Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KOIRARODUT - Torstaina, 16.02.2012 klo 12:31

Labradorinnoutajat - osa 4

Siirry sivulle: 1 2 3 ... 50

Lunatic

Lunatic
Viestimäärä: 1375

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 4 - Maanantaina, 20.02.2012 klo 08:10  
+
0
No nyt on Axilur-kuuri aloitettu. Drontalia annoin viime vuonne keväällä ja syksyllä ja siinä ei ole noita keuhkomatoja vastaan ole häätöä. Axilurissa taitaa olla laajimmat nuo että mitä karkoittaa joten annetaan nyt sellainen kuuri.
Meilläkin kohta rokotukset mutta en halunnut odottaa enää kauempaa tuon madotuksen kanssa. Katsotaan auttaako yskään.
Nenäpunkkia myöskin epäilin ja tosiaan kun kohta tulee rokotuskutsu varmastikin niin samalla puhuu näistä oireista, varsinkin jos ei mene madotuksella ohi. En meinaa kyllä enää nyt madottaa ennen rokotuksia, mielummin vaikka madotan alkukesästä sitten uudestaan. Apteekista sanoivat ettei siitä kuurista mitään haittaakaan ole, vaikkei niitä matoja olisikaan.

Ihania kuvia taas ilmaantunut tänn! :nauru:

eepi78

eepi78
Viestimäärä: 5693

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 4 - Maanantaina, 20.02.2012 klo 08:50  
+
0
Mäkin mietin kuitenkin että jos nyt madottais kun ilmat alkanu lämmetä kuitenkin. Sittenpähän ei tarttis madottaa ennen rokotuksia. Mä oon niin huono muistamaan noi madotukset, yleensä pyrin syksyllä ja keväällä madottamaan, mutta nyt unohdin syksyn madotuksen välistä kokonaan, ehkä sen takia, että oli kaikkea muuta sairastelua siinä. Voikohan ton matokuurin antaa (oon kai kysyny ennenki tätä..) jos on antibioottikuuri päällä? Taavillahan on vieläkin tassuihin antibiootti menossa, pitkä kuuri siis.
Kotona labradorinnoutaja Taavi (27.3.2006) ja Aapo (22.5.2012), marsut Toivo, Vertti, Vilja sekä Illusia sekä kääpiöhamsteri talvikko Myy.

Ruusunen89

Ruusunen89
Viestimäärä: 506

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 4 - Maanantaina, 20.02.2012 klo 12:08  
+
0
Meillä syötiin myös matokuuri viime viikolla, kun perjantaina on ensimmäinen rokotuskerta. Kupla saa rokotukset kolmessa osassa (10-14-16vk), joten pitää vielä muistaa kysyä, että pitääkö pentu rokottaa myös ennen tuota viimeistä eli rabiesrokotusta.

Eiliset lumet on onneksi aurattu jo sivuun ja sulavat toivottavasti kovaa vauhtia. Ulkoilusää oli tuossa aamupäivällä todella mukava ja Kuplakin vaikutti pitävän. :) Ihmisten tapaaminen olisi kyllä kaikista parasta ja omistajat ovat ihan tyhmiä, kun eivät päästä pikkuista tervehtimään KAIKKIA näkemiään liikkuvia kaksijalkaisia. :mietiskel: :heristel:
Labradorinnoutaja Kupla (s. 15.12.2011)
----------------------------------------------------------------------------
RiemuKuplan tassuttelua

Lunatic

Lunatic
Viestimäärä: 1375

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 4 - Tiistaina, 21.02.2012 klo 08:50  
+
0
Kauankohan kestää että toi matolääke vaikuttaa jos jotain häädettävää koirassa on ollut?

Tänään saa viimeisen annoksen ja eilen ainakin vielä tuhahteli menemään samanlailla kun aiemminkin... :suru: Kai sitä vois muutenkin jo varata ajan eläinlääkärille ensi viikolle kun mieskin kotona lomalla niin voisi hyvin käyttää silloin rokotuksilla ainakin.

