Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KOIRARODUT - Torstaina, 16.02.2012 klo 12:31

Labradorinnoutajat - osa 4

Siirry sivulle: 1 2 3 4 ... 50

forever_yours

forever_yours
Viestimäärä: 85

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 4 - Keskiviikkona, 22.02.2012 klo 20:22  
+
0
Siis aikaahan on vaikka millä mitalla mutta ärsyttävä tapa vaan, kai se jyskyttää tuolla takaraivossa että tuotako juttua pitää kestää seuraavat 10-15 vuotta :shifty:

Eipähän se pentu ole terve jos ei leiki yhtään ja leikkiähän tuo tuolle varmaankin on.. ja toivottavasti ajan, kehittymisen ja järjen kasvaessa jää tuokin tapa pois :roll:

Meillä tänään oppittiin seisominen isojen koirien tapaan, jipii!! Häntä ja jalat kyllä horottaa missä sattuu mutta eipähän heti painu istumaan ja ojentele tassuja :jjei:
Tai sitten tuo on ollut hetkellinen mielenhäiriö tänään :nauru:

Minne Nannna on hävinnyt, huhuu?? :mietiskel:
Labradorinnoutaja Helmi

Neptune´s Legacy Fallen Angel
23.11.2011

QuiQui

QuiQui
Viestimäärä: 129

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 4 - Keskiviikkona, 22.02.2012 klo 21:03  
+
0
Minä melkein luulen, että pentuvaiheessa tuo hihnan suussa kantaminen on yleisempää kuin nätisti hihnassa kulkeminen ;). Nou hätä siis. Meillä Nelli teki tuota myös muutaman viikon villinä viikarina noin 3 kk iässä, kun opeteltiin sitä hihnassa kulkemista. Mutta meillä oli opittu jo irti-käsky, joten sinällään päästiin helpolla, kun aina tuon tokaisin ja Nelli sylkäisi hetkeksi hihnan suustaan.

Hei, tosi tyhmä kysymys: Pitäisikö meidän ottaa ne seuraavat rokotukset noin vuoden iässä vai vuosi edellisten rokotuksien jälkeen? Itse olen ymmärtänyt, että vuosi siitä kun on otettu edelliset (eli Nellin ikä olisi about 1v 4kk), mutta nyt joku kävi selittämään että vuoden kun täyttää niin äkkiä uudet rokotukset kehiin. Tuli taas tyhmä olo. En kai minä ole väärin käsittänyt? Olin suunnitellut, että mahdollisesti voisi noita kinttuja kuvata samaan syssyyn, mutta kyllä vuosi on miusta liian vähän siihen touhuun.
~ Labradorinnoutaja Nelli, s. 18.4.2011 ~
"Pikkuveli" Raipe (beagle, s. 27.5.2006)

Rebe

Rebe
Viestimäärä: 110

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 4 - Keskiviikkona, 22.02.2012 klo 21:06  
+
0
Mä muistan kans sillon alussa kun ajattelin et apua, tällästäkö tään taluttaminen on, ku se riekku siinä hihnassa kun heikkopäinen. Sillä oli alussa semmosia reuhtomis-hihnan puremishepuleita. Joku lelu tai keppi saattaa tietenkin auttaa jos haluu vaan kantaa jotain. Mut kyllä se Nemolla oli ainakin enemmän semmosta hihnasta eroon tappulua, tai mukavampi kun ei kaulalla tunnu se paine jos on hampaissa. Mut kyl siitä selvittiin, enää tosi harvoin ottaa hihnaa suuhun, mutta vetämisongelmaa on kyllä vielä. Varsinkin kun loppujen lopuks aika vähän piän sitä hihnassa.

