Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KOIRARODUT - Torstaina, 13.10.2011 klo 15:47

Labradorinnoutajat - osa 3

Siirry sivulle: 1 2 3 ... 51

elinann_

elinann_
Viestimäärä: 302

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 3 - Perjantaina, 14.10.2011 klo 16:41  
+
0
Täällä on tänään pysyny koko päivän kuura ainakin osittain maassa eikä saaveistakaan ole jää sulanut päivän aikana. Talvi tulee! :kumarrus: Tulis vaan paljon lunta, ainaki puolet enemmän ko viime talvena. Sitä oli niin onnettoman vähän. Joulukuussa olin ihan kateellinen ko pyörähin sillon siellä voittajanäyttelyssä ja Helsingissä oli puoli metriä lunta ja Rovaniemellä hätinä maa valkonen. :D

Viime joulukuun alussa.


Aamulla oli niin upea ilma, että oli pakko käyä räpsimässä kuvia.
Koirat eivät ole koko elämä, mutta ne tekevät elämästä kokonaisen.

Tassutellen Tessun tahtiin
suomenlapinkoira Hippusen Bakkasukko "Tessu" -14

sekä mukana menossa:
sekarotuinen Rippu -04
labradorinnoutaja Rella -10
tiibetinspanieli Riitu -12
(Viestiä on muokattu perjantaina, 14.10.2011 klo 16:44)

eepi78

eepi78
Viestimäärä: 5693

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 3 - Perjantaina, 14.10.2011 klo 19:53  
+
0
Mä en edes viitti laskea kuinka monta kertaa Taavilla on ollut hiivaa korvissa. Kierre oli jossain vaiheessa kunnes vaihdettiin ruokaa tulehduksia oli n. 4-5 per vuosi, sen jälkeen oli pari vuotta hyvä korvatilanne kunnes tällä nykyiselläkin ruualla alkoi tulemaan hiivaa korviin.

Meillä on maanantaina Taaville allergiatestit, ei ollu enää muuta vaihtoehtoa. Mä todella toivon, että sieltä löytyy jotain että saatais siedätyshoidot päälle ja nää hemmetin sairastelut kuriin sitä kautta.
Kotona labradorinnoutaja Taavi (27.3.2006) ja Aapo (22.5.2012), marsut Toivo, Vertti, Vilja sekä Illusia sekä kääpiöhamsteri talvikko Myy.

nannna

nannna
Viestimäärä: 264

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 3 - Perjantaina, 14.10.2011 klo 22:41  
+
0
Hieno homma Eepi, toivottavasti nyt löytyy vastaus ja joku järki tohon teidän ell kierteeseen. :peukku:

Elinann, kuinkas paljon tuo Rella painaa? Se on niin jotenkin Thelman oloinen , taitaa vaan Thelma olla rungoltaan vielä lyhyempi kuin aikuiset ja kai se vielä pari senttiä kasvaa korkeuttakin? Thelma on eilen ja tänään ollut kauhea nuusku, lenkit menee naama maassa koko ajan. Kaikki hajut, puut, lehtikasat pitää mennä läpi. Ja siis se ihan _vetää_ puiden, lyhtypylväiden yms. luo. Tänään vei hajut voiton jopa pallolta :eek: Lisäksi menee kierimään maahan jos löytää hyvän hajun. Että tälläsiä mielialanvaihteluja myös täällä - yleensä lenkit menee välillä vähän haistellen ja ympärille kyttäillen.

T:lla ollut kaksi hiivatulehdusta, samassa korvassa molemmat. Aika lailla luulen että ahkeran putsauksen avulla pysyneet poissa. On kyllä todellakin tämän rodun vaiva, ei voi johtua pelkistä luppakorvista + uimisesta koska tiedän monia sekarotuisia jotka tykkää uida ja joiden korvia ei ole koskaan edes pahemmin putsattu, ja silti ei ikinä mitään ongelmaa korvien kanssa.

