Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KOIRARODUT - Torstaina, 16.02.2012 klo 12:31

Labradorinnoutajat - osa 4

Siirry sivulle: 1 ... 46 47 48 ... 50

eepi78

eepi78
Viestimäärä: 5693

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 4 - Lauantaina, 14.07.2012 klo 11:37  
+
0
Taavilla on kauhee patti yhden varpaan välissä eli siinä ilmeisesti syy voinnin vaihteluille. Koitan heti maanantaina saada sille kuurin, se patti on meinaan aika hurja. Ei onnu eikä mitään, mutta on varmasti kipee kuitenkin.
Muuten tuo on samanlainen kuin ennenkin, ei oikein oo tuosta pennusta vielä innostunut mitenkään, periaatteessa ihan sama kuin sitä ei oliskaan. Väistelee tehokkaasti kun pentu menee sen perässä ja Taavi usein pakenee sohvalle tai sänkyyn kun tuo pentu ei sinne pääse :nauru: Mutta uskon kyllä että jossain vaiheessa tajuaa että kaveri on ihan kiva, eihän ton kanssa nyt voi vielä mitään tehdäkään kun vetelee hirsiä koko ajan joten ehkä Taavikin innostuu kun pentu kasvaa.

Aamulla jätin pennun yksin kun kävin Taavin kanssa lenkillä, yks vinkasu kuului kun lähdettiin, sen jälkeen ei mitään kun rapussa hetken kuuntelin. Puolisen tuntia oltiin pois eikä ainakaan tullessa kuulunut möykkää. Pahoin kyllä pelkään että jossain vaiheessa aloittaa metelöinnin koska oikeesti käyttää ääntään aika paljon, vinkuu, vonkuu, haukkuu yms. Etenkin ruoka-aikoina ja nälkäisenä pitää ihme mölinää :nauru:
Pentu oppi yöllä tekemään paperille hädät, tai no, kakka oli osunut ohi, pissassa oli tepasteltu ja tassun länttejä pitkin lattiaa, mutta periaatteessa hyvin, eilen ei vielä osannut lehdelle tehdä. Ulos tekee joka kerta kakan ja pissat.
Mutta kaikesta huolimatta on se aika ihana kaveri :love: ja kunhan rytmi vähän säännöllistyy niin eiköhän yötkin ala menemään paremmin.
Kotona labradorinnoutaja Taavi (27.3.2006) ja Aapo (22.5.2012), marsut Toivo, Vertti, Vilja sekä Illusia sekä kääpiöhamsteri talvikko Myy.

Birdie

Birdie
Viestimäärä: 1184

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 4 - Lauantaina, 14.07.2012 klo 11:55  
+
0
Opetin eilen Moosekselle uuden tempun ja nyt se tarjoo ihan jatkuvasti sitä. Siis koko ajan. Yritän vaan olla huomioimatta. Muistan sillon kun opetin sille ottaa sukat pois jalasta, niin heti kun oli laittaa sukkia jalkaan niin tää yksi tuli repii niitä irti. :ttou: Voi mun hömppää. Just siks en oo opettanut Moosesta haukkumaan käskystä, voin vaan kuvitella kun se pistäs menemään niin saatais kyllä häädöt.
Follies Neville
09.03.2011

eepi78

eepi78
Viestimäärä: 5693

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 4 - Lauantaina, 14.07.2012 klo 11:59  
+
0
^Meillä on ihan sama, Taavi kun oppii uusia temppuja tai juttuja niin se tarjoo niitä sit koko ajan saadakseen jotain. Muistan kun joskus opetin sille bang= kuole, niin aina kun se halus namia tai jotain muuta se kellahti kyljelleen ja esitti kuollutta :nauru: ja kun se oli oppinut sivulletulon ja maahan menot sun muut niin se esitti nekin aina vuoronperään, eka meni sivulle sit maahan, sit taas nousi istumaan, sit taas maahan :nauru: Nykyään onneks ei enää kauheesti tarjoa vaan tekee vaan käskystä noita. Paitsi jos on jotain tosi ekstra herkkua mulla vaikka kädessä niin sit saattaa esittää taas kaikki taitonsa.