Paitsi nyt oon pitäny vähän enemmän kun naapurissa on juoksuinen narttu, ja täähän on pari kertaa päässy jo sinne livahtamaan. Toivoa sopii ettei Nemosta tuu teini-iskää.. Eli nyt kaikki ulkoilut liinassa, vaikka olisi itsekkin ulkona, koska peräänhuutelut ei auta. Ja sisällä vinkuu vähän väliä. Suunnitelmissa on kyllä leikkauttaa se kohtapuoliin.

muoks. QuiQui: mulla on ainakin tuossa rokotuskortissa et kun se rokote on annettu 8/11 (4kk ikäisenä) niin se on voimassa 8/12, eli sillon se uusinta.
Labbisuros 4/2011
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 22.02.2012 klo 21:10)

eepi78

eepi78
Viestimäärä: 5693

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 4 - Keskiviikkona, 22.02.2012 klo 23:02  
+
0
Meilläkin oli pentuna tota hihnan puremista. Meillä se loppui niin että pysähdyin aina kun hihna oli pennun suussa, kattelin muina miehinä muualle, en edes torunut koiraa, en puhunut mitään. Matka jatkui vasta kun hihna tippui suusta. Samaa niin kauan että meni jakeluun, ja menihän se aika nopeesti. Mutta meillä muutenkin toimi tuo huomioimattomuus aina parhaiten kieltona asioihin. Ei välttämättä toimi kaikilla. Ei-käskystä sai pentuna vaan lisää virtaa ja tuntui välillä että ihan tahallaan pisti leikiksi kielloista. Sen takia otin sit käyttöön ton huomioimattomuuden ja se olikin toimiva homma.
Kotona labradorinnoutaja Taavi (27.3.2006) ja Aapo (22.5.2012), marsut Toivo, Vertti, Vilja sekä Illusia sekä kääpiöhamsteri talvikko Myy.

elinann_

elinann_
Viestimäärä: 302

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 4 - Keskiviikkona, 22.02.2012 klo 23:34  
+
0

NettajaPeppi kirjoitti:

Metallinen ketjuhihna niin ei tee mieli pureksia hihnaa jos haluat sen tavan pois. Itsellä ei olisi mikään kiire ton pois opettamisessa, jos koira on vielä noin pentu. Kyllä se siitä pois oppii ajan ja kärsivällisyyden kanssa, mutta jos ei riitä aika, eikä kärsivällisyys niin hanki tuo metallinen hihna.


Rella haluaa kans pitää hihnaa suussa. Varsinki ko käännytään kotia päin, se alkaa heti repimään hihnasta. Oli se irti tai kiinni, rasittava tapa, kieltäminenkään ei auta kuin pariksi sekunniksi. Oon sitten antanu sille jonku lelun suuhun, kun jotakin kerta pitää saada kanniskella. Toinen mikä helpottaa asiaa on se, että laittaa koiralle valjaat. Se hihna ei ole siinä pyörimässä edessä, joten se ei ajattele sitä eikä sitten roiku siinä. :) Ärsyttävä tapa kyllä, varsinki kun on useampi koira yhtä aikaa lenkillä mukana ja yks aloittaa aina sen pelleilyn jossain vaiheessa.

Tänään oli hieno ilma ja kun ite olen taas vihdoinki terve, niin pääsi kuvailemaankin.





Jekku ja Rella ei oikein arvostanu tätä minun ideaa yhteiskuvan ottamisesta. Vähän on totinen pariskunta :nauru:
Koirat eivät ole koko elämä, mutta ne tekevät elämästä kokonaisen.

Tassutellen Tessun tahtiin
suomenlapinkoira Hippusen Bakkasukko "Tessu" -14

sekä mukana menossa:
sekarotuinen Rippu -04
labradorinnoutaja Rella -10
tiibetinspanieli Riitu -12

Lunatic

Lunatic
Viestimäärä: 1375

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 4 - Torstaina, 23.02.2012 klo 07:42  
+
0
Rellasta kivoja kuvia. :hymy:
Rella on ottanut massaa... Ja ei, en tosiaankaan tarkoita lihavuutta vaan sitä normaalia massaa mitä kasvaessa tulee, varsinkin tuohon rintaan. :hymy:
Ja ihanan värinen Hurtan panta! Hö, mikse tuollaista ollut silloin kun ostin uutta Lunalle! :neutral:

