mitä tarkoitan :mietiskel: mutta muuten niitä ei tunnu. Kuitenkin jos sitä kauheasti lähtee vielä hoikistamaan, minusta tuntuu että selkäranka ja lonkkaluut alkaa törröttämään. Ainakin ne tuntuu selvemmin. What is it? Pitäis päästä lääppimään muiden labbiksia :D
Miltä se teidän mielestä näyttää? Onko se vaan nyt kasvanut aikuiseksi ja siitä on tullut siksi vaan jotenki raskaamman näköinen (3vee)





Nyt ei ollut oikein näitä parempia kuvia mistä näkisi yhtään tämän hetken vatsatilannetta. Mutta tässä kuva mistä heräsin että se näyttää ja tuntuu vähän lihavalta:

Vielä vertailun vuoksi kuva 2010 toukokuulta
Espanjanvinttikoira vm.-04
Labradori vm.-08
Kääpiöpinseri vm.-10
sekä hihnan päässä Anpunen
Pientä blogitusta

Eldarwen

Eldarwen
Viestimäärä: 2007

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 3 - Torstaina, 13.10.2011 klo 18:39  
+
0
^Ainakaan noissa kolmessa ensimmäisessä kuvassa (nehän oli ne uusimmat?) ei kyllä näytä mun mielestä mitenkään lihavalta. :hymy: Labbiksia on oikeesti kaikenmallisia ja muotosia, mutta noissa erottuu vyötärö mielestäni hyvin.

Birdie

Birdie
Viestimäärä: 1184

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 3 - Torstaina, 13.10.2011 klo 19:58  
+
0
Anpunen
Mun silmään Oskar ei näytä lihavalta, ei hoikalta, ihan normaalin näköinen. Kuten ELDARWEN sanoi niin vyötärökin löytyy. Tossa viimeisessä kuvassa se on kyllä tosi timmissä kunnossa! Kuinka paljon se painaa?

Mä pöljästi unohdin ilmoittaa meidät sinne näyttelyyn! Oikeesti miten voin olla näin TYHMÄTYHMÄTYHMÄTYHMÄ!!! :ttou: Onkohan tässä enään mitään mahdollisuutta että saan ilmoitettua meidät sinne? No pitää käydä kyselemään...
Follies Neville
09.03.2011

Anpunen

Anpunen
Viestimäärä: 235

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 3 - Torstaina, 13.10.2011 klo 20:24  
+
0
Tuossa viimeisessä kuvassa (2010) on painanu varmaan 31kiloa? ja tuossa toisessa sivukuvassa suunnilleen 38-39. Ei se siis minustakaan näytä mitenkään lihavalta (ehkä pönäkältä ennemmin), mutta ihmetyttää vaan miksi ne kylkiluut ei siltikään tunnu kuten ennen. Kai se liittyy jotenki tuohon sen muuhunki aikuistumisrotevoitumiseen :) Olin itte niin innoissani että oskarista ei tuu niin raskas uroslabbis, kun se oli nuorempana pelkkää jalkaa (pää sillä vaan on aina ollu tosi iso suhteessa kroppaan :D)
Ehkä tuo "lihavuus" näkyy mulle siksikin kun meillä on tuo vinttikoira ja kääpiöpinseri toisina koirina eikä niissä oo yhtään ylimäärästä nahkaa tai muutakaan.

Me lähdetään viettämään ihanaa mökkiviikonloppua syötteelle niin koirat saa kävellä uusissa maisemissa :)
Tällaisissa maisemissa oltiin viime vuonna samoihin aikoihin:

Onnelliset koirat illalla ulkoilun jälkeen
Espanjanvinttikoira vm.-04
Labradori vm.-08
Kääpiöpinseri vm.-10
sekä hihnan päässä Anpunen
Pientä blogitusta

Eldarwen

Eldarwen
Viestimäärä: 2007

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 3 - Torstaina, 13.10.2011 klo 21:31  
+
0
^Mäkin ajattelin että Baileystä tulee sellanen kevytmallinen labbis, kunnes ikää alko tulemaan lisää.. Täyttää nyt tammikuussa 2 vuotta, ja on aikamoinen tankki malliltaan. Ja kaikki vielä pelottelee mua että voi hyvin keräillä massaa vielä parisen vuotta lisää. :eek:


muoks. mikä kumma tolla mahtaa olla, että aina jos se saa syödä luita ihan missä muodossa tahansa, niin se alkaa sontimaan sisälle? Bailey siis. Ihan normaalia tavaraa tulee ulos, mutta ihan joka kerta toistuu sama. Aiemmin päivällä annoin sille lihasen hirvenluun, ja äsken suihkusta tullessani oli olohuone ihan täynnä pökäleitä. :ttou:

Ärsyttää toi kun ei voi pysyä paikallaan kun asioi, vaan pitää kävellä koko ajan samalla niin saa ettiä joka nurkasta ja pöytien alta että löytää jokasen pökäleen.. hohhoijaa. :nauru:
(Viestiä on muokattu perjantaina, 14.10.2011 klo 00:03)

NettajaPeppi

NettajaPeppi
Viestimäärä: 109

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 3 - Perjantaina, 14.10.2011 klo 01:41  
+
0
Birdie: Jos se oli toi Lahden pentunäyttely 30.10 niin sinne olisi pitänyt ilmoittautua 26.9 mennessä. Yleensä näyttelyihin pitää ilmoittautua noin kuukautta ennen näyttelyä. Mutta ei hätää noita näyttelyitä tulee ja menee joten varmasti ehdit sinne myöhemminkin. Voihan sitä käydä jossain match showssa harjoittelemassa. Mä olen menossa nyt viikonloppuna match showhin ton kultsun kanssa, vaikka ei me niissä ikinä pärjätä, mutta ei se haittaa kun se on niin hyvää harjoitusta näyttelyjä varten. Match showssa ja näyttelyissä on muutenkin kiva tavata muita koiraihmisiä ja nauraa niille jotka ottavat ne tosissaan. Harmi vaan, että joudut ilmoittamaan sille kasvattajalle ettei tarvitse tulla esittämään.
Netta labbis s.06.08.2005
Peppi kultsu s.16.04.2010
Mindi labbis s.05.01.2012

nannna

nannna
Viestimäärä: 264

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 3 - Perjantaina, 14.10.2011 klo 10:41  
+
0
Ihana kuva Oskarista tuo lumikuva, voi olispa jo lunta!! :)

Mekään ei päästy ilmottautumaan 30.10. Lohjan näyttelyihin, kun se ilmottautuminen meni 10.10. Kasvattaja on menossa sinne ja tosiaan vissiin aika moni muukin meidän pentueesta, mutta harmi vaan ei nyt sitten päästä sinne kun ei ilmottauduttu, sillä ei oo kyytiä. Harmittaa!

Mirle

Mirle
Viestimäärä: 618

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 3 - Perjantaina, 14.10.2011 klo 11:21  
+
0
Birdie Laita sinne tosiaan viestiä ja kysäse, josko onnistuisitte vielä ilmoittautumaan.
Mää yleensä unohdan aina kaiken tollee samalla lailla, ja sen takia on pakko tehä kaikki aina heti. :shifty::nauru:
Me ollaan tosiaan sinne Lohjalle menossa ja viikonloppuna pitäis treenata seisomista ihan "intensiivi-treeninä".
Mätsäreissä käytiin, ja ihan kivasti meni ekaks kerraks mun mielestä. :aurinko: Mulla ei ollu itellä mitään havaintoa, mitä mun pitää siellä kehässä tehdä yms. Selvittiin kuitenkin ja saatiin punanen nauha. :ylpea: Siitä sitten punasen nauhan saaneiden pentujen jatkokehään. Siellä olikin sitten jo kokeneempia/harjoitelleita koirakoita ja ei päästy 5 parhaan joukkoon. Mutta olin kyllä ylpeä Reinosta. :love:
Palautteeksi saatiin siitä ekasta kehästä, että ohjaajan kokemattomuus näkyy ja lisätreeniä vaan. :nauru: Ton osasinki odottaa. Josko menis sitte paremmin, kun on osaava esittäjä tuolla Lohjalla ja vielä vähän treenataan seisomista yms.