Mirle

Mirle
Viestimäärä: 618

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 4 - Tiistaina, 21.02.2012 klo 09:17  
+
0
^Voi Lunaa! :suru:
Mä soitin eilen ell:lle ja kennelyskä on puhelindiagnoosina. On kuulemma nyt aikalailla liikenteessä. Nyt vaan seuraillaan, alkaisko yskä asettua itekseen vai pitääkö käydä hakemassa lääkkeet. :neutral:
Labradorinnoutaja Reino s. 24.3.2011

eepi78

eepi78
Viestimäärä: 5693

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 4 - Tiistaina, 21.02.2012 klo 09:18  
+
0
^Kannattaa ehkä näyttää sitä nielua samalla, voi olla vaikka nielutulehdus.
Mua ärsyttää kun mun äiti antaa Taavin syödä keppejä, Taavi nielee niitä paloja ja sit oksentaa aina yöllä kun vatsa tyhjenee. Nytkin aamulla heräsin niin olkkarissa oli kaks oksennusta missä pelkkiä kepin paloja. Oon sille sanonut asiasta että täyskielto niiden keppien kanssa kun Taavi ei osaa vaan kanniskella niitä vaan syö ne palat, mutta ei tajua. Joku kaunis kerta se ei enää oksenna ja pasko niitä vaan jää johonkin suolistoon jumiin. Mä itse en anna yhtään koskea keppeihin koska tiedän, että se menee siihen pureskeluun. Sen takia kiellän aina muitakin heittelemästä keppiä kun Taavi on läsnä. En tajua mikä siinä on niin vaikeeta ottaa koiralta se keppi pois, tästä asiasta on puhuttu kohta 6 vuotta eikä oo menny perille vieläkään.
Kotona labradorinnoutaja Taavi (27.3.2006) ja Aapo (22.5.2012), marsut Toivo, Vertti, Vilja sekä Illusia sekä kääpiöhamsteri talvikko Myy.

Birdie

Birdie
Viestimäärä: 1184

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 4 - Tiistaina, 21.02.2012 klo 09:23  
+
0
^Kannattaa soittaa eläinlääkäriin ja kysyä. Mulla ei ole mitään tietoa. :eitietoo:

Mäkin voisin madottaa tuon...
Follies Neville
09.03.2011

ewe

ewe
Viestimäärä: 206

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 4 - Tiistaina, 21.02.2012 klo 10:11  
+
0
Tän keskustelun "innoittamana" mäkin madotin Rambon eilen, vaikka edellisestä kerrasta ei olekaan kuin reilu 3kk. Meillä jopa oli valmiiksi kotona edellisten matolääkkeiden "jämät" mitä oli jäänyt yli, niin hyötykäytin ne. Löysin myös Rambon pentuajalta Axiluria ja sitähän on jäljellä ja käyttöikääkin jäljellä niin, että Rölli saa siitä ekat lääkkeet :nauru:

Seuraavalla kerralla Rambo saa yhtäaikaa Röllin kanssa, kun Rölli saa tokaa rokotusta edeltävän madotuksen. Rambo saa sit silloin ton Axilurin, kun sitä ei oo vissiin pentuajan jälkeen annettu, niin hyvä välillä vaihdella. Lisäksi niihin aikoihin alkaa maakin varmaan jo sulamaan, niin ihan aiheellistakin madottaa taas.

eepi78

eepi78
Viestimäärä: 5693

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 4 - Tiistaina, 21.02.2012 klo 10:32  
+
0
Mä käytän nykyään Taavilla sitä DrontalCompia. TUon kanssa on niin pirun vaikee taistella pillereiden kanssa, toi menee kun piilottaa hyvin ruuan joukkoon. Muut ei. Pentuna jouduin käyttämään sitä tahnaa kun ei pillerit uponnu.
Ja kiitos muuten Lunaticille vinkistä joskus miten pillerin saa annettua hyvin, Taavi sylki taas eilen antibiootteja lattialle, tungin pillerin tonne kielen viereen posken lähelle ja johan nielas. Muistaakseni sulta tuo neuvo joskus tuli ja toimii! Jos sen laittaa kurkkuun niin ei taatusti niele. Ruuan kanssa ottaa antibiootit, mutta eilen annoin raejuuston kanssa kun äiti oli täällä ollut illalla kun olin töissä ja oli jo antanut ruuan mutta unohti antibiootin. No Taavihan veteli raejuustot kupista mutta otti pillerit suuhun ja sylki ne lattialle että saa nuoltua kupin tyhjäksi. Mä oon niin kade kaverin koiralle joka ottaa kourastakin pelkän pillerin ja nielaisee tosta vaan. Sen ei tartte ku ojentaa kättä niin pilleri on jo koiran mahassa. Ihan epistä :nauru:
Kotona labradorinnoutaja Taavi (27.3.2006) ja Aapo (22.5.2012), marsut Toivo, Vertti, Vilja sekä Illusia sekä kääpiöhamsteri talvikko Myy.