Luna köhii aika ajoin edelleen eli ei auttanut matokuuri. Ja ilmeisesti Axilur aiheutti taas sen miksi ei sitä olla annettu kun pari kertaa tätä ennen eli Luna oksensi eilen ruokansa ulos. Toisaalta nyt ei olla 100 varmoja onko syynä Axilur vai ruoka mitä söi. Ostettiin Hillsin purkkiruoka sille, light versiona. Joskus siis "hemmotellaan" sitä ostamalla yksi purkkiruoka sille. Nyt oksensi tämän ruuan täysin sulamattomana monta tuntia ruuan syönnistä... ilmeisesti tuo light versio ei ollut sitten hyvää sille tai sitten se johtui Axilurista.

Luna pestiin kunnolla eilen. Siis shampoolla ihan. Furminoin sitä meinaan yksi päivä ja totesin tämän session jälkeen että käteni oli ihan musta... :roll: Eli juuri se käsi millä irrottelin karvat harjasta. Sitten muistin että tosiaan täällä etelässähän oli kurailmat tuonne tammikuulle asti ja ei olla koiraa pesty shampoolla kun viime keväänä viimeksi. Oli selkeesti tykännyt suihkuttelusta ja jynssäämisestä ja sen jälkeen onkin vähemmän kiehnännyt itseään mattoihin. Taisi olla siis pikkaisen hiekanhyviä ja muuta kakkaa iholla/turkissa. :nolo: Ei tuosta ruskeasta erota onko likainen vai ei... :nauru: Nyt turkki tuntuukin ihanan pehmeälle ja kiilto palautui myös. :peukku:

mija

mija
Viestimäärä: 55

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 4 - Torstaina, 23.02.2012 klo 10:58  
+
0
Meilläkin harrastettiin pentuna tota hihnan repimistä, ja nyt se on alkanu uudelleen :ttou: Fleksillä ku mennään ni sillon ei tee tota, mut noutajahihnan kaa alottaa aina jossain vaiheessa. Nyt ku Lakulla on tota kokoakin jo ihan hyvin, ni ei enää auta se että pysähtyy ja on huomioimatta, tuo nimittäin kiskoo mut kumoon jos en mitään tee :D Kieltäminen ei auta, lelua kokeilin eilen, mut yritti pallo suussakin ottaa hihnaa.. Oon yrittäny selättämistäkin pari kertaa, mut sekään ei oo oikein koskaan meillä toiminu. Pitää varmaan seuraavaks jotain superherkkua varata noita tilanteita varten, yleensä se ruoka tepsii mihin vaan :D
Meidänkin pitäs Laku pestä ihan shampoolla, ei oo vielä kertaakaan pesty..
Labradorinnoutaja Laku (20.3.2011)

BlingBling

BlingBling
Viestimäärä: 6

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 4 - Torstaina, 23.02.2012 klo 11:02  
+
0
Meilläkin Pipsa alussa käveli hihna suussa, mutta on itse tajunnut sen lopettaa.. onneksi!! Nyt ollaan olevinaan jo niin isoa neitiä!! Kakkahädän osaa jo ilmoittaa tönimällä eteisen ovea ja vinkumalla, mutta pissavahinkoja tulee vielä sisälle. Pipsa nauttii kovasti jo vähän pidemmistä lenkeistä. Ei enää pelkkä takapihalla pissitys riitä. Vielä kun oppisivat Peppi-äidin kanssa kävelemään nätisti vierekkäin.. ;-) Peppi-mammalle on jäänyt paha tapa vetää hihnassa, joten meidän meno on välillä melkoisen näköistä. Pipsa aloittaa tottelevaisuuskoulutuksen hiihtoloman jälkeen. Kiva alkaa harrastamaan Pipsan kanssa kaksistaan. Tekee pikkuneidillekin varmasti hyvää, ettei koko ajan ole mamin kanssa. Jospa siitä saisi kunnon koiruuden kasvatettua.. Huomenna lähtevät Peppi ja Pipsa viikoksi mummolaan hoitoon, kun ihmisperhe suuntaa hiihtoloman viettoon Pyhälle. Saas nähdä miten sitä osaa viikon olla erossa tuosta parivaljakosta.
labradorinnoutajat: Peppi 12.2.2009 ja Pipsa 23.11.2011