Ihania lumikuvia!!
(Viestiä on muokattu perjantaina, 14.10.2011 klo 22:42)

eepi78

eepi78
Viestimäärä: 5693

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 3 - Lauantaina, 15.10.2011 klo 10:36  
+
0
^Taavihan ei ui juurikaan ja sillä on ollut aina hiivakorvaa, pennusta asti ja ympäri vuoden. Allergiaahan se jo meillä on melko varmasti kun niin usein on, mutta harvoin jos on niin pistäisin hautumisen piikkiin. Joka kerta multakin kysytään furun tai hiivan takia että uiko tuo paljon ja kun sanon että ei ui ollenkaan, ehkä kerran kesässä niin hämmästys on suuri. Ilmeisesti oletetaan että noutajien iho-ongelmat johtuu paljosta uimisesta.
Kotona labradorinnoutaja Taavi (27.3.2006) ja Aapo (22.5.2012), marsut Toivo, Vertti, Vilja sekä Illusia sekä kääpiöhamsteri talvikko Myy.

Eldarwen

Eldarwen
Viestimäärä: 2007

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 3 - Lauantaina, 15.10.2011 klo 11:26  
+
0
Meillä on Bailey alkanu hirveesti raapia korvia, hieroa niitä lattiaan ja "läpyttelee" koko ajan. Mutta korvissa ei kuitenkaan näy yhtään mitään, ei oikeastaan punota eikä ole mitään likaa näkyvissä.
Voiko silti olla tota hiivaa? Ne kyllä meinaan ihan selkeesti kutisee.

Mirle

Mirle
Viestimäärä: 618

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 3 - Lauantaina, 15.10.2011 klo 11:41  
+
0
Reinon korvat haisi aivan älyttömän pahalle, kun niissä oli se hiiva. Ja punotti myös. Likaa ei näkyny.
Voisko niitä Baileyn korvia ihan vaan kutittaa? Siis että olis tyyliin kuivat tms. Siis kun mun omat korvat alkaa kutisemaan, kun tulee viileet ilmat ja ne kuivuu, niin ajatellen että koirilla vois olla jotain samanlaista. :shifty:
Labradorinnoutaja Reino s. 24.3.2011

nannna

nannna
Viestimäärä: 264

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 3 - Lauantaina, 15.10.2011 klo 12:43  
+
0
Meillä hiivan oire molemmilla kerroilla oli vain punoitus ja tavallista enempi ruskea mönjä korvassa (jota siis tuli jo putsautsesta seuraavanakin päivänä törkee määrä). Korva ei kutissut ollenkaan.

Taas osoitti koiruus huippujäljestäjä-kykynsä! :) Tultiin nimittäin just jäljestyksestä, tällä kertaa kaksi jälkeä makkaralla. Hyvin löysi. Toisen makkaran sidoin puuhun niin oli koira ihan äimänä että missä se makkara nyt on, mutta löysi senkin sitten. Edelleen vaan sekoittaa mun jäljen ja sen makkarajäljen. Ehkä voitais joskus tosiaan kokeilla sitä ihmisjälkeä tolle.

Tuolla jälkikurssilla on yks bordercolliekasvattaja koiransa kanssa, kehui kovasti Thelmaa ja sanoi että jos haluttais niin voitais mennä marraskuussa Messukeskuksessa järjestettäviin pentunäyttelyyn, sekä joulukuussa järjestettäviin näyttelyyn niiden kanssa, niin se vois auttaa mua kaikkeen näyttelyjuttuihin liittyvissä asioissa. Oli kyllä aika houkutteleva tarjous, kun oonkin vähän jännännyt niitä ja en yksin ainakaan haluais mennä.

