Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KOIRARODUT - Torstaina, 16.02.2012 klo 12:31

Labradorinnoutajat - osa 4

Siirry sivulle: 1 ... 6 7 8 ... 50

Lunatic

Lunatic
Viestimäärä: 1375

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 4 - Perjantaina, 02.03.2012 klo 09:55  
+
0
Noista kuonon "pahkuroista", niin kyllä ne ainakin Lunalla kuuluu ihan varustukseen. Nyt vasta meinaan aloin katsomaan niitä tarkemmin kun täällä niistä puhetta. Ei ainakaan kukaan eläinlääkäri ole niihin kiinnittänyt huomiota näinä 6 vuotena... että on ihan "rakenteellisia" juttuja... toki voi ja saa mennä lekurille näyttämään jos tuntuu että ne on jotain epänormaaleja juttuja. Kerroinpahan vaan mitä meidän koiran kuonosta löytyy. :nauru:

Ricotus

Ricotus
Viestimäärä: 47

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 4 - Perjantaina, 02.03.2012 klo 10:29  
+
0
Pakko vähän kysellä, kun täälläkin on näyttänyt olevan yskää liikenteessä.. Kun ricoki on nyt pari päivää yskiny lähinnä silloon kun innostuu tai hengästyy. En heti edes tajunnut, että se on yskimistä. Mutta nyt sitten mun valaistumisesta lähtien ollaan otettu aika rauhallisesti ja viime yö meni jo tosi vähällä yskimisellä. Lisäksi rico aivastelee jonku verran.. Mutta muuten en oo huomannu mitään erityistä.
Pitäiskö siitä teidän mielestä vielä huolestua? Kuitenkin ruoka maistuu ja menohaluja olis. Käy raukkaa niin sääliksi, ku on joutunut syömään jo kaks antibioottikuuria tälle vuodelle (ripuliin ja korvatulehdukseen). Neki on varmaan osaltaan heikentänyt vastustuskykyä.

Ja osaatteko te sanoa mitään tosta milbemax -matolääkkeestä? Sain sen eläinlääriltä sillon, ku se anto antibiootit ripuliin (sillon tuli siis verta ripulin joukos). El.lääk käski antamaan sen, mutta mä en oo vielä viittiny, ku oli niin paljo muitaki tabuja annettavana sillon.. Eli sain siis yhden sellasen tabletin (12,5mg). Sekö riittää 30kg koiralle yhdeksi madotuskerraksi?

Ja ettei nyt tosiaan menisi aivan OT:ksi.. :) Toi mun hauvavauva täytti muutama päivä sitten vuoden! Aivan uskomattoman nopiaa menee aika. Ja mä oon jotenki ajatellu, että labbis painais vuoden ikäisenä enemmän. Rico painaa siis aikalailla tasan 30kg. Mitä teidän koiruudet painaa?
Labradorinnoutaja uros, s. 28.2.2011
(Viestiä on muokattu perjantaina, 02.03.2012 klo 10:32)

Birdie

Birdie
Viestimäärä: 1184

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 4 - Perjantaina, 02.03.2012 klo 12:39  
+
0
Mooseksella on nyt kennelyskä. Et siihen se oksentelukin liittyi kun köhi niin kovasti että tuli oksennuskin. Mä en ymmärtänyt että se oli kennelyskä kun ei se yskältä kuulostanut. Maanantai oksensi taas niin käytin ell ja kysyin samalla niistä pateista. Ell. sano että niin kauan kun koira on virkeä, ruoka maistuu, ei ole kuumetta niin ei tarvi huolestua. Viikkoon - kahteen ei saa koiraa lenkittää muuten kuin että pääsee tarpeet tekemään. Mooses on onneksi jo paranemaan päin, uskaltaa käydä vähän pidemmilläkin kävelyillä.

Lunatic, niin mä vielä harkitsen että varaanko ajan vai mitä mä teen...
Follies Neville
09.03.2011

Eldarwen

Eldarwen
Viestimäärä: 2007

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 4 - Perjantaina, 02.03.2012 klo 16:47  
+
0
Ricotus: Bailey 2 vuotta painaa 38,8kg, Blake 9kk painaa 30,8kg. Bailey on painostaan huolimatta tosi laihassa kunnossa ja pari lisäkiloa ois hyvin tervetullutta.