Birdie

Birdie
Viestimäärä: 1184

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 4 - Torstaina, 23.02.2012 klo 11:39  
+
0
Meillä tohon hihnan puremiseen ja repimiseen ja mun hihassa roikkumiseen auttoi se että pudotan hihnan maahan menen seisomaan sen päälle niin että koiralle ei jää tilaa hyppiä ja käännän selän koiralle. Mija, mitään superherkkua en tollaseen ottaisi koska se koira nopeesti oppii että ku alkaa repii hihnasta niin sit saa herkkua. Mäkin kokeilin selättämistä, namilla ottaa huomio pois (eli pyytää viereen, istu ja seuraa jne...), halaamista, valjaisiin siirtymistä, niskoista kiinni ottamista ja ärähtämistä. Mikään ei toiminut. Nykyään Mooses tietää mitä tapahtuu jos alkaa riekkua ja mun tarvii vaan sanoa että ei, niin hihna jätetää nopeasti rauhaan.
Follies Neville
09.03.2011

gonna

gonna
Viestimäärä: 506

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 4 - Torstaina, 23.02.2012 klo 11:58  
+
0
Heippa, hei, pakko kysyä ettekö ota koiria mukaan kun lähdette lomalle (siis läinnä täällä koto maassa). Meillä on aina koira/koirat mukana kesä/talviloma reissuilla.
Mulla ei tulis mieleenkään lähteä ilman.
Opas Gonna (22.6.2002-2.6.2015) labradori
"Mummon" Helmi "Orvokki" (1.11.2010- 16.11.2021) Englanninbulldoggi (tyttärellä)

Eldarwen

Eldarwen
Viestimäärä: 2007

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 4 - Torstaina, 23.02.2012 klo 12:49  
+
0
^Me ei kauheesti matkustella, mut jos ollaan johonkin menossa niin kyllä mä aina pyrin ottamaan molemmat, tai ainakin toisen koiran mukaan. Mieluiten molemmat mutta Baileyn kanssa näitä juttuja on valitettavasti pakko harkita pari kertaa että mikä on oman loman kannalta järkevämpi vaihtoehto.

QuiQui

QuiQui
Viestimäärä: 129

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 4 - Torstaina, 23.02.2012 klo 12:51  
+
0
^^ Vielä ei olla päästy reissuun Nellin kanssa, kun meillä ei ikinä osu lomat yksiin miehekkeen kanssa, mutta uskon että kotimaanreissuilla pikkuhirviö tulee roikkumaan mukana.

Kun itse olin natiainen käytiin aina porukoiden kanssa muutaman viikon asuntovaunureissussa joka kesä. Aina oli koirat mukana. Isä oli järjestänyt maastoauton takaosaan matkustustilan kahdelle koiralle ja yhdelle lapselle. Meiltä löytyy varsin hellyttävä kuvakin, kun nukun auton takaosassa ja toinen koirista nukkuu myös umpiunessa puoliksi minun päälläni. Ei pienenä reissu ollut reissu ilman koiria ja haluaisin kovasti jatkaa tällä linjalla Nellin kanssa.

Laitoin tänään mailia meidän syksyiselle toko-ohjaajalle ja kysyin pääsisikö taas mukaan. Saa tuon otuksen energiatasot ehkä laskemaan tuolla.

Nyt Nelli on keksinyt lähteä repimään juomakuppiaan ympäri kämppää kun se on yksin. Pienenähän se viskeli juomakuppiaan, mutta se loppui kun hankittiin keraaminen kuppi. Nelli kuitenkin sotkee ihan hirveästi juodessaan todella laajalle alueelle. Ei auta pöytätabletit, vaan piti kehittää sinne alle pyyheviritelmä. Nyt tuo raijaa sitä kippoa siitä pyyhkeestä kaikkialle. Höntti. Yritä nyt tuohonkin keksiä ratkaisu, kun en siltä vesikippoa työpäivän ajaksi halua pois ottaa.
~ Labradorinnoutaja Nelli, s. 18.4.2011 ~
"Pikkuveli" Raipe (beagle, s. 27.5.2006)
(Viestiä on muokattu torstaina, 23.02.2012 klo 12:52)