Munkaan mielestä Anpusen Oskar ei näytä lihavalta. Oikein komea on! :peukku:

Oon ihmetelly, kun Reino on näyttäny mun silmään jotenki niin pieneltä ja pentumaiselta.. Mutta eilen huomasin, miten se on mun mielestä ihan tän viikon aikana alkanu näyttää isommalta mieheltä. Rintakehä kasvanu ja kaulan "heltta" vaan lisääntyy.. :nauru:

Ihania kuvia taas kaikilla! :love:
Labradorinnoutaja Reino s. 24.3.2011

Anpunen

Anpunen
Viestimäärä: 235

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 3 - Perjantaina, 14.10.2011 klo 11:46  
+
0
Mekin kovasti jo odotellaan uutta lunta! jos saisi toivoa että pakkasta olisi vähän vähemmän kuin viime talvena :)
Lumileikit on Jee!
Espanjanvinttikoira vm.-04
Labradori vm.-08
Kääpiöpinseri vm.-10
sekä hihnan päässä Anpunen
Pientä blogitusta
(Viestiä on muokattu perjantaina, 14.10.2011 klo 11:46)

QuiQui

QuiQui
Viestimäärä: 129

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 3 - Perjantaina, 14.10.2011 klo 12:12  
+
0
^ Awww.. Lumikarhu.

Tuon koiran mielialat heittelee kovasti, huhhuh. Viikko sitten valitin uhmasta ja tottelemattomuudesta. Nyt tuo on taas ollut 3 päivää täydellinen herran enkeli. Ei kisko lenkillä, tottelee käskyjä, kulkee nätisti vierellä ja pitää yllä kontaktia. Eikä minulla ole läheskään aina herkkuja mukana. Kaiken huippuna ohitukset ovat kuin itsestään alkaneet sujua. Ja minä suurin piirtein olin valmis viime viikolla luovuttamaan siinä asiassa. Eihän tuo vieläkään täydellistä ole, mutta nyt viime päivinä Nelli ei ole kiskonut itseään henkihievereissä kohti vastaantulevia koiria. Ottaa joskus jopa oma-alotteisesti kontaktin minuun, kun huomaa että vastaan on tulossa toinen haukku. Ei pitäisi varmaan toitottaa, ens viikolla voidaan mennä taas takapakkia, mutta olen niiiin ylpeä ja onnellinen tällä hetkellä että huhhuh.

Mutta nyt tuo otus on alkanut "kiusaamaan" minua uudella tavalla. Viimeistään puoli viideltä aamulla on koira nuolemassa naamaani. Tuo siis herättää minut nykyään aamuyöllä joka yö. Ennen Nelli nukkui koko yön, alle kolmen kuukauden iässä se joskus herätti neljältä aamulla pissalle, mutta muutoin ollaan helposti saatu koko porukka nukkua putkeen kymmentäkin tuntia. Nyt Nelli ei enää ilmeisesti tarvitse pitkiä yöunia ja kun univaje on täytetty, niin leikkiin pitäisi päästä ja minut on saatava hereille sitä varten. Olen yrittänyt lykätä sille puruluun mussutettavaksi ja käskenyt koiran maahan ja "mammimaan" (meillä taikasana, jolla se lyssähtää petiinsä tai nallen päälle nukkumaan), mutta kun ei. Vähintään korttelin ympäri pitäisi käydä ulkona kävelemässä ennen kuin se antaa minun mennä taas nukkumaan. Ja hätähän tuolla ei ole. Onko muilla ollut vastaavia ongelmia ja miten olette niistä selvinneet? Tuntuu, että olen töissä ollut tällä viikolla silmäpussi-zombi, kun märkä herätys hyökkää päälle 1-2 tuntia ennen herätyskelloa.

Nelliltä lähtee tällä hetkellä ihan hirveästi karvaa. Isän mielestä on hauskaa, kun koiralle osuu talvivillojen vaihto ja pentukarvan lähtö samalle ajalle, minusta ei. Olen päivittäin käytellyt furminaattoria ja joka päivä siitä saa sellaiset kaksi ison tennispallon kokoista karvamyttyä irti. Mies halusi ostaa sellaisen hienon johdottoman imurin, jolla saa pikaisesti asunnon imuroitua. Tuota käytellään meillä joka toinen päivä ja olen joka kerta kauhuissani, kun se pitää tyhjentää. Tuosta karvamäärästä saisi helposti kaksi koiraa meille lisää. Miten voi noin pienestä otuksesta irrota edelleen noin paljon tavaraa?