Ruusunen89

Ruusunen89
Viestimäärä: 506

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 4 - Tiistaina, 21.02.2012 klo 10:35  
+
0
Kupla ei osoittanut nirsoilun merkkejä matolääkkeen suhteen vaan liotin tosiaan Axilur-tabletin veteen ja kostutin sillä sitten ruoan. Hotkien meni sekin ateria. :)
Labradorinnoutaja Kupla (s. 15.12.2011)
----------------------------------------------------------------------------
RiemuKuplan tassuttelua

Eldarwen

Eldarwen
Viestimäärä: 2007

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 4 - Tiistaina, 21.02.2012 klo 12:29  
+
0
Meillä kans löydetään tabletit vaikka millasen ruokamössön joukosta, mutta Baileyn kanssa erittäin toimiva keino on että ruvetaan tekemään "temppuja" ja sit palkkioks aina makkaraleikkele. Sit jossain niistä on sisällä tabletti, mutta kun on niin kiire siinä tilanteessa nielasta ne niin yleensä vahingossa menee. :nauru:

Blake taas on niin ahne että syö tabletit vaikka sellasenaan.. :roll:

Lunatic

Lunatic
Viestimäärä: 1375

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 4 - Tiistaina, 21.02.2012 klo 15:10  
+
0
Joo se oli mun miehen niksi, en mä sitä osaa itse tehdä :nolo:, pitäisi varmaan harjoitella. Mutta tosiaan sieltä sivusta posken kautta, ei suoraan siitä kielen päältä/kurkun edestä, se koiran kieli yltää uskomattomiin juttuihin.

Luna ei kyllä syö mitään pillereitä ruuan joukosta ja kerran nirsoili jostain matolääkkeestä joka tahnana laitettiin sen ruokaan, söi kyllä mutta arvasi että tässä on nyt jotain pielessä. :ttou::nauru:

Eläinlääkärille soitettu ja kuulema saman tien alkaa vaikuttaa että pari päivää menee suurinpiirtein kun on täysin vaikuttanut. Mutta epäili kyllä että tuo johtuisi madoista. Kennelyskäksikään ei sitä arvellut, niin kun en minäkään. Enempi mietti että olisi niulurisat tulehtuneet kun kerroin milloin eniten alka yskittää. Ei tosin lähtenyt sitä tikun mahdollisuutta kurkussakaan pois sulkemaan. No mutta 1.3 on nyt varattu aika rokotuksiin ja samalla sitten tehdään ns. vuosihuolto(niin kun mieheni sanoo... vai puhuuko peräti katsastuksesta :nauru:) ja katsotaan nämä köhän oireet jos ei ole siihen mennessä helpottaneet.
Rokotuksiahan ei anneta jos epäillään koiralla infektiota.

eepi78

eepi78
Viestimäärä: 5693

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 4 - Tiistaina, 21.02.2012 klo 22:52  
+
0
^jep, ei anneta ei, Taavilla on edelleen se rabies-rokotus vuoden myöhässä. Jospa saatais nyt päivitettyä sekin ajan tasalle. Ongelmana vaan on nuo tassut.. antibioottihan on edelleen menossa kuuden viikon kuuri siis ja tassut märkii hieman koko ajan. Nää kosteet kelit ei auta asiaa yhtään. Ja rokotuksiahan ei taaskaan saada jos ei tassut parane. Eli kohta on kaikki rokotukset myöhässä. Rabieshan jäi myös tassujen takia saamatta ja ei olla koko viime vuonna voitu sitä hakea kun on koko ajan ollut kipeenä. Lääkäri sanoi nyt viimeksi että äkkiä vaan varaat ajan antibiootin loppumisen jälkeen rokotuksiin niin ehtii saada ne ennen kun tassut alkaa märkimään uudelleen. Mutta kun ne märkii nyt koko ajan vähän. Pitää pistää tehohoito täällä kotona niihin jos sais edes hetkeksi paremmaksi niin sais äkkiä haettua ne rokotukset :nauru:

Mun koirasta on tullu sisustaja, eilen kun tulin töistä mun eteisen matto oli olkkarissa kokonaan, tänään se oli makkarissa. Taavi ei selkeesti pidä tosta matosta tai sen paikasta. Ja on sillä ollu raahaamista, tuo matto on pitkä 4 metrin matto eikä mikään ihan kevyt. No, hyvä ettei oo pojalla tylsää.
Kotona labradorinnoutaja Taavi (27.3.2006) ja Aapo (22.5.2012), marsut Toivo, Vertti, Vilja sekä Illusia sekä kääpiöhamsteri talvikko Myy.

Birdie

Birdie
Viestimäärä: 1184

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 4 - Keskiviikkona, 22.02.2012 klo 01:35  
+
0
^Ootko miettinyt niitä tossujen ostamista? Miten Taavin siedätyshoito sujuu?

Mua ärsyttää ku tuo lussuttaa noita mun tyynyn kulmia. Tyynyliinoja pitää käydä ostaa lisää ku on ihan reikäiset...
Follies Neville
09.03.2011

QuiQui

QuiQui
Viestimäärä: 129

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 4 - Keskiviikkona, 22.02.2012 klo 09:28  
+
0
Kyllä nyt minuu painostetaan joka suunnalta. Kaveri kinuaa lähtemään huhtikuussa näyttelyyn Ruovedelle eikä millään tahdo uskoa, että olen edellisestä näyttelystä niin pahasti traumatisoitunut etten vie Nelliä enää muuta kuin veteraaninäyttelyyn.

Eilen soitti äiti ja aneli, että veisin huhtikuussa Raipen näyttelyyn. Ei siinä mitään, Raipe saattaa jopa antaa tuomarin koskea ja Raipen vanhemmat on ihan huippuja näyttelykoiria, mutta tuo näyttää ihan syöttöporsaalle ja jos minä noin lihavan beaglen näyttelykehään vien niin minut joko a) nauretaan pihalle b) minusta ja koirasta tehdään ilmoitus eläinsuojeluun. Kuinka nopeasti on mahdollista laihduttaa koiraa niin ettei se mene epäterveelliseksi tahdiksi? Varmaan adoptoin koko koiran itselleni, jottei isi pääse sitä salaa ruokkimaan kaikilla herkuilla. Nyt vasta meille selvisi äidin kanssa, että varastelun lisäksi Raipe saa aina random-herkkuja isiltä ja siksi laihdutusprojektit aina epäonnistuvat. Ja isi tuntuu jääneen tuon beaglen ruokinnassa siihen uskoon, että sille pitäisi antaa miltei yhtä paljon ruokaa kuin labbiksille.. :ttou:

ÄRR. Miä en tykkää näyttelyistä, kun koirat ei sovi sinne.
~ Labradorinnoutaja Nelli, s. 18.4.2011 ~
"Pikkuveli" Raipe (beagle, s. 27.5.2006)

eepi78

eepi78
Viestimäärä: 5693

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 4 - Keskiviikkona, 22.02.2012 klo 10:13  
+
0
Mä en oo vieläkään löytänyt tossuja Taaville mitkäs sopis tai pysyis jalassa. Nyt löysin pari pv sitten Megaeläimestä yhdet tossut, mutta mun pitäis saada raahattua koira sinne sovitukseen ettei tuu hukkaostosta. En oo vaan ehtinyt sitä vielä tekemään, täytyy perjantaina koittaa kun on vapaa.
Siedätys menee ihan hyvin, piikit on nyt 10pv välein ja meinaa aina unohtua kun on niin harvoin. Toinen liuospullo menossa eli se toiseksi vahvin ja siitä suurin annos eli 1ml. Lääkäri sanoi, että tässä kevään aikana pitäis jo alkaa tuloksia näkymään, mutta katellaan. Nää kosteet kelit kun lumi on märkää on taas pahaa aikaa tassuille.
Kotona labradorinnoutaja Taavi (27.3.2006) ja Aapo (22.5.2012), marsut Toivo, Vertti, Vilja sekä Illusia sekä kääpiöhamsteri talvikko Myy.