Mirle

Mirle
Viestimäärä: 618

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 3 - Lauantaina, 15.10.2011 klo 13:32  
+
0
Vähän vanhempia ja uudempia kuvia meiltä pitkästä aikaa. :hymy:

Mamman nappinenä chillailee :love:

Syyllinen palasi "rikospaikalle" poseeraamaan.. :ttou: (vasemmalla syyllisen vieressä vähän rempattu seinä, ja laastit nenän päällä)

Nukkumisenmallia meiltä :shifty:

Öööh, siis niinku mitä sulla on suussa..?! Ylväs noutaja, rintsikoiden noutaja. :ttou::nauru:

Kuvien laatu on heikko, pahoittelen. Ja tosta ei vaan saa otettua kuvia, että se olis jotenki seisaallaan. Lopettaa kaiken tekemisen tai tulee kameraa kohti, kun huomaa että otetaan kuvaa. :roll:
Labradorinnoutaja Reino s. 24.3.2011

(Viestiä on muokattu lauantaina, 15.10.2011 klo 13:33)

elinann_

elinann_
Viestimäärä: 302

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 3 - Lauantaina, 15.10.2011 klo 13:43  
+
0
Mieki olen huomannu tuon Thelman ja Rellan samannäköisyyden. (: Rella painaa kai edelleenkin suunnilleen 27kg, ainakin sen verran se painoi heinäkuussa. Marraskuussa sillä on rokotukset, niin sitten näkee paljonko se nyt painaa.
Koirat eivät ole koko elämä, mutta ne tekevät elämästä kokonaisen.

Tassutellen Tessun tahtiin
suomenlapinkoira Hippusen Bakkasukko "Tessu" -14

sekä mukana menossa:
sekarotuinen Rippu -04
labradorinnoutaja Rella -10
tiibetinspanieli Riitu -12
(Viestiä on muokattu lauantaina, 15.10.2011 klo 13:49)

Eldarwen

Eldarwen
Viestimäärä: 2007

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 3 - Lauantaina, 15.10.2011 klo 13:51  
+
0
^^Ruskeet labradorit vaan saa mut niin sulamaan! Se on kyllä niin ykkösväri mulle vaikka muistakin pidän. :love:

Käytiin Blaken kanssa syksyisellä uimareissulla, on se sellanen vesipeto! Tässä taas vähän lisää kuvia.. Ihan ku niitä ei vielä ois tullu täältä suunnalta tarpeeks. :nauru:


Blake tosiaan oppi tän tavan Baileyltä, molemmat menee nenä pohjassa koko ajan.. :nauru:




gonna

gonna
Viestimäärä: 506

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 3 - Lauantaina, 15.10.2011 klo 17:46  
+
0
Käytiin tänään hierojalla ja sanoi että on tosi hyvässä lihaksessa ikäisekseen. :jjei: Eikä ollut mitään paikka joka olisi ollut jumissa, lisäksi sanoi ettei ollut lihava vaikka painaa sen 50kg. Vitsit että olen tyytyväinen kun on hyvässä kunnossa ja selvittetty tuo lihaskunto ( vaikka tiesin sen kyllä enne sitäkin) sekä se ettei mitään jumituksia ollut. Lisäksi vielä kun venytteli vastakkaisten puolten etu/takajalkaa koira pysyi pystyssä, mainitsi että useat kaatuu vastaavassa tilanteessa. Meidän jätkä pysyi jämäkästi pystyssä. :nauru:

Ihania kuvia :love:
Opas Gonna (22.6.2002-2.6.2015) labradori
"Mummon" Helmi "Orvokki" (1.11.2010- 16.11.2021) Englanninbulldoggi (tyttärellä)
(Viestiä on muokattu lauantaina, 15.10.2011 klo 17:47)

eepi78

eepi78
Viestimäärä: 5693

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 3 - Lauantaina, 15.10.2011 klo 18:12  
+
0
Eldarwen: hiivan kyllä tunnistaa, korva haisee silloin todella pahalle, vähän sellaiselle imelälle pahalle :nauru: olus että Taavilla ainakin on korva aina ihan punainen hiivasta ja erittää tummaa töhnää. Mutta siis monesti haistan hiivan jo ennenkuin kurkkaan edes korvaan, riittää kun koira tulee viereen niin sen haistaa. Ja jotenkin kummasti senkin hajun on oppinut tunnistamaan tässä vuosien varrella.