Uskallettaiskohan mekin jossain vaiheessa käydä Nellin kanssa match showssa? Kamalasti kutkuttais ja vois olla ihan hyvä saada jotain kokemusta, mutta saako sinne ylipäänsä viedä ylivilkasta pentua? Vai suututaanko minulle, kun tuo on kuitenkin suuna päänä riehumassa enkä 100% pysty sen pentuhepuleita vielä hallitsemaan?
~ Labradorinnoutaja Nelli, s. 18.4.2011 ~
"Pikkuveli" Raipe (beagle, s. 27.5.2006)
(Viestiä on muokattu perjantaina, 14.10.2011 klo 12:13)

gonna

gonna
Viestimäärä: 506

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 3 - Perjantaina, 14.10.2011 klo 12:20  
+
0
Tässä meidän lumihirviö :nauru:



Vielä yksi.
Opas Gonna (22.6.2002-2.6.2015) labradori
"Mummon" Helmi "Orvokki" (1.11.2010- 16.11.2021) Englanninbulldoggi (tyttärellä)

Eldarwen

Eldarwen
Viestimäärä: 2007

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 3 - Perjantaina, 14.10.2011 klo 12:59  
+
0
^Aivan ihana! Mä niin toivon että Blakesta tulee samanlainen. :nauru:

Bailey rakastaa lunta kans yli kaiken! Me mentiin viimetalvena usein tonne joen jäälle juoksemaan ja siellä se piehtaroi ihan onnessaan lumessa.

Bailey synty tammikuussa niin lumi ei ollu sille mikään ihmeellinen asia, Blake taas synty kesäkuussa niin se ei vielä lunta ole nähnytkään. En malta oottaa että näen sen reaktion. Veikkaan että hepuleita tiedossa. :nauru:
Toivottavasti toi Baileyn jalka parantuu nyt hyvin, niin pääsevät sitten yhdessä juoksemaan hankeen talvella. :peukku:


Tässä meiltäkin pari talvikuvaa näin lunta odotellessa.. Kuvat viime talvelta ja Baileyn naama on kyllä muuttunu ihan hirveesti! Tosi pentumaisen näkönen vielä näissä.




(Viestiä on muokattu perjantaina, 14.10.2011 klo 13:00)

gonna

gonna
Viestimäärä: 506

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 3 - Perjantaina, 14.10.2011 klo 13:00  
+
0
Piti vielä kertoa että menemme "konsta pylkerön" kanssa ensimmäistä kertaa hierojalle, eikös jo ole aikakin :viheltel:. Ois ton vounut tehdä aiemminkin mutta ajattelin että nyt herraa saattaa siitä hyötyäkin kun paikat alkaa aina välillä olemaan vähän jäykät.
Opas Gonna (22.6.2002-2.6.2015) labradori
"Mummon" Helmi "Orvokki" (1.11.2010- 16.11.2021) Englanninbulldoggi (tyttärellä)

gonna

gonna
Viestimäärä: 506

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 3 - Perjantaina, 14.10.2011 klo 13:02  
+
0
Ei täälläkään lunta pelätä.:nauru:
Opas Gonna (22.6.2002-2.6.2015) labradori
"Mummon" Helmi "Orvokki" (1.11.2010- 16.11.2021) Englanninbulldoggi (tyttärellä)

NettajaPeppi

NettajaPeppi
Viestimäärä: 109

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 3 - Perjantaina, 14.10.2011 klo 13:09  
+
0
Netta-labbiksella todettiin tänään ensimmäisen kerran elämässään hiivaa toisessa korvassa. 6 vuotta on mennyt mukavasti tähän mennessä ilman korvatulehdusta. Tosin pari kertaa on ollut silmätulehdus tässä vuosien varrella. Miten yleistä teidän muiden labbiksilla on korvatulehdukset? Olin jo tässä toivonut, että koko elämä menisi Netalla ilman korvatulehdusta. Onko jollain ollut labbis joka ei ole koskaan saanut korvatulehdusta?
Netta labbis s.06.08.2005
Peppi kultsu s.16.04.2010
Mindi labbis s.05.01.2012

gonna

gonna
Viestimäärä: 506

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 3 - Perjantaina, 14.10.2011 klo 13:22  
+
0
Meillä on 9 vuoden aikana ollut joitakin tulehduksia, parasta aikaa on lääkitys siihen vaivaan. Ei voi sanoa että mistään jatkuvasta vaivasta on kyse, ainakaan meillä, onneksi.
Muutenkin meille on siunaantunut ilmeisesti tänä päivänä "epänormaali" yksilö kun on muutenkin ollut terve.
Opas Gonna (22.6.2002-2.6.2015) labradori
"Mummon" Helmi "Orvokki" (1.11.2010- 16.11.2021) Englanninbulldoggi (tyttärellä)