Birdie

Birdie
Viestimäärä: 1184

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 4 - Keskiviikkona, 22.02.2012 klo 10:35  
+
0
^^ Ootko miettinyt näyttelykurssia? Kannattaa kotona harjoitella namin kanssa käskysanalla vaikka paikkaa(tai mitä käskysanaa haluatkaan näyttää) sen aikaa kun itse tutkit tai pyydät jotakuta tutkimaan hampaat, korvat ja hiplailemaan.
Meillä on näyttely ens kuun 3pv. Hui ku jänskää!

^ Eks olisi helpointa tilata netistä? Siellä kun on niin laaja valikoima ja voi palauttaa ne mitkä ei sopinut. Ite oon huomannu että eläinkaupoissa on aika käpynen valikoima. Kotona on helpompi sovittaakin.
Follies Neville
09.03.2011

eepi78

eepi78
Viestimäärä: 5693

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 4 - Keskiviikkona, 22.02.2012 klo 10:47  
+
0
^Oon mä netistäkin katellut, jotenkin vaan itse tuntuu kätevämmältä ottaa koira mukaan ja sovittaa kun lähteä palauttamaan kun joistakin nettifirmoista huonoja kokemuksia palautuksista ja rahojen palauttamisista. Ja suurin osa tossuista myös netissä olleet sen mallisia ettei varmana tuolla pysy jalassa. Noi mitkä nyt eläinkaupassa näin oli sellaiset missä se kiinnitys menee tarpeeksi tiukalle, ettei pääse tossut valumaan. Sen takia ajattelin noita nyt käydä kokeilemassa. Näytti myös sellaiselta materiaalilta että kestäis kosteutta edes vähän ja kestäis ehjänä hiukan kauemmin kuin pari päivää. En viitti ihan satasta kuitenkaan maksaa tossuista kun ei niiden kestävyydestä oo takeita.
Kotona labradorinnoutaja Taavi (27.3.2006) ja Aapo (22.5.2012), marsut Toivo, Vertti, Vilja sekä Illusia sekä kääpiöhamsteri talvikko Myy.

forever_yours

forever_yours
Viestimäärä: 85

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 4 - Keskiviikkona, 22.02.2012 klo 18:09  
+
0
Voi MURRRRR, sanon minä.. :pyssyt:

Tuo neiti ja sen kävelytyyli, pitää sitten välttämättä pitää tuota hihnaa suussa :pyssyt:
Ohikulkijatki jo kattoo että onpa hyvin koulutettu koira.. :ttou:

On tullut kokeiltua tapaskoo, etikkaa, pippuria.. mutta ei, Helmi vaan lipeksii kielellään niitä ja että naminami, tahtoo lissee :heristel:

Miten tuon tavan saa kitkettyä pois??! Riimuakin kokeilin mutta sama homma joten palattiin takaisin siihen hihnaan... :twisted:
Labradorinnoutaja Helmi

Neptune´s Legacy Fallen Angel
23.11.2011
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 22.02.2012 klo 18:10)

NettajaPeppi

NettajaPeppi
Viestimäärä: 109

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 4 - Keskiviikkona, 22.02.2012 klo 20:01  
+
0
[quote=forever_yours]Voi MURRRRR, sanon minä.. :pyssyt:

Tuo neiti ja sen kävelytyyli, pitää sitten välttämättä pitää tuota hihnaa suussa :pyssyt:
Ohikulkijatki jo kattoo että onpa hyvin koulutettu koira.. :ttou:

Metallinen ketjuhihna niin ei tee mieli pureksia hihnaa jos haluat sen tavan pois. Itsellä ei olisi mikään kiire ton pois opettamisessa, jos koira on vielä noin pentu. Kyllä se siitä pois oppii ajan ja kärsivällisyyden kanssa, mutta jos ei riitä aika, eikä kärsivällisyys niin hanki tuo metallinen hihna.
Netta labbis s.06.08.2005
Peppi kultsu s.16.04.2010
Mindi labbis s.05.01.2012

  Siirry sivulle: 1 2 3 ... 50
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28210
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6339
Viestejä yhteensä545728
Uudet käyttäjät tänään6
Viestiketjuja aloitettu tänään1
Viestejä kirjoitettu tänään5
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265868
(Tilastot päivitetty viimeksi 03.05.2024 klo 17:15)