Nyt tuo pentu on sit nukkunu kolme tuntia, miksei se yöllä voinu nukkua. Silloin selvästi veteli unia parin tunnin pätkissä ja sit alko taas touhottamaan jotain.
Kotona labradorinnoutaja Taavi (27.3.2006) ja Aapo (22.5.2012), marsut Toivo, Vertti, Vilja sekä Illusia sekä kääpiöhamsteri talvikko Myy.
(Viestiä on muokattu lauantaina, 14.07.2012 klo 11:59)

Birdie

Birdie
Viestimäärä: 1184

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 4 - Lauantaina, 14.07.2012 klo 12:04  
+
0
Mä ostin Mooseksella kaupasta sellasia koiran popcorneja, pekonin makusia ja siis menee ihan sekaisin. Tekee vaikka minkälaisia temppuja! Hyppii ja pyörii ja makaa ja huitoo tassulla ja päästelee ihme ääniä. Ei osaa ollenkaan keskittyä siihen mitä pyydän. Vähän sama kun mennään toko tunneillekkin niin se ne ensimmäiset 5-10min on sellasta ihme pelleilyä kun toinen touhottaa innoissaan. :nauru: Ja mulla on hauskaa!
Follies Neville
09.03.2011

eepi78

eepi78
Viestimäärä: 5693

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 4 - Lauantaina, 14.07.2012 klo 12:09  
+
0
^:nauru:
Taavi jos saa jotain ylihyvää herkkua niin ei tosiaankaan keskity yhtään mihinkään, menee ihan sähläämiseksi koko homma. Sen takia jos sitä koulutan tai treenaan niin otan jotain perusnamia mukaan, jos taas opetan jotain uutta niin sitä ylihyvää, kun se ei vielä osaa asiaa niin sillä on helppo opettaa, mutta jos osaa niin se ei keskity vaan yrittää vaan innolla saada sitä herkkua itelleen. On nää hölmöjä :nauru:

Muokkaan kun ei kukaan ehtiny väliin..
Taavilla nyt toinen tassu niin kipee että pelkään jättää noita kahdestaan kotiin ettei Taavi käy pennun päälle kivun takia. Ei oo siis mitään sellaista tehnyt eikä edes yrittänyt, mutta se tuppaa kipeenä olemaan joskus arvaamaton. Lääkekuurin saan sille vasta maanantaina joten siihen asti on vaan kestettävä.
Taavi ei oo vieläkään kiinnostunu pennusta yhtään. Se vaan lähtee aina pois kun pentu menee lähelle ja pentu parka luovuttaa sit yrittämisen. Toivottavasti Taavi nyt jossain vaiheessa hyväksyy tuon pennun. Kyllä mä tiedän ettei se hetkessä käy tietenkään, mutta säälittää kattoa tota pentua kun ei kaveri hyväksy sitä.
Kotona labradorinnoutaja Taavi (27.3.2006) ja Aapo (22.5.2012), marsut Toivo, Vertti, Vilja sekä Illusia sekä kääpiöhamsteri talvikko Myy.
(Viestiä on muokattu lauantaina, 14.07.2012 klo 18:25)

Eldarwen

Eldarwen
Viestimäärä: 2007

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 4 - Lauantaina, 14.07.2012 klo 19:39  
+
0
^Kyllä se vielä hyväksyy! Ja usko pois, parempi näin. Bailey taas veti Blakesta niin hirveet hepulit aina kun se tuli lähelle että sain pelätä että Blake oikeesti kuolee sen alle vielä. Musta vaan hyvä että toi "tutustumisvaihe" menee rauhassa, sitten myöhemmin se ei oo enää niin upeetahienoa ja uutta.

eepi78

eepi78
Viestimäärä: 5693

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 4 - Lauantaina, 14.07.2012 klo 20:00  
+
0
Huomaa ettei mulla oo elämää ton pennun myötä kun istun vaan koneella ja kotona ja kirjottelen tänne koko ajan :nauru:

Mutta joo, kyllä mä oon monen kasvattajankin kanssa puhunut että yleensä labbikset hyväksyy rotutoverin hyvin alkukankeuden jälkeen. Taavi onneks sentään ei oo tolle pennulle mitään sanonut kertaakaan, ei murahtanut eikä komentanut eikä mitään, se vaan menee pois. Pentu kyllä uskoo aika hyvin pelkästään jo sitä viestiä että toinen häipyy ja lakkaa tosiaan yrittämästä.
Kaverin sakemanneilla meni vissiin pari viikkoa kun vanhempi ei hyväksynyt pentua ollenkaan, murahteli ja näytteli hampaita yms, mutta sen jälkeen ovat olleet kuin paita ja peppu. Hiljaa hyvä tulee ehkä tässäkin asiassa. Toivottavasti nyt kuitenkin tilanne vähän parantuis tässä parin viikon sisällä kun palaan sit takas töihin lomalta enkä kyllä noita uskalla keskenään jättää jos Taavi on vähänkin torjuva, etenkin jos se on kipee niinkuin nyt niin koskaan ei tiedä mitä se saa päähänsä. Normaalisti siis ei ole arvaamaton, mutta kipeenä kyllä. Sen oon onneks jo oppinut. Onneks mun äidillä jatkuu loma vielä viikko mun jälkeen niin pääsee päivittäin tsekkaamaan tilanteen jos tarvii kun ite oon töissä.

Nyt mulla alkaa pilkahtaa ne samat tunteet kun Taavin pikkupentuaikana, eli se kuuluisa väsymys ja mietinnät siitä että mistään ei tuu mitään ja joudun vielä tosta pennusta luopumaan. En siis usko näin, mutta välillä se käy mielessä. Selvisinhän mä Taavinkin kanssa vaikka se oli ihan hirvee pentuna. Nää on niitä normaaleja ajatuksia varmaan itse kullakin välillä. Ja värinkäsitysen välttämiseksi, pentu on erittäin toivottu ja harkittu, se on ihana niinkuin Taavikin, mutta silti tottakai ne ajatukset välillä vaan tulee. Varmaan se väsymyskin tuon pennun kanssa vaikuttaa asiaan. Mutta kyllä se tästä taas paranee kun rytmi tasaantuu ja mulla rupee yöt olemaan parempia pennun kanssa. Enimmäkseen kuitenkin on ihana seurata tuon pienen labbiksen alun ihmettelyä ja olemista. Taavin kanssa jatkan normaalia arkea ja tosiaan joudunkin sille onneksi antamaan laatuaikaa kaksinkin koska en voi vielä noita yhdessä ulkoiluttaa. Pitää vaan muistaa tuo Taavikin vaikka pentu vie nyt paljon aikaa ja energiaa kun pitää juosta ulkona vähän väliä. Mutta onneksi se nukkuukin paljon niin sillä aikaa ehtii Taavia huomioida ja käyttää lenkillä.

Tänään on tullu kahdet pisut vaan sisälle, muuten tehnyt kaikki hädät ulos. Tekee ulos kakan joka kerta ja pissat myös. Mutta pentu juokin aika paljon kun tää asunto on niin kuuma, joten pissoja tulee sen takia sisällekin välillä. Ja miten ihana kerätä pienen pennun kikkareita pihalta pussiin, Taavi kun sairaana väänsi niitä lehmän läjän kokoisia kasoja mitä ei ees pystynyt keräämään kun aina oli ripulia :nauru: Nyt sen eron huomaa terveen ja sairaan pennun välillä.

Ruoka maistuu pennulle hyvin (nojoo.. se on labbis) kaikki on syöty mitä on annetukin, oon nyt antanut sen 1.5dl per ateria ja ajattelin ens viikolla nostaa annoskokoa vähän. Pitäis tänään tai huomenna punnita tuo poikanen niin tietäis vähän mitä se painaa.