Mirle

Mirle
Viestimäärä: 618

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 3 - Perjantaina, 14.10.2011 klo 13:35  
+
0
QuiQui Mätsäreihin vaan! :peukku: Reinohan on myös melkosen vilkas tapaus. Ja siksi ajattelinkin, että mitähän siitä tulee kun koiria oli kuitenkin ympärillä koko ajan. Mutta kehään pääsyä odotellessa kaikkien koirien ympäröimänä, Reino vaan otti kontaktia. :eek: Ei höntyilly yhtään muiden koirien luo tai mitään. Ja siis yleensä kaikkia pitäis päästä moikkaamaan. Siellähän Nelli tottuu sitten pikkuhiljaa. Tiedä vaikka yllättäis sutki ilosesti. :wink: Ja kaikki koirat on ollu joskus pentuja, nou hätä.
Mielialanmuutoksia on meilläkin.. :roll: Välillä sanonkin Reinolle että millä jalalla soot tänää noussu, ku oot ihan riiviö ja eilen olit ku enkeli. :nauru: Kai ne kuuluu tähän ikään.

Ensilunta odotellaan täällä. Tai siis sitä reaktiota. Jos pitäis jollekin reaktiolle pistää rahat, niin hepulia veikkaan.. :nauru:

Ihania lumimonstereita! :nauru: Ja Bailey :love: Soon vaan niin mun silmää hivelevä labukka. :hymy:

Muoks. Meillä on ollut yks lievä tulehdus ja hiiva korvissa. Eläinlääkäri arveli hiivan tulleen siitä, kun Reino kävi innokkaasti uimassa, muttei osannut vielä ravistaa vesiä pois korvista. Nyt on ollut kyllä taas ihan hyvänä nuo korvat. (Koputtaa puuta ja pitää sormet ristissä..)
Labradorinnoutaja Reino s. 24.3.2011

(Viestiä on muokattu perjantaina, 14.10.2011 klo 13:50)

Kazi

Kazi
Viestimäärä: 305

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 3 - Perjantaina, 14.10.2011 klo 13:42  
+
0
^^^ Meijan Lapu karsi korvatulehduksista etenkin kesaisin uinti ja hellekausien aikaan. Poski korvanlehden alta tulehtui myos, kun kosteus ei kunnolla poistunut ja korvanlehti hautoi hyvan kasvualustan bakteereille. Antibiootteilla(?) ja salvalla selvittiin. Muuten koira oli kylla niin terve kuin vain olla ja voi :D

muoks. Taitaa tosiaan olla aika yleinen vaiva labbiksilla... En olisi uskonut etta nainkin monelta tuota loytyy :mietiskel:
wecope Frodo 10/2014
beagle Kössi 10/2002-12/2015
(Viestiä on muokattu perjantaina, 14.10.2011 klo 13:45)

Lunatic

Lunatic
Viestimäärä: 1375

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 3 - Perjantaina, 14.10.2011 klo 15:09  
+
0
Meillä oli hiiva kierre korvissa silloin kun tuolle syötettiin edellisellä lääkäriasemalla moooonta antibioottikuuria putkeen niiden furupattien takia. Onneksi vaihdettiin lekuria joka sanoi ettei ole loppujen lopuksi mitään hyötyä syödä koko ajan biootteja KROONISEEN vaivaan. Toki ollaan syöty joskus uudenkin lääkärin toimesta biootteja furuihin mutta todella pahana saa olla että tuo lääkäri antaa bioottikuuria niihin.

Nyt ei ole ollut kyllä korvissa vikaa pariin vuoteen. Välillä läpyttää enempi ja se on merkki siitä että vaikkua on kertynyt ja korvat putsataan. Normaalisti kyllä putsataan säännöllisesti, jolloin ei vaikkua kerry mutta joskus unohtuu. :nolo: Toivotaan ettei tulekaan hiivoja korviin, tai muuallekaan. :hymy:


  Siirry sivulle: 1 2 3 ... 51
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28210
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6339
Viestejä yhteensä545729
Uudet käyttäjät tänään6
Viestiketjuja aloitettu tänään1
Viestejä kirjoitettu tänään6
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265869
(Tilastot päivitetty viimeksi 03.05.2024 klo 23:15)