gonna

gonna
Viestimäärä: 506

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 4 - Torstaina, 23.02.2012 klo 13:07  
+
0
Me matkustellaan kaksi kertaa vuodessa viikon-kahdenviikon reissuja ja koira on ollut aina mukana. Olemme vuokrannut mökkiä milloin mistäkin maakunnasta kesällä sekä talvella. Viime viikolla oltiin Kolilla ja koirat kyllä nautti kun sai painattaa pihassa.
Opas Gonna (22.6.2002-2.6.2015) labradori
"Mummon" Helmi "Orvokki" (1.11.2010- 16.11.2021) Englanninbulldoggi (tyttärellä)

eepi78

eepi78
Viestimäärä: 5693

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 4 - Torstaina, 23.02.2012 klo 13:28  
+
0
Mä kuljetan koiraa mukana kotimaan reissuissa yleensä aina. Se on ollut niin hotelleissa kuin vuokramökeilläkin, ei ongelmaa. Ulkomailla en matkustakaan jotain viikonlopun Viron reissuja lukuunottamatta mutta silloin äiti hoitaa koiraa. Mä en edes mielelläni lähde ilman koiraa koska mun on vaikee löytää hoitopaikkaa koska kaikilla kavereilla melkein on omat koirat ja ne joilla ei ole ei taas tajua koirien jutuista yhtään mitään. Ja Taavi on kuitenkin kokemattomalle aikamoinen vedättäjä välillä eli en uskalla antaa ihan kenelle tahansa. Ja se että en tiedä miten kaverit muistaa antaa lääkkeet ja kaikki ajallaan ja miten ne muistaa ettei tolle voi syöttää mitä tahansa. Ja kun tuo on koko ajan sairas niin pitäis velvottaa hoitaja sit tarvittaessa kiikuttamaan lääkäriin ja mun mielestä se on liian suuri vastuu jollekin joka ei koiraa edes kunnolla tunne. Ja kun Taavi on helppo kuljettaa mukana jopa pitkillä matkoilla junassa yms niin miksen sitä ottais mukaan. Jos se ois yhtään toisenlainen koira niin varmaan veisin hoitolaan välillä, mutta koska se on Taavi ja hieman omalaatuinen niin se kulkee mukana tai sit oon tekemättä mitään matkoja.
Nyt vielä tuo lisähaasteita toi siedätyshoito. Kovin moni ei ole valmis pistämään koiraan piikkiä, joten parempi jättää pitkät reissut väliin ilman Taavia. Onneks nuo pistosten välit harvenee kesän ajaksi 30 päivään niin pystyy edes vähän reissaamaan joskus ilmankin koiraa, ei tartte koko ajan kytätä kalenteria että mihin väliin voi buukata jonkun reissun että on takaisin sit kun pistoksen aika on. Mun äiti kun ei niitä piikkejä suostu pistämään.

Meilläkin on Taavin juomakupin alla pyyhe kun se loiskii juodessaan vettä joka paikkaan. Sentään tuo ei oo vielä keksinyt kiikuttaa kuppia pyyhkeellä mihinkään, mutta eiköhän sekin aika vielä tuu, tuo eteisen matto kun on nyt parina päivänä saanut kyytiä.