Ihana jotenkin kun tuo pentu on tässä kahden päivän aikana alkanut oikeesti turvautumaan muhun ja selvästi on jo leimautunut jotenkin, seuraa ulkona mua kun hai laivaa, kotona ei onneksi (en voi sietää sitä että kotona koira kävelee perässä koko ajan ja seuraa). Ja hakee musta turvaa jos on pelottava asia edessä. Myös jos ulkona väsähtää niin juoksee mun jalkojen juureen ja lösähtää siihen köllimään :love:
Joo, ehkä mä lopetan tän lätinän ennenkuin te kyllästytte. Puhun vaan koko ajan pentu pentu pentu.. Kohta kukaan ei enää edes lue mun tekstejä. Mutta Taavin kanssa kaikki on niin sitä samaa koko ajan, paitsi nyt taas tuo tassuvaiva, mutta muuten niin ei tuu niin kirjoitettua.

Ainiin, pitihän mun vielä sanoa se, että pentu on saanut nimen, se on Aapo. Se on jotenkin ihan Aapon näköinen.
Kotona labradorinnoutaja Taavi (27.3.2006) ja Aapo (22.5.2012), marsut Toivo, Vertti, Vilja sekä Illusia sekä kääpiöhamsteri talvikko Myy.
(Viestiä on muokattu lauantaina, 14.07.2012 klo 20:01)

Birdie

Birdie
Viestimäärä: 1184

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 4 - Sunnuntaina, 15.07.2012 klo 01:11  
+
0
^ Kyllä mullakin tuli jossain vaiheessa sellaisia fiiliksiä Mooseksen kanssa että ei tästä tule yhtään mitään, en mä tule pärjäämään. En osaa kouluttaa koiraa ja kaikki mitä opetan niin menee toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. En osaa opettaa sitä kävelemään hihnassa tai ohittamaan muita koiria. Mutta ne fiilikset meni nopeasti ohi. Kun pentu kasvoi ja arki alkoi rullaamaan ja Mooseskin aikuistui pikkuhiljaa.
Kyllä se siitä! :peukku: Sullakin on nyt tuo Taavi ja sen sairastelut ja sekin aiheuttaa sitä stressiä ja suurta huolta niin varmasti pukkaa väsymys päälle.

Ootte olleet monta vuotta Taavin kanssa kahdestaan (plus marsut :kieli:) että onhan se iso muutos kun tepastelee pentu taloon. Ja Taavilla kun vaivaa nuo tassut niin varmasti on koirakin kipeä/väsynyt ja vaisu. Toivottavasti kuuri auttaa tassuihin ja Taavi piristyy.

Kiva nimi Aapo!
Follies Neville
09.03.2011

eepi78

eepi78
Viestimäärä: 5693

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 4 - Sunnuntaina, 15.07.2012 klo 08:06  
+
0
Huhhuh, taas parin tunnin pätkissä nukuttu yö takana. Kuudelta herätys viimesen kerran ja pentu syömään ja ulos. Kolmet kakat lattialla sekä pissoja. Kuka käski ottaa pennun :ttou:
Taavi jo ekan kerran nuolas pentua naamasta, mutta ei siltikään oo sen enempää lämmennyt sille. Pentu nappas kipeestä tassusta kiinni niin Taavi ei edelleenkään sanonut pennulle mitään, veti vaan tassun pois ja lähti muualle. Taavi kuitenkin aina kun tullaan ulkoa niin tarkistaa että onko pentu tallella (tai sit kattoo et onks toi rääpäle vieläkin täällä:nauru: ) mutta se siitä.