Onpas Blake kasvanut kuvien perusteella :love: Taavikin tekee tota nenä veteen-juttua ja sit se pärskii kun meinaa tukehtua, urpo mikä urpo :nauru:
Kotona labradorinnoutaja Taavi (27.3.2006) ja Aapo (22.5.2012), marsut Toivo, Vertti, Vilja sekä Illusia sekä kääpiöhamsteri talvikko Myy.

NettajaPeppi

NettajaPeppi
Viestimäärä: 109

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 3 - Lauantaina, 15.10.2011 klo 19:32  
+
0
Joo kyllä sen haistaa. Vaikka Netalla ei ole koskaan aiemmin ollut hiivaa korvissa, niin mua alkoi epäilyttämään, kun toinen korva haisi sellaiselle imelälle mille se ei ole ikinä aiemmin haissu. Lisäksi siellä oli paljon töhnää. Toinen korva haisi ihan samalle kuin aina ennenkin.
Netta labbis s.06.08.2005
Peppi kultsu s.16.04.2010
Mindi labbis s.05.01.2012

Eldarwen

Eldarwen
Viestimäärä: 2007

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 3 - Lauantaina, 15.10.2011 klo 20:43  
+
0
Baileyn korvat kyllä itseasiassa haisee aika voimakkaasti, siks epäilin että sille ois noista antibiioteista tullu joku hiiva tms kun muutenkin oli niin allerginen, muttakun ei niissä ole likaa ollenkaan.
Jos vielä kutiaa sillonkun on kontrolliröntgen niin täytynee varmaan kysyä noista. :eitietoo:

Birdie

Birdie
Viestimäärä: 1184

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 3 - Lauantaina, 15.10.2011 klo 20:45  
+
0
10.10 oli se ilmottautuminen eli viime viikonloppuna olisi jo pitänyt olla ilmottautumislomake perillä... Noooh näyttelyitä onneksi riittää. Olisi ollut tosiaan kiva kun kasvattaja olisi hankkinut mulle sen esittäjän ja niiltä olis saanut sitten hyviä ohjeita! Mutta ehkä mä ilmoitan meidät näyttelykurssille niin saataisiin varmuutta ja neuvoja. Ei hirveesti houkuta edes mennä sooloilemaan mätsäriin kylmiltään.

Mäkin oon ihan rakastunut tohon ruskeeseen labbikseen. Tänää kun tuli ruskee labbis vastaan niin kysyin saako sitä moikkaa. Olin siis ilman koiraa liikkeessä. Vähän yli vuoden ikäinen Elvis labbis! Tuitui!:love:

16pv toko kurssiin!!

Muokkis. Reino on kasvanut ihan älyttömästi! Ihana tuo nenä:)
Follies Neville
09.03.2011
(Viestiä on muokattu lauantaina, 15.10.2011 klo 20:48)

NettajaPeppi

NettajaPeppi
Viestimäärä: 109

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 3 - Lauantaina, 15.10.2011 klo 21:03  
+
0
Ei sinne match show:hin mitään näyttelykurssia tarvitse. Mäkin menin match show:hin ihan kylmiltään ekan kerran ja katsoin vaan mitä muut tekee ja tein perässä. Jos et tiedä mitä tehdä kysy vaikka siltä tuomarilta neuvoa. Mä kysyin jopa näyttelyssä miten kolmio juostaan, kun en ymmärtänyt mitä tuomari oikein halusi meidän tekevän. Match show:hin on hyvä harjoitella paikallaan seisottamista, mutta eikö Mooses osaa jo seistä paikallaan? Kun juoksutat Moosesta niin juoskaa mahdollisimman kovaa, mutta kuitenkin niin, että ravaa eikä vaihda laukalle, jotta liikkeet näyttää mahdollisimman lennokkailta.
Netta labbis s.06.08.2005
Peppi kultsu s.16.04.2010
Mindi labbis s.05.01.2012