Meillähän on juomakuppi olkkarin puolella ja ruokakuppi keittiössä. Juomakuppi sen takia olkkarissa kun Taavilla ei oo pääsyä keittiöön yksin ollessaan, joskus aikoinaanhan tein sitä että keittiössä oli myös juomakuppi ja unohtelin sit ana nostaa yksin olojen ajaksi sen Taavin saataville niin se ei saanut koko työpäivänä vettä ollenkaan. Koin oman muistini kanssa paremmaksi että siirrän sen kokonaan olkkariin niin ei tartte muistaa liikutella eestaas. Keittiössä on myös juomakuppi, mutta hyvin usein se on tyhjä, Taavi kun käy mieluummin juomassa tosta olkkarin kupista niin en sit aina edes laita keittiön kuppiin vettä.
Kotona labradorinnoutaja Taavi (27.3.2006) ja Aapo (22.5.2012), marsut Toivo, Vertti, Vilja sekä Illusia sekä kääpiöhamsteri talvikko Myy.
(Viestiä on muokattu torstaina, 23.02.2012 klo 13:32)

Eldarwen

Eldarwen
Viestimäärä: 2007

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 4 - Torstaina, 23.02.2012 klo 13:33  
+
0
Ainiin.. heräsin viimeyönä siihen kun Blake oksensi 2 sukkaa. Ihanaa. Nyt mulla on kaks koiraa jotka ettii sukkia ja syö. :ttou:

Bailey on laajentanut sukista myös pehmoleluihin.. Noilla on ollu tollanen kalkkuna niin se sai siltä jotenkin jalat irti ja nielas kokonaisina. Huoh. Nekin onneks tuli yöllä ulos. Mutta silti. Miks pitää niellä kaikki. :roll:

BlingBling

BlingBling
Viestimäärä: 6

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 4 - Torstaina, 23.02.2012 klo 13:43  
+
0
Kyllä meilläkin koirat kulkee yleensä mukana kotimaan reissuilla. Tämä reissu on poikkeus, koska auto on täyteen lastattu 2 aikuisen ja 3 lapsen (8v, 3v, 1v) tavaroista. Kesäisin harrastetaan karavaanailua, ja silloin kulkee tietenkin koiratkin mukana.. Anoppilassa ovat eläinrakkaita, ja ottavat mielellään koirakaksikkomme sinne hoitoon. Ei hirveän pitkään tarvinnut miettiä, otammeko koirat mukaan 10 tunnin ajomatkalle, vai jätämmekö mummolaan viikoksi hoitoon. Siellä saavat touhuta keskenään ja saavat jakamattoman huomion appivanhemmilta.
labradorinnoutajat: Peppi 12.2.2009 ja Pipsa 23.11.2011

gonna

gonna
Viestimäärä: 506

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 4 - Torstaina, 23.02.2012 klo 14:47  
+
0
Meillä on matkassa yleensä kolme aikuista, kaksi koiraa ja kamaa auto sekä suksiboxi täynnä. Toinen koirista matkaa vielä takapenkillä yhden aikuisen kanssa ja toinen takapaksissa joka myös täynnä ( koiralle jää koirankokoinen tila sinne). Välillä sitä miettii isompaa autoa :nauru: (vaikka neillä sitikan c5 farkku).
Opas Gonna (22.6.2002-2.6.2015) labradori
"Mummon" Helmi "Orvokki" (1.11.2010- 16.11.2021) Englanninbulldoggi (tyttärellä)

mija

mija
Viestimäärä: 55

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 4 - Torstaina, 23.02.2012 klo 16:36  
+
0
Birdie, hyvä pointti.. Pitää mietiskellä vaihtoehtoja jos tuo vaan jatkuu. Meillä ei kyl tuo hihnan päällä seisominen toimi, Lakulla tosiaan sen verran voimaa että en pysty sitä painollani pitämään. Tänään oli taas pikku tilanne, kun ulos lähettiin :ttou: Naapurin koirat oli tuossa pihassa alamäessä, en huomannu niitä, ja fleksin kanssa oltiin liikkeellä. Mulla oli semmoset tasapohjaset saappaat jalassa (= ei yhtään pitoa). Laku sitte äkkäs ne koirat heti ja ryntäs sinne, mä en kerenny mitää muuta älytä ku et tulen vaan alamäkee sujona perässä ku kengät ei pitäny, joten pakko oli vaan fleksistä päästää irti... Naapurilla siis kolme koiraa, mäyris ei tykkää Lakusta yhtään, joten samantien nappas kiinni ja kauhee äriseminen. Nopeesti sain Lakun onneks pois siitä mut kyl taas hävetti :D Joku mummo ja pappa oli ohi kävelemässä ni jäivät oikein seuraamaan tilannetta :D Tulis jo kesä ja loppus nämä liukkaat kelit... (nii ja ehkä Lakuakin pitäs kouluttaa vähä kuulolle paremmin..)
Labradorinnoutaja Laku (20.3.2011)