Viime yö oli vielä enemmän hulinaa kun eka yö. Pentu tuli aina sängyn viereen leikkimään leluilla ja touhotti ja mönki ja taas leikki ja touhotti. Sit kun tuli hiljasta ja se nukahti niin mäkin nukahdin aina uudelleen. Mutta tota se oli Taavinkin kanssa. Miksei noi voi nukkua yöt putkeen ja valvoa sit päivällä? Mä niin tahtoisin :nauru:

Käytiin Taavin kanssa aamulenkki niin pentu haukahti kerran kun jäi yksin ja ei ainakaan sinä aikana kuulunut muuta kun rapussa kuuntelin. Takas tullessa se vetelikin jo hirsiä, ajoitinkin lenkin niin että olin eka käynyt pennun kanssa ulkona ja syöttänyt sen ja se oli jo pitkään ollu muutenkin hereillä niin ajattelin että varmasti kohta nukahtaa ja on ainakin hiljaa.

Aapo tutustui oikeestaan tänään vasta ekan kerran marsuihin, se ei oo jotenkin hahmottanu niitä aiemmin. Katteli tota kesyintä marsua Toivoa häkin läpi ja yritti tassulla saada sitä leikkiin ja haukahteli. Hassu tyyppi. Kohta alkaa varmaan se vaihe kun Taavin kanssa oli että lähtee marsujen juomapullot ja ne hajotetaan. Tosin oon kyllä sulkenu marsuhuoneen (makkarin) oven kun Aapo jää yksin ettei kauheesti villiinny yksinään marsuista ja metelöi täällä. Ja muutenkin tossa huoneessa on pyykkiteline ja muuta että kun se tarpeeks tutkii niin kohta on pyykkitelinekin sen päällä. Onneks täällä pystyy rajaamaan tilaa, Taavin ollessa pentu asuin pienessä yksiössä joten se piti vaan jättää pentu sinne eikä saanut tilaa rajattua millään.
Kotona labradorinnoutaja Taavi (27.3.2006) ja Aapo (22.5.2012), marsut Toivo, Vertti, Vilja sekä Illusia sekä kääpiöhamsteri talvikko Myy.

Rebe

Rebe
Viestimäärä: 110

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 4 - Sunnuntaina, 15.07.2012 klo 11:42  
+
0
Meillä meni Nemon kaa yönukkumiset alusta asti aika helposti, kun jätin koiran alakertaan aidatulle alueelle nukkumaan, ja ite nukuin yläkerrassa. Muistaakseni parina-kolmena eka yönä kävin vähän rauhotteleen pentua ja siitä lähtien oli jo yöt hiljaa, ja kait enimmäkseen nukkui. Sisäsiisteydessä menikin sitten vähän pitempään..

Nemo sai eilen (pakasteesta) tosi ison hirven luun, tai oikeestaan se tais olla jonkun rintalastan osa tms. Ajattelin että ei se siitä hirveästi irti saa enkä sen tarkemmin vahtinu syömistä, mut tyyppi olikin syönyt puolet siitä:eek: Varmaan jotain 1-2 kilon verran. Oli sitten mahakin hieman pullukkana, ja yölläkin oli sitten kakannnu sisälle. Ei nyt tänään enää näytä pallolta, mut paastotaan nyt vielä tää aamu ainakin.

Nii ja Nemo on innostunut uimaan! Sitä vähän epäilin kun se ei viime kesänä vielä uskaltanut. Menee jo ihan omaehtosestikin ja käy lenkin uimassa. Sit jos on muita uimassa tai heittelee lelua, niin innostuu ihan kunnolla. Hyppäilee jo laituriltakin.
Laitetaan nyt vielä uintikuviakin kun en oo aikoihin kuvia laittanu.




Labbisuros 4/2011
(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 15.07.2012 klo 11:43)

Eldarwen

Eldarwen
Viestimäärä: 2007

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 4 - Sunnuntaina, 15.07.2012 klo 17:01  
+
0
Argh, voiko koirilla olla ihan vaan mahatautia samalla tavalla kuin ihmisillä? kai?