Birdie

Birdie
Viestimäärä: 1184

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 4 - Perjantaina, 02.03.2012 klo 17:47  
+
0

Ricotus kirjoitti:

Ja ettei nyt tosiaan menisi aivan OT:ksi.. :) Toi mun hauvavauva täytti muutama päivä sitten vuoden! Aivan uskomattoman nopiaa menee aika. Ja mä oon jotenki ajatellu, että labbis painais vuoden ikäisenä enemmän. Rico painaa siis aikalailla tasan 30kg. Mitä teidän koiruudet painaa?



Mooses täyttää 9.3 vuoden ja paino on 40,9kg. :nauru: Haluisitko laittaa kuvaa koirasta? Sulla on sitten sellainen pienempi pakkaus.

Tässä Mooses näyttelyssä. Mun mielestä Mooses on hyvässä kunnossa, vyötärö näkyy ja kylkiluut tuntuu.
Follies Neville
09.03.2011

Lunatic

Lunatic
Viestimäärä: 1375

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 4 - Perjantaina, 02.03.2012 klo 21:24  
+
0
Birdie: Joo siis ymmärsin että et ollut vielä käynyt, eikä tarkoitus ollutkaan sanoa etteikö tutkimuksissa kannata käydä jos itsestä vähänkään siltä tuntuu. :hymy: Tuli tietysti itsellekin sellainen huono omistaja- fiilis kun toiset huomaa tuollaiset ja itse ei ole pahkuroita edes huomannut... tai siis että olisivat jotenkin sinne ei kuuluvat. :hymy:

On noi labukat kyllä omituisia koiria! En olisi meinaan koskaan veikannut Moosesta noin painavaksi kuvan perusteella. Ehkä max. joku 37-38 kg. :nauru:

Luna taas tässä kuvassa painaa sen 31,5 kg


Tarkoitin siis sitä että jos joku vaan sanoo että labbis(näy-linjainen varsinkin) painaa jonkin verran niin ei siitä voi vetää vielä johtopäätöksiä onko koira liian laiha taikka lihava... tai siis että itse en voi ainakaan, niin eri rakenteisia näitä kuitenkin on.
Lunahan on roteva edestä nartuksi ja monesti siis luullaan sitä lihavuudeksi... mutta ei mielestäni Luna ole lihava.

Nyt toki painaa sen 33 kg el tässä kuvassa painaa suurinpiirtein sen


Ja pitää huomioida toki se, varsinkin uroksissa, että massaa alkaa tulemaan vasta myöhään eli vuoden ikäinen labukka on kyllä vielä ihan kesken eräinen. Lunakin otti tuon rotevuuden vasta kolmen ikävuoden jälkeen kunnolla. Tässä Luna kaksi vuotiaana, vielä tekeleenä siis ja painoa ehkä juuri ja juuri 30 kg:

Mouse

Mouse
Viestimäärä: 40

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 4 - Perjantaina, 02.03.2012 klo 21:58  
+
0
Heissan! Käytiin tänään Rinon kanssa eläinlääkärissä. Hänen mielestään ei huolta. Koiralla on kuonossa/poskissa imusolmukkeet (toisin kuin erään toisen tamperelaisen eläinlääkäriaseman eläinlääkäri väitti??) ja ne voi reagoida infektiotilanteissa. Rinon patit on pienentymään päin. Edelleenkin näkyy mutta ei enää niin paljon kuin aiemmin. Köhäkin meni ohi parissa päivässä. Nyt ollaan taas täynnä energiaa ja itse olen ollut viikon ihan kaameassa flunssassa...Hyvä yhdistelmä. Eläinlääkäri huomasi, että Rinolla on hammaspuutoksia. Alapuolesta puuttuu hammas, molemmin puolin. Kuulemma ei haittaa normaalia eloa mutta jos näyttelyihin meinataan mennä niin siellä saattaa tulla huomauttamista. Emme ole tosin ajatelleet Rinossa näyttelykoiraa eli ei haittaa meitä.

Välillä tuntuu, että skitsoilen ihan liikaakin tuon koiran takia mutta olen itse sairaanhoitaja ja kaikki ylimääräiset patit, pahkurat tms. saa meikäläisen hyppimään seinille. Olen ottanut tavaksi, että paijaamisen yhteydessä käyn koiraa "läpi" eli tunnustelen kaikki paikat.