QuiQui

QuiQui
Viestimäärä: 129

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 4 - Torstaina, 23.02.2012 klo 17:43  
+
0
Ajattelin, että käyn huomenna ostamassa Nellille vedonestovaljaat ja pöksyt seuraavia juoksuja varten. Työkaveri kertoi, että hän kun osti omalle otukselleen molemmat, niin sai ihan sovittaa eläinkaupassa. Jos meillä kävis yhtä hyvä tuuri. Tosin luulen, että Nelli pistää kaiken hyrskynmyrskyn, mikäli minä sen saan sisälle kauppaan ottaa.. Mutta ne pöksyt on ainakin saatava. Nyt meillä oli juoksujen aikaan sellaiset kamalat mustat pöksyt, jotka roikkui tuolla puolessa tangossa. Räppäri-Nelli. Tuolla on niin hemmetin kapea hanuri, ettei labbiksille suunnatut pöksyt ole sopivan "pinkeät".

Mulla on maailman kamalin pentukuume. Oon yrittänyt katsella kuvia Nellin aiheuttamista tuhoista, mutta ei auta. Tekee niin kamalasti mieli toista otusta. Mutta ei kerrostaloon/kaupunkiin eikä ennen kuin tuo ainokainen oppii olemaan kunnolla lenkillä/yksin kotona.
~ Labradorinnoutaja Nelli, s. 18.4.2011 ~
"Pikkuveli" Raipe (beagle, s. 27.5.2006)

Mirtze

Mirtze
Viestimäärä: 151

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 4 - Torstaina, 23.02.2012 klo 21:11  
+
0
Tuntuu olevan aika yleinen ongelma toi hihnan syöminen, meillä oli siis tätä kanssa pentuna ja nyt lähiaikoina ollaan saatu se kokonaan loppumaan (koputtaa puuta :ttou: ).. Pentuna se loppu silleen vaan et jätettiin huomioimatta ja joskus seisoskelin kymmenenkin minuuttia paikallani ja koira riekkui yksinään hihnassa.. varmaan hauska näky. Noh käytin tätä sit uudestaan kun se tuossa joulun tienoilla taas alkoi, ei tehonnu.. yks päivä seisoin vartin paikallaan ja sit menetin hermot.. Joskus kokeilin kans selätystä, mut ei oo toiminu ikinä Lululla kun se vaan riehaantuu siitä. Muutaman kerran tein silleen tässä et otin sitä napakasti alaleuasta kiinni ja toruin kunnolla. Ja loppu kuin seinään hihnan syöminen, joskus saattaa yrittää mut ei tarvitse kun vähän köhästä niin jättää hihnan heti rauhaan.
Mutta tuo vetäminen :mad: ... oon miettiny jotain kuonopannan ostamista kyllä.. Välillä osaa kulkea niin hienosti ja sit jotkut päivät on niiin ärsyttäviä, ei muutenkaan kuule mitään!

Niin ja mekin kyl raahataan Lulua joka paikkaan reissuille mukaan.. Luluhan joutuu vasta ensi viikolla olemaan ekaa kertaa yötä yksin ilman meitä, siis hoitajan kanssa tietysti. Lähdetään ite yheks yöks kylpylään, ja vaikka sais koiran ottaa niin en viitti ottaa sitä kökkimään vaan huoneeseen ja tuhoomaan sitä, kun ei varmasti hirveästi siellä huoneessa viihdytä :nauru:
Labradorinnoutajat Lulu - s. 2.4.2011 & Iitu - s. 10.5.2013

  Siirry sivulle: 1 2 3 4 ... 50
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28210
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6339
Viestejä yhteensä545729
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265869
(Tilastot päivitetty viimeksi 04.05.2024 klo 00:30)