Heräsin joskus 5 aikaan aamulla siihen kun Blake kävi mua tökkimässä nenällä että herääs nyt jo. No, nousin ylös että päästän pojat ulos, niin meidän koko etenen oli ihan täynnä ripulia ja kaks koiraa innoissan hyppii ja levittää sitä pitkinpoikin "ihanaa äiti sä heräsit!" :ttou: Vein sitten siitä molemmat ulos, ja molemmilla ihan tajuton ripuli. Mitään erikoista eivät oo syöneet ja ihan normaalia kaikki ollu. Voiko olla vaan jotain mahatautia molemmilla?

eepi78

eepi78
Viestimäärä: 5693

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 4 - Sunnuntaina, 15.07.2012 klo 23:22  
+
0
^Voi kai koirillakin olla vatsatautia niinkuin ihmisilläkin. Tai luulisin ainakin.

Tuo pentu yskii.. mulla ei oikeesti voi olla niin huonoa tuuria että sekin on heti kipeenä. Toivottavasti vaan ois kurkussa joku karva tms. Mutta kun se on yskinyt koko päivän aina välillä.
Ja vakuutustakaan ei saa tolle ennenkuin kennellitosta tulee rekkarit.. eikä sekään heti ois voimassa kuitenkaan. Voi rähmä sanon mä!
On kyllä oikeesti sellanen touho-toope tuo miniversio, äsken sillä meni vähän liiankin lujaa, se nk. iltahepuli mitä Taavillakin oli aina iltaisin. Taavilla sentään auttoi se sylihoito niihin, tuolle ei, se rimpuili ja alkoi huutamaan sylissä vaikka kuinka pidin kiinni ja olin rauhallinen. Oli sit pakko päästää jo pois ettei naapurit hermostu tähän aikaan että mitä mä rääkkään koiraani täällä :nauru:

Huomenna pakko Taaville saada antibiootit tassuihin. Toivottavasti saisin ne soittamalla niinkuin ell lupas viime kerralla ettei tarttis mennä käymään. Sillä kyllä rähmii toinen silmäkin edelleen että en tiiä jos kuitenkin varaan ihan ajan niin saa kattoa tuon silmän samalla.

Tänään oli hyvä kun kiikutin tota natiaista sylissä ulos niin alakerran naapuri tuli rapussa vastaan ja kommentoi: "Sun koiras on vähän kutistunut". Alkoi naurattamaan, naapurit varmaan muutenkin hekottelee mulle kun eka kiikutan pentua ulos, sit perään Taavi ulos, sit taas pentu, sit taas Taavi jne.
Kotona labradorinnoutaja Taavi (27.3.2006) ja Aapo (22.5.2012), marsut Toivo, Vertti, Vilja sekä Illusia sekä kääpiöhamsteri talvikko Myy.

Diandra

Diandra
Viestimäärä: 37

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 4 - Maanantaina, 16.07.2012 klo 07:16  
+
0
Piti tulla kysäseen teiltä mielipidettä yhteen asiaan.
Elikkäs onko mitään haittaa jos pennulle
antaa murot kuivana jo nyt? Sannihan on
nyt reilu 3kk.
Tilanne on se että kävin ostaan uuden säkin
penturuokaa ja sen jälkeen lopetti syömisen
lähes kokonaan. Mietin että voiko noissa
muroissa olla makueroja jos on eri erää
tai mistä ihmeestä johtuu tuo nirsoilu?
Tänä aamuna ku huomasin että iltaruoka
oli edelleen kupissa, annoin kuivana ja
veti kuin imuri ne tosi innolla.
Eikait siitä mitään haittaa oo ku vettä
on kokoajan saatavilla?
Tuttuja tunteita nuo ettei pennun kans onnistu
ja että tuleeko tästä yhtikäs mitään ;) sitten
taas pieniki onnistuminen niin taas
on luottavaisempi mieli itellä asian suhteen :)

Lunatic

Lunatic
Viestimäärä: 1375

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 4 - Maanantaina, 16.07.2012 klo 07:57  
+
0
En usko että on haittaa.