Ai niin, ja Rino painaa 42 kg. Tänään mitattu.
Labradorinnoutaja "Rino" s. 24.3.2011
(Viestiä on muokattu perjantaina, 02.03.2012 klo 21:59)

forever_yours

forever_yours
Viestimäärä: 85

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 4 - Lauantaina, 03.03.2012 klo 08:07  
+
0
Täälläkin on köhitty keuhkot pellolle viime yön aikana :suru:

Sydäntä särkevän kuulosta kun pieni koira, vajaa 4 kk yskii ja köhii ja yökkäilee, pirteä tuo on muuten, nallet saa kyytiä ja ruoka maistuu, kakka normaalia ym ym..
Silmät hieman rähmii ja tuo kakominen :neutral:

Ilmeisesti jonkun sortin kennelyskää, ihmettelen vaan että mistä lie saanut, kaikki tän kylän koirat kyllä on jos jonkunlaisen pöpön kourissa, olleet tai ovat parasta aikaa, ne on kierretty kaukaa ja koirapuistoon ei olla vielä menty, toi neiti vaan pyörittelee jokaikisen tikun ja roskan mitä vaan löytää suussa, ei kait siinä muuta tarvii.. :heristel:
Ei riitä kädet ja silmät huomaamaan kaikkee mitä toi bongaa, sit niitä kaivellaan kurkusta pois :ttou:

Onko ihan hirmu väärin jos katson viikonlopun yli ja maanantaina soitan lääkärille (tietysti jos koira alkaa kuumeilemaan tai mikään ei maistu niin sitten heti..)?? vai miten pitkään tuo normaalisti kestää? Muutenkin olisi ensi viikolla käynti siellä, tosin vasta perjantaina..

Kuvia viikonlopulta, loisto ilma ja Helmikin tykkäsi :love:



Labradorinnoutaja Helmi

Neptune´s Legacy Fallen Angel
23.11.2011

Birdie

Birdie
Viestimäärä: 1184

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 4 - Lauantaina, 03.03.2012 klo 11:29  
+
0
Lunatic, niin mä jo pidemmän aikaa katellut niitä patteja mutta en oo kiinnittänyt mitään huomiota. Niin ei siinä hirveen hyvä koiranomistaja olo ole.

^ Pidä koira levossa. Pentu kun on niin huonompi vastustuskyky ja yskäkin saattaa kestää pidempään. Mooseshan sairastui noin viikko sitten ja enään ei köhi.
Follies Neville
09.03.2011

Birdie

Birdie
Viestimäärä: 1184

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 4 - Lauantaina, 03.03.2012 klo 11:51  
+
0
Päästiin taipparikurssille. Vielä meidän ykköstoiveeseen.
Follies Neville
09.03.2011

Ricotus

Ricotus
Viestimäärä: 47

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 4 - Lauantaina, 03.03.2012 klo 12:00  
+
0
Juu mäkin täs seurailen miten Ricon vointi edistyy. Tänään sain taas siivota muutaman pienen limaläjän, jotka tuo oksensi ihan pienes ajas köhimisen päätteeksi :suru: Mutta siis mun mielestä tuo köhiminen ei oo mitenkään pahaa, eikä todellakaan jatkuvasti tapahtuvaa. Aina välillä vaan. Mutta siis seurailen tilannetta!

Ja käy taas niin sääliksi, ku toinen haluais pihalle, mutta ei voi päästää ku tarpeilleen vaan ja hihnas kiinni. :roll: Ja miks hitos just nyt pitää olla noin hieno ilma??

Joo Rico tosiaan taitaa olla aika pienikokoonen yksilö muutenki :) Ja onhan se siis nuori vielä, luultavasti parin vuoden päästä kiloja saattaa ollakki jo vähän enemmän. Mutta ei näistä käyttölinjaisista taida tullakkaan mitään kovin isoja vai oonko aivan hakoteillä? Tai sitten sekin on aivan yksilöstä kiinni.

Olipas kova homma ettiä sellasia kuvia, joista näkyy ricon muodot! Huhhuh :hymy: On niin meneväinen kaveri..