Birdie

Birdie
Viestimäärä: 1184

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 3 - Lauantaina, 15.10.2011 klo 21:13  
+
0
Niin totta. Mutta niitä mätsäreitä ei hirveesti ole tässä lähistöllä ja mulla ei ole autoa käytössä ja ei hirveesti ole mitään intoa mennäkkään. Kurssilla sais konkreettista ohjetta mitä tehdä kun tosiaan mulla ei ole mitään tietoa näyttelyistä. Ikävä kyllä en löytänyt YHTÄÄN alkavaa näyttelykurssia...
Follies Neville
09.03.2011

eepi78

eepi78
Viestimäärä: 5693

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 3 - Lauantaina, 15.10.2011 klo 21:33  
+
0
Ei mullakaan oo koskaan ollu mitään hajua näyttelyistä. Muutaissa mätsäreissä ollaan käyty Taavin ollessa nuorempi ja sit näyttelyissä muutamia kertoja. Aina ollaan hengissä selvitty ulos :nauru:
Tosin siinäpä se onkin, Taavi ei ravaa näyttelyissä kunnolla, sitä pitäis treenata, mutta en jaksa kun ei aktiivisesti käydä, mun kanssa se ravaa jos ulkona harjottelen, pitäis treenata ihan sästiloissakin jossain. Seisominen myös onnetonta välillä, mutta nyt oon keksinyt että jos namikäden pistää selän taa tai mahan päälle nyrkkiin niin Taavilla on just hyvä näyttely-asento.
Seuraavan koiran kanssa ehkä sit enemmän harjottelua, me tuskin Taavin kanssa enää näyttelyihin mennään, tai jos mennään niin taas ihan vaan kattomaan mitä tuomari sanoo. Ihan jo hammaspuutoksenkin takia välttelen näyttelyitä, tosin eipä sitä oo tähänkään mennessä kukaan huomannut niin tuskin jatkossakaan, mutta nyt kun itse tiedän asian niin se häiritsee mua että jos huomataankin. Ennen on ollu helppoa kun en oo itekään ollu tietoinen niin oisin voinu ihan vilpittömästi sanoa että en oo tiennyt puutoksesta yhtään mitään.
Kotona labradorinnoutaja Taavi (27.3.2006) ja Aapo (22.5.2012), marsut Toivo, Vertti, Vilja sekä Illusia sekä kääpiöhamsteri talvikko Myy.

Birdie

Birdie
Viestimäärä: 1184

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 3 - Sunnuntaina, 16.10.2011 klo 10:50  
+
0
^ Hammaspuutos? Eli joku hammas puuttuu?

Mooses ihana pikku piru on nyt aloittanut mun herättämisen tulemalla makaamaan mun päälle ja sitten se nuolasee mun naamaa katsoo heräänkö, nuolasee uudestaan ja jos erehdyn avaamaan silmäni niin sitten se show vasta alkaakin. Ennen se on vaan seissyt oven edessä ja vinkunut et mamma mennää pissalle. No sitten kun nousen ylös olen käyttänyt pissalla ja antanut ruuan ja meen itse takaisin sänkyyn se tulee sinne syötyään ja tulee taas makaamaan päälle et nyt rapsutat. Ja jos en rapsuta niin sitten se alkaa huitomaan mua tassullaan (kutsutaan tätä tassuttamiseksi) kunnes rapsutan sitä pari minuuttia ja sitten voidaan taas jatkaa unia.

Tulispa palkka jo!! Aion ostaa pedin Moosekselle ja näyttelyhäkin. Pedin siksi koska kun olen töissä makkarin ovi on kiinni joten sänkyyn se ei pääse. Sitten frisbeen haluaisin hankkia ja isomman kongin.
Follies Neville
09.03.2011

nannna

nannna
Viestimäärä: 264

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 3 - Sunnuntaina, 16.10.2011 klo 12:09  
+
0
Kuvasaastetta aamuiselta syyslenkiltä :)








  Siirry sivulle: 1 2 3 ... 51
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28210
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6339
Viestejä yhteensä545727
Uudet käyttäjät tänään6
Viestiketjuja aloitettu tänään1
Viestejä kirjoitettu tänään4
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265868
(Tilastot päivitetty viimeksi 03.05.2024 klo 16:30)