Meillä on pakkokin liottaa edelleen kun muuten imuroi itsensä hengiltä. :nauru:

Muistelin että Lunalla tuli nirsoilu vaihe noilla main. Jätimme kolmannen ruuan pois ja hetken vielä nirsoili niin sitten otettiin ruoka pois ja sai sen vasta seuraavan kerran kun oli ruoka-aika(eli aamulla tai illalla), kyllä alkoi nopeasti ruoka maittaa kun oli oikein kova nälkä, sen jälkeen ei tuo olekaan ruokaa jättänyt kuppiin. :peukku:

eepi78

eepi78
Viestimäärä: 5693

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 4 - Maanantaina, 16.07.2012 klo 10:24  
+
0
Mä en myöskään voi Taaville antaa kuivana nappuloita kun se oksentaa ne samantien ulos sen jälkeen kun on hotkinut ne pureksimatta ensin. Eli meillä liotellaan edelleen. Hyvn maistuu. Taavi jätti myös syömättä ruokaa silloin kun oli vielä useemman kerran päivässä se ruokinta, ekahan se alkoi ite hylkimään sitä neljättä ruokaa, vähensin kolmeen kertaan, sen jälkeen jossain vaiheessa ei maistunut päiväruoka, vähensin kahteen ja niin mentiinkin pitkään kunnes taas alkoi iltaruokaa hylkimään. Sit se söi jonkun aikaa vaan kerran päivässä, mutta jossain vaiheessa kokeilin taas pistää kaks ruokaa niin alkoi taas maistumaan, nykyään syö hyvällä ruokahalulla aamuin illoin.

Taavi alkoi eilen murisemaan tolle pennulle. Pari kertaa on murissut kun pentu on hyppinyt nenille. Käytöstähän se vaan sille opettaa, mutta musta tuntuu ettei tää tilanne edisty yhtään näiden kanssa parempaan suuntaan. Tilasin just portin oviaukkoon että saa nuo jätettyä eri tiloihin yksinään. MEillä ei pysy olkkarin ovi kiinni, sen saa koira ihan työntämällä auki.
Kotona labradorinnoutaja Taavi (27.3.2006) ja Aapo (22.5.2012), marsut Toivo, Vertti, Vilja sekä Illusia sekä kääpiöhamsteri talvikko Myy.

Eldarwen

Eldarwen
Viestimäärä: 2007

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 4 - Maanantaina, 16.07.2012 klo 12:57  
+
0
Kyllä voi antaa kuivana jo nyt, jos ei tosiaan oo tollasta ahmimisongelmaa. Meillä molemmat on saanu hyvinkin nuoresta asti kuivana. Erityisesti ku hampaat vaihtu niin oli ilmeisesti kivaa rouskutella niitä.

Ja tosiaan, nirsouteen ei todellakaan kannata lähteä mukaan. Jos se ruoka ei maita, se ruoka lähtee pois. Ja sama ruoka naaman eteen myöhemmin. Kyllä se syö kun nälkä tulee, mutta nirsoks sitä ei kannata opettaa. :hymy:

ewe

ewe
Viestimäärä: 206

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 4 - Maanantaina, 16.07.2012 klo 15:22  
+
0
Mä oon antanut Röllille (vajaa 6kk) jo pitkän aikaa kuivana nappulat. On hampailla tekemistä. Se ei kylläkään ole sen sortin ahmatti, että oksentaisi hotkitut ruoat ulos. Rambolla sama juttu, kuivana syödään eikä oksenneta.

Eepi, usko pois, kyllä Taavi pennun vielä hyväksyy :peukku: Te olette niin pitkään olleet kahdestaan, että on ihan luonnollista, että Taavilla kestää totutella uuteen tilanteeseen. Meillä oli sama homma Röllin tultua. Rambo oli viikon verran kovin masentuneen oloinen eikä oma itsensä ollenkaan, mutta sitten se tottui Rölliin ja ovat olleet kavereita siitä lähtien :nauru:

NettajaPeppi

NettajaPeppi
Viestimäärä: 109

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 4 - Maanantaina, 16.07.2012 klo 17:04  
+
0
Vanhemmat koirat mielellään kouluttaa pentua käytöstavoille ja vähemmän leikkii niiden kanssa. Meillä Netta oli 4vuotta, kun Peppi tuli taloon ja silloin murjotti kolme päivää, mutta kolmantena päivänä alkoi leikkimään pennun kanssa. Nyt kun Mindi tuli taloon niin ei ole Netta paljoa sen kanssa leikkinyt vaan mieluummin vähän murahtaa, jos pentu hyppii nenille. En ole siitä paljoakaan huolissaan vaan luotan Nettaan ja jätin ne hyvillä mielin alusta asti keskenään. Ainakin pentu on oppinut kunnioittamaan Nettaa enemmän kuin Peppiä jonka kanssa ne on leikkineet ekasta päivästä lähtien. Kyllä mä uskon, että Taavi vielä tottuu pentuun. Mitä vanhempi koira on, niin sitä pidempää luulen tottumiseen menevän. Ihan hyvin se mun mielestä oli siinä kuvassa, kun antoi pennun olla siinä vieressä. Meillä Netallekin Mindi on silloin ok, jos Mindi ei kiinnitä huomiota Nettaan niin silloin se voi sen vieressä rauhassa kölliä. Antaa Netta Mindin putsata korvansakin mitä aluksi ei antanut tehdä.
Netta labbis s.06.08.2005
Peppi kultsu s.16.04.2010
Mindi labbis s.05.01.2012

Eldarwen

Eldarwen
Viestimäärä: 2007

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 4 - Maanantaina, 16.07.2012 klo 17:46  
+
0
Näinpä. Blakella ei ole sitten minkäänlaista kunnioitusta Baileytä kohtaan kun Bailey ei sille koskaan ole "omaa paikkaa" näyttänyt. Se saattaa ihan muuten vaan mennä puremaan baileytä niskasta/jalasta/korvasta/huulesta ja nykyään vaikka Bailey kuinka komentaa niin se on vaan bensaa liekkeihin. Mun mielestä toi alkuajan "huomioimattomuus" on vaan hyvä juttu.

eepi78

eepi78
Viestimäärä: 5693

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 4 - Maanantaina, 16.07.2012 klo 19:00  
+
0
Joo, kyllähän mä tiedän että normaalia se on, jotenkin vaan tuli sellainen olo ettei se totu ikinä tuohon nassikkaan. Mutta teidän kokemuksista päätellen, ehkä se joskus tottuu :hymy:

Taavi sai nyt 4vkon antiboottikuurin taas tassuihin, onneks ei tarttenu kun soittaa vaan eikä tarttenu mennä käymään. Taavi ei oo nyt suostunu eilen eikä tänään kävelemään juuri yhtään, aamulla ja päivällä käveli ehkä 30m ja se siitä. Yritin sitä kiskoa eteenpäinkin ja ihmiset katteli pahalla silmällä, mutta ei se siltikään liikkunut. Ilmeisesti tassut niin kipeet ettei halua kävellä.

Toi pentu muuten juo tosi paljon, ja pissii sen mukaan. Ja sillä on ikenet ja suu ihan kuivat kuitenkin.. Se parkkeeraa ittensä nukkumaankin vesikupin viereen aina ja juo aina välillä. Mietin että kun sillä on ollu vatsa vähän löysällä niin voisko se menettää nestettä siinä kuitenkin jonkun verran.
Tänään tuo ei oo yskinyt edes, kysyin jo ell:ltäkin vienkö näytille samalla kun hain nuo taavin lääkkeet mutta sanoi että voi seurata jos vointi on ihan normaali muuten.
Kotona labradorinnoutaja Taavi (27.3.2006) ja Aapo (22.5.2012), marsut Toivo, Vertti, Vilja sekä Illusia sekä kääpiöhamsteri talvikko Myy.
(Viestiä on muokattu maanantaina, 16.07.2012 klo 19:38)

  Siirry sivulle: 1 ... 46 47 48 ... 50
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28225
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6347
Viestejä yhteensä545757
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265913
(Tilastot päivitetty viimeksi 12.05.2024 klo 09:15)