Välillä piti vähä istahtaa ja seurata mitä muut koirat touhaa


Ricolla on joku ihme tarve ulkona ettiä keppi ja kuskata sitä vaikka koko matka kotiin.. :)
Labradorinnoutaja uros, s. 28.2.2011

Birdie

Birdie
Viestimäärä: 1184

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 4 - Lauantaina, 03.03.2012 klo 15:40  
+
0
^Ei käyttölinjaista voi edes verrata näihin näyttelylinjaisiin tankkeihin. :nauru:
Follies Neville
09.03.2011

Ricotus

Ricotus
Viestimäärä: 47

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 4 - Lauantaina, 03.03.2012 klo 15:49  
+
0
^ Jep, taitaa kuulua aika eri luokkiin :hymy: Ainakin painon puolesta. Onko täällä muita käyttölinjaisen labbiksen omistajia?
Labradorinnoutaja uros, s. 28.2.2011

Lunatic

Lunatic
Viestimäärä: 1375

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 4 - Lauantaina, 03.03.2012 klo 16:05  
+
0

Birdie kirjoitti:

^Ei käyttölinjaista voi edes verrata näihin näyttelylinjaisiin tankkeihin. :nauru:



Ei puhua samassa lauseessakaan painonsa/rakenteensa puolesta! :nauru:

Niin ja Birdie sulle vielä selkeytykseksi, että ajattelin että minä itse en ole kovin hyvä omistaja kun en ole moisia huomioinut sillä tavalla että niitä tartteis näyttämään lähteä, en siis tarkoittanut sinua, jos niin ajattelit. :hymy: :heiluti:

Minä olen seuraavaksi koiraksi vakavissani kyllä harkinnut käy-linjaista labbista, mutta niitä on vaikea saada ei metsästävään kotiin tai ainakin pennunhakijoissa ei sijoitu kärkipäähän. :hymy: Toki se on plussaa kun koira lähtisi harrastavaan kotiin ylipäänsä. :wink: Tai sitten walesin,- tai englanninspringerspanielia... mutta mutta, edelleen odoteltava pari vuotta. :roll:

ewe

ewe
Viestimäärä: 206

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 4 - Lauantaina, 03.03.2012 klo 16:33  
+
0
Mekin päästiin ykköstoiveena olleeseen taippariryhmään :jjei: Eli ei kun treeniä!

Käyttölinjaiset uroksetkaan harvoin on näyttölinjaisten kokoisia. Tietysti rakenteeltaan sirompia, mutta säkäkorkeudetkaan ei yllä näy-linjaisten tasolle. Just tänään nähtiin lenkillä kaksi käy-linjan urosta, ja kauempaa luulin että vastaan tulee nuori narttu... :nauru: Muistaakseni keltainen Nemo täältä on myös käyttölinjainen. :hymy:

Jaiks, viikon päästä täällä pyörii jo naskalihampainen kakkapissakone! :kieli: Nyt kun ajattelee, niin tosi nopeaan on mennyt aika, vaikka aina se ei oo siltä tuntunut. Kohtahan mä huomaan, että mulla on jo kaksi aikuista koiraa :nauru:

Piti vielä mainita Rambon koosta. Se on ihan uroksen korkuinen, mutta vielä vähän kesken. Oikeastaan aika samanmallinen Lunan kanssa; etuosa on rotevahko ja takaosa taas vähän "sirompi". Rambolla on painoa tällä hetkellä (vaa'asta riippuen) n. 37kg.
(Viestiä on muokattu lauantaina, 03.03.2012 klo 16:36)

Rebe

Rebe
Viestimäärä: 110

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 4 - Lauantaina, 03.03.2012 klo 19:05  
+
0
Joo, Nemo on kans käyttis. Sillä on kyllä rintakehä yllättävänkin roteva, mutta säkäkorkeudeltaan se on kyllä aika matala. Painoo en oo mitannu pitkään aikaan, mutta jotakin 30-35kg väliltä se on.
Tuo Rico kepin kanssa on just kun Nemo:hymy: Melkein joka lenkillä se jostakin kepakon kaivaa, ja mitä isompi sen parempi! Kokonaisia ohuita runkojakin se sieltä metästä raahaa.
En oo vielä oikeestaan suunnitellu että opetanko Nemoa metsästyshommiin, riippunee siitä saanko sille jonkun kuka veis sitä sit oikeesti metälle. Mutta enköhän tässä kevään tullen ainakin kokeile miten innoissaan se olis siitä.
Ens viikolla päästään toko-kurssille:hymy: En ookkaan käyny sen kaa vielä kun pelkän pentukurssin, joten tulee ihan tarpeeseen. Kotona tietysti on treenailtu.
..Nii ja piti vielä laittaa että maalla asumisessa on kyllä se etu, että ei noita flunssia sun muita tauteja tuu kovin helposti, ei oo Nemolla ollu vielä kertaakaan(koputtaa puuta..)
Labbisuros 4/2011

Birdie

Birdie
Viestimäärä: 1184

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 4 - Lauantaina, 03.03.2012 klo 20:35  
+
0
Lunatic en mä sun sanoista loukkaantunut. Vaan ihan itse olin vähän paniikissa kun Mouse ilmoitti pahkuroista ja mä oon yli puoli vuotta töllistänyt Mooseksen naamaa ja en ajatellut mitään ihmeellistä niistä pahkuroista. Miksi käyttölinjaisen haluaisit? Olisihan se rakenteeltaan kyllä parempi harrastuskoira, en mä ehkä lähtisi sulkemaan sitä pois toiveista, ainahan voi kysellä kasvattajilta että minkälaisiin kotiin ne niitä antaa.

Ewe, missä ryhmässä te olette? Mä ensin luulin että siellä treenattaisiin vain riiistalla mutta sitten kaveri huomautti että riistaantutustumis kertoja on vain yksi. Kyllä mä opetin Mooseksen noutamaan ja dummeja ja se noutaa niitä useemman metästä, mut nyt me tarvittaisiin ehkä opetusta siihen riistan käsittelyyn. Kun se meinaa omia niitä välillä. Noh noh.
Follies Neville
09.03.2011

ewe

ewe
Viestimäärä: 206

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 4 - Lauantaina, 03.03.2012 klo 21:18  
+
0
^Me ollaan ykkösryhmässä. Mä kanssa vähän yllätyin, kun ei treenata riistalla ollenkaan, on vaan se yks riistaantutustumiskerta. Katsotaan nyt, mitä oppeja saadaan kurssilta.. :kieli:

Ricotus

Ricotus
Viestimäärä: 47

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 4 - Lauantaina, 03.03.2012 klo 21:52  
+
0
Rebe: Olis kiva nähdä kuvia sun uroksesta! (Oot varmasti niitä täällä jo julkaissukki, mutta en millään viittisi selata kaikkia keskusteluita :mietiskel: ) Ja joo, Ricolla on kans sama, mitä isompi keppi sen paree! Mun vanhemmilla on kaks vanhempaa sekarotuista koiraa ja siskolla on rotikka ja kun tällä porukalla ollaan mettässä kävelyllä ja Rico löytää ittellensä ison kepin, se juoksee se suus lumihanges kovempaa kun nuo muut auratulla tiellä.. :) Välillä saa nauraa aivan kippuras tuolle tohelolle :nauru:

Lunatic: Mä oon kans haaveillu ottavani joskus toiseksi koiraksi walesin springenspanielin! Mutta ei nyt ehkä ihan pariin vuoteen oo suunnitelmis vielä uutta koiraa hankkia.. :) Jos nyt ensin sais tämän kans sairastamiset unholaan. Kuulostaa aika hurjalta, ettei käyttölinjaisia labbiksia luovuteta koteihin, joissa ei metsästetä. Anteeksi mä oon varmaan aika tietämätön tässä asiassa, mutta eikö labbiksia kuitenkin jalosteta tosi paljon? :eitietoo: Onko ne tosiaan sitten suurimmaksi osaksi näitä näyttölinjaisia? Täällä maalla taitaa olla aivan erilaiset kuviot näissä asioissa.. :mietiskel:
Labradorinnoutaja uros, s. 28.2.2011

Lunatic

Lunatic
Viestimäärä: 1375

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 4 - Sunnuntaina, 04.03.2012 klo 04:01  
+
0
Birdie: no samat ajatukset siis kun mullakin että eikö sitä tarpeeksi hyvin omaa koiraansa tunne kun ei pahkuroitakaan huomaa. Heh. Ja juu käyttiksen haluaisin rakenteen puolesta kyllä, lähinnä agilityn takia, muttta pitäisi soveltua muuhunkin ja toisaalta taas rotuna luonteensa puolesta labbis ois mulle passelein. Taikka sitten nuo vähän saman tyyliset(luonteeltaan) springerit.

Suurin osa labbiksista on näylinjaisia ja niistä ne rekisteröinnit pääasiassa tulee. Käy-puolella pentuja huomattavasti vähemmän vuodessa ja siksi siellä puolen ehkä tiukemmat kriteerit koirien kysyjille.


  Siirry sivulle: 1 ... 6 7 8 ... 50
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28210
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6339
Viestejä yhteensä545729
Uudet käyttäjät tänään6
Viestiketjuja aloitettu tänään1
Viestejä kirjoitettu tänään6
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265869
(Tilastot päivitetty viimeksi 03.05.2024 klo